abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202464353
Iemand een idee hoe ik deze thermostaatkraan kan demonteren? Geen moeren zichtbaar? De rozetten zelf kunnen ook niet gedraaid worden.

pi_202464410
Rozetten naar voren schuiven zodat de moeren zichtbaar worden?
pi_202464473
Kan zijn dat er siliconenkit achter de rozetten zit. Even forceren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202464500
Ik zie wel degelijk moeren zitten op de kraan. Die moet je losdraaien
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202464590
Die rozetten kunnen behoorlijk vast gekleefd zijn met hun afdichtring tegen de tegels waardoor ze niet willen draaien.
pi_202465183
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:52 schreef halfway het volgende:
Ik zie wel degelijk moeren zitten op de kraan. Die moet je losdraaien
Dit, maar zo goed is die foto ook weer niet.

Tussen de rozetten en de kraan zie je toch moeren? Die los draaien en dan kunnen de rozetten er ook af.
pi_202465555
Misschien hierop beter zichtbaar. Geen moeren tussen rozetten en kraan.
pi_202468451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:58 schreef suge2000 het volgende:
Misschien hierop beter zichtbaar. Geen moeren tussen rozetten en kraan.
[ afbeelding ]
Blijft erbij dat je de roset moet draaien.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_202468838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:58 schreef suge2000 het volgende:
Misschien hierop beter zichtbaar. Geen moeren tussen rozetten en kraan.
[ afbeelding ]
Nee, niet beter zichtbaar, gewoon dezelfde foto maar dan wat uitvergroot gaat echt niet helpen.

Zitten er geen platte vlakken op die ringen tussen de kraan en de rozetten? Ander idd de rozetten mar zien te verwijderen.
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 10:45:09 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202477401
Vaak kan je deze met een inbus aan de onderkant loshalen. Dan zie je 2 koppelingen met een 6kant. Die kan je dan uit de muurplaat draaien.
pi_202477930
Met een waterpomptang de rozetten plat knijpen en met het rozet er nog tussen de onderliggende moer pakken en los draaien.
pi_202478076
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:43 schreef Makrolon het volgende:
Met een waterpomptang de rozetten plat knijpen en met het rozet er nog tussen de onderliggende moer pakken en los draaien.
Vermoed dat het dat zal worden. Ondertussen met schroevendraaier en hamer de rozetten naar achter gekregen maar nog steeds geen moeren zichtbaar.

pi_202480486
En TS?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202481879
https://www.sanitairwinke(...)KNjlsCEaAhAPEALw_wcB

Dit is de rozet die je erop hebt... Kijk eens in de huls die voor uit de rozet steekt, dan zie daar opstaande lipjes waar de zeskant wartel van de kraan in past en aangrijpt. Op die huls met die lipjes zit schroefdraad zowel als in rozet zelf. Draai je aan de rozet de juiste kant op dan kan die huls niet meedraaien en schuift naar achteren en dan komen de wartelmoeren bloot te liggen. :)

Dus duw de rozet terug de muur in en draai dan aan het dikke gedeelte van de rozet.. Volgens mij is dat links om wanneer je ervoor staat.

Mits je ze nu de schroefdraad niet naar de knoppen hebt getrokken met de schroevendraaier. Terug de muur intikken zou ook al genoeg kunnen zijn. Anders tang erop en breken die handel.

Kijk eens hoe Frits dat doet
Maar dan andersom omdat het los moet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Watuntrik op 05-12-2021 17:19:27 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')