abonnement Unibet Coolblue
pi_202494656
Kabinet bevriest omstreden 2G-plan: meer tijd nodig

quote:
Het kabinet bevriest het controversiële plan om ongevaccineerden buiten te sluiten. Dit zogenoemde 2G-protocol gaat voorlopig de ijskast in, meldt minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) aan de Tweede Kamer.

De Jonge meldt het uitstel zojuist in een brief aan de Tweede Kamer. ,,Met de hoge infectiedruk nu en de aanhoudende druk op de zorg verwachten we niet dat er op korte termijn ruimte ontstaat om delen van de samenleving verder te openen met 2G.” Ook de onzekerheden rond de omikronvariant gooien roet in het eten, merkt de minister bij de inbreng van diverse fracties. ,,Daardoor is de steun onvoldoende zeker.”

Deze week zou de Tweede Kamer debatteren over uitbreiding van de coronapas (3G) naar werkvloer en het onderwijs. Ook het plan om alleen nog gevaccineerde of genezen personen in horeca, bij concerten en festivals toe te laten (2G) zou behandeld worden. Daar riskeerde het kabinet wel een politieke nederlaag, alleen VVD en D66 toonden zich voorstander van het 2G-protocol.

Een massief blok in de Tweede Kamer is tegen. Onder meer coalitiepartij ChristenUnie en oppositiepartij GroenLinks gaven aan meer heil te zien in 1G - iedereen testen. Maar dat kost wekelijks tussen de 200 miljoen euro en 1,4 miljard, al naar gelang het type test en de sectoren waar 1G zal gelden.

Tweedeling
Critici stellen dat het 2G-protocol een tweedeling in de toch al gepolariseerde samenleving veroorzaakt. Volgens berekeningen van het Outbreak Management Team kan 2G wel flink helpen tegen besmettingen en ziekenhuisopnames. Vergeleken met 3G kan het aantal infecties gehalveerd worden, het aantal ziekenhuisopnames zou met dik 80 procent dalen.

https://www.bd.nl/politie(...)tijd-nodig~a793ed4d/
Goed nieuws voor zolang het duurt.
pi_202494700
Jammer maar 2G komt toch op gegeven moment wel.

Hoe sneller hoe beter :)
pi_202494704
Goed nieuws inderdaad. Met uitsluiting bereik je niks, ja uitsluiting en onvrede wat leidt tot onrust.
  maandag 6 december 2021 @ 11:31:28 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202494708
1G :') tyf op met die onzin! Ik ga mij echt niet voor ieder wissewasje laten testen, 36 uur wachten op uitslag en bij De Jonge's gratie naar een restaurant of pretpark mogen _O-

Opzouten met die 1G onzin

2G vind ik ook niets, als gevaccineerd persoon zeg ik dit. Maar 1g is een klap in het gezicht van de gevaccineerden!
pi_202494717
Snap ik, je hebt 2G zometeen niet meer nodig na het invoeren en uitvoeren van de aankomende vaccinatieplicht. :Y
pi_202494772
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we weer de hele winter zitten opgescheept met stevige coronabeperkingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 december 2021 @ 11:42:52 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202494846
Kabinet kiest er dus voor dat de samenleving nog iets meer tijd krijgt om aan dit idee te wennen. Tijd die nodig is zodat mensen snappen dat 2G de minst problematische oplossing is om de samenleving weer open te kunnen doen.

Maar 2G gaat er dus wel sowieso komen. Goeie zaak; niet onze samenleving en ons welzijn laten stagneren door een klein groepje van de gehele samenleving.
pi_202494898
Het gaat straks B+ worden.

Geboosterd + test, de slechts dubbel gevaccineerden zullen als ongevaccineerd worden beschouwd en hun groene vinkje verliezen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202494907
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef RedFever007 het volgende:
1G :') tyf op met die onzin! Ik ga mij echt niet voor ieder wissewasje laten testen, 36 uur wachten op uitslag en bij De Jonge's gratie naar een restaurant of pretpark mogen _O-

Opzouten met die 1G onzin

2G vind ik ook niets, als gevaccineerd persoon zeg ik dit. Maar 1g is een klap in het gezicht van de gevaccineerden!
De sneltesten heb je binnen een half uur je uitslag binnen en ben je voor een paar dagen klaar. Minder onacceptabel dan 2G in ieder geval.

Goed uiteindelijk maakt het allemaal geen flikker uit. Hoeveel een land nu gevaccineerd is of niet. Welke maatregelen er nu wel of niet zijn. Cijfers blijven overal in golfbeweging gaan. De minst gevaccineerde landen van Europa zitten momenteel met de beste cijfers.
pi_202494922
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:42 schreef Tengano het volgende:
Kabinet kiest er dus voor dat de samenleving nog iets meer tijd krijgt om aan dit idee te wennen. Tijd die nodig is zodat mensen snappen dat 2G de minst problematische oplossing is om de samenleving weer open te kunnen doen.

Maar 2G gaat er dus wel sowieso komen. Goeie zaak; niet onze samenleving en ons welzijn laten stagneren door een klein groepje van de gehele samenleving.
Toch knap dat mensen altijd uit een nieuwsbericht de informatie halen die ze willen halen en horen. Ook al staat daar niets over in.
  maandag 6 december 2021 @ 11:49:08 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202494936
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 11:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het gaat straks B+ worden.

Geboosterd + test, de slechts dubbel gevaccineerden zullen als ongevaccineerd worden beschouwd en hun groene vinkje verliezen.
Nee, want dat wordt te kostbaar en kost te veel effort. Prima om zo zeker mogelijk te willen zijn en problemen te willen voorkomen, maar niet tegen elke prijs.

Daarom deze pauze; alle twijfelaars nog even de tijd gunnen dat het 2G wordt en snappen waarom.
pi_202494944
Ik mag corona niet baggitaliseren want dan krijg ik een notitie dus uhh.. Stom dat het kabinet ons dat ze ons niet meer straffen voor ons slecht gedrag!
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202494946
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we weer de hele winter zitten opgescheept met stevige coronabeperkingen.
De komende winter ook, dit is permanent, het oude normaal komt nooit meer terug.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202494957
De kabinetten Rutte hebben een rijke historie van contraproductief beleid, dus zal er vast wel komen.
pi_202494971
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De komende winter ook, dit is permanent, het oude normaal komt nooit meer terug.
Snel, allemaal naar het vrije oosten verhuizen!
  maandag 6 december 2021 @ 11:52:14 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202494989
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef dycto het volgende:

[..]
Toch knap dat mensen altijd uit een nieuwsbericht de informatie halen die ze willen halen en horen. Ook al staat daar niets over in.
Dank je. Maar ik roep dit natuurlijk niet alleen maar vanuit het kennis nemen van dit nieuwsbericht.
pi_202495009
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dank je. Maar ik roep dit natuurlijk niet alleen maar vanuit het kennis nemen van dit nieuwsbericht.
Uiteraard, Tengano. Uiteraard.
  maandag 6 december 2021 @ 11:53:48 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202495021
We kunnen het inderdaad beter over een vaccinatieplicht gaan hebben. Dan is 2G ook niet nodig.
  maandag 6 december 2021 @ 11:53:58 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202495023
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:52 schreef dycto het volgende:

[..]
Uiteraard, Tengano. Uiteraard.
Sorry, mooier kan ik het niet maken. 2G, wen er maar aan. De schoorsteen moet namelijk roken.
pi_202495082
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Sorry, mooier kan ik het niet maken. 2G, wen er maar aan. De schoorsteen moet namelijk roken.
Ik hoor het al, veel geblaat maar weinig wol.
pi_202495097
Dat wordt een volledige lockdown. Fijne kerst mensen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202495122
Nieuwe verkiezingen graag!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  maandag 6 december 2021 @ 12:06:36 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202495264
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:56 schreef dycto het volgende:

[..]
Ik hoor het al, veel geblaat maar weinig wol.
Je hebt geen wol als je de hele samenleving en economie op slot houdt. En dat is niet vol te houden. Dus we moeten wel. En gelukkig leven we in een land waarin er van origine ook een krachtige handelsgeest leeft, die maakt dat we ook in dit soort crisissituaties iig met een antwoord en een passende strategie kunnen komen.

Zelfs bij de aanvang van corona waren er al heel snel mensen en meningen die aandacht vroegen dat de hele pandemie aanpak niet de economie en de samenleving om zeep moesten helpen. Maar dat mocht je toen nog niet roepen omdat mensen met bosjes tegelijk omvielen.

En gelukkig zijn dit soort verstandige mensen en meningen er nog, maar nu zijn er ook wat meer mensen rijp voor die meer verstandige aanpak. Je kunt niet eeuwig en alles op slot houden; dat houdt een keer op. En dat kwartje zou voor iedereen toch een keer moeten vallen.

De zakken van onze regering zijn diep maar er zit weldegelijk een bodem in. En dat geldt ook voor de bedrijven die hun kapitaal alleen maar zien verdampen omdat er nauwelijks of geen inkomsten zijn.

Vandaar 2G dus. Sorry.
pi_202495352
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:42 schreef Tengano het volgende:
Goeie zaak; niet onze samenleving en ons welzijn laten stagneren door een klein groepje van de gehele samenleving.
Op welke manier stagneer ik de samenleving?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 6 december 2021 @ 12:13:29 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202495364
Tjonge. Waarom kan het in andere landen wel en hier niet. Belachelijk!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202495372
quote:
15s.gif Op maandag 6 december 2021 11:59 schreef epicbeardman het volgende:
Nieuwe verkiezingen graag!
En dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 6 december 2021 @ 12:14:22 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202495381
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:53 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen het inderdaad beter over een vaccinatieplicht gaan hebben. Dan is 2G ook niet nodig.
Dat zou nog beter zijn ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 6 december 2021 @ 12:17:45 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202495432
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:12 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Op welke manier stagneer ik de samenleving?
Dat jouw soort de IC capaciteit onevenredig opeist zodat andere zorg moet worden uitgesteld en het zorgstelstel wordt overbelast en vastloopt, nog los van de kosten.

Derhalve moet op de rem getrapt worden met beperkingsmaatregelen om het aantal besmettingen te begrenzen zodat alles weer zoveel mogelijk dicht moet.

Maar het meest zorgelijke vind ik nog wel dat ik eigenlijk niks nieuws zeg hier. En ook deze toelichting zal wss niet maken dat je tot andere inzichten komt.

Vandaar dat er wordt besloten het gesprek af te ronden, omdat de praktijk uitwijst dat deze gesprekken nutteloos zijn, en moet overgegaan tot een nieuwe koers (2G). We kunnen ons namelijk niet meer veroorloven dat jullie de boel blijven stagneren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 06-12-2021 12:31:28 ]
pi_202495442
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:17 schreef Tengano het volgende:
Dat jouw soort de IC capaciteit onevenredig opeist zodat andere zorg moet worden uitgesteld en het zorgstelstel wordt overbelast, nog los van de kosten.
Wat is 'mijn soort'? Gezonde en jonge mannen van onder de 35 met een geweldig physique die al jaren geen huisarts hebben gezien?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 6 december 2021 @ 12:19:41 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202495449
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 12:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat is 'mijn soort'? Gezonde en jonge mannen van onder de 35 met een geweldig physique die al jaren geen huisarts hebben gezien?
10 Maar het meest zorgelijke vind ik nog wel dat ik eigenlijk niks nieuws zeg hier. En ook deze toelichting zal wss niet maken dat je tot andere inzichten komt.

20 goto 10
pi_202495505
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je hebt geen wol als je de hele samenleving en economie op slot houdt. En dat is niet vol te houden. Dus we moeten wel. En gelukkig leven we in een land waarin er van origine ook een krachtige handelsgeest leeft, die maakt dat we ook in dit soort crisissituaties iig met een antwoord en een passende strategie kunnen komen.

Zelfs bij de aanvang van corona waren er al heel snel mensen en meningen die aandacht vroegen dat de hele pandemie aanpak niet de economie en de samenleving om zeep moesten helpen. Maar dat mocht je toen nog niet roepen omdat mensen met bosjes tegelijk omvielen.

En gelukkig zijn dit soort verstandige mensen en meningen er nog, maar nu zijn er ook wat meer mensen rijp voor die meer verstandige aanpak. Je kunt niet eeuwig en alles op slot houden; dat houdt een keer op. En dat kwartje zou voor iedereen toch een keer moeten vallen.

De zakken van onze regering zijn diep maar er zit weldegelijk een bodem in. En dat geldt ook voor de bedrijven die hun kapitaal alleen maar zien verdampen omdat er nauwelijks of geen inkomsten zijn.

Vandaar 2G dus. Sorry.
Je hebt een mening en probeert deze door middel van het artikel te bevestigen maar er staat letterlijk niets wat daarop duidt.

Overigens lukt het ook zonder het hele land te vaccineren en enkel hen ergens toegang toe te geven hoor. Zie voorbeelden in Zuid(oost) Europa. Macedonië, Bulgarije, Servië, Italië (alhoewel daar het aandeel gevaccineerden al hoger is).
pi_202495529
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 12:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat is 'mijn soort'? Gezonde en jonge mannen van onder de 35 met een geweldig physique die al jaren geen huisarts hebben gezien?
Jullie ongevaccineerden worden allemaal op een hoop gepleurd. Wen er maar aan. Te danken aan uw eigen overheid, die haar eigen falen op een marginale groep probeert af te schuiven.
pi_202495530
quote:
16s.gif Op maandag 6 december 2021 12:13 schreef Starhopper het volgende:
Tjonge. Waarom kan het in andere landen wel en hier niet. Belachelijk!
Je kan gewoon verhuizen naar die landen. Opgelost.
pi_202495572
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef RedFever007 het volgende:
1G :') tyf op met die onzin! Ik ga mij echt niet voor ieder wissewasje laten testen, 36 uur wachten op uitslag en bij De Jonge's gratie naar een restaurant of pretpark mogen _O-

Opzouten met die 1G onzin

2G vind ik ook niets, als gevaccineerd persoon zeg ik dit. Maar 1g is een klap in het gezicht van de gevaccineerden!
En dan alleen maar omdat die lui van GL en CU de wappies niet te veel voor het hoofd durven te stoten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202495625
quote:
16s.gif Op maandag 6 december 2021 12:13 schreef Starhopper het volgende:
Tjonge. Waarom kan het in andere landen wel en hier niet. Belachelijk!
Omdat we een laffe regering hebben, die bang zijn voor nieuwe rellen van boze wappies als 2G ingevoerd zou worden. Onze regering buigt dus (weer) voor de minderheid. De goeden moeten weer onder de kwaden lijden.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  maandag 6 december 2021 @ 12:30:43 #36
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202495633
Ondertussen zitten grote gedeeltes van Duitsland op 2G+
pi_202495666
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat jouw soort de IC capaciteit onevenredig opeist zodat andere zorg moet worden uitgesteld en het zorgstelstel wordt overbelast en vastloopt, nog los van de kosten.

Derhalve moet op de rem getrapt worden met beperkingsmaatregelen om het aantal besmettingen te begrenzen zodat alles weer zoveel mogelijk dicht moet.

Maar het meest zorgelijke vind ik nog wel dat ik eigenlijk niks nieuws zeg hier. En ook deze toelichting zal wss niet maken dat je tot andere inzichten komt.

Vandaar dat er wordt besloten het gesprek af te ronden, omdat de praktijk uitwijst dat deze gesprekken nutteloos zijn, en moet overgegaan tot een nieuwe koers (2G). We kunnen het namelijk niet meer veroorloven dat jullie de boel blijven stagneren.
Dit.
Het is nog makkelijker om een krentenbol Russisch te leren spreken dan een wappie tot inkeer te doen brengen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  FOK!fotograaf maandag 6 december 2021 @ 12:34:27 #38
842 Zorro
Z
pi_202495687
De welbekende slappe polderaanpak van Nederland dus weer.

Dat verwacht je toch ook niet zeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_202495711
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 12:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat is 'mijn soort'? Gezonde en jonge mannen van onder de 35 met een geweldig physique die al jaren geen huisarts hebben gezien?
Tja, corona maakt geen onderscheid. Je hebt geluk, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat geluk zult blijven houden. Er zijn al meer jonge, gezonde mensen overleden aan corona. Geen garantie dus dat je de dans ontspringt,ondanks dat die erg klein is.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202495745
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef RedFever007 het volgende:
1G :') tyf op met die onzin! Ik ga mij echt niet voor ieder wissewasje laten testen, 36 uur wachten op uitslag en bij De Jonge's gratie naar een restaurant of pretpark mogen _O-

Opzouten met die 1G onzin

2G vind ik ook niets, als gevaccineerd persoon zeg ik dit. Maar 1g is een klap in het gezicht van de gevaccineerden!
1G betekent niet dat er getest wordt voor toegang.

1G = Gevaccineerd
2G = Gevaccineerd of Genezen
3G = Gevaccineerd of Genezen of Getest

In Duitsland hebben ze nu op veel plekken weer iets nieuws bedacht, 2G+. Dat betekent Gevaccineerd of Genezen EN Getest (dus altijd een test).

Niet dat het nog te snappen is, maar dat is ongeveer met alles wat Hugo en Mark uitkramen en bedenken.
pi_202495776
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 12:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat is 'mijn soort'? Gezonde en jonge mannen van onder de 35 met een geweldig physique die al jaren geen huisarts hebben gezien?
Wil je een lijstje met mensen die hetzelfde dachten en nu 60cm diep liggen of uitgestrooid zijn? Maar dat kan je vast zelf ook heel goed opzoeken als wappie, jullie onderzoeksmethodes zijn weergaloos tenslotte.
  maandag 6 december 2021 @ 12:41:23 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202495785
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:38 schreef GereDathan het volgende:
Niet dat het nog te snappen is, maar dat is ongeveer met alles wat Hugo en Mark uitkramen en bedenken.
Ja, we zouden een stuk beter af zijn als we daar een Fok!er neer zouden zetten. Vooral zo'n type dat alleen maar het huidige beleid kan afzeiken, meent alles beter te weten, maar niet zelf met concrete oplossingen kan komen.
  maandag 6 december 2021 @ 12:46:37 #43
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202495867
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
1G betekent niet dat er getest wordt voor toegang.

1G = Gevaccineerd
2G = Gevaccineerd of Genezen
3G = Gevaccineerd of Genezen of Getest

In Duitsland hebben ze nu op veel plekken weer iets nieuws bedacht, 2G+. Dat betekent Gevaccineerd of Genezen EN Getest (dus altijd een test).

Niet dat het nog te snappen is, maar dat is ongeveer met alles wat Hugo en Mark uitkramen en bedenken.
Zeker niet waarde heer! 3G - Je krijgt de QR-code als je gevaccineerd, genezen (van corona) of (negatief) getest bent.

2G -Je krijgt de QR-code als je gevaccineerd of genezen (van corona) bent. Een test geldt dus niet meer.

1G - Je krijgt de QR-code als je (negatief) getest bent. Het maakt dus niet uit of je gevaccineerd of genezen bent, want iedereen moet testen.

:{ Dus lekker altijd testen

-O-
pi_202495874
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:12 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Op welke manier stagneer ik de samenleving?
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 12:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat is 'mijn soort'? Gezonde en jonge mannen van onder de 35 met een geweldig physique die al jaren geen huisarts hebben gezien?
Ik quote even mijn reactie op een andere vaccinatieweigeraar met dezelfde vraag:

quote:
Klopt, veel verschillende mensen met verschillend gedrag in die groep 'ongevaccineerden'. Waarvan een aanzienlijk deel inderdaad niet rechtstreeks via de eigen (on)gezondheid, impact heeft op de zorgcapaciteit voor anders-zieken.

Ze beïnvloeden echter wel elkaar met hun motivatie om niet te vaccineren. Men voelt zich gesterkt door andere mondige vaccinatie-weigeraars.

En zo draag ook jij indirect toch weer bij aan een te lage vaccinatiegraad en daarmee de overbelasting van de zorg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202495880
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, we zouden een stuk beter af zijn als we daar een Fok!er neer zouden zetten. Vooral zo'n type dat alleen maar het huidige beleid kan afzeiken, meent alles beter te weten, maar niet zelf met concrete oplossingen kan komen.
Dan raad ik je toch aan eerdere posts van mij terug te lezen. Ik heb concrete oplossingen geboden enkele weken geleden. Oplossingen die wél bijdragen in het bestrijden van een zeer besmettelijk en in sommige gevallen dodelijk virus.

Dus mocht je iemand willen voordragen in Den Haag, dan houd ik mij aanbevolen.
  maandag 6 december 2021 @ 12:48:54 #46
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202495894
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef dycto het volgende:

[..]
De sneltesten heb je binnen een half uur je uitslag binnen en ben je voor een paar dagen klaar. Minder onacceptabel dan 2G in ieder geval.

Goed uiteindelijk maakt het allemaal geen flikker uit. Hoeveel een land nu gevaccineerd is of niet. Welke maatregelen er nu wel of niet zijn. Cijfers blijven overal in golfbeweging gaan. De minst gevaccineerde landen van Europa zitten momenteel met de beste cijfers.
Ah de sneltest, lekker betrouwbaar en een melkkoe voor de testvrienden van HdJ c.s.

Ik klink zo als een wappie :'( :(
pi_202495980
quote:
9s.gif Op maandag 6 december 2021 12:36 schreef GwanGwaa het volgende:
Tja, corona maakt geen onderscheid. Je hebt geluk, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat geluk zult blijven houden. Er zijn al meer jonge, gezonde mensen overleden aan corona. Geen garantie dus dat je de dans ontspringt,ondanks dat die erg klein is.
De kans dat ik levensjaren verlies ten gevolge van de uitstoot van Schiphol is aanzienlijk groter. Laten we die tent maar eerst op slot gooien als we zoveel om mijn gezondheid geven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202495989
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:40 schreef GereDathan het volgende:
Wil je een lijstje met mensen die hetzelfde dachten en nu 60cm diep liggen of uitgestrooid zijn? Maar dat kan je vast zelf ook heel goed opzoeken als wappie, jullie onderzoeksmethodes zijn weergaloos tenslotte.
Ja hoor, leg je die dan wel naast een lijstje van mensen van mijn leeftijd die het overleefd hebben?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202495995
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 12:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ah de sneltest, lekker betrouwbaar en een melkkoe voor de testvrienden van HdJ c.s.

Ik klink zo als een wappie :'( :(
De positieven met hoge virale lading worden er over het algemeen mee uitgehaald, wat verreweg het belangrijkste is. Samen met het aanhouden van een aantal simpele basisregels meer dan goed genoeg om veel geopend te kunnen houden. Nogmaals, dat lukt zelfs in landen waar haast niemand gevaccineerd is goed.
pi_202496007
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:47 schreef probeer het volgende:
Ik quote even mijn reactie op een andere vaccinatieweigeraar met dezelfde vraag:
Dik, ongezond, donker en/of oud mag zich gewoon laten vaccineren. Misschien is het probleem wel dat jij ze in één groep gooit en ze zich daardoor genoodzaakt voelen om zich te verenigen en de groepsidentiteit versterken door argumenten die niet voor iedereen in de groep opgaat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')