Ja, was een halte (geen idee wat een touringcar daar deed). Hij kan wel voorrang hebben, maar die kun je met zo'n apparaat dus niet plotsklaps pakken als je een beetje handig nadenkt. Ik kreeg geen tijd om te reageren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 05:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet precies over wat voor strook je het hebt, maar een bus die bij een bushalte wegrijdt in de bebouwde kom heeft wel voorrang. Moet ‘ie wel op tijd z’n knipperlicht aandoen uiteraard.
Maar grote kans dat de touringcar die van een halte wegrijdt een lijndienst rijdt. In ieder geval weet je het niet zeker. Wel weet ik zeker wie het wint, dus ik laat ‘m netjes voor 😋quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:37 schreef JF_ het volgende:
[..]
Alleen lijnbus in dienst heeft voorrang. Touringcar is meestal geen lijndienst dus geen voorrang.
O, ik wel hoor, in zo’n situatie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn irritatie is dat er zo ontiegelijk slecht gekeken wordt in het verkeer. Mensen denken dat iemand anders wel voor ze kijkt?
Gister ook. Ik reed binnen de bebouwde kom en opeens schuift er een busje op maar de baan waar ik reed. Geen richtingaanwijzer aan... Ik kon echt net uitwijken en gelukkig heb ik niemand een baan naast me geraakt....
Vriend zegt dat ik had moeten toeteren. Heel stom, maar toeteren zit gewoon niet in mijn systeem. Ik toeter nooit.
Ik ben zelf buschauffeur en het is onvoorstelbaar hoeveel bestuurders een bus niet weg laten rijden bij een halte als deze aangeeft dat van plan te zijn middels de richtingaanwijzer. Omdat ik zelf irritaties wil voorkomen probeer ik dus niet weg te rijden van een halte als een rij auto`s mij wilt passeren. Maar als ik vertraging heb en mijn richtingaanwijzer staat al een paar seconden aan en dat rijtje auto`s blijft maar doorkachelen, dan "gooi" ik hem ook gewoon van de halte af in het verkeer. Komt me dus ook regelmatig op een claxon concert te staan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, was een halte (geen idee wat een touringcar daar deed). Hij kan wel voorrang hebben, maar die kun je met zo'n apparaat dus niet plotsklaps pakken als je een beetje handig nadenkt. Ik kreeg geen tijd om te reageren.
Nou ja, óf ik moet echt totaal dat knipperlicht niet hebben gezien vanwege die felle ondergaande zon, waarop hem dan wellicht minder blaam treft (nog steeds wel iets om rekening mee te houden als professioneel chauffeur).
Maar ik zat echt wel op te letten en heb niks vernomen, dus volgens mij deed hij 'm echt pas aan toen ie al de weg op begon te karren met z'n voorkant.
Daarom heb ik de prop ook uit m'n brommertje gehaald. Ga nu ongeveer 55 zodat ik prima met het autoverkeer mee kan. Welke aap ooit bedacht heeft dat een scooter 45 mag en dan op de weg moet rijden met auto's mag sterven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:45 schreef MMXMMX het volgende:
Automobilisten die met gevaar voor iedereens leven per see een scooter in moeten halen omdat het hun de eer te na is om er netjes achter te blijven hangen.
Ja inderdaad de scooter kan maar 45 waar de auto 50 mag maar neem je verlies en blijf er ff achter hangen en als je mazzel hebt dan maakt de scooter rijder ff wat ruimte zodat je er alsnog veilig aan voor bij kunt.
Ik rij gewoon in het midden van de rijbaan maar als ik merk dat ik door de wind de 45 niet haal
dan ben ik de beroerdste niet om iemand ff veilig er langs te laten.
Meestal zijn het de automobilisten met een petje op en een boem boem geluid goed te horen met de ramen dicht.
Ik moest dit ff kwijt ....
Snap dat ook niet. Ja af en toe heb je van die chauffeurs die je al zien aankomen rijden en weten dat jij anders de hele tijd achter hem aan moet sukkelen en dan toch niet heel eventjes wachten met dat knipperlicht, maar voor de rest lijkt het me toch een vrij duidelijke regel. Maar ik ga ook niet hysterisch vol op de rem als ik net het knipperlicht aan zie springen van de bus.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 03:23 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Ik ben zelf buschauffeur en het is onvoorstelbaar hoeveel bestuurders een bus niet weg laten rijden bij een halte als deze aangeeft dat van plan te zijn middels de richtingaanwijzer. Omdat ik zelf irritaties wil voorkomen probeer ik dus niet weg te rijden van een halte als een rij auto`s mij wilt passeren. Maar als ik vertraging heb en mijn richtingaanwijzer staat al een paar seconden aan en dat rijtje auto`s blijft maar doorkachelen, dan "gooi" ik hem ook gewoon van de halte af in het verkeer. Komt me dus ook regelmatig op een claxon concert te staan.
Paar dagen geleden ook zo`n situatie, auto komt met een rotgang de straat ingereden terwijl mijn knipperlicht al aanstond om te vertrekken vanaf de halte. Ondanks de snelheid kon de auto nog makkelijk stoppen dus ik was vertrokken met een hoop getoeter als gevolg. Achter me zag ik het heethoofd uit de auto stappen om naar mijn collega te lopen die er achter stond. Want die was ook van de halte vertrokken en blijkbaar was het daar wel bijna mis gegaan.
Die aap heef tindertijd verzonnen dat het ding technisch niet harder dan 45 mag kunnen rijden. Daarnaast mag je in de bebouwde kom maar dertig en daarbuiten veertig.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Welke aap ooit bedacht heeft dat een scooter 45 mag
Je loopt een paar decennia achter.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:37 schreef JF_ het volgende:
[..]
Alleen lijnbus in dienst heeft voorrang. Touringcar is meestal geen lijndienst dus geen voorrang.
Binnen de bebouwde kom op het fietspad 30, op de rijbaan 45.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die aap heef tindertijd verzonnen dat het ding technisch niet harder dan 45 mag kunnen rijden. Daarnaast mag je in de bebouwde kom maar dertig en daarbuiten veertig.
Hier benoem je trouwens ook een heel ander mooi probleem: boomers die niet meer op de hoogte zijn van de huidige verkeersregelsquote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:34 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Je loopt een paar decennia achter.
Ook aan een touringcar die weg wil rijden bij een bushalte binnen de bebouwde kom moet je voorrang verleden.
Ik dacht dat dat in 1994 gewijzigd is (daarvoor had alleen een lijnbus voorrang), maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Nou dan weet je gelijk wanneer ik m'n rijbewijs gehaald heb... Want die wijziging heb ik dus echt compleet gemist.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:34 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Je loopt een paar decennia achter.
Ook aan een touringcar die weg wil rijden bij een bushalte binnen de bebouwde kom moet je voorrang verlenen.
Ik dacht dat dat in 1994 gewijzigd is (daarvoor had alleen een lijnbus voorrang), maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik heb m sinds 2005, en dacht ook dat een touringcar geen voorrang hadquote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:41 schreef JF_ het volgende:
[..]
Nou dan weet je gelijk wanneer ik m'n rijbewijs gehaald heb... Want die wijziging heb ik dus echt compleet gemist.
Hardlopen? Of wandelen?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:24 schreef aloa het volgende:
Mensen die naast de stoep gaan lopen
Waarom
Nee, gewoon lopen. Heel vreemd.quote:
Kerkvolk misschien?quote:
Mijn scooter is elektrisch en kan maximaal op mijn teller (Die niet geijkt is) 47 en er zijn mensen die dat niet genoeg vinden. Ik ga er niet aan sleutelen want ik heb garantie hij is net nieuw.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:15 schreef Fer het volgende:
Ga toch weg de meeste snor scooters lopen vrij makkelijk 50-55 met de begrenzing eraf. Dus waarom zou je perse jezelf in gevaar brengen met 45 op de weg te rijden?
Dat doen ze zodat ze tegemoetkomend verkeer in de gaten kunnen houden, in plaats van steeds naar achteren te moeten kijken of de automobilist met de mobiel in z’n hand de hardloper wel gezien heeft 😋quote:Op maandag 14 maart 2022 14:38 schreef loveli het volgende:
Hier lopen hardlopers binnen de bebouwde kom naast de stoep, op de fietsstrook, tegen het verkeer in. Bij klaarlichte dag. En op het fietspad buiten de bebouwde kom ook. Als gewoon in de rijrichting lopen, komen ze veel minder verkeer tegen en hoef je als fietser niet onnodig uit te wijken.
...op fietsstrook en fietspadquote:Op maandag 14 maart 2022 14:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat doen ze zodat ze tegemoetkomend verkeer in de gaten kunnen houden, in plaats van steeds naar achteren te moeten kijken of de automobilist met de mobiel in z’n hand de hardloper wel gezien heeft 😋
Lang leve twee takt gewoon vol gas pompen. Alhoewel m'n foxje brug op ook niet meer dan 40 haalt. Gelukkig is dat gewoon een fietspad.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:39 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Mijn scooter is elektrisch en kan maximaal op mijn teller (Die niet geijkt is) 47 en er zijn mensen die dat niet genoeg vinden. Ik ga er niet aan sleutelen want ik heb garantie hij is net nieuw.
Met wind tegen word het echt moeilijk en een viaduct op is een drama.
Soms rij ik maar gewoon op het fiets pad.
Op fietsstrook is wel wat raar, maar als ik weleens rende op het fietspad deed ik het meestal ook in de tegenovergestelde richting. Het hing er een beetje vanaf wat voor soort fietspad het is. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je minder verkeer tegen komt als je aan de juiste kant rent ja, vooral als je heel hard kan rennenquote:
Dat is toch niet gek? Aangereden worden door een fiets is ook niet fijn lijkt me. Mijn pa is al een keer of 3 aangereden door jeugd die op hun mobieltje keek tijdens het fietsen (en pa was op de fiets, rennen lukt ‘m niet meer 😬).quote:
Dus om de kans op een aanrijding te verkleinen, ren je 3x zoveel fietsers tegemoetquote:Op maandag 14 maart 2022 16:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is toch niet gek? Aangereden worden door een fiets is ook niet fijn lijkt me. Mijn pa is al een keer of 3 aangereden door jeugd die op hun mobieltje keek tijdens het fietsen (en pa was op de fiets, rennen lukt ‘m niet meer 😬).
Ik zie het ook vaak bijna fout gaan als ik wacht op de weg om m’n ouders’ pad achteruit op te draaien. Genoeg fietsers die echt niet kijken hoor. Er is daar ook een kruispunt, daar kijk je op vanuit de eetkamer, en daar gebeuren geregeld (bijna) ongelukken omdat fietsers zonder te kijken een voorrangsweg oversteken.
Dus nee, ik vind het niet zo gek dat hardlopers dan ook tegen het verkeer inrennen om de kans op aanrijding te verkleinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |