abonnement Unibet Coolblue
pi_202485341


Dat we in 2021 meer tijd thuis en met onze partners hebben doorgebracht is nu ook terug te zien in de geboortecijfers. Er is namelijk sprake van een heuse babygolf. In de eerste negen maanden van 2021 zijn 6,8 duizend meer kinderen geboren dan in dezelfde periode van 2020. Dat meldt het CBS vandaag.

Of deze babygolf nu écht alleen door Corona komt valt natuurlijk niet te zeggen, maar de stijging in het aantal geboorten is wel opvallend. Vooral gezien het feit dat het aantal jaarlijkse geboorten de afgelopen jaren juist terugliepen. Het CBS voorspelt dat het aantal geboorten van 2021 uiteindelijk uitkomt op bijna 180 duizend en dat aantal is sinds 2011 niet meer bereikt.

Voornamelijk dertigers
Niet in alle leeftijdscategorieën nam het aantal geboorten toe. Voornamelijk de dertigers kregen in 2021 meer kinderen dan voorgaande jaren. Ook vrouwen tussen de 25 en 30 kregen meer kinderen dan voorheen. Onder vrouwen jonger dan 25 daalde het aantal geboorten wel en zette de dalende trend dus door.

Meer derde kinderen
Niet alleen het aantal eerstgeborene nam toe, ook het aantal tweede en derde kinderen steeg. Opvallend is dat relatief gezien het aantal derde kinderen het meeste steeg. Zouden we met het nieuwe thuiswerken toch meer mogelijkheden zien voor een “groot” gezin?

Uniek in Europa
Als we naar Europa kijken blijkt Nederland vrij uniek te zijn in deze babygolf. In veel landen zoals Frankrijk en Spanje daalde het aantal geboorten juist. Toch zijn we ook geen koploper, in Finland steegt het aantal geboorten relatief gezien namelijk nog harder.

https://www.famme.nl/baby(...)ten-in-10-jaar-tijd/

Begin dit jaar in januari heb ik ook een kindje gekregen. En nu ben ik waarschijnlijk weer zwanger , weet het nog niet zeker ben wel al 3 dagen overtijd.
pi_202485848
De normale kinderen krijgen toch een uitzichtloos bestaan? een uitzichtloos bestaan dat eigenlijk naar de veel te zware bazen moet.
pi_202485881
Kutfinnen verslaan de Nederlanders weer
pi_202485890
dat moet gevierd worden met vuurwerk van Salon Roger
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_202485937
In een pandemie denken dat het een goed idee is om nog méér kinderen op deze verrotte wereld te zetten. :N

Zijn zeker vast van die lui die een huisdier genomen hebben tijdens de eerdere lockdown omdat ze zich verveelden of om een excuus te hebben om toch buiten te kunnen komen. :')

:r
LEEF!
pi_202485983
Over 18 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
  zondag 5 december 2021 @ 20:03:09 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202486010
quote:
Meer derde kinderen

Niet alleen het aantal eerstgeborene nam toe, ook het aantal tweede en derde kinderen steeg. Opvallend is dat relatief gezien het aantal derde kinderen het meeste steeg. Zouden we met het nieuwe thuiswerken toch meer mogelijkheden zien voor een “groot” gezin?
Ja, dat zal het vast zijn :+
pi_202486081
quote:
4s.gif Op zondag 5 december 2021 19:59 schreef Traytje-Hzus het volgende:
In een pandemie denken dat het een goed idee is om nog méér kinderen op deze verrotte wereld te zetten. :N

Zijn zeker vast van die lui die een huisdier genomen hebben tijdens de eerdere lockdown omdat ze zich verveelden of om een excuus te hebben om toch buiten te kunnen komen. :')

:r
De nadruk op meer leggen terwijl die op nog moet liggen... Leer Nederlands.
pi_202486157
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 19:56 schreef torentje het volgende:
De normale kinderen krijgen toch een uitzichtloos bestaan? een uitzichtloos bestaan dat eigenlijk naar de veel te zware bazen moet.
retweet
pi_202486185
Tja als je het goed voor elkaar hebt mag je best kinderen krijgen.
pi_202488257
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 20:09 schreef BatWayne het volgende:
Tja als je het goed voor elkaar hebt mag je best kinderen krijgen.
Goed voor elkaar is een huis en een of twee vaste inkomen. Toch?
pi_202488656
Niet pas in 2022 een kind op de wereld zetten :')
pi_202488763
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 21:38 schreef NightDancert het volgende:
Niet pas in 2022 een kind op de wereld zetten :')
Ik heb er 1 begin 2021 op de wereld gezet. Hopelijk nog eentje in 2022 :)
pi_202489762
Merk het in mijn omgeving ook. Vrienden, buren, collega's, neefjes/nichten zijn allemaal zo'n 30 - 35. Heb laatst in een keer maar 20 jongens en 20 meisjes kaarten bij de Primera gehad, dus iedereen krijgt dezelfde. Was het zat om elke week weer apart langs te gaan.
  maandag 6 december 2021 @ 00:14:38 #15
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_202491342
Komt ook door de Polen en andere mensen die de afgelopen jaren Nederland binnengekomen zijn, die in de vruchtbare tijd leven.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 6 december 2021 @ 00:16:11 #16
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202491363
Goed nieuws.
Ik snap niet dat mensen hier tegen zijn.

Als elke Nederlander denkt '' wie zet in deze wereld nog een kind op de wereld? :') ''

Zouden alle generaties onder ons worden opgevuld met migranten uit Oost Europa en het Midden Oosten.
Nu met deze geboortegolf zullen er ook in de toekomst gewoon Nederlanders op dit stukje aarden blijven bestaan.

Het is dus belangrijk dat elke Nederlandse vrouw minimaal 2 kinderen op de wereld zet, het liefste 2,2 /3 want zo blijft het in evenwicht met het aantal asielzoekers die jaarlijks binnenkomt.
  maandag 6 december 2021 @ 00:23:43 #17
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_202491446
Hoop dat het voornamelijk etnische Nederlanders zijn en niet Syriers oid.
  maandag 6 december 2021 @ 01:33:08 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202491778
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 00:16 schreef BMW1993 het volgende:
Goed nieuws.
Ik snap niet dat mensen hier tegen zijn.

Als elke Nederlander denkt '' wie zet in deze wereld nog een kind op de wereld? :') ''

Zouden alle generaties onder ons worden opgevuld met migranten uit Oost Europa en het Midden Oosten.
Nu met deze geboortegolf zullen er ook in de toekomst gewoon Nederlanders op dit stukje aarden blijven bestaan.

Het is dus belangrijk dat elke Nederlandse vrouw minimaal 2 kinderen op de wereld zet, het liefste 2,2 /3 want zo blijft het in evenwicht met het aantal asielzoekers die jaarlijks binnenkomt.
Het grootste gedeelte van deze golf zal tweede generatie zijn dus tel uit je winst :')
Verder is Nederland gewoon vol. Als we met te veel, tegelijk, een frisse neus willen halen is het paniek en worden de toegangswegen naar de natuur afgesloten. 't Is toch te gek voor woorden; Als je over je pluimvee zegt dat ze naar buiten kunnen maar niet allemaal tegelijk breekt de pleuris uit maar voor onszelf accepteren we het allemaal maar.
We moeten echt rap inzetten op minder mensen

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 06-12-2021 01:43:17 ]
  maandag 6 december 2021 @ 07:29:50 #19
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202492108
quote:
4s.gif Op zondag 5 december 2021 19:59 schreef Traytje-Hzus het volgende:
In een pandemie denken dat het een goed idee is om nog méér kinderen op deze verrotte wereld te zetten. :N

Zijn zeker vast van die lui die een huisdier genomen hebben tijdens de eerdere lockdown omdat ze zich verveelden of om een excuus te hebben om toch buiten te kunnen

Dit zei ik dus meteen in het begin van de pandemie al, maar mijn omgeving vond het een belachelijke mening. En zie hier. Blij dat er tenminste iemand hetzelfde denkt.

Ik wacht totdat die ouders massaal beginnen te klagen omdat ze, als er straks weer meer mag, aan dat kind vastzitten en ze beseffen geen tijd meer voor zichzelf hebben. Eerste die dat bij mij doet die ga ik serieus de vraag stellen wat ze anders had verwacht.h
With love :*
pi_202492123
Allemaal coronababies. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202492300
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 07:29 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Dit zei ik dus meteen in het begin van de pandemie al, maar mijn omgeving vond het een belachelijke mening. En zie hier. Blij dat er tenminste iemand hetzelfde denkt.

Ik wacht totdat die ouders massaal beginnen te klagen omdat ze, als er straks weer meer mag, aan dat kind vastzitten en ze beseffen geen tijd meer voor zichzelf hebben. Eerste die dat bij mij doet die ga ik serieus de vraag stellen wat ze anders had verwacht.h
Ga jij nog serieus in gesprek met ouders die IRL klagen? Dat had ik niet verwacht van je.

Ik negeer die mensen al jaren.
pi_202493904
Fantastisch nieuws. Vergrijzing is een groot probleem.
  maandag 6 december 2021 @ 10:33:02 #23
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_202493985
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 00:23 schreef Ciclon het volgende:
Hoop dat het voornamelijk etnische Nederlanders zijn en niet Syriers oid.
Afgelopen jaar hebben veel vrienden kinderen gekregen of zijn zwanger. Hoort ook bij de leeftijd maar toch. Bijna allemaal Nederlanders
pi_202494029
quote:
4s.gif Op zondag 5 december 2021 19:59 schreef Traytje-Hzus het volgende:
In een pandemie denken dat het een goed idee is om nog méér kinderen op deze verrotte wereld te zetten. :N

Zijn zeker vast van die lui die een huisdier genomen hebben tijdens de eerdere lockdown omdat ze zich verveelden of om een excuus te hebben om toch buiten te kunnen komen. :')

:r
Alleen de sterkste zullen reproduceren
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202494290
Dus de oplossing voor het geboortetekort was om vaker thuis te zijn? Wie had dat gedacht?
pi_202494350
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 00:16 schreef BMW1993 het volgende:
Goed nieuws.
Ik snap niet dat mensen hier tegen zijn.

Als elke Nederlander denkt '' wie zet in deze wereld nog een kind op de wereld? :') ''

Zouden alle generaties onder ons worden opgevuld met migranten uit Oost Europa en het Midden Oosten.
Nu met deze geboortegolf zullen er ook in de toekomst gewoon Nederlanders op dit stukje aarden blijven bestaan.

Het is dus belangrijk dat elke Nederlandse vrouw minimaal 2 kinderen op de wereld zet, het liefste 2,2 /3 want zo blijft het in evenwicht met het aantal asielzoekers die jaarlijks binnenkomt.
Het merendeel van die kinderen is niet normaal, gaan dus hetzelfde doen als hun vaders. Dat is zeer onwenselijk want normale mensen hebben onvoldoende slagkracht en manschappen.
pi_202507420
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 21:19 schreef feestmaniak het volgende:

[..]
Goed voor elkaar is een huis en een of twee vaste inkomen. Toch?
Een huis en genoeg vrije ruimte iedere maand is wel handig om te hebben inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')