abonnement Unibet Coolblue
pi_202476962
“Je mag niet meer zeggen wat je denkt”, zegt columniste Angela de Jong bij Op1. De mevrouw die al jaren wekelijks schrijft wat ze denkt.

Het is de grootste leugen die Nederlanders zichzelf aanpraten. Er is geen tijd geweest waarin er meer meningen waren dan nu. Wij zeggen juist te vaak wat we denken en dat leidt tot een samenleving waarin meningen er niet meer zijn om anderen tot nieuwe inzichten te brengen, maar anderen tot op het bot te beledigen. Om jezelf relevant te houden. Als verdienmodel.

Een wijze man zei ooit: “meningen zijn net anussen, iedereen heeft er een, maar dat betekent niet dat je ‘m constant hoeft te gebruiken..”

Houd je bek wat vaker en denk na voordat je mensen beledigt. Denk na voordat je mensen met pinguins gaat vergelijken en ze daarmee ontmenselijkt. Doe je dat niet, neem dan je verantwoordelijkheid om op de blaren te zitten.

Dat is de grote les.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 december 2021 @ 10:08:47 #2
74056 crew  ToT
pi_202476980
Ik heb zo mijn mening over mensen die anderen een grote les denken te kunnen geven, maar laat ik die maar voor me houden.
  zondag 5 december 2021 @ 10:09:13 #3
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_202476985
Eens met de OP. Een andere menig is ook steeds vaker een reden iemand tot pulp te beuken en verongelijkt te zitten doen als je gestraft wordt voor dat geweld.
Aan het typen...
pi_202477001
Sommige mensen voelen zich veel te snel beledigd daar moet je gewoon je mening over kunnen uiten. :D
pi_202477020
Je mag altijd zeggen wat je wil, vind ik :) echter hoef ik er niet naar te luisteren! :)
Just say hi!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 december 2021 @ 10:16:09 #6
74056 crew  ToT
pi_202477050
Vrijheid van meningsuiting (ook over pinguïns) is een groot goed, maar let wel een beetje op hoe je die vrijheid gebruikt.
In het publiek dingen roeptoeteren of rechtstreeks iemand beledigen komt een stuk onaangenamer over dan in je kennissenkring wat opmerkingen maken of in een discussie iets zeggen en dat onderbouwen.
pi_202477102
Angela vraagt zich af wat er gebeurd zou zijn, als Erica nonnen of dames in Staphorst pinguins had genoemd. Precies dat! Daar gaat het om. Want dát doet 'men' dus niet. 'Men' doet dit soort uitspraken vooral over moslims. Om het vervolgens vreemd te vinden dat er een rel ontstaat. Misschien begrijpen ze het toch nog niet helemaal. Maar we pikken het dus niet meer!

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar mijn credo is inmiddels als volgt: 'Het feit dat je alles mag zeggen, wil niet zeggen dat je altijd alles hoeft te zeggen. Zeker als je weet dat je iemand anders ermee kwetst.'

Angela heeft dus ongelijk. Je mag gewoon zeggen wat je denkt, maar dat geldt voor 'die ander' ook. En dat lijkt 'men' nog wel eens te vergeten.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 10:26:15 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202477130
Ahhhh, daar is het stokpaardje toch weer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202477149
Ach er komen toch wel tribunalen voor die en gene met een jaar of vijftien. Goed documenteren of onthouden en je haalt je gram dan wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_202477214
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:22 schreef Gibraltar70 het volgende:
Angela vraagt zich af wat er gebeurd zou zijn, als Erica nonnen of dames in Staphorst pinguins had genoemd. Precies dat! Daar gaat het om. Want dát doet 'men' dus niet. 'Men' doet dit soort uitspraken vooral over moslims. Om het vervolgens vreemd te vinden dat er een rel ontstaat. Misschien begrijpen ze het toch nog niet helemaal. Maar we pikken het dus niet meer!

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar mijn credo is inmiddels als volgt: 'Het feit dat je alles mag zeggen, wil niet zeggen dat je altijd alles hoeft te zeggen. Zeker als je weet dat je iemand anders ermee kwetst.'

Angela heeft dus ongelijk. Je mag gewoon zeggen wat je denkt, maar dat geldt voor 'die ander' ook. En dat lijkt 'men' nog wel eens te vergeten.
Moslims zijn dan ook verantwoordelijk voor veel problemen. Daarmee hoeven ze niet beledigd te worden, maar er mag wel wat van gevonden worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2021 10:37:48 ]
pi_202477242
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 10:35 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Moslims zijn dan ook verantwoordelijk voor veel problemen. Daarmee hoeven ze niet beledigd te worden, maar er mag wel wat van gevonden worden.
Is dat zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_202477253
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ahhhh, daar is het stokpaardje toch weer.
Yes, de aap komt er weer uit. Helaas.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202477271
quote:
16s.gif Op zondag 5 december 2021 10:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Is dat zo?
Ik vind van wel ja.
pi_202477291
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:40 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ik vind van wel ja.
En welke problemen veroorzaken ze dan volgens jou?
pi_202477295
Wat een kuttopic.
pi_202477301
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:40 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ik vind van wel ja.
Dat er met bepaalde groepen mensen grote problemen zijn valt niet te ontkennen, maar ik denk niet per se dat je deze moet klassificeren als moslim.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_202477305
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En welke problemen veroorzaken ze dan volgens jou?
Dat zou teveel off-topic worden hier.
pi_202477312
Waar Angela de Jong wel gelijk in had: "dit is een serie op de slechtst bekeken zender van NL, dus waar hebben we het over" :D

Ze heeft wel kennis als TV columnist (zou gek zijn als dat niet zo was)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202477316
quote:
16s.gif Op zondag 5 december 2021 10:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat er met bepaalde groepen mensen grote problemen zijn valt niet te ontkennen, maar ik denk niet per se dat je deze moet klassificeren als moslim.
Snap ik.

Ikzelf denk echt dat het probleem begint met de Islam en daarmee het wel of niet moslim zijn.
pi_202477412
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:45 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Snap ik.

Ikzelf denk echt dat het probleem begint met de Islam en daarmee het wel of niet moslim zijn.
Tekort op de woningmarkt; door de moslims, tekort aan banen; door de moslims, teveel criminaliteit; door de moslims. Dit is ook wat de extremisten wekelijks in de Kamer roepen. Zo een ziel die neemt dat dan aan voor waarheid. Hoogstwaarschijnlijk nooit meer dan een gedag gezegd tegen een Nederlander die moslim is, maar wel dagelijks ermee bezig.

Het is ook natuurlijk makkelijk om overal de ander, de schuld van te geven, dan hoef jij lekker geen verantwoordelijkheid te nemen. Is zeker heel ontspannen bij jou in de bovenkamer.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_202477431
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:52 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Tekort op de woningmarkt; door de moslims, tekort aan banen; door de moslims, teveel criminaliteit; door de moslims. Dit is ook wat de extremisten wekelijks in de Kamer roepen. Zo een ziel die neemt dat dan aan voor waarheid. Hoogstwaarschijnlijk nooit meer dan een gedag gezegd gezegd tegen een Nederlander die moslim is, maar wel dagelijks ermee bezig.

Het is ook natuurlijk makkelijk om overal de ander, de schuld van te geven, dan hoef jij lekker geen verantwoordelijkheid te nemen. Is zeker heel ontspannen bij jou in de bovenkamer.
Wacht even nu spui jij hier meningen die door niemand hier gezegd worden, en waarvan ik me afvraag of ze allemaal wekelijks eens door 2e kamer leden gezegd worden zoals jij beweerd :D
pi_202477465
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En welke problemen veroorzaken ze dan volgens jou?
Leven wij op dezelfde aarde? Eh, tal van religieus gemotiveerde gevechten en oorlogen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_202477477
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 10:52 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Tekort op de woningmarkt; door de moslims, tekort aan banen; door de moslims, teveel criminaliteit; door de moslims. Dit is ook wat de extremisten wekelijks in de Kamer roepen. Zo een ziel die neemt dat dan aan voor waarheid. Hoogstwaarschijnlijk nooit meer dan een gedag gezegd tegen een Nederlander die moslim is, maar wel dagelijks ermee bezig.

Het is ook natuurlijk makkelijk om overal de ander, de schuld van te geven, dan hoef jij lekker geen verantwoordelijkheid te nemen. Is zeker heel ontspannen bij jou in de bovenkamer.
Wat lul je nou man :') Mn halve voetbalteam was moslim, evenals een vijfde oid van mn studiegenoten. Op mn werk is zo’n een tiende moslim. Mijn ex is notabene moslim.

Ik weet heel goed waar ik het over heb, daar heb ik geen politiek of slap gelul van jou voor nodig :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2021 10:59:43 ]
pi_202477487
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 10:52 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Tekort op de woningmarkt; door de moslims, tekort aan banen; door de moslims, teveel criminaliteit; door de moslims. Dit is ook wat de extremisten wekelijks in de Kamer roepen. Zo een ziel die neemt dat dan aan voor waarheid. Hoogstwaarschijnlijk nooit meer dan een gedag gezegd tegen een Nederlander die moslim is, maar wel dagelijks ermee bezig.

Het is ook natuurlijk makkelijk om overal de ander, de schuld van te geven, dan hoef jij lekker geen verantwoordelijkheid te nemen. Is zeker heel ontspannen bij jou in de bovenkamer.
Stropop.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202477522
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Leven wij op dezelfde aarde? Eh, tal van religieus gemotiveerde gevechten en oorlogen?
Dat veroorzaken wel meer landen zonder een geloof eraan te hangen. Dus nee dat is weer eens veel te simplistisch wat mij betreft.

Verder ging het topic over Nederland en ongefundeerde meningen volgens mij dus waarom dan opeens wereldpolitiek erbij betrokken moet worden ontgaat me geheel.
pi_202477581
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 10:59 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Wat lul je nou man :') Mn halve voetbalteam was moslim, evenals een vijfde oid van mn studiegenoten. Op mn werk is zo’n een tiende moslim. Mijn ex is notabene moslim.

Ik weet heel goed waar ik het over heb, daar heb ik geen politiek of slap gelul van jou voor nodig :')
#disclaimerattack
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  zondag 5 december 2021 @ 11:09:53 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202477588
Eens met de OP. Je mag altijd zeggen wat je vindt, maar dan moet je niet raar opkijken als men daar ook weer wat van vindt.

Men lijkt te denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je altijd mag zeggen wat je wil en je daar geen weerwoord over mag krijgen. Zo werkt het natuurlijk niet helemaal
Laffe huichelaar
pi_202477624
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:09 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
#disclaimerattack
:')
  zondag 5 december 2021 @ 11:19:45 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202477672
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 10:07 schreef Gibraltar70 het volgende:
Denk na voordat je mensen met pinguins gaat vergelijken en ze daarmee ontmenselijkt.
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202477841
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat veroorzaken wel meer landen zonder een geloof eraan te hangen. Dus nee dat is weer eens veel te simplistisch wat mij betreft.
Grappig, dat heb ik nou juist bij mensen die religieuze motivaties afdoen met een 'ja maar anderen doen het ook om andere redenen'. Op die fiets kunnen we het kindermisbruik in de RK ook wel afdoen.

quote:
Verder ging het topic over Nederland en ongefundeerde meningen volgens mij dus waarom dan opeens wereldpolitiek erbij betrokken moet worden ontgaat me geheel.
Ah, Nederland. Emancipatie, van zowel vrouwen als mensen met een afwijkende gender/seksuele oriëntatie. Meer recentelijk, vaccinatieweigering.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 13:43:41 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202479270
Ik zie geen enkel raakvlak met POL in dit topic, ik ga de collega's van KLB vragen of zij hier interesse in hebben en tot die tijd zet ik er even een slotje op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')