abonnement Unibet Coolblue
pi_202410690
Op mijn werk is het in de winter erg warm op de afdeling, en kurk droge lucht. Vewarming kunnen we niet zelf regelen. Gaat automatisch. Hoe kouder buiten hoe warmer binnen.

Vandaag 8u begonnen.
Vanaf 10u met momenten benauwd en draaierig. Bloeddruk gemeten die waa goed. Saturatie tussen 92 en 95. Suiker rond de 8.

Mijn inziens had ik genoeg water en thee gedronken op het werk. Paar liter.
Thuis saturatie continue 98 a 99.
In auto met raam open trok wazig gevoel en band-om-hoofd(pijn) na paar minuten weg.

Kun je door te weinig zuurstof je "wazig" voelen?
Gevoel om van de benen af te gaan en duf.
pi_202410757
Volgens mij heb jij heel andere problemen als je zo hevig met je bloeddruk en saturatie bezig bent. Dit is in ieder geval voor mij al topic 2 over het onderwerp.
pi_202410795
Gast, ga naar de huisarts. Dit kan van alles zijn. Van bronchitis tot corona tot hartproblemen.
pi_202411443
Ik herken me in deze klachten en ik bleek astma te hebben.

Enfin, ga naar je HA.
  Spellchecker dinsdag 30 november 2021 @ 21:05:55 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202411490
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan; ga naar je huisarts.
  Vis een optie? dinsdag 30 november 2021 @ 21:12:03 #6
70532 loveli
N
pi_202411584
COR / Nauw contact: Wel of niet laten testen
Wat was de uitslag van je test afgelopen maandag?
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:06 schreef hartloper het volgende:
Afspraak eerstvolgende hier in de buurt kan pas maandag namiddag pfff
crap in = crap out
pi_202411919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:12 schreef loveli het volgende:
COR / Nauw contact: Wel of niet laten testen
Wat was de uitslag van je test afgelopen maandag?
[..]

Negatief
pi_202412210
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:03 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Ik herken me in deze klachten en ik bleek astma te hebben.

Enfin, ga naar je HA.
Maar heb je astma niet altijd?
pi_202414663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:52 schreef hartloper het volgende:

[..]
Maar heb je astma niet altijd?
Ja, maar niet dat je het per se door hebt.

Ik heb de diagnose op 27-jarige leeftijd gekregen, nadat ik af en aan klachten had. Het ene moment is het erg en het andere moment heb je niet door dat je het hebt.

Het klimaat waarin je je bevindt kan daarbij ook een rol spelen. Erg vochtige of juist erg droge lucht verergerd bij mij de klachten. Bij zeelucht heb ik bijvoorbeeld helemaal geen klachten.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 06:09:26 ]
pi_202415381
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 04:58 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ja, maar niet dat je het per se door hebt.

Ik heb de diagnose op 27-jarige leeftijd gekregen, nadat ik af en aan klachten had. Het ene moment is het erg en het andere moment heb je niet door dat je het hebt.

Het klimaat waarin je je bevindt kan daarbij ook een rol spelen. Erg vochtige of juist erg droge lucht verergerd bij mij de klachten. Bij zeelucht heb ik bijvoorbeeld helemaal geen klachten.
Dank.
En jij herkent dus veel van mijn klachten? Is dat dan een soort van astma aanval? En wat doe je dan?

----

Ik ben al eens bij de huisarts geweest hier voor uiteraard.
Omdat mijn vrouw ook astma heeft en dingen in mij herkende.
Ik heb toen geen specifiek onderzoek gehad.
Arts heeft toen geluisterd, maar vond niks aparts.
Wel hartonderzoek, dat was oke.
pi_202415832
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:48 schreef hartloper het volgende:

[..]
Dank.
En jij herkent dus veel van mijn klachten? Is dat dan een soort van astma aanval? En wat doe je dan?
Ja, en zou kunnen. Als ik er last van heb dan neem ik een puf. Er is verder niets aan te doen :P

quote:
Ik ben al eens bij de huisarts geweest hier voor uiteraard.
Omdat mijn vrouw ook astma heeft en dingen in mij herkende.
Ik heb toen geen specifiek onderzoek gehad.
Arts heeft toen geluisterd, maar vond niks aparts.
Wel hartonderzoek, dat was oke.
Zo ging het bij mij ook, exact hetzelfde :P

Als je naar de HA bent geweest en die kan verder weer niets vinden, dan zou ik echt even aandringen om doorverwezen te worden. Je krijgt dan een longcapaciteit-test en een histamine-test. Uit dat laatste kwam bij mij naar voren dat ik echt enorm last had van astma.

Wat overigens gek is omdat ik voorheen wel eens een puffertje voorgeschreven had gekregen die toen niet echt leek te helpen. Ik heb nu wel een ander type puf, dus wellicht dat daar het verschil in zit.

Met dat laatste wil ik even aangeven dat er echt specifiek onderzoek gedaan zou moeten worden naar astma om het echt helemaal uit te sluiten (of juist niet).
pi_202416200
TS is gewoon hypochonder.

Beter zoek je daar een vorm van behandeling voor.
pi_202416331
Kan ook angst zijn. Misschien heb je angst voor corona op kantoor en in de auto of thuis niet
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202420893
Waarom denk je direct aan te weinig zuurstof? Als ik elke keer in een voor mij te warme, droge omgeving zou moeten werken, zou ik me ook niet lekker voelen.

En dat je saturatie dan toevallig dipt, dat kan. Maar dat kan ook gewoon zo zijn omdat je je niet lekker voelt, daardoor bijv. ietwat hyperventileert, en dan net wat minder goed satureerde.
pi_202420938
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:52 schreef hartloper het volgende:

[..]
Maar heb je astma niet altijd?
Nee. Astma is een allergische reactie en een reactie op stress of inspanning.
pi_202424185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:29 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Waarom denk je direct aan te weinig zuurstof? Als ik elke keer in een voor mij te warme, droge omgeving zou moeten werken, zou ik me ook niet lekker voelen.

En dat je saturatie dan toevallig dipt, dat kan. Maar dat kan ook gewoon zo zijn omdat je je niet lekker voelt, daardoor bijv. ietwat hyperventileert, en dan net wat minder goed satureerde.
Omdat metingen dat herhaaldelijk uitwijzen. Lage saturatie is thuis niet.
pi_202424255
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:25 schreef KroketBroodje het volgende:
Kan ook angst zijn. Misschien heb je angst voor corona op kantoor en in de auto of thuis niet
Ik werk veel met covid.
Bang ben ik er niet voor.
Dat het mentaal onbewust het wat doet kan ik mij voorstellen, maar ik heb er eigenlijk alleen last van als het bloedheet is en lage satusatie. Vaak genoeg ook niet, ook niet op werk.
pi_202424281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:42 schreef hartloper het volgende:

[..]
Omdat metingen dat herhaaldelijk uitwijzen. Lage saturatie is thuis niet.
Ja, maar snap je nou wat ik zeg? Er zit niet te weinig zuurstof in de lucht daar, je wordt gewoon onrustig omdat de temperatuur daar te hoog is en de lucht te droog. Daar kan je best van gaan hyperventileren, tijdelijk lagere saturaties meten en hoofdpijn van krijgen. Is geen hogere wiskunde. En ook geen enge lichamelijke aandoening.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 19:47:08 ]
pi_202426007
Dat kan heel goed. Geen last van (onbewuste) hyperventilatie? Ik ga door mijn mondkapje raar ademen en in combinatie met een warme kachel/weinig ventilatie heb ik ook dit soort klachten.
pi_202431286
Als dit herhaaldelijk/structureel voorkomt en je hebt er last van, dan moet je dit gewoon ff bij je huisarts checken. Kan geen kwaad. Op internet ga je óf vinden wat je toch al in je hoofd hebt bedacht, of je bent stervende, voor zover die twee niet overeenkomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door itchycoo op 02-12-2021 11:31:27 ]
  zaterdag 4 december 2021 @ 08:27:52 #21
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_202460570
misschien eens een koolmonoxidemeting op het werk laten doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')