abonnement Unibet Coolblue
pi_202465541
Als de EU en de VS zouden gaan onderhandelen met Poetin over het mogelijk komende conflict Oekraine-Rusland,, hoe zouden ze zich dan moeten opstellen? Economische sancties instellen, dreigen met oorlog, of dreigen met andere mogelijke maatregelen"? Stem in de poll en reageer...
POLL
(Overigens, excuses voor de ticvautuh, daar moet je maar even overheen lezen, ennuh.. het is Rusland die evt. Oekraine binnenvalt, niet andersom (ahum))... :P )

[ Bericht 11% gewijzigd door Forumtijger op 04-12-2021 17:39:11 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202465613
Geen lid van de EU, moeten wij ook niet willen. Dus ze zoeken het maar lekker uit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202465625
Zelf als eerste aanvallen.
pi_202465700
Oorlog is natuurlijk geen optie. Wat wel kan is de economische vernietiging. Maar Duitsland en wat bananenrepublieken in Oost-Europa zullen dat blokkeren vanwege eigen belangen.

Eigenlijk kan hij dit zonder veel gevolgen doen.
pi_202465712
Geef Oekraine aan Rusland
pi_202465733
De VS wist dat al, anders gaan ze niet hier lopen mobiliseren.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 4 december 2021 @ 16:13:20 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202465766
Brullende muizen moet je duidelijk maken dat het maar gewone muizen zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202465799
Every society is three meals away from chaos.
pi_202465872
Gewoon all out war gaan. Tijd voor een nieuwe wereld daarna.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202465897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon all out war gaan. Tijd voor een nieuwe wereld daarna.
wat versta je daaronder? 'flip the pyramid', overheidsloos?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_202465961
Geen dreigingen of gesprekken meer, beter gelijk vol de confrontatie aangaan anders blijft het maar doorgaan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_202466055
Vrienden worden. Vol inzetten op goede handelsrelaties. Kappen met ruzie zoeken. Rusland is gigantisch groot. Één miljoenste van het oppervlak is meer dan groot genoeg om alle migranten van het hele continent in op te vangen.

Uiteindelijk moeten we het toch samen doen.
pi_202466075
Lekker Laten gaan je kunt die Russen er beter zelf achter k aten komen dat dit niet werkt. Wij hebben problemen zat zonder dat gedoe om Oekraïne er zitten daar teveel pro Russen. En de rest wat er zit is corrupt en kost alleen maar geld.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202466107
Geef ze Oekraïne, corrupt kutland van meet af aan.

Gas stelen van de Russen, miljardenschulden, janken bij de EU als Rusland weer eens genoodzaakt voelde de kraan dicht te draaien etcetc.

Nooit vergeten dat dit speelde vlak voor de EU coup die werd gepleegd in Oekraïne.

En het dan raar vinden dat Rusland de krim innam, anders praktisch geen enkele slagkracht meer omdat Obama tegen alle afspraken in dat raketschild besloot te plaatsen langs de grens van Rusland, een systeem waar begin 2000 toen Rusland en de navo nog samenwerkte, dat systeem er nooit zou komen al dus Amerika.

Enfin, Amerika heeft zojuist ook alles afgewezen qua verbieden AI, robots etc en daar wapens van maken.

EU trapt weer in de illusie dat Amerika onze vriend is.
pi_202466161
dreigen met een oorlog en dan een termijn geven. Na die termijn wordt het leger aangevallen als ze nog niet weg zijn, ook als dit in rusland zelf is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466175
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:13 schreef thedeedster het volgende:
Brullende muizen moet je duidelijk maken dat het maar gewone muizen zijn.
klopt, dus in 1 klap het complete leger bij de grens in rusland vernietigen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 16:56:57 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202466267
Ik gok dat dit topic vrij snel dicht gaat.
pi_202466298
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
dreigen met een oorlog en dan een termijn geven. Na die termijn wordt het leger aangevallen als ze nog niet weg zijn, ook als dit in rusland zelf is.
Poetin zelf zal heus ook geen trek hebben om een WW3 met kernwapens te starten,en zal niet de geschiedenisboeken in willen gaan als de man die grotendeels een einde maakte aan deze planeet door WW3 te starten, als er tenminste erna nog iemand is om die geschiedenisboeken te gaan schrijven. Ik vermoed dat hij meer aan het uittesten is hoever het Westen durft te gaan, en dat als ze niet adequaat hierop reageren en een evt. confrontatie schuwen, dit het begin is van de annexatie van nog veel meer buurlanden, in een poging om de leider te worden van een "Groot"-Rusland...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  zaterdag 4 december 2021 @ 17:05:17 #19
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_202466408
Lekker laten gaan. Geef ook meteen alle voormalige oostbloklanden (minus de DDR) terug, dan hebben we dat ook alvast gehad. Is de EU daar ook meteen van af. Win-win.
  zaterdag 4 december 2021 @ 17:17:39 #20
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_202466618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:39 schreef myShizzle het volgende:
Vrienden worden. Vol inzetten op goede handelsrelaties. Kappen met ruzie zoeken. Rusland is gigantisch groot. Één miljoenste van het oppervlak is meer dan groot genoeg om alle migranten van het hele continent in op te vangen.

Uiteindelijk moeten we het toch samen doen.
Dat zeiden de Romeinen ook voordat het uit elkaar viel.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_202466700
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:30 schreef bedachtzaam het volgende:
Geen dreigingen of gesprekken meer, beter gelijk vol de confrontatie aangaan anders blijft het maar doorgaan.
Dat lijkt me niet erg bedachtzaam hihaho
pi_202466718
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:59 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Poetin zelf zal heus ook geen trek hebben om een WW3 met kernwapens te starten,en zal niet de geschiedenisboeken in willen gaan als de man die grotendeels een einde maakte aan deze planeet door WW3 te starten, als er tenminste erna nog iemand is om die geschiedenisboeken te gaan schrijven. Ik vermoed dat hij meer aan het uittesten is hoever het Westen durft te gaan, en dat als ze niet adequaat hierop reageren en een evt. confrontatie schuwen, dit het begin is van de annexatie van nog veel meer buurlanden, in een poging om de leider te worden van een "Groot"-Rusland...
niemand verplicht beide partijen om kernwapens te gebruiken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 17:28:50 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202466826
Ophouden met opstoken staat er niet bij....
pi_202466853
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
niemand verplicht beide partijen om kernwapens te gebruiken.
Nee, dat zal ook echt niet gelijk gebeuren bij een evt. oorlog, maar daar zou het evt. uiteindelijk wel op uit kunnen draaien.in het slechtste geval. Een mogelijke uitweg is misschien de belofte aan Rusland dat Oekraine nooit een volwaardig lid van de NAVO gaat worden, tenminste dat lijkt me 1 van de mogelijkheden. Maar ja,of dat echt zo is zoals ik het zeg: geen idee. Ik ben tenslotte ook maar een simpele boerenlul die de ballen verstand heeft van politieke zaken.. :P
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202466866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:30 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Nee, dat zal ook echt niet gelijk gebeuren bij een evt. oorlog, maar daar zou het evt. uiteindelijk wel op uit kunnen draaien.in het slechtste geval. Een mogelijke uitweg is misschien de belofte aan Rusland dat Oekraine nooit een volwaardig lid van de NAVO gaat worden, tenminste dat lijkt me 1 van de mogelijkheden. Maar ja,of dat echt zo is zoals ik het zeg: geen idee. Ik ben tenslotte ook maar een simpele boerenlul die de ballen verstand heeft van politieke zaken.. :P
wat zegt een belofte? _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202467141
De EU zal sowieso niks doen de US is de enige die het kan stoppen.
pi_202467441
De EU gaat geen oorlog beginnen omdat Rusland Oost-Oekraïne binnenvalt. Wel misschien als Rusland doortrekt naar West-Oekraïne, maar zo dom is Poetin niet. Poetin heeft ons bij de lurven, want we hebben weinig gasvoorraad en er komt mogelijk een koude winter.
pi_202467466
Ik hoop dat er voldoende politici cq diplomaten \zijn die wel een goed plan van aanpak hebben. Ik heb eigenlijk geen idee wat wel te doen. Behalve hopen dat het niet echt uit de hand gaat lopen.
  Moderator zaterdag 4 december 2021 @ 18:07:59 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202467522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Zelf als eerste aanvallen.
Dit idd

Althans, niet meteen de Russen aanvallen maar stationeer er 10.000 man ofzo om te beginnen

Met tanks, vliegtuigen en alles wat ze nodig hebben om een paar dagen te knokken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202467818
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:47 schreef Sjemmert het volgende:
De EU zal sowieso niks doen de US is de enige die het kan stoppen.
Die zal het enkel aanwakkeren en het conflict in leven proberen te houden. Zowel de EU als Rusland verzwakken garandeert hun eigen positie.
  zaterdag 4 december 2021 @ 19:05:15 #31
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_202468691
Rusland heeft tijd zat en heeft het gas in handen. Die gaan daar niet zelf (direct) zitten maar steunen indirect west en zuidwaarts in Oekraine een burgeroorlog zoals in Donbass gaande is. Kan nog 30 jaar duren voor ze Kiev op het dode gemak bereiken.

Wat de EU moet doen is gewoon een lange muur en barriere van 5km maken langs Oekraine Wit-Rusland en Rusland.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_202469724
Op verzoek van Oekraïne troepen daar stationeren. Zodat het direct menens is als Rusland aanvalt en Rusland dat echt niet in zijn kop haalt.
En zo snel mogelijk de west-Europese defensie-budgetten drastisch verhogen.

Nooit gedacht dat ik dat als GL/D66- stemmer ooit zou vinden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_202470366
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 19:53 schreef stavromulabeta het volgende:
Op verzoek van Oekraïne troepen daar stationeren. Zodat het direct menens is als Rusland aanvalt en Rusland dat echt niet in zijn kop haalt.
En zo snel mogelijk de west-Europese defensie-budgetten drastisch verhogen.

Nooit gedacht dat ik dat als GL/D66- stemmer ooit zou vinden.
Het idee van een Europees leger lijkt elk jaar beter.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 4 december 2021 @ 20:55:56 #34
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202470961
Gewoon NAVO troepen stationeren langs de grens. Rusland zal dan nooit in durven te vallen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202506302
Je hebt duidelijk geen idee hoe groot de Russische legermacht is he?
Elke Russische man is verplicht om in dienst te gaan om te leren vechten voor het moederland. Je komt hier alleen onderuit als je medisch niet in staat bent om de training te doorstaan.
Bovendien heeft Rusland zeer geavanceerde (nucleaire) wapens waar NAVO niet tegen op kan. Als dit escaleert is het fataal voor Europa.
pi_202506309
Atoombommen erop
pi_202506313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:10 schreef quirina het volgende:
Je hebt duidelijk geen idee hoe groot de Russische legermacht is he?
Elke Russische man is verplicht om in dienst te gaan om te leren vechten voor het moederland. Je komt hier alleen onderuit als je medisch niet in staat bent om de training te doorstaan.
Bovendien heeft Rusland zeer geavanceerde (nucleaire) wapens waar NAVO niet tegen op kan. Als dit escaleert is het fataal voor Europa.
Dat indrukwekkend vinden :') leuk man zo'n leger vol met alcoholisten en junkies _O-

Je deelt dan gewoon vodka en krokodil uit aan ze en ze leggen de wapens neer.
  dinsdag 7 december 2021 @ 07:22:05 #38
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202506338
Gezien eerdere beloftes die aan Oekraïne gemaakt zijn bij de ontmanteling van hun kernarsenaal, is oorlog met Rusland de enige juiste oplossing, als het zover komt. Anders ben je dus compleet onbetrouwbaar. Bovendien laat je daarmee ook direct zien hoe zwak je eigenlijk bent.
pi_202506380
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef PiyeReloaded het volgende:
Gezien eerdere beloftes die aan Oekraïne gemaakt zijn bij de ontmanteling van hun kernarsenaal, is oorlog met Rusland de enige juiste oplossing, als het zover komt. Anders ben je dus compleet onbetrouwbaar. Bovendien laat je daarmee ook direct zien hoe zwak je eigenlijk bent.
Precies. De Oekraïne boeit me niet zo. Het precedent des te meer. Daar weg kijken zet de deur wijd open voor China om Taiwan binnen te vallen en nog veel meer. Nu geen harde lijn kiezen en alleen maar een beetje boos doen is op korte termijn ongetwijfeld veiliger maar op lange termijn een doodlopende weg.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:12:34 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202506549
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:10 schreef quirina het volgende:
Je hebt duidelijk geen idee hoe groot de Russische legermacht is he?
Elke Russische man is verplicht om in dienst te gaan om te leren vechten voor het moederland. Je komt hier alleen onderuit als je medisch niet in staat bent om de training te doorstaan.
Bovendien heeft Rusland zeer geavanceerde (nucleaire) wapens waar NAVO niet tegen op kan. Als dit escaleert is het fataal voor Europa.
Vergeet ook niet de Kirov Airships, de Giant Squids en de Tesla Coils.
pi_202506749
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Vergeet ook niet de Kirov Airships, de Giant Squids en de Tesla Coils.
En de niet te vergeten en te onderschatten War Bear.
pi_202506900
Preemptive nuclear strike op Moskou, St. Petersburg en belangrijke doelen. Allemaal in 1 keer.
pi_202512840
Ik denk dat als ik zo naar de resultaten van de poll kijk tot nu toe, en bij de posts hier tussen de regels doorlees, dan valt het me op hoeveel mensen er blijkbaar toch wel begrip voor hebben als de EU en de VS met oorlog dreigen als Poetin niet inbindt. Blijkbaar is een groot deel van de mensen hier het er dan toch wel over eens dat het niet acceptabel is dat Rusland Oekraine binnenvalt en ze zich dat land toe-eigenen, en dat economische maatregelen veel te soft zijn. Nu is zo'n klein aantal stemmen natuurlijk niet echt representatief, maar als je zo'n poll landelijk zou gaan houden, dan is misschien wel een meerderheid van Nederland voor het dreigen met oorlog is richting Rusland als ze echt van plan zijn om Oekraine binnen te vallen.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202513896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:01 schreef Forumtijger het volgende:
Blijkbaar is een groot deel van de mensen hier het er dan toch wel over eens dat het niet acceptabel is dat Rusland Oekraine binnenvalt en ze zich dat land toe-eigenen, en dat economische maatregelen veel te soft zijn.
De Oekraïne binnenvallen vind ik niet eens het grootste probleem. Maar wel het signaal dat afgegeven wordt als we dat toestaan. Vandaag de Oekraïne, volgend jaar Estland, Letland en Litouwen. En voor China is de weg vrij om Taiwan en een paar Japanse Eilanden in te nemen, want het westen doet toch niets.

Alleen ben ik in praktijk bang dat zelfs fatsoenlijke economische sancties het niet gaan worden, want zonder Russisch gas wordt het hier koud in de winter.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_202516743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:15 schreef stavromulabeta het volgende:
Alleen ben ik in praktijk bang dat zelfs fatsoenlijke economische sancties het niet gaan worden, want zonder Russisch gas wordt het hier koud in de winter.
In dat geval kan Groningen weer open. Hopelijk wel met een goede compensatie voor de regio en vooral de bewoners die last hebben van die winning.
pi_202518824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:15 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
De Oekraïne binnenvallen vind ik niet eens het grootste probleem. Maar wel het signaal dat afgegeven wordt als we dat toestaan. Vandaag de Oekraïne, volgend jaar Estland, Letland en Litouwen. En voor China is de weg vrij om Taiwan en een paar Japanse Eilanden in te nemen, want het westen doet toch niets.

Alleen ben ik in praktijk bang dat zelfs fatsoenlijke economische sancties het niet gaan worden, want zonder Russisch gas wordt het hier koud in de winter.
De Baltische staten zijn al lid van de NAVO, naar hen hebben we dus verplichtingen. Voor de Oekraïne geldt dat niet.

En hoe ziet dit er uit voor Rusland als het Westen steeds dichter bij hun land komt?
Vroeger had Rusland een goede buffer tegen het Westen die nu grotendeels ook Westen is.

Stel je eens voor dat Rusland kernwapens op Cuba neerzet.

En wat hebben we over voor de veiligheid van de Oekraine?
Vinden we die ook belangrijk als de Russen de strijd naar Nederland brengen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_202593041
Als EU zou ik zelfs poetin vragen om lid te worden van de EU. Ik zou poetin warm maken met de grote voordelen hij heeft . Ik zou hem zo ver krijgen om zelfs de euro als betaalmiddel te hanteren. De euro zou veel sterker zijn. Hierdoor verliest de dollar in waarde.
pi_202594953
Na 7 januari merken we het wel.
pi_202595492
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 22:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als EU zou ik zelfs poetin vragen om lid te worden van de EU. Ik zou poetin warm maken met de grote voordelen hij heeft . Ik zou hem zo ver krijgen om zelfs de euro als betaalmiddel te hanteren. De euro zou veel sterker zijn. Hierdoor verliest de dollar in waarde.
Er zijn wel enige eisen voor een land lid mag worden van de eu. De kans dat Rusland daar aan gaat voldoen is ongeveer nul.

Wel mee eens dat er zo veel mogelijk handel over en weer moet zijn.
pi_202595825
Rusland heeft de EU niet nodig. Die heeft al goede handel met China.
pi_202597981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:57 schreef Forumtijger het volgende:
Als de EU en de VS zouden gaan onderhandelen met Poetin over het mogelijk komende conflict Oekraine-Rusland,, hoe zouden ze zich dan moeten opstellen? Economische sancties instellen, dreigen met oorlog, of dreigen met andere mogelijke maatregelen"? Stem in de poll en reageer...
[poll=3201]
(Overigens, excuses voor de ticvautuh, daar moet je maar even overheen lezen, ennuh.. het is Rusland die evt. Oekraine binnenvalt, niet andersom (ahum))... :P )
Er zitten meer Amerikaanse militairen in De Oekraïne dan vanuit de EU zitten, echt grappig wel.
afspraak tandarts verzetten
pi_202613210
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geef ze Oekraïne, corrupt kutland van meet af aan.

Gas stelen van de Russen, miljardenschulden, janken bij de EU als Rusland weer eens genoodzaakt voelde de kraan dicht te draaien etcetc.

Nooit vergeten dat dit speelde vlak voor de EU coup die werd gepleegd in Oekraïne.

En het dan raar vinden dat Rusland de krim innam, anders praktisch geen enkele slagkracht meer omdat Obama tegen alle afspraken in dat raketschild besloot te plaatsen langs de grens van Rusland, een systeem waar begin 2000 toen Rusland en de navo nog samenwerkte, dat systeem er nooit zou komen al dus Amerika.

Enfin, Amerika heeft zojuist ook alles afgewezen qua verbieden AI, robots etc en daar wapens van maken.

EU trapt weer in de illusie dat Amerika onze vriend is.
Amerika is niet onze vriend maar wel "the lesser evil"

Maar Oekraine mogen de Russen hebben voor mijn part, Hongarije trouwens ook als bonus, passen toch beter bij Rusland dan bij de EU, Want hun gedachtengoed is net zo fossiel als de brandstof die ze gebruiken.
pi_202615313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:18 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Amerika is niet onze vriend maar wel "the lesser evil"

Maar Oekraine mogen de Russen hebben voor mijn part, Hongarije trouwens ook als bonus, passen toch beter bij Rusland dan bij de EU, Want hun gedachtengoed is net zo fossiel als de brandstof die ze gebruiken.
Zelfbeschikking van landen is nog wel iets waard hoor. Het is geen prettig idee als Rusland zomaar Oekraïne binnenwandelt. Dat gaat minimaal enorme politieke spanningen opleveren in de wereld.

Als ze Hongarije binnenvallen is het 3e wereldoorlog want dat land is lid van de NAVO.
pi_202615440
Anders. Namelijk door eerst eens met Sergej Lavrov te praten om te begrijpen waarom Rusland tot deze stappen zou overgaan. Wat is het conflict precies, wat doet Oekraïne waardoor Rusland zich bedreigd voelt.

Dan is de volgende stap om de dreiging die Rusland ziet serieus te nemen en het niet te beoordelen vanaf je eiland aan de andere kant van de oceaan, maar in de context van de Rusland-Oekraïne verhoudingen.

Dan hetzelfde doen in Oekraïne. Uitvinden waarom ze stappen hebben ondernomen die Rusland als een dreiging opvat.

Dan met beide kanten praten over hun redenen.

En dan proberen tot een oplossing te komen.

Lukt het niet om tot een oplossing te komen, dan moeten ze elkaar maar over en weer vernietigen.

Dit is de enige manier om te proberen tot een oplossing te komen, waarbij niet de één of de ander je voor zijn karretje spant waardoor je in het conflict meegetrokken wordt.
pi_202615580
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:41 schreef vipergts het volgende:
Lekker Laten gaan je kunt die Russen er beter zelf achter k aten komen dat dit niet werkt. Wij hebben problemen zat zonder dat gedoe om Oekraïne er zitten daar teveel pro Russen.
Mja. Sterker nog. Het ZIJN Russen. Ze hebben een Oekraïens paspoort en een Russisch paspoort (maar wel een speciale, waarin staat dat ze geen Russisch staatsburger zijn).

Ze zijn niet pro-Russisch. Maar ze zijn wel tegen een Oekraïense staat die hen als tweederangsburgers behandelt. Geen stemrecht, geen recht om naar Oekraïense universiteit te gaan, ze hebben militaire dienstplicht maar moeten in hun eigen regiment, als iets de Oekraïense overheid niet zint sturen ze er soldaten op af en schorten de pensioenbetalingen op, etc. etc. etc.

De Oekraïense overheid doet er alles aan om tweederangburgers van hen te maken, maar klaagt daarna dat het tweederangsburgers zijn die niet meedoen met de Oekraïense samenleving. Nee duh, je hebt ze met de rug tegen de muur gezet en roept dan: achteruit doorlopen, anders hebben we het recht om je dood te schieten!

Praat daar als VS eerst maar eens over met Oekraïne. Als je een oplossing kunt vinden voor het gedrag van de Oekraïense overheid, dan is het hele conflict in één klap opgelost.
pi_202615582
Misschien wil Rusland wel weer USSR worden en dat Oekraïne daar nou net geen zin in heeft. Hoe moeilijk wil je het maken? Putin is nog uit de USSR tijd en uit alles blijkt dat hij niet helemaal blij was met de ontwikkelingen dertig jaar terug.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:56:33 #57
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202615671
Proberen Poetin hier vanaf te laten zien d.m.v. een goed gesprek.

Eventueel kan de huidige Amerikaanse president Donald Trump hierbij betrokken worden.

Die heeft Israël en diverse Arabische staten nader tot elkaar gebracht en meerdere daarvan zijn bondgenoten dankzij Trump. De Verenigde Arabische Emiraten erkennen Israël tegenwoordig als staat. 10 jaar geleden had niemand geloofd dat dit ooit zou kunnen.

Ook met Poetin kon hij goed door een deur. En nog gekker, Kim Jung Un heeft hij meerdere keren ontmoet en daarna was het plotseling rustig tussen de VS en NK.

Als het over wereldvrede gaat dan weet ik wel wie de man is die je moet meenemen.
pi_202615761
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:56 schreef Ixnay het volgende:
Eventueel kan de huidige Amerikaanse president Donald Trump hierbij betrokken worden.

Ik weet niet of je zo slecht Nederlands kunt schrijven of dat je nog steeds niet aanvaart dat je held verloren heeft.

Hoe dan ook lijkt het me wel het domst wat je kan doen door de joker in te zetten. Die man heeft voornamelijk partijen tegen elkaar opgezet.
pi_202615762
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:56 schreef Ixnay het volgende:
Proberen Poetin hier vanaf te laten zien d.m.v. een goed gesprek.

Eventueel kan de huidige Amerikaanse president Donald Trump hierbij betrokken worden.

Die heeft Israël en diverse Arabische staten nader tot elkaar gebracht en meerdere daarvan zijn bondgenoten dankzij Trump. De Verenigde Arabische Emiraten erkennen Israël tegenwoordig als staat. 10 jaar geleden had niemand geloofd dat dit ooit zou kunnen.

Ook met Poetin kon hij goed door een deur. En nog gekker, Kim Jung Un heeft hij meerdere keren ontmoet en daarna was het plotseling rustig tussen de VS en NK.

Als het over wereldvrede gaat dan weet ik wel wie de man is die je moet meenemen.
Dat zou kunnen werken, ware het niet dat Trump zijn reputatie zo kapot heeft gemaakt dat niemand, behalve een paar mensen die in het verleden blijven hangen, nog gelooft dat hij nog bij zijn hoofd is. Trump zou het zo doen dat de Amerikaanse regering voor schut staat, en zou daarmee Amerika nog meer schaden dan hij al gedaan heeft.

Ik zou Obama eens proberen. Die is nog niet seniel en houdt nog rekening met wie hij representeert.

Overigens is Donald Trump al bijna een jaar geen president meer. Het lijkt alsof je dat nieuws nog niet hebt meegekregen. Dus hierbij.
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:10:47 #60
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202615837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik weet niet of je zo slecht Nederlands kunt schrijven of dat je nog steeds niet aanvaart dat je held verloren heeft.

Hoe dan ook lijkt het me wel het domst wat je kan doen door de joker in te zetten. Die man heeft voornamelijk partijen tegen elkaar opgezet.
Wat een sterke post. Goede voorbeelden ook ter onderbouwing van je Quatsch. ^O^
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:12:14 #61
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202615854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat zou kunnen werken, ware het niet dat Trump zijn reputatie zo kapot heeft gemaakt dat niemand, behalve een paar mensen die in het verleden blijven hangen, nog gelooft dat hij nog bij zijn hoofd is. Trump zou het zo doen dat de Amerikaanse regering voor schut staat, en zou daarmee Amerika nog meer schaden dan hij al gedaan heeft.

Ik zou Obama eens proberen. Die is nog niet seniel en houdt nog rekening met wie hij representeert.

Overigens is Donald Trump al bijna een jaar geen president meer. Het lijkt alsof je dat nieuws nog niet hebt meegekregen. Dus hierbij.
Als je denkt dat Poetin een betere klik heeft met Obama dan met Trump dan heb je volgens mij niet goed de wereldpolitiek gevolgd de afgelopen jaren.
pi_202615917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
dreigen met een oorlog en dan een termijn geven. Na die termijn wordt het leger aangevallen als ze nog niet weg zijn, ook als dit in rusland zelf is.
Hmm, aan je nick te zien zou ik concluderen dat je uit 1982 bent. 39 jaar dus. Als we een oorlog met Rusland beginnen, dan zal dit dan misschien jouw volgende werkplek worden. Mocht je een zoon hebben, dan zal dit met zekerheid zijn nieuwe werkplek worden.

pi_202615934
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:12 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als je denkt dat Poetin een betere klik heeft met Obama dan met Trump dan heb je volgens mij niet goed de wereldpolitiek gevolgd de afgelopen jaren.
Als je denkt dat politieke beslissingen op *kliks* gebaseerd zijn, heb je heel het wereldpolitiek niet begrepen.

Hint: We hebben sinds WO1 al geen feodale systemen meer. Hoewel Donald Trump het wel nog heeft geprobeerd terug te brengen, met het aanstellen van half zijn familie in overheidsjobs.

2e hint: Een leider representeert de miljoenen leden van zijn volk. Alleen als hij een onderdrukkende dictator is, kan hij doen wat hij wil zonder ernstige gevolgen voor zijn eigen positie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')