abonnement Unibet Coolblue
pi_202439025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het mag dan een terecht punt zijn, de oplossing is er niet. Dwang is totale onzin in onze samenleving en daarmee bereik je ook geen mentaliteitsverandering.

En met corona kun jij helemaal niet vaststellen (zonder QR) of die dertiger gezond is, he?
Daarom moet er ter uitbreiding van de CoronaCheck app iedereen eenmaal per 3 maanden bij de GGD op de smart weegschaal staan. Wanneer je boven een bepaald vetpercentage zit krijg je geen geldige QR.

De QR is dan voor fastfood en thuisbezorgd apps, cafetaria's. De coronacheck en thuisbezorgd moeten dan ook gekoppeld worden aan je digid. Daarnaast moet mijnoverheid ook gelijk een site bieden mijngezondheid.nl waarin je zorgverzekering en gezondsheidsinformatie staat. Per 3 maanden krijg je dan vanuit de overheid een cijfer hoe je scoort.

Des te hoger de cijfer des te meer mogelijkheden in de maatschappij en je kcal per maand limiet die omhoog gaat.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 19:35:30 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202439064
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:33 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Daarom moet er ter uitbreiding van de CoronaCheck app iedereen eenmaal per 3 maanden bij de GGD op de smart weegschaal staan. Wanneer je boven een bepaald vetpercentage zit krijg je geen geldige QR.

De QR is dan voor fastfood en thuisbezorgd apps, cafetaria's. De coronacheck en thuisbezorgd moeten dan ook gekoppeld worden aan je digid. Daarnaast moet mijnoverheid ook gelijk een site bieden mijngezondheid.nl waarin je zorgverzekering en gezondsheidsinformatie staat. Per 3 maanden krijg je dan vanuit de overheid een cijfer hoe je scoort.

Des te hoger de cijfer des te meer mogelijkheden.
Ik wist niet dat overgewicht besmettelijk was zoals corona. Vetpercentage is trouwens niet te meten met een weegschaal, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202439094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik wist niet dat overgewicht besmettelijk was zoals corona. Vetpercentage is trouwens niet te meten met een weegschaal, he?
Mijne doet dat wel. (8.1%) huawei ding is het. Iets met berekening qua lengte/gewicht wss.

Verder, de overheid heeft het beste voor met onze gezondheid. Daarom is een ideaal gewicht een streven voor onze maatschappij.

Dikke mensen drukken namelijk ook het zorgstelsel.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 19:45:07 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202439237
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:37 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mijne doet dat wel. (8.1%) huawei ding is het. Iets met berekening qua lengte/gewicht wss.

Verder, de overheid heeft het beste voor met onze gezondheid. Daarom is een ideaal gewicht een streven voor onze maatschappij.

Dikke mensen drukken namelijk ook het zorgstelsel.
Maar als mensen zich niet houden aan die regels, wat dan? Een testje waarmee ze wel toegang krijgen tot de snackbar? Hm? Of opsluiten zoals we niet met ongevaccineerden doen?

Mischien een goed idee van je, we gaan ongevaccineerden verplicht vaccineren en zo niet dan worden ze opgesloten, zo te zien ben jij daar een voorstander van. Nooit van jou verwacht maar zo zie je maar weer, alles is mogelijk.

PS: Dat is dus geen vetmeting.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202439326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het mag dan een terecht punt zijn, de oplossing is er niet. Dwang is totale onzin in onze samenleving en daarmee bereik je ook geen mentaliteitsverandering.

En met corona kun jij helemaal niet vaststellen (zonder QR) of die dertiger gezond is, he?
Een groot deel van de bevolking loopt anders warm voor dwang, drang en het pesten van mensen die in hun ogen stompzinnige gezondheidsbeslissingen nemen.

Mwah. Je hebt de basisregels. Als mensen zich daar al eens aan zouden houden. Te beginnen met als je niet helemaal ok bent, gewoon binnen blijven.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 19:50:59 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202439385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een groot deel van de bevolking loopt anders warm voor dwang, drang en het pesten van mensen die in hun ogen stompzinnige gezondheidsbeslissingen nemen.

Mwah. Je hebt de basisregels. Als mensen zich daar al eens aan zouden houden. Te beginnen met als je niet helemaal ok bent, gewoon binnen blijven.
En daar zijn we bij de kern van het probleem, toch? Men doet waar men zelf zin in heeft, of dat nu met corona of met ongezond eten (en gebrek aan beweging) is, De "Ik bepaal zelf wel...." houding, zeg maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202439591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En daar zijn we bij de kern van het probleem, toch? Men doet waar men zelf zin in heeft, of dat nu met corona of met ongezond eten (en gebrek aan beweging) is, De "Ik bepaal zelf wel...." houding, zeg maar.
Precies, dus dan is het heel hypocriet om anderen te gaan verwijten dat ZIJ iets fout doen terwijl zij ZELF op een ander vlak ook onderdeel zijn van het probleem. Dat op dit moment Corona hun wellicht minder of niet treft omdat ze een prik hebben gehad, wil niet zeggen dat ze niet over een jaar met hart- en vaatziektes in het ziekenhuis liggen om diezelfde zorg te belasten.

En een vetmeting op een weegschaal kan prima...
quote:
Een vetpercentagemeting op een weegschaal gebeurt via een elektronisch signaal dat door je lichaam wordt gestuurd. Vet heeft een andere weerstand dan vocht, waardoor de weegschaal kan meten hoeveel vet en vocht je lichaam bevat.
pi_202439622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En daar zijn we bij de kern van het probleem, toch? Men doet waar men zelf zin in heeft, of dat nu met corona of met ongezond eten (en gebrek aan beweging) is, De "Ik bepaal zelf wel...." houding, zeg maar.
Ja. Mensen die maatregelen willen, willen vaak vooral maatregelen voor anderen. Horeca wil de scholen en de kappers dicht, de kappers de horeca, mensen die graag binnen zitten willen dat iedereen binnen zit, toen niet-essentiële winkels dicht moesten hoorde je allerlei niet-essentiële winkeliers klagen over andere wel essentiële winkeliers, etc.

Daarom vind ik het weinig consequent allemaal. Volgens de argumenten van Hugo dient 2g vooral om niet-gevaccineerden tegen zichzelf te beschermen. Dat vind ik kul. Dan kun je rokers en mensen met overgewicht ook wel tegen zichzelf gaan beschermen.

Qua idee een beetje hetzelfde.

Los daarvan, is wel apart dat sporten na 17:00 uur niet meer mag. Sporten is juist gezond. Van kinderen halen en brengen naar de voetbaltraining, krijg je ook niet zo snel cojona.

Ouders die hun kinderen halen en brengen naar de voetbaltraining, dat is ongeveer hetzelfde als naar de Mac rijden.
pi_202439660
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

En een vetmeting op een weegschaal kan prima...
[..]

Inderdaad.

Bij wijze van proef gevaccineerde dikkerdjes die zich nu eens zo druk maken voor elk bezoek aan iets niet-essentieels op de weegschaal zetten.

Te hoog vetpercentage? Dan niet de Burger King binnen. En da's niet om de speklap te pesten, maar om hem te beschermen.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 20:02:40 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202439708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Precies, dus dan is het heel hypocriet om anderen te gaan verwijten dat ZIJ iets fout doen terwijl zij ZELF op een ander vlak ook onderdeel zijn van het probleem. Dat op dit moment Corona hun wellicht minder of niet treft omdat ze een prik hebben gehad, wil niet zeggen dat ze over een jaar met hart- en vaatziektes in het ziekenhuis liggen om diezelfde zorg te belasten.

En een vetmeting op een weegschaal kan prima...
[..]

Nee, dat kan niet, nu loop je te fantaseren. BMI is een hele grove schaal die vet op geen enkele wijze meet. Aan jouw gewicht alleen kan je nooit afmeten hoe hoog het vetpercentage in jouw lichaam is.

Je doet net alsof er geen overlap is tussen ongevaccineerden en mensen met overgewicht, trouwens, dat is natuurlijk ook onzin tenzij alle antivaxx wappies slank zouden zijn maar dat komt mij extreem onwaarschijnlijk voor gezien de beelden die we hebben gezien van mensen die ongevaccineerd opgenomen zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 20:03:33 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202439724
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Mensen die maatregelen willen, willen vaak vooral maatregelen voor anderen. Horeca wil de scholen en de kappers dicht, de kappers de horeca, mensen die graag binnen zitten willen dat iedereen binnen zit, toen niet-essentiële winkels dicht moesten hoorde je allerlei niet-essentiële winkeliers klagen over andere wel essentiële winkeliers, etc.

Daarom vind ik het weinig consequent allemaal. Volgens de argumenten van Hugo dient 2g vooral om niet-gevaccineerden tegen zichzelf te beschermen. Dat vind ik kul. Dan kun je rokers en mensen met overgewicht ook wel tegen zichzelf gaan beschermen.

Qua idee een beetje hetzelfde.

Los daarvan, is wel apart dat sporten na 17:00 uur niet meer mag. Sporten is juist gezond. Van kinderen halen en brengen naar de voetbaltraining, krijg je ook niet zo snel cojona.

Ouders die hun kinderen halen en brengen naar de voetbaltraining, dat is ongeveer hetzelfde als naar de Mac rijden.
Tja, alweer, mensen zijn kut. :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202439811
Sinds wanneer is overgewicht besmettelijk ?
pi_202440530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet, nu loop je te fantaseren. BMI is een hele grove schaal die vet op geen enkele wijze meet. Aan jouw gewicht alleen kan je nooit afmeten hoe hoog het vetpercentage in jouw lichaam is.

Je doet net alsof er geen overlap is tussen ongevaccineerden en mensen met overgewicht, trouwens, dat is natuurlijk ook onzin tenzij alle antivaxx wappies slank zouden zijn maar dat komt mij extreem onwaarschijnlijk voor gezien de beelden die we hebben gezien van mensen die ongevaccineerd opgenomen zijn.
We hebben het niet over BMI. We hebben het over vetpercentage. Vet en vocht hebben een andere geleidingscoëfficiënt en is dus redelijk te meten met zo'n weegschaal. Met je "nu loop je te fantaseren" :') Er bestaan hele markten voor die dingen man, open Google effe...

En ik heb het niet over wel of geen overlap in de kenmerken van de patiënten, ik zeg niet dat alle ongevaccineerden slank en gezond zijn, stop nou eens woorden in mijn mond leggen...

Het gaat mij om de (eeuwige) principiele kwestie: Wie the f*ck denkt de overheid te moeten zijn om op te leggen wat wel en niet het beste voor mij is en dat door mijn strot te forceren?

Of dat nou gaat om een prik of een Big Mac; ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn keuzes en mijn leven. Als je je gaat bemoeien met het één (vaccinatieplicht // reactief) dan ook met het ander (gezond leven // preventief). Dat je de "crisis" daar volgende week niet mee oplost moge duidelijk zijn, maar dat is geen argument om daar 1,5 jaar geleden niet al mee te beginnen. Het tweede beste moment om daar mee te beginnen is nu. Maar zoals met zoveel dingen verspilt de overheid liever kostbare tijd dan dat ze daadkrachtig te werk gaan en leiderschap tonen. Ze zijn nog niet eens begonnen met het begin van het erkennen van een leefstijl probleem dat bijdraagt aan de Corona-cijfers. Wat je zou kunnen doen?

- Promoot sporten! Sluit sportscholen uit van sluitingen. Biedt het gratis aan.
- Promoot buitenlucht, daglicht, vitamine D.
- Praat nou eens gewoon over de cijfers van de leeftijden, BMI's, de comorbiditeit van de patiënten in de ziekenhuizen: Informeer het volk over wat er hoofdzakelijk voor zorgt dat je kwetsbaar bent voor ziektes en last but not least:
- Stop met het eeuwige aanbidden van een matig vaccin dat voor het merendeel van de bevolking amper waarde toevoegt.
  donderdag 2 december 2021 @ 21:11:11 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_202440919
Je mist een erg belangrijke confound in je verhaal, namelijk leeftijd. Leeftijd is de sterkste predictor voor sterfte door corona, en dat is ook de voornaamste reden dat mensen meer doodgaan in Westerse landen, namelijk omdat de bevolking gemiddeld een stuk ouder is.

En overgewicht volgt de leeftijd meer dan omgekeerd. Ja iets meer dan de helft van Nederland heeft overgewicht, maar dat is niet gelijkmatig verdeeld over alle leeftijden. Boven de 65 heeft ruim meer dan 60% overgewicht, maar dat is verder ook niet per se ongezond (70+ers met een iets te hoog BMI leven bijvoorbeeld langer dan met een BMI <25). Corrigeer je voor leeftijd dan verdwijnt een redelijk gedeelte van het effect van overgewicht op een zwaarder ziekteverloop.

Dat geldt niet voor obesitas, obesitas is wel echt duidelijk een predictor voor een zwaarder ziekteverloop. Maar alhoewel ze eerder op de IC komen, en dus een wissel trekken op de zorg, gaan ze vervolgens niet eerder dood. https://www.radboudumc.nl(...)covid19-ic-patienten

Dus je zou obesitas moeten terugdringen, maar dit zijn dan vaak weer mensen met een eetstoornis, en dat is niet zo gemakkelijk aan te pakken met wat meer bewegen.

En het is allemaal lang niet zo effectief als gewoon een prik nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202446490
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:59 schreef Halcon het volgende:
Daarom vind ik het weinig consequent allemaal. Volgens de argumenten van Hugo dient 2g vooral om niet-gevaccineerden tegen zichzelf te beschermen. Dat vind ik kul. Dan kun je rokers en mensen met overgewicht ook wel tegen zichzelf gaan beschermen.
Daarom mag je ook niet meer overal roken en is men bezig om gezonder voedsel te stimmuleren.

quote:
Los daarvan, is wel apart dat sporten na 17:00 uur niet meer mag. Sporten is juist gezond. Van kinderen halen en brengen naar de voetbaltraining, krijg je ook niet zo snel cojonacorona.

Ouders die hun kinderen halen en brengen naar de voetbaltraining, dat is ongeveer hetzelfde als naar de Mac rijden.
Het gaat om het aantal contactmomenten en te verminderen en eenduidigheid.
Want laat je het ander wel toe voor 16? Of leg je de grens bij 12 jarigen?
En blijft het alleen bij halen en brengen? Of gaan de ouder toch ook even mee naar binnen?

Is het een ideale maatregel, nee. Alternatief: Sport gewoon nu maar even volledig dicht doen?
pi_202446603
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:11 schreef speknek het volgende:

Dus je zou obesitas moeten terugdringen, maar dit zijn dan vaak weer mensen met een eetstoornis, en dat is niet zo gemakkelijk aan te pakken met wat meer bewegen.

En het is allemaal lang niet zo effectief als gewoon een prik nemen.
Gewoon de harde hand. Dat vinden deze geprikte dikzakken ook prima voor anderen. Weegschaal met vetmeter voor de deur bij de Burger King en dikzakken niet meer binnen laten.

En niet essentiële voeding in de supermarkt krijgen ze ook niet meer mee. Je kunt best zonder een zak chips, chocoladerepen en chocoladevla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')