Op vrijdag 10 december 2021 21:05 schreef Bottomleftone het volgende:Even een samenvatting wat voor rotzooi en potje Coolblue er van maakt. Wat een
total shitshowDe samenvatting:
* De winkel heeft slechts een Antwoordnummer als retouradres verstrekt aan TS, geen ander adres, en instructies om het pakket af te geven bij een PostNL-punt, waarna alles geregeld wordt en TS "achterover kan leunen".
* PostNL is de enige partij die naar antwoordnummers kan verzenden, het is immers een product exclusief van PostNL. Het is geen fysiek adres waardoor TS het pakket niet in persoon kan overhandigen of iemand anders opdracht kan geven om dat namens hem te doen, anders dan PostNL. Andere verzenders als UPS, DHL, GLS, etc. kunnen dit allemaal niet.
* De winkel heeft met PostNL de afspraak gemaakt dat naar dat antwoordnummer slechts onverzekerd en niet-aangetekend verstuurd kan worden.
* Vanwege deze afspraken tussen PostNL en de winkel weigert PostNL de zending te verzekeren en een handtekening bij ontvangst te vragen. Aandringen van degene die een retourzending wil doen op enige vorm van verzekering wordt bij dit antwoordnummer structureel afgewezen vanwege de afspraken tussen PostNL en de winkel. Dit is zowel in de PostNL app als de website alsook bij een PostNL-punt het geval, de medewerkers kunnen zelf ook niet verzekerd sturen naar dat antwoordnummer al zouden ze het willen.
* Door PostNL klantenservice is bevestigd dat het niet mogelijk is om verzekerd of aangetekend naar dit antwoordnummer te sturen.
* De winkel heeft het bestaan van deze afspraken met PostNL bevestigd, waarin ze pakketverzekering expliciet hebben afgewezen en heeft daarbij ook de afwegingen voor die beslissing vermeld, waarmee dit geen onbedoeld bijeffect is. In datzelfde bericht heeft die medewerker ook gemeld (en beloofd) dat met een verzendbewijs de klant niet de dupe gaat zijn van een vermist pakket.
* De winkel betaalt voor de retourzending.
* De winkel heeft een pakketonderzoek in laten stellen, dat is iets wat slechts de opdrachtgever kan doen en TS dus niet.
* Het risico van verzending ligt altijd bij de opdrachtgever, dat is al vastgesteld.
* TS heeft een verzendbewijs ontvangen, waarmee er bewijs is dat de verzending is gedaan op de afgesproken manier en dat deze is overgedragen aan PostNL, waar de winkel de verdere overeenkomst mee heeft.
* TS heeft dit verzendbewijs aan de winkel getoond, anders konden zij ook het onderzoek niet instellen maar doen er voor de rest niks mee. Laten TS zijn soep maar gaar koken.
Conclusie: coolblue mag zich diep schamen