abonnement Unibet Coolblue
pi_202513139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:52 schreef blissard1984 het volgende:
Even mezelf quoten:
[..]
De piek eind november was iets te optimistisch, maar die 2600 van halverwege december klopt denk ik aardig. En die gaan we dan snel achter ons laten.

En dan kunnen we, als we het lef hebben, de restaurants rond kerst gewoon een week tot 8 uur open doen.
Netjes voorspeld hoor! We kijken niet op een dag.

Dat lef zal er wel niet zijn. Hugo en Mark kennende zit alles tot april dicht. Maar ik hoop op iets anders!
pi_202514003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:41 schreef GereDathan het volgende:
Nou zeg, zo'n positieve dag en hier is het doodstil. Is iedereen buiten aan het feesten? Haha
Ben in het weekend verhuisd en kampeer nog in de woonkamer omdat de vloeren boven vanaf morgen gelegd worden!
Denk dat het met kerst en O&N wel goed zit in NL, dan zal het al een flink stuk lager zijn.

UK blijft schommelen (stijging nu weer 12.1%), maar Boris is ervan overtuigd dat de huidige maatregelen (mondkapjes op in OV en winkels) voldoende zijn om Omikron onder de duim te houden. We gaan het zien.
pi_202514228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ben in het weekend verhuisd en kampeer nog in de woonkamer omdat de vloeren boven vanaf morgen gelegd worden!
Denk dat het met kerst en O&N wel goed zit in NL, dan zal het al een flink stuk lager zijn.

UK blijft schommelen (stijging nu weer 12.1%), maar Boris is ervan overtuigd dat de huidige maatregelen (mondkapjes op in OV en winkels) voldoende zijn om Omikron onder de duim te houden. We gaan het zien.
Oeh mooie nieuwe uitdaging voor jullie, heel veel nieuwe woonplezier toegewenst!
pi_202514437
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Oeh mooie nieuwe uitdaging voor jullie, heel veel nieuwe woonplezier toegewenst!
Dank je :)
pi_202514531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ben in het weekend verhuisd en kampeer nog in de woonkamer omdat de vloeren boven vanaf morgen gelegd worden!
Denk dat het met kerst en O&N wel goed zit in NL, dan zal het al een flink stuk lager zijn.

UK blijft schommelen (stijging nu weer 12.1%), maar Boris is ervan overtuigd dat de huidige maatregelen (mondkapjes op in OV en winkels) voldoende zijn om Omikron onder de duim te houden. We gaan het zien.
Succes met de klus!
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:24:01 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202514846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik verwacht eigenlijk een oplopend positief percentage door toenemend gebruik zelftesten, mensen met een positieve sneltest zullen dat opvolgen met een PCR-test. Maar je mist ook degenen die foutief negatief testen met de zelftesten, en dat dan dus niet opvolgen met een PCR-test. Ik denk niet dat er in de laatste groep zoveel zijn dat het aantal besmettingen daardoor afneemt.
Dat klopt, want gister steeg het percentage positieve tests van 23,6 naar 26,5 en vandaag steeg het van 26,5 naar 26,9...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:24:49 #282
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202514858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:52 schreef blissard1984 het volgende:
Even mezelf quoten:
[..]
De piek eind november was iets te optimistisch, maar die 2600 van halverwege december klopt denk ik aardig. En die gaan we dan snel achter ons laten.

En dan kunnen we, als we het lef hebben, de restaurants rond kerst gewoon een week tot 8 uur open doen.
Goed gezegd. Al moet ik zeggen dat ik me wel een beetje een quootzak voel, wanneer ik alleen maar anderen citeer en zelf weinig toevoeg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:17:20 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202516035
Is er hier in COR een topic waarin mensen zeggen "Ik zei altijd die mensen die voorspelden dat X w*ppies waren maar ze hadden gelijk?" Ik zou het namelijk zo'n verademing vinden om eens wat posts te zien van mensen die publiekelijk erkennen dat ze het al die tijd verkeerd zagen.

Er zijn nogal wat dingen voorspeld die uiteindelijk wat genuanceerder bleken te liggen. Zoals dat we na de lockdown verder zouden kunnen met ons leven; dat we als de ouderen en zwakkeren gevaccineerd waren grotendeels van corona verlost zouden zijn; dat er geen vaccinatiepaspoort zou komen; dat er geen QR-code zou komen die we nodig zouden hebben om te reizen en naar publieke evenementen te gaan; dat een gevaccineerde die geen booster krijgt zijn QR-code niet kwijtraakt; en dat er geen onderscheid tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zou komen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Federer-fan op 07-12-2021 21:15:35 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:03:20 #284
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202518232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:17 schreef Federer-fan het volgende:
Is er hier in COR een topic waarin mensen zeggen "Ik zei altijd die mensen die voorspelden dat X w*ppies waren maar ze hadden gelijk?" Ik zou het namelijk zo'n verademing vinden om eens wat posts te zien van mensen die publiekelijk erkennen dat ze het al die tijd verkeerd zagen.

Er zijn nogal wat dingen voorspeld die uiteindelijk wat genuanceerder bleken te liggen. Zoals dat we na de lockdown verder zouden kunnen met ons leven; dat we als de ouderen en zwakkeren gevaccineerd waren grotendeels van corona verlost zouden zijn; dat er geen vaccinatiepaspoort zou komen; dat er geen QR-code zou komen die we nodig zouden hebben om te reizen en naar publieke evenementen te gaan; dat een gevaccineerde die geen booster krijgt zijn QR-code niet kwijtraakt; en dat er geen onderscheid tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zou komen.
De ''Wappies'' hebben zeker op een aantal punten gelijk gekregen. Ik durf dat ook hardop toe te geven. Ik was er heilig van overtuigd dat we nu wel van ''lockdown maatregelen'' af waren, terwijl diverse tegenstanders tegen mij zeiden: ''Oliver, einde van dit jaar belanden we er gewoon weer in''. En ik wil mensen met kritiek op het huidige beleid zeker niet direct de stempel ''Wappie'' geven.

Echter zie je alleen de extremisten vaak in de media, diegene die het huidige beleid met de tweede wereldoorlog vergelijken en die beweren dat gevaccineerde magnetisch zijn geworden.

Maar het extremistische gedrag zit zeker ook aan de andere kant van deze crisis. Kijk naar een Yorick. Loopt al bijna twee jaar niks anders dan angst te zaaien, roepen dat de maatregelen niet streng genoeg kunnen zijn. Ook dit soort mensen zijn gevaarlijk, omdat die ook veel mensen meesleuren in angstverhalen. Een ander voorbeeld is Diederik Gommers. Mensen zien hem als een held, maar hij liep toch echt twee weken lang iedere dag te roepen dat code zwart er aan kwam. Terwijl anderen, die dichter bij het vuur zaten daar nog niet zeker van waren.

Vandaag maakte Ernst Kuipers dus bekend dat code zwart was afgewend.......

Het zou mooi zijn als mensen durven toe te geven dat ze fout zaten, of excuses maakte voor bepaalde beslissingen of uitspraken. Maar dat lijkt voor velen erg lastig....

Hugo de Jonge en Mark Rutte weigeren ook maar iets van zelfkritiek te uiten. Gommers verschijnt nu niet in iedere talkshow om te zeggen dat hij er naast zat met zijn voorspelling betreft ''code zwart'' enz enz enz.

Ach, laat ik het maar bij cijfertjes houden. ;)
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:14:55 #285
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_202518434
Ik heb sowieso wel meer begrip gekregen voor mensen die kanttekeningen uiten bij het beleid. Dat zijn ook geen wappies. Alleen mensen die nu nog zeggen dat vaccins niet werken, dat mensen met het vaccin dood gaan of weet ik t wat allemaal, daar kan ik met m'n hoofd niet bij.
pi_202521514
Het is gewoon erg spijtig dat mensen met serieuze bezwaren vertegenwoordigd worden door een dansleraar. Daar waar een complot van pedonetwerken, chips en 5g bedacht wordt, haak ik ook af.
Maar terecht mag wel gesteld worden dat serieus-kritische mensen gelijk krijgen als het gaat over de verregaande inperking van de persoonlijke vrijheid (van iedereen). En de sterke vergroting van de macht van de medici (en ditmaal niet Dei Medici). Daar gaan we over een paar jaar nog wel tenenkrommend naar terugkijken denk ik.
en dat zeg ik overigens als groot voorstander van vaccinatie en de wetenschap.
pi_202521808
De trend geeft vandaag 17.000 nieuwe gevallen aan. Hoewel we dat gisteren ook hadden ben ik toch wat huiverig om deze hoop te hebben. Ik vind de stap van 22.000 naar 17.000 wel erg snel gegaan, zeker zonder storing.

Zelf denk ik dat het Sinterklaasweekend wel wat vertekend heeft. Ik denk dat er meer mensen een zelftest en daarna GGD test hebben gedaan. Mijn gevoel zegt namelijk dat we sinds afgelopen donderdag of vrijdag de daling hebben ingezet, welke wat vertekend wordt. Ook het aangepaste beleid zal meetellen, het aantal testen daalt en percentage positief stijgt. Dat is ook precies wat je verwacht bij meer zelftesten, er komen minder mensen naar de teststraat omdat ze thuis al gezien hebben dat ze negatief zijn. Ik weet niet in hoeverre het van invloed is op het aantal positieve testen, ik denk dat het grootste deel van de mensen die thuis positief test alsnog naar de GGD gaat voor de zekerheid (PCR test is betrouwbaarder dan zelftest).

Voor vandaag verwacht ik alles in overweging nemend tussen de 18.000 - 19.000 nieuwe besmettingen.

Voor de ziekenhuizen denk ik dat we vandaag weer een daling gaan zien, mijn verwachting ligt tussen de -50 en -100 in dat geval. In lijn met vorige week en de aanname dat we het hoogtepunt gehad hebben.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:58:41 #288
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202521913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
De ''Wappies'' hebben zeker op een aantal punten gelijk gekregen. Ik durf dat ook hardop toe te geven. Ik was er heilig van overtuigd dat we nu wel van ''lockdown maatregelen'' af waren, terwijl diverse tegenstanders tegen mij zeiden: ''Oliver, einde van dit jaar belanden we er gewoon weer in''. En ik wil mensen met kritiek op het huidige beleid zeker niet direct de stempel ''Wappie'' geven.
^O^
quote:
Echter zie je alleen de extremisten vaak in de media, diegene die het huidige beleid met de tweede wereldoorlog vergelijken en die beweren dat gevaccineerde magnetisch zijn geworden.
Ja, klopt. Het zijn een soort stromandrogredeneringen. door de extremen eruit te halen en te doen alsof iedereen die niet het overheidsbeleid omarmt er zo over denkt.
quote:
Het zou mooi zijn als mensen durven toe te geven dat ze fout zaten, of excuses maakte voor bepaalde beslissingen of uitspraken. Maar dat lijkt voor velen erg lastig....
Klopt, want een mening wordt deel van iemand identiteit. Die geef je niet zomaar op.
quote:
[quote]99s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:14 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb sowieso wel meer begrip gekregen voor mensen die kanttekeningen uiten bij het beleid. Dat zijn ook geen wappies. Alleen mensen die nu nog zeggen dat vaccins niet werken, dat mensen met het vaccin dood gaan of weet ik t wat allemaal, daar kan ik met m'n hoofd niet bij.
Ik snap het wel. Er zijn mensen met een diep wantrouwen tegen de overheid. Dit is iets wat ook gaat over controle Zelf ben ik een groot voorstander van vrijheid, maar ook ik vind dit een hele lastige.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:24 schreef blissard1984 het volgende:
Het is gewoon erg spijtig dat mensen met serieuze bezwaren vertegenwoordigd worden door een dansleraar. Daar waar een complot van pedonetwerken, chips en 5g bedacht wordt, haak ik ook af.
Een dansleraar die farmacie heeft gestudeerd en bezig was met een promotieonderzoek. Maar goed, dan diskwalificeert het hem niet genoeg, en "dansleraar" wel.

Wat die pedonetwerken betreft, daar had ik tot voor kort ook zoiets van 'Wat een idioten met hun complottheorieën'. Maar moet je eens kijken op wat voor schaal kinderen systematisch worden misbruikt, in de katholieke kerkn, bij allerlei scholen waar ze massagraven vinden. Ik denk dat dat soort dingen helaas nog steeds gebeurt.
quote:
Maar terecht mag wel gesteld worden dat serieus-kritische mensen gelijk krijgen als het gaat over de verregaande inperking van de persoonlijke vrijheid (van iedereen). En de sterke vergroting van de macht van de medici (en ditmaal niet Dei Medici). Daar gaan we over een paar jaar nog wel tenenkrommend naar terugkijken denk ik.
en dat zeg ik overigens als groot voorstander van vaccinatie en de wetenschap.
Ja, klopt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202522094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]


Echter zie je alleen de extremisten vaak in de media, diegene die het huidige beleid met de tweede wereldoorlog vergelijken en die beweren dat gevaccineerde magnetisch zijn geworden.

Grappig weetje; wist je dat nota bene Koning Willem Alexander in mei 2020 zelf een vergelijking maakte tussen deze crisis en de tweede wereldoorlog? Zoek zijn toespraak tijdens dodenherdenking maar eens op. Hij zei iets in de trant van "nog nooit zijn sinds de tweede wereldoorlog onze vrijheden zodanig ingeperkt".

Hoor je verder niemand over natuurlijk, maar het is wel degelijk een vergelijking tussen de huidige periode en de tweede wereldoorlog.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_202522402
Vooral hopen op een fijne daling in de ziekenhuizen vandaag :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202522548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:11 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Grappig weetje; wist je dat nota bene Koning Willem Alexander in mei 2020 zelf een vergelijking maakte tussen deze crisis en de tweede wereldoorlog? Zoek zijn toespraak tijdens dodenherdenking maar eens op. Hij zei iets in de trant van "nog nooit zijn sinds de tweede wereldoorlog onze vrijheden zodanig ingeperkt".

Hoor je verder niemand over natuurlijk, maar het is wel degelijk een vergelijking tussen de huidige periode en de tweede wereldoorlog.
Niet te vergelijken met de holocaustvergelijkingen die door sommige extremisten worden gedaan.

Door juist te zeggen dat de vrijheden sinds de tweede wereldoorlog niet zo erg ingeperkt zijn, geef je aan dat het in de tweede wereldoorlog (veel) erger was. Daarnaast geeft dit geen oordeel over de rechtvaardigheid van deze inperking. Dit terwijl sommige extremisten zichzelf vergelijken met joden in de holocaust, totaal anders en niet te vergelijken.
pi_202522617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Vooral hopen op een fijne daling in de ziekenhuizen vandaag :)
Alle seinen staan op groen. Nu zegt dat niets, maar een fijne daling zou wel een extra bevestiging zijn dat we op de goede weg zitten.

Duitsland en België zitten ook in dalingen. Voor ons zuur genoeg met veel soepelere maatregelen.
pi_202522689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:17 schreef Federer-fan het volgende:
Is er hier in COR een topic waarin mensen zeggen "Ik zei altijd die mensen die voorspelden dat X w*ppies waren maar ze hadden gelijk?" Ik zou het namelijk zo'n verademing vinden om eens wat posts te zien van mensen die publiekelijk erkennen dat ze het al die tijd verkeerd zagen.

Er zijn nogal wat dingen voorspeld die uiteindelijk wat genuanceerder bleken te liggen. Zoals dat we na de lockdown verder zouden kunnen met ons leven; dat we als de ouderen en zwakkeren gevaccineerd waren grotendeels van corona verlost zouden zijn; dat er geen vaccinatiepaspoort zou komen; dat er geen QR-code zou komen die we nodig zouden hebben om te reizen en naar publieke evenementen te gaan; dat een gevaccineerde die geen booster krijgt zijn QR-code niet kwijtraakt; en dat er geen onderscheid tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zou komen.
Waar 100 mensen roepen hebben er vast wel een aantal achteraf gezien gelijk. Maar punt is wel dat in ongekende pandemie met een nieuw virus er erg veel onbekend is en het verloop niet goed te voorspellen. Zijn er fouten gemaakt? Dat vast en zeker, dat lijkt me ook onontkoombaar in een crisis waar ongekende maatregelen worden genomen.

Ik denk dat het verschil hem er in zit of je gefundeerde kritiek hebt op genomen maatregelen (geen wappie) of dat je gelooft in de kwaadaardigheid of opzettelijkheid van gevoerd beleid waarbij fouten worden gemaakt. Met dat laatste verval je snel in complottheorieën en ben je wat mij betreft nog steeds een wappie.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:46:18 #294
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202522691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:39 schreef archito het volgende:

[..]
Niet te vergelijken met de holocaustvergelijkingen die door sommige extremisten worden gedaan.

Door juist te zeggen dat de vrijheden sinds de tweede wereldoorlog niet zo erg ingeperkt zijn, geef je aan dat het in de tweede wereldoorlog (veel) erger was. Daarnaast geeft dit geen oordeel over de rechtvaardigheid van deze inperking. Dit terwijl sommige extremisten zichzelf vergelijken met joden in de holocaust, totaal anders en niet te vergelijken.
Nou, wat veel mensen zeggen, is niet zozeer dat het lijkt op de holocaust maar op hoe het ging in de jaren 30, dus in het allereerste begin. Dat is iets anders.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 8 december 2021 @ 10:48:03 #295
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202522716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:46 schreef archito het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil hem er in zit of je gefundeerde kritiek hebt op genomen maatregelen (geen wappie) of dat je gelooft in de kwaadaardigheid of opzettelijkheid van gevoerd beleid waarbij fouten worden gemaakt. Met dat laatste verval je snel in complottheorieën en ben je wat mij betreft nog steeds een wappie.
Voor mij geld het w-woord niet voor mensen die denken dat de overheid meer macht wil. Dat vind ik niet zo heel gel gedacht.

Maar goed, laten we deze discussie vooral bewaren voor andere topics. Mijn vraag was puur of er zo'n topic was waarover ik het had.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202522763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:17 schreef Federer-fan het volgende:
Is er hier in COR een topic waarin mensen zeggen "Ik zei altijd die mensen die voorspelden dat X w*ppies waren maar ze hadden gelijk?" Ik zou het namelijk zo'n verademing vinden om eens wat posts te zien van mensen die publiekelijk erkennen dat ze het al die tijd verkeerd zagen.

Er zijn nogal wat dingen voorspeld die uiteindelijk wat genuanceerder bleken te liggen. Zoals dat we na de lockdown verder zouden kunnen met ons leven; dat we als de ouderen en zwakkeren gevaccineerd waren grotendeels van corona verlost zouden zijn; dat er geen vaccinatiepaspoort zou komen; dat er geen QR-code zou komen die we nodig zouden hebben om te reizen en naar publieke evenementen te gaan; dat een gevaccineerde die geen booster krijgt zijn QR-code niet kwijtraakt; en dat er geen onderscheid tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zou komen.
De QR-codes/paspoorten zijn er wel, maar raakt toch echt nauwelijks de privacy, en de code van de app is open source. Dat vaccinaties verlopen was voorzien, dat doen ze altijd, maar men weet nooit hoe lang vaccins effectief zijn op het moment dat men ze breed in gaat zetten. Men wist dus niet hoe lang ze effectief zouden zijn, en of dat nog voor het einde van de pandemie zou zijn. Dat was gewoon een gok die voor de 'wappies' goed uit is gepakt. Maar als 2 prikken veilig zijn, dan zijn 3 dat ook, en dat heeft men ook onderzocht.
Ik zie trouwens nog veel minder dat 'wappies' hun ongelijk erkennen. Er zijn niet hordes mensen doodgegaan aan vaccinaties, ziekenhuizen liggen niet vol met mensen met bijwerkingen van vaccins. De bijwerkingen en risico's van een besmetting zijn nog steeds vele malen hoger van een infectie dan van een vaccinatie, in alle leeftijdsgroepen. Maar je kunt de hardcore-wappies en antivaxxers nog zoveel data geven, daar gaat het bij hun eigenlijk niet om, niets zal hun overtuigen, en ze zoeken eigenlijk alleen naar de paar krenten waar ze, veelal toevallig, wel gelijk in krijgen, en dat blijven ze dan herhalen.
pi_202522819
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nou, wat veel mensen zeggen, is niet zozeer dat het lijkt op de holocaust maar op hoe het ging in de jaren 30, dus in het allereerste begin. Dat is iets anders.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Voor mij geld het w-woord niet voor mensen die denken dat de overheid meer macht wil. Dat vind ik niet zo heel gel gedacht.

Maar goed, laten we deze discussie vooral bewaren voor andere topics. Mijn vraag was puur of er zo'n topic was waarover ik het had.
Bij beide is het niet zwart-wit. Meningen en vergelijkingen komen voor in allerlei gradaties, dus wappie of geen wappie is ook niet echt een goed onderscheid eigenlijk.
Maar inderdaad een discussie voor ergens anders. ;)
pi_202522823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:47 schreef GereDathan het volgende:
De trend geeft vandaag 17.000 nieuwe gevallen aan. Hoewel we dat gisteren ook hadden ben ik toch wat huiverig om deze hoop te hebben. Ik vind de stap van 22.000 naar 17.000 wel erg snel gegaan, zeker zonder storing.

Zelf denk ik dat het Sinterklaasweekend wel wat vertekend heeft. Ik denk dat er meer mensen een zelftest en daarna GGD test hebben gedaan. Mijn gevoel zegt namelijk dat we sinds afgelopen donderdag of vrijdag de daling hebben ingezet, welke wat vertekend wordt. Ook het aangepaste beleid zal meetellen, het aantal testen daalt en percentage positief stijgt. Dat is ook precies wat je verwacht bij meer zelftesten, er komen minder mensen naar de teststraat omdat ze thuis al gezien hebben dat ze negatief zijn. Ik weet niet in hoeverre het van invloed is op het aantal positieve testen, ik denk dat het grootste deel van de mensen die thuis positief test alsnog naar de GGD gaat voor de zekerheid (PCR test is betrouwbaarder dan zelftest).

Voor vandaag verwacht ik alles in overweging nemend tussen de 18.000 - 19.000 nieuwe besmettingen.

Voor de ziekenhuizen denk ik dat we vandaag weer een daling gaan zien, mijn verwachting ligt tussen de -50 en -100 in dat geval. In lijn met vorige week en de aanname dat we het hoogtepunt gehad hebben.
Ik zou ook wel willen weten hoeveel van de positieve PCR-testen een opvolging is van een positieve thuistest. Maar, belangrijker eigenlijk, er zou een schatting moeten worden gemaakt van het aantal fals-negatieve thuistesten. Als de sensitiviteit en specificiteit van de thuistesten bekend is, en hoeveel positieve thuistesten opgevolgd zijn door een PCR-test, en met een schatting van het percentage mensen wat een positieve thuistest opvolgt met een PCR (lijkt me dat dat dichtbij 100% zit) dan zou het aantal foutief negatieve thuistesten te schatten moeten zijn.
pi_202522840
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:11 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Grappig weetje; wist je dat nota bene Koning Willem Alexander in mei 2020 zelf een vergelijking maakte tussen deze crisis en de tweede wereldoorlog? Zoek zijn toespraak tijdens dodenherdenking maar eens op. Hij zei iets in de trant van "nog nooit zijn sinds de tweede wereldoorlog onze vrijheden zodanig ingeperkt".

Hoor je verder niemand over natuurlijk, maar het is wel degelijk een vergelijking tussen de huidige periode en de tweede wereldoorlog.
Dat is iets heel anders dan zeggen dat onze vrijheden nu net zoveel ingeperkt zijn als tijdens de tweede wereldoorlog.
pi_202522853
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar je kunt de hardcore-wappies en antivaxxers nog zoveel data geven, daar gaat het bij hun eigenlijk niet om, niets zal hun overtuigen, en ze zoeken eigenlijk alleen naar de paar krenten waar ze, veelal toevallig, wel gelijk in krijgen, en dat blijven ze dan herhalen.
Niet voor niks dat FvD de 'echte' data wil van individuele ziekenhuizen. Je kunt een discussie volledig doodslaan door data en bronnen niet te vertrouwen. Daarmee is er geen discussie meer mogelijk en zul je definitief geen begrip voor elkaars standpunten kunnen krijgen of je mening kunnen herzien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')