abonnement Unibet Coolblue
pi_202435310
Hoi, ik vroeg me af of onderstaande netwerk topologie mogelijk was? Ik wil vanaf mijn Computer kunnen printen. Daarvoor moet in de Oude Windows XP computer een netwerk kaart met 2 poorten neem ik aan? Kan ik dan nog steeds printen ook wanneer de Oude Windows XP computer uit staat?

Het zou moeten gaan door gebruik te maken van IP adressen over het netwerk.

  donderdag 2 december 2021 @ 15:26:13 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202435373
plaats gewoon een switch i.p.v twee netwerkkaarten. dat gaat je sowieso problemen geven (helmeaal als je er geen verstand van hebt)

verder moet je zo snel mogelijk die XP bak eruit tiefen. dat kan echt niet meer.
  donderdag 2 december 2021 @ 15:26:43 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202435385
quote:
5s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:22 schreef Alpha0 het volgende:
Kan ik dan nog steeds printen ook wanneer de Oude Windows XP computer uit staat?
Dat kan sowieso niet. wel als je een netwerkswitch plaatst.
  donderdag 2 december 2021 @ 15:30:04 #4
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_202435439
Is dit een printer die je direct op een netwerk aan kunt sluiten, of wil je hem op de XP computer installeren en hangt alleen de XP computer aan het netwerk?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_202435482
Voor legacy hou ik die oude XP bak, hij is trouwens niet met internet verbonden: DIG / Oude PC op ISP modem afschermen van web

Als ik het wil heb ik blijkbaar een switch nodig. Is een optie maar wil voor nu nog even andere mogelijkheden onderzoeken. Hoor het dus graag allemaal.

Dacht dat het hiermee kon. Ik bedoel, zelfs met computer uit zou je zeggen dat die stroompjes van de kabels toch wel heen en weer kunnen naar elkaar?

pi_202435514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:30 schreef SillyWalks het volgende:
Is dit een printer die je direct op een netwerk aan kunt sluiten, of wil je hem op de XP computer installeren en hangt alleen de XP computer aan het netwerk?
Die XP computer moet met de normale computer kunnen praten, that's al. Maar de XP computer hoeft niet te kunnen printen. Ze staan allebei in mijn hobby kamer. Daarom worden 2 aparte kabeltjes naar de ISP Router / Modem lastig. Moet ik weer hele kabel trekken + boren in muren.

samengevat

hobby kamer:
- Oude XP computer
- printer

huis kamer:
- moderne computer (vanwaar ik nu dit bericht tik ;) )
  donderdag 2 december 2021 @ 15:37:51 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202435533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:33 schreef Alpha0 het volgende:
Voor legacy hou ik die oude XP bak, hij is trouwens niet met internet verbonden: DIG / Oude PC op ISP modem afschermen van web

Als ik het wil heb ik blijkbaar een switch nodig. Is een optie maar wil voor nu nog even andere mogelijkheden onderzoeken. Hoor het dus graag allemaal.

Dacht dat het hiermee kon. Ik bedoel, zelfs met computer uit zou je zeggen dat die stroompjes van de kabels toch wel heen en weer kunnen naar elkaar?

[ afbeelding ]
Nee gaat niet werken. Sowieso met twee IP-adressen in hetzelfde subnet gaat je problemen opleveren. Daar krijg je al direct een foutmelding op in windows.

ik zie het probleem niet om een switch van 5-10 euro erop te zetten maar goed dat ben ik. als je het graag moeilijker wil maken dan nodig is; be my guest maar dan zien we je hier snel terug :P
  donderdag 2 december 2021 @ 15:38:16 #8
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_202435538
Oké, maar het is dus gewoon een printer met netwerkaansluiting?

Dan is het heel simpel, en precies zoals Gunner zegt: je koopt een simpele 4- of 5-poort switch, je steekt de huidige kabel die je al getrokken hebt daarin, en dan een kabeltje naar je XP computer en een kabeltje naar je printer.

Eenvoudiger en goedkoper kan bijna niet.


toevoeging: "Daarom worden 2 aparte kabeltjes naar de ISP Router / Modem lastig. Moet ik weer hele kabel trekken + boren in muren" is dus niet nodig.

Gewoon zoiets kopen als 100Mbit genoeg is: https://tweakers.net/pric(...)-desktop-switch.html

Voor 4 euro meer heb je een 1Gbit uitvoering.

[ Bericht 21% gewijzigd door SillyWalks op 02-12-2021 15:45:28 ]
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_202435683
@Gunner @SillyWalks

Ok prima dan doe ik het met een switch. Neem aan dat die dingen geen eigen power-supply nodig hebben.

Vroeger me af of het ook zo kon, leek me een mooie oplossing maar lijkt lastig te worden (ook onmogelijk?).
  donderdag 2 december 2021 @ 15:48:40 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202435691
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:48 schreef Alpha0 het volgende:
Neem aan dat die dingen geen eigen power-supply nodig hebben.
Dat heb je verkeerd aangenomen. Tenzij je eentje met PoE neemt, maar dan moet je router/modem dat wel ondersteunen (highly unlikely) en is zo'n switch een factor 5-10 duurder.
pi_202435755
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat heb je verkeerd aangenomen. Tenzij je eentje met PoE neemt, maar dan moet je router/modem dat wel ondersteunen (highly unlikely) en is zo'n switch een factor 5-10 duurder.
;(

Hmm jammer.

Denk dat ik met maar bij draadloos hou dan. Printer dus draadloos met ISP router / modem praten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')