abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202477676
Hallo allemaal,

Graag had ik even jullie mening. Ik zal het proberen kort te houden.

Ik heb al 10 jaar een angststoornis en heb daar de nodige slaapproblemen bij gekregen. Echter kan ik tegenwoordig goed ontspannen en relativeren en ga ik graag weer naar bed, op nog één probleem na. Ik lig gewoon nooit lekker en heb altijd pijn, dit is dus nu mijn nieuwe cirkel waar ik al bijna één jaar mee struggle.

Ik heb vorig jaar toen ik nog thuis woonde een nieuw matras gekocht, omdat ik altijd lichamelijke klachten kreeg. Echter was toen coronatijd en heb ik vanalles getest en terug gestuurd, want niets lag lekker. Ik heb nu het Matt Sleeps matras welke je zelf kan verstellen. Ik heb ook een goede nieuwe lattenbodem en 4 kussens, waarvan één nu echt super is.

Het probleem is ik kan dus echt gewoon nooit lekker liggen. Bijna altijd drukt het matras te hard tegen mijn schouders, waardoor ik het tot in mijn hand voel en als ik op mijn rug ga liggen voel ik letterlijk het bloed door mijn schouder stromen. Ligt mijn schouders iets van goed? Dan kraakt mijn rug omdat ik niet recht lig, omdat mijn heup te ver zakt. De fysio is een keer komen kijken en heeft mij de juiste slaaphouding op de zij aangeleerd, en ik lig netjes eigenlijk.

Ik heb nu een stand waarbij ik mijn schouder minder voel, maar wel mijn heupen, rug en nek nog redelijk pijn doen als ik op sta. Vooral als ik op sta zit echt alles vast, van schouder , nek, arm, vingers, onderrug tot heup aan toe. Daarnaast weet ik wel dat ik soms gespannen ben en k draai ook vaker half naar de buik, omdat ik pijn aan mijn schouder heb, maar lijkt me toch niet dat dit allemaal daar van is.

Daarnaast sta ik altijd op om te plassen bij de minste aandrang, omdat ik anders niet kan ontspannen(niet goed weet ik) en lig ik wel een uur of 10 in mijn bed, omdat ik meestal een tijd wakker lig eerst.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik heb alle cognitieve therapieën al geprobeerd, mindfulness, etc. Maar ik kan gewoon niet ontspannen als ik niet lekker in mijn zijhouding kruip, ik moet gwn m'n houding hebben.

Ik hoor graag van jullie!
pi_202477935
Ik denk dat de pijn niet aan het matras ligt maar aan je eigen stress. Of misschien heb je wel pijn in je lijf door verkeerde werkhouding achter de computer of veel op je telefoon zitten (daar krijg je ook nekpijn van) als je dan 's ochtends opstaat is t ook erger omdat je de hele nacht gelegen hebt. Plus ik denk dat je zo gefocust bent op slapen dat hetjuist niet goed gaat. Ga eens naar de huisarts of poh er. Wellicht hebben die tips.
.
  Designer/Paintgod zondag 5 december 2021 @ 11:50:09 #3
74056 crew  ToT
pi_202477993
Ik heb al > 30 jaar pijnklachten in nek en schouders, en slaapproblemen heb ik mijn hele leven al.
Een goede gestabiliseerde Poseidon waterbed die we sinds een tijdje hebben maakt wel een wereld van verschil! ^O^
Wel van Poseidon; die werken met kamers i.p.v. matten. Waterbedden met stabiliserende matten zijn gewoon kut.

Ow en boekweitdoppen kussens (niet te dik) helpen ook goed! :Y Een partner (of een kussen) om je arm omheen te slaan en eventueel een dunner kussen tussen je benen helpt ook.
pi_202478009
@Gordeldiertje, hier heb je wss wel goede punten ja. Ik loop momenteel bij een SGGZ traject.
  Designer/Paintgod zondag 5 december 2021 @ 11:53:12 #5
74056 crew  ToT
pi_202478024
Oh en pijn in je schouder als je er op ligt te slapen schijnt wel vaker voor te komen:

pi_202478036
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:50 schreef ToT het volgende:
Ik heb al > 30 jaar pijnklachten in nek en schouders, en slaapproblemen heb ik mijn hele leven al.
Een goede gestabiliseerde Poseidon waterbed die we sinds een tijdje hebben maakt wel een wereld van verschil! ^O^
Wel van Poseidon; die werken met kamers i.p.v. matten. Waterbedden met stabiliserende matten zijn gewoon kut.

Ow en boekweitdoppen kussens (niet te dik) helpen ook goed! :Y Een partner (of een kussen) om je arm omheen te slaan en eventueel een dunner kussen tussen je benen helpt ook.
Een waterbed heb ik inderdaad ook over nagedacht! Wat heb je hiervoor betaald als ik mag vragen?
pi_202478054
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:53 schreef ToT het volgende:
Oh en pijn in je schouder als je er op ligt te slapen schijnt wel vaker voor te komen:

hahahahahaha, geniaal.
  Designer/Paintgod zondag 5 december 2021 @ 11:57:52 #8
74056 crew  ToT
pi_202478079
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:54 schreef insomnia738 het volgende:

[..]
Een waterbed heb ik inderdaad ook over nagedacht! Wat heb je hiervoor betaald als ik mag vragen?
Oh dat was nog best prijzig eigenlijk, maar we hebben wel de grootste versie genomen en eentje met een mooie look. Een basismodel kan veel goedkoper.
Ik weet niet eens meer zeker hoeveel het gekost heeft, maar je kunt altijd bellen voor advies.

Dit is het goedkoopste model van dat merk: https://www.waterbeddenwi(...)erbed-poseidon-smile
2-persoons met goede stabilisatie is iets van 2400 - 2500, en 250 extra als je het bed makkelijk wil kunnen opmaken.
1-persoons is 200 goedkoper.
En dan eventueel nog een hoofdbord er bij.
pi_202478116
Kun je ze ook ergens testen?
  Designer/Paintgod zondag 5 december 2021 @ 12:24:39 #10
74056 crew  ToT
pi_202478347
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 12:01 schreef insomnia738 het volgende:
Kun je ze ook ergens testen?
Ja hoor, in die winkel waarvan ik de link postte, maar ook bij andere beddenwinkels die ze verkopen. :)
Let wel op; goedkoop is duurkoop, :) Sommige winkels hebben ook low budget waterbedden, maar die gaan niet lang mee.
Goede waterbedden kun je minstens 40 jaar plezier van hebben.
  Designer/Paintgod zondag 5 december 2021 @ 12:28:22 #11
74056 crew  ToT
pi_202478381
Verder kun je kijken naar middeltjes die je helpen met slapen. THC-olie bijvoorbeeld?
pi_202479229
Slaaphouding? Ik ga wel 30x per nacht het bed rond en ben smorgens het kussen en dekbed kwijt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202482555
Misschien ontstaan je klachten overdag maar merk je ze pas na een tijdje rust. Heb je al een sport met je fysio besproken? Door alle spieren te versterken in combinatie met wat cardio voel je je misschien een stuk beter.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_202483708
Waterbed schoot ook door mijn hoofd, ondanks dat ik er zelf verder geen ervaring mee heb. Maar ToT hier heeft er dus goede ervaringen mee.

Verder zou ik juist niet té vroeg naar bed gaan. Als je te lang ligt te wachten op de slaap, ga je juist elk ongemakje voelen en daar op focussen. (Ik heb geen slaapproblemen, maar als ik 's ochtends wakker wordt, moet ik er wel binnen afzienbare tijd uit, anders voel ik me daarna ondanks meer dan genoeg slaap en daarna half doezelen, lichamelijk als door een trein overreden.)
  maandag 6 december 2021 @ 15:51:34 #15
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_202498661
Je hebt wel een toepasselijke username uitgezocht.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')