SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
misschien kan een mod de tt aanpassenquote:Op zaterdag 4 december 2021 08:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet ook nog werken en facturen schrijven.
stofzuigen en dweilen?quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:30 schreef Karzai het volgende:
ik moet wat aan het huishouden doen, maar dat is maar 2 uurtjes werk
badkamer ook vanavond?quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:32 schreef Karzai het volgende:
wasje draaien stofzuigen, dweilen, idd
quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:34 schreef Karzai het volgende:
[..]
nee daar huur ik altijd een grote sterke kerel voor in
Dus nu extra veel werk voor hem?quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:36 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja maar laatst kon hij niet, hij had een date
wat extra kalkaanslag dat weggerschrobt moet wordenquote:Op zaterdag 4 december 2021 08:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dus nu extra veel werk voor hem?
ah sterkte in de IKEAquote:Op zaterdag 4 december 2021 08:40 schreef mschol het volgende:
ik moet zo gaan shoppen, dan spullen verzamelen om schoon te maken en naar appartement toe, vanmiddag ikea shoppen want heb iemand geregeld die kasten ed kan vervoeren voor mij
Oh nice. weet je al wat je gaat kopen?quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:40 schreef mschol het volgende:
ik moet zo gaan shoppen, dan spullen verzamelen om schoon te maken en naar appartement toe, vanmiddag ikea shoppen want heb iemand geregeld die kasten ed kan vervoeren voor mij
quote:Eerder waren de kinderartsen terughoudend, omdat inenting niet direct gezondheidswinst meebrengt voor de kinderen zelf, maar vooral voordeel oplevert voor de maatschappij doordat de verspreiding van corona erdoor wordt tegengegaan. Gezonde kinderen zouden dan een vaccin krijgen omdat te veel volwassenen zich niet aan de coronaregels houden, redeneren zij.
En sinds wanneer is daar wat mis mee? Met het vaccineren van gezonde kinderen?quote:
Ja we doen niet anders. Anders heeft zo'n vaccin weinig zin.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En sinds wanneer is daar wat mis mee? Met het vaccineren van gezonde kinderen?
Dat zullen er wel neit zoveel zijnquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens goemoggel1:51 minder daglicht op deze mistige dag. Het gaat nu langzaamaan hard richting de kortste dag
![]()
Twee personen die erin slagen om 90 jaar met elkaar getrouwd te zijn, mogen hun marmeren bruiloft vieren.
eerste shopronde wel: schoonmaakspulquote:Op zaterdag 4 december 2021 08:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oh nice. weet je al wat je gaat kopen?
Nee dat denk ik ook nietquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat zullen er wel neit zoveel zijn
En ga je het ook al gelijk in elkaar zetten?quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:06 schreef mschol het volgende:
[..]
eerste shopronde wel: schoonmaakspul
dan met die spullen daar naartoe (oh en even langs postnl punt voor iets dat niet afgeleverd kon worden)
vanmiddag in ikea weet ik grotendeels ook wat ik moet/wil hebben, een grotere order wordt door ikea klaar gezet, dus das gewoon oppikken
Ja precies. Dat het nodig gemaakt wordt door alle schijthebbers, dat is natuurlijk laakbaarquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja we doen niet anders. Anders heeft zo'n vaccin weinig zin.
Maar meer omdat kinderen nu zelf niet ziek worden van Corona dus nu is het ineens sieluuug. Dat ze het wel mee naar huis nemen en opa en oma besmetten, daar staan we even niet bij stil. Als er zo geen plek meer op de kinder-IC is of kleine Storm niet geopereerd kan worden, dan is het janken hé.
flauwekul weer,kinderen zijn net zo goed broeinesten van/voor corona,alleen snotteren en niezen zij alleen, maar elke arts behoort te weten dat dat de manier van verspreiden is.quote:
weet ik nog niet zekerquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
En ga je het ook al gelijk in elkaar zetten?
Gewoon allesquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:17 schreef bitterbal het volgende:
k moet maar kijken wat ik allemaal aan ga trekken
Hemd, shirt, shirt met lange mouwen, dunne trui, dikke trui, vest, sjaal, winterjas. Thermo ondergoed, panty leggings, broek, rokje.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:17 schreef bitterbal het volgende:
k moet maar kijken wat ik allemaal aan ga trekken
Balletjes en een softijsjequote:Op zaterdag 4 december 2021 08:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oh nice. weet je al wat je gaat kopen?
Of gewoon een skipakquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hemd, shirt, shirt met lange mouwen, dunne trui, dikke trui, vest, sjaal, winterjas. Thermo ondergoed, panty leggings, broek, rokje.
Enkel sokken, sokken, wollen sokken, snowboots
Tegen polio wat een 30% sterftecijfer heeft. Nietsquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En sinds wanneer is daar wat mis mee? Met het vaccineren van gezonde kinderen?
Verhuisservice of ga je het allemaal zelf doen?quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:38 schreef mschol het volgende:
[..]
moet wel, planning is nu dat vrijdag as mn spul wordt overgegooid
Al die meubels in elkaar zetten is wel leuker in een vers nieuw huisquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:38 schreef mschol het volgende:
[..]
moet wel, planning is nu dat vrijdag as mn spul wordt overgegooid
IKEA is ook een soort van Legoquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Al die meubels in elkaar zetten is wel leuker in een vers nieuw huis
Alleen heb je er na wel 38x zoveel karton om weg te gooienquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
IKEA is ook een soort van Lego
kan ik niet meer lopen zo veelquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hemd, shirt, shirt met lange mouwen, dunne trui, dikke trui, vest, sjaal, winterjas. Thermo ondergoed, panty leggings, broek, rokje.
Of gewoon korte broekquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niet, er komt toch niemand
Das nog een oudequote:
Te lage frameratequote:Op zaterdag 4 december 2021 09:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Jamaar afgezien van het mondkapje nog geschikt toch
Gewei heeft niks met oren te maken.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:54 schreef bitterbal het volgende:
straks komt dimmy wat zeggen over dat slangen geen gewei op kunnen omdat ze geen oren hebben
mondkapje kan ook zonder orenquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewei heeft niks met oren te maken.
Ja kan het werkbestand niet meer vinden, staat denk op de oude laptopquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:54 schreef bitterbal het volgende:
hij zou eigenlijk naar oliebollen toe moeten gaan grmbl
wat heb je besteld?quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
DHL komt tussen 10.00 en 15.00, want ja.. ik heb toch niks te doen de hele dag
Die geweien zitten op een haarband dus het kanquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:54 schreef bitterbal het volgende:
straks komt dimmy wat zeggen over dat slangen geen gewei op kunnen omdat ze geen oren hebben
ohquote:Op zaterdag 4 december 2021 09:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja kan het werkbestand niet meer vinden, staat denk op de oude laptop
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Die geweien zitten op een haarband dus het kan
Nou gewoon een beetje geduld hebben tot ik zin heb om het te gaan zoekenquote:
geduld?quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou gewoon een beetje geduld hebben tot ik zin heb om het te gaan zoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee dekbedden, want de huidige hebben de verkeerde maat 😅met het zomerdekbed ging het nog wel, maar met het winterdekbed echt niet meerquote:
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
geduld?Ja jij mag straks eerst nog even lekker werken dus dan kun je er toch niks meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
kwiwi straks in de bergen https://9gag.com/gag/axBjKEKquote:
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja jij mag straks eerst nog even lekker werken dus dan kun je er toch niks mee
Wat voor hond heb je eigenlijk ?quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
![]()
Ik ontwaak net uit m’n coma. Nu moet ik zeggen dat de hond me ook wel even wakker gehouden heeft omdat die niet op z’n plek wilde liggen.
Denk het nietquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
kwiwi straks in de bergen https://9gag.com/gag/axBjKEK
quote:
man man manquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat ziet er zo soepeltjes uitquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat voor hond heb je eigenlijk ?
SPOILER: babi pangangOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]He bahSPOILER: babi pangangOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dacht even dat het Ballie op haar werk was vandaag.
Langlaufen met dienbladquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ballie op ski's lijkt me hilarisch om te zienquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik zal zo wel gewoon even een paar uurtjes door het gure weer gaan lopen hoorquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:15 schreef bitterbal het volgende:
maken jullie maar grapjes ja![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Laten we dat nou niet doen, de SEH ligt al vol met coronalijers.quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ballie op ski's lijkt me hilarisch om te zien![]()
![]()
Ja jij hep daar gesolliteerdquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:15 schreef bitterbal het volgende:
Een lieve.quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat voor hond heb je eigenlijk ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond lekker warme douche. Heb je thuis iets van een kruik? Anders moeten we je dat even cadeau doen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:15 schreef bitterbal het volgende:
We kunnen ook een warme neger in haar bed regelen voor als ze thuis komtquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vanavond lekker warme douche. Heb je thuis iets van een kruik? Anders moeten we je dat even cadeau doen.
Denk dat ze van voor de warme douche + kruik gaat. Denk ik.quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We kunnen ook een warme neger in haar bed regelen voor als ze thuis komt
Ik ben toch helemaal geen negertquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oemfoefoe?quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee k heb de smurftruiquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vanavond lekker warme douche. Heb je thuis iets van een kruik? Anders moeten we je dat even cadeau doen.
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]![]()
https://www.fun-en-feest.(...)hmink-superstar.html
Dat mag niet, das racismischquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]![]()
https://www.fun-en-feest.(...)hmink-superstar.html
Niet vreemd opkijken dat ze te laat geleverd wordenquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:30 schreef bitterbal het volgende:
" Ja graag een warme neger. Graag bezorgen"
Besteld https://www.fun-en-feest.(...)hmink-superstar.htmlquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:30 schreef bitterbal het volgende:
" Ja graag een warme neger. Graag bezorgen"
Ja heb net die nieuwe overtrekquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat mag niet, das racismischPlus denk dat het bed daar wel een teringzooi van wordt
Belt zangeresje Anoukquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:31 schreef bitterbal het volgende:
' sorry mevrouw. Deze zijn helaas bet uitverkocht. Wij hebben alleen nog koude negers'
En niet zo warm meer ook na 37 km industrieterrein denk ikquote:
Na 37 km industrieterrein gloei ik als een een kerncentrale in meltdown hoorquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En niet zo warm meer ook na 37 km industrieterrein denk ik
Beetje variatie in de kindjes zodat ze niet allemaal op elkaar lijkenquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vroeger bestelde die toch ook bijna iedere week een nieuwe om mee te spelen?
Ze heeft ook 5 kinderen bij 8 verschillende vaders ofzoquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vroeger bestelde die toch ook bijna iedere week een nieuwe om mee te spelen?
Och ze was er zelf wel makkelijk mee "ja als ik zin heb in een mooie negerlul dan laat ik er gewoon eentje komen"quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ze heeft ook 5 kinderen bij 8 verschillende vaders ofzo
Wacht. Dit... Even pen en papier pakken, momentje.quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ze heeft ook 5 kinderen bij 8 verschillende vaders ofzo
Meest logische uitkomst is een gangbang.quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht. Dit... Even pen en papier pakken, momentje.
Ik vind het nu eigenlijk nog te guur maar ik weet niet of het vanmiddag wel beter wordtquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:43 schreef LTVDK het volgende:
Moet maar eens aan de wandel voordat het vanmiddag weer guur weer is
Het is nu nog droog, komt zo weer een muur van neerslag aanquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het nu eigenlijk nog te guur maar ik weet niet of het vanmiddag wel beter wordt
Ah ik zie het. Godver.quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is nu nog droog, komt zo weer een muur van neerslag aan
Ah mooi, dan is iedereen wel binnen, als ik zo naar buiten gaquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2021 10:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het voordeel van guur weer is dat je je warme huis des te meer waardeert bij terugkomstquote:Op zaterdag 4 december 2021 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het nu eigenlijk nog te guur maar ik weet niet of het vanmiddag wel beter wordt
Dit is hetzelfde als je de dag na B-G iets lekkers te eten krijgt van moeder de vrouw.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het voordeel van guur weer is dat je je warme huis des te meer waardeert bij terugkomst
PostNL had mij vandaag weer een biljetje beloofdquote:
BG IS lekker. En ik heb geeneens moeder de vrouwquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als je de dag na B-G iets lekkers te eten krijgt van moeder de vrouw.
Of je neemt zelf het heft in handen en kookt zelf ietsquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als je de dag na B-G iets lekkers te eten krijgt van moeder de vrouw.
Wat onromantisch allemaal dit.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Of je neemt zelf het heft in handen en kookt zelf ietsOf chef boodschappen worden, zodat er geen B-H in huis komt
Hier gaat iets mis.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BG IS lekker. En ik heb geeneens moeder de vrouw
Ja echt genieten, ik ga er vanuit dat dit ook mijn scenario wordt. Ik heb hem nu naar morgen getennist, maar ik ga er niet vanuit dat dit doorkomt bij de bezorgerquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
PostNL had mij vandaag weer een biljetje beloofd![]()
Maar gisteravond om 21:00 was het nog niet ontvangen of verwerkt dus ik wist eigenlijk al wel dat dat een loze belofte was. Nu komen ze dinsdag. Misschien.
Nou ja, heb ik volgende week ook nog wat om naar uit te kijkenHeb er afgelopen week toch al drie binnen gekregen
Lekker romantisch B-G met lange tanden knagenquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat onromantisch allemaal dit.
Dit klinkt als Wattenschijfjequote:Op zaterdag 4 december 2021 11:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lekker romantisch B-G met lange tanden knagen
Wattenschijfje is momenteel de meest spekkige cavia die ik heb, dus dat kan wel kloppenquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit klinkt als Wattenschijfje
Van die rokersrochels?quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige mensen hoesten zo vies, het al mij niets verbazen als er stukjes longweefsel mee naar buiten komt
Ja, echt heel viesquote:
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wattenschijfje is momenteel de meest spekkige cavia die ik heb, dus dat kan wel kloppen
Dan doe je datquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:17 schreef Budapestenaar het volgende:
Zin om alle seizoenen van GoT te bingen
Schoonloeder?quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige mensen hoesten zo vies, het al mij niets verbazen als er stukjes longweefsel mee naar buiten komt
Nee, helaas nietquote:
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Je verwent je favoriete caaf gewoon te veel
Ja, ik ga hiervoor naar de helquote:
En inmiddels de mascotte van deze scquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]ja, het is wel een favorietje
En dan alles in plat Broabaaants typen?quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:27 schreef UitStraling het volgende:
Ik zou bijna een account aanmaken 4EsSchoonLoedeR
Lekker warmquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik ga hiervoor naar de hel
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En dan alles in plat Broabaaants typen?
Misschien is daar nog wel een terrasje te bedienen of zoquote:
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vrees dat we 4E en Wattenschijfje hier dan nooit meer zien
*uitlogt en nooit meer terugkomtquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:27 schreef UitStraling het volgende:
Ik zou bijna een account aanmaken 4EsSchoonLoedeR
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En inmiddels de mascotte van deze sc
Doet Us al, zie gisteren laatquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En dan alles in plat Broabaaants typen?
Overdags praat ik meer dan perfect Nederlands.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Doet Us al, zie gisteren laat
Niet gekliktquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je zegt in ieder geval niet als waar dan gebruikt moet worden, dus bonuspunten voor jouquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Overdags praat ik meer dan perfect Nederlands.
Dè is ok unne vuile koekwausquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het waren de songteksten van diverse carnavalskrakers, dus helaas viel er weinig te klikkenquote:
Ik heb een collega die zegt als waar of gebruikt moet worden.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je zegt in ieder geval niet als waar dan gebruikt moet worden, dus bonuspunten voor jou
Hoeneerquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je zegt in ieder geval niet als waar dan gebruikt moet worden, dus bonuspunten voor jou
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb een collega die zegt als waar of gebruikt moet worden.
"Ja dan moeten we even kijken als daar nog documentatie voor nodig is" HE WAT DOE NORMAAL
Je wilt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
![]()
Uit welke hooizolder hebben ze die vandaan getrokken ?
Ik heb wat jongere collega’s die denken dat het een goed idee is om “wilt” te schrijven, maar het is altijd WIL.... er komt geen t achter, dus laat het weg. Ze praten overigens ook zo, dus hoor die taalfout ook nog eens ...
Wilt uwes nog 'n bekske koffie?quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb wat jongere collega’s die denken dat het een goed idee is om “wilt” te schrijven, maar het is altijd WIL.... er komt geen t achter, dus laat het weg. Ze praten overigens ook zo, dus hoor die taalfout ook nog eens ...
951...quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:41 schreef CherryLips het volgende:
Jezus ik zit pas aan de 3700 stappen.
Nee.quote:
In de 2e persoon wel trouwens, maar goed. Veel te vaak zie je dat dat in de 3e persoon ook gebruikt wordt en dan is het hartstikke fout en daar heb ik ook last van ja.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
![]()
*riltquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wilt uwes nog 'n bekske koffie?
Ik nog niet aan de 1000. Maar als de droger klaar is ga ik een rondje om het centrum heen lopen en dan komt het goedquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:41 schreef CherryLips het volgende:
Jezus ik zit pas aan de 3700 stappen.
Iets nodig zijn ???quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de 2e persoon wel trouwens, maar goed. Veel te vaak zie je dat dat in de 3e persoon ook gebruikt wordt en dan is het hartstikke fout en daar heb ik ook last van ja.
Net als dat een jaar of 5-10 geleden ineens hele volksstammen begonnen met het gebruik van "Iets nodig zijn" in plaats van "iets nodig hebben"
Eeeeuhmquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef CherryLips het volgende:
Een beslissing nemen of een beslissing maken.
Gaat ook vaak fout.
Anglicisme? Weet eigenlijk niet welke goed en fout is. Heb er in ieder geval geen last vanquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef CherryLips het volgende:
Een beslissing nemen of een beslissing maken.
Gaat ook vaak fout.
De zinnen met wilt zijn geen ongelukjes. Als je goed oplet, merk je dat heel veel mensen – hoe jonger hoe vaker – steevast hij wilt (en zij wilt, (n)iemand wilt, de buurman wilt) gebruiken in plaats van hij wil.quote:
Ja, het is een beslissing nemen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Anglicisme? Weet eigenlijk niet welke goed en fout is. Heb er in ieder geval geen last van
Vandaar dat ik hem niet zag.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, het is een beslissing nemen.
Itt het Engelse, to make a decision.
Ik had het over je wilt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
De zinnen met wilt zijn geen ongelukjes. Als je goed oplet, merk je dat heel veel mensen – hoe jonger hoe vaker – steevast hij wilt (en zij wilt, (n)iemand wilt, de buurman wilt) gebruiken in plaats van hij wil.
Van de zestigplussers geeft in de enquête nog 82% aan dat ze hij wilt echt fout vinden. Van de dertigminners nog maar een minderheid: 42%. De acceptatie van hij wilt groeit dus.
Wat zeggen experts?
Niemand die er verstand van heeft, zal zeggen dat je hij wilt mag schrijven. Hij wil is simpelweg de norm, zeggen alle taaladviesboeken en -websites.
Hoe zit het precies?
Bij bijna alle werkwoorden eindigt de vorm die in de tegenwoordige tijd bij hij, zij en het hoort (de ‘derde persoon enkelvoud’) op een t.
Op de hoofdregel bestaan een paar uitzonderingen. Natuurlijk hij is, maar ook hij kan, zal, mag en wil. Kunnen, zullen en mogen hebben meer onregelmatige vormen in de tegenwoordige tijd. Bij willen is alleen hij wil raar. En dat komt doordat het ooit een ‘aanvoegende wijs’ is geweest.
Meestal staat een werkwoord in de ‘aantonende wijs’: De koning leeft, en soms in de ‘gebiedende wijs’: Neem een ei. De aanvoegende wijs is bijna uitgestorven. We kennen er nog een paar vormen van, zoals: Leve de koning! en Men neme een ei. Die vorm hield vaak een wens of een aanwijzing in.
De aanvoegende wijs kon ook voorzichtigheid of beleefdheid uitdrukken. Omdat willen van zichzelf wat onbeleefd kan zijn, gebruikten mensen vroeger het beleefdere hij wille. De e is afgesleten, maar nooit vervangen door een t.
Meestal leer je zulke uitzonderingen vanzelf. Kinderen apen eerst na wat anderen zeggen. Daarna ontdekken ze systeem en gaan ze dat systeem overal op toepassen: in feite maken ze te veel vormen helemaal regelmatig. Een bekend voorbeeld is hij loopte. Later horen ze de uitzonderingen op het systeem vaak genoeg om die ook zelf te gaan gebruiken: hij liep. Zo gaat het ook bij hij wil: jonge kinderen plakken er eerst de t van hij loopt, hij zingt en hij gilt achter, en later schrappen ze die t weer.
Maar het lijkt erop dat die laatste correctie steeds vaker achterwege blijft. Kinderen slaan het uitzonderlijke hij wil niet meer in hun hoofd op. En inmiddels zijn er ook volwassenen die denken (en vinden) dat het hij wilt moet zijn.
Dit moet je onthouden
Hij wil is goed. Het is een uitzondering op de regel stam + t. Hij wilt is geen goed Nederlands en wordt dat ook nog niet zomaar.
Dit is een artikel uit het boek Maar zo heb ik het geleerd! van Wouter van Wingerden.
Daar moet ik wel is van huilen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Of mensen die ‘is’ i.p.v. ‘eens’ schrijven
Of ‘na’ i.p.v. ‘naar’
Take en make a choice kan ook al.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Al zie ik nu ook dat to take a decision ook kan.
Gebruik ik nooit.quote:
Heh?quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Of ‘na’ i.p.v. ‘naar’
Of ‘me’ i.p.v. mijnquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar moet ik wel is van huilen.
Ik is ga na me paard...quote:
Wiltenquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een ander heeft niks te willen.
Me allesie!quote:
Ja precies. "Jaaa maar taal is dienamies! En juh bugreipd tog wad ur staad!"quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dus omdat veel mensen het fout schrijven, wordt het geaccepteerd.
Wil nog niet zeggen dat het juist is.
Lijkt wel Brabantsquote:
Ordnung muß sein!!!!quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. "Jaaa maar taal is dienamies! En juh bugreipd tog wad ur staad!"
NeeRegels zijn regels
![]()
Mensen met een hersenbeschadiging jaquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch tokkies die zo praten?
Brabanders.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mensen met een hersenbeschadiging ja
Perdjequote:
quote:
Ik ga even huilenquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:53 schreef CherryLips het volgende:
Ma die accente zijn toch haske leuk? Das keigrappig tog?
Den Bosch is nog wel leuk.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Uit gouden korenaren schiep God de Bosschenaren,
Uit het restant de overigen van het land.
“De eerste zijn altijd een beetje mislukt”quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Uit gouden korenaren schiep God de Bosschenaren,
Uit het restant de overigen van het land.
Dit klopt zeer zeker met nog een kleine toevoeging;quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Den Bosch is nog wel leuk.
En de Efteling.
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
“De eerste zijn altijd een beetje mislukt”
'Geef die eerste mislukte maar aan de hond.'quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
“De eerste zijn altijd een beetje mislukt”
Ik stierf een beetje toen ik dit lasquote:
Nee Jonah en Monah hequote:Op zaterdag 4 december 2021 12:10 schreef UitStraling het volgende:
Het is hier geen kinderbroedwijk met kleine doorsneehuisjes aan een armoedig pleintje waar ze Mandy en Wesley heten.
Ik las op facebook een post van een vrouw die schreef: “Op deze vijver gaat me zoon altijd schaatsen met ze vrouw en me kleinkinderen.”quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Of ‘na’ i.p.v. ‘naar’
@hemarookworstquote:
Instant triggeredquote:Op zaterdag 4 december 2021 12:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik las op facebook een post van een vrouw die schreef: “Op deze vijver gaat me zoon altijd schaatsen met ze vrouw en me kleinkinderen.”
![]()
![]()
Wanieiskannogkomequote:Op zaterdag 4 december 2021 12:10 schreef UitStraling het volgende:
Het is hier geen kinderbroedwijk met kleine doorsneehuisjes aan een armoedig pleintje waar ze Mandy en Wesley heten.
Als ik op zoek ga naar een verzorgpaard en ik bespeur een: ik zoek na een verzorger voor me paardquote:Op zaterdag 4 december 2021 12:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik las op facebook een post van een vrouw die schreef: “Op deze vijver gaat me zoon altijd schaatsen met ze vrouw en me kleinkinderen.”
![]()
![]()
Krijgt het verzorgpaard dan verwenkoffie?quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik op zoek ga naar een verzorgpaard en ik bespeur een: ik zoek na een verzorger voor me paard
Dan haak ik af
Zal je zien dat het paard ook gebrekkig hinnikt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik op zoek ga naar een verzorgpaard en ik bespeur een: ik zoek na een verzorger voor me paard
Dan haak ik af
quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Krijgt het verzorgpaard van verwenkoffie?
Ik dacht dat alleen bepaalde meisjes van 14 aan verzorgpaarden deden.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan haak ik af
Wij hadden thuis vroeger een paard en die noemden we Hoe, het is altijd een mysterie gebleven hoe dat beest aan zijn naam kwam.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:24 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zal je zien dat het paard ook gebrekkig hinnikt.
nasi met kipsatequote:Op zaterdag 4 december 2021 12:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat zal ik eens als lunch gaan nemen straks?
quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:37 schreef bitterbal het volgende:
Er zitten mensen. De damp komt uit hun mond zo koud is
Hebben ze al worst gehad? Of is the worst yet to come.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:37 schreef bitterbal het volgende:
Dat zijn geen mensen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:37 schreef bitterbal het volgende:
Ben ook 14quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen bepaalde meisjes van 14 aan verzorgpaarden deden.
Hier zitten ook mensen buiten op het terrasquote:Op zaterdag 4 december 2021 12:37 schreef bitterbal het volgende:
Tussen 3 en 4 pasquote:Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hebben ze al worst gehad? Of is the worst yet to come.
quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zit hier op een terras in een soort tuinhuis met kleine terrasheaters aan het plafond die nauwelijks iets doen te blauwbekken.
Hebben enorm zin aan een warme bak koffie maar de serveerster staat daar maar een beetje op haar mobiel te spelen.
Leuk, dagje Rotterdam?quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zit hier op een terras in een soort tuinhuis met kleine terrasheaters aan het plafond die nauwelijks iets doen te blauwbekken.
Hebben enorm zin aan een warme bak koffie maar de serveerster staat daar maar een beetje op haar mobiel te spelen.
Een tas koffie bestellen als je de kans krijgtquote:Op zaterdag 4 december 2021 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft die serveerster een beetje een lekker bipsje?quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
dat klinkt ook goedquote:Op zaterdag 4 december 2021 13:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
ik ga denk ik voor broodje met lamsworstjes; ui in balsamico en manchego
Hopelijk ben je een beetje ver weg vandaag.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lol, de hemel komt naar beneden
Nee, helaas. Ben nog in Brabantquote:Op zaterdag 4 december 2021 13:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hopelijk ben je een beetje ver weg vandaag.
Geurkaarsen aan, dikke badjas aan en benen omhoog met een biertje en wat luxe versnaperingen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ben ik weer. 5,13 km, 6516 stappen, 1 vuurwerkbom overleefd en 1 natgeregend pakMaarja, dan ga je je verwarmde huis des te meer waarderen
"Helaas"quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ben nog in Brabant
Komt aardig in de buurt jaquote:Op zaterdag 4 december 2021 13:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geurkaarsen aan, dikke badjas aan en benen omhoog met een biertje en wat luxe versnaperingen.
ff de calorietjes aanvullenquote:Op zaterdag 4 december 2021 14:02 schreef LTVDK het volgende:
Wel lekker broodje mexicano om een beetje op te warmen
Ja ik loop niet voor niet zoveel, dan kan ik zulke dingen zonder schuldgevoel nemenquote:
quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Frituur of heteluchtoven werkt beter met snacks hoorquote:Op zaterdag 4 december 2021 14:11 schreef bitterbal het volgende:
K ben in de houtskooloven gaan zitten
quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:11 schreef bitterbal het volgende:
K ben in de houtskooloven gaan zitten
quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vliegende lichtgevende bitterbal boven Rotterdam waargenomen, ooggetuigen hoorden een hoge gil [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |