abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 3 december 2021 @ 19:15:07 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_202453895
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_202453993
Geloofwaardig....
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202454064
Een argument kan zijn dat mRNA vaccins geven betere bescherming geven dan afweerstoffen opgebouwd door een infectie (bron).

Je kunt overigens je gewoon laten vaccineren, ook al wil je niet mee doen met ‘de qr maatschappij’. Simpelweg geen qr code gebruiken ondanks dat je gevaccineerd bent is daarvoor genoeg.
pi_202454359
Ten eerste: :') x 1000 omdat je bewust de keuze hebt gemaakt om je niet te laten vaccineren maar uiteindelijk wel in het ziekenhuis terecht bent gekomen.

Maar verder lijkt het mij verstandig dat mocht je de keuze maken om je niet te vaccineren in de toekomst (je moet toch een aantal maanden wachten) om een bloedtest te doen en dan te kijken of je nog veel anti-stoffen hebt. Dan kun je daarna zelf de beslissing maken.
pi_202454388
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:44 schreef Anton91 het volgende:

Maar verder lijkt het mij verstandig dat mocht je de keuze maken om je niet te vaccineren in de toekomst (je moet toch een aantal maanden wachten) om een bloedtest te doen en dan te kijken of je nog veel anti-stoffen hebt. Dan kun je daarna zelf de beslissing maken.
Kunnen mensen die er niks van begrijpen niet gewoon stil blijven :')?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202454412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:46 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Kunnen mensen die er niks van begrijpen niet gewoon stil blijven :')?
Wat adviseer jij dan? Twee keer eigenwijs zijn en jezelf niet laten prikken? :')
pi_202454457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Wat adviseer jij dan? Twee keer eigenwijs zijn en jezelf niet laten prikken? :')
Adviseer je ook ieder met een vaccin om na enkele maanden het bloed te testen? Ongeacht de waarschijnlijke (zo goed als zekere) aanwezigheid van b-t-cellen die je er niet mee opspoort?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202454574
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:50 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Adviseer je ook ieder met een vaccin om na enkele maanden het bloed te testen? Ongeacht de waarschijnlijke (zo goed als zekere) aanwezigheid van b-t-cellen die je er niet mee opspoort?
Het overgrote deel van de bevolking zal het boostervaccin sowieso wel nemen. Denk gewoon dat het erg dom is om wantrouwend tegenover een vaccin te zijn als blijkt dat het virus toch wat sterker is dan je eigen immuun systeem. Dat B en T cellen helpen geloof ik ook zeker, maar ik zou het risico niet willen nemen als ik al eens in het ziekenhuis heb gelegen vanwege corona.
pi_202454618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:46 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Kunnen mensen die er niks van begrijpen niet gewoon stil blijven :')?
Wij zijn hier allemaal deskundigen hoor. Als je na 2 jaar 24/7 virus propaganda nog geen viroloog bent geworden dan ben je ook niet slim genoeg om hier een account aan te maken en in te loggen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 20:19:02 #10
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_202455050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:59 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Wij zijn hier allemaal deskundigen hoor. Als je na 2 jaar 24/7 virus propaganda nog geen viroloog bent geworden dan ben je ook niet slim genoeg om hier een account aan te maken en in te loggen.
Klopt ik ook. Ik had geluk dat ik al 20 jaar een account heb, toen was ik nog jong en slim genoeg om een account aan te maken. Sindsdien zit het wachtwoord in mijn browser. Maar virus-expert ben ik ook niet. Ik ben wel genuanceerder dan mensen die relevantie zien in pogingen medemensen belachelijk neer te zetten als dom of onbezonnen, maar het fijne is dan weer dat ik oud genoeg ben om dat net zo belangrijk te vinden als de haren op de reet van Sinterklaas. Maar toch bedankt Anton91, voor je heldere goed onderbouwde reactie.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_202455458
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
geen idee, maar er wordt helemaal niet gedaan alsof het een normale stap is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 december 2021 @ 20:41:48 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202455514
Dus je houdt een ziekenhuisbed bezet terwijl dat helemaal niet nodig was, en je hebt nog steeds het gore lef om antivax onzin te verspreiden?

Ga toch weg joh, egoïst.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 3 december 2021 @ 20:52:01 #13
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202455750
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
Wat ben je dan voor inconsequente kneus om je wel in het ziekenhuis op te laten nemen en je met van alles en nog wat in te laten spuiten en van alles en nog wat te slikken omdat je te kneuzerig bent om als een normaal denkend mens een vaccinatie te halen. :r
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  User die het meest in raadselen spreekt vrijdag 3 december 2021 @ 21:00:43 #14
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_202455940
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
stel je vor !

je moet in ziekenhuis wegen covid en je kregt

op de intensivstatie geen vrije bed

wat doe je dann??
pi_202456475
Ook bij herstel van corona zal de bescherming met de tijd afnemen, moet je weer de ziekte doormaken en antistoffen opbouwen of in ieder geval heeft het immuunsysteem om de zoveel tijd bijles nodig, of je nu bent gevaccineerd of niet, doe mij maar 3x een prikje per jaar, beter dan 3x de ziekte doormaken met het risico dat je echt een keer goed ziek wordt.
pi_202457236
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:41 schreef Nattekat het volgende:
Dus je houdt een ziekenhuisbed bezet terwijl dat helemaal niet nodig was, en je hebt nog steeds het gore lef om antivax onzin te verspreiden?

Ga toch weg joh, egoïst.
net als de rest in het ziekenhuis die lijdt aan welvaartziektes.
Plaats hier uw advertentie
pi_202457301
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
Wat maakt dat je in het ziekenhuis ligt als ik vragen mag? Sterkte!
pi_202458067
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
tof man, ben trots op je, weer een ziekenhuisbed minder voor mensen met andere problemen, echt super gedaan
pi_202458140
Ik snap oprecht niet dat mensen nog steeds zo wantrouwend tegenover vaccinaties zijn, terwijl we al jaren weten dat dit dingen efficiënt zijn. Want tenzij je om één of andere reden niet tegen vaccinaties kan, is er geen reden om hem niet te nemen.

Dat je niet mee wilt gaan met een 3G of 2G samenleving vind ik een slap excuus. Je kunt ook een vaccinatie halen en vervolgens gewoon die app niet downloaden. Tenslotte gaat het nog altijd om je eigen gezondheid en je doet je lichaam echt geen plezier mee om vanwege principes geen vaccinatie te halen. Heb je wel eens van de nieuwe ‘body positive movement’ gehoord waarin (morbide) obese vrouwen aangeven tegen afvallen te zijn omdat dat ‘fatphobic’ is? Daar doet me dit aan denken namelijk.

En telkens probeer ik nog een beetje begrip te hebben met mensen die zich niet hebben laten vaccineren, maar ik merk dat dat steeds moeilijker wordt. En dat komt vooral door al die lui die misinformatie over deze vaccinaties verspreiden. Dan heb ik nog meer begrip voor mensen die geen vaccinatie nemen omdat ze gewoon bang zijn voor naalden. Wat dat is, in tegenstelling tot het verspreiden van al de onzinverhalen, nog begrijpelijk.

Dus TS, ik wens je heel veel beterschap en zorg er maar eerst voor dat je lichaam een beetje aansterkt. Dan pas zou ik gaan informeren of een vaccinatie ook voor jou interessant is.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 december 2021 @ 23:19:28 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202458383
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:05 schreef Morrigan het volgende:

Dus TS, ik wens je heel veel beterschap en zorg er maar eerst voor dat je lichaam een beetje aansterkt. Dan pas zou ik gaan informeren of een vaccinatie ook voor jou interessant is.
Een vaccin is interessant om dezelfde reden dat je er normaal twee moet. Het enige kromme is dat de qr code vervalt als de genezing niet meer mee telt (erg logisch, not), maar dat is toch niet relevant in deze.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202459176
Allereerst beterschap.

Maar buiten dat ik hoop dat je niet te veel last hebt/houdt van dit hardnekkige virus vraag ik me oprecht af waarom je niet gewoon die prikken bent gaan halen. Echt een kleine moeite en had je dit leed bespaard. Nu moeten andere mensen dus weer langer wachten op een operatie inclusief bed omdat jij niet gewoon een paar prikken gehaald hebt.

Maar goed, ik hoop natuurlijk dat zodra je, hopelijk snel, hersteld bent je snel je prik haalt, want dat heeft zeker wel zin. Ook als je al ziek geweest bent. En kleine tip: pak die booster ook gelijk als het kan. Scheelt veel ellende, voor jezelf en anderen.
pi_202459181
Sterkte. Omtrent je vraag: Blijkbaar ben je nogal gevoelig voor dit virus, anders was je niet in het ziekenhuis belandt.

In zekere zin lijkt mij dat het coronavirus vergelijkbaar is met het influenzavirus. Vóór 2020 werden al jaarlijks mensen in het najaar geprikt om hen bescherming te geven tegen het influenzavirus. Dit om ziekenhuisopnames, IC opnames en onnodige doden te beperken. Mensen op leeftijd, met een verminderd afweersysteem of die eerder in de problemen waren gekomen door het influenzavirus komen in aanmerking voor zo'n prik. Als jij dus in het ziekenhuis was belandt met het influenzavirus, zou je ook jaarlijks de oproep krijgen om je te laten vaccineren tegen het influenzavirus.

De ellende lijkt dat het coronavirus momenteel nog net even venijniger en dodelijker lijkt dan het influenzavirus. Alleen om die reden moet de IC capaciteit eigenlijk opgeschaald worden.

Het influenzavirus heeft ook ooit tot een pandemie geleid, zo rond 1918-1920 met de Spaanse Griep. Een eeuw later gebruiken we nog steeds vaccinaties om de gevolgen van het influenzavirus in te dammen. Je kunt dus wel heel ingewikkeld doen over vaccinaties, maar over 100 jaar bestaat het coronavirus nog steeds, net als een jaarlijkse vaccinatieprogramma. Je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen en achterachterkleinkinderen zullen je voor gek verklaren dat je zo moeilijk deed over vaccinaties en denken dat je tegen modernisatie was. Denk zelf in dat je een overgrootouder had die in het ziekenhuis beland was met het influenzavirus. Vervolgens komt er een vaccinatie tegen het influenzavirus, maar dat slaat hij af omdat hij het eng vindt. In een van de latere griepgolven gaat hij alsnog kopje onder. Niet slim, niet verstandig, maar ja het blijft familie dus we zeggen: hij was een beetje traditioneel en het werd hem allemaal teveel.
pi_202459333
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
Daar heb je je antwoord al. Om die mensen te beschermen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren én om ervoor te zorgen dat je niet onnodig de zorg overbelast.

Je kan je beter afvragen waarom je die prik niet zou nemen?
pi_202461578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:25 schreef Newsworld het volgende:
Ook bij herstel van corona zal de bescherming met de tijd afnemen, moet je weer de ziekte doormaken en antistoffen opbouwen of in ieder geval heeft het immuunsysteem om de zoveel tijd bijles nodig, of je nu bent gevaccineerd of niet, doe mij maar 3x een prikje per jaar, beter dan 3x de ziekte doormaken met het risico dat je echt een keer goed ziek wordt.
waarom 3x een prik en waarom stel je dat gelijk aan 3x ziek worden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 4 december 2021 @ 10:58:03 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202461598
Maar TS, lig je echt in het ziekenhuis of is dit een hypothetische stelling? In eerste geval beterschap.
pi_202468683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:58 schreef Momo het volgende:
Maar TS, lig je echt in het ziekenhuis of is dit een hypothetische stelling? In eerste geval beterschap.
In de tweede regel van de OP geeft TS aan dat hij wel degelijk in het ziekenhuis ligt met corona.
pi_202469458
Herbesmettingen met ernstige klachten komen gelukkig amper voor. Dus gelukkig hebben we zo'n goed zorgsysteem en keuzevrijheid. Als je nog kan typen en je ligt niet op de IC dan zegt dat genoeg over jou en het virus, je kan het aan en je hebt het vaccine niet nodig om te overleven.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zaterdag 4 december 2021 @ 19:57:10 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_202469793
1. Wat ben je voor een klapjosti dat je het bed van kankerpatiënten en allemaal andere daadwerkelijk zorgbehoevende mensen bezet houdt, die nu thuis liggen te creperen of zelfs doodgaan, en nog steeds het gore lef hebt te denken de maatregelen te kunnen bagatelliseren, of te denken dat je het allemaal beter weet. Ik hoop dat het de morfine is die praat.

2. Geen dank verder je had een prikje van 17 euro kunnen nemen of voor duizenden euro's aan ziekenhuis zorg van de rest van de samenleving kunnen verspillen. Wat is het nut van een prikje? Ik hoop dat je volgende keer weigert naar het ziekenhuis te gaan als je zo ondankbaar bent.

3. Niet dat ik verwacht dat je de vraag eerlijk stelde als zelfs deze ervaring geen nederigheid heeft veroorzaakt, maar hier is je antwoord:
quote:
residents who were not vaccinated had 2.34 times the odds of reinfection compared with those who were fully vaccinated (odds ratio [OR] = 2.34; 95% confidence interval [CI] = 1.58–3.47). These findings suggest that among persons with previous SARS-CoV-2 infection, full vaccination provides additional protection against reinfection.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm

Als je je nu laat vaccineren heb je een 2.34 keer kleinere kans dat je het volgende keer weer zwaar krijgt.

Dit is misschien wat hard verwoord, maar allemachtig hee. Je hebt een domme keuze gemaakt. Kan gebeuren. Wees fucking dankbaar dat die overwerkte zorgmedewerkers die het bloed van bewuste ongevaccineerden wel kunnen drinken je een tweede kans hebben gegeven. Ga niet de martelaar uithangen van de andere mensen die ook een domme keuze maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door speknek op 05-12-2021 00:18:40 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 december 2021 @ 20:10:55 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202470009
Hoeveel prikken en verschillende soorten medicijnen heb je nu in het ziekenhuis gekregen? Waarschijnlijk heel wat meer dan die twee prikjes voor het vaccin :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202476275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een vaccin is interessant om dezelfde reden dat je er normaal twee moet. Het enige kromme is dat de qr code vervalt als de genezing niet meer mee telt (erg logisch, not), maar dat is toch niet relevant in deze.
uit ervaring kan ik vertellen: qr code opnieuw aanvragen en je hebt er weer 1.

in feb. ziek geweest, in juli prik gehad
september verliep de genezing.. opnieuw aanvragen en je had op basis van de prik een qr code
  zondag 5 december 2021 @ 08:20:56 #31
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_202476314
Oe fucking inconsequent ben je als je wel het hospitaal gaat belasten maar geen prik neemt.
pi_202476389
Grimmig sfeertje hier.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202476399
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

Je kunt overigens je gewoon laten vaccineren, ook al wil je niet mee doen met ‘de qr maatschappij’. Simpelweg geen qr code gebruiken ondanks dat je gevaccineerd bent is daarvoor genoeg.
Precies, dit.

Ligt ie wel in het ziekenhuis. :')
pi_202476432
Gewoon Janssen vaccin nemen :Y

https://www.jnj.com/johns(...)9-vaccine-in-the-u-s

quote:
“Our large real-world evidence and Phase 3 studies confirm that the single-shot Johnson & Johnson vaccine provides strong and long-lasting protection against COVID-19-related hospitalizations. Additionally, our Phase 3 trial data further confirm protection against COVID-19-related death,”
quote:
Booster shot at two months provided 94 percent protection against COVID-19 in the U.S.
The Phase 3 ENSEMBLE 2 study showed that another shot of the Johnson & Johnson COVID-19 vaccine given 56 days after the first provided:

100 percent protection (CI, 33%-100%) against severe/critical COVID-19 – at least 14 days post-final vaccination.75 percent protection against symptomatic (moderate to severe/critical) COVID-19 globally (CI, 55%-87%).94 percent protection against symptomatic (moderate to severe/critical) COVID-19 in the U.S. (CI, 58%-100%).
pi_202476458
Je bent zwak genoeg dat je als jonge fitte gast in het ziekenhuis belandt door een lullig virusje. Je kost ons alweer een paar duizend euro. Wat een verspilling.

