abonnement Unibet Coolblue
pi_202501374
Ik ben met werkgever in gesprek voor een doorgroeitraject binnen het bedrijf. Over het salaris is nog niet veel concreet gesproken, maar het is de bedoeling dat ik een vast maandloon krijg, onafhankelijk van het aantal overuren dat ik eventueel maak. Zijn hier vaste percentages voor ten opzichte van een kaal loon? Wat zijn de gebruikelijke afspraken? en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_202501424
Ja doei. Gewoon extra uitbetalen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 6 december 2021 @ 19:32:17 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202501498
Ik neem aan dat je al bij het bedrijf werkt als men spreekt over een doorgroeitraject? Zijn er meer mensen met een soortgelijke baan die je advies kunnen geven?

En anders zou ik uitgaan van een bedrag waar ik van kan rondkomen en wat redelijk is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_202502576
das mooi om af te spreken maar zou slim zijn om ook een max aan het aantal te werken uren te zetten . anders kun je wel 80 uur in de week gaan maken , en houd je er niks extra aan over
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202502718
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat je al bij het bedrijf werkt als men spreekt over een doorgroeitraject? Zijn er meer mensen met een soortgelijke baan die je advies kunnen geven?

En anders zou ik uitgaan van een bedrag waar ik van kan rondkomen en wat redelijk is.
Hoe meer overuren TS maakt, hoe minder tijd om uit te geven. Het bedrag waarvan hij rond kan komen daalt dan... Rondkomen vind ik overigens een slechte maatstaf.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202502736
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 19:29 schreef halfway het volgende:
Ja doei. Gewoon extra uitbetalen.
Dit. Of héél riant betalen en dan afspraken over maximaal aantal overuren per periode vastleggen. Of invloed hebben in de hoeveelheid werk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202503452
Welk type werk hebben we het over en welke branche.
  maandag 6 december 2021 @ 21:45:41 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202503923
Boven een bepaalde salarisschaal zijn overuren inbegrepen. Denk dan aan 80K bruto en hoger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 december 2021 @ 21:56:12 #9
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_202504119
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:45 schreef LXIV het volgende:
Boven een bepaalde salarisschaal zijn overuren inbegrepen. Denk dan aan 80K bruto en hoger.
Vanuit mijn ervaring ligt dit een stuk lager, meer rond de 50k al
  maandag 6 december 2021 @ 21:59:19 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202504173
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:56 schreef Sheffield het volgende:

[..]
Vanuit mijn ervaring ligt dit een stuk lager, meer rond de 50k al
Ok. Waar ik werk niet. Ik vind 50K nu geen salaris om gratis voor te gaan overwerken
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202504176
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:56 schreef Sheffield het volgende:

[..]
Vanuit mijn ervaring ligt dit een stuk lager, meer rond de 50k al
Zijn er mensen die onbetaald overwerken voor 50k, ja? Retorische vraag, want ik ken er. Maar die doen dat niet omdat het contractueel overeengekomen is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 22:06:35 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202504287
Wellicht in uirloon praten, 3200 zegt hij, 20eu per uur en je moet structureel 5 uur overwerken, zeg jij 3900 8-)
Wat gebruikelijk is weet ik niet. Tijd voor tijd in mijn geval.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 6 december 2021 @ 22:12:00 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202504374
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 20:34 schreef baskick het volgende:

[..]
Hoe meer overuren TS maakt, hoe minder tijd om uit te geven. Het bedrag waarvan hij rond kan komen daalt dan... Rondkomen vind ik overigens een slechte maatstaf.
Ja eens, maar je moet ergens beginnen. Rondkomen is inderdaad geen geweldige maatstaf, maar het geeft voor mij wel een soort ondergrens aan. Ik weet wat ik per maand ongeveer nodig heb om normaal te kunnen leven zonder rare dingen te moeten doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 6 december 2021 @ 22:13:05 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202504385
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Waar ik werk niet. Ik vind 50K nu geen salaris om gratis voor te gaan overwerken
Ik verdien op dit moment om en nabij de 50K per jaar, maar gratis overwerken is er echt niet voorbij. Een keer een half uurtje als het zo uitkomt, maar structureel no way.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:22:35 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202507179
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:59 schreef baskick het volgende:

[..]
Zijn er mensen die onbetaald overwerken voor 50k, ja? Retorische vraag, want ik ken er. Maar die doen dat niet omdat het contractueel overeengekomen is.
Bij ons wordt het geacht in het salaris verdisconteerd te zitten vanaf 50k. Maar bij meer dan 4 uur aaneengesloten kan je het wel als tvt krijgen. En als je gewoon een goede verstandhouding hebt met je manager dan stop je een andere dag gewoon wat eerder als je niet aan die 4 uur gekomen bent. Of je spaart het op en boekt het dan in 1x als nog in het verlofsysteem om tvt te claimen. Leuk bedacht door management maar de werkvloer past er wel een mouw aan.
Maar goed in de praktijk wordt er nauwelijks overgewerkt dus sowieso geen issue maar wel officieel vast gelegd in de policies.

Verder zijn we behoorlijk gul in benefits dus ik heb deze nooit zo begrepen :N
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:25:26 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202507201
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Ik verdien op dit moment om en nabij de 50K per jaar, maar gratis overwerken is er echt niet voorbij. Een keer een half uurtje als het zo uitkomt, maar structureel no way.
Same. En na dat half uurtje ga ik een half uurtje later beginnen die dag erna. Of eerder stoppen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202507265
Bij ons beginnen die banen bij ca 8000 euro per maand.
Ik zou 10k per maand vragen en dan kom je waarschijnlijk rond de 9000 eur uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:33:48 #18
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_202507279
Allereerst - structureel overwerk, je bent niet wijs. Punt is, als je nu al weet dat dat moet, dan klopt er iets niet. Dan is er dus structureel teveel werk en dat klopt niet. Dus tja, je hebt van die carrière-tijgers die dat dus structureel doen en zo opvallen.

In hogere salarissen is het vaak wel zo dat er wordt verwacht dat je niet meer zeurt over een keer overuren. Maar dan wordt je dus ook afgerekend op resultaat, en niet op uren. Komt er dus op neer dat je niet moet onderhandelen over overuren etc, maar over "Wat wordt er verwacht?". En vergeet niet, dan praten we dus vaak over plekken waar hier en daar dingen opduiken waar iemand wat aan moet doen. Projecten waarmee je jezelf kan laten zien, maar die ook soms wel wat meer tijd kosten dan je denkt. En dan kan je soms niet zomaar terug. Maar je moet niet continue dingen bovenop elkaar blijven laden en dan 80 uur per week gaan werken. Want dat hou je niet vol.

Vaak is er een basis van werkzaamheden die je verwacht te doen, en daar zit, als het goed is, ook een systeem in van meten van succes. Ik vraag altijd naar "Hoe meten we of iets succesvol is?". Daarnaast verwachten ze wel dat je dingen erbovenop oppakt, dat je op tijd je vinger opsteekt of dat je zelf een project begint voor iets nuttigs. Dat heb je zelf in de hand, en het aantal uren ook. En natuurlijk gaat aantal uren hand in hand met carriere, maar die race hoef je niet aan te gaan. Laat die collega die wel 60 uur maakt gerust gaan. Dan maakt tie sneller progressie en is tie zo je manager. So what? Jij moet dan gewoon doen wat goed voelt.

Ja, er is een risico dat zo werken niet voor jou is. Dan val je terug. Dan ga je niet voldoen aan de verwachting, maar ga je ook zelf niet tevreden zijn. Dus, ik zeg, gewoon proberen. Want het kan meevallen. En er zijn zat mensen die zo prima werken. Maar je bent dan zelf in controle voor je work-life-balance, zoals ze dat noemen. Ja, soms werk lange dagen, maar die compenseer je zelf als dat nodig is. En dan is iets af, project finished en dan doe je wat minder en haal je de uren een beetje in. Even bijtanken. Moet je zelf managen. Is wat veel mensen willen, maar je moet het wel aankunnen.

Succes met onderhandelen. Maar je moet er wel even anders over gaan denken, denk ik.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:52:34 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202507493
Structureel overwerk mag niet. Dat is namelijk gewoon een andere ureninvulling van je arbeidscontract.

Gebruikelijk is dat als jij elke week x uur overwerkt, je contract met x uur wordt aangepast en je er normaal voor wordt betaald. Kom je boven een urennorm uit (arbeidstijden wet) dan moet je werkgever of meer mensen of minder werk aannemen.

Incidenteel overwerk mag wel.

Gebruikelijk is dat als incidenteel overwerk niet betaald wordt, je een aantal extra vrije dagen krijgt of een compensatie in salaris van een procentje oid.

Edit: en dan is er ook nog het flexibele 'geven en nemen' principe. Jij woensdag 2 uur meer, dan kom je donderdag 2 uur later of ga je vrijdag 2 uur eerder naar huis. Kan alleen bij bepaalde werkgevers en bepaalde banen natuurlijk.
Dum de dum
pi_202507603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Structureel overwerk mag niet. Dat is namelijk gewoon een andere ureninvulling van je arbeidscontract.

Gebruikelijk is dat als jij elke week x uur overwerkt, je contract met x uur wordt aangepast en je er normaal voor wordt betaald. Kom je boven een urennorm uit (arbeidstijden wet) dan moet je werkgever of meer mensen of minder werk aannemen.

Incidenteel overwerk mag wel.

Gebruikelijk is dat als incidenteel overwerk niet betaald wordt, je een aantal extra vrije dagen krijgt of een compensatie in salaris van een procentje oid.

Edit: en dan is er ook nog het flexibele 'geven en nemen' principe. Jij woensdag 2 uur meer, dan kom je donderdag 2 uur later of ga je vrijdag 2 uur eerder naar huis. Kan alleen bij bepaalde werkgevers en bepaalde banen natuurlijk.
Bij de functies dit ts bedoelt wordt het niet zeuren afgekocht met een hoger salaris. Veel dingen mogen niet maar als niemand zeurt dan gebeurt het toch.
Ik ken genoeg mensen die 80 uur werken per week 7 dagen in de week, maar daar staat dan ook een salaris tegenover. Ik ken eeen zzper die 2000 eur per dag verdiend op deze manier. Hij kreeg een keer ruzie met iemand en stopte er direct mee en 2 dagen later kwam hij weer terug en was due ander ontslagen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:06:51 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202507623
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bij de functies dit ts bedoelt wordt het niet zeuren afgekocht met een hoger salaris. Veel dingen mogen niet maar als niemand zeurt dan gebeurt het toch.
Ik ken genoeg mensen die 80 uur werken per week 7 dagen in de week, maar daar staat dan ook een salaris tegenover. Ik ken eeen zzper die 2000 eur per dag verdiend op deze manier. Hij kreeg een keer ruzie met iemand en stopte er direct mee en 2 dagen later kwam hij weer terug en was due ander ontslagen.
Mja als de functie op dat niveau is dan verwacht ik niet dat TS op fok voor advies komt over wat voor salaris te vragen :D

En natuurlijk het staat iedereen zich vrij zich dood te werken, je werkgever lacht zich ook dood. Als jij omvalt zit er volgende maand weer een nieuwe gek.
Dum de dum
pi_202507678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Gebruikelijk is dat als jij elke week x uur overwerkt, je contract met x uur wordt aangepast en je er normaal voor wordt betaald. Kom je boven een urennorm uit (arbeidstijden wet) dan moet je werkgever of meer mensen of minder werk aannemen.

De regels voor werktijden, pauzes en rusttijden in de Arbeidstijdenwet gelden niet of maar gedeeltelijk voor werknemers die 3 keer het minimumloon of meer verdienen (behoudens enkele uitzonderingen). Mogelijk is dat op TS van toepassing (in de nieuwe situatie).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202507696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:06 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Mja als de functie op dat niveau is dan verwacht ik niet dat TS op fok voor advies komt over wat voor salaris te vragen :D
"Dat niveau" is in loondienst vanaf 3x minimumloon. Dat is absoluut boven modaal, maar echt niet uitgesloten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202507928
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Structureel overwerk mag niet. Dat is namelijk gewoon een andere ureninvulling van je arbeidscontract.

Gebruikelijk is dat als jij elke week x uur overwerkt, je contract met x uur wordt aangepast en je er normaal voor wordt betaald. Kom je boven een urennorm uit (arbeidstijden wet) dan moet je werkgever of meer mensen of minder werk aannemen.

Incidenteel overwerk mag wel.

Gebruikelijk is dat als incidenteel overwerk niet betaald wordt, je een aantal extra vrije dagen krijgt of een compensatie in salaris van een procentje oid.

Edit: en dan is er ook nog het flexibele 'geven en nemen' principe. Jij woensdag 2 uur meer, dan kom je donderdag 2 uur later of ga je vrijdag 2 uur eerder naar huis. Kan alleen bij bepaalde werkgevers en bepaalde banen natuurlijk.
Vanaf +-64k is de atw (meestal) niet meer van toepassing. Dus dan is de urennorm ook een beetje vaag geworden.
pi_202507937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:13 schreef baskick het volgende:

[..]
De regels voor werktijden, pauzes en rusttijden in de Arbeidstijdenwet gelden niet of maar gedeeltelijk voor werknemers die 3 keer het minimumloon of meer verdienen (behoudens enkele uitzonderingen). Mogelijk is dat op TS van toepassing (in de nieuwe situatie).
Oh, was te laat. Dit dus
pi_202508934
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:45 schreef LXIV het volgende:
Boven een bepaalde salarisschaal zijn overuren inbegrepen. Denk dan aan 80K bruto en hoger.
Ook wel eronder, ik werk in de IT en daar gaat het over algemeen wat gemoedelijker, je compenseert naar eigen inzicht je overuren wanneer het rustiger is, doe dat al 25 jaar zo, uitzondering maak ik voor geplanned overwerk, als mijn werkgever bijvoorbeeld vraagt om een avond extra te werken dan boek ik dat duidelijk in. Op dit moment zit ik in een andere fase waarbij ik voor een startup werk, dan weet je dat 60-80 uur per week normaal is zonder extra afgesproken beloning.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:06:38 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202508939
Hier gebeurd het ook wel eens, vooral bij manager functies. zeggen ze dat eventuele overuren in je salaris reeds zit.

De vraag is vooral, hoe vaak denk je dat dit ook echt gaat gebeuren? Wat is realistisch/gemiddeld? Want daar wil je echt wel extra geld/arbeidsvoorwaarden voor hebben.
pi_202508964
Overigens is je manager wel een lul dat hij van te voren verwacht dat er overwerk zal zijn, mijn vraag zou zijn: wanneer denk je iemand aan te nemen die de rest van de werkzaamheden kan invullen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202509001
Meestal is het pas vanaf 50-60k aanvaardbaar.
.
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:55:37 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202509606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook wel eronder, ik werk in de IT en daar gaat het over algemeen wat gemoedelijker, je compenseert naar eigen inzicht je overuren wanneer het rustiger is, doe dat al 25 jaar zo, uitzondering maak ik voor geplanned overwerk, als mijn werkgever bijvoorbeeld vraagt om een avond extra te werken dan boek ik dat duidelijk in. Op dit moment zit ik in een andere fase waarbij ik voor een startup werk, dan weet je dat 60-80 uur per week normaal is zonder extra afgesproken beloning.
Ik werk bij tijden ook heel veel (op dit moment ook) en die uren kan ik niet schrijven als ze de ATW overschrijden. Maar het is niet-commercieel, dat is anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202509622
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik werk bij tijden ook heel veel (op dit moment ook) en die uren kan ik niet schrijven als ze de ATW overschrijden. Maar het is niet-commercieel, dat is anders.
Ik denk dat er ook veel verschil in overuren maken zit, is het omdat er te veel werk is voor te weinig mensen? Zijn er veel ambities? Is het gewoon een verwachte drukke periode in het jaar, kortom daar moet je goed naar kijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202509636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik werk bij tijden ook heel veel (op dit moment ook) en die uren kan ik niet schrijven als ze de ATW overschrijden. Maar het is niet-commercieel, dat is anders.
Heeft de directeur geen commercieel loon en commerciële leasebak? Welk goede doel is het, dan doneer ik
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:03:23 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202509688
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat er ook veel verschil in overuren maken zit, is het omdat er te veel werk is voor te weinig mensen? Zijn er veel ambities? Is het gewoon een verwachte drukke periode in het jaar, kortom daar moet je goed naar kijken.
Ik werk bij een crisisorganisatie. Altijd teveel werk bij een crisis, dat is inherent
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:03:56 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202509693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Heeft de directeur geen commercieel loon en commerciële leasebak? Welk goede doel is het, dan doneer ik
Defensie. Geen commercieel loon en geen leasebak
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202510020
Mijn vorige werkgever had ook een dergelijke regeling, overuren werden geacht in het salaris te zitten. Toen ik aangaf dat ik eigenlijk maar 36 uur van de 40 wilde werken en mij afvroeg of minderuren ook in het salaris geacht werden te zitten werd het uiteraard doodstil.

Ik heb geen enkele moeite met een uurtje extra op zijn tijd, maar ik verwacht aan de andere kant dan ook een uurtje minder op zijn tijd. Zolang dat een beetje in verhouding is, en dat ga ik niet tot de minuut bijhouden, dan heb ik er geen moeite mee. Het leven is geven en nemen.

Structurele overuren maak ik niet, tenzij ze betaald worden maar dan zijn het geen overuren meer.
pi_202510342
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Waar ik werk niet. Ik vind 50K nu geen salaris om gratis voor te gaan overwerken
Ik 80k ook niet. Als het een keer een uurtje is dan is dat daaraan toe maar vaak wordt 10 uur of meer per week verwacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202510980
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Defensie. Geen commercieel loon en geen leasebak
Jaarbegroting eens lezen hoeveel mensen meer verdienen dan de politieke max ;) en inderdaad geen leaseauto's, maar wel auto's met chauffeur. Verder vallen de lonen inderdaad tegen.
pi_202511477
Hier, Amerikaans bedrijf in fin. sector, ging het overwerk van wel naar niet uitbetaald bij een wijziging van functiebeschrijving en uiteindelijk kwam daar per eerst volgende salarisronde (mid-year) ook een 3.5k bruto bij naar 65k/jaar. (Met de uren die ik daarvoor uitbetaald kreeg (tegen 150%) kwam ik max op 1.5k xtr.) Komt regelmatig voor dat je even wat langer moet werken maar zal niet meer dan uurtje zijn en met af en toe thuiswerken compenseer ik dat wel weer ergens anders. Maar als ik dat niet zou kunnen vindt ik het niet iets om moeilijk over te doen.. part of the job.
pi_202513634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:06 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja als de functie op dat niveau is dan verwacht ik niet dat TS op fok voor advies komt over wat voor salaris te vragen
je komt de gekste vragen tegen van zogenaamde professionals hier dat het zomaar wel zou kunnen. Maar ik vermoed dat TS niet meer terug komt hierop.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:15:52 #40
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202514732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:25 schreef Rene het volgende:

[..]
Same. En na dat half uurtje ga ik een half uurtje later beginnen die dag erna. Of eerder stoppen.
Precies
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_202516215
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:18 schreef investeerdertje het volgende:
Welk type werk hebben we het over en welke branche.
Ik ben nu monteur in de infra. Het is de bedoeling dat ik meer ga managen, andere monteurs aansturen, voorbereidend werk. Kortom, meer tijd op kantoor doorbrengen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:46:06 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202516532
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik ben nu monteur in de infra. Het is de bedoeling dat ik meer ga managen, andere monteurs aansturen, voorbereidend werk. Kortom, meer tijd op kantoor doorbrengen.
En daarnaast zelf ook nog monteur zijn? Want dan zou ik er sowieso voor passen. Je schrijft 'meer gaan managen' maar managen en zelf uitvoerend werk doen gaan absoluut niet samen. Van supervisors wordt dat bijvoorbeeld wel verwacht en dat is gewoon verschrikkelijk lastig. Wel heel leerzaam, maar niet het soort functie waarin je geen overuren uitbetaald zou moeten krijgen.

Als het echt alleen leidinggeven/management is, dan is jouw nieuwe bruto salaris wel relevant.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:54:15 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202519195
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:46 schreef Seven. het volgende:

[..]
En daarnaast zelf ook nog monteur zijn? Want dan zou ik er sowieso voor passen. Je schrijft 'meer gaan managen' maar managen en zelf uitvoerend werk doen gaan absoluut niet samen. Van supervisors wordt dat bijvoorbeeld wel verwacht en dat is gewoon verschrikkelijk lastig. Wel heel leerzaam, maar niet het soort functie waarin je geen overuren uitbetaald zou moeten krijgen.

Als het echt alleen leidinggeven/management is, dan is jouw nieuwe bruto salaris wel relevant.
Managen en zelf uitvoerend werk doen gaan prima samen is mijn ervaring. Mits de collega's die je aan moet sturen je (nieuwe) rol accepteren. Maar dat is ook de crux als je helemaal naar leidinggevend gaat ineens. De werkvloer/collega's met uitvoerende taken moeten je nieuwe rol accepteren anders wordt het drama.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:57:41 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202519230
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Managen en zelf uitvoerend werk doen gaan prima samen is mijn ervaring. Mits de collega's die je aan moet sturen je (nieuwe) rol accepteren. Maar dat is ook de crux als je helemaal naar leidinggevend gaat ineens. De werkvloer/collega's met uitvoerende taken moeten je nieuwe rol accepteren anders wordt het drama.
Het is maar net wat je onder management verstaat.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:58:24 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202519240
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:57 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is maar net wat je onder management verstaat.
Nou, vertel? Want jij bent er stellig over dat het niet kan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:13:46 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202519469
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou, vertel? Want jij bent er stellig over dat het niet kan.
Het hangt deels samen met de inhoud van het werk dat het team uitvoert. Een schoonmaakploeg kun je in grotere getallen managen dan een team van monteurs.

Een team van 5-7 monteurs coördineren (trainen, roosters opstellen, ondervangen van afwezigheid, deelnemen aan sollicitatiegesprekken, eerste escalatie) is wel te doen. Maar dat zie ik als een supervisor rol. En daar zouden overuren betaald moeten worden.

Het wordt management als je ook beoordelingsgesprekken moet voeren, verslag uitbrengen aan senior management of directie, zelf beleid en verbeteringen bedenken en uitrollen, kosten goedkeuren, audits en inspecties begeleiden, zelf supervisors of managers aansturen, crisisbeheersing, stakeholdermanagement, aanpassingen in de bedrijfsstructuur doorvoeren, een strategie bedenken voor een afdeling en daar naartoe blijven werken. Dat zijn dan weer dingen waarvan ik denk: ja, zodra crisismanagement om de hoek komt kijken, is het wel logisch dat je overuren draait met zo'n takenpakket. En met zo'n takenpakket is het ook wel logisch dat je even wat dingen op een laag pitje zet om bij te kunnen komen van een crisis.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:28:15 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202519672
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het hangt deels samen met de inhoud van het werk dat het team uitvoert. Een schoonmaakploeg kun je in grotere getallen managen dan een team van monteurs.

Een team van 5-7 monteurs coördineren (trainen, roosters opstellen, ondervangen van afwezigheid, deelnemen aan sollicitatiegesprekken, eerste escalatie) is wel te doen. Maar dat zie ik als een supervisor rol. En daar zouden overuren betaald moeten worden.

Het wordt management als je ook beoordelingsgesprekken moet voeren, verslag uitbrengen aan senior management of directie, zelf beleid en verbeteringen bedenken en uitrollen, kosten goedkeuren, audits en inspecties begeleiden, zelf supervisors of managers aansturen, crisisbeheersing, stakeholdermanagement, aanpassingen in de bedrijfsstructuur doorvoeren, een strategie bedenken voor een afdeling en daar naartoe blijven werken. Dat zijn dan weer dingen waarvan ik denk: ja, zodra crisismanagement om de hoek komt kijken, is het wel logisch dat je overuren draait met zo'n takenpakket. En met zo'n takenpakket is het ook wel logisch dat je even wat dingen op een laag pitje zet om bij te kunnen komen van een crisis.
Misschien was het dan inderdaad meer een supervisorrol. Al waren er ook "echte" managementtaken bij betrokken. En was er slechts nog een zeer klein deel aan uitvoerende taken (en regelmatig geen tijd voor die taken).

Overigens heb ik de indruk dat jij "managementtaken" nogal naar jouw huidige functie definieert. Ligt er ook aan in wat voor soort organisatie je zit (commercieel of niet-commercieel) en hoe betreffende organisatie e e.a. organisatorisch heeft ingedeeld.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:37:59 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202519764
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Misschien was het dan inderdaad meer een supervisorrol. Al waren er ook "echte" managementtaken bij betrokken. En was er slechts nog een zeer klein deel aan uitvoerende taken (en regelmatig geen tijd voor die taken).

Overigens heb ik de indruk dat jij "managementtaken" nogal naar jouw huidige functie definieert. Ligt er ook aan in wat voor soort organisatie je zit (commercieel of niet-commercieel) en hoe betreffende organisatie e e.a. organisatorisch heeft ingedeeld.
Ik heb wel in een 'managementfunctie' gezeten waarin ik voor 85% de taken uitvoerde die ik hier als supervisor taak omschrijf. Het zal je niet verbazen dat dit een veel kleiner bedrijf was. Daar had ik geen dik salaris maar wel een auto van de zaak. En ik werkte elke dag zeker een uur over, onbetaald. Er klopte eigenlijk geen reet van. :+
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:42:13 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202519803
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:37 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik heb wel in een 'managementfunctie' gezeten waarin ik voor 85% de taken uitvoerde die ik hier als supervisor taak omschrijf. Het zal je niet verbazen dat dit een veel kleiner bedrijf was. Daar had ik geen dik salaris maar wel een auto van de zaak. En ik werkte elke dag zeker een uur over, onbetaald. Er klopte eigenlijk geen reet van. :+
Vaak klopt er inderdaad geen reet van. Die "supervisor" doet feitelijk behoorlijk wat managementtaken voor de echte manager. Die leunt enorm op de "supervisor" maar heeft wel iemand om de schuld lekker op af te schuiven. :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 december 2021 @ 04:43:44 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202520378
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het hangt deels samen met de inhoud van het werk dat het team uitvoert. Een schoonmaakploeg kun je in grotere getallen managen dan een team van monteurs.

Een team van 5-7 monteurs coördineren (trainen, roosters opstellen, ondervangen van afwezigheid, deelnemen aan sollicitatiegesprekken, eerste escalatie) is wel te doen. Maar dat zie ik als een supervisor rol. En daar zouden overuren betaald moeten worden.

Het wordt management als je ook beoordelingsgesprekken moet voeren, verslag uitbrengen aan senior management of directie, zelf beleid en verbeteringen bedenken en uitrollen, kosten goedkeuren, audits en inspecties begeleiden, zelf supervisors of managers aansturen, crisisbeheersing, stakeholdermanagement, aanpassingen in de bedrijfsstructuur doorvoeren, een strategie bedenken voor een afdeling en daar naartoe blijven werken. Dat zijn dan weer dingen waarvan ik denk: ja, zodra crisismanagement om de hoek komt kijken, is het wel logisch dat je overuren draait met zo'n takenpakket. En met zo'n takenpakket is het ook wel logisch dat je even wat dingen op een laag pitje zet om bij te kunnen komen van een crisis.
Beetje kortzichtig hoor, die vergelijking tussen schoonmakers en monteurs…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 december 2021 @ 07:52:56 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202520731
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 04:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Beetje kortzichtig hoor, die vergelijking tussen schoonmakers en monteurs…
Waarom vind je dat kortzichtig?
Resistance is futile.
  woensdag 8 december 2021 @ 07:56:47 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202520743
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Vaak klopt er inderdaad geen reet van. Die "supervisor" doet feitelijk behoorlijk wat managementtaken voor de echte manager. Die leunt enorm op de "supervisor" maar heeft wel iemand om de schuld lekker op af te schuiven. :P
Klopt. Ik heb zelf 5 supervisors aangesteld en die doen bijvoorbeeld zelf alle beoordelingsgesprekken. En ik zet ze ook in om crisissen te helpen bezweren. Andersom hebben ze mij ook nodig voor advies en om bepaalde deuren in te trappen.
Resistance is futile.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:47:27 #53
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202521810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je komt de gekste vragen tegen van zogenaamde professionals hier dat het zomaar wel zou kunnen. Maar ik vermoed dat TS niet meer terug komt hierop.
Ik gok dat TS, gezien zijn vraag, door de baas voor de donder wordt gehouden, of in ieder geval een iets minder goede aarbeidsvoorwaarde aan wilt smeren.

Onbetaald overwerk afspreken doe je met het hogere management/bepaalde beroepsgroepen. TS wordt gewoon ploegbaas en dat noemen ze manager. In het geval van TS zou een beetje extra salaris of een paar vrije dagen dus een nette compensatie zijn voor incidenteel overwerk. Het is dan wel aan TS om heel erg op te letten dat 40 u/wk niet 50 u/wk wordt voor hetzelfde salaris.
Dum de dum
pi_202521903
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik ben nu monteur in de infra. Het is de bedoeling dat ik meer ga managen, andere monteurs aansturen, voorbereidend werk. Kortom, meer tijd op kantoor doorbrengen.
Ah dan zou ik ander werk aannemen. Zoeken hoeft nu namelijk niet meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202521912
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:47 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ik gok dat TS, gezien zijn vraag, door de baas voor de donder wordt gehouden, of in ieder geval een iets minder goede aarbeidsvoorwaarde aan wilt smeren.

Onbetaald overwerk afspreken doe je met het hogere management/bepaalde beroepsgroepen. TS wordt gewoon ploegbaas en dat noemen ze manager. In het geval van TS zou een beetje extra salaris of een paar vrije dagen dus een nette compensatie zijn voor incidenteel overwerk. Het is dan wel aan TS om heel erg op te letten dat 40 u/wk niet 50 u/wk wordt voor hetzelfde salaris.
Ja ik lees het nu. Voor mij een nobrainer om na die belediging ergens anders te gaan werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202522051
Vanaf een bepaald niveau horen een paar overuren er soms bij. Maar dan zou je wel een duidelijk goed loon en secundaire voorwaarden moeten krijgen.

Op een bepaald moment is het aantal uren dat je maakt minder van belang, maar meer de kwaliteit en resultaat van wat je oplevert. Als mensen in mijn teams een uur minder maken maar wel topwerk afleveren maakt me dat niet uit. Kutresultaat in 50 uur is dan een groter issue. Want als je het binnen de tijd niet afkrijgt dan plan je niet goed, ben je niet competent genoeg of je hebt echt te veel werk.meestal de eerst twee.

Zo krijg ik zelf een flinke bonus naast een uitstekend salaris. Dus dat is prima.
Whatever...
pi_202578079
Tja, steek iemand wat veren in z'n reet met een mooie titel en mensen doen alles.

Wat dat betreft ben ik blij om als freelancer te werken. Hou zelf m'n uren bij en factureer die tot op de minuut. Daardoor heb ik geen last van de trucjes die ze met het vaste personeel uithalen zoals dat de tijd pas ingaat na inklokken, terwijl je al 10 min. kwijt bent voor je uberhaupt bij die klok bent aangekomen. En dagelijks een vaste pauzetijd aftrekken terwijl je niet eens tijd hebt om die pauze te houden.
pi_202578285
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:56 schreef tstile het volgende:
Tja, steek iemand wat veren in z'n reet met een mooie titel en mensen doen alles.

Wat dat betreft ben ik blij om als freelancer te werken. Hou zelf m'n uren bij en factureer die tot op de minuut. Daardoor heb ik geen last van de trucjes die ze met het vaste personeel uithalen zoals dat de tijd pas ingaat na inklokken, terwijl je al 10 min. kwijt bent voor je uberhaupt bij die klok bent aangekomen. En dagelijks een vaste pauzetijd aftrekken terwijl je niet eens tijd hebt om die pauze te houden.
Klok? Wij hebben nergens een prikklok. Als je gewoon je werk goed doet nergens voor nodig.

Als je mensen behandeld of ze niet te vertrouwen zijn gaan ze zich daar ook naar gedragen
Whatever...
pi_202578344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:47 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ik gok dat TS, gezien zijn vraag, door de baas voor de donder wordt gehouden, of in ieder geval een iets minder goede aarbeidsvoorwaarde aan wilt smeren..
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:56 schreef tstile het volgende:
Tja, steek iemand wat veren in z'n reet met een mooie titel en mensen doen alles.
Ik vind het toch frappant dat users hier beter op de hoogte zijn van de intenties van ts' werkgever dan ts zelf.

Het is een vraag die ik zelf had geopperd bij werkgever, temeer omdat overuren mij an sich niet boeien (Die worden nu gewoon uitbetaald). Natuurlijk moet ik gaan babbelen over secundaire arbeidsvoorwaarden en dingen als winstdeling oid, maar ik heb nog niet eerder hiermee te maken gehad en hoopte dat dat hier wel het geval zou zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_202578723
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 11:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het toch frappant dat users hier beter op de hoogte zijn van de intenties van ts' werkgever dan ts zelf.

Het is een vraag die ik zelf had geopperd bij werkgever, temeer omdat overuren mij an sich niet boeien (Die worden nu gewoon uitbetaald). Natuurlijk moet ik gaan babbelen over secundaire arbeidsvoorwaarden en dingen als winstdeling oid, maar ik heb nog niet eerder hiermee te maken gehad en hoopte dat dat hier wel het geval zou zijn.
Als je zo weinig informatie geeft, bijv. niks over het verwachte salaris dan kan je ook geen goede antwoorden krijgen.

Ik kende iemand die altijd het onderste uit de kan haalde. Wat hij deed was simpelweg regelmatig solliciteren en gesprekken aangaan. Dat deed hij altijd, los van of hij nieuw werk zocht of niet. Dan ging over alles onderhandelen en zo kende hij z'n marktwaarde. Met die kennis regelde hij dan op z'n werk z'n gewenste salaris en voorwaarden. Hij bleef daar wel werken want hij had ook het maximale uitonderhandeld qua opleidingstraject.

Dus misschien is dat een idee zolang je het zelf niet weet.

Ik doe laaggeschoold werk maar weet wel wat de gebruikelijke bedragen zijn. Daar zit ik nu ruim boven. Zit zelf ook wel te denken om weer gesprekken aan te gaan simpelweg om te kijken of er nog meer te halen valt bij bedrijven die echt nood hebben aan mensen met mijn skills.
pi_202578996
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 11:43 schreef tstile het volgende:

[..]
Als je zo weinig informatie geeft, bijv. niks over het verwachte salaris dan kan je ook geen goede antwoorden krijgen.
Stel dan de vragen in plaats van de blanco's te gokken. Ik zit nu op 40k bruto.
quote:
Ik kende iemand die altijd het onderste uit de kan haalde. Wat hij deed was simpelweg regelmatig solliciteren en gesprekken aangaan. Dat deed hij altijd, los van of hij nieuw werk zocht of niet. Dan ging over alles onderhandelen en zo kende hij z'n marktwaarde. Met die kennis regelde hij dan op z'n werk z'n gewenste salaris en voorwaarden. Hij bleef daar wel werken want hij had ook het maximale uitonderhandeld qua opleidingstraject.

Dus misschien is dat een idee zolang je het zelf niet weet.

Ik doe laaggeschoold werk maar weet wel wat de gebruikelijke bedragen zijn. Daar zit ik nu ruim boven. Zit zelf ook wel te denken om weer gesprekken aan te gaan simpelweg om te kijken of er nog meer te halen valt bij bedrijven die echt nood hebben aan mensen met mijn skills.
Mbo 3 hier, met een bovengemiddeld salaris. Op dit moment zit ik in een positie die gunstig is. Blijkbaar ben ik niet zo misbaar als ik zelf dacht. Ik kan dat natuurlijk gaan uitbuiten. Misschien doe ik dat nu ook, maar ik wil werkgever ook niet het vel over z'n oren trekken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 12 december 2021 @ 12:09:50 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202579122
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 12:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Stel dan de vragen in plaats van de blanco's te gokken. Ik zit nu op 40k bruto.
[..]
Mbo 3 hier, met een bovengemiddeld salaris. Op dit moment zit ik in een positie die gunstig is. Blijkbaar ben ik niet zo misbaar als ik zelf dacht. Ik kan dat natuurlijk gaan uitbuiten. Misschien doe ik dat nu ook, maar ik wil werkgever ook niet het vel over z'n oren trekken.
Voor 2500-2600 netto is het niet reëel om structureel onbetaald overwerk te verwachten. Maar als de taken te doen zijn in 40 uur met zo nu en dan een uurtje extra, dan is er geen probleem.
Resistance is futile.
pi_202579526
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2021 12:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Voor 2500-2600 netto is het niet reëel om structureel onbetaald overwerk te verwachten. Maar als de taken te doen zijn in 40 uur met zo nu en dan een uurtje extra, dan is er geen probleem.
Maarja, zo af en toe een uurtje extra. Als dat zo is waarom begint die werkgever dan nu al om dat te benoemen. En als het zo weinig is wat is er dan mis mee om iemand dan dat sporadische uurtje uit te betalen.

Ook nu blijft het weer gissen. 'bovengemiddeld' van mbo 3. Wat is mbo 3... 2300 bruto? Bovengemiddeld kan dan 5000 bruto zijn of 2500 bruto.

'het vel over de oren trekken'.. misschien voelt de werkgever dat al aan dat ts er zo instaat. Dan is het natuurlijk ideaal om een beetje te beknibbelen op de uren.

Zoveel mensen zijn bang dat ze teveel vragen. Ondertussen rijdt de baas een dikke nieuwe auto en zit in z'n vrije tijd een 2e of 3e huis te zoeken. Ik zit nu als zzp op 35,- en de vaste medewerkers zitten rond de 14,- bruto per uur. Die zijn ook bang om teveel te vragen en juichen al als ze een eurootje meer krijgen. Terwijl blijkbaar het bedrijf genoeg budget heeft om mij in te zetten op elk uurtje dat ik mezelf beschikbaar stel. Er heeft nu een vaste medewerker ontslag genomen omdat hij er niet een klein beetje bij kon krijgen. Waarschijnlijk met 1 of 2 euro meer per uur en een klop op z'n schouder was 'ie gewoon gebleven.

En ondertussen bieden ze wel 1300,- aan mensen die een nieuwe collega aandragen 8)7 Daar is dan weer wel geld voor. Ook een stinkdure wervingscampagne. Tja, mensen die het werk doen worden afgeknepen maar de praatjesmakers bij HR en de uitzendbureaus die spinnen er garen bij.

Als ik ts was zou ik niet meer denken in vel over oren trekken maar in wat is de juiste marktwaarde voor de functie. En daarbij evt rekening houden met dingen als hoe je het naar je zin hebt in het bedrijf etc. Maargoed, voor je marktwaarde moet je zelf op vergelijkend marktonderzoek gaan. Met info als 'ik werk op mbo3 niveau' zal niemand zinvol advies kunnen geven. Kijk, als je nu zegt ik ben dakdekker met 8 jaar ervaring in renovatie van monumentale molens. Kijk, dan kan je nog eens geluk hebben dat iemand precies weet hoe het in die markt zit. Want mbo 3 zegt niks. Er zijn beroepen met genoeg mensen en beroepen met grote tekorten.
pi_202580248
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:35 schreef tstile het volgende:
Ik zit nu als zzp op 35,- en de vaste medewerkers zitten rond de 14,- bruto per uur. Die zijn ook bang om teveel te vragen en juichen al als ze een eurootje meer krijgen. Terwijl blijkbaar het bedrijf genoeg budget heeft om mij in te zetten op elk uurtje dat ik mezelf beschikbaar stel.
Ik denk dat als je een eerlijke vergelijking maakt, je nauwelijks duurder bent dan eigen personeel.

quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:35 schreef tstile het volgende:
En ondertussen bieden ze wel 1300,- aan mensen die een nieuwe collega aandragen Daar is dan weer wel geld voor. Ook een stinkdure wervingscampagne.
Dat zijn eenmalige kosten. En dat kan zomaar eens goedkoper zijn dan de opdracht bij een recruiter uitzetten. En: ander potje.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 12 december 2021 @ 14:15:40 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202581596
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:35 schreef tstile het volgende:

[..]
Maarja, zo af en toe een uurtje extra. Als dat zo is waarom begint die werkgever dan nu al om dat te benoemen. En als het zo weinig is wat is er dan mis mee om iemand dan dat sporadische uurtje uit te betalen.

Ook nu blijft het weer gissen. 'bovengemiddeld' van mbo 3. Wat is mbo 3... 2300 bruto? Bovengemiddeld kan dan 5000 bruto zijn of 2500 bruto.

'het vel over de oren trekken'.. misschien voelt de werkgever dat al aan dat ts er zo instaat. Dan is het natuurlijk ideaal om een beetje te beknibbelen op de uren.

Zoveel mensen zijn bang dat ze teveel vragen. Ondertussen rijdt de baas een dikke nieuwe auto en zit in z'n vrije tijd een 2e of 3e huis te zoeken. Ik zit nu als zzp op 35,- en de vaste medewerkers zitten rond de 14,- bruto per uur. Die zijn ook bang om teveel te vragen en juichen al als ze een eurootje meer krijgen. Terwijl blijkbaar het bedrijf genoeg budget heeft om mij in te zetten op elk uurtje dat ik mezelf beschikbaar stel. Er heeft nu een vaste medewerker ontslag genomen omdat hij er niet een klein beetje bij kon krijgen. Waarschijnlijk met 1 of 2 euro meer per uur en een klop op z'n schouder was 'ie gewoon gebleven.

En ondertussen bieden ze wel 1300,- aan mensen die een nieuwe collega aandragen 8)7 Daar is dan weer wel geld voor. Ook een stinkdure wervingscampagne. Tja, mensen die het werk doen worden afgeknepen maar de praatjesmakers bij HR en de uitzendbureaus die spinnen er garen bij.

Als ik ts was zou ik niet meer denken in vel over oren trekken maar in wat is de juiste marktwaarde voor de functie. En daarbij evt rekening houden met dingen als hoe je het naar je zin hebt in het bedrijf etc. Maargoed, voor je marktwaarde moet je zelf op vergelijkend marktonderzoek gaan. Met info als 'ik werk op mbo3 niveau' zal niemand zinvol advies kunnen geven. Kijk, als je nu zegt ik ben dakdekker met 8 jaar ervaring in renovatie van monumentale molens. Kijk, dan kan je nog eens geluk hebben dat iemand precies weet hoe het in die markt zit. Want mbo 3 zegt niks. Er zijn beroepen met genoeg mensen en beroepen met grote tekorten.
Hij zegt dat hij 40k verdient. Dat zegt al aardig wat.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')