abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202461735
Standaard badkamer in ons nieuwbouwhuis is 1.83m x 3.45m, hier zit standaard een bad in. Ik ben geen bad persoon, maar partner wil graag een bad voor kinderen in de toekomst, want lekker makkelijk en fijn. Zelf vind ze een douche ook prima.
De standaard badkamer inrichting heeft een normale vierkante douche van 0.9m x 0.9m. Ik heb zelf sterk de voorkeur voor een leuke inloopdouche.
Nu probeer ik het badkamer ontwerp zo aan te passen dat we een bad, inloopdouche en wc erin kwijt kunnen. Maar het lukt niet echt.
Wie heeft er wat inspiratie? :)







BlaBlaBla
pi_202461938
geen dubbele spoelbak maar een enkele en geen inloopdouche maar douchen in bad?
pi_202462717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:27 schreef Dries4Ever het volgende:
geen dubbele spoelbak maar een enkele en geen inloopdouche maar douchen in bad?
Dit dus, dubbele spoelbak slaat helegaar nergens op.
pindazakje
pi_202462828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:26 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dit dus, dubbele spoelbak slaat helegaar nergens op.
dan kun je gezellie samen tandenpoetsen met ieders een eigen spoelbak, dat dan weer wel

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2021 12:34:39 ]
pi_202462955
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:34 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
dan kun je gezellie samen tandenpoetsen met ieders een eigen spoelbak, dat dan weer wel
Ach, je kan natuurlijk ook vijf seconden na elkaar in de zelfde bak spoelen. Je bent toch niet vies van elkaar mag ik hopen.

De onderste tekening is wel degene met de meeste nuttige ruimte. Je fles champagne/shampoo kun je dan op het gesloten wc deksel zetten. Maar eh, kan je daar een afvoer kwijt voor die wc?

Ander gewoon voor de bovenste optie gaan maar wel een glaswandje tussen de douche en de wc en bij voorkeur een iets compactere wastafelconfiguratie. Als jhe die wc dan ook nog een kwart kan draaien...
  Moderator zaterdag 4 december 2021 @ 12:46:07 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202462966
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:27 schreef Dries4Ever het volgende:
geen dubbele spoelbak maar een enkele en geen inloopdouche maar douchen in bad?
Mwah, douchen in bad heb ik altijd een beetje ervaren als net niet..

Alleen al vanuit het oogpunt dat je bijvoorbeeld een blessure op kan lopen (met sporten of door bijvoorbeeld een val) waar bij je voor enkele weken niet in een badkuip zou kunnen stappen. Ik zeg niet dat dit gebeurd; maar het kan natuurlijk heel goed !
  Moderator zaterdag 4 december 2021 @ 12:47:31 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202462981
Ik vind de eerste trouwens lang niet gek; even een wandje tussen douche en toilet en een compact meubel en je bent er toch ?
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:39:59 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202464328
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Mwah, douchen in bad heb ik altijd een beetje ervaren als net niet..

Alleen al vanuit het oogpunt dat je bijvoorbeeld een blessure op kan lopen (met sporten of door bijvoorbeeld een val) waar bij je voor enkele weken niet in een badkuip zou kunnen stappen. Ik zeg niet dat dit gebeurd; maar het kan natuurlijk heel goed !
Er bestaan ook instapbaden.

The love you take is equal to the love you make.
pi_202465005
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind de eerste trouwens lang niet gek; even een wandje tussen douche en toilet en een compact meubel en je bent er toch ?
Dat wandje kan dan niet langer dan 90cm zijn, anders kun je niet meer bij de wc komen. Dan blijft het een relatief kleine douche.

Echt zonde dat zo'n bad zoveel ruimte nodig heeft.
BlaBlaBla
pi_202465415
Bad skippen, neemt veel te veel ruimte in en kinderen onder de douche zetten is veel makkelijker (en ook nog eens goedkoper)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_202465814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Standaard badkamer in ons nieuwbouwhuis is 1.83m x 3.45m, hier zit standaard een bad in. Ik ben geen bad persoon, maar partner wil graag een bad voor kinderen in de toekomst, want lekker makkelijk en fijn. Zelf vind ze een douche ook prima.
De standaard badkamer inrichting heeft een normale vierkante douche van 0.9m x 0.9m. Ik heb zelf sterk de voorkeur voor een leuke inloopdouche.
Nu probeer ik het badkamer ontwerp zo aan te passen dat we een bad, inloopdouche en wc erin kwijt kunnen. Maar het lukt niet echt.
Wie heeft er wat inspiratie? :)

[ afbeelding ]
Deze indeling met een glazen douche cabine zoals dit is wel sjiek:

Als meubel zou ik zo iets overwegen:

Dan heb je een mooie badkamer door toevoegingen die niet de hele wereld kosten en toch al je wensen erin verwerkt.
pi_202465902
Kan je ruimte opofferen naast de badkamer voor een aparte wc?
Heb je je grote douche en veel chiller qua wc.
Eerst denken, dan typen
pi_202466001
Als het bad alleen voor de kinderen is, kun je dan toe met een klein bad (140x70)met afgeschuinde zijkant? Want dan wissel je gewoon de plek van bad en douche
  zaterdag 4 december 2021 @ 16:59:07 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202466295
Vrienden van ons hebben een vergelijkbare badkamer (nieuwbouw) en de badkamer zoals foto 1 gerealiseerd. Volgens mij hebben ze wel een een douchewand vanuit de hoek. Iets ruimtelijker om binnen te lopen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_202466433
1 wastafel weg
Het bad linksboven horizontaal plaatsen
Andere wastafel naar rechtsonder
Douche linksonder en heeft dan iets meer ruimte? Kan bad minder diep?

Of als bad korter kan. Rechtsonder horizontaal op plek van de douche.
Linkerkant gebruiken voor douche en wastafel.
Eerst denken, dan typen
  Moderator zaterdag 4 december 2021 @ 17:26:55 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202466788
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er bestaan ook instapbaden.

[ afbeelding ]
Dat weet ik, heb ze in de praktijk nog nooit bij iemand gezien eigenlijk..
Zelf hebben we om ruimte te creëren in onze badkamer gekozen voor een bad met één schuine zijde; daardoor kon onze wastafel wat meer naar het bad toe en ontstond er meer ruimte in de badkamer.

Al hebben wij echt geen balzaal als badkamer waar je met twee personen zijn kunt, en hebben we het toilet apart.

https://www.sanitairwinke(...)TuciIXhoCkNgQAvD_BwE

  zaterdag 4 december 2021 @ 20:33:14 #17
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_202470440
Bad voor de kinderen gebruik je maar een paar jaar, wij hadden het ook en hebben het moeten slopen omdat het niet meer gebruikt werd. Onze zoon doet het nu dus ook niet kinderen onder de douche of in ee; klein kinderbed je kunt hele leuke vinden tegenwoordig
  zaterdag 4 december 2021 @ 20:42:26 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202470666
Neem een grote inloopdouche en zo een verplaatsbaar bad voor kinderen voor die paar jaar dat ze er gebruik van zullen maken.

Bad voor kids is handig, denkt ze. Handig is het pas als het een hoog bad is, anders last van de rug...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_202475679
Je zou kunnen kiezen voor 1 brede wasbak met 1 kraan die zijn er dacht ik vanaf 60cm. Wij hebben 70cm daardoor kunnen we prima beide te gelijk voor de spiegel staan. Hierdoor hou je misschien ruimte over voor een kast.

Lukt dat niet dan zou ik nissen maken in de douche wand, waar de shampoo fles in kan staan.

Een bad met 1 schuin deel kan wat afstand tot je toilet creëeren. Er zijn wat dat betreft heel veel keuzes, wanneer het schuin moet aflopen, en hoe breedte het moet worden. Die van ons blijft redelijk breedte, waardoor we er toch met ons 2en in kunnen, en wij zijn beide groot. Voor mij was de diepte van het bad van belang, hoe dieper, hoe beter.

Wij hebben op zich een grote badkamer ca 3x3 maar met in 1 hoek een deur, 2 hoeken een raam en in de 4de een schuin deel, werd het toch ingewikkeld. Wij zijn wat badkamer zaken ingegaan voor advies en daar kwamen verrassende oplossingen uit. Wij zijn bij 5 zaken echt gaan zitten. 3 ketens en 2 1 winkel zaken. Bij die laatste denken ze beter met je mee over de indeling.
pi_202476384
Of een bad en douche aan de lange achtermuur. De wc naast de deur links en de wasbakken naast de deur rechts. Word wel een pijpenla maar dan past het.

Ik heb alleen nog niet gehoord hoe het zit met de afvoer van de wc. Die in namelijk best wel groot en dus bepalend voor waar de wc kan komen.
pi_202495801
Ga je compleet renoveren? Dus ook een nieuwe vloer? Vergeet dan niet de elektrische vloerverwarming. Ga je geen spijt van krijgen

Edit: Ow, nieuwbouw zie ik nu…

Verder gewoon veel tekeningen maken (ik was zelf ook pas bij versie 10 tevreden :P ), en vragen wat de badkamerboer ervan vindt.

[ Bericht 52% gewijzigd door Stoorzendert op 06-12-2021 12:50:04 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202497831
Ik vind een bad voor de kinderen echt ideaal. Zou niet zonder willen. Als de kinderen groot zijn dan sloop ik hem en komt er een dubbele douche. In de ochtend geen oorlog maar lekker tegelijkertijd je ding doen :)
pi_202498787
En zoiets?



Als je kiest voor een wandje bij je inloopdouche kun je deze gebruiken om het toilet tegen te plaatsen, of juist het badkamermeubel.

Ik zou inderdaad ook geen dubbele wasbak doen, maar één grote met twee kranen.
Wij hebben een meubel van 1 meter breed, met 2 kranen, dat werkt uitstekend!
aka Joel_87
pi_202499376
En nog steeds heeft @TS niet verteld of hij de wc afvoer zomaar over al kwijt kan.

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:01 schreef Jhojho-1987 het volgende:
En zoiets?

[ afbeelding ]

Als je kiest voor een wandje bij je inloopdouche kun je deze gebruiken om het toilet tegen te plaatsen, of juist het badkamermeubel.

Ik zou inderdaad ook geen dubbele wasbak doen, maar één grote met twee kranen.
Wij hebben een meubel van 1 meter breed, met 2 kranen, dat werkt uitstekend!
Ook een mooi ontwerp
pi_202505499
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 08:41 schreef qajariaq het volgende:
Of een bad en douche aan de lange achtermuur. De wc naast de deur links en de wasbakken naast de deur rechts. Word wel een pijpenla maar dan past het.

Ik heb alleen nog niet gehoord hoe het zit met de afvoer van de wc. Die in namelijk best wel groot en dus bepalend voor waar de wc kan komen.
Dit, maar dan zou ik voor de duidelijkheid de wc op de korte wand plaatsen en de wasbak er tegenover ook op de korte wand. Wasbak naast de douche en wc naast het bad lijkt me daarbij logisch.

Met een ondiepe wastafel en een smal bad zou de wastafel ook tegenover het bad kunnen eventueel. En dan de toilet naast de douche. Als ik tijd heb zal ik morgen een plattegrondje tekenen.
pi_202507119
Mijn lelijkste tekening ooit, in knipprogramma gemaakt :+



Ik zou een half vrijstaand bad nemen zodat de hoek bij de douche afgerond is. Dat geeft meer loopruimte en een minder 'gepropt' gevoel.



Verder kun je bij de inloopdouche overwegen om de deur weg te laten, met 1600 of 1700mm lang zou hij diep genoeg moeten zijn om geen wateroverlast te geven. Ik zou tussen de toilet en douche het eerste stukje muur dicht maken. Overweeg ook om achter het toilet en de douche een voorzetwand van 200mm diep te plaatsen waarin je een nis voor shampoo kwijt kan en het inbouwreservoir van het toilet.

Het wastafelmeubel komt beter tot zijn recht als het wat smaller is dan de volledige 1100mm, anders zit deze krap tegen het bad aan. Bij een ondiepe wastafel zou je hem nog een kwartslag kunnen draaien en naast de deur plaatsen. Maar ik denk dat je voor je gevoel dan met je hakken tegen het bad zal staan.

Twee wastafels klinkt leuk, maar aflegmogelijkheid voor kleding e.d. kan ook erg handig zijn. Je zou dus bijvoorbeeld een meubel van 100cm kunnen overwegen met 1 (maar kan ook 2) wasbakken en een brede spiegel:



edit: omwisselen van toilet en wastafel kan natuurlijk ook. Je hebt naast de douche wel minder ruimte voor een brede wastafel omdat de douche breder zal zijn dan het bad.

[ Bericht 33% gewijzigd door archito op 07-12-2021 09:42:30 ]
pi_202507838
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:15 schreef archito het volgende:
Mijn lelijkste tekening ooit, in knipprogramma gemaakt :+

[ afbeelding ]

Ik zou een half vrijstaand bad nemen zodat de hoek bij de douche afgerond is. Dat geeft meer loopruimte en een minder 'gepropt' gevoel.

[ afbeelding ]

Verder kun je bij de inloopdouche overwegen om de deur weg te laten, met 1600 of 1700mm lang zou hij diep genoeg moeten zijn om geen wateroverlast te geven. Ik zou tussen de toilet en douche het eerste stukje muur dicht maken. Overweeg ook om achter het toilet en de douche een voorzetwand van 200mm diep te plaatsen waarin je een nis voor shampoo kwijt kan en het inbouwreservoir van het toilet.

Het wastafelmeubel komt beter tot zijn recht als het wat smaller is dan de volledige 1100mm, anders zit deze krap tegen het bad aan. Bij een ondiepe wastafel zou je hem nog een kwartslag kunnen draaien en naast de deur plaatsen. Maar ik denk dat je voor je gevoel dan met je hakken tegen het bad zal staan.

Twee wastafels klinkt leuk, maar aflegmogelijkheid voor kleding e.d. kan ook erg handig zijn. Je zou dus bijvoorbeeld een meubel van 100cm kunnen overwegen met 1 (maar kan ook 2) wasbakken en een brede spiegel:

[ afbeelding ]

edit: omwisselen van toilet en wastafel kan natuurlijk ook. Je hebt naast de douche wel minder ruimte voor een brede wastafel omdat de douche breder zal zijn dan het bad.
700 voor een bad is erg smal… bij mij is 950 (+vrijstaand, dus 1 meter)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202507876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
700 voor een bad is erg smal… bij mij is 950 (+vrijstaand, dus 1 meter)
Een vrijstaand bad heeft wat smallere randen, daardoor zijn ze er vanaf 70cm breed. Maar TS kan voor de zekerheid 75 of 80cm breed aanhouden. Blijft er nog steeds genoeg ruimte over voor een aardige wastafel.
TS kan de afweging maken waar hij meer waarde aan hecht, een groter bad of een ruimere wastafel.

edit: ik zie dat er ook inbouwbaden van 70cm breed zijn. 95cm is echt uitzonderlijk breed volgens mij.
pi_202508093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:35 schreef archito het volgende:

[..]
Een vrijstaand bad heeft wat smallere randen, daardoor zijn ze er vanaf 70cm breed. Maar TS kan voor de zekerheid 75 of 80cm breed aanhouden. Blijft er nog steeds genoeg ruimte over voor een aardige wastafel.
TS kan de afweging maken waar hij meer waarde aan hecht, een groter bad of een ruimere wastafel.

edit: ik zie dat er ook inbouwbaden van 70cm breed zijn. 95cm is echt uitzonderlijk breed volgens mij.
Bad is ovaal (Xenz) met wél brede randen. Dat ligt fijner ;)

Ik zou in zo’n smalle badkamer niet voor vrijstaand of half vrijstaand gaan denk ik. Is moeilijk schoonmaken
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202509617
Wat is er mis met de laatste optie uit je OP? Die voldoet toch aan je eisen?

(Ik zou zelf het 'muurtje' waar het reservoir in zit ook nog tussen de pot en het bad in door laten lopen, voor een stukje afscherming)
pi_202518102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:56 schreef kingjotte het volgende:
Wat is er mis met de laatste optie uit je OP? Die voldoet toch aan je eisen?

(Ik zou zelf het 'muurtje' waar het reservoir in zit ook nog tussen de pot en het bad in door laten lopen, voor een stukje afscherming)
Ja klopt, maar het ziet er een beetje opgepropt uit.
Het voldoet overigens deels, ik had er graag nog een hoge kast bij gehad, en ook nog plek voor een wasmand. Maarja, dat gaat nooit passen met een douche en een bad.

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:01 schreef Jhojho-1987 het volgende:
En zoiets?

[ afbeelding ]

Als je kiest voor een wandje bij je inloopdouche kun je deze gebruiken om het toilet tegen te plaatsen, of juist het badkamermeubel.

Ik zou inderdaad ook geen dubbele wasbak doen, maar één grote met twee kranen.
Wij hebben een meubel van 1 meter breed, met 2 kranen, dat werkt uitstekend!
Ik denk dat dit ontwerp lastig is met de WC afvoer, ik weet niet of Hurks daar in mee gaat. het is inderdaad ook een optie. Thanks, ik ga hier over nadenken :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:15 schreef archito het volgende:
Mijn lelijkste tekening ooit, in knipprogramma gemaakt :+

[ afbeelding ]

Ik zou een half vrijstaand bad nemen zodat de hoek bij de douche afgerond is. Dat geeft meer loopruimte en een minder 'gepropt' gevoel.

[ afbeelding ]

Verder kun je bij de inloopdouche overwegen om de deur weg te laten, met 1600 of 1700mm lang zou hij diep genoeg moeten zijn om geen wateroverlast te geven. Ik zou tussen de toilet en douche het eerste stukje muur dicht maken. Overweeg ook om achter het toilet en de douche een voorzetwand van 200mm diep te plaatsen waarin je een nis voor shampoo kwijt kan en het inbouwreservoir van het toilet.

Het wastafelmeubel komt beter tot zijn recht als het wat smaller is dan de volledige 1100mm, anders zit deze krap tegen het bad aan. Bij een ondiepe wastafel zou je hem nog een kwartslag kunnen draaien en naast de deur plaatsen. Maar ik denk dat je voor je gevoel dan met je hakken tegen het bad zal staan.

Twee wastafels klinkt leuk, maar aflegmogelijkheid voor kleding e.d. kan ook erg handig zijn. Je zou dus bijvoorbeeld een meubel van 100cm kunnen overwegen met 1 (maar kan ook 2) wasbakken en een brede spiegel:

[ afbeelding ]

edit: omwisselen van toilet en wastafel kan natuurlijk ook. Je hebt naast de douche wel minder ruimte voor een brede wastafel omdat de douche breder zal zijn dan het bad.
Interessant ontwerp, ik ga dit zelf ook eens verder uitwerken. Het ziet er wel praktisch uit, ik twijfel alleen of dit er ook mooi uit gaat zien. Thanks hiervoor!
BlaBlaBla
pi_202563848
Wat vinden jullie hiervan?
Ik denk dat het er zo minder opgepropt aanvoelt.
Bad is schuin: 170x75

Ik denk dat het muurtje in de douche ook nog wel prijzig kan gaan worden, is eigenlijk puur bedoelt om er 2 nisjes in te verwerken voor de douche spullen. Anders moet je weer met een plankje ofzo gaan werken.

Hoe hoog zouden jullie dit muurtje maken, 210 of 200cm?

BlaBlaBla
pi_202563951
Heb je een mogelijkheid voor een aparte toilet op de eerste verdieping?

Dat heb ik destijds gedaan voor meer ruimte in de badkamer.
pi_202564133
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:03 schreef Mufasah208 het volgende:
Heb je een mogelijkheid voor een aparte toilet op de eerste verdieping?

Dat heb ik destijds gedaan voor meer ruimte in de badkamer.
Nee helaas niet. Ik moet het echt met deze ruimte doen.
Ik vraag me ook af of de elektrische radiator wel op die plek mag.
BlaBlaBla
pi_202564307
Een wasbak opofferen en de wc daar? Op de plek van de wc dan de radiator.

Zo de radiator daar is geen handige plek idd.

Verder wel een betere indeling.
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:23:34 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_202566116
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 09:56 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
Ik denk dat het er zo minder opgepropt aanvoelt.
Bad is schuin: 170x75

Ik denk dat het muurtje in de douche ook nog wel prijzig kan gaan worden, is eigenlijk puur bedoelt om er 2 nisjes in te verwerken voor de douche spullen. Anders moet je weer met een plankje ofzo gaan werken.

Hoe hoog zouden jullie dit muurtje maken, 210 of 200cm?

[ afbeelding ]
Dit ziet er onhandig uit, je kunt bijna niet bij het bad komen. Als je dan toch een bad neemt voor de kinderen dan moet je er ook fatsoenlijk naast kunnen zitten en ze er uit kunnen tillen :P
disclaimer
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:24:35 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_202566127
Zo'n muurtje is minder prijzig dan een glazen wand doorgaans. Tenzij je tegels van 150 euro de m2 kiest.
disclaimer
pi_202566808
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:41 schreef Mufasah208 het volgende:
Een wasbak opofferen en de wc daar? Op de plek van de wc dan de radiator.

Zo de radiator daar is geen handige plek idd.

Verder wel een betere indeling.
Ik ga geen wasbak opofferen voor een radiator, daar ga ik echt spijt van krijgen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 13:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit ziet er onhandig uit, je kunt bijna niet bij het bad komen. Als je dan toch een bad neemt voor de kinderen dan moet je er ook fatsoenlijk naast kunnen zitten en ze er uit kunnen tillen :P
Zit wat in, maar in principe is er de wc waar je op kunt zitten?
BlaBlaBla
pi_202577155
Je kunt nog heel veel spelen met de maten. Je tekent nu een vrij diepe wasbak. Ik denk dat dit heel krap gaat aanvoelen, waardoor je er niet met 2 in wil.

Gekke gedachte maar, zou je naast het bad de 2 wasbakken tegenover elkaar kunnen maken? En dan de wc naast de douche.

Als het toch elektrisch moet, waarom geen vloerverwarming? Dat vind ik echt een flinke meerwaarde.

Of een kleintje boven de wc. Ik zie geen ramen, klein hokje dus heel veel watt heb je niet nodig. En lekker warm aan je rug tijdens het kakken.
pi_202577283


Dit idee van hierboven, maar dan wc en wastafel omdraaien zodat een dubbele wastafel past op de muur naast de deur?

Bad en douche ook omdraaien geeft meer ruimte bij de wastafel.
  zondag 12 december 2021 @ 09:47:35 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_202577340
Dit soort plattegronden komen hier trouwens vaak voorbij. Ik vraag me dan altijd af, de gemiddelde nieuwbouwhut heeft altijd grofweg dezelfde indeling en dezelfde maatvoering. Dan moeten hier toch legio kant en klare oplossingen voor zijn? En ook: waarom maken ze de badkamers in nieuwbouwhuizen niet net iets groter?
disclaimer
pi_202578275
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 09:26 schreef Nico987 het volgende:
Je kunt nog heel veel spelen met de maten. Je tekent nu een vrij diepe wasbak. Ik denk dat dit heel krap gaat aanvoelen, waardoor je er niet met 2 in wil.

Gekke gedachte maar, zou je naast het bad de 2 wasbakken tegenover elkaar kunnen maken? En dan de wc naast de douche.

Als het toch elektrisch moet, waarom geen vloerverwarming? Dat vind ik echt een flinke meerwaarde.

Of een kleintje boven de wc. Ik zie geen ramen, klein hokje dus heel veel watt heb je niet nodig. En lekker warm aan je rug tijdens het kakken.
De wastafel is 46cm diep, volgens mij is dat niet heel diep toch? Ik dacht dat er standaard ook vloerverwarming in gaat komen.

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 09:47 schreef SQ het volgende:
Dit soort plattegronden komen hier trouwens vaak voorbij. Ik vraag me dan altijd af, de gemiddelde nieuwbouwhut heeft altijd grofweg dezelfde indeling en dezelfde maatvoering. Dan moeten hier toch legio kant en klare oplossingen voor zijn? En ook: waarom maken ze de badkamers in nieuwbouwhuizen niet net iets groter?
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 09:41 schreef Tegan het volgende:
[ afbeelding ]

Dit idee van hierboven, maar dan wc en wastafel omdraaien zodat een dubbele wastafel past op de muur naast de deur?

Bad en douche ook omdraaien geeft meer ruimte bij de wastafel.
De wc omdraaien is geen optie, dan kom ik niet uit met de afvoerpijp, gaat de aannemer niet aan beginnen.

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 09:47 schreef SQ het volgende:
Dit soort plattegronden komen hier trouwens vaak voorbij. Ik vraag me dan altijd af, de gemiddelde nieuwbouwhut heeft altijd grofweg dezelfde indeling en dezelfde maatvoering. Dan moeten hier toch legio kant en klare oplossingen voor zijn? En ook: waarom maken ze de badkamers in nieuwbouwhuizen niet net iets groter?
De aannemer, Hurks, kwam niet met oplossingen. Moet je zelf via UHUW.nl regelen. Of casco opleveren.
BlaBlaBla
pi_202578745
Oh god, via UHUW, wat een drama vond ik dat. Ik ben zo blij dat in onze badkamer van dezelfde afmetingen geen toilet zit. Wij hebben de electrische radiator laten vervallen, in een inpandige badkamer met vloerverwarming wordt het voor mij niet zo koud dat ik bijverwarming nodig heb.
pi_202596341
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 09:56 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
Ik denk dat het er zo minder opgepropt aanvoelt.
Bad is schuin: 170x75

Ik denk dat het muurtje in de douche ook nog wel prijzig kan gaan worden, is eigenlijk puur bedoelt om er 2 nisjes in te verwerken voor de douche spullen. Anders moet je weer met een plankje ofzo gaan werken.

Hoe hoog zouden jullie dit muurtje maken, 210 of 200cm?

[ afbeelding ]
Ik zou het muurtje doortrekken tot het plafond. Dan hoef je bovenop niet te poetsen ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202596864
De beste oplossing heb je volgens mij al van @archito gehad. Het geheel is ruimtelijk en je wc zit op een aparte, goed bereikbare plek. Dat is belangrijk omdat de wc waarschijnlijk het meest intensief wordt gebruikt.

Ik snap dat de kleinere wastafel een compromis is, maar je kunt best iets doen om de ruimte beter te benutten, bijvoorbeeld door de ruimte boven het bad erbij te betrekken.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202603538
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 11:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh god, via UHUW, wat een drama vond ik dat. Ik ben zo blij dat in onze badkamer van dezelfde afmetingen geen toilet zit. Wij hebben de electrische radiator laten vervallen, in een inpandige badkamer met vloerverwarming wordt het voor mij niet zo koud dat ik bijverwarming nodig heb.
Een drama, waarom precies?
BlaBlaBla
pi_202604156
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Een drama, waarom precies?
Omdat het ons beperkte, we zaten er hier thuis enorm mee te worstelen. Uiteindelijk heb ik twee keer telefonisch overleg gehad met het installatiebedrijf en bleek er uiteindelijk toch wel wat mogelijk dat volgens het programma niet leek te kunnen worden aangepast. Ik vond het echt een aanfluiting dat het zo aan ons gepresenteerd werd als ‘ dit is het systeem, dit zijn de mogelijkheden, hier moet je het mee doen’. Het gaat verdorie wel om je badkamer en toilet, kan daar nou echt niet een fatsoenlijke afspraak met het installatiebedrijf voor gepland worden?
pi_202608933
[quote]0s.gif Op zondag 12 december 2021 11:10 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
De wastafel is 46cm diep, volgens mij is dat niet heel diep toch? Ik dacht dat er standaard ook vloerverwarming in gaat komen.
[..]

Als er vloer verwarming in komt zou ik de radiator weglaten of evt boven het bad, die zit er dan toch alleen voor de handdoeken.
Ze berekenen van alles, hier heb ik vloer er warming door middel van een heel lange aansluiting voor de radiator, die voor mijn badkamer veel te klein zou zijn, nog nooit heb ik de thermostaatkraan hoger 2 hoeven zetten.

Mijn wasbak is 40 diep, en dat is diep zat. 35 kan ook door de kraan uit de muur te laten komen. 10cm lijkt weinig maar op die ruimte maakt dat een groot verschil.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')