abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202512748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:53 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Zelfs als het een goed liedje is - wat in principe best mogelijk is - dan nog is de kans dat het aanslaat, zeer gering. Alleen in Nederland en België verstaan ze Nederlands. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien met dat Srangtongo van Jeangu: hoe gepassioneerd, krachtig of hoopgevend ook: geen hond snapt het.

En verder helemaal eens: en doorr.... :W
Jij wist natuurlijk helemaal waar het winnende lied over ging... of de nummer 2... of de nummer 3...
pi_202512752
Het enige puntje is dat het misschien een riskante keus is. Stel dat het liedje erg minimalistisch is en dan ook nog NL lyrics kan ik me voorstellen dat een gemiddeld kijker er niet gelijk in meegetrokken word, zoals bijv bij Duncan wel. Maar dat hangt af van het lied natuurlijk ;)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_202512755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:53 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Zelfs als het een goed liedje is - wat in principe best mogelijk is - dan nog is de kans dat het aanslaat, zeer gering. Alleen in Nederland en België verstaan ze Nederlands. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien met dat Srangtongo van Jeangu: hoe gepassioneerd, krachtig of hoopgevend ook: geen hond snapt het.

En verder helemaal eens: en doorr.... :W
Hoe belangrijk is het om de taal te verstaan?

Er is toch ook geen hond die Portugees verstaat? (van Italiaans en Frans zou je nog kunnen zeggen dat die vertrouwder/mooier in het gehoor liggen).

Het ligt ook een beetje aan het type muziek. Als ik zo eens luister wat ze maakt vind ik het verstaan van de lyrics eigenlijk vrij ondergeschikt aan hoe het geheel klinkt (maar dat heb ik altijd wel met muziek eigenlijk).
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 december 2021 @ 16:54:52 #279
163650 Greys
pi_202512756
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:53 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Zelfs als het een goed liedje is - wat in principe best mogelijk is - dan nog is de kans dat het aanslaat, zeer gering. Alleen in Nederland en België verstaan ze Nederlands. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien met dat Srangtongo van Jeangu: hoe gepassioneerd, krachtig of hoopgevend ook: geen hond snapt het.

En verder helemaal eens: en doorr.... :W
Ben benieuwd. Er waren veel inzendingen vorig jaar in de top 5 in eigen taal. Denk niet dat velen dat allemaal konden verstaan. ;)

Hoe dan ook, gewaagde en gedurfde keuze. Leuk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 7 december 2021 @ 16:55:02 #280
478909 molloot200
alles muziek.
pi_202512759
Ik denk in elk geval dat het in het veld wat er gaat zijn ontzettend uniek zal zijn *G* Voor zover we in kunnen schatten wat het wordt dan.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 16:55:33 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202512766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:53 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Zelfs als het een goed liedje is - wat in principe best mogelijk is - dan nog is de kans dat het aanslaat, zeer gering. Alleen in Nederland en België verstaan ze Nederlands. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien met dat Srangtongo van Jeangu: hoe gepassioneerd, krachtig of hoopgevend ook: geen hond snapt het.

En verder helemaal eens: en doorr.... :W
Waarom kan in een inzending in het Oekraïens dan wel hoog eindigen?
pi_202512770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Jij wist natuurlijk helemaal waar het winnende lied over ging... of de nummer 2... of de nummer 3...
Als er een jaar is dat bewijst dat taal juist niks uitmaakt, is het dit jaar wel. 4 nummers uit de top 5 waren niet in het Engels :P

(nu zijn er wel meer mensen die bijv. Frans begrijpen dan Nederlands, maar toch)
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_202512772
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Jij wist natuurlijk helemaal waar het winnende lied over ging... of de nummer 2... of de nummer 3...
Ik verwijs terug naar m'n eerdere post over hoe ik het Songfestival beschouw. Het gedrocht dat dit jaar het ESF won, haalt mijn jaarlijst niet, kan ik melden. Een bepaald ander Songfestivalliedje wél.
  dinsdag 7 december 2021 @ 16:55:54 #284
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_202512773
Laten we sowieso blij zijn dat Jaap niet gaat met zijn huilerige kleuterhoofdje, schoudervullingen en de uitstraling van een nat washandje.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 december 2021 @ 16:55:56 #285
163650 Greys
pi_202512774
Kennelijk is ze óók nog heel lief. (ellen organiseert muzikale verrassingen voor terminaal zieke mensen).

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_202512780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:53 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Zelfs als het een goed liedje is - wat in principe best mogelijk is - dan nog is de kans dat het aanslaat, zeer gering. Alleen in Nederland en België verstaan ze Nederlands. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien met dat Srangtongo van Jeangu: hoe gepassioneerd, krachtig of hoopgevend ook: geen hond snapt het.

En verder helemaal eens: en doorr.... :W
Je hoeft het niet te kunnen verstaan om de emotie over te kunnen brengen en te winnen. Beste voorbeeld hiervan is Salvador Sobral imo.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_202512795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:51 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Jaap was best sympathiek erover moet ik zeggen. (Jaap Reesema, die had het gezongen)
Ja Jaap reageerde eigenlijk heel leuk, gewoon realistisch. Denk ook niet dat Armin zo'n zuur persoon is.
pi_202512800
Wat ik bij S10 het belangrijkst vind: ik ben zelf niet per se fan van haar muziek (al vind ik best een of twee nummers goed) maar ik hoor wel dat het integer is, dat ze echt voelt wat ze zingt. Dat kun je niet nabootsen. En ik weet ook dat miljoenen tieners in Europa naar dit soort muziek luisteren. Dus ik zie haar best ver komen.
pi_202512803
Hoe dan ook vind ik het heel tof dat we weer eens iets in het Nederlands sturen *O* Ik ben heel erg voor de eigen taal op het ESF
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_202512820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:55 schreef Aoibhin het volgende:
Als er een jaar is dat bewijst dat taal juist niks uitmaakt, is het dit jaar wel. 4 nummers uit de top 5 waren niet in het Engels
Oja, dan heb ik Oekraïne nog niet eens genoemd. Verstaat ook niemand, maar dat gaat toch om de totaalbeleving.
Koel en donker bewaren
pi_202512842
Nu ben ik zelf niet per se voor Nederlands als ik zou kunnen kiezen, maar ach een jaartje tussendoor moet kunnen. En als we de semi niet doorkomen en geen hond vond het leuk, het jaar daarop weer een kans :P
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 7 december 2021 @ 17:01:49 #292
39237 crew  H_T
2733
pi_202512844
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is een veel terugkerende reacties van haters, 'ze willen zeker niet nog een keer winnen'. Hoe stel je je dat voor? Ze horen een geweldig nummer dat zeker kans maakt, maar ze kiezen liever een kutnummer, omdat dat kosten scheelt? Hopelijk snap je zelf dat de logica volledig ontbreekt.
Het is niet alsof de selectiecommissie het feestje zelf moet betalen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_202512853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Oja, dan heb ik Oekraïne nog niet eens genoemd. Verstaat ook niemand, maar dat gaat toch om de totaalbeleving.
Ja precies. Als de sfeer van het nummer overkomt, het juiste gevoel wordt overgebracht en de muziek imponeert, dan maakt de taal echt niet uit

Sowieso welke kijker gaat thuis voor de buis op een avond met 24 liedjes van max. 3 minuten nou aandachtig naar de tekst luisteren? Volgens mij niet veel :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_202512859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:55 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Ik verwijs terug naar m'n eerdere post over hoe ik het Songfestival beschouw. Het gedrocht dat dit jaar het ESF won, haalt mijn jaarlijst niet, kan ik melden. Een bepaald ander Songfestivalliedje wél.
Jij hebt het nu over wat joú niet aanspreekt, maar het gaat om Europa.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_202512871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:02 schreef Aoibhin het volgende:

[..]
Ja precies. Als de sfeer van het nummer overkomt, het juiste gevoel wordt overgebracht en de muziek imponeert, dan maakt de taal echt niet uit

Sowieso welke kijker gaat thuis voor de buis op een avond met 24 liedjes van max. 3 minuten nou aandachtig naar de tekst luisteren? Volgens mij niet veel :P
Dat komt denk ik pas op de laatste plaats :') (Na staging, kleding, persoon, etc.).
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 7 december 2021 @ 17:04:20 #296
39237 crew  H_T
2733
pi_202512873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:50 schreef DJ11 het volgende:
Per saldo beschouw ik het Songfestival gewoon als een stuk of 40 nieuwe liedjes, net als de honderden andere nieuwe liedjes die elke week verschijnen. Soms zit er wat goeds tussen, het merendeel is bagger of op z'n best generiek.

In dat opzicht interesseert het me verder ook niet. Ik beschouw de Nederlandse inzending al jaren als de Nederlandse inzending, niet als de onze.
Bij het voetbal is het ook dat zij verliezen, maar wij winnen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_202512879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:01 schreef Guanabana het volgende:
Nu ben ik zelf niet per se voor Nederlands als ik zou kunnen kiezen, maar ach een jaartje tussendoor moet kunnen. En als we de semi niet doorkomen en geen hond vond het leuk, het jaar daarop weer een kans :P
Ik heb zelf ook wel heel erg wat jij hebt, dat omdat we recent hebben gewonnen ik het eigenlijk minder erg vind dan anders mocht Nederland niet hoog scoren. Tuurlijk zie ik Nederland het liefst ver komen (mits terecht), maar juist zo vlak na een winst vind ik het een passende tijd om wat meer te experimenteren *O*

Nederland heeft jarenlang wat meer van die singer-songwriter achtige muziek gestuurd en dat scoorde, maar het wordt ook wat eentonig als je als land teveel op een bepaalde stijl teert.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_202512880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:02 schreef Aoibhin het volgende:

[..]
Ja precies. Als de sfeer van het nummer overkomt, het juiste gevoel wordt overgebracht en de muziek imponeert, dan maakt de taal echt niet uit

Sowieso welke kijker gaat thuis voor de buis op een avond met 24 liedjes van max. 3 minuten nou aandachtig naar de tekst luisteren? Volgens mij niet veel :P
Er moet wel iets blijven hangen natuurlijk. Dan is een goede tekstuele hook in het liedje het makkelijkste.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:05:29 #299
478909 molloot200
alles muziek.
pi_202512882
Nog steeds extreem excited, jeetje, ik stuiter *G*
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:05:39 #300
478909 molloot200
alles muziek.
pi_202512885
Dicht?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')