abonnement Unibet Coolblue
pi_202499893
Hoe werkt teams zakelijk op het werk?
Krijg je dan een account van de werkgever (via zakelijk emailadres)?

Ik heb privé via hotmail al een teamsaccount. Collega zegt dat je dan een probleem hebt met een zakelijk account, omdat je schijnbaar na inloggen een sms code krijgt. En als je dat nummer al privé gebruikt dan werkt het zakelijk account niet (omdat de sms niet binnen komt).
Het verhaal wat hij schrijft lijkt mij erg omslachtig en betwijfel of dit klopt.
pi_202499974
Dit lijkt me niet te kloppen, zakelijk is je account vrijwel altijd aan (Azure) Active directory gekoppeld, en een administrator configureert de security, meestal dwingt men hierbij 2 staps autenticatie toe, en je kunt zelfs instellen welke dat kunnen zijn (email, sms, phone, MFA app), je kunt je nummer gewoon op meerdere plekken gebruiken.

Grappig toeval, ik was hier vandaag mee bezig om dit te configureren, dus je hebt het uit eerste hand ;)
Oh, en meestal is het account een Office 365 welke je gelijk voor alle producten kunt gebruiken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202500147
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 17:44 schreef raptorix het volgende:
Dit lijkt me niet te kloppen, zakelijk is je account vrijwel altijd aan (Azure) Active directory gekoppeld, en een administrator configureert de security, meestal dwingt men hierbij 2 staps autenticatie toe, en je kunt zelfs instellen welke dat kunnen zijn (email, sms, phone, MFA app), je kunt je nummer gewoon op meerdere plekken gebruiken.

Grappig toeval, ik was hier vandaag mee bezig om dit te configureren, dus je hebt het uit eerste hand ;)
Oh, en meestal is het account een Office 365 welke je gelijk voor alle producten kunt gebruiken.
Ondanks dat je veel overbodige technische informatie meegeeft klopt t wel wat je zegt.

Bij het instellen van je zakelijke account kan je kiezen voor diverse controle opties zoals een mobiel nummer of de Authenticator app. Je nummer kan vaker gebruikt worden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_202500800
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 17:57 schreef Chinless het volgende:

[..]
Ondanks dat je veel overbodige technische informatie meegeeft klopt t wel wat je zegt.

Bij het instellen van je zakelijke account kan je kiezen voor diverse controle opties zoals een mobiel nummer of de Authenticator app. Je nummer kan vaker gebruikt worden.
Er kan zelfs een vast telefoonnummer gebruikt worden om de 6 cijferige code in te voeren, gevolgd door hekje
Wie dit leest is gek
pi_202500907
quote:
99s.gif Op maandag 6 december 2021 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Er kan zelfs een vast telefoonnummer gebruikt worden om de 6 cijferige code in te voeren, gevolgd door hekje
Of Yubikeys :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202504288
Top dat het 06 nr vaker gebruikt kan worden


Is helaas dus niet zo simpel als ict zet het op je account, je registreert je en logt in, en bent blijvend ingelogd?
pi_202505490
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:06 schreef hartloper het volgende:
Is helaas dus niet zo simpel als ict zet het op je account, je registreert je en logt in, en bent blijvend ingelogd?
Je ICT afdeling zal je kunnen vertellen hoe je kan inloggen.

Waar ik werk is het dan jeroen.achternaam@werkgever.nl en hetzelfde wachtwoord dat ik op mijn werk PC gebruik.
Het kan ook zijn dat je werkgever het eigen domein niet aan azure heeft gekoppeld.
Dan zou het jeroen.achternaam@werkgever.onmicrosoft.com zijn.

En er is 2 factor authenticatie ingesteld.
Standaard met het door de werkgever uitgegeven 06 maar ik kan ook de microsoft authenticator app gebruiken.
Die app kun je uit de app of playstore installeren en koppelen via https://aka.ms/mfasetup .

Maar bel gewoon de helpdesk en vraag ze hoe het bij jullie werkt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_202505593
Ik heb ook een zakelijk account. Werkt inderdaad via Azure maar onze ICT-dienst is daar volop mee bezig. Wij moesten enkel ons persoonlijk telefoonnummer geven omdat je wekelijks de sms moet ingeven voor de verificatie.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')