En nog wil je de prik niet nemen?

Denk dat het virus je hersens heeft aangetast.
.
pi_202476651
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
Omdat het afweersysteem een soort geheugen heeft. Hoe vaker het gebeurt, hoe beter het zich kan herinneren en hoe eerder en beter de afweer kan werken.

Ik zou zeggen voor de rest, geloof niet alle propaganda, maar laat je wel vaccineren, voor je eigen veiligheid en voor je naasten.
pi_202476688
Hmm, je wordt pas opgenomen in het ziekenhuis als het heel ernstig is waardoor je niet op Fok gaat zitten/laatste waar je aan denkt.

Als je werkelijk in het ziekenhuis hebt gelegen zou ik zeker een vaccin halen omdat je lichaam het toch niet zelf kan oplossen.

btw als je geen vaccin wil ga je ook niet vanwege Covid naar het ziekenhuis want je gelooft niet in de medische gezondheid of toch nu opeens wel?

Allemaal nogal ongeloofwaardig dit.

[ Bericht 15% gewijzigd door mrevil1337 op 05-12-2021 09:47:30 ]
pi_202477583
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:44 schreef Anton91 het volgende:
Ten eerste: :') x 1000 omdat je bewust de keuze hebt gemaakt om je niet te laten vaccineren maar uiteindelijk wel in het ziekenhuis terecht bent gekomen.

Maar verder lijkt het mij verstandig dat mocht je de keuze maken om je niet te vaccineren in de toekomst (je moet toch een aantal maanden wachten) om een bloedtest te doen en dan te kijken of je nog veel anti-stoffen hebt. Dan kun je daarna zelf de beslissing maken.
Dat zou idd verstandig zijn, helaas verstrekt de overheid vooralsnog geen gratis serologische tests (slecht beleid), en kunnen we met de uitslag niet met zekerheid bepalen of iemand daadwerkelijk afdoende immuniteit heeft.
Er zijn ondertussen overigens ook test voor T-cel immuniteit beschikbaar alhoewel die in Nederland nog niet beschikbaar lijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202477611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:50 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Adviseer je ook ieder met een vaccin om na enkele maanden het bloed te testen? Ongeacht de waarschijnlijke (zo goed als zekere) aanwezigheid van b-t-cellen die je er niet mee opspoort?
Dat zou zeker bij risico groepen idd verstandig zijn, alhoewel je het naar mijn idee in eerste instantie een paar weken na vaccinatie zou moeten doen om de immuunreactie qua antistoffen op de vaccinatie te meten.
Helaas stelt de Nederlandse overheid vooralsnog geen gratis serologische tests beschikbaar (en helaas is het nut ervan beperkt).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202477661
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 19:57 schreef speknek het volgende:
1. Wat ben je voor een klapjosti dat je het bed van kankerpatiënten en allemaal andere daadwerkelijk zorgbehoevende mensen bezet houdt, die nu thuis liggen te creperen of zelfs doodgaan, en nog steeds het gore lef hebt te denken de maatregelen te kunnen bagatelliseren, of te denken dat je het allemaal beter weet. Ik hoop dat het de morfine is die praat.

2. Geen dank verder je had een prikje van 17 euro kunnen nemen of voor duizenden euro's aan ziekenhuis zorg van de rest van de samenleving kunnen verspillen. Wat is het nut van een prikje? Ik hoop dat je volgende keer weigert naar het ziekenhuis te gaan als je zo ondankbaar bent.

3. Niet dat ik verwacht dat je de vraag eerlijk stelde als zelfs deze ervaring geen nederigheid heeft veroorzaakt, maar hier is je antwoord:
[..]
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm

Als je je nu laat vaccineren heb je een 2.34 keer kleinere kans dat je het volgende keer weer zwaar krijgt.

Dit is misschien wat hard verwoord, maar allemachtig hee. Je hebt een domme keuze gemaakt. Kan gebeuren. Wees fucking dankbaar dat die overwerkte zorgmedewerkers die het bloed van bewuste ongevaccineerden wel kunnen drinken je een tweede kans hebben gegeven. Ga niet de martelaar uithangen van de andere mensen die ook een domme keuze maken.
Hij hield waarschijnlijk een bed bezet van een kankerpatiënt die kanker heeft gekregen door roken dus eigen schuld dikke bult
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zondag 5 december 2021 @ 11:19:19 #41
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202477668
Omdat je als herstelde én gevaccineerde een zodanig breed scala aan antistoffen krijgt dat je zelfs tegen de originele sars beschermd bent. Dus varianten van sars-cov-2 moeten helemaal geen probleem zijn. En dan nog één ding omdat je in het ziekenhuis bent beland terwijl er gewoon vaccins beschikbaar zijn: je bent een stuk onbenul.
pi_202477680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:25 schreef Newsworld het volgende:
Ook bij herstel van corona zal de bescherming met de tijd afnemen, moet je weer de ziekte doormaken en antistoffen opbouwen of in ieder geval heeft het immuunsysteem om de zoveel tijd bijles nodig, of je nu bent gevaccineerd of niet, doe mij maar 3x een prikje per jaar, beter dan 3x de ziekte doormaken met het risico dat je echt een keer goed ziek wordt.
Het is nog steeds prima mogelijk dat mensen na meerdere vaccinaties of besmettingen (of een combinatie daarvan) immuniteit opbouwen die langer in stand blijft.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 5 december 2021 @ 11:21:24 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_202477686
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:18 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Hij hield waarschijnlijk een bed bezet van een kankerpatiënt die kanker heeft gekregen door roken dus eigen schuld dikke bult
Zodra de kankervaccins op de markt komen (en die komen er, door dezelfde mrna technologie waar nu zoveel geld in wordt gestoken, maar luddieten en complotwappies zo op tegen zijn) is het inderdaad belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die ook nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202477692
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:15 schreef JeOma het volgende:
Ok, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon de pinda: ik heb corona. Ik was niet gevaccineerd. Verder geen onderliggend lijden, best heel gezond en sportief maar toch lig ik wel in het ziekenhuis. Gaat verder best prima en zoals het eruit ziet lig er niet langer dan een week en gelukkig zeker geen IC bed nodig. Nu heb ik dankzij de positieve GGD test straks een prachtig herstelbewijs, maar dat interesseert me echt geen fluit: ik doe niet mee aan een QR maatschappij waar mensen worden uitgesloten. Not on my watch dat ik weet dat mensen die om hun eigen redenen niet kunnen of willen vaccineren niet met de maatschappij mee mogen doen. 1G maatschappij zou ik in meegaan. Niet tof, ik haat testen, maar het is in elk geval eerlijk. 2G en 3G vind ik verwerpelijk as hell. Maar goed, dat is niet zo mijn punt. Waarom zou ik als herstelde (ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtest gehad op antistoffen en die heb ik volledig in mijn lijf zitten) een prik overwegen? Er wordt gedaan of dat een normale stap is ofzo, maaruh: why precies?
Erg eerlijk van je dat je dit post op FOK!.
Oh en beterschap natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 05-12-2021 11:36:27 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202477701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:20 schreef ThierryPicking het volgende:
Geloofwaardig....
Hoezo?
Ik vind dit niet echt een waarschijnlijke leugen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202477706
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Zodra de kankervaccins op de markt komen (en die komen er) is het inderdaad belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die ook nemen.
Er is al een oplossing daarvoor, niet roken en gezond leven
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zondag 5 december 2021 @ 11:27:13 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_202477756
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:23 schreef KroketBroodje het volgende:
Er is al een oplossing daarvoor, niet roken en gezond leven
Voor de medische wetenschap was de gemiddelde levensverwachting 40. Ik zou niet blind varen op onze natuurlijke afweer, die is er evolutionair gezien alleen voor om te overleven tot onze kinderen, die we op onze 15e kregen, zelf 15 zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202477840
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:05 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap oprecht niet dat mensen nog steeds zo wantrouwend tegenover vaccinaties zijn, terwijl we al jaren weten dat dit dingen efficiënt zijn. Want tenzij je om één of andere reden niet tegen vaccinaties kan, is er geen reden om hem niet te nemen.

Dat je niet mee wilt gaan met een 3G of 2G samenleving vind ik een slap excuus. Je kunt ook een vaccinatie halen en vervolgens gewoon die app niet downloaden. Tenslotte gaat het nog altijd om je eigen gezondheid en je doet je lichaam echt geen plezier mee om vanwege principes geen vaccinatie te halen. Heb je wel eens van de nieuwe ‘body positive movement’ gehoord waarin (morbide) obese vrouwen aangeven tegen afvallen te zijn omdat dat ‘fatphobic’ is? Daar doet me dit aan denken namelijk.

En telkens probeer ik nog een beetje begrip te hebben met mensen die zich niet hebben laten vaccineren, maar ik merk dat dat steeds moeilijker wordt. En dat komt vooral door al die lui die misinformatie over deze vaccinaties verspreiden. Dan heb ik nog meer begrip voor mensen die geen vaccinatie nemen omdat ze gewoon bang zijn voor naalden. Wat dat is, in tegenstelling tot het verspreiden van al de onzinverhalen, nog begrijpelijk.

Dus TS, ik wens je heel veel beterschap en zorg er maar eerst voor dat je lichaam een beetje aansterkt. Dan pas zou ik gaan informeren of een vaccinatie ook voor jou interessant is.
Dit is en blijft de eerste grootschalige toepassing van mRNA- en vector-vaccins.
Aangezien 99,99% van de mensen wat betreft de veiligheid ervan voor de lange termijn niets anders kan dan de experts napraten (die voor de finciering van onderzoek vrijwel altijd afhankelijk zijn van geld van de farmaceutische industrie).
Aangezien vrijwel iedereen met de mRNA- en vector-vaccins gevaccineerd kan worden kunnen mensen zichzelf beschermen, ondertussen is ook vrij duidelijk welke groepen het meeste risico lopen.
De mRNA- en vector-vaccins hebben natuurlijk wel overduidelijk hun nut bewezen qua snelheid in de ontwikkeling ervan (dat zal ook voor aanpassing opgaan).
Zelf heb ik een afwachtende houding aangenomen aangezien de risico groepen zichzelf kunnen beschermen door zich te laten vaccineren.
Op het moment dat ik de keuze krijg voor sub-unit of traditioneel vaccin ga ik een afspraak maken om me te laten vaccineren.
Maar dan ben ik nog steeds niet bereid die vaccinatie periodiek te gaan halen zoals ik ook de griepprik niet haal.(Ik krijg ook geen uitnodiging trouwens.)
We weten overigens nog helemaal niet met zekerheid of mensen na meerdere vaccinaties of natuurlijk herstel wel langdurige immuniteit op zullen bouwen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202478018
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Zodra de kankervaccins op de markt komen (en die komen er, door dezelfde mrna technologie waar nu zoveel geld in wordt gestoken, maar luddieten en complotwappies zo op tegen zijn) is het inderdaad belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die ook nemen.
Dat zal dan niet 1 vaccin zijn maar een heel scala neem ik aan?
Het is wel helemaal waar dat de mRNA- en vector-vaccins en de technologie ervan grote mogelijkheden bieden, alhoewel de nu al bij kanker toegepaste immuuntherapie wel weer heel wat anders is.
(Vooralsnog is die immuuntherapie volgens mij trouwens behoorlijk duur.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202478043
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:27 schreef speknek het volgende:

[..]
Voor de medische wetenschap was de gemiddelde levensverwachting 40. Ik zou niet blind varen op onze natuurlijke afweer, die is er evolutionair gezien alleen voor om te overleven tot onze kinderen, die we op onze 15e kregen, zelf 15 zijn.
De verbetering van hygiëne en de voedselveiligheid spelen daarin natuurlijk ook een grote rol.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')