abonnement Unibet Coolblue
pi_202421842
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:53 schreef fathank het volgende:

[..]
Dat verhaal heb ik gemist denk ik? Maar als je gratie hebt gekregen staat je vrij om een nieuw gezin te stichten. Zoals al eerder genoemd, er zijn er sinds de jaren 70 2 vrijgekomen. De rest zit nog tussen 4 muren of is in de gevangenis gestorven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cevdet_Y%C4%B1lmaz

quote:
In augustus 2009 ontstond beroering omdat de inrichting waarin Yılmaz verbleef hem regelmatig begeleid verlof gaf[7] en hij tijdens die verloven een gezin bleek te hebben gesticht.[8] In december van dat jaar besloten minister Hirsch Ballin en staatssecretaris Albayrak van Justitie dat het verlof werd ingetrokken. In 2010 oordeelde de beroepscommissie van de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming echter dat dit onrechtmatig was en dat het verlof dus moest worden hersteld.[bron?]

In september 2011 oordeelde de rechtbank in Den Haag alsnog dat Yılmaz niet meer met onbegeleid verlof mocht omdat dat voor grote onrust zou zorgen en hij bovendien levenslang vastzat en dus niet hoefde terug te keren in de maatschappij.[9] In december van dat jaar oordeelde het gerechtshof in Den Haag in hoger beroep tegen dit vonnis, dat de weigering van verder onbegeleid verlof op dat moment weliswaar niet onrechtmatig was, maar dat de staat bij een volgend verzoek wél een serieuze belangenafweging zou moeten maken.[10]

Op 15 april 2014 meldde staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven de beslissing over een hernieuwd verzoek voor zes maanden aan te willen houden. In een kort geding in verband hiermee wees de rechtbank in Den Haag op 28 april de eis om op onbegeleid verlof te mogen opnieuw af. De rechtbank was van oordeel dat het aan de Staat is om een beslissing te nemen op het verzoek om een machtiging voor onbegeleid verlof van de kliniek waarin hij wordt behandeld. Wel beval de rechter de staat om deze beslissing uiterlijk op 20 mei 2014 te nemen, op straffe van een dwangsom van maximaal ¤ 25.000,– die zij zou verbeuren als deze datum niet zou worden gehaald.[11]

In een kort geding op 10 juli 2014 bepaalde de rechtbank in Den Haag dat de staat moest meewerken aan het onbegeleid verlof, omdat zij in 2001 zèlf om tbs-behandeling van Yılmaz verzocht had, en onbegeleid verlof daarbij een gebruikelijke stap is als de behandeling positief verloopt. De rechter oordeelde dat de staatssecretaris bij zijn laatste weigering van 20 mei 2014 geen (goede) belangenafweging had gemaakt, en binnen acht dagen een machtiging voor het verlof moest afgeven.[12] Teeven kondigde aan niet in beroep tegen deze uitspraak te zullen gaan.[13]
Hij had al vóór 2009 een gezin gesticht en ging (gedeeltelijk) met verlof en kreeg pas in 2021 gratie. Vraag me af voor hoeveel meer Levenslangers dat geldt. Brengen ze vast geen cijfers van naar buiten...
pi_202423292
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:13 schreef SpaceOddity het volgende:
En toch; diegene die dit benoemt, zoals ik, is diegene die weg word gezet als extremist. Snap ik wel; wanneer je er geen verstand van hebt en van mening bent dat een minderheden groep kwaad word aangedaan, dan gaan alle handschoenen uit en mag er vuil spel gespeeld worden. Het ziet er altijd een beetje wanhopig uit.
Nee, je wordt weggezet als extremist omdat je dezelfde interpretatie deelt als ISIS en neerzet als de enige ware interpretatie van de islam, alleen ben jij geen moslim, maar je bent het dus wel eens met ISIS' interpretatie van wat de ware islam is.

Er zijn ook enkele prominente niet-moslims die jouw mening delen, en die zijn bijvoorbeeld niet meer welkom in het VK net zoals bepaalde "haatimams" die ook niet meer welkom zijn in het VK. Waarom? Omdat ze dezelfde ISIS-interpretatie delen, ondanks dat het moslims en niet-moslims zijn.

Joram van Klaveren die zich heeft bekeerd tot de islam dacht er ook net als jij over toen hij bij de PVV zat, maar is tot andere conclusies gekomen toen hij een andere interpretatie van de islam tegenkwam tijdens het schrijven van zijn anti-Islam-boek. Ik zeg niet dat jij je ook meteen zult bekeren als je de andere interpretatie tegenkomt, maar puur om aan te geven dat er andere interpretaties bestaan en niet het zwart-wit beeld dat jij schetst van het 'rolmodel van de moslims'.

De Koran bevat zeker wel verzen die over geweld gaan, maar dat is ook het geval in de Bijbel. De meeste zaken die Profeet Mohammed deed komt ook overeen met wat andere Bijbelse profeten zoals Mozes hebben gedaan. Dit gaf Joram van Klaveren ook aan tijdens zijn interviews, als hij Profeet Mohammed gaat bekritiseren vanwege X, Y en Z, dan dient hij consistent te zijn en ook Mozes en andere profeten voor Jezus te bekritiseren.

De reden waarom Profeet Mohammed met Mozes wordt vergeleken en niet met Jezus, is vanwege de misvatting dat Jezus zogenaamd een 'vredelievende hippie' was. Maar ook hier kun je vraagtekens bij zetten, want al die gewelddadige verzen in de Bijbel (Oude Testament) zijn allemaal op het conto van Jezus te schrijven aangezien hij volgens het christendom God is. En dan hebben we het nog niet gehad over wat Jezus zal doen met niet-gelovigen bij zijn terugkomst.

Je geeft in je bovenstaande reactie aan dat je het wel snapt waarom 'wij' zo reageren, omdat 'wij' zogenaamd geen verstand van zaken hebben en omdat wij ons niet zouden hebben ingelezen net zoals jij, maar dit klopt niet. Ik zal je aangeven wat hier werkelijk aan de hand is: net als ISIS behoor jij tot een minderheid wanneer het aankomt op jullie interpretatie van de islam. En net zoals ISIS gefrustreerd wordt omdat ze de meeste moslims niet meekrijgen met hun interpretatie, ben jij ook gefrustreerd omdat jij de 'Hexagons' die in de meerderheid zijn niet meekrijgt met jouw verhaaltje dat dit de enige ware interpretatie van de islam is.
pi_202423615
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Daarop staat expliciet dat er geen ham in zit. :D
Mooi toch?! Kun je het schuldgevoel ook thuislaten terwijl je een hele zak naar binnen stouwt.
Annyong
pi_202423735
Hartstikke goed nieuws. Zulke extremisten moet je het leven zo zuur mogelijk maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_202428319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:46 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Nee, je wordt weggezet als extremist omdat je dezelfde interpretatie deelt als ISIS en neerzet als de enige ware interpretatie van de islam, alleen ben jij geen moslim, maar je bent het dus wel eens met ISIS' interpretatie van wat de ware islam is.

Er zijn ook enkele prominente niet-moslims die jouw mening delen, en die zijn bijvoorbeeld niet meer welkom in het VK net zoals bepaalde "haatimams" die ook niet meer welkom zijn in het VK. Waarom? Omdat ze dezelfde ISIS-interpretatie delen, ondanks dat het moslims en niet-moslims zijn.

Joram van Klaveren die zich heeft bekeerd tot de islam dacht er ook net als jij over toen hij bij de PVV zat, maar is tot andere conclusies gekomen toen hij een andere interpretatie van de islam tegenkwam tijdens het schrijven van zijn anti-Islam-boek. Ik zeg niet dat jij je ook meteen zult bekeren als je de andere interpretatie tegenkomt, maar puur om aan te geven dat er andere interpretaties bestaan en niet het zwart-wit beeld dat jij schetst van het 'rolmodel van de moslims'.

De Koran bevat zeker wel verzen die over geweld gaan, maar dat is ook het geval in de Bijbel. De meeste zaken die Profeet Mohammed deed komt ook overeen met wat andere Bijbelse profeten zoals Mozes hebben gedaan. Dit gaf Joram van Klaveren ook aan tijdens zijn interviews, als hij Profeet Mohammed gaat bekritiseren vanwege X, Y en Z, dan dient hij consistent te zijn en ook Mozes en andere profeten voor Jezus te bekritiseren.

De reden waarom Profeet Mohammed met Mozes wordt vergeleken en niet met Jezus, is vanwege de misvatting dat Jezus zogenaamd een 'vredelievende hippie' was. Maar ook hier kun je vraagtekens bij zetten, want al die gewelddadige verzen in de Bijbel (Oude Testament) zijn allemaal op het conto van Jezus te schrijven aangezien hij volgens het christendom God is. En dan hebben we het nog niet gehad over wat Jezus zal doen met niet-gelovigen bij zijn terugkomst.

Je geeft in je bovenstaande reactie aan dat je het wel snapt waarom 'wij' zo reageren, omdat 'wij' zogenaamd geen verstand van zaken hebben en omdat wij ons niet zouden hebben ingelezen net zoals jij, maar dit klopt niet. Ik zal je aangeven wat hier werkelijk aan de hand is: net als ISIS behoor jij tot een minderheid wanneer het aankomt op jullie interpretatie van de islam. En net zoals ISIS gefrustreerd wordt omdat ze de meeste moslims niet meekrijgen met hun interpretatie, ben jij ook gefrustreerd omdat jij de 'Hexagons' die in de meerderheid zijn niet meekrijgt met jouw verhaaltje dat dit de enige ware interpretatie van de islam is.
Ik moet je deels gelijk geven.

De islam is vrij helder en strikt, diegene die extreme dingen in de koran en voorbeelden van de profeet niet letterlijk nemen is geen ''echte'' of ''goede'' moslim, dat is inderdaad mijn interpretatie.

Het maakt mij echter niet extreem want ik keur dat allemaal af.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 2 december 2021 @ 08:35:44 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202429402
quote:
4s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik moet je deels gelijk geven.

De islam is vrij helder en strikt, diegene die extreme dingen in de koran en voorbeelden van de profeet niet letterlijk nemen is geen ''echte'' of ''goede'' moslim, dat is inderdaad mijn interpretatie.

Het maakt mij echter niet extreem want ik keur dat allemaal af.
Ik denk dat je het ook voor een groot deel in de praktijk moet zien. Veel moslims zullen het echt niet met alles uit de koran eens zijn, maar vanwege de sociale druk in die gemeenschap kan die discussie over de inhoud niet of nauwelijks gevoerd worden. In ieder geval niet in het openbaar.
Wat dat betreft hoop ik bijna op een soort van situatie als bij de val van het communisme. Dat er eigenlijk een soort van last van iedereen die wel beter wist af valt en ze niet meer hoeven te doen alsof..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202429597
Een gematigde moslim bestaat niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')