abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202461123
quote:
Duitsland kiest mogelijk voor '2GPlus': gevaccineerd of hersteld mét een extra test

In Duitsland overleggen de leiders van de zestien deelstaten, bondskanselier Angela Merkel en haar beoogde opvolger Olaf Scholz vandaag over het invoeren van strenge coronamaatregelen. Mogelijk komen er ingrijpende beperkingen voor ongevaccineerden.

Scholz had eerder al bekendgemaakt dat hij een voorstander is van een vaccinatieplicht voor alle Duitsers. Die moet voor het einde van het jaar zijn goedgekeurd door het parlement en per februari 2022 ingaan.

De leiders kijken nu naar een omvangrijk pakket aan maatregelen, schrijven Duitse media. Zo krijgen mensen mogelijk alleen nog toegang tot niet-essentiële winkels, horeca, bioscopen en theaters als ze bewijs kunnen tonen van inenting of genezing.

2GPlus
Voor de horeca, bioscopen en theaters kan zelfs nog een aanvullende negatieve test worden gevraagd, het zogeheten 2GPlus. Privébijeenkomsten worden in een conceptvoorstel flink beperkt voor mensen die niet zijn ingeënt, zij mogen nog maximaal twee mensen van een ander huishouden ontmoeten, binnen of buiten.

In onderstaande video beantwoorden we drie vragen over 2G: want hoe effectief is het eigenlijk?

Het aantal aanwezigen bij evenementen wordt waarschijnlijk flink beperkt. Voor evenementen die binnen worden gehouden wordt een limiet overwogen van maximaal 2500 bezoekers. Bij voetbalwedstrijden wordt een bezetting van 30 procent gehanteerd, tot een maximum van 10.000 supporters.

Scholen blijven in Duitsland nog open, maar alle leerlingen en docenten moeten mondkapjes gaan dragen.
Bron.

Dit gaat toch wel erg ver. :') Je brengt de boodschap over van "vaccineren is belangrijk maar ze werken niet dus graag ook negatief test erbij".
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:09:56 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202461237
RIP niet-essentiële winkels, horeca, bioscopen en theaters.
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:18:11 #3
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202461315
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Dit gaat toch wel erg ver. :') Je brengt de boodschap over van "vaccineren is belangrijk maar ze werken niet dus graag ook negatief test erbij".
volgens mij is de boodschap: vaccineren werkt, daarom nu geen toegang meer voor ongevaccineerden. Alleen helaas niet voldoende dus er moet een tandje boven op.

Anders hadden ze 1G gedaan.
Tot nooit .......
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:20:05 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202461329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Dit gaat toch wel erg ver. :') Je brengt de boodschap over van "vaccineren is belangrijk maar ze werken niet dus graag ook negatief test erbij".
Volgens mij moet je hem lezen als

1. Je bent gevaccineerd
2. Je bent genezen en je laat een test zien
pi_202461331
Het nieuwe ´normaal´.

Krankzinnig
Knettergek
RIP ;(
LEEF!
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:21:25 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202461340
Maar fijn voor de Duitsers dat die een politiek hebben die wel durft aan te pakken en niet capituleert voor wappies.
pi_202461376
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij moet je hem lezen als

1. Je bent gevaccineerd
2. Je bent genezen en je laat een test zien
Nee. Wij (ik en en mijn vrouw) zijn donderdag nog naar Duitsland geweest en wilde een hapje eten in een restaurant. Wij zijn gevaccineerd maar moesten ook een negatief testbewijs laten zien. Die hadden wij niet dus konden we gelijk weer vertrekken.

Maar ook buiten bij de kerstmarkt. Ook al wil je een kerstcadeau kopen je moet voldoen aan de 2G+.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202461377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Dit gaat toch wel erg ver. :') Je brengt de boodschap over van "vaccineren is belangrijk maar ze werken niet dus graag ook negatief test erbij".
Ts snapt er niets van :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:26:30 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202461385
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee. Wij (ik en en mijn vrouw) zijn donderdag nog naar Duitsland geweest en wilde een hapje eten in een restaurant. Wij zijn gevaccineerd maar moesten ook een negatief testbewijs laten zien.
Oke, en was testen een beetje gemakkelijk?
pi_202461395
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oke, en was testen een beetje gemakkelijk?
Geen idee. Wij hadden daar geen zijn aan dus zijn we weer weggegaan (heb mijn vorige post nog aangepast).
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:29:35 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202461411
Nouja het is niet zo dat er in Duitsland niks aan het handje is dus als er een keuze is tussen lockdown of dit dan maar dit. Alleen zouden ze dan wel moeten zorgen dat testen snel en in ieder dorp van betekenis beschikbaar zijn.
pi_202461421
Hoepel hoepel plus plus plus

Helemaal gek geworden.

Is er ook nog een einddatum in dit voorstel?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202461427
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:29 schreef Hexagon het volgende:
Nouja het is niet zo dat er in Duitsland niks aan het handje is dus als er een keuze is tussen lockdown of dit dan maar dit. Alleen zouden ze dan wel moeten zorgen dat testen snel en in ieder dorp van betekenis beschikbaar zijn.
Ik weet niet hoe het in Duitsland werkt. Moet je een afspraak maken of kun je gewoon aansluiten in de rij? Ik heb ik geen idee (had ik wel kunnen vragen toen ik daar was maar goed..). Bovendien zijn ze ook niet meer gratis.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:40:55 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202461491
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het in Duitsland werkt. Moet je een afspraak maken of kun je gewoon aansluiten in de rij? Ik heb ik geen idee (had ik wel kunnen vragen toen ik daar was maar goed..). Bovendien zijn ze ook niet meer gratis.
In het geval van 2G plus zou het dan wel wenselijk zijn dat sneltesten weer gratis worden. Anders is het geen realistisch beleid.
pi_202461604
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee. Wij (ik en en mijn vrouw) zijn donderdag nog naar Duitsland geweest en wilde een hapje eten in een restaurant. Wij zijn gevaccineerd maar moesten ook een negatief testbewijs laten zien. Die hadden wij niet dus konden we gelijk weer vertrekken.

Maar ook buiten bij de kerstmarkt. Ook al wil je een kerstcadeau kopen je moet voldoen aan de 2G+.
dan klopt de bron met artikel dus niet, want staat daar niet dat het al is ingevoerd. Dus of jij liegt of de bron met artikel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:58:42 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202461605
Kennelijk is het testen gewoon gratis en snel
https://www.focus.de/fina(...)nen_id_24444246.html

Nou dan is het een prima maatregel om zaken open te houden
pi_202461630
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan klopt de bron met artikel dus niet, want staat daar niet dat het al is ingevoerd. Dus of jij liegt of de bron met artikel.
Dan heb jij het niet goed gelezen. Er staat namelijk bij dat sommige deelstaten het al ingevoerd hebben. Ik was op 2 december in Niedersachsen en daar hadden ze het al op 1 december ingevoerd.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202461650
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan heb jij het niet goed gelezen. Er staat namelijk bij dat sommige deelstaten het al ingevoerd hebben. Ik was op 2 december in Niedersachsen en daar hadden ze het al op 1 december ingevoerd.
in de OP staat het in ieder geval niet.

Oh ik lees het inderdaad ergens anders. Nedersaksen heeft het al ingevoerd, het artikel liegt dus weer eens of zet mensen op het verkeerde been.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 4 december 2021 @ 11:03:51 #19
74056 crew  ToT
pi_202461657
En velen staan hier keihard te gillen om ook hier zo veel mogelijk vrijheden in te leveren, vooral voor een bepaalde groep mensen, ondanks gevaccineerden onderling het virus ook kunnen verspreiden.

Maar hee: als je ongevaccineerden overal maar weigert, zullen ze elkaar vast nergens tegenkomen en zo stoppen we het virus! ^O^ Toch? :P
pi_202461689
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:03 schreef ToT het volgende:
En velen staan hier keihard te gillen om ook hier zo veel mogelijk vrijheden in te leveren, vooral voor een bepaalde groep mensen, ondanks gevaccineerden onderling het virus ook kunnen verspreiden.

Maar hee: als je ongevaccineerden overal maar weigert, zullen ze elkaar vast nergens tegenkomen en zo stoppen we het virus! ^O^ Toch? :P
waar gilt men eigenlijk en is dit een demonstratie met vergunning? Hoeveel mensen zijn er die gillen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 4 december 2021 @ 11:09:12 #21
74056 crew  ToT
pi_202461720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waar gilt men eigenlijk en is dit een demonstratie met vergunning? Hoeveel mensen zijn er die gillen?
Hier op FOK! gaan er anders wel zat mensen tekeer met dat ze willen dat er hier ook zo veel mogelijk vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd moeten worden.
pi_202461740
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:03 schreef ToT het volgende:
En velen staan hier keihard te gillen om ook hier zo veel mogelijk vrijheden in te leveren, vooral voor een bepaalde groep mensen, ondanks gevaccineerden onderling het virus ook kunnen verspreiden.

Maar hee: als je ongevaccineerden overal maar weigert, zullen ze elkaar vast nergens tegenkomen en zo stoppen we het virus! ^O^ Toch? :P
Er staat maar 1 groep te gillen zoals ik het zie
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 4 december 2021 @ 11:12:15 #23
74056 crew  ToT
pi_202461764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:11 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Er staat maar 1 groep te gillen zoals ik het zie
Ow dan moet je maar eens vaker in NWS en COR kijken, en in allerlei slowchats enzo.

Ben zelf wel gevaccineerd, maar ik vind de ontwikkelingen best onprettig worden.
pi_202461840
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
in de OP staat het in ieder geval niet.

Oh ik lees het inderdaad ergens anders. Nedersaksen heeft het al ingevoerd, het artikel liegt dus weer eens of zet mensen op het verkeerde been.
Het artikel gaat over om het in heel Duitsland in te voeren. Elk deelstaat mag zelf bepalen van hoe en wat alleen het is beter om allemaal op een lijn te liggen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202461887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:12 schreef ToT het volgende:

[..]
Ow dan moet je maar eens vaker in NWS en COR kijken, en in allerlei slowchats enzo.

Ben zelf wel gevaccineerd, maar ik vind de ontwikkelingen best onprettig worden.
Blijf ik bewustweg.

Al die extreem linkse en extreem rechtse monks daar.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_202461997
Overheden moeten gewoon eens gaan toegeven dat vaccinaties blijkbaar niet de oplossing zijn.

Dat werkt ook niet bij een inmiddels endemisch iets.

Ik ben voor standaard vaccinaties, maar dit vervalt in een iedere zoveel maanden een “booster” en dat gekoppeld aan iets wat ronduit sociale controle middelen zijn van op China niveau.

Wil je echt wat doen, dan sta je niemand uit China meer toe, wat overigens weer overspoeld word met besmettingen en doden, maar officieel blijven de Chinezen beweren dat er niet meer dan 4500 doden te betreuren zijn.. yeh right.

Boycotten dat land, sancties op Amerikaanse figuren die de gain of function gesponsord hebben.

Voor de duidelijkheid ik geloof er niet in dat overheden dit nou allemaal expres begonnen zijn of iets dergelijks.
Maar ze maken overduidelijk nu bijna 2 jaar later steeds meer gebruik van om vormen van sociale controle door te voeren.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 4 december 2021 @ 11:46:06 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202462167
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Overheden moeten gewoon eens gaan toegeven dat vaccinaties blijkbaar niet de oplossing zijn.

Dat werkt ook niet bij een inmiddels endemisch iets.

Ik ben voor standaard vaccinaties, maar dit vervalt in een iedere zoveel maanden een “booster” en dat gekoppeld aan iets wat ronduit sociale controle middelen zijn van op China niveau.

Wil je echt wat doen, dan sta je niemand uit China meer toe, wat overigens weer overspoeld word met besmettingen en doden, maar officieel blijven de Chinezen beweren dat er niet meer dan 4500 doden te betreuren zijn.. yeh right.

Boycotten dat land, sancties op Amerikaanse figuren die de gain of function gesponsord hebben.

Voor de duidelijkheid ik geloof er niet in dat overheden dit nou allemaal expres begonnen zijn of iets dergelijks.
Maar ze maken overduidelijk nu bijna 2 jaar later steeds meer gebruik van om vormen van sociale controle door te voeren.
Vaccinaties werken wel. Dat is wel aan de ziekenhuiscijfers te zien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202462304
Als iedereen een test moet doen, wat is dan nog het risico van ongevaccineerden toe laten?

Dus waarom geen 3Gplus?
pi_202462419
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vaccinaties werken wel. Dat is wel aan de ziekenhuiscijfers te zien.
Die weer vollopen met gevaccineerden, wereldwijd, op Japan na.
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:31:14 #30
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202462796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar fijn voor de Duitsers dat die een politiek hebben die wel durft aan te pakken en niet capituleert voor wappies.
WO2 vergelijkingen vallen daar ook iets anders uit.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:38:16 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202462875
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:55 schreef stalybridge het volgende:
Als iedereen een test moet doen, wat is dan nog het risico van ongevaccineerden toe laten?

Dus waarom geen 3Gplus?
Het is niet 100% waterdicht en ongevaccineerden hebben gewoon een stok achter de deur nodig.
pi_202462915
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Dit gaat toch wel erg ver. :') Je brengt de boodschap over van "vaccineren is belangrijk maar ze werken niet dus graag ook negatief test erbij".
Rot toch eens op met dat domme gelul over dat vaccins niet zouden werken. Hoe fucking dom moet je zijn om dat nog te geloven. 8)7
pi_202465908
Laat dat virus ff woekeren ..paar extra doden ben je met 2 maand klaar maar nee :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 4 december 2021 @ 17:03:17 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202466370
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:20 schreef Traytje-Hzus het volgende:
Het nieuwe ´normaal´.

Krankzinnig
Knettergek
RIP ;(
Het nieuwe normaal: de tering voor de anti vaxxers >:)
  zaterdag 4 december 2021 @ 19:19:38 #35
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202469081
Ik was begin vorige week in Duitsland. In deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. En 2G+ was al aan de hand.
Sinds 24 november. Verschilt per deelstaat.

En je komt ook echt geen enkel hotel, restaurant etc in zonder test.

En dit geld ook voor sportscholen, en de hele rambam.

Duitsers mogen 1x per week gratis testen. Rest is voor eigen rekening.
pi_202469660
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:55 schreef stalybridge het volgende:
Als iedereen een test moet doen, wat is dan nog het risico van ongevaccineerden toe laten?

Dus waarom geen 3Gplus?
Geen maar ze willen gewoon treiteren tot ze het vaccin wel nemen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_202470076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 19:19 schreef PluggieOD het volgende:
Ik was begin vorige week in Duitsland. In deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. En 2G+ was al aan de hand.
Sinds 24 november. Verschilt per deelstaat.

En je komt ook echt geen enkel hotel, restaurant etc in zonder test.

En dit geld ook voor sportscholen, en de hele rambam.

Duitsers mogen 1x per week gratis testen. Rest is voor eigen rekening.
Word van zelf rellen .
Hoe lang denk je dat mensen dat blijven accepteren?
Kwestie van tijd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 december 2021 @ 20:18:05 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202470144
Vanaf vandaag geldt in NRW in elk geval 2G voor alle niet-essentiële winkels. Daarnaast geldt 2G+ voor evenementen en locaties waar veel mensen bij elkaar komen. Verder zijn er contactbeperkingen voor niet-gevaccineerden. Disco's en clubs zijn dicht.

Bron

De kans dat 2G+ overal wordt ingevoerd is beslist aanwezig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202470202
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
volgens mij is de boodschap: vaccineren werkt, daarom nu geen toegang meer voor ongevaccineerden. Alleen helaas niet voldoende dus er moet een tandje boven op.

Anders hadden ze 1G gedaan.
Nee, want in dat geval zouden ze 1G+ hebben gedaan en dat doen ze ook niet.
Annyong
pi_202470231
Dan geven ze indirect toe dat het vaccin niet werkt. Waarom moet iedereen dan verplicht geïnjecteerd worden met iets dat niet werkt?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202470393
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:25 schreef Geerd het volgende:
Laat dat virus ff woekeren ..paar extra doden ben je met 2 maand klaar maar nee :') :')
Dit dus, met dit hele circus in de vorm van maakbaarheidsdenken houd je deze hele pandemie zelf in stand. Pandemieën eindigen doordat de vatbare poule sterft, survival of the fittest heet dat. Al deze maatregelen (2G, krampachtig afstand houden, mensen bang thuis laten zitten, mondkapjes etc. etc.) Zorgt er alleen maar voor dat we de onvermijdelijke doden en ziekenhuisopnames over een lange periode uitsmeren en niet voorkomen.

Conclusie: zo lang we maatregelen treffen blijven we voor altijd in de pandemiemodus. We vaccineren ons geen weg uit de crisis, met compliance komen we ook niet uit de crisis. Je moet door de zure appel heen, maar dat is voor de hedendaagse links geörienteerde rubbertegelmaatschappij niet acceptabel. Slachtoffer van onze eigen welvaart.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202470953
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het in Duitsland werkt. Moet je een afspraak maken of kun je gewoon aansluiten in de rij? Ik heb ik geen idee (had ik wel kunnen vragen toen ik daar was maar goed..). Bovendien zijn ze ook niet meer gratis.
Tot nu toe heb ik altijd een afspraak moeten maken voor een sneltest bij één van de apotheken in het stadje waar ik woon. (waar je als inwoner van Duitsland gratis mag testen)

Testverplichting voor iets banaals als uit eten te gaan betekent gewoon dat m'n vriendin en ik niet meer uit eten gaan of ergens spontaan een kop koffie gaan drinken; we hebben beiden geen zin in deze controledrang. Gelukkig wordt ook in Duitsland niet achter de voordeur gehandhaafd, dus we kunnen thuis gewoon nog altijd zoveel vrienden ontvangen als we willen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202470992
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 december 2021 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dit dus, met dit hele circus in de vorm van maakbaarheidsdenken houd je deze hele pandemie zelf in stand. Pandemieën eindigen doordat de vatbare poule sterft, survival of the fittest heet dat. Al deze maatregelen (2G, krampachtig afstand houden, mensen bang thuis laten zitten, mondkapjes etc. etc.) Zorgt er alleen maar voor dat we de onvermijdelijke doden en ziekenhuisopnames over een lange periode uitsmeren en niet voorkomen.

Conclusie: zo lang we maatregelen treffen blijven we voor altijd in de pandemiemodus. We vaccineren ons geen weg uit de crisis, met compliance komen we ook niet uit de crisis. Je moet door de zure appel heen, maar dat is voor de hedendaagse links geörienteerde rubbertegelmaatschappij niet acceptabel. Slachtoffer van onze eigen welvaart.
Survival of the fittest = diegene die zich het beste aanpast overleeft.

Het ontwikkelen / gebruiken van een vaccin = aanpassen
pi_202471231
Ja joh ik ga mij elke keer testen :')

Toedeledokie!!!
pi_202471326
3G werkt niet, is nu aangetoond. 2G waarschijnlijk ook niet.

2G+ is het proberen waard, al zijn er geen garanties.

Verder is het gewoon wachten tot het virus is uitgeraasd.

Het werkelijke probleem blijft echter: teveel mensen die teveel reizen en teveel in grote groepen bijeen willen komen.

De mens is blijkbaar geëvolueerd tot een soort die zichzelf vernietigt door overdaad.
pi_202472539
Ik ga voor gewoon doorlopen.
pi_202472867
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 20:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Tot nu toe heb ik altijd een afspraak moeten maken voor een sneltest bij één van de apotheken in het stadje waar ik woon. (waar je als inwoner van Duitsland gratis mag testen)

Testverplichting voor iets banaals als uit eten te gaan betekent gewoon dat m'n vriendin en ik niet meer uit eten gaan of ergens spontaan een kop koffie gaan drinken; we hebben beiden geen zin in deze controledrang. Gelukkig wordt ook in Duitsland niet achter de voordeur gehandhaafd, dus we kunnen thuis gewoon nog altijd zoveel vrienden ontvangen als we willen.
Maar als je van verre komt wordt het een ander verhaal. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:10 schreef Cockwhale het volgende:
Ja joh ik ga mij elke keer testen :')

Toedeledokie!!!
Daar hadden wij ook geen zin aan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202474608
Binnenkort 3G+ (incl. booster) dan nog 2 prikjes en we zijn bij 5G, hadden die wappies toch weer gelijk.
  zondag 5 december 2021 @ 08:13:00 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202476295
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Die weer vollopen met gevaccineerden, wereldwijd, op Japan na.
En hoe verhoudt dat zich tot de groep gevaccineerden en hoe is de verhouding besmettingen/opnames ivm het pre-vaccin tijdperk?

Er is ook nooit gezegd dat vaccins 100% ziek worden voorkomen natuurlijk. Dat zou ook wel
erg optimistisch zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202476595
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 08:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En hoe verhoudt dat zich tot de groep gevaccineerden en hoe is de verhouding besmettingen/opnames ivm het pre-vaccin tijdperk?

Er is ook nooit gezegd dat vaccins 100% ziek worden voorkomen natuurlijk. Dat zou ook wel
erg optimistisch zijn.
Je gaat mij niet vertellen dat vorig jaar, bij nul vaccins het totaal logisch is dat we minder ziekenhuis opnames zagen versus nu met veel meer opnames die sneller binnenstromen als toen, terwijl meer dan 85% inmiddels gevaccineerd is.

Nee het is vooral die 10% wat niet gevaccineerd is zeker. (5% mag je open houden voor mensen die geen vaccin mogen hebben)

Een overduidelijk en zelf uit te rekenen leugen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')