abonnement Unibet Coolblue
pi_202419031
Op 26 november werden 624 mensen die terugkwamen uit Zuid-Afrika op Schiphol getest op het coronavirus. Daarvan kregen 61 passagiers een positieve testuitslag. In totaal werd bij 14 van hen de omikronvariant vastgesteld.

30 Corona besmette personen per vlucht.
En dat waarschijnlijk de hele zomer vanuit allerlei landen.
In dit geval 14 Omicron en 47 een andere corona variant.
Bij aankomst knuffelen met oma.

Hoe kan het dat niemand hier aanstoot aan neemt, op deze manier zijn we niet echt preventief bezig qua inperking van het virus.

Dit is toch een grote puinhoop zo.
pi_202419039
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:12 schreef Za het volgende:
Dit is toch een grote puinhoop zo.
Dat klopt, en nu?
Google is your friend, abuse your friends
pi_202419047
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:13 schreef Metalfrost het volgende:

Dat klopt, en nu?
Testen voor betreden luchthaven. Overal.
pi_202419063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Za het volgende:

[..]
Testen voor betreden luchthaven. Overal.
En dat gaat logistiek werken, ja?
Nee.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 14:15:48 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202419067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Za het volgende:

[..]
Testen voor betreden luchthaven. Overal.
Nou, doe even een berichtje naar alle landen dat ze moeten testen voor betreden op de luchthavens?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202419118
quote:
15s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:15 schreef Metalfrost het volgende:

En dat gaat logistiek werken, ja?
Nee.
Als individu heb je toch de morele plicht lijkt me, om na je vakantie alvorens je plaats gaat nemen in een vliegtuig met 300 man gedurende uren, om even een zelftest te doen, en deze te laten zien bij inchecken oid.
pi_202419139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Za het volgende:
Testen voor betreden luchthaven. Overal.
zou mooi zijn als dat goed gedaan wordt, maar in nederland wil ik er niet op vertrouwen dat de autoriteiten ergens in Durban, zuid-afrika dat betrouwbaar en goed doen...
en al helemaal niet in nog verder achtergestelde of onbetrouwbare landen (zuid-afrika valt an sich nog wel mee en we zouden hen dankbaar moeten zijn dat ze scherp gecontroleerd hebben en de omikron-variant dus ontdekten, alhoewel men vermoed dat het sowieso al eerder uit andere afrikaanse landen z-afrika binnengesleept is)

dus zal je altijd ook moeten blijven bouwen op het zelf testen bij aankomst, om te controleren of die personen ergens anders wel goed getest zijn.

Voorlopig zou het vermoedelijk ook gewoon een goed plan zijn een extra vliegbelasting in te voeren die zulke test-faciliteiten, zowel voor vertrek als bij aankomst kan financieren... vliegen is momenteel idioot goedkoop, dus hoeft het geen probleem te zijn als die mensen 50 euro meer betalen.
als dat minder reisbewegingen zou oplevberen helpt ook dat de verspreiding van dit virus enkel beter te stoppen, dat imers zo snel de wereld omgaat door de globalisering en het gegeven dat een groep personen voortdurend de hele aardkloot heen-en-weer bereist
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202419146
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:21 schreef Za het volgende:

[..]
Als individu heb je toch de morele plicht lijkt me, om na je vakantie alvorens je plaats gaat nemen in een vliegtuig met 300 man gedurende uren, om even een zelftest te doen, en deze te laten zien bij inchecken oid.
Nou ja regel het maar met de handhaving erbij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202419190
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:15 schreef CoolGuy het volgende:

Nou, doe even een berichtje naar alle landen dat ze moeten testen voor betreden op de luchthavens?
Alle luchthavens testen bagage op flesjes met meer dan 100ml, doorzoeken tassen wanneer er iets vloeibaars inzit, mensen lopen door bodyscans, krijgen een veiligheidsfouillering en what not, maar een coronatest checken tijdens een pandemie behoort niet tot de mogelijkheden?
pi_202419209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:22 schreef RM-rf het volgende:

Voorlopig zou het vermoedelijk ook gewoon een goed plan zijn een extra vliegbelasting in te voeren die zulke test-faciliteiten, zowel voor vertrek als bij aankomst kan financieren... vliegen is momenteel idioot goedkoop, dus hoeft het geen probleem te zijn als die mensen 50 euro meer betalen.
als dat minder reisbewegingen zou oplevberen helpt ook dat de verspreiding van dit virus enkel beter te stoppen, dat imers zo snel de wereld omgaat door de globalisering en het gegeven dat een groep personen voortdurend de hele aardkloot heen-en-weer bereist
Dit.
pi_202419242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:21 schreef Za het volgende:

[..]
Als individu heb je toch de morele plicht lijkt me, om na je vakantie alvorens je plaats gaat nemen in een vliegtuig met 300 man gedurende uren, om even een zelftest te doen, en deze te laten zien bij inchecken oid.
Zo denk je thuis inderdaad.
Op het moment dat je op het vliegveld staat denk je maar aan één ding en dat is je bestemming.
En het liefst zo snel mogelijk in het vliegtuig om erheen te gaan.
Rompslomp en oponthoud om bovenstaand mogelijk te maken zorgt voor geen zin om überhaupt te gaan vliegen.
Vervolgens is dat weer omzetverlies voor de vliegmaatschappij.
En degenen die aandelen in de luchtvaartmaatschappij hebben, maken verlies op hun aandeel.
Alles wat met aandelen te maken heeft, is een onderdeel van de portefeuille van het
Ministerie van Economische Zaken.
En dat is in elk land zo.
Google is your friend, abuse your friends
  Spellchecker woensdag 1 december 2021 @ 14:33:22 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202419285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Za het volgende:

[..]
Testen voor betreden luchthaven. Overal.
Even niet meer vliegen.
pi_202419520
En waaruit blijkt volgens TS dat deze mensen op de vlucht besmet zijn of anderen op de vlucht besmetten?

[ Bericht 19% gewijzigd door dycto op 01-12-2021 14:58:38 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 december 2021 @ 14:58:05 #14
74056 crew  ToT
pi_202419589
Met overal zo veel mogelijk te testen vertraag je de opmars van die mutaties idd wel wat.
Kost klauwen met geld, levert veel irritaties op en uiteindelijk kom je alsnog op het zelfde punt uit.
Misschien wel handig om tijdens een piek de tests extra aan te scherpen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 december 2021 @ 15:00:08 #15
74056 crew  ToT
pi_202419617
quote:
15s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Zo denk je thuis inderdaad.
Op het moment dat je op het vliegveld staat denk je maar aan één ding en dat is je bestemming.
En het liefst zo snel mogelijk in het vliegtuig om erheen te gaan.
Rompslomp en oponthoud om bovenstaand mogelijk te maken zorgt voor geen zin om überhaupt te gaan vliegen.
En dat is in elk land zo.
Doet me denken aan een stuk van George Carlin: "Ik denk graag dat als ik zie dat een kind bijna aangereden wordt door een auto, dat ik er heldhaftig voor ga springen en mijn leven opoffer om het kind te redden! Ren weg, kind! Heb een gelukkig leven! Ik ben al oud! Maar in werkelijkheid zal ik waarschijnlijk schreeuwen: OH MIJN GOD! DAT KIND GAAT AANGEREDEN WORDEN! IEMAND MOET IETS DOEN!!!"
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 15:23:08 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202419961
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:25 schreef Za het volgende:

[..]
Alle luchthavens testen bagage op flesjes met meer dan 100ml, doorzoeken tassen wanneer er iets vloeibaars inzit, mensen lopen door bodyscans, krijgen een veiligheidsfouillering en what not, maar een coronatest checken tijdens een pandemie behoort niet tot de mogelijkheden?
Ja, regel het dan? Stuur mails, weet ik veel. Op FOK! roepen dat ze overal moeten testen zet helemaal geen zoden aan de dijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202420339
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:00 schreef ToT het volgende:

[..]
Doet me denken aan een stuk van George Carlin: "Ik denk graag dat als ik zie dat een kind bijna aangereden wordt door een auto, dat ik er heldhaftig voor ga springen en mijn leven opoffer om het kind te redden! Ren weg, kind! Heb een gelukkig leven! Ik ben al oud! Maar in werkelijkheid zal ik waarschijnlijk schreeuwen: OH MIJN GOD! DAT KIND GAAT AANGEREDEN WORDEN! IEMAND MOET IETS DOEN!!!"
Het is altijd iemand vanaf de zijkant die wijst naar de fouten van degenen die beslissingen maken.
Feit blijft dat mensen niet weten dat alles aan elkaar is gelinkt en de verkeerde beslissing ervoor kan zorgen dat een en ander als een kaartenhuis in elkaar valt. Op zulke momenten moet worden gekeken naar wat de minste schade geeft en hoe je ook dat het beste kan vormen naar iets werkbaars wat in de situatie past.
Google is your friend, abuse your friends
pi_202420680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:52 schreef dycto het volgende:
En waaruit blijkt volgens TS dat deze mensen op de vlucht besmet zijn of anderen op de vlucht besmetten?
Dat heeft TS nergens beweerd.
Er zaten 30 besmettelingen in elk vliegtuig.
Dat moet je niet willen met pakweg 500 inkomende vluchten per dag.
pi_202423836
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:17 schreef Za het volgende:

[..]
Dat heeft TS nergens beweerd.
Er zaten 30 besmettelingen in elk vliegtuig.
Dat moet je niet willen met pakweg 500 inkomende vluchten per dag.
Snelwegen ook maar hermetisch afsluiten? Treinen? Ferry's? Doe normaal.
pi_202423955
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:12 schreef Za het volgende:
Op 26 november werden 624 mensen die terugkwamen uit Zuid-Afrika op Schiphol getest op het coronavirus. Daarvan kregen 61 passagiers een positieve testuitslag. In totaal werd bij 14 van hen de omikronvariant vastgesteld.

30 Corona besmette personen per vlucht.
En dat waarschijnlijk de hele zomer vanuit allerlei landen.
In dit geval 14 Omicron en 47 een andere corona variant.
Bij aankomst knuffelen met oma.

Hoe kan het dat niemand hier aanstoot aan neemt, op deze manier zijn we niet echt preventief bezig qua inperking van het virus.

Dit is toch een grote puinhoop zo.
hoeveel van die tests waren vals positief?
Plaats hier uw advertentie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')