abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202455698
De Finse politie heeft vijf mannen opgepakt die ervan worden verdacht een aanslag voor te bereiden. De mannen zijn allen rond de 25 jaar en werden dinsdag al opgepakt in de Finse regio Satakunta in het zuidwesten van het land. De politie maakte het nieuws vandaag pas bekend.

De mannen hangen volgens de politie extreemrechts gedachtengoed aan, maar ze behoren niet tot een bepaalde groepering.

Hoe concreet het plan voor de aanslag was of welk doel ze zouden hebben gehad, wilde de politie niet zeggen. Wel werden wapens en explosieven getoond die eerder al in beslag waren genomen. Volgens de politie is het gevaar met de arrestatie geweken.

Onderzoek begon in 2019

De politie begon het onderzoek naar de mannen al eind 2019. Op dat moment werden ze nog niet verdacht van voorbereiding van een terroristische daad, maar van een ernstig vuurwapendelict.

Voor het onderzoek werkte de Finse politie nauw samen met Europol en de Finse geheime dienst. De mannen worden ook verdacht van onder meer diefstal met terroristisch motief.

(https://nos.nl/artikel/24(...)voorbereiden-aanslag)

-------------

Gevaarlijk volkje die Finnen o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Spellchecker vrijdag 3 december 2021 @ 20:53:03 #2
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_202459706
Het bericht van onze staatsomroep bevat uiteraard geen informatie, maar ik veronderstel dat het met de recente regeringsplannen voor extra migratie te maken heeft:

https://www.hln.be/buiten(...)rkkrachten~abc0f9d1/

Verhoudingsgewijs neemt Finland met zijn 5,5 miljoen inwoners net zoveel migranten per jaar op als Nederland. Maar de regering wil dit aantal verdubbelen!

En als je daar tegen bent, ben je uiteraard meteen "extreemrechts".

En altijd die drogreden van de "vergrijzing" terwijl wetenschappelijk is vastgesteld dat migranten alleen maar geld kosten en nooit opleveren.

De bureaucraten in Brussel zijn echter tevreden over Finland: immers, hoe meer migratie, hoe beter, vindt men in linkse kringen.
pi_202459746
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 01:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het bericht van onze staatsomroep bevat uiteraard geen informatie, maar ik veronderstel dat het met de recente regeringsplannen voor extra migratie te maken heeft:

Verhoudingsgewijs neemt Finland met zijn 5,5 miljoen inwoners net zoveel migranten per jaar op als Nederland. Maar de regering wil dit aantal verdubbelen!

En altijd die drogreden van de "vergrijzing" terwijl wetenschappelijk is vastgesteld dat migranten alleen maar geld kosten en nooit opleveren.

De bureaucraten in Brussel zijn echter tevreden over Finland: immers, hoe meer migratie, hoe beter, vindt men in linkse kringen.
Linkse na´viteit gaat extreem ver.
https://www.vn.nl/waarom-(...)-open-moeten-gooien/

Deze man pleit om letterlijk iedereen binnen te halen :')

Binnen enkele jaren heb je hier dan miljoenen SyriŰrs, Irakezen, Afghanen, Yemenieten, Somaliers etc

Dat we dan met jaarlijkse terreuraanslagen te maken krijgen en een extreem hoge criminaliteit verzwijgt hij maar even, of zou hij echt zo na´ef zijn om te denken dat het wel goed zal aflopen met de EU?
  zaterdag 4 december 2021 @ 02:10:13 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202459794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 01:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Finland staat nu ook weer niet bekend om zijn heel ruimhartige asielbeleid, het geeft vooral aan hoe weinig migranten Nederland relatief gezien binnenkrijgt. Het vertelt meer dat Nederland in Europa echt zo'n beetje het aller- allerstrengste land op migratiegebied is, niet dat ze in Finland relatief nu zo extreem veel vluchtelingen opnemen.
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
pi_202459819
quote:

Ik vind het voorbereiden van een aanslag anders behoorlijk extreem (rechts in dit geval), dus wat dat betreft geheel terecht dat de (staats)media daar als zodanig over berichten.

Extreemrechts hoeft niet met de mantel der liefde bedekt te worden.
Resistance is futile.
pi_202459868
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 december 2021 02:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind het voorbereiden van een aanslag anders behoorlijk extreem (rechts in dit geval), dus wat dat betreft geheel terecht dat de (staats)media daar als zodanig over berichten.

Extreemrechts hoeft niet met de mantel der liefde bedekt te worden.
Islam word constant met de mantel der liefde bedekt, en vanuit die hoek worden er heel wat meer aanslagen voorbereid, ik meld het maar even.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 4 december 2021 @ 02:43:30 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202459885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 01:48 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Binnen enkele jaren heb je hier dan miljoenen SyriŰrs, Irakezen, Afghanen, Yemenieten, Somaliers etc

Dat we dan met jaarlijkse terreuraanslagen te maken krijgen en een extreem hoge criminaliteit verzwijgt hij maar even, of zou hij echt zo na´ef zijn om te denken dat het wel goed zal aflopen met de EU?
#zinin
pi_202459898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 02:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Finland staat nu ook weer niet bekend om zijn heel ruimhartige asielbeleid, het geeft vooral aan hoe weinig migranten Nederland relatief gezien binnenkrijgt. Het vertelt meer dat Nederland in Europa echt zo'n beetje het aller- allerstrengste land op migratiegebied is, niet dat ze in Finland relatief nu zo extreem veel vluchtelingen opnemen.
2.000 SyriŰrs zijn in oktober als vluchteling Nederland binnen gekomen, op dit moment telt Nederland 122.000 SyriŰrs.. Dit zijn net zo veel inwoners als een Zoetermeer, Maastricht, Leiden of Zwolle..

En dat noem jij ''streng beleid''?
  zaterdag 4 december 2021 @ 06:41:13 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202460304
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 02:51 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
2.000 SyriŰrs zijn in oktober als vluchteling Nederland binnen gekomen, op dit moment telt Nederland 122.000 SyriŰrs.. Dit zijn net zo veel inwoners als een Zoetermeer, Maastricht, Leiden of Zwolle..

En allemaal integreren :)

zaterdag 4 december 2021 @ 07:55:13 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202460426
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 02:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Islam word constant met de mantel der liefde bedekt, en vanuit die hoek worden er heel wat meer aanslagen voorbereid, ik meld het maar even.
Maar dit topic gaat over rechts extremisme. Of wil je nou beweren dat rechts extremisten wÚl aanslagen mogen plegen?
Resistance is futile.
  zaterdag 4 december 2021 @ 08:55:49 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202460734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 02:51 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het er in absolute zin weinig zijn, alleen dat Nederland in vergelijking met andere Europese landen een streng toelatingsbeleid voert.
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:10:58 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202460810
quote:

[..]

quote:
‘Ook in Nederland leveren immigranten meer aan de schatkist dan ze opstrijken.’
En toen ben ik al gestopt met lezen. Geen onderbouwing, maar gewoon dit statement.

Ja, als er meer en meer migranten binnenkomen, dan gaat het BNP ook omhoog. Maar dat heeft toch Úcht te maken met de extra overheidsuitgaven voor deze mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202460898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het er in absolute zin weinig zijn, alleen dat Nederland in vergelijking met andere Europese landen een streng toelatingsbeleid voert.
Ik zie nergens dat de Nederlandse overheid een streng toelatingsbeleid heeft. Er wordt namelijk nergens in Nederland het grensoverschrijdend gedrag ten aanzien van armen afgestraft.
pi_202460904
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 02:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
De whataboutisme waar je op kom wachten.
pi_202460917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[..]
En toen ben ik al gestopt met lezen. Geen onderbouwing, maar gewoon dit statement.

Ja, als er meer en meer migranten binnenkomen, dan gaat het BNP ook omhoog. Maar dat heeft toch Úcht te maken met de extra overheidsuitgaven voor deze mensen.
Volgens mij klopt zijn stelling wel omdat de hoogopgeleide expats en andere arbeidsmigranten wel goed zijn voor de economie. Kansloze vluchtelingen die hun hele leven afhankelijk zijn van onze sociale vangnet niet natuurlijk.
pi_202460949
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 december 2021 07:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar dit topic gaat over rechts extremisme. Of wil je nou beweren dat rechts extremisten wÚl aanslagen mogen plegen?
Dat label "rechts extremisme" is slechts een poging om te verbloemen waar het hier werkelijk om gaat: de omvolking van Europa en de reacties daarop.
pi_202461089
quote:

[..]

Philippe Legrain is een typisch linkse homo. Hoe meer nieuwe mannen, want daar gaat het bij migranten om, hoe liever het hem is. Hij heeft geen kinderen, dus hoe de toekomst eruit ziet interesseert hem niet.

Ook de Nederlandse politiek en de ambtenarentop is vergeven van dit soort linkse homo's.
  zaterdag 4 december 2021 @ 10:16:16 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202461299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Volgens mij klopt zijn stelling wel omdat de hoogopgeleide expats en andere arbeidsmigranten wel goed zijn voor de economie. Kansloze vluchtelingen die hun hele leven afhankelijk zijn van onze sociale vangnet niet natuurlijk.
Maakt hij dat onderscheid?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202461570
Zelfs voor Fok! vind ik dit extreem. Er wordt een aanslag beraamt uit extreem rechtse hoek maar het toch de schuld van de islam.

Je kan genoeg kritiek uiten op de islam zonder het er bij de nekharen bij te slepen.
pi_202461621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat label "rechts extremisme" is slechts een poging om te verbloemen waar het hier werkelijk om gaat: de omvolking van Europa en de reacties daarop.
Nee de overtuiging van omvolking is extremistisch. aangezien het gebasseerd is op complot denken zoals antisemitisme. Maar goed, het zit je hoog of niet?
  zaterdag 4 december 2021 @ 11:13:59 #22
494321 -Sigaartje
Ik heb geen Excel
pi_202461786
quote:

Wie zegt dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Onderbouwing graag.
Als je deze post niet aanstaat, lees je hem niet.
pi_202462166
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee de overtuiging van omvolking is extremistisch. aangezien het gebasseerd is op complot denken zoals antisemitisme. Maar goed, het zit je hoog of niet?
Als je in de basis nagaat wat omvolking inhoudt, het oorspronkelijke Europese volk vervangen door volk van buitenaf dan zit er gewoon een kern van waarheid in. Er was berekend dat we zonder immigratie naar een bevolking van 10 miljoen zouden gaan rond ik meen 2050, dat was incl. immigranten die er op dat moment al waren. We lijken nu eerder richting 20 a 25 miljoen te gaan. Simpel rekensommetje leert dat de oorspronkelijke bevolking op dat moment een minderheid in eigen land is. Daar kun je je eigen waardeoordeel vervolgens aan hangen.
pi_202462172
Wat betreft het topic van die extremisten, blij dat ze opgepakt zijn voordat ze schade aan konden richten. Opsluiten en sleutel weggooien.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')