SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik ga naar een kerstmarkt in Nordrhein-westfalen. Je hoort eigenlijk een ffp2 masker te dragen, maar als niemand dat doet, dan komt het vast ook wel goed met een standaard mondkapjequote:Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Verre van.
Al verschillen die regels volgens mij ook per deelstaat.
Bedankt voor de info!![]()
Ja, ik had me ook aangemeld maar moest ook een cursus gaan volgen. Ook al was het m'n dagelijks werk op de OK.quote:
Geloof dat alleen verpleegkundigen zonder cursus door mochten. Oke, dan niet hoor![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Overigens zul je deze winter sowieso wel een verkoudheid oplopen in de wachtrij bij de teststraat.
Als aandenken voor wanneer je een negatieve test krijgt
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Daarom ga ik daar ook pas heen als het echt noodzakelijk zou zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 19:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens zul je deze winter sowieso wel een verkoudheid oplopen in de wachtrij bij de teststraat.
Als aandenken voor wanneer je een negatieve test krijgt![]()
Ja, het is voorbijquote:Op maandag 6 december 2021 20:03 schreef Oriente het volgende:
Al bijna een uur geen posts hier
Het doek lijkt voor Corona nu definitief te vallen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Het kabinet bevriest het controversiële plan om ongevaccineerden buiten te sluiten (2G). Ook de uitbreiding van de coronapas naar werk en onderwijs gaat op de lange baan. Het ontbreekt aan voldoende politiek draagvlak, tegelijk is het te vroeg om al sectoren te heropenen. Voor de avondlockdown dreigt dus verlenging.
https://www.ad.nl/politie(...)own-dreigt~a793ed4d/
We kunnen dus vaststellen dat het enige gereedschap is dat de politiek wil gebruiken eenheidsworstmaatregelen zijn door middel van sluiten, sluiten en sluiten. De echte wil ontbreekt dus![]()
Had je oprecht anders verwacht?quote:Op maandag 6 december 2021 20:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
We kunnen dus vaststellen dat het enige gereedschap is dat de politiek wil gebruiken eenheidsworstmaatregelen zijn door middel van sluiten, sluiten en sluiten. De echte wil ontbreekt duswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Om eerlijk te zijn had ik ook hoop. Maar die is allemaal uit het raam nu.quote:Op maandag 6 december 2021 20:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat niet, maar toch hou je tegen beter weten in hoop.
Ja ik ben naïef...
Het wordt (weer) een lange winterwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toen ik leerde bloedprikken moest ik gewoon gelijk op mensen, echt direct. Zo'n vaccin zetten kan iedereen joh.quote:Op maandag 6 december 2021 18:56 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, ik had me ook aangemeld maar moest ook een cursus gaan volgen. Ook al was het m'n dagelijks werk op de OK.
Geloof dat alleen verpleegkundigen zonder cursus door mochten. Oke, dan niet hoor
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vrij duidelijk dat ze 2G zelf ook niet als lange termijn oplossing zien; enkel als een korte termijn reactie. Je zal zien dat ze het weer invoeren in de lente wanneer de cijfers sowieso al dalen. Kan de daling gegooid worden op het fantastische 2G. Des te meer reden om het dan actief te laten in de periode er na. Wanneer de cijfers dan weer stijgen in 2022 dan ligt het natuurlijk niet aan 2G en was het zonder 2G nog veel erger geweest allemaal. Dan is het weer ''foei'' richting de bevolking. Lange termijn is helemaal niet relevant voor ze joh, daar worden ze niet op beoordeeld.quote:Op maandag 6 december 2021 20:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het kabinet bevriest het controversiële plan om ongevaccineerden buiten te sluiten (2G). Ook de uitbreiding van de coronapas naar werk en onderwijs gaat op de lange baan. Het ontbreekt aan voldoende politiek draagvlak, tegelijk is het te vroeg om al sectoren te heropenen. Voor de avondlockdown dreigt dus verlenging.
https://www.ad.nl/politie(...)own-dreigt~a793ed4d/
We kunnen dus vaststellen dat het enige gereedschap is dat de politiek wil gebruiken eenheidsworstmaatregelen zijn door middel van sluiten, sluiten en sluiten. De echte wil ontbreekt dus
2G vind ik overigens prima. Maar dan moeten ze het ook echt lange termijn inzetten om sectoren ook echt open te houden. Ook in deze tijden; wanneer het zonder 2G niet zou kunnen. Je moet de samenleving gewoon weer aan het draaien krijgen.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2021 20:36:17 ]![]()
Het klinkt lullig, maar ik hoop soms echt dat Omicron zeer besmettelijk is. Alles is beter dan dat kneuterige beleid hier.quote:Op maandag 6 december 2021 20:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn had ik ook hoop. Maar die is allemaal uit het raam nu.
Het wordt (weer) een lange winter![]()
Omicron biedt wil ik bijna zeg hoop, als die variant tegelijkertijd veel milder is en misschien wel voor veel minder ziekenhuisopnames zorgt.quote:Op maandag 6 december 2021 20:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het klinkt lullig, maar ik hoop soms echt dat Omicron zeer besmettelijk is. Alles is beter dan dat kneuterige beleid hier.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Qua besmettingen lijken we nog niet echt te dalen (maar kan vertekend beeld geven) maar wel apart dat Ernst inmiddels zo positief is over de piek. Dat boosteren had dus gewoon al veel eerder moeten beginnen, dan had de avondlockdown prima voorkomen kunnen worden.![]()
Denk inderdaad dat we na de grote prikcampagne van de zomer gewoon per 1 september gewoon meteen door hadden moeten pakken met de boosters voor de risicogroepen. Toen was de infrastructuur van het prikken op veel plekken ook nog intact.quote:Op maandag 6 december 2021 20:46 schreef Anton91 het volgende:
Qua besmettingen lijken we nog niet echt te dalen (maar kan vertekend beeld geven) maar wel apart dat Ernst inmiddels zo positief is over de piek. Dat boosteren had dus gewoon al veel eerder moeten beginnen, dan had de avondlockdown prima voorkomen kunnen worden.![]()
Ze hadden ook prima met de mankracht die ze hadden de taken beter kunnen verdelen. Het verifieren van een positieve zelftest als iemand symptomen heeft lijkt mij vrij nutteloos als je inplaats daarvan een hoop mensen dagelijks kunt boosteren.quote:Op maandag 6 december 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat we na de grote prikcampagne van de zomer gewoon per 1 september gewoon meteen door hadden moeten pakken met de boosters voor de risicogroepen. Toen was de infrastructuur van het prikken op veel plekken ook nog intact.![]()
Echt Nederland op zijn smalst......quote:Op maandag 6 december 2021 18:56 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, ik had me ook aangemeld maar moest ook een cursus gaan volgen. Ook al was het m'n dagelijks werk op de OK.
Geloof dat alleen verpleegkundigen zonder cursus door mochten. Oke, dan niet hoor
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
quote:Op maandag 6 december 2021 16:26 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Gezelligheid. Wanneer gaan ze het hier invoeren![]()
![]()
![]()
In Frankrijk kennen ze nu ook een 2 weken (nu 3 weken) variant, namelijk 4 wekenquote:Frankrijk: disco's vier weken dicht, vaccinatie voor kwetsbare kinderen
Discotheken en nachtclubs in Frankrijk moeten vanaf vrijdag voor vier weken dicht om de stijging van coronabesmettingen in het land een halt toe te roepen. Ook roept premier Castex mensen op meer thuis te werken en grote samenkomsten te vermijden.
"We moeten niet in paniek raken, maar vaststaat dat deze vijfde golf de druk op de ziekenhuizen verhoogt", zei hij. Volgens minister Véran van Volksgezondheid wordt er in Frankrijk iedere minuut een nieuwe coronapatiënt opgenomen. "Dat moeten we vertragen."
91 procent van de 18-plussers in Frankrijk heeft één prik gehad. Daardoor is de druk op de ziekenhuizen lager dan tijdens de eerste golf, benadrukte Castex. Om de vijfde golf in te perken zal de boostercampagne worden versneld.
Ook wil de Franse regering 5- tot 12-jarigen met overgewicht of gezondheidsproblemen vaccineren. Er wordt vooralsnog niet besloten tot het inenten van gezonde kinderen, daarvoor wil Castex de resultaten van een adviescommissie afwachten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je had toch niet echt verwacht dat ze zouden gaan kijken naar wat wel kan? Toch?quote:Op maandag 6 december 2021 20:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
We kunnen dus vaststellen dat het enige gereedschap is dat de politiek wil gebruiken eenheidsworstmaatregelen zijn door middel van sluiten, sluiten en sluiten. De echte wil ontbreekt dus
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vraag is: is die daling meer maatregelen bias of equilibrium bias.quote:Op maandag 6 december 2021 15:56 schreef _serial_ het volgende:
Duiding van de grafiekjes (https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html)
- Datavertraging 5+ dagen ~ 4200
- Daling in meldingen tot 5 dagen
- 4 December uitzonderlijk weinig getest, mogelijk vanwege sinterklaas (70K / 18K pos) dus ook hoog percentage positief, ook vrijdag lag het aantal testen al lager
Er is door de storing van zaterdag helaas even onduidelijk waar we precies heen gaan, maar stabilisering, en meer daling lijkt steeds meer het scenario."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Dat geldt niet voor apreski hutjes hoop ik.quote:Op maandag 6 december 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
In Frankrijk kennen ze nu ook een 2 weken (nu 3 weken) variant, namelijk 4 weken
[..]
Zuiger van het FOK!-OMT
Forum Opties Forumhop: Hop naar: