abonnement Unibet Coolblue
pi_202406832
VNO-NCW: Na Shell overwegen meer bedrijven Nederland te verlaten.
quote:
"Er is onrust bij de achterban van de grote bedrijven in Nederland", zegt Ingrid Thijssen, voorzitter van VNO-NCW bij 1 op 1. Het is volgens Thijssen onzeker of ze wel in Nederland willen blijven vanwege de groeiende regeldruk.

quote:
Vertrek Shell
Dat de verplaatsing van het Shell-hoofdkantoor van Den Haag naar Londen een nieuwe tegenvaller is voor de BV Nederland, staat buiten kijf voor Ingrid Thijssen. De voorzitter van de werkgeversorganisatie VNO-NCW maakt zich dan ook ernstig zorgen over het vestigingsklimaat voor multinationals, zo benadrukt ze tegen Sven Kockelmann.

Het was notabene wijlen Hans de Boer, de vorige voorzitter van VNO-NCW, die vorig jaar in de media de knuppel in het hoenderhok gooide. "Het mogelijke vertrek van Shell is een rode vlag die we niet mogen missen", zo waarschuwde de voorganger van Thijssen.

Diens vermaning heeft niet kunnen voorkomen dat oliemaatschappij Shell begin deze maand het vertrek uit Nederland aankondigde, een beursgenoteerd bedrijf dat in ons land al langer onder vuur ligt. Shell mag dan zelf hardnekkig ontkennen dat het barre klimaat voor multinationals een reden is geweest voor de verhuizing, toch speelt dat mee.

Politieke weerzin
Niet voor niets brak er drie jaar geleden een politieke opstand uit toen het kabinet-Rutte de dividendbelasting wilde afschaffen. Voor Shell en eerder Unilever was die afschaffing juist wél een reden om in Nederland te blijven. Maar de groeiende politieke weerzin vanuit de maatschappij en de politiek tegen multinationals, zorgen voor een verslechterend vestigingsklimaat, zo waarschuwt Thijssen.

Het vertrek van een bedrijf als Shell noemde Thijssen eerder al ‘een aderlating’ voor Nederland. Nu herhaalt ze die boodschap. Volgens haar overwegen meerdere Nederlandse bedrijven - waaronder beursgenoteerde ondernemingen, gerenommeerde startups en familiebedrijven - Nederland de rug toe te keren vanwege het verslechterende vestigingsklimaat. "Die geven aan hierover serieus na te denken. Daarover maak ik me grote zorgen."

In hoeverre het vertrek van Shell en Unilever een beschadigende uitwerking heeft voor de Nederlandse economie, kan Thijssen niet direct aangeven. Maar dat het een negatieve impact heeft op ons verdienmodel, staat in haar ogen vast. "Als je 'n beetje begrijpt hoe onze economie werkt, snap je dat dit schadelijk is." Verder uitleggen acht ze niet nodig want het is volgens haar "heldere Jip & Janneke-logica".

Zelfoverschatting
Thijssen wil dat er deze winter een plan komt om uit deze coronacrisis te komen. "We moeten niet leven met de waan van de dag." Daarmee bedoelt ze dat we moeten stoppen met af en toe het land weer dicht gooien met een lockdown, maar nu investeren in de zorg, de testcapaciteit en het boosteren van vaccinaties. "Op alles lopen we achter in de dit land."

Wij als Nederlanders hebben "niet de keiharde wil" om open te blijven zoals de Britten of de Denen, vindt ze. Die zetten volgens haar "alles op alles" om niet meer dicht te gaan.

"Nederland heeft een patroon van zelfoverschatting in de uitvoering" en dat leidt volgens haar tot een zigzagbeleid van een samenleving die dan weer open is en dan weer gesloten. Is 2G dan de oplossing die ons land nodig heeft? Het is niet uit te sluiten, zegt Thijssen. "Als het moet, dan moet het."
Nederland verkloot veel blijkbaar... (Zwabberbeleid?!)
Konden we maar eens kijken hoe het land er over 10 jaar bij ligt... Kon wel eens slecht zijn!
(Zeker de moeite waard het gesprek terug te luisteren of te zien!)
pi_202406924
Ingrid Thijssen. Was een uitstekende directrice bij NS.
pi_202406935
De Brexit begint zijn vruchten af te werpen, de Britten gaan ten onder zoals voorspeld. Mooi.
pi_202406936
Tja, dat krijg je met al die klimaatstoethaspels die bedrijven wegpesten en denken dat welvaart vanzelf aan komt waaien.

En met een visieloze premier, incompetente bewindslieden en een nog incompetentere kamer krijg je dat clubs als urgenda het beleid gaan bepalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:26:23 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202406963
Zelfs de multinationals moeten Rutte niet, wel humor. Wat heeft die vent er een teringzooi van gemaakt hier en waarvoor???

[ Bericht 6% gewijzigd door BasEnAad op 30-11-2021 16:40:33 ]
pi_202406964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:24 schreef Nober het volgende:
De Brexit begint zijn vruchten af te werpen, de Britten gaan ten onder zoals voorspeld. Mooi.
:')
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:27:10 #7
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_202406973
Prachtig om te zien dat al die onheilsberichten over de ondergang van Engeland na Brexit compleet tegenover gesteld waarheid worden.
pi_202407005
wat is nu belangrijker? Grote bedrijven die zorgen voor continuďteit of een aangeraakt probleem daardoor we allerlei nieuwe regels gaan introduceren zoals stikstof en co2
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_202407027
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:30 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
wat is nu belangrijker? Grote bedrijven die zorgen voor continuďteit of een aangeraakt probleem daardoor we allerlei nieuwe regels gaan introduceren zoals stikstof en co2
In ieder geval willen bedrijven over het algemeen zo min mogelijk (moeilijke) regels!
pi_202407032
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tja, dat krijg je met al die klimaatstoethaspels die bedrijven wegpesten en denken dat welvaart vanzelf aan komt waaien.

En met een visieloze premier, incompetente bewindslieden en een nog incompetentere kamer krijg je dat clubs als urgenda het beleid gaan bepalen.
In het stuk wordt opnieuw de dividendbelasting genoemd als reden voor het vertrek van Unilever en Shell.

Ik kan mij herinneren dat zowel in de Tweede Kamer als in de samenleving veel verzet was tegen het afschaffen van deze belasting. Ook op FOK! was de kritiek niet mals.

Beetje vreemd om vervolgens Rutte als schuldige aan te wijzen. Die wilde juist korte metten maken met de dividendbelasting.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 16:35:09 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202407045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:33 schreef Bocaj het volgende:

[..]
In ieder geval willen bedrijven over het algemeen zo min mogelijk (moeilijke) regels!
Ja, dat is wel het failliet van het neoliberale systeem in een notendop, dit soort bedrijven die de dienst uitmaken ipv de 'gewone man'.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202407057
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tja, dat krijg je met al die klimaatstoethaspels die bedrijven wegpesten en denken dat welvaart vanzelf aan komt waaien.

En met een visieloze premier, incompetente bewindslieden en een nog incompetentere kamer krijg je dat clubs als urgenda het beleid gaan bepalen.
Als de chemische tak in Nederland vertrekt dan loop je tegen een gigantische economische klap aan. Ook al omdat diverse andere sectoren daar afhankelijk van zijn.
pi_202407078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:23 schreef Cherni het volgende:
Ingrid Thijssen. Was een uitstekende directrice bij NS.
Ze komt zeer sympathiek over... beter dan de vrouw die er nu zit.... (Marjan Rintel is een beetje een kak-vrouw.)
pi_202407105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:35 schreef Cherni het volgende:
Ook al omdat diverse andere sectoren daar afhankelijk van zijn.
Werd ook aangehaald inderdaad... al die (kleine) bedrijven rondom de groten zijn best significant voor de economie!
pi_202407107
Als al die vieze bedrijven vertrekken wordt het er in ons land wel schoner op, toch? Zeker als ook Tata steel vertrekt.

Alleen maar goed voor de klimaatdoelstellingen. :7
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202407138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

Beetje vreemd om vervolgens Rutte als schuldige aan te wijzen. Die wilde juist korte metten maken met de dividendbelasting.
Dat is helemaal niet vreemd. Alles wat er fout gaat in Nederland is de schuld van Rutte. Dat heeft immers op Facebook gestaan. ;)
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:42:52 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202407139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:39 schreef Montagui het volgende:
Als al die vieze bedrijven vertrekken wordt het er in ons land wel schoner op, toch? Zeker als ook Tata steel vertrekt.

Alleen maar goed voor de klimaatdoelstellingen. :7
sure maar al die mensen komen in de WW terecht :')
pi_202407144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:39 schreef Montagui het volgende:
Als al die vieze bedrijven vertrekken wordt het er in ons land wel schoner op, toch? Zeker als ook Tata steel vertrekt.

Alleen maar goed voor de klimaatdoelstellingen. :7
Wat heb je aan een land met alléén inwoners en geen bedrijven?

Ik chargeer een beetje! :')
pi_202407154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als de chemische tak in Nederland vertrekt dan loop je tegen een gigantische economische klap aan. Ook al omdat diverse andere sectoren daar afhankelijk van zijn.
Als de multinationals met hun aanhang vertrekken uit ons land is er wel veel meer rust in ons land čn meer te eten en te drinken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:43:47 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202407155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:39 schreef Montagui het volgende:
Als al die vieze bedrijven vertrekken wordt het er in ons land wel schoner op, toch? Zeker als ook Tata steel vertrekt.

Alleen maar goed voor de klimaatdoelstellingen. :7
Klimaat is niet iets wat bij onze Noordzee ophoudt he.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:46:28 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202407188
De hele tijd de deur van je economie openen en even later weer dichtgooien is inderdaad nogal funest, maar dat ligt niet alleen aan Rutte of de VVD, niemand komt met een oplossing.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202407189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tja, dat krijg je met al die klimaatstoethaspels die bedrijven wegpesten en denken dat welvaart vanzelf aan komt waaien.

En met een visieloze premier, incompetente bewindslieden en een nog incompetentere kamer krijg je dat clubs als urgenda het beleid gaan bepalen.
Je kunt wel roepen dat alles kut is, maar het is niet zo dat je zelf een oplossing aandraagt.
pi_202407196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Als de multinationals met hun aanhang vertrekken uit ons land is er wel veel meer rust in ons land čn meer te eten en te drinken.
Nou ja, als mensen dan nog maar het salaris hebben om en een vangnet te kunnen blijven betalen(belasting) en nog meer kunnen eten en drinken. :)

Overigens is die belasting ook hard nodig om überhaupt van het gas af te kunnen gaan etc. Daar zal wel arbeid voor nodig zijn.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:52:43 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202407285
Echt jongens, er vertrekt misschien een handvol executives naar UK. Er zal geen liter minder in Nederland geraffineerd worden bijv, als gevolg van dit besluit.
Daarom ook verwarrend dat er een foto van het kantoor van Shell Pernis bij staat en niet een foto van het hoofdkantoor aan de Carel van Bylandtlaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202407324
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt wel roepen dat alles kut is, maar het is niet zo dat je zelf een oplossing aandraagt.
Meer tijd nemen om bepaalde doelstellingen te halen. Waarom die 2030? Dat legt zo een enorme druk op de maatschappij dat het tegen je gaat werken. In nog geen 10 jaar wil je een complete transitie doorvoeren die praktisch onmogelijk is. Daar kan een Shell etc niet op anticiperen. Zorg eerst voor vervanging alvorens je gaat afbreken dat je nu hebt.
pi_202407360
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Meer tijd nemen om bepaalde doelstellingen te halen. Waarom die 2030?
Nou? Welke doelstelling is er precies gezet voor 2030?

quote:
Dat legt zo een enorme druk op de maatschappij dat het tegen je gaat werken. In nog geen 10 jaar wil je een complete transitie doorvoeren die praktisch onmogelijk is. Daar kan een Shell etc niet op anticiperen. Zorg eerst voor vervanging alvorens je gaat afbreken dat je nu hebt.
En wat wordt er precies afgebroken?
pi_202407437
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:58 schreef luxerobots het volgende:
Nou? Welke doelstelling is er precies gezet voor 2030?
Er zijn veel entiteiten die dat jaar aanhouden voor van alles en nog wat...
Veel mensen nemen dat dan ook gewoon over en zien het ten onrechte voor 'waar' aan...

We worden misschien een beetje gek gemaakt... :')
pi_202407478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nou? Welke doelstelling is er precies gezet voor 2030?
[..]
En wat wordt er precies afgebroken?
Mensen die steeds roepen dat Tata, Shell, DSM maar moet weggaan ivm klimaat. Dat noem ik iets willen afbreken als we een discussie voeren hier op fok als het gaat om voorstanders van het verdwijnen van de zware industrie, chemie, boeren etc.

En ga nu niet doen alsof je niet weet wat de doelstelling is voor 2030. Er ligt notabebe een klimaatakkoord mbt tot co2 uitstoot en in 2050 alles op wind,zon of aardwarmte moet draaien.
Een klein stukje van de rijksoverheid. Oké mogelijk verspreiden die dan nepnieuws. Dat zou kunnen. :)
49% minder CO2-uitstoot in 2030 ten opzichte van 1990.
Om dit doel te halen, hebben de overheid, bedrijven en maatschappelijke organisaties een Klimaatakkoord gesloten. Er staan ook afspraken in die partijen onderling hebben gemaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherni op 30-11-2021 17:24:21 ]
pi_202407741
O jee, als Microsoft zijn groene stroom slurpende datacentres maar niet weghaalt, dat kost weer 3 banen. Gooi er maar snel een paar honderd miljoen subsidie tegenaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202407761
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:46 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou ja, als mensen dan nog maar het salaris hebben om en een vangnet te kunnen blijven betalen(belasting) en nog meer kunnen eten en drinken. :)

Overigens is die belasting ook hard nodig om überhaupt van het gas af te kunnen gaan etc. Daar zal wel arbeid voor nodig zijn.
We hebben nu toch al voedselbanken? en omdat de grote eters-(multinationals en aanhangers)- hier niet meer zouden eten en drinken, zouden er veel meer voedseloverschotten overblijven voor de voedselbanken om te verdelen aan de nooddruftigen.
pi_202407799
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:27 schreef T-zooi het volgende:
Prachtig om te zien dat al die onheilsberichten over de ondergang van Engeland na Brexit compleet tegenover gesteld waarheid worden.
Want je wil beweren dat het er voor Jan met de pet in GB lekker uitziet? Nope.
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:38:21 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202407823
Als een bedrijf voor Nederland kiest dan krijgt het een hoog opgeleide bevolking, goede infra, veiligheid en nog veel meer. Dat kost geld. Ze mogen misschien ook in Mogadishu gaan zitten voor niks, veel succes dan.
Als ik met vakantie voor een luxe resort kies met allerlei faciliteiten dan ben ik ook meer kwijt dan wanneer ik in de Katjeskelder ga zitten. Dat vindt iedereen normaal.

Ons vooral niet laten chanteren door grote bedrijven en onze eigen waarden kennen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202407849
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:38 schreef LXIV het volgende:
Als een bedrijf voor Nederland kiest dan krijgt het een hoog opgeleide bevolking, goede infra, veiligheid en nog veel meer. Dat kost geld. Ze mogen misschien ook in Mogadishu gaan zitten voor niks, veel succes dan.
Als ik met vakantie voor een luxe resort kies met allerlei faciliteiten dan ben ik ook meer kwijt dan wanneer ik in de Katjeskelder ga zitten. Dat vindt iedereen normaal.

Ons vooral niet laten chanteren door grote bedrijven en onze eigen waarden kennen.
Als die bedrijven allemaal weggaan zal daarmee ook de hoogopgeleide bevolking op termijn verdwijnen.
pi_202407876
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als die bedrijven allemaal weggaan zal daarmee ook de hoogopgeleide bevolking op termijn verdwijnen.
Dat zal ook wel weer meevallen. We moeten ook niet doen alsof heel hoogopgeleid Nederland voor een multinational werkt.

Bovendien hebben de meeste Nederlanders helemaal geen zin om voor hun werk naar het buitenland te verkassen, of ze nou hoogopgeleid zijn of niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202407890
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:14 schreef Bocaj het volgende:
Wij als Nederlanders hebben "niet de keiharde wil" om open te blijven zoals de Britten of de Denen, vindt ze. Die zetten volgens haar "alles op alles" om niet meer dicht te gaan.
Vind ook dat we dat inderdaad moeten doen! (We gooien te snel de handdoek in de ring!)
Be bold!
pi_202407951
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zal ook wel weer meevallen. We moeten ook niet doen alsof heel hoogopgeleid Nederland voor een multinational werkt.

Bovendien hebben de meeste Nederlanders helemaal geen zin om voor hun werk naar het buitenland te verkassen, of ze nou hoogopgeleid zijn of niet.
In iedergeval middelbaar. Zeker in de industrie. En laat dat een zeer grote groep zijn. Als bijvoorbeeld een DSM zou verdwijnen dan heb je in Limburg een gigantisch probleem. Bovendien is veel middelbaar en hoger onderwijs afgestemd op DSM als het om technische richtingen gaat.

Met verdwijnen bedoel ik de opleidingen die noodzakelijk zijn om in die industrie te werken. En dat heeft op langere termijn invloed op de kennis in je land. Ik druk mij vaker niet al te best uit. Dat is mijn fout.
pi_202407988
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:27 schreef T-zooi het volgende:
Prachtig om te zien dat al die onheilsberichten over de ondergang van Engeland na Brexit compleet tegenover gesteld waarheid worden.
Lege supermarkten.... Noem dat maar compleet tegenovergestelde
pi_202408008
Multinationals verdienen het om minder belasting te betalen dan andere bedrijven en heel veel minder dan het MKB.
pi_202408078
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:09 schreef Cherni het volgende:
Mensen die steeds roepen dat Tata, Shell, DSM maar moet weggaan ivm klimaat. Dat noem ik iets willen afbreken als we een discussie voeren hier op fok als het gaat om voorstanders van het verdwijnen van de zware industrie, chemie, boeren etc.
Niemand roept hier dat Tata, Shell en DSM maar moeten vertrekken vanwege het klimaat.

Overigens mag Tata van mij wel uit Nederland vertrekken, die vergiftigen de hele omgeving hier.

En wat betreft de landbouw zou het een zege zijn als ze stoppen met landbouwgif en de intensieve veeteelt op de schop gaat.
pi_202408091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Meer tijd nemen om bepaalde doelstellingen te halen. Waarom die 2030? Dat legt zo een enorme druk op de maatschappij dat het tegen je gaat werken. In nog geen 10 jaar wil je een complete transitie doorvoeren die praktisch onmogelijk is. Daar kan een Shell etc niet op anticiperen. Zorg eerst voor vervanging alvorens je gaat afbreken dat je nu hebt.
Superlastig inderdaad, dat je na 30 jaar bewust niet anticiperen, zo'n transitie dan opeens in 10-20 jaar moet gaan doen. Zielige Shell.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202408240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Superlastig inderdaad, dat je na 30 jaar bewust niet anticiperen, zo'n transitie dan opeens in 10-20 jaar moet gaan doen. Zielige Shell.
Er is meer dan CO2. Bedrijven zoals een DSM investeren steeds. Je hebt ook met geluidsemissie te maken waarop men ook moest anticiperen. Maw het ene doel is nog niet bereikt komt het volgende er al weer aan. Ik heb in die sector gewerkt en om geluidsdempers te plaatsen etc kost enorm veel tijd en investeringskosten. Een geluidsdemper in een leiding plaatsen gaat niet zomaar. Met een leidingweerstand en ventilatoren zit je zo op de grens dat het proces niet meer werkt. En dat is nog maar een klein voorbeeld als het om geluid gaat.

Enfin de chemische industrie rolt van de ene naar de andere doelstelling. Ga mij dus niet wijsmaken dat zij niets doen mbt het klimaat en omgeving. Al die installaties zijn steeds onderhevig aan een revamp, onderhoud etc om aan de eisen te kunnen voldoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 30-11-2021 18:37:31 ]
pi_202408250
Nederland is een klein shitland met een corrupte regering en compleet gestoorden klimaatgekken die hier alles kapot maken. Tegelijkertijd stroomt het land vol met zwervers, landlopers en meer van dergelijk gespuis. Gemiddeld meer dan 1000 per week. Kom maar binnen met je knecht, wij zitten allemaal even recht.
pi_202408261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kom maar binnen met je knecht, wij zitten allemaal even recht.
:D <O) 8} :muziek:
pi_202408407
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:D <O) 8} :muziek:
Misschien heeft u nog even tijd. Voordat u weer naar Spanje rijdt.

Dus die bedrijven gaan mee in de zak naar Spanje. oO/ <O) 8}
pi_202408576
Ik zie het niet als een probleem. Er is een personeelstekort in legio sectoren hier. Als we werkgelegenheid in de EU wat beter verdelen is het probleem van armlastige lidstaten ook weer wat geholpen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:54:50 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202408761
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als die bedrijven allemaal weggaan zal daarmee ook de hoogopgeleide bevolking op termijn verdwijnen.
Het is niet zo dat wij die bedrijven dankbaar moeten zijn dat ze onze hoogopgeleide bevolking bezig houden. Het is andersom
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202408816
Nu maar hopen dat ze hun expat werknemers ook meenemen, dan kun je in Amsterdam en Eindhoven misschien weer gewoon in het Nederlands een kop koffie bestellen en minder perverse bedragen voor woonruimte betalen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202408821
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is niet zo dat wij die bedrijven dankbaar moeten zijn dat ze onze hoogopgeleide bevolking bezig houden. Het is andersom
Hear hear. Goed gezien.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202408935
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is niet zo dat wij die bedrijven dankbaar moeten zijn dat ze onze hoogopgeleide bevolking bezig houden. Het is andersom
Daar ben ik het niet mee eens. Zonder hoogwaardige industrie heb je die opleidingen ook niet nodig. Als ik geen vliegtuigindustrie heb, hoef ik ook de opleidingen niet te verzorgen. Zou het land vol staan met distributie heb ik veel meer aan lager opgeleiden.

Juist omdat we in het Westen alle middelen hadden hebben wij het nu zo goed. Een industrie heeft namelijk ook infra nodig etc. Iets dat velen hier schijnbaar totaal vergeten.

Waarom denk je dat China nu een enorme sprong gemaakt heeft. Juist door onze industrie etc die we hadden naar China te verplaatsen. Alle kennis neem je dus ook mee.
pi_202408976
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hear hear. Goed gezien.
Door deze bedrijven hebben tal van gezinnen zich uitstekend in hun onderhoud kunnen voorzien. Vaak ook met een prims cao ipv waardeloze flexbaantjes.
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:11:07 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202409024
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Lege supermarkten.... Noem dat maar compleet tegenovergestelde
Nou, het grootkapitaal komt inderdaad wel naar GB, die vinden het maar wat mooi dat de rechtsen daar lekker bukken en de billen gespreid houden, die verkopen momenteel hun eigen moeder nog als ze er politiek goede sier mee kunnen maken. Ondertussen is de realiteit voor de gewone Brit wat minder feestelijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202409142
Kunnen ze de boeren niet meenemen?

lol, multinationals willen alleen maar werknemers die er slecht voor staan dus ik snap wel dat ze naar het Verenigd Koninkrijk willen. Enig idee hoeveel uren die mensen dagelijks werken voor welk loon? Van mij mogen die bedrijven lekker opzouten hier. Er is toch werk genoeg.
pi_202409319
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:19 schreef Makrelis het volgende:
Kunnen ze de boeren niet meenemen?

lol, multinationals willen alleen maar werknemers die er slecht voor staan dus ik snap wel dat ze naar het Verenigd Koninkrijk willen. Enig idee hoeveel uren die mensen dagelijks werken voor welk loon? Van mij mogen die bedrijven lekker opzouten hier. Er is toch werk genoeg.
Ik ben bang dat veel mensen zich vergissen in het salaris van een gemiddelde operator bij een multinational in de chemie/industrie. Dat ligt wel iets(dan druk ik mij nog zacht uit) hoger dan bij arbeiders bij Amazon, UPS etc. En over een cao zullen we maar zwijgen.
pi_202409794
Hoeveel werkgelegenheid bied zo’n hoofdkantoor nog tegenwoordig?

De helft zijn ingevlogen expats, grootse deel van de tijd wordt er thuis gewerkt en online vergaderd. Mensen doen alles zelf, dus secretaresses, koffiejuffrouwen en schoonmakers zijn ook minder nodig.
.
pi_202410082
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:30 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ben bang dat veel mensen zich vergissen in het salaris van een gemiddelde operator bij een multinational in de chemie/industrie. Dat ligt wel iets(dan druk ik mij nog zacht uit) hoger dan bij arbeiders bij Amazon, UPS etc. En over een cao zullen we maar zwijgen.
Ik heb het over britten. Nederlandse proces-operators zoals in de Botlek zie ik als overbetaald. Slecht volk ook vaak, maar dat is puur mijn mening.
pi_202410300
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:08 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik heb het over britten. Nederlandse proces-operators zoals in de Botlek zie ik als overbetaald. Slecht volk ook vaak, maar dat is puur mijn mening.
Ik had gehoopt dat je zou zeggen dat arbeiders bij Amazon etc onderbetaald worden en een slechte cao hebben. Jammer
pi_202410335
Ik heb in het artikel niet echt duidelijke argumenten gelezen waarom ze zouden willen vertrekken.
pi_202410360
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat je zou zeggen dat arbeiders bij Amazon etc onderbetaald worden en een slechte cao hebben. Jammer
Als ze al een CAO hebben. Ik koop er nooit dus aan mij ligt het niet.
pi_202410443
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Door deze bedrijven hebben tal van gezinnen zich uitstekend in hun onderhoud kunnen voorzien. Vaak ook met een prims cao ipv waardeloze flexbaantjes.
Ja laten we een kaarsje voor ze branden. :) Is het trouwens zo dat men allemaal "uitstekende" vaste banen heeft aldaar? Is dat een natuurlijke eigenschap van multinationals? Zij liften volgens mij ook volop mee op de mogelijkheden die er zijn. En dan die belasting... die ze ontduiken. Ja het is allemaal prachtig.

Als ze even hun zin niet krijgen dan smijten ze er wat miljardjes tegenaan en dan gaan ze voor functie elders. Wat dat betreft hebben ze meer van een parasiet dan van een weldoener.

Maar LXIV heeft gelijk. Ze zitten hier wegens de goede infra en opleidingen. Die verzorgen ze niet zelf. Daar liften ze op mee. Je kunt ook elders gaan als het gras daar groener is. En dat doen ze ook. Het zijn bepaald geen filantropen die het zeer goed voorhebben met het land van dienst. Jij doet net alsof dat wel zo is.

Je mag je als land natuurlijk nooit laten afpersen onder dreiging van vertrek. Dan is het einde zoek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202410464
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:18 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Als ze al een CAO hebben. Ik koop er nooit dus aan mij ligt het niet.
Dat ben ik met je eens.
pi_202410551
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens.
Het is niet alleen Amazon. Tal van bedrijven maken misbruik van doorgeslagen flexibilisering. Ook bij gerenommeerdere bedrijven vinden er constructies plaats dmv outsourcing waardoor werknemers weinig tot geen rechten hebben.
pi_202410554
De VVD is te links geworden. Die dividendbelasting moet gewoon weg, ons land moet aantrekkelijk blijven voor expats om te werken en werkgevers moeten de vrijheid krijgen ons om een vaccinatiebewijs te vragen. Die haat op multinationals is ook onbegrijpelijk. Wie is er nou tegen economische vooruitgang?
pi_202410572
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:27 schreef appeleibanaan het volgende:
De VVD is te links geworden.
Nou QFT hoor. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202410614
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nou, het grootkapitaal komt inderdaad wel naar GB, die vinden het maar wat mooi dat de rechtsen daar lekker bukken en de billen gespreid houden, die verkopen momenteel hun eigen moeder nog als ze er politiek goede sier mee kunnen maken. Ondertussen is de realiteit voor de gewone Brit wat minder feestelijk.
Goede post. Dat artikel schetst inderdaad geen feestelijk beeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202410698
het overwegen en het doen zijn 2 verschillende dingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 20:34:18 #66
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202410708
Dan gaan ze toch :W
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202410720
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:27 schreef appeleibanaan het volgende:
Wie is er nou tegen economische vooruitgang?
ik :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202410792
Ze maken volop gebruik van de globalisering door landen tegen elkaar uit te spelen. De landen mogen tegen elkaar opbieden om zo'n weldoener in huis te halen. Men zou daar niet voor moeten zwichten want het riekt naar afpersing. Geen gedrag wat je graag wilt van een bedrijf. Een bedrijf is geen mens en heeft derhalve geen geweten en geen moraal. Maar de inwoners van een land hebben dat wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202410806
Typisch. Grote multinationals wegpesten en daarna verbaasd toekijken. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Het land wordt kapot gemaakt door klimaatgekkies, wokeartiesten en een incapabele overheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2021 20:38:55 ]
pi_202410809
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik :Y
Groeien zal je! ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202410828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:37 schreef Harlekien2 het volgende:
Typisch. Grote multinationals wegpesten en daarna verbaast toekijken. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Het land wordt kapot gemaakt door klimaatgekkies, wokeartiesten en een incapabele overheid.
dezelfde mensen die multinationals terecht wegpesten zijn niet verbaasd, dat zijn andere mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202410834
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:37 schreef Bart2002 het volgende:
Ze maken volop gebruik van de globalisering door landen tegen elkaar uit te spelen. De landen mogen tegen elkaar opbieden om zo'n weldoener in huis te halen. Men zou daar niet voor moeten zwichten want het riekt naar afpersing. Geen gedrag wat je graag wilt van een bedrijf. Een bedrijf is geen mens en heeft derhalve geen geweten en geen moraal. Maar de inwoners van een land hebben dat wel.
Je snapt dat je hier gewoon de hele kapitalistische markt beschrijft?
pi_202410855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Groeien zal je! ;)
groeien in acceptatie dat het minder kan, socialer worden en meer empathie tonen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202410864
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja laten we een kaarsje voor ze branden. :) Is het trouwens zo dat men allemaal "uitstekende" vaste banen heeft aldaar? Is dat een natuurlijke eigenschap van multinationals? Zij liften volgens mij ook volop mee op de mogelijkheden die er zijn. En dan die belasting... die ze ontduiken. Ja het is allemaal prachtig.

Als ze even hun zin niet krijgen dan smijten ze er wat miljardjes tegenaan en dan gaan ze voor functie elders. Wat dat betreft hebben ze meer van een parasiet dan van een weldoener.

Maar LXIV heeft gelijk. Ze zitten hier wegens de goede infra en opleidingen. Die verzorgen ze niet zelf. Daar liften ze op mee. Je kunt ook elders gaan als het gras daar groener is. En dat doen ze ook. Het zijn bepaald geen filantropen die het zeer goed voorhebben met het land van dienst. Jij doet net alsof dat wel zo is.
Je hebt ze gewoon nodig. Zonder deze multinationals ben je slechter af. En aan opleidingen doen ze zeker aan mee. Dat is in Duitsland en Frankrijk ook het geval. Dit omdat multinationals belang hebben bij opgeleid personeel. Zo heeft Siemens een heel opleidingsprogramma opgezet bij de rwth Aachen en een opleiding spoorwegtechniek. Dat is nog maar een voorbeeld. Ik heb les gehad van een medewerker van DSM mbt stress berekingen(lesprogramma's gemaakt door DSM). Nooit echt iets mee gedaan, maar dit soort multinationals investeren wel degelijk in opleidingen.

En ik heb het niet over filantropie. Ik heb het over een wederzijds belang.

Maar wat is jou oplossing als we vanwege het klimaat dit zouden verplaatsen? Alsof klimaat ophoud te bestaan aan onze grens.
pi_202410930
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
groeien in acceptatie dat het minder kan, socialer worden en meer empathie tonen
Man man man. Mensen zoals jij maken dit land kapot.
pi_202410937
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:38 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Je snapt dat je hier gewoon de hele kapitalistische markt beschrijft?
Nee dat is niet zo. Misschien wel de huidige "markt". Maar dat komt omdat kapitalisme kapot is doordat de eerste wet daarvan zoals geformuleerd door Adam Smith (Gij zult investeren) niet meer gevolg wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202410941
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:41 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Man man man. Mensen zoals jij maken dit land kapot.
klopt daar ben ik mij van bewust ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202410954
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:37 schreef Harlekien2 het volgende:
Typisch. Grote multinationals wegpesten en daarna verbaasd toekijken. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Het land wordt kapot gemaakt door klimaatgekkies, wokeartiesten en een incapabele overheid.
Ze zijn blij totdat ze realiseren dat het hen zelf raakt in de portemonnee
pi_202410990
Tering. Heeft Shell hier wat posters geronseld om tegengas te geven? Het lijkt net zo. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202410992
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:42 schreef appeleibanaan het volgende:

[..]
Ze zijn blij totdat ze realiseren dat het hen zelf raakt in de portemonnee
Precies. Maar vaak zijn het mensen die niet zo ver kunnen denken.
pi_202411002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
Tering. Heeft Shell hier wat posters geronseld om tegengas te geven? Het lijkt net zo. :)
Zwaktebod.
pi_202411003
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:39 schreef Cherni het volgende:
Maar wat is jou oplossing als we vanwege het klimaat dit zouden verplaatsen?
Ik heb het niet over het klimaat gehad. Wel over principes. En dat een land zich nooit mag laten afpersen. Dan dooft het licht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202411091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
Tering. Heeft Shell hier wat posters geronseld om tegengas te geven? Het lijkt net zo. :)
Humor. Ik ben het ook niet geheel oneens met je stelling. Maar dat heeft meer te maken met globalisatie. Dat is een andere discussie. Dat staat los van het belang dat multinationals hebben.
pi_202411118
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:39 schreef Cherni het volgende:
Dit omdat multinationals belang hebben bij opgeleid personeel. Zo heeft Siemens een heel opleidingsprogramma opgezet bij de rwth Aachen en een opleiding spoorwegtechniek. Dat is nog maar een voorbeeld.
Ik denk eerlijk gezegd dat jij het hebt over vroeger. Toen was het gewoon voor een bedrijf om een opleidingsinstituut te hebben of te steunen. Dat is allemaal niet meer zo. Ze willen nu graag dat de "markt" cq de belastingbetaler dat voor ze oplost.

Ik ben het met je eens dat toen het Rijnlands Model (t/m +- de jaren 70) nog aan de orde was bedrijven een sociaal gezicht hadden. Maar dat is onder invloed van het Neoliberalisme reeds lang niet meer zo.

Ook de corebusiness van banken en verzekeraars was toen "dienstverlening"... :D Waar de klant voorop stond en zonder winstbejag. Dat kan men zich nu niet meer voorstellen. Het zijn keiharde inhalige haaien geworden die er zijn voor zichzelf. Maar dat was dus niet altijd zo en het is zeker geen natuurwet dat het zo moet werken als nu. Hoewel de jeugd niet anders weet en er van overtuigd is dat een bedrijf enkel bestaat om winst te maken. Er is daar iets misgegaan in de tijd..

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 30-11-2021 20:57:29 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202411272
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat jij het hebt over vroeger. Toen was het gewoon voor een bedrijf om een opleidingsinstituut te hebben of te steunen. Dat is allemaal niet meer zo. Ze willen nu graag dat de "markt" cq de belastingbetaler dat voor ze oplost.

Ik ben het met je eens dat toen het Rijnlands Model (t/m +- de jaren 70) nog aan de orde was bedrijven een sociaal gezicht hadden. Maar dat is onder invloed van het Neoliberalisme reeds lang niet meer zo.
Kijk wij komen er wel uit. Dat het neoliberalisme zoveel stuk gemaakt heeft is waar. En vanwege globalisatie is het verplaatsen van arbeid etc ook veel eenvoudiger geworden. Dat is dan ook de reden dat ik tegen globalisatie ben. Juist om die punten die jij ook aanhaalt.
pi_202411360
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
O jee, als Microsoft zijn groene stroom slurpende datacentres maar niet weghaalt, dat kost weer 3 banen. Gooi er maar snel een paar honderd miljoen subsidie tegenaan.
Kost net zoveel geld om ze hier te houden, plus gigantische vervuiling, enorm stroomverbruik, neemt ruimte in, ik zeg donder lekker op. Het zijn allemaal ranzige parasieten zonder enige vorm van loyaliteit of eergevoel. Is het niet de dividendbelasting, dan is het wel weer wat anders. Don't wanna be here, then fucking leave.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:07:59 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202411516
Weg er mee.
De grote jongens verhuizen alleen maar omdat het ergens anders goedkoper is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:21:28 #88
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202411790
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:07 schreef Hyperdude het volgende:
Weg er mee.
De grote jongens verhuizen alleen maar omdat het ergens anders goedkoper is.
Ze verhuizen omdat het VK minder (of misschien wel geen) beperkingen heeft voor de beloning van de topbestuurders, vanwege beter rendement voor de aandeelhouders omdat het de bedrijfsstructuur versimpelt en geen dividend belasting in VK.

Oh ja, en het is dus voornamelijk een verhuizing op papier, er zal geen enkele fabriek gesloten worden, daar zit veel te veel kapitaal in.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202412122
Laat ze maar lekker optyfen allemaal.
pi_202412212
OK doei
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202412296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:37 schreef Harlekien2 het volgende:
Typisch. Grote multinationals wegpesten en daarna verbaasd toekijken. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Het land wordt kapot gemaakt door klimaatgekkies, wokeartiesten en een incapabele overheid.
Het land wordt eerder kapot gemaakt door de belastingmoraal van Nederlandse bands als U2 en Nederlandse meubelzaken als Ikea.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202412578
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kost net zoveel geld om ze hier te houden, plus gigantische vervuiling, enorm stroomverbruik, neemt ruimte in, ik zeg donder lekker op. Het zijn allemaal ranzige parasieten zonder enige vorm van loyaliteit of eergevoel. Is het niet de dividendbelasting, dan is het wel weer wat anders. Don't wanna be here, then fucking leave.
Ik ben best gevoelig voor het argument van vestigingsklimaat, maar wel vanuit de vraag wat je nou eigenlijk echt wat aan hebt. Wat is het dat het bedrijf in Nederland komt gebruiken? En wat heeft het te bieden? Als je hier komt voor de subsidies, belastingontwijking en de bereidheid van de VVD om de bevolking en de natuur aan vervuiling bloot te stellen. dan donder je maar op naar Parasitië.

Maar VVD en D66 zien Nederland als wingewest voor de wereld, voornamelijk het buitenland dus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202412586
Goed gecoördineerde poging om de afschaf van de dividendbelasting er alsnog door te drukken lijkt het vooral.
pi_202415951
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt wel roepen dat alles kut is, maar het is niet zo dat je zelf een oplossing aandraagt.
De oplossing is heel simpel. Beleid maken met verstand en niet met emotie. Dus niet je grote bedrijven wegpesten met milieumaatregelen die op wereldschaal precies 0 resultaat opleveren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202415977
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In het stuk wordt opnieuw de dividendbelasting genoemd als reden voor het vertrek van Unilever en Shell.

Ik kan mij herinneren dat zowel in de Tweede Kamer als in de samenleving veel verzet was tegen het afschaffen van deze belasting. Ook op FOK! was de kritiek niet mals.

Beetje vreemd om vervolgens Rutte als schuldige aan te wijzen. Die wilde juist korte metten maken met de dividendbelasting.
Dat is natuurlijk onzin. De reden is de uitspraak van de rechter over het terugdringen van CO2 maar dat zal Shell nooit toegeven.

Volgens mij waarschuwde ik hier al voor in het desbetreffende topic. Je kunt als Nederland (moet je met een vergrootglas zoeken op de wereldkaart) wel allerlei stringente maatregelen opleggen omdat je denkt dat wij hier wel even de wereld redden, dan verkassen ze gewoon.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202416188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin. De reden is de uitspraak van de rechter over het terugdringen van CO2 maar dat zal Shell nooit toegeven.
Waarom is dat onzin? Shell en Unilever hebben dat nota bene zelf bevestigd. Waarom denk je dat Rutte zo gebrand was op het opheffen van de dividendbelasting? Wie denk je dat er bij hem hebben gelobbyd?

En dat multinationals bij voorkeur zo min mogelijk belasting betalen, is geen groot geheim. Dat dergelijke bedrijven uitwijken naar een land waar ze minder af hoeven te tikken, is dus volstrekt logisch.

Aanscherping van de milieuregels zal ongetwijfeld een rol spelen. Maar dan zeg ik: fuck em. Als bedrijven niet mee willen werken aan het terugdringen van de CO2-uitstoot, dan hoepelen ze ook maar op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 1 december 2021 @ 10:25:39 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202416334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom is dat onzin? Shell en Unilever hebben dat nota bene zelf bevestigd. Waarom denk je dat Rutte zo gebrand was op het opheffen van de dividendbelasting? Wie denk je dat er bij hem hebben gelobbyd?

En dat multinationals bij voorkeur zo min mogelijk belasting betalen, is geen groot geheim. Dat dergelijke bedrijven uitwijken naar een land waar ze minder af hoeven te tikken, is dus volstrekt logisch.

Aanscherping van de milieuregels zal ongetwijfeld een rol spelen. Maar dan zeg ik: fuck em. Als bedrijven niet mee willen werken aan het terugdringen van de CO2-uitstoot, dan hoepelen ze ook maar op.
Shell heeft al gezegd dat het verhuizen van het hoofdkantoor geen gevolgen heeft voor het uitvoeren van het vonnis.

En jij lijkt ook een beetje verward over wat de “verhuizing “ van Shell inhoudt. Niemand “hoepelt op”, geen enkele fabriek of gaswinninglocatie hoepelt op. Misschien dat Ben van Beurden fulltime of misschien maar parttime in Engeland gaat zitten. That’s it.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202416342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom is dat onzin? Shell en Unilever hebben dat nota bene zelf bevestigd. Waarom denk je dat Rutte zo gebrand was op het opheffen van de dividendbelasting? Wie denk je dat er bij hem hebben gelobbyd?

En dat multinationals bij voorkeur zo min mogelijk belasting betalen, is geen groot geheim. Dat dergelijke bedrijven uitwijken naar een land waar ze minder af hoeven te tikken, is dus volstrekt logisch.

Aanscherping van de milieuregels zal ongetwijfeld een rol spelen. Maar dan zeg ik: fuck em. Als bedrijven niet mee willen werken aan het terugdringen van de CO2-uitstoot, dan hoepelen ze ook maar op.
Ja, en dan gaan ze 5 km over de grens dezelfde CO2 uitstoten dus daar schiet je niks mee op. Maar je bent wel de balstinginkomsten en banen kwijt. En wat ben je er milieutechnisch mee opgeschoten? Precies niks.

Het is dit soort kortzichtig kruideniersmentaliteit waarom bedrijven vertrekken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202416361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Shell heeft al gezegd dat het verhuizen van het hoofdkantoor geen gevolgen heeft voor het uitvoeren van het vonnis.

En jij lijkt ook een beetje verward over wat de “verhuizing “ van Shell inhoudt. Niemand “hoepelt op”, geen enkele fabriek of gaswinninglocatie hoepelt op. Misschien dat Ben van Beurden fulltime of misschien maar parttime in Engeland gaat zitten. That’s it.
Dank voor de opheldering.

In dat geval speelt de aanscherping van de milieuregels dus al helemaal geen rol.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202416369
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Shell heeft al gezegd dat het verhuizen van het hoofdkantoor geen gevolgen heeft voor het uitvoeren van het vonnis.
Hebben ze daar hun handtekening onder gezet? Nee? Dan kunnen ze natuurlijk zoveel zeggen als ze nergens aan gebonden zijn.
quote:
En jij lijkt ook een beetje verward over wat de “verhuizing “ van Shell inhoudt. Niemand “hoepelt op”, geen enkele fabriek of gaswinninglocatie hoepelt op. Misschien dat Ben van Beurden fulltime of misschien maar parttime in Engeland gaat zitten. That’s it.
O ja, dat is nog maar de vraag. Shell Pernis heb je niet 1-2-3 verhuisd. De vraag is of er nog geďnvesteerd gaat worden of dat het langzaam dood gaat bloeden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')