En de 2e golf?quote:Op zondag 5 december 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is correct, maar niet feilloos. In de 1e golf werd amper getest en kinderen hebben we ook niet iedere golf zo getest als nu.
Hoe is dat hun schuld?quote:Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Persoonlijk dieptepunt vandaag.
Mijn schoonouders wensen niet meer in 1 ruimte met ons ongevaccineerden samen te zijn. 14 Jaar Sinterklaas in alle gezelligheid kunnen vieren met de kleinkinderen.
Nu flikkerden ze een paar dozen met cadeautjes onder de carport, zwaaiden een keer naar mijn kinderen en dropen af.
Weet je .. negeer me in pretparken, zwembaden, restaurant, wat al niet meer. Boeit me dit.
Maar dit ..
Zelf zijn ze gevaccineerd?quote:Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn schoonouders wensen niet meer in 1 ruimte met ons ongevaccineerden samen te zijn. 14 Jaar Sinterklaas in alle gezelligheid kunnen vieren met de kleinkinderen.
Nu flikkerden ze een paar dozen met cadeautjes onder de carport, zwaaiden een keer naar mijn kinderen en dropen af.
Weet je .. negeer me in pretparken, zwembaden, restaurant, wat al niet meer. Boeit me dit.
Maar dit ..
Het nare vind ik dat kinderen er de dupe van worden. Omdat de ouders ervoor kiezen niet mee te willen doen, maar ook omdat de grootouders een ogenschijnlijk onrealistische angst hebben, want wat maakt 't anders uit dat iemand anders niet gevaccineerd is als je dat zelf wel bent?quote:Op zondag 5 december 2021 22:27 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hetzelfde zullen ze van jullie denken.
Hoe veel precies? De hele maatschappij wordt gegijzeld doordat er een tekort aan IC bedden is. Met een vaccinatiegraad van 87%... Dat het bijdraagt is goed, maar oh zo geweldig gaat het ook niet zijn met een hogere vaccinatiegraad en icm griep. Elk jaar zie je hetzelfde maar dan in mindere mate met de griep.quote:Op zondag 5 december 2021 22:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zonder vaccinatie is de transmissie dus een heel stuk hoger. Dus het draagt zeker substantieel bij. Zeggen dat het niks of weinig diet is pertinent onzin
Hebben ze dat erbij vermeld dat het ging om ongevaccineerden?quote:Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar dit ..
Werden basisschoolkinderen toen twee keer per week gezelftest?quote:
Dat de economie niet echt veel verandert is in de wereld (voor en na vaccin).quote:
Volgens mij werd er toen ook getest bij klachten? Wat boeit die zelftestquote:Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Werden basisschoolkinderen toen twee keer per week gezelftest?
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?quote:Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar dit ..
Absoluut mee eens. Kinderen worden wel vaker het slachtoffer deze hele covid crisis.quote:Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het nare vind ik dat kinderen er de dupe van worden. Omdat de ouders ervoor kiezen niet mee te willen doen, maar ook omdat de grootouders een ogenschijnlijk onrealistische angst hebben, want wat maakt 't anders uit dat iemand anders niet gevaccineerd is als je dat zelf wel bent?
Dit soort splijtende ruzies zijn zo zonde.
Niet relevant dus. Wat relevant is in zijn opmerking is dat de huidige set maatregelen en dus beperkingen voor middenstand en horeca voor een wezenlijk deel te wijten is aan de ongevaccineerden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat de economie niet echt veel verandert is in de wereld (voor en na vaccin).
Je punt?quote:Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Veel hoger, de besmettingscijfers zijn nog nooit zo hoog geweest man.
Morgen dan maar een afspraak makenquote:Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar dit ..
Dus je moet toegeven aan emotionele chantage?quote:Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?
Dat geldt andersom net zo goed. Verder: veel emotioneler wordt het niet wanneer de kinderen van stal gehaald worden om een punt te maken.quote:Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dus je moet toegeven aan emotionele chantage?
quote:Op zondag 5 december 2021 22:30 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Volgens mij werd er toen ook getest bij klachten? Wat boeit die zelftest
Kun je allemaal voorkomen door een prikje te halen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het nare vind ik dat kinderen er de dupe van worden. Omdat de ouders ervoor kiezen niet mee te willen doen, maar ook omdat de grootouders een ogenschijnlijk onrealistische angst hebben, want wat maakt 't anders uit dat iemand anders niet gevaccineerd is als je dat zelf wel bent?
Ik vind principes waarin je eigen kinderen of kleinkinderen er de dupe van worden wat kortzichtig, maar ik weet niet wat voor gesprek eraan vooraf is gegaan. Testen lijkt me inderdaad een optie. Indien dat voor de anderen geen optie is zou ik dat kwalijk vinden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Kinderen worden wel vaker het slachtoffer deze hele covid crisis.
Kan me nog indenken dat je dit soort schoonouders nog tegemoet kan komen met een (zelf)test.
Denk juist dat de redelijkheid van de grootouders daar ver te zoeken is. Of iemand gevaccineerd is of niet stopt transmissie niet perse, dus het zou meer een persoonlijk bescherm middel moeten zijn. Jammer dat de politiek de samenleving zo heeft weten te verdelen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?
Ja of gewoon je dwarsheid opzij schuiven.quote:Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dus je moet toegeven aan emotionele chantage?
Dit absoluut jaquote:Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |