abonnement Unibet Coolblue
pi_202401047


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
Go hard or go home
pi_202401064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Grondrecht dat mag worden ingeperkt wanneer er aanwijzingen zijn dat een protest misbruikt gaat worden om te rellen.
Door een ongekozen burgemeester ja. Ben zeer benieuwd hoe reëel deze verdenkingen waren. Mag hopen dat dat wat verder gaat dan 'met Rotterdam nog vers in het geheugen'.
I'll give you something to do
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 08:34:39 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De politiecontrole aan de stadsgrenzen heeft meerdere ongelukken opgeleverd. Waarvan één dodelijk.

De schuldige aan het dodelijke ongeluk is uiteraard de bestuurder van de bus die op de file inreed, maar je kunt moeilijk ontkennen dat er een link is. De vraag is of dit een proportioneel middel was, en of het op een veilige manier is ingezet.
Zonder maatregelen zou er nog veel meer 'collatoral damage' zijn geweest. Maar hartverwarmend dat het lot van dit ouder echtpaar je wel raakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202401072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:33 schreef galantis het volgende:

[..]
Door een ongekozen burgemeester ja. Ben zeer benieuwd hoe reëel deze verdenkingen waren. Mag hopen dat dat wat verder gaat dan 'met Rotterdam nog vers in het geheugen'.
Wat heeft dat ongekozen er nou weer mee te maken?

Worden rare sprongen gemaakt hier vandaag.

Een politiechef wordt ook niet door de burgers gekozen, maar dat maakt zijn bevoegdheden er niet minder om. Bij een burgermeester net zo.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:36:07 #5
408813 crew  trein2000
pi_202401077
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202401085
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:33 schreef galantis het volgende:

[..]
Door een ongekozen burgemeester ja. Ben zeer benieuwd hoe reëel deze verdenkingen waren. Mag hopen dat dat wat verder gaat dan 'met Rotterdam nog vers in het geheugen'.
Ik zie niet hoe het feit in Nederland burgemeesters onverkozen zijn relevant is ?
pi_202401094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.
Really? De link tussen de dood van deze mensen en Bruls zie je wel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:38:33 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401096
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.
ik weet niet of het op de juiste basis is verboden maar er rijdt iemand met teveel snelheid op een file in, ook allemaal nieuw natuurlijk die files
pi_202401111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.
Mwah, het was toch al ruim een maand duidelijk dat Nederland in verzet inclusief de bekende defendgroepjes en hooligans van o.a. NEC op dit protest zouden afkomen. Met Rotterdam in het achterhoofd vind ik het dan opzich wel logisch dat je geen risico neemt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202401119
quote:
Bij een voorgenomen demonstratie van Nederland in Verzet in Nijmegen, die door burgemeester Hubert Bruls was verboden, zijn in totaal twintig mensen opgepakt. De politie meldt dat de aanhoudingen zijn verricht voor onder meer verboden wapenbezit en belediging.
Bij de meeste verdachten is er een link met de verboden betoging.
Bruls verbood de demonstratie in de binnenstad van Nijmegen op advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoek. Dat advies was "vanwege ernstig risico op verstoring van de openbare orde en veiligheid en het niet kunnen handhaven van de coronamaatregelen".
En met de laatste NEC rellen nog in het achterhoofd, denk ik het niet heel onverstandig was deze demonstratie te verbieden.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202401122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:35 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Wat heeft dat ongekozen er nou weer mee te maken?

Worden rare sprongen gemaakt hier vandaag.

Een politiechef wordt ook niet door de burgers gekozen, maar dat maakt zijn bevoegdheden er niet minder om. Bij een burgermeester net zo.
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vind gaan.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.
I'll give you something to do
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:42:51 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401131
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vindt gaan.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.
nog meer polderen ja?
pi_202401139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
nog meer polderen ja?
Irritant hè, zo'n democratie.
I'll give you something to do
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 08:43:49 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401140
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik weet niet of het op de juiste basis is verboden maar er rijdt iemand met teveel snelheid op een file in, ook allemaal nieuw natuurlijk die files
Men gaat gewoon de Engel toer op
https://twitter.com/danca(...)c%2F2628921%2F3%2F25
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202401153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vind gaan.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.
p advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoe

Lijkt erop dat Bruls niet zomaar wakker werd en dacht "ik ga dat lekker verbieden, als ongekozen burgemeester".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202401154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:43 schreef galantis het volgende:

[..]
Irritant hè, zo'n democratie.
Voor urgente veiligheidszaken wel ja, geen idee hoe je daar ooit een gemeenteraad structureel in kan betrekken. Dat zijn doorgaans semi-vrijwilligers die alleen in de avond kunnen omdat ze gewoon een baan hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:45:22 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202401155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vind gaan.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.
Het hele idee van het concept Veiligheidsregio is dat je aan niemand verantwoording verschuldigd bent. Nou ja, aan Grapperhaus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202401157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:43 schreef galantis het volgende:

[..]
Irritant hè, zo'n democratie.
Tegen de tijd dat de gemeenteraad hier een beslissing over genomen had, was de binnenstad van Nijmegen al verbouwd.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:45:37 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:43 schreef galantis het volgende:

[..]
Irritant hè, zo'n democratie.
ik ben ook voor een gekozen burgemeester maar dat hebben we in NL niet dus is het nu een dictatuur?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:46:01 #20
408813 crew  trein2000
pi_202401168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Really? De link tussen de dood van deze mensen en Bruls zie je wel?
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.
Het is er wel ver van verwijderd, maar ik zie de link wel ja. Overigens is de link zien iets anders dan iemand schuldig vinden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 08:46:58 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401178
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.
8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202401179
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik ben ook voor een gekozen burgemeester maar dat hebben we in NL niet dus is het nu een dictatuur?
Wat ik me dan vooral afvraag bij dit soort, zou een gekozen burgermeester meer bevoegdheden mogen hebben dan een ongekozen? En waarom?

Hij heeft, lijkt me, een taak meegekregen bij zijn functie en die dient uitgevoerd te worden. Gekozen of niet.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202401183
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.
Sorry hoor, maar er staan iedere dag files op de Nederlandse wegen. Daar hoor je als bestuurder op bedacht te zijn. Je hoort de matrixborden in de gaten te houden en je snelheid te minderen als dat aangegeven wordt. Als je dan met hoge snelheid op een file inrijdt, maakt het echt niet uit wat de reden is van die file.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202401188
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.
Het is er wel ver van verwijderd, maar ik zie de link wel ja. Overigens is de link zien iets anders dan iemand schuldig vinden.
Krijg hier een beetje butterfly effect vibes bij :)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:48:02 #25
408813 crew  trein2000
pi_202401190
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
p advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoe

Lijkt erop dat Bruls niet zomaar wakker werd en dacht "ik ga dat lekker verbieden, als ongekozen burgemeester".
Had de GGD ook geadviseerd om met militaire middelen de stadsgrenzen te gaan bewaken? Dat gaat nog wel wat stapjes verder…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202401192
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar er staan iedere dag files op de Nederlandse wegen. Daar hoor je als bestuurder op bedacht te zijn. Je hoort de matrixborden in de gaten te houden en je snelheid te minderen als dat aangegeven wordt. Als je dan met hoge snelheid op een file inrijdt, maakt het echt niet uit wat de reden is van die file.
Sowieso is dat een stuk waar vrijwel dagelijks files staan. Nu zal die bezorger daar misschien geen rekening mee hebben gehouden omdat het zondag was, maar ook voldoende matrixborden inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:48:56 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401195
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
p advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoe

Lijkt erop dat Bruls niet zomaar wakker werd en dacht "ik ga dat lekker verbieden, als ongekozen burgemeester".
Dat werd dan ook niet bedoeld
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:49:12 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Wat ik me dan vooral afvraag bij dit soort, zou een gekozen burgermeester meer bevoegdheden mogen hebben dan een ongekozen? En waarom?

Hij heeft, lijkt me, een taak meegekregen bij zijn functie en die dient uitgevoerd te worden. Gekozen of niet.
ook dat
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:49:30 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.
Het is er wel ver van verwijderd, maar ik zie de link wel ja. Overigens is de link zien iets anders dan iemand schuldig vinden.
Trein for the win ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:49:51 #30
408813 crew  trein2000
pi_202401205
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar er staan iedere dag files op de Nederlandse wegen. Daar hoor je als bestuurder op bedacht te zijn. Je hoort de matrixborden in de gaten te houden en je snelheid te minderen als dat aangegeven wordt. Als je dan met hoge snelheid op een file inrijdt, maakt het echt niet uit wat de reden is van die file.
Je vroeg of ik de link zag, die zie ik. Ik ben het verder volkomen met je eens hoor. Maar je weet als gezag ook dat er wel eens mensen op files in rijden. Dat maakt je niet ineens schuldig aan die individuele dode, wat niemand beweert heeft, maar er is natuurlijk wél gewoon een relatie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202401213
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Had de GGD ook geadviseerd om met militaire middelen de stadsgrenzen te gaan bewaken? Dat gaat nog wel wat stapjes verder…
Ik weet niet wat het advies was en wat er precies is gedaan. Jij ook niet, vermoed ik, net zo min als Janneke.

Om allerlei heel vergaande links te leggen om vooral maar iemand die men toch al liever ziet vertrekken in diskrediet te brengen, vind ik echt niet passend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:55 #32
408813 crew  trein2000
pi_202401215
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Wat ik me dan vooral afvraag bij dit soort, zou een gekozen burgermeester meer bevoegdheden mogen hebben dan een ongekozen? En waarom?

Hij heeft, lijkt me, een taak meegekregen bij zijn functie en die dient uitgevoerd te worden. Gekozen of niet.
De gekozen burgemeester is een ramp. Juist op dit soort momenten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202401217
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik ben ook voor een gekozen burgemeester maar dat hebben we in NL niet dus is het nu een dictatuur?
Nee, heb ik ook nooit beweerd. Jij begint met je 'nog meer polderen ja'. Mooie stropop om een voorstel ergens meer volksstemming in te betrekken af te fakkelen ^O^
I'll give you something to do
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 08:51:46 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401225
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het advies was en wat er precies is gedaan. Jij ook niet, vermoed ik, net zo min als Janneke.

Om allerlei heel vergaande links te leggen om vooral maar iemand die men toch al liever ziet vertrekken in diskrediet te brengen, vind ik echt niet passend.
Het ongeluk en de slachtoffers zelf zijn dan ook bijzaak; het is vooral een uitgelezen moment om weer los te gaan op die vermaledijde maatregelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:51:47 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401226
Verdeeldheid in families en vriendengroepen inmiddels

Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder

Wordt een leuke 2022 iig :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202401232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je vroeg of ik de link zag, die zie ik. Ik ben het verder volkomen met je eens hoor. Maar je weet als gezag ook dat er wel eens mensen op files in rijden. Dat maakt je niet ineens schuldig aan die individuele dode, wat niemand beweert heeft, maar er is natuurlijk wél gewoon een relatie.
Nee, ben ik niet met je eens. Er is hier maar één schuldige, dat is de man die te hard reed en niet oplette. Als deze file er om een andere reden had gestaan, was het ook gebeurd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202401234
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Verdeeldheid in families en vriendengroepen inmiddels

Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder

Wordt een leuke 2022 iig :')
Mooi moment om eindelijk van die irritante schoonmoeder af te komen :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202401236
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Verdeeldheid in families en vriendengroepen inmiddels

Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder

Wordt een leuke 2022 iig :')
Hoe bedoel je?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:53:15 #39
408813 crew  trein2000
pi_202401239
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, ben ik niet met je eens. Er is hier maar één schuldige, dat is de man die te hard reed en niet oplette. Als deze file er om een andere reden had gestaan, was het ook gebeurd.
Nogmaals. Wie heeft er gezegd dat er iemand anders schuldig is dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:53:43 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_202401248
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
70% werd n half jaar geleden nog verteld. Delta is van vorig jaar.
???
Nee precies verkeerd om.

Bron: ik heb in Maart dit jaar Alfa gehad. Delta kreeg pas van de zomer de overhand.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202401250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Verdeeldheid in families en vriendengroepen inmiddels

Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder

Wordt een leuke 2022 iig :')
Erg mooi. Reuring.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 08:53:52 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401252
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nogmaals. Wie heeft er gezegd dat er iemand anders schuldig is dan?
Cop-out; de implicatie is voor iedereen met minstens drie werkende hersencellen wel duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:54:24 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef galantis het volgende:

[..]
Nee, heb ik ook nooit beweerd. Jij begint met je 'nog meer polderen ja'. Mooie stropop om een voorstel ergens meer volksstemming in te betrekken af te fakkelen ^O^
jij beweert dat het niet democratisch (genoeg) is maar het is nu eenmaal zo georganiseerd
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 08:54:31 #44
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202401258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Mooi moment om eindelijk van die irritante schoonmoeder af te komen :P
Mijn schoonmoeder is echt heel relaxed. Boeit het vrij weinig of we kerst/verjaardagen bijwonen. Naja, ze vindt het altijd wel leuk om ons te zien natuurlijk, maar ze pusht of zeurt ook totaal niet als we een keer afzeggen omdat we geen zin hebben :)
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:54:39 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, ben ik niet met je eens. Er is hier maar één schuldige, dat is de man die te hard reed en niet oplette. Als deze file er om een andere reden had gestaan, was het ook gebeurd.
Vind het op zich dan wel weer prettig bevestigend om te lezen dat jij hier wel alle context kent om deze conclusie te kunnen trekken :D :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202401267
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je vroeg of ik de link zag, die zie ik. Ik ben het verder volkomen met je eens hoor. Maar je weet als gezag ook dat er wel eens mensen op files in rijden. Dat maakt je niet ineens schuldig aan die individuele dode, wat niemand beweert heeft, maar er is natuurlijk wél gewoon een relatie.
Ik ben het overigens niet met je oneens in deze. Er is wel een link te vinden in de oorzaak van de file en de besluiten.
De schuld leg ik dan weer volledig bij de bestuurder neer.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202401275
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mijn schoonmoeder is echt heel relaxed. Boeit het vrij weinig of we kerst/verjaardagen bijwonen. Naja, ze vindt het altijd wel leuk om ons te zien natuurlijk, maar ze pusht of zeurt ook totaal niet als we een keer afzeggen omdat we geen zin hebben :)
Ruilen? ;( :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202401277
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nogmaals. Wie heeft er gezegd dat er iemand anders schuldig is dan?
Jij vindt dat

"ik heb alle vertrouwen in Bruls"
en
"Er zijn maar drie doden gevallen bij het tegenhouden van de demonstratiewappies"

niet bedoeld is om te impliceren dat het in ieder geval door zijn verbod op de demonstratie komt dat deze mensen dood zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:56:14 #49
408813 crew  trein2000
pi_202401281
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Cop-out; de implicatie is voor iedereen met minstens drie werkende hersencellen wel duidelijk.
Blijkbaar is nuance te moeilijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:56:19 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Dat sommige mensen vol in de angst zitten ondanks geen risicogroep, gevaccineerd etc
Dat kinderen niet gevaccineerd gaan worden en dit dus een neverending story is voor gezinnen als je er zo in staat
En dat risico's inschatten bar moeilijk is voor mensen

Lekker sociale spanningen dit dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:56:43 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401285
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Mooi moment om eindelijk van die irritante schoonmoeder af te komen :P
True

Al was dat al eerder gebeurd als je ballen had gehad :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:58:19 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401300
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Verdeeldheid in families en vriendengroepen inmiddels

Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder

Wordt een leuke 2022 iig :')
nu is de vraag, werken die zelftests ook op omicron
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 08:59:47 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Blijkbaar is nuance te moeilijk.
Hou toch op. 'Nuance'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202401311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
nu is de vraag, werken die zelftests ook op omicron
:P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 08:59:58 #55
408813 crew  trein2000
pi_202401312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij vindt dat

"ik heb alle vertrouwen in Bruls"
en
"Er zijn maar drie doden gevallen bij het tegenhouden van de demonstratiewappies"

niet bedoeld is om te impliceren dat het in ieder geval door zijn verbod op de demonstratie komt dat deze mensen dood zijn?
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.

Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:00:05 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401313
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
nu is de vraag, werken die zelftests ook op omicron
Als die zo extreem besmettelijk is zijn vals negatieven ook flink link en is de tijd dat je getest bent maar heel kort iets zeggend over je status (van niet besmet zijn) dus kun je sowieso eigenlijk de zin van zelftests wel beetje door de plee spoelen denk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:00:05 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202401314
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat sommige mensen vol in de angst zitten ondanks geen risicogroep, gevaccineerd etc
Dat kinderen niet gevaccineerd gaan worden en dit dus een neverending story is voor gezinnen als je er zo in staat
En dat risico's inschatten bar moeilijk is voor mensen

Lekker sociale spanningen dit dat
Totaal geen last van. Als je een beetje normaal omgaat met je familie en vrienden heeft iedereen hopelijk begrip voor het feit als iemand graag wil dat je een zelftest doet of dat je even een keertje overslaat.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 09:00:59 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401322
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.

Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.
Terwijl je alle vertrouwen hebt in de beveiliger; zet dat er nog even semi-sarcastisch bij
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202401324
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Blijkbaar is nuance te moeilijk.
Wij hebben kennelijk een ander idee over wat genuanceerd is.

Ik vind het dus niet genuanceerd om een link te leggen tussen het verbieden van de demonstratie en het dodeiljk ongeluk.

Let's agree to disgree.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:01:32 #60
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202401327
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"

Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:02:02 #61
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202401336
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Blijkbaar is nuance te moeilijk.
Je kunt ook gewoon even nadenken voordat je hier onzin begint uit te kramen , ipv je achter "nuance" te verschuilen.
pi_202401340
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.

Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.
Dat is niet wat ik vraag.

Ik vraag of jij van mening bent dat die twee zinnen achter elkaar niet impliceren dat Bruls iets aan te rekenen is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202401342
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Verdeeldheid in families en vriendengroepen inmiddels

Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder

Wordt een leuke 2022 iig :')
Hier ook hoor. Schoonfamillie neemt het niet zo nauw. Schoonmoeder is zeker wel risico groep. 60 jaar, slikt veel medicijnen, manisch depressief. Wel gevaccineerd, maar houdt zich verder niet aan de regels. Zus van mijn vrouw en haar kids allemaal niet gevaccineerd. Ze weten het allemaal beter.......

Aankomende zaterdag sinterklaarviering. Zoals verwacht geen enkele beperking. Gewoon met 15 man in een kleine ruimte. Ben de discussie thuis al aangegaan, maar vrouwlief wil de familie sfeer niet omzeep helpen. Wat ik ook doe het is niet goed, ga ik niet mee dan ben ik een sfeer verpester (ook naar mijn kinderen toe), ga ik wel mee ga ik tegen mijn eigen principes in.

Neem het risico maar, hopelijk gaat het goed fout voor de schoonfamilie. Leren ze er maar van. Voor de zorg hoop ik dat natuurlijk niet. En hopelijk heb ik zelf geen klachten.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:02:40 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401344
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"

Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
zal goed zijn voor de aandelen maar is vooralsnog wel wat voorbarig
pi_202401346
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"

Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
Moderna wil vooral dat de machine blijft draaien.
pi_202401347
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"

Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
Tsja

Pfizer zegt dan juist weer dat zij verwachten dat er met de booster voldoende bescherming is...
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:03:39 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202401354
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
zal goed zijn voor de aandelen maar is vooralsnog wel wat voorbarig
Ja maar Marino zei.....
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:04:35 #68
408813 crew  trein2000
pi_202401365
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik vraag.

Ik vraag of jij van mening bent dat die twee zinnen achter elkaar niet impliceren dat Bruls iets aan te rekenen is.
Niemand heeft gezegd dat Bruls hier schuld aan heeft. Ik niet, niemand niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:05:35 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202401377
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:03 schreef Fosive het volgende:

[..]
Tsja

Pfizer zegt dan juist weer dat zij verwachten dat er met de booster voldoende bescherming is...
Ahh ok ok, dus we hebben hier weer een klassieke:

pi_202401381
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand heeft gezegd dat Bruls hier schuld aan heeft. Ik niet, niemand niet.
Ook hierover dan maar: let's agree to disagree.

Overigens is het nog steeds niet een antwoord op mijn vraag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202401385
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"

Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
Voelt een beetje als een "Wij van WC-eend"

Eerst maar eens zien, voordat we ze op hun woord geloven.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:06:04 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401387
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Totaal geen last van. Als je een beetje normaal omgaat met je familie en vrienden heeft iedereen hopelijk begrip voor het feit als iemand graag wil dat je een zelftest doet of dat je even een keertje overslaat.
Andere ideeën geeft mooie shit iig

Ik ben volgens mijn zusje sinds begin al een wappie. En nou mag ik niet langs komen bij haar omdat ik gisteren in een vliegtuig zat. Johhhh prima

Maar wel kut, want ik hou van kerst, zonder gezeik, en met familie en gewoon lekker gevaccineerde en gezonde mensen. Risicogroepen erbij op nette afstand als ze er zijn, testje erbij prima, maar niet elke keer een test omdat ik op een kind ga passen zeg.
De groeten

Tevens zin in vakantie O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:06:04 #73
408813 crew  trein2000
pi_202401388
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Terwijl je alle vertrouwen hebt in de beveiliger; zet dat er nog even semi-sarcastisch bij
Ik vind het hek niet op slot doen inderdaad bijzonder achterlijk.

Overigens is Bruls een prima vent, paar keer gesproken niets mis mee. Mag van mij rustig blijven.

Maar het is toch feitelijk dat als die file daar niet had gestaan die bus er niet opgeklapt was, daar hoeven we toch niet zo moeilijk over te doen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202401401
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat sommige mensen vol in de angst zitten ondanks geen risicogroep, gevaccineerd etc
Dat kinderen niet gevaccineerd gaan worden en dit dus een neverending story is voor gezinnen als je er zo in staat
En dat risico's inschatten bar moeilijk is voor mensen

Lekker sociale spanningen dit dat
Oh zo. Ja dat snap ik. Ik heb binnen de familie/vrienden idd ook twee tegenovergestelde groepen.
Zelf zit ik er tussen in normaal doen maar jezelf niet opsluiten want dan wordt je ook gek.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202401402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.
Belegeren? :?
Ze wilden Nijmegen tot overgave dwingen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:07:32 #76
408813 crew  trein2000
pi_202401403
twitter

Ondertussen heeft een of andere pizzabezorger ook nog een mening.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202401405
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

Dat zal met wat subsidie en overheidssteun vast en zeker opgelost kunnen worden!
Ik las hier heel even overheidsserum :)

Wordt die term al gebruikt?
pi_202401410
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.

Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.
De beveiliging kan dan overigens wel enige nalatigheid worden verweten.

Zo'n politiecontrole lijkt mij een behoorlijk paardemiddel dat niet geheel zonder risico's is. Maar als er een gedegen risico-analyse is gemaakt en de juiste voorzorgsmaatregelen zijn getroffen (en daar ga ik vanuit) dan lijkt mij dat je de driehoek weinig kunt verwijten, zelfs geen nalatigheid, laat staan schuld. De relatie blijft, maar dat is het dan ook.
I'll give you something to do
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:09:23 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401414
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ook hierover dan maar: let's agree to disagree.

Overigens is het nog steeds niet een antwoord op mijn vraag.
Prachtig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:09:30 #80
408813 crew  trein2000
pi_202401415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:08 schreef galantis het volgende:

[..]
De beveiliging kan dan overigens wel enige nalatigheid worden verweten.

Zo'n politiecontrole lijkt mij een behoorlijk paardemiddel dat niet geheel zonder risico's is. Maar als er een gedegen risico-analyse is gemaakt en de juiste voorzorgsmaatregelen zijn getroffen (en daar ga ik vanuit) dan lijkt mij dat je de driehoek weinig kunt verwijten, zelfs geen nalatigheid, laat staan schuld. De relatie blijft, maar dat is het dan ook.
Kijk nou. Nog iemand die het snapt. ^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:09:46 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401418
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vind het hek niet op slot doen inderdaad bijzonder achterlijk.

Overigens is Bruls een prima vent, paar keer gesproken niets mis mee. Mag van mij rustig blijven.

Maar het is toch feitelijk dat als die file daar niet had gestaan die bus er niet opgeklapt was, daar hoeven we toch niet zo moeilijk over te doen…
als die bus er niet gereden had of niet zo hard gereden had of op tijd gestopt was, zijn er nog meer opties?
pi_202401423
Feit is dat als chauffeur wel oplette er waarschijnlijk geen ongeluk was gebeurd.

Nog zo'n hot take...
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:10:40 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401425
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:07 schreef Za het volgende:

[..]
Ik las hier heel even overheidsserum :)

Wordt die term al gebruikt?
Hugosap?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 09:10:52 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202401429
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kijk nou. Nog iemand die het snapt. ^O^
Iedereen snapt wel wat Janneke bedoelt hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:11:39 #85
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202401436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:08 schreef galantis het volgende:

[..]
De beveiliging kan dan overigens wel enige nalatigheid worden verweten.

Zo'n politiecontrole lijkt mij een behoorlijk paardemiddel dat niet geheel zonder risico's is. Maar als er een gedegen risico-analyse is gemaakt en de juiste voorzorgsmaatregelen zijn getroffen (en daar ga ik vanuit) dan lijkt mij dat je de driehoek weinig kunt verwijten, zelfs geen nalatigheid, laat staan schuld. De relatie blijft, maar dat is het dan ook.
Een paar jaar geleden was er op de A2 een achtervolging van de politie met een voortvluchtige waar een aantal ongelukken gebeurd zijn. Naderhand is er ook gezegd dat de politie de achtervolging af had moeten breken uit veiligheid voor de andere bestuurders, dat de beslissing die ze nemen proportioneel moet zijn met de gevolgen.

De politie had op dat moment geen schuld aan de ongevallen maar was wel verantwoordelijk voor het ontstaan van de file, zoiets is hier ook denk ik. Er moet gewoon in elk scenario nagedacht worden of dit het juiste is om te doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:12:01 #86
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:12:55 #87
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202401456
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"

Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
Weer een zomer door de plee. Nog even volhouden!
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202401457
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.

Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.
Tja. Als je niet in een bus stapt, kun je ook niet in een bus zitten die verongelukt. Die relatie is er ook.

Net zo onzinnig om te benoemen als je er verder niets mee wilt impliceren.
pi_202401465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:05 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Voelt een beetje als een "Wij van WC-eend"

Eerst maar eens zien, voordat we ze op hun woord geloven.
Het is wel aannemelijk, gezien de vele mutaties die gevonden zijn in het spike-eiwit.

Er is nog veel onbekend, maar de meeste experts gaan er wel vanuit dat de vaccins minder effectief zijn bij Omikron.
pi_202401469
Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant

De bestaande coronavaccins zijn waarschijnlijk veel minder effectief tegen de omikronvariant dan tegen eerdere varianten van het virus. Dat denkt de directeur van farmaceut Moderna, Stéphane Bancel. Hij verwacht dat het nog maanden gaat duren voordat vaccinmakers op grote schaal prikken kunnen produceren tegen nieuwe virusvarianten en waarschuwt dat het riskant is om de volledige vaccinproductie te richten op de omikronvariant terwijl er nog andere varianten rondwaren.

"Er is geen wereld, denk ik, waarin de effectiviteit op hetzelfde niveau ligt als tegen delta", zegt Bancel tegen de Financial Times. "Ik denk dat er een behoorlijke daling zal zijn. Ik weet simpelweg nog niet hoeveel, omdat we moeten wachten op de data. Maar alle wetenschappers die ik heb gesproken, die zeggen: 'dit wordt niet goed'."

De directeur van Moderna is beduidend negatiever over de kansen van de bestaande vaccins tegen de omikronvariant dan andere farmaceuten. Gisteren klonk Pfizer-bestuurslid Scott Gottlieb nog optimistischer. "In vaccinatiekringen is er redelijk wat vertrouwen in dat patiënten na zeker drie doses een redelijk goede bescherming hebben tegen deze variant", zei hij tegen de Amerikaanse zakenzender CNBC.

Moderna-directeur Bancel benadrukt echter dat wetenschappers bezorgd zijn omdat 32 van de 50 mutaties die zijn vastgesteld in de omikronvariant veranderingen zijn aan het spike-eiwit. De bestaande vaccins richten zich juist op deze uitsteeksels aan het virus. Volgens Bancel hadden deskundigen een zo ernstig gemuteerde variant van het virus pas over een jaar of twee verwacht.
pi_202401471
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
als die bus er niet gereden had of niet zo hard gereden had of op tijd gestopt was, zijn er nog meer opties?
Die N325 staat door de bevolkingsgroei van Nijmegen en Arnhem zo'n 7 dagen per week vast. Het ligt dus aan neukende mensen!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:14:22 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202401475
Geloof niet dat veel mensen zich nog aan beperkingen houden met Sinterklaas als ik het zo hoor om me heen. Paar uitzonderingen daargelaten

Zal in de pauperbuurten met weinig vaccinaties mooie boem geven over weekje of wat. Gezellig de kerst in

Stille nacht
Buis ingebracht
Op een IC bed
Werd ik net op tijd gered
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 09:15:17 #93
186611 Haags
pi_202401481
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:14 schreef Molo het volgende:
Geloof niet dat veel mensen zich nog aan beperkingen houden met Sinterklaas als ik het zo hoor om me heen. Paar uitzonderingen daargelaten

Zal in de pauperbuurten met weinig vaccinaties mooie boem geven over weekje of wat. Gezellig de kerst in

Stille nacht
Buis ingebracht
Op een IC bed
Werd ik net op tijd gered
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_202401482
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Die N325 staat door de bevolkingsgroei van Nijmegen en Arnhem zo'n 7 dagen per week vast. Het ligt dus aan neukende mensen!
Niet meer asfalt gekomen

Schuld van Asfalt Cora!
pi_202401485
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:14 schreef Molo het volgende:
Geloof niet dat veel mensen zich nog aan beperkingen houden met Sinterklaas als ik het zo hoor om me heen. Paar uitzonderingen daargelaten

Zal in de pauperbuurten met weinig vaccinaties mooie boem geven over weekje of wat. Gezellig de kerst in

Stille nacht
Buis ingebracht
Op een IC bed
Werd ik net op tijd gered
Logisch toch ook, de mensen die gevaccineerd zijn boeit het niet meer en de mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn heeft het nooit geboeid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202401495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden was er op de A2 een achtervolging van de politie met een voortvluchtige waar een aantal ongelukken gebeurd zijn. Naderhand is er ook gezegd dat de politie de achtervolging af had moeten breken uit veiligheid voor de andere bestuurders, dat de beslissing die ze nemen proportioneel moet zijn met de gevolgen.

De politie had op dat moment geen schuld aan de ongevallen maar was wel verantwoordelijk voor het ontstaan van de file, zoiets is hier ook denk ik. Er moet gewoon in elk scenario nagedacht worden of dit het juiste is om te doen.
Ik vind een achtervolging wel van een andere orde.

Er staan iedere dag files in NL. Ook op zondag. Ook op plaatsen waar je ze niet verwacht, terwijl dit een plek is waar vaak een file staat. Daar word je bovendien voor gewaarschuwd middels matrixborden.

Ik snap best dat je je kunt afvragen of het verbieden van de demonstratie de juiste beslissing was. Maar die vraag dien je wat mij betreft op geen enkele manier te koppelen aan dit dodelijke ongeval. En dat is wel wat er in de initiele post waar ik op reageerde gebeurde. Heel subtiel, uiteraard, zodat je kunt zeggen dat de ander niet goed leest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202401509
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Logisch toch ook, de mensen die gevaccineerd zijn boeit het niet meer en de mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn heeft het nooit geboeid.
De werkzaamheid van Moderna neemt al een heel stuk af tegen die nieuwe variant. Over Pfizer en de andere heb ik nog niets gelezen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202401511
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Niet meer asfalt gekomen

Schuld van Asfalt Cora!
De bezorgdiensten die tegenwoordig ook al op zondag werken. De dag van de Heer nota bene!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:18:16 #99
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202401513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind een achtervolging wel van een andere orde.

Er staan iedere dag files in NL. Ook op zondag. Ook op plaatsen waar je ze niet verwacht, terwijl dit een plek is waar vaak een file staat. Daar word je bovendien voor gewaarschuwd middels matrixborden.

Ik snap best dat je je kunt afvragen of het verbieden van de demonstratie de juiste beslissing was. Maar die vraag dien je wat mij betreft op geen enkele manier te koppelen aan dit dodelijke ongeval. En dat is wel wat er in de initiele post waar ik op reageerde gebeurde. Heel subtiel, uiteraard, zodat je kunt zeggen dat de ander niet goed leest.
De achtervolging was dan ook gewoon een voorbeeld waarin een beslissing genomen was door de politie waar achteraf van gezegd is dat die niet proportioneel was. Zo'n zelfde vraag kun je hier ook stellen. Was het proportioneel om de stad hermetisch af te sluiten?

Voor mij (en ik denk eerlijk gezegd @trein2000 ook) is dat eigenlijk de enige vraag. Wat in die initiële post gezegd werd is voor diegene :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:18:23 #100
408813 crew  trein2000
pi_202401514
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Tja. Als je niet in een bus stapt, kun je ook niet in een bus zitten die verongelukt. Die relatie is er ook.

Net zo onzinnig om te benoemen als je er verder niets mee wilt impliceren.
Het cruciale verschil is dat als je in een bus stapt je geen rekening houdt met een ongeluk, dat vind ik wel heel ver gezocht.

Terwijl je wanneer je een file er altijd op bedacht moet zijn dat er figuren rondrijden die hun rijbewijs niet waard zijn. Iets met voorzienbaarheid enzo. Risico kan prima aanvaardbaar zijn, daar heb ik verder niets over gezegd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202401516
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:13 schreef THEFXR het volgende:
Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant

De bestaande coronavaccins zijn waarschijnlijk veel minder effectief tegen de omikronvariant dan tegen eerdere varianten van het virus. Dat denkt de directeur van farmaceut Moderna, Stéphane Bancel. Hij verwacht dat het nog maanden gaat duren voordat vaccinmakers op grote schaal prikken kunnen produceren tegen nieuwe virusvarianten en waarschuwt dat het riskant is om de volledige vaccinproductie te richten op de omikronvariant terwijl er nog andere varianten rondwaren.
Wat ik me als leek dan afvraag is of het niet mogelijk is de vaccins tegen verschillende varianten te combineren in één prik?
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:19:34 #102
408813 crew  trein2000
pi_202401527
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
De achtervolging was dan ook gewoon een voorbeeld waarin een beslissing genomen was door de politie waar achteraf van gezegd is dat die niet proportioneel was. Zo'n zelfde vraag kun je hier ook stellen. Was het proportioneel om de stad hermetisch af te sluiten?

Voor mij (en ik denk eerlijk gezegd @:trein2000 ook) is dat eigenlijk de enige vraag. Wat in die initiële post gezegd werd is voor diegene :)
En zelfs als dat wel zo is, ik ga daar van uit, dan nog heb je dit risico bewust genomen. Kan prima verantwoord zijn, daar zeg ik verder niets over, maar ik vind het onzinnig om te doen alsof er geen enkele relatie is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:20:06 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202401533
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden was er op de A2 een achtervolging van de politie met een voortvluchtige waar een aantal ongelukken gebeurd zijn. Naderhand is er ook gezegd dat de politie de achtervolging af had moeten breken uit veiligheid voor de andere bestuurders, dat de beslissing die ze nemen proportioneel moet zijn met de gevolgen.

De politie had op dat moment geen schuld aan de ongevallen maar was wel verantwoordelijk voor het ontstaan van de file, zoiets is hier ook denk ik. Er moet gewoon in elk scenario nagedacht worden of dit het juiste is om te doen.
ik kan me iets herinneren dat ze om een benzinedief te pakken de matrixborden op een kruis zetten om een file te veroorzaken en die reed er dus bovenop, dat is te gek voor woorden en buiten proporties maar daar lijkt het in dit geval totaal niet op.
pi_202401534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
De werkzaamheid van Moderna neemt al een heel stuk af tegen die nieuwe variant. Over Pfizer en de andere heb ik nog niets gelezen.
Die gaan ook een heel stuk afnemen, dat kan bijna niet anders.

En dan in combinatie met een sterk verhoogde besmettelijkheid van deze variant, blijft alleen extreme sociale distancing over om het onder controle te houden.
pi_202401535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:18 schreef galantis het volgende:

[..]
Wat ik me als leek dan afvraag is of het niet mogelijk is de vaccins tegen verschillende varianten te combineren in één prik?
tuurlijk
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:20:28 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_202401539
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"

Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
Dat is de hele reden waarom de WHO het zo'n groot risico vindt. Mensen worden niet resistent tegen verkoudheid omdat je afweersysteem zich op de nucleus richt, en die muteert redelijk snel. Tot nu toe waren de mrna vaccins zo'n uitkomst omdat ze zich op de spike proteïne eromheen richtten, en die verandert maar weinig. Omikron is de eerste echte mutatie van de spike proteine, en daarmee verzwakt de effectiviteit van het vaccin.
Het nadeel is dat een nieuwe versie van het vaccin waarschijnlijk eerst weer door trials heen moet omdat er hele nieuwe code ingestopt moet worden, en we dus weer 9 maanden verder zijn tot we een nieuw vaccin hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202401549
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:20 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is de hele reden waarom de WHO het zo'n groot risico vindt. Mensen worden niet resistent tegen verkoudheid omdat je afweersysteem zich op de nucleus richt, en die muteert redelijk snel. Tot nu toe waren de mrna vaccins zo'n uitkomst omdat ze zich op de spike proteïne eromheen richtten, en die verandert maar weinig. Omikron is de eerste echte mutatie van de spike proteine, en daarmee verzwakt de effectiviteit van het vaccin.
Het nadeel is dat een nieuwe versie van het vaccin waarschijnlijk eerst weer door trials heen moet omdat er hele nieuwe code ingestopt moet worden, en we dus weer 9 maanden verder zijn tot we een nieuw vaccin hebben.
.nee, hoeft niet
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:21:51 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202401553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:20 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is de hele reden waarom de WHO het zo'n groot risico vindt. Mensen worden niet resistent tegen verkoudheid omdat je afweersysteem zich op de nucleus richt, en die muteert redelijk snel. Tot nu toe waren de mrna vaccins zo'n uitkomst omdat ze zich op de spike proteïne eromheen richtten, en die verandert maar weinig. Omikron is de eerste echte mutatie van de spike proteine, en daarmee verzwakt de effectiviteit van het vaccin.
Het nadeel is dat een nieuwe versie van het vaccin waarschijnlijk eerst weer door trials heen moet omdat er hele nieuwe code ingestopt moet worden, en we dus weer 9 maanden verder zijn tot we een nieuw vaccin hebben.
Dan is het geen probleem meer als die R0 klopt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:23:27 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_202401569
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]
.nee, hoeft niet
Wat hoeft niet?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:23:46 #110
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202401576
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat hoeft niet?
negen maanden ontwikkeltijd en nieuwe trials. ze hebben al vorig jaar gezegd dat aanpassen op mutanten veel sneller kan.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:23:47 #111
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202401577
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:20 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is de hele reden waarom de WHO het zo'n groot risico vindt. Mensen worden niet resistent tegen verkoudheid omdat je afweersysteem zich op de nucleus richt, en die muteert redelijk snel. Tot nu toe waren de mrna vaccins zo'n uitkomst omdat ze zich op de spike proteïne eromheen richtten, en die verandert maar weinig. Omikron is de eerste echte mutatie van de spike proteine, en daarmee verzwakt de effectiviteit van het vaccin.
Het nadeel is dat een nieuwe versie van het vaccin waarschijnlijk eerst weer door trials heen moet omdat er hele nieuwe code ingestopt moet worden, en we dus weer 9 maanden verder zijn tot we een nieuw vaccin hebben.
Is het niet ook dat mensen niet resistent worden tegen verkoudheid omdat dat een infectie van de bovenste luchtwegen is, en antistoffen daar maar heel kort blijven? Anders heb je altijd snot in je neus tenslotte.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202401589
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Weer een zomer door de plee. Nog even volhouden!
Als iedereen zich nou even aan de regels houdt dan zijn we er in 2023 vanaf!!
Facts don't care about your feelings
pi_202401602
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat hoeft niet?
die 9 mnd, is gewoon na 4 mnd klaar.
  Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:28:14 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202401622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen heeft een of andere pizzabezorger ook nog een mening.
OMT-lid Yorick
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202401625
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]
die 9 mnd, is gewoon na 4 mnd klaar.
In combinatie met de zorgvuldigheid van ons ministerie, zit je gewoon weer op 9 maanden hoor ;)
pi_202401637
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:28 schreef Heph844 het volgende:

[..]
In combinatie met de zorgvuldigheid van ons ministerie, zit je gewoon weer op 9 maanden hoor ;)
lul niet.
pi_202401657
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:15 schreef Haags het volgende:

[..]
[ twitter ]
Sinterklaas vier je in kleine groepjes. Hoef je geen afspraken voor in te schieten meestal
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:33:12 #118
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202401667
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen heeft een of andere pizzabezorger ook nog een mening.
Landelijk Centrum DodenSpreiding.

wat een verschrikkelijk kansloos figuur is het.
pi_202401670
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het cruciale verschil is dat als je in een bus stapt je geen rekening houdt met een ongeluk, dat vind ik wel heel ver gezocht.

Terwijl je wanneer je een file er altijd op bedacht moet zijn dat er figuren rondrijden die hun rijbewijs niet waard zijn. Iets met voorzienbaarheid enzo. Risico kan prima aanvaardbaar zijn, daar heb ik verder niets over gezegd.
Die personen die hun rijbewijs niet waard zijn, rijden overal. Ook ver weg van files.

Je neemt altijd een risico als je iets doet in het verkeer, en de ene keer is dat risico wat groter dan de ander. Van baan wisselen op de snelweg is ook een risico, harder rijden dan de rest ook.

En files kunnen altijd en overal ontstaan. En dan kun je nog zo vaak roepen dat je er geen waardeoordeel aan geeft, maar het feit dat je het benoemt zegt al dat je een bepaalde mate van schuld wilt insinueren.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:34:08 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202401680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Sinterklaas vier je in kleine groepjes. Hoef je geen afspraken voor in te schieten meestal
Nu heb je soms met 4 man al een drama om een datum te vinden, zorgwekkender is dat de agenda's blijkbaar nog niet echt leger geraakt zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202401683
this hier geen verkeerstopic!
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:34:34 #122
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202401685
quote:
85s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:33 schreef Gunner het volgende:

[..]
Landelijk Centrum DodenSpreiding.

wat een verschrikkelijk kansloos figuur is het.
Dat draadje is van het niveau van Marino die zich afvroeg wat er zou gebeuren als Weghorst ten aarde zou storten. Daar heeft (volgens mij) @Caland nog wel een plaatje van. Lopen een beetje naast hun schoenen inmiddels. Als je je niet aan onze voorstellen houdt ben je een moordenaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:34:57 #123
408813 crew  trein2000
pi_202401686
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die personen die hun rijbewijs niet waard zijn, rijden overal. Ook ver weg van files.

Je neemt altijd een risico als je iets doet in het verkeer, en de ene keer is dat risico wat groter dan de ander. Van baan wisselen op de snelweg is ook een risico, harder rijden dan de rest ook.

En files kunnen altijd en overal ontstaan. En dan kun je nog zo vaak roepen dat je er geen waardeoordeel aan geeft, maar het feit dat je het benoemt zegt al dat je een bepaalde mate van schuld wilt insinueren.
Als jij er perse in wil lezen dat ik ergens de schuld neerleg dan is dat prima, kan ik niets aan doen. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat niet te doen en dat herhaal ik nog maar eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 09:35:30 #124
408813 crew  trein2000
pi_202401688
quote:
85s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:33 schreef Gunner het volgende:

[..]
Landelijk Centrum DodenSpreiding.

wat een verschrikkelijk kansloos figuur is het.
Iets teveel in zichzelf gaan geloven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 09:36:38 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202401697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik kan me iets herinneren dat ze om een benzinedief te pakken de matrixborden op een kruis zetten om een file te veroorzaken en die reed er dus bovenop, dat is te gek voor woorden en buiten proporties maar daar lijkt het in dit geval totaal niet op.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-a2-dode-en-gewonden en https://www.autoblog.nl/a(...)-wordt-niet-vervolgd
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202401704
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:17 schreef Momo het volgende:

Israel is now reporting community transmission of Omicron from a cardiologist with 3 doses to another cardiologist with 3 doses
[ twitter ]
Opmerkelijk.
De berichtgeving uit Botswana en HongKong betrof eveneens transmissie tussen mensen met iig 2 doses.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:40:51 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202401742
Maar opzich is het toch niet super vreemd dat er transmissie tussen gevaccineerden is? Welke evt ook geboosterd zijn?
Zolang ze maar stukken minder in het ziekenhuis terecht komen.
pi_202401751
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:40 schreef Cue_ het volgende:
Maar opzich is het toch niet super vreemd dat er transmissie tussen gevaccineerden is? Welke evt ook geboosterd zijn?
Zolang ze maar stukken minder in het ziekenhuis terecht komen.
Stukken minder valt dus enorm tegen, zie de staat van de wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:42:39 #129
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202401760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:02 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Hier ook hoor. Schoonfamillie neemt het niet zo nauw. Schoonmoeder is zeker wel risico groep. 60 jaar, slikt veel medicijnen, manisch depressief. Wel gevaccineerd, maar houdt zich verder niet aan de regels. Zus van mijn vrouw en haar kids allemaal niet gevaccineerd. Ze weten het allemaal beter.......

Aankomende zaterdag sinterklaarviering. Zoals verwacht geen enkele beperking. Gewoon met 15 man in een kleine ruimte. Ben de discussie thuis al aangegaan, maar vrouwlief wil de familie sfeer niet omzeep helpen. Wat ik ook doe het is niet goed, ga ik niet mee dan ben ik een sfeer verpester (ook naar mijn kinderen toe), ga ik wel mee ga ik tegen mijn eigen principes in.

Neem het risico maar, hopelijk gaat het goed fout voor de schoonfamilie. Leren ze er maar van. Voor de zorg hoop ik dat natuurlijk niet. En hopelijk heb ik zelf geen klachten.
Laten we dan maar hopen dat je vrouw niet meeleest hier :7

Is het niet geweldig dat we allemaal zo kalm blijven in deze situatie?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202401771
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:37 schreef Za het volgende:

[..]
Opmerkelijk.
De berichtgeving uit Botswana en HongKong betrof eveneens transmissie tussen mensen met iig 2 doses.
Als een virus de immuniteit van een vaccin beter ontsnapt heeft het meer hosts en zal het dus makkelijker verspreiden... Lijkt me logisch.

Misschien moeten we accepteren dat mensen kunnen overlijden. En wat meer op de risicogroepen focussen.
Iedereen maar non stop vaccineren helpt het virus alleen maar om sneller een vaccin ontwijkende mutant te vormen. Tenzij je dat spelletje eeuwig wilt gaan spelen en je heel snel de vaccins kan aanpassen schiet dat volgens mij niks op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:43:59 #131
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202401776
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:02 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Hier ook hoor. Schoonfamillie neemt het niet zo nauw. Schoonmoeder is zeker wel risico groep. 60 jaar, slikt veel medicijnen, manisch depressief. Wel gevaccineerd, maar houdt zich verder niet aan de regels. Zus van mijn vrouw en haar kids allemaal niet gevaccineerd. Ze weten het allemaal beter.......

Aankomende zaterdag sinterklaarviering. Zoals verwacht geen enkele beperking. Gewoon met 15 man in een kleine ruimte. Ben de discussie thuis al aangegaan, maar vrouwlief wil de familie sfeer niet omzeep helpen. Wat ik ook doe het is niet goed, ga ik niet mee dan ben ik een sfeer verpester (ook naar mijn kinderen toe), ga ik wel mee ga ik tegen mijn eigen principes in.

Neem het risico maar, hopelijk gaat het goed fout voor de schoonfamilie. Leren ze er maar van. Voor de zorg hoop ik dat natuurlijk niet. En hopelijk heb ik zelf geen klachten.
Het lijkt wel of je naar dezelfde Sinterklaasviering gaat als waar wij voor uitgenodigd zijn :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202401784
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:40 schreef Cue_ het volgende:
Maar opzich is het toch niet super vreemd dat er transmissie tussen gevaccineerden is? Welke evt ook geboosterd zijn?
Zolang ze maar stukken minder in het ziekenhuis terecht komen.
Dat mensen dat nog steeds niet snappen. Bijzonder toch?
pi_202401785
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Logisch toch ook, de mensen die gevaccineerd zijn boeit het niet meer en de mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn heeft het nooit geboeid.
Dit idd. Waarom zou ik mijzelf opsluiten als de kans voor mijn familie bijna 0 is.
Wij vieren ook gewoon sinterklaas.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202401789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:02 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Hier ook hoor. Schoonfamillie neemt het niet zo nauw. Schoonmoeder is zeker wel risico groep. 60 jaar, slikt veel medicijnen, manisch depressief. Wel gevaccineerd, maar houdt zich verder niet aan de regels. Zus van mijn vrouw en haar kids allemaal niet gevaccineerd. Ze weten het allemaal beter.......

Aankomende zaterdag sinterklaarviering. Zoals verwacht geen enkele beperking. Gewoon met 15 man in een kleine ruimte. Ben de discussie thuis al aangegaan, maar vrouwlief wil de familie sfeer niet omzeep helpen. Wat ik ook doe het is niet goed, ga ik niet mee dan ben ik een sfeer verpester (ook naar mijn kinderen toe), ga ik wel mee ga ik tegen mijn eigen principes in.

Neem het risico maar, hopelijk gaat het goed fout voor de schoonfamilie. Leren ze er maar van. Voor de zorg hoop ik dat natuurlijk niet. En hopelijk heb ik zelf geen klachten.
Ik snap alleen niet waarom je bang zou zijn voor "zelf klachten" als je dubbel gevaccineerd zou zijn........... Je bent de rest van je leven van plan om bang te zijn? Voor dit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dat mensen dat nog steeds niet snappen. Bijzonder toch?
_O-
Gender Fluïde, overtuiging fluïde, en het zelf allemaal niet in de gaten hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401809
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:37 schreef Za het volgende:

[..]
Opmerkelijk.
De berichtgeving uit Botswana en HongKong betrof eveneens transmissie tussen mensen met iig 2 doses.
Opmerkelijk dat een virus waar verwacht van wordt dat het beschikt over immune escape verspreidt wordt tussen gevaccineerden.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:46:51 #137
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202401811
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Totaal geen last van. Als je een beetje normaal omgaat met je familie en vrienden heeft iedereen hopelijk begrip voor het feit als iemand graag wil dat je een zelftest doet of dat je even een keertje overslaat.
Als iemand in mijn familie om een zelftest zou vragen dan lach ik ze uit in hun gezicht :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202401820
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Stukken minder valt dus enorm tegen, zie de staat van de wereld.
:') de ziekenhuis cijfers spreken je enorm tegen...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202401833
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:46 schreef Jaeger85 het volgende:

Opmerkelijk dat een virus waar verwacht van wordt dat het beschikt over immune escape verspreidt wordt tussen gevaccineerden.
Verwacht is niet gelijk aan bevestigd.

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar de besmette KLM passagiers, hun vaccinatiestatus, variant en welbevinden.
pi_202401842
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:47 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
:') de ziekenhuis cijfers spreken je enorm tegen...
Ja spreken mij enorm tegen, want we hebben geen probleem in de ziekenhuizen. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401843
twitter


Wat is dit voor ophitsing dan :') Niets van gemerkt.
pi_202401849
Men heeft het virus een te lieve naam gegeven: Corona. Klinkt als een prachtige mooie vrouw. Het had gewoon Sars II moeten blijven heten,
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:50:11 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202401852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat mensen dat nog steeds niet snappen. Bijzonder toch?
Dat het hier gebeurd wel ja.
Maar real life.. ik weet niet of het wel altijd op die manier gecommuniceerd is. Maar dat zeg ik als enkel fok follower en niet echt nieuws. Toch heb ik her en der de indruk gekregen dat het (sowieso in het begin) zo niet overkwam op velen.
pi_202401858
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja spreken mij enorm tegen, want we hebben geen probleem in de ziekenhuizen. :')
Die we veel minder tot niet gehad hadden als iedereen netjes gevaccineerd was. Nou hup hup weer naar BNW please.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202401860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:49 schreef Fosive het volgende:
[ twitter ]

Wat is dit voor ophitsing dan :') Niets van gemerkt.
Ze zal zonder mondkapje lopen en er zullen wel mensen zijn die daar wat van vinden en dan raar kijken oid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:51:31 #146
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202401866
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:49 schreef Fosive het volgende:
[ twitter ]

Wat is dit voor ophitsing dan :') Niets van gemerkt.
Boodschappen doen is weer een dystopische ervaring. Bange mensen weggedoken achter hun mondkap. :D

Wel poetisch omschreven, I'll give her that.
pi_202401867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:49 schreef Fosive het volgende:
[ twitter ]

Wat is dit voor ophitsing dan :') Niets van gemerkt.
Dat is dat toch dat mokkel dat iets te graag in de publiciteit opzoekt? Dan moet je natuurlijk wel lekker indrukwekkende uitspraken blijven doen voor je volgertjes.
pi_202401872
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ze zal zonder mondkapje lopen en er zullen wel mensen zijn die daar wat van vinden en dan raar kijken oid.
Gewoon een egoistische kut dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202401882
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
Die we veel minder tot niet gehad hadden als iedereen netjes gevaccineerd was.
Tuurlijk joh, mag je geloven allemaal, heb jij nog een verklaring waarom die NL'se cijfers zo afwijken van die van GB en België?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401883
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Boodschappen doen is weer een dystopische ervaring. Bange mensen weggedoken achter hun mondkap. :D

Wel poetisch omschreven, I'll give her that.
Gewoon een kwestie van enig fatsoen richting je medemens is kennelijk 'bange mensen die angstig weggedoken zitten'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202401884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:43 schreef ludovico het volgende:
Misschien moeten we accepteren dat mensen kunnen overlijden. En wat meer op de risicogroepen focussen.
Iedereen maar non stop vaccineren helpt het virus alleen maar om sneller een vaccin ontwijkende mutant te vormen. Tenzij je dat spelletje eeuwig wilt gaan spelen en je heel snel de vaccins kan aanpassen schiet dat volgens mij niks op.
Dit lijkt mij de enige uitweg uit deze crisis. Maar helaas is hier (nog) geen draagvlak voor. Het helpt misschien als mensen zich bewust worden van het feit dat de gemiddelde leeftijd van een corona dode gelijk is aan die van een niet corona dode.
pi_202401890
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gewoon een egoistische kut dus.
Wel raar dat ze zich als een middelbare vent gedraagt. Dat is toch wel de grootste groep 'vrije denkers' die aan de hele wereld moeten tonen wat voor een grote vent ze zijn.
pi_202401892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:51 schreef dycto het volgende:

[..]
Dat is dat toch dat mokkel dat iets te graag in de publiciteit opzoekt? Dan moet je natuurlijk wel lekker indrukwekkende uitspraken blijven doen voor je volgertjes.
Ja, verschijnt geregeld bij Jinek. Als het nou een of andere nobody was was die tweet niet zo boeiend geweest, maar dit is iemand die (kennelijk) op landelijk niveau op het schild is geheven.
pi_202401907
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:53 schreef Fosive het volgende:

[..]
Ja, verschijnt geregeld bij Jinek. Als het nou een of andere nobody was was die tweet niet zo boeiend geweest, maar dit is iemand die (kennelijk) op landelijk niveau op het schild is geheven.
Mja, op TV verschijnen hoeft vaak niet meer te zeggen dat je een lekker uitgesproken mening of (liefst en) een kop voor de televisie hebt.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 09:54:46 #155
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202401908
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:53 schreef Fosive het volgende:

[..]
Ja, verschijnt geregeld bij Jinek. Als het nou een of andere nobody was was die tweet niet zo boeiend geweest, maar dit is iemand die (kennelijk) op landelijk niveau op het schild is geheven.
Jeetje. Wat voor voorbeelden hebben we daar nu nog meer van?

Vanavond trouwens misschien weer eens pizza bestellen! :D
pi_202401914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:53 schreef zoost het volgende:

[..]
Dit lijkt mij de enige uitweg uit deze crisis. Maar helaas is hier (nog) geen draagvlak voor. Het helpt misschien als mensen zich bewust worden van het feit dat de gemiddelde leeftijd van een corona dode gelijk is aan die van een niet corona dode.
Oversterfte onder de 65 was om en nabij de 0 in 2020. In 2021 is die vooralsnog iets hoger, wat opvallend is - vind ik - gezien dat geen corona doden zijn volgens de statistieken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401922
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:49 schreef Fosive het volgende:
[ twitter ]

Wat is dit voor ophitsing dan :') Niets van gemerkt.
Waarom zijn 90% van de corona wappies allemaal van die zweverige blonde kutjes?
pi_202401929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:20 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is de hele reden waarom de WHO het zo'n groot risico vindt. Mensen worden niet resistent tegen verkoudheid omdat je afweersysteem zich op de nucleus richt, en die muteert redelijk snel. Tot nu toe waren de mrna vaccins zo'n uitkomst omdat ze zich op de spike proteïne eromheen richtten, en die verandert maar weinig. Omikron is de eerste echte mutatie van de spike proteine, en daarmee verzwakt de effectiviteit van het vaccin.
Het nadeel is dat een nieuwe versie van het vaccin waarschijnlijk eerst weer door trials heen moet omdat er hele nieuwe code ingestopt moet worden, en we dus weer 9 maanden verder zijn tot we een nieuw vaccin hebben.
En de vector vaccins (AZ, Sputnik, J&J)? Heeft het zin om daar nieuwe versies van te maken (hoe vaak kan je dezelfde vector gebruiken voordat men daar immuun tegen is) ?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_202401941
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:56 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Waarom zijn 90% van de corona wappies allemaal van die zweverige blonde kutjes?
Dat zal wel meevallen. Ze zullen wel iets meer in de picture staan. Omdat blond kutje.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:57:46 #160
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202401945
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:49 schreef Fosive het volgende:
[ twitter ]

Wat is dit voor ophitsing dan :') Niets van gemerkt.
Ze moet toch haar gepeupel van voedsel blijven voorzien
pi_202401971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze moet toch haar gepeupel van voedsel blijven voorzien
Ik vraag me af waarom mensen die dit soort droevige dingen zeggen

quote:
Het OMT adviseert dus om de niet-essentiële winkels en de horeca na 17 uur te sluiten. Kijk maar uit mensen, het virus kan inmiddels klok kijken en wordt na 17 uur extreem gevaarlijk.
Uberhaupt een publieke spreekbuis krijgen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:01:41 #162
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202401996
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:59 schreef dycto het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom mensen die dit soort droevige dingen zeggen
[..]
Uberhaupt een publieke spreekbuis krijgen.
Omdat mensen het niet snappen en punten moeten aankaarten wat hun punt verduidelijkt. Dat elke regel namelijk onzin is.
ja als je het op de letter leest is het raar. Maar even denken aan handhaving en gevolg, dat komt niet in ze op

(dit staat los van het feit of het in z'n totaal met de andere regels een goede regel is)
pi_202402003
Mondkapjes, nee, dat was echt de redding, dat wordt nou al 2 jaar geprobeerd in de wereld en nergens werkt het.

Jaap van Dissel over mondkapjes;
200.000 mensen moeten het een week dragen en misschien voorkomt het dan 1 besmetting. - Misschien, want het is allemaal uiterst onzeker.

Dat is ook precies wat je terug ziet in de statistieken, helemaal niks, er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor een mondkapjes plicht, het is domweg zinloos.

En gezien al dat hergebruik en rechtzetten van mondkapjes / aanraken etc is de kans groter dat het een averecht effect heeft, maar er is niks significants te zien.

Als er niks significants te zien valt - niet wetenschappelijk / statistisch te bevestigen valt, dan hou je geloof over.
Mondkapjes zijn een religieuze uiting ja, een sekte symbool.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202402013
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes, nee, dat was echt de redding, dat wordt nou al 2 jaar geprobeerd in de wereld en nergens werkt het.

Jaap van Dissel over mondkapjes;
200.000 mensen moeten het een week dragen en misschien voorkomt het dan 1 besmetting. - Misschien, want het is allemaal uiterst onzeker.

Dat is ook precies wat je terug ziet in de statistieken, helemaal niks, er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor een mondkapjes plicht, het is domweg zinloos.

En gezien al dat hergebruik en rechtzetten van mondkapjes / aanraken etc is de kans groter dat het een averecht effect heeft, maar er is niks significants te zien.

Als er niks significants te zien valt - niet wetenschappelijk / statistisch te bevestigen valt, dan hou je geloof over.
Mondkapjes zijn een religieuze uiting ja, een sekte symbool.
ZIEDEND
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:03:21 #165
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202402018
Zorgen om niet-gevaccineerde zwangere vrouwen op ic
Gynaecologen maken zich zorgen, omdat steeds meer niet-gevaccineerde zwangere vrouwen vanwege een besmetting met het coronavirus moeten worden opgenomen op de ic. Dat meldt Nieuwsuur. In het Erasmus MC in Rotterdam is het aantal ic-opnames van zwangere vrouwen sinds de zomer verdubbeld. Daar zijn in totaal 32 zwangere vrouwen opgenomen. Zij waren allen niet gevaccineerd.

https://www.nu.nl/coronav(...)e-vrouwen-op-ic.html
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202402023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes, nee, dat was echt de redding, dat wordt nou al 2 jaar geprobeerd in de wereld en nergens werkt het.

Jaap van Dissel over mondkapjes;
200.000 mensen moeten het een week dragen en misschien voorkomt het dan 1 besmetting. - Misschien, want het is allemaal uiterst onzeker.

Dat is ook precies wat je terug ziet in de statistieken, helemaal niks, er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor een mondkapjes plicht, het is domweg zinloos.

En gezien al dat hergebruik en rechtzetten van mondkapjes / aanraken etc is de kans groter dat het een averecht effect heeft, maar er is niks significants te zien.

Als er niks significants te zien valt - niet wetenschappelijk / statistisch te bevestigen valt, dan hou je geloof over.
Mondkapjes zijn een religieuze uiting ja, een sekte symbool.
Deze recente meta-analyse komt tot andere conclusies van jij en Japie.

https://www.theguardian.c(...)le-covid-study-finds
pi_202402025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Pleur toch op man op 1 of 2 na heb ik nooit één fucking TR op je gezet. En dan ging het om ziekelijk posts van je, maar nooit op al die beledigingen en alle andere onzin die je over me gepost heb.

Maar goed zolang jij nooit gaat snappen dat bepaald gedrag van jou, reacties gaat uitlokken blijf jij maar TR'tjes zetten..
Mja ik weet niet hoor maar ik vind je gedrag niet gezond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202402039
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:03 schreef mazaru het volgende:
Zorgen om niet-gevaccineerde zwangere vrouwen op ic
Gynaecologen maken zich zorgen, omdat steeds meer niet-gevaccineerde zwangere vrouwen vanwege een besmetting met het coronavirus moeten worden opgenomen op de ic. Dat meldt Nieuwsuur. In het Erasmus MC in Rotterdam is het aantal ic-opnames van zwangere vrouwen sinds de zomer verdubbeld. Daar zijn in totaal 32 zwangere vrouwen opgenomen. Zij waren allen niet gevaccineerd.

https://www.nu.nl/coronav(...)e-vrouwen-op-ic.html
Paar dagen geleden hier ook eentje. Toch wel tragisch. Spoed sectio. Kind naar couveuse afdeling, vrouw intuberen.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:04:50 #169
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402042
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:03 schreef mazaru het volgende:
Zorgen om niet-gevaccineerde zwangere vrouwen op ic
Gynaecologen maken zich zorgen, omdat steeds meer niet-gevaccineerde zwangere vrouwen vanwege een besmetting met het coronavirus moeten worden opgenomen op de ic. Dat meldt Nieuwsuur. In het Erasmus MC in Rotterdam is het aantal ic-opnames van zwangere vrouwen sinds de zomer verdubbeld. Daar zijn in totaal 32 zwangere vrouwen opgenomen. Zij waren allen niet gevaccineerd.

https://www.nu.nl/coronav(...)e-vrouwen-op-ic.html
Als er zoveel zwangere vrouwen niet gevaccineerd zijn en in het ziekenhuis komen is het misschien een goed idee je communicatie wat beter af te stemmen :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202402044
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Deze recente meta-analyse komt tot andere conclusies van jij en Japie.

https://www.theguardian.c(...)le-covid-study-finds
Oh die, leuk, cherry picking, en nu een serieus empirisch onderzoek?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:05:27 #171
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402052
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:03 schreef mazaru het volgende:
Zorgen om niet-gevaccineerde zwangere vrouwen op ic
Gynaecologen maken zich zorgen, omdat steeds meer niet-gevaccineerde zwangere vrouwen vanwege een besmetting met het coronavirus moeten worden opgenomen op de ic. Dat meldt Nieuwsuur. In het Erasmus MC in Rotterdam is het aantal ic-opnames van zwangere vrouwen sinds de zomer verdubbeld. Daar zijn in totaal 32 zwangere vrouwen opgenomen. Zij waren allen niet gevaccineerd.

https://www.nu.nl/coronav(...)e-vrouwen-op-ic.html
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ouwen-belanden-op-ic

Daar eentje met spijt dat ze niet geluisterd heeft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:05:42 #172
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202402059
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Paar dagen geleden hier ook eentje. Toch wel tragisch. Spoed sectio. Kind naar couveuse afdeling, vrouw intuberen.
Echt heel triest. Ik las gisteren ook al iets over doodgeboren kinderen van vrouwen die de besmetting hadden gehad en er zelf helemaal geen last van hadden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202402064
In Engeland willen ze booster 4 keer per jaar gaan zetten. We worden prikezels

https://twitter.com/justin_hart/status/1465445006030770180?s=21
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:06:20 #174
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202402074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:

Dat is ook precies wat je terug ziet in de statistieken, helemaal niks, er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor een mondkapjes plicht, het is domweg zinloos.

En gezien al dat hergebruik en rechtzetten van mondkapjes / aanraken etc is de kans groter dat het een averecht effect heeft, maar er is niks significants te zien.

Als er niks significants te zien valt - niet wetenschappelijk / statistisch te bevestigen valt, dan hou je geloof over.
Mondkapjes zijn een religieuze uiting ja, een sekte symbool.
https://www.google.com/ur(...)CxhwmF84N6LfQHCXWaXV

Het zijn er maar tientallen hoor.
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:06:28 #175
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202402076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ouwen-belanden-op-ic

Daar eentje met spijt dat ze niet geluisterd heeft.
Dat is echt een drama. En daar blijf je jezelf je hele leven verwijten over maken lijkt mij.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202402078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh die, leuk, cherry picking, en nu een serieus empirisch onderzoek?
Weet je wel wat een meta-analyse is?
pi_202402082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh die, leuk, cherry picking, en nu een serieus empirisch onderzoek?
Een meta-analyse heeft gewoon empirisch onderzoek als basis. Het is geen theoretische exercitie. Maar vertel, wat is er mis met de inclusie- en exclusiecriteria in dit geval?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:07:15 #178
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202402092
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes, nee, dat was echt de redding, dat wordt nou al 2 jaar geprobeerd in de wereld en nergens werkt het.

Jaap van Dissel over mondkapjes;
200.000 mensen moeten het een week dragen en misschien voorkomt het dan 1 besmetting. - Misschien, want het is allemaal uiterst onzeker.

Dat is ook precies wat je terug ziet in de statistieken, helemaal niks, er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor een mondkapjes plicht, het is domweg zinloos.

En gezien al dat hergebruik en rechtzetten van mondkapjes / aanraken etc is de kans groter dat het een averecht effect heeft, maar er is niks significants te zien.

Als er niks significants te zien valt - niet wetenschappelijk / statistisch te bevestigen valt, dan hou je geloof over.
Mondkapjes zijn een religieuze uiting ja, een sekte symbool.
https://www.parool.nl/ned(...)ing-corona~b47409ba/
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:08:04 #179
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202402103
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit idd. Waarom zou ik mijzelf opsluiten als de kans voor mijn familie bijna 0 is.
Wij vieren ook gewoon sinterklaas.
Vuistslag in het gezicht van Lenny :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202402114
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:06 schreef Johannes788 het volgende:
In Engeland willen ze booster 4 keer per jaar gaan zetten. We worden prikezels

https://twitter.com/justin_hart/status/1465445006030770180?s=21
De term: "Wordt wakker mensen" is al wat versleten. Maar: Wordt wakker mensen!
pi_202402124
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:09 schreef zoost het volgende:

[..]
De term: "Wordt wakker mensen" is al wat versleten. Maar: Wordt wakker mensen!
@onlogisch ben jij al wakker? :)
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:10:12 #182
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202402130
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
@:onlogisch ben jij al wakker? :)
Ik wel, maar ik moet nog douchen. Eerst koffie *O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:10:22 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402136
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hey ZA, Ok.... dus you're sticking to the "overheidsserum" term?

Good for you man...... good for you! :D
Overheidsserum klinkt echt vies. Dan is 't voor mij ook #ikdoenietmeermee hoor :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:10:29 #184
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202402139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:09 schreef zoost het volgende:

[..]
De term: "Wordt wakker mensen" is al wat versleten. Maar: Wordt wakker mensen!
Nooit geweten dat die uitspraak door een Rotterdammer gedaan is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:10:32 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202402140
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar ligt jouw grens?
Waar slaat dit op, eigenlijk? Ik geef feitelijk weer wat de nieuwe Duitse minister gezegd heeft zonder enig waardeoordeel van mijn kant maar ik vind inderdaad wel dat een parlement zich mag kunnen uitspreken over iets als een vaccinatie plicht. We leven in een democratie, net zoals Duitsland en daarin kiezen wij parlementsleden die over dat soort zaken mogen beslissen.

En het lijkt mij ook van heel groot belang dat een dergelijke stemming gewetensgronden gedaan wordt en niet op partij positie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202402145
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:09 schreef zoost het volgende:

[..]
De term: "Wordt wakker mensen" is al wat versleten. Maar: Wordt wakker mensen!
Lekker 4 keer per jaar prikje. Haha. Compleet gestoord.
pi_202402147
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een meta-analyse heeft gewoon empirisch onderzoek als basis. Het is geen theoretische exercitie. Maar vertel, wat is er mis met de inclusie- en exclusiecriteria in dit geval?
Kijk het onderzoek zelf na zou ik zeggen, als ik het mij goed herinner - want ik heb deze percentages al eens eerder gezien, komen niet overeen met de werkelijkheid - zie realiteit na invoering mondkapje - gebruikt dit onderzoek 6 andere onderzoeken, lekker man, het zegt allemaal geen reet, het zijn allemaal geen overtuigende onderzoeken. Maar jullie weten het uiteraard allemaal beter dan onze Jaap van Dissel, bijvoorbeeld.

Maar het grootste gemis vind ik het totale gebrek aan realiteitszin, de besmettingen gaan niet naar beneden na invoering van mondkapjesplicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202402154
quote:
Hij zit al dertig jaar in Zuid-Afrika als arts en is voorlopig niet van plan om terug te keren. ,,De administratieve belasting, de invloed van de zorgverzekeraars en de politiek op de gezondheidszorg is in Nederland te groot,” zegt Apeldoorner Hugo Tempelman vanuit de Zuid-Afrikaanse provincie Limpopo, zo’n 200 kilometer boven Johannesburg. ,,De ziektenoden uit de maatschappij zijn niet meer bepalend. En dat zie je in Nederland terug in een zwalkend coronabeleid.”

We leggen contact vanwege de nieuwe coronavariant die vanuit Zuid-Afrika de wereld in zijn greep houdt op dit moment. Tempelman is in Zuid-Afrika nauw betrokken bij de aanpak van de coronacrisis en doet onderzoek naar het virus. Hij zag al snel dat er iets aan zat te komen, begin deze maand.

Wat zag u gebeuren?

,,Tussen 12 en 20 november zagen we opeens afwijkingen. We werken met achttien laboratoria nauw samen. De monitoring van covid-19 is hier zeer goed. Bij twaalf besmettingsgevallen bleek het om een nieuwe variant te gaan, die we nu kennen als de omikronvariant. Al snel zagen we dat het zich snel kon verspreiden: we zien dat het virus zich nu al terug op vier continenten. Dat is zorgelijk. Maar ik wil benadrukken dat we nog niet veel weten. Daar moet onderzoek naar gedaan worden. Tot die tijd: houd het hoofd koel. De eerste signalen zijn dat de omikronvariant zich sneller verspreidt, maar niet tot ernstige gezondheidsklachten leidt. Er is hier niet één persoon overleden aan de nieuwe variant en er zijn geen ic-opnames.”

Toch lijkt de wereld op zijn kop te staan vanwege weer een nieuwe variant. Paniekvoetbal wat u betreft?

,,Ja. Ik heb nog nooit een ploeg zien winnen met paniekvoetbal. Dat is wat mij betreft hier aan de orde. Je kan niet van lockdown naar lockdown leven. Dat lijkt de politiek zich in Nederland niet te realiseren. Ga ervan uit dat het virus blijft en dat we in de toekomst er meer zullen tegenkomen. Wat ik nu zie is politiek uit de heup schieten door Zuid-Afrika af te sluiten van de wereld. Terwijl we juist in een heel vroeg stadium onze bevindingen hebben gedeeld. Niet om paniek te zaaien, maar om onze bezorgdheid te delen: ‘Jongens pas op, er is hier wat aan de hand, maar we weten nog niet wat het is.’ Dat signaal wordt beloond door dit land te isoleren, terwijl we te maken hebben met een mondiaal probleem.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a4166721/

_O_
pi_202402167
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:10 schreef Tijger_m het volgende:
Waar slaat dit op, eigenlijk?
Die vraag?
Omdat ik bij jou geen grens kan localiseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202402175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Paar dagen geleden hier ook eentje. Toch wel tragisch. Spoed sectio. Kind naar couveuse afdeling, vrouw intuberen.
Daar heb ik nog het meeste moeite mee deze periode. De keren dat we een sectio hebben moeten doen bij een vrouw die al geïntubeerd op de IC lag. ;(
Slechte start voor het kind. En treurig dat een moeder niet "aanwezig" kan zijn bij haar eigen bevalling.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202402184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kijk het onderzoek zelf na zou ik zeggen, als ik het mij goed herinner - want ik heb deze percentages al eens eerder gezien, komen niet overeen met de werkelijkheid - zie realiteit na invoering mondkapje - gebruikt dit onderzoek 6 andere onderzoeken, lekker man, het zegt allemaal geen reet, het zijn allemaal geen overtuigende onderzoeken. Maar jullie weten het uiteraard allemaal beter dan onze Jaap van Dissel, bijvoorbeeld.

Maar het grootste gemis vind ik het totale gebrek aan realiteitszin, de besmettingen gaan niet naar beneden na invoering van mondkapjesplicht.
https://www.bmj.com/content/375/bmj-2021-068302

Er zijn 72 onderzoeken bekeken en 8 uiteindelijk uitgekozen. Welke inhoudelijke kritiek heb je op de inclusie en exclusiecriteria?

Jaap aanhalen is een drogredenatie beroep op autoriteit en hij heeft er al vaker naast gezeten zitten deze pandemie.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:15:25 #192
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402210
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Daar heb ik nog het meeste moeite mee deze periode. De keren dat we een sectio hebben moeten doen bij een vrouw die al geïntubeerd op de IC lag. ;(
Slechte start voor het kind. En treurig dat een moeder niet "aanwezig" kan zijn bij haar eigen bevalling.
Kun je eigenlijk iets zeggen over de overlevingskansen van zowel moeder als kind? Wanneer het kind ouder is dan 28 weken zijn die kansen relatief goed toch? De moeder zijn, naast dat ze zwanger zijn over 't algemeen relatief jong/gezond, dus herstellen ze dan ook snel?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:16:33 #193
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402220
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Daar heb ik nog het meeste moeite mee deze periode. De keren dat we een sectio hebben moeten doen bij een vrouw die al geïntubeerd op de IC lag. ;(
Slechte start voor het kind. En treurig dat een moeder niet "aanwezig" kan zijn bij haar eigen bevalling.
Persoonlijk vind ik het sneu voor het kind. De "moeder" had beter moeten weten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:17:58 #194
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het sneu voor het kind. De "moeder" had beter moeten weten.
Waarom staat "moeder" tussen aanhalingstekens?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:18:23 #195
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202402246
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kijk het onderzoek zelf na zou ik zeggen, als ik het mij goed herinner - want ik heb deze percentages al eens eerder gezien, komen niet overeen met de werkelijkheid - zie realiteit na invoering mondkapje - gebruikt dit onderzoek 6 andere onderzoeken, lekker man, het zegt allemaal geen reet, het zijn allemaal geen overtuigende onderzoeken. Maar jullie weten het uiteraard allemaal beter dan onze Jaap van Dissel, bijvoorbeeld.

Maar het grootste gemis vind ik het totale gebrek aan realiteitszin, de besmettingen gaan niet naar beneden na invoering van mondkapjesplicht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kijk het onderzoek zelf na zou ik zeggen, als ik het mij goed herinner - want ik heb deze percentages al eens eerder gezien, komen niet overeen met de werkelijkheid - zie realiteit na invoering mondkapje - gebruikt dit onderzoek 6 andere onderzoeken, lekker man, het zegt allemaal geen reet, het zijn allemaal geen overtuigende onderzoeken. Maar jullie weten het uiteraard allemaal beter dan onze Jaap van Dissel, bijvoorbeeld.

Maar het grootste gemis vind ik het totale gebrek aan realiteitszin, de besmettingen gaan niet naar beneden na invoering van mondkapjesplicht.
https://www.google.com/ur(...)CxhwmF84N6LfQHCXWaXV

Ik plaats hem maar weer, en deze tientallen onderzoeken dan?
pi_202402249
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Vuistslag in het gezicht van Lenny :7
Dat kan maar ik werk zelf ook in de zorg dus ook een vuistslag in mijn eigen gezicht.
Het scheelt de collega's van Lenny bij de GGZ echter werk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:18:56 #197
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202402258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waarom staat "moeder" tussen aanhalingstekens?
:D

  dinsdag 30 november 2021 @ 10:19:38 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_202402269
Al 32 zwangere vrouwen op de IC, tering. Weer zoiets waar Nederlandse aanvankelijke terughoudendheid meer kwaad dan goed heeft gedaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202402270
Ik mocht het niet als twitter bericht sturen, dan maar als de gehele persco van de Isle of Man Government. Even luisteren naar deze meneer. Er is een kans dat je door de vaccinatie kwetsbaarder bent voor de nieuwe variant.

  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 10:20:26 #200
408813 crew  trein2000
pi_202402280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:19 schreef speknek het volgende:
Al 32 zwangere vrouwen op de IC, tering. Weer zoiets waar Nederlandse aanvankelijke terughoudendheid meer kwaad dan goed heeft gedaan.
En weer een punt waar wetenschappelijke zuiverheid en communicatie elkaar bijten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:20:56 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_202402285
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En de vector vaccins (AZ, Sputnik, J&J)? Heeft het zin om daar nieuwe versies van te maken (hoe vaak kan je dezelfde vector gebruiken voordat men daar immuun tegen is) ?
Ik heb geen idee eigenlijk. Het lijkt me een serieus nadeel van met name de adenovectorvirussen, maar ik neem aan dat ze er wel iets op bedacht hebben?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202402293
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
:D

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202402300
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kijk het onderzoek zelf na zou ik zeggen, als ik het mij goed herinner - want ik heb deze percentages al eens eerder gezien, komen niet overeen met de werkelijkheid - zie realiteit na invoering mondkapje - gebruikt dit onderzoek 6 andere onderzoeken, lekker man, het zegt allemaal geen reet, het zijn allemaal geen overtuigende onderzoeken. Maar jullie weten het uiteraard allemaal beter dan onze Jaap van Dissel, bijvoorbeeld.

Maar het grootste gemis vind ik het totale gebrek aan realiteitszin, de besmettingen gaan niet naar beneden na invoering van mondkapjesplicht.
Ja niet overstappen naar van dat slappe algemene gelul. Jij stelt heel specifiek dat er sprake is van cherry picking, oftewel het onterecht negeren van relevant onderzoek. In een meta-analyse definieer je inclusie- / exclusiecriteria om op voorhand te bepalen welke studies je wel of niet meeneemt. Zo uit m'n hoofd werden in deze publicatie volgens mij studies met meerdere maatregelen door elkaar uitgesloten bijvoorbeeld. Op basis van die criteria ga je vervolgens de literatuur door en selecteer je de studies die voldoen aan de criteria. Daarvan pak je de resultaten en die aggregeer je om een betrouwbaarder resultaat te krijgen dan individuele empirische onderzoeken.
Dus vertel en wees concreet. Welke onderzoeken zijn ten onrechte uitgesloten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:24:26 #204
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402340
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En weer een punt waar wetenschappelijke zuiverheid en communicatie elkaar bijten.
Als zwangere vrouw wordt er elke dag weer op gehamerd dat je niets mag nemen dat zwaarder is dan een paracetamol. Overal moet je vanaf blijven en bespreken met je huisarts. Op het moment dat je dan door de GGD geadviseerd wordt je niet te laten vaccineren (in de brieven van de GGD stond juni/juli nog steeds dat je het beste kon wachten tot na de zwangerschap) en dat gaandeweg anders wordt, pas daar dan je communicatie op aan.

Nu staat er bij de GGD en Thuisarts in plaats van het advies om het niet te doen: "Het advies is om het wel te doen, artsen denken dat het veilig is.

Die zin gaat ontzettend in tegen alles wat er bij je in gehamerd wordt als je zwanger bent, ik snap heel goed dat dat niet opgevolgd wordt. Huisartsen, CJG of Kraamzorg moet hier echt een veel grotere rol spelen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:24:41 #205
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402346
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waarom staat "moeder" tussen aanhalingstekens?
Omdat diegene niet de verantwoordelijkheid aankan van moeder/ouder zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:25:42 #206
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402368
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Omdat diegene niet de verantwoordelijkheid aankan van moeder/ouder zijn.
En dat kun je concluderen op basis van welke autoriteit?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202402376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:19 schreef speknek het volgende:
Al 32 zwangere vrouwen op de IC, tering. Weer zoiets waar Nederlandse aanvankelijke terughoudendheid meer kwaad dan goed heeft gedaan.
Dit dus. De zwangere vriendin van een vriend van mij werd ook door de gynaecoloog aangeraden om geen vaccin te nemen. Ik gok dat dat veel vaker voorkomt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:27:36 #208
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als zwangere vrouw wordt er elke dag weer op gehamerd dat je niets mag nemen dat zwaarder is dan een paracetamol. Overal moet je vanaf blijven en bespreken met je huisarts. Op het moment dat je dan door de GGD geadviseerd wordt je niet te laten vaccineren (in de brieven van de GGD stond juni/juli nog steeds dat je het beste kon wachten tot na de zwangerschap) en dat gaandeweg anders wordt, pas daar dan je communicatie op aan.

Nu staat er bij de GGD en Thuisarts in plaats van het advies om het niet te doen: "Het advies is om het wel te doen, artsen denken dat het veilig is.

Die zin gaat ontzettend in tegen alles wat er bij je in gehamerd wordt als je zwanger bent, ik snap heel goed dat dat niet opgevolgd wordt. Huisartsen, CJG of Kraamzorg moet hier echt een veel grotere rol spelen.
Voortschrijdend inzicht. Er is een flinke campagne geweest om zwangeren alsnog hun prik te laten halen.
Als je dat dan niet doet, tref je niet een persoon, maar twee in dit geval.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202402411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. De zwangere vriendin van een vriend van mij werd ook door de gynaecoloog aangeraden om geen vaccin te nemen. Ik gok dat dat veel vaker voorkomt.
Het overgrote gedeelte van de artsen zal gewoon adviseren om het te nemen. :Y
pi_202402412
Waarom is het artikel uit de Financial Times verwijdert?

Bonafide bron, bonafide spreker; de Executive Chief van Moderna, nieuws dat een ieder aangaat.
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:28:44 #211
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202402427
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. De zwangere vriendin van een vriend van mij werd ook door de gynaecoloog aangeraden om geen vaccin te nemen. Ik gok dat dat veel vaker voorkomt.
Zijn het allemaal ongevaccineerden dan?
pi_202402428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Voortschrijdend inzicht. Er is een flinke campagne geweest om zwangeren alsnog hun prik te laten halen.
Als je dat dan niet doet, tref je niet een persoon, maar twee in dit geval.
Klopt, er is gewoon meer inzicht in hoe het allemaal werkt. Dus het wordt nu ook voor zwangeren als veilig gezien. Neem je het niet na dat advies en word je ziek dan mag je lekker op de blaren zitten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:29:22 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402439
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
En dat kun je concluderen op basis van welke autoriteit?
Het feit dat de op de IC liggen, in coma?
Ik heb een grondige hekel aan de kinderbescherming, maar in dit geval mogen ze gaan optreden.
Een ongeboren kind is volledig afhankelijk van zijn/haar moeder. Als die niet haar verantwoordelijkheid neemt, moet je je serieus gaan afvragen of diegene wel een geschikte ouder is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:29:27 #214
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Voortschrijdend inzicht. Er is een flinke campagne geweest om zwangeren alsnog hun prik te laten halen.
Als je dat dan niet doet, tref je niet een persoon, maar twee in dit geval.
Vorige week waren bij die vaccinatietwijfellijn van het Erasmus blijkbaar een flink aantal zwangere vrouwen die twijfelden. Die communicatie moet echt beter.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202402447
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het overgrote gedeelte van de artsen zal gewoon adviseren om het te nemen. :Y
Ja dat is leuk maar je vertrouwd toch je arts.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:29:41 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_202402448
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zijn het allemaal ongevaccineerden dan?
Ja volgens dat artikel zijn alle 32 zwangere vrouwen op de IC ongevaccineerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:29:48 #217
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202402450
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Omdat diegene niet de verantwoordelijkheid aankan van moeder/ouder zijn.
Het niveau is weer hoog vandaag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202402460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dat is leuk maar je vertrouwd toch je arts.
Sure, maar dat zal wellicht niet een recent advies geweest zijn? Er was toen ook te weinig onderzoek naar zwangeren.
pi_202402465
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zijn het allemaal ongevaccineerden dan?
Nee absoluut niet. Ze baalden van dat advies.
Ze is gisteren bevallen en ik neem aan dat ze nu snel het vaccin gaat halen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:30:58 #220
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het feit dat de op de IC liggen, in coma?
Ik heb een grondige hekel aan de kinderbescherming, maar in dit geval mogen ze gaan optreden.
Een ongeboren kind is volledig afhankelijk van zijn/haar moeder. Als die niet haar verantwoordelijkheid neemt, moet je je serieus gaan afvragen of diegene wel een geschikte ouder is.
Heb je zelf kinderen? Heb je een zwangerschap meegemaakt? De communicatie die over je heen gestort wordt tijdens die zwangerschap?

Serieus, het gemak waarmee je dit roept is van hetzelfde niveau als gisteren iemand die zei dat moeders die zich niet hadden laten vaccineren en hun kind verloren dood door schuld verweten kan worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202402471
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:06 schreef Johannes788 het volgende:
In Engeland willen ze booster 4 keer per jaar gaan zetten. We worden prikezels

https://twitter.com/justin_hart/status/1465445006030770180?s=21
Wat heeft dat voor nut dan bij een volgens de Moderna topman niet meer toereikend vaccin?
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:31:17 #222
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202402474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja volgens dat artikel zijn alle 32 zwangere vrouwen op de IC ongevaccineerd.
Oei. Overigens kan het natuurlijk zo zijn dat er al onderliggend lijden was, maar over het algemeen zullen dit toch jonge vrouwen zijn. :{
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:31:19 #223
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202402476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja volgens dat artikel zijn alle 32 zwangere vrouwen op de IC ongevaccineerd.
Veel duidelijker kan het toch niet zijn?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:31:47 #224
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202402484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het niveau is weer hoog vandaag.
Sorry. Ik doe m'n best om serieus en ernstig te zijn maar met dat mooie weer hier is dat lastig :{

:+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:32:17 #225
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Heb je zelf kinderen? Heb je een zwangerschap meegemaakt? De communicatie die over je heen gestort wordt tijdens die zwangerschap?

Serieus, het gemak waarmee je dit roept is van hetzelfde niveau als gisteren iemand die zei dat moeders die zich niet hadden laten vaccineren en hun kind verloren dood door schuld verweten kan worden.
Ja, ja en ja.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:34:50 #226
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402525
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:28 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Klopt, er is gewoon meer inzicht in hoe het allemaal werkt. Dus het wordt nu ook voor zwangeren als veilig gezien. Neem je het niet na dat advies en word je ziek dan mag je lekker op de blaren zitten.
Dat is niet hoe de communicatie erover is trouwens. Er wordt niet gezegd dat het veilig is, er wordt gezegd dat de gevolgen van de ziekte heftiger uit kunnen pakken dan de gevolgen van de vaccinatie. Deze vorm van communicatie is niet heel overtuigend:
quote:
Omdat de prikken nog nieuw zijn, is nog niet alles duidelijk over bijwerkingen. In Amerika hebben al veel zwangere vrouwen een prik gekregen en zij kregen geen duidelijke bijwerkingen.
Artsen verwachten dat de prikken wel veilig zijn als je zwanger bent. Er zit geen levend virus in de prikken.

De voordelen van een prik zijn groter dan de nadelen die de prik misschien heeft.

Als 1 of meer van deze dingen voor jou kloppen, raden artsen aan om in ieder geval een prik tegen corona te halen. Je bent zwanger en:
• je hebt een chronische ziekte
• je bent ouder dan 35 jaar
• je bent niet in Nederland geboren, of je vader en moeder zijn niet in Nederland geboren
• je hebt veel overgewicht
• je hebt werk waarbij je contact hebt met mensen met corona
Hoe een zwangere vrouw dit leest is: "We weten niet wat de gevolgen voor mijn kindje zijn"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:38:30 #227
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402564
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is niet hoe de communicatie erover is trouwens. Er wordt niet gezegd dat het veilig is, er wordt gezegd dat de gevolgen van de ziekte heftiger uit kunnen pakken dan de gevolgen van de vaccinatie. Deze vorm van communicatie is niet heel overtuigend:
[..]
Hoe een zwangere vrouw dit leest is: "We weten niet wat de gevolgen voor mijn kindje zijn"
https://deverloskundige.n(...)atie-coronavirus/460
26 juli 2021

https://www.zgt.nl/aandoe(...)tie-en-zwangerschap/
Op basis van de laatste wetenschappelijke inzichten is het advies rond corona vaccinatie bij zwangeren 22 april 2021 aangepast.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:38:45 #228
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ja, ja en ja.
Top. Mijn vrouw is 2 maanden terug bevallen, de hoeveelheid conflicterende informatie die wij gekregen hebben omtrend vaccineren was echt niet te doen. Zij heeft zich laten vaccineren, de voornaamste reden voor haar om dat te doen was dat onze kleine dan antistoffen kreeg. De CJG-arts bij ons in het dorp was fel tegen vaccineren, de CJG-arts in de stad verderop was voor.

Dan kun je de moeder verwijten dat ze niet geschikt is om moeder te zijn, uiteindelijk komt het gewoon neer bijna elk ander punt tijdens deze pandemie, communicatie.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:39:18 #229
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202402571
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sorry. Ik doe m'n best om serieus en ernstig te zijn maar met dat mooie weer hier is dat lastig :{

:+
Verkapte "kijk mij eens lekker in het buitenland zijn" post. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:39:30 #230
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202402574
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is niet hoe de communicatie erover is trouwens. Er wordt niet gezegd dat het veilig is, er wordt gezegd dat de gevolgen van de ziekte heftiger uit kunnen pakken dan de gevolgen van de vaccinatie. Deze vorm van communicatie is niet heel overtuigend:
[..]
Hoe een zwangere vrouw dit leest is: "We weten niet wat de gevolgen voor mijn kindje zijn"
Standpunt Vaccinatie tegen COVID-19 rondom zwangerschap en kraambed

Per 16 april 2021 adviseerde ook de RCOG om alle
zwangere vrouwen te vaccineren met één van de mRNA-vaccins. Dit is gebaseerd op het feit
dat inmiddels in de Verenigde Staten meer dan 90.000 zwangere vrouwen zijn gevaccineerd
met deze mRNA-vaccins zonder duidelijke bijwerkingen.
Intussen zijn wereldwijd miljoenen zwangere vrouwen gevaccineerd. Het vaccin is effectief
en veilig
na toediening in de preconceptionele periode, tijdens de zwangerschap en in het
kraambed. Met name worden geen belangrijke bijwerkingen gezien bij vaccinatie in de
periconceptionele fase en het eerste trimester. Omdat het aannemelijk is dat de vaccins, net
zoals andere niet-levende vaccins, niet in de borstvoeding terechtkomen, ziet de
Gezondheidsraad ook geen bezwaren voor vaccinatie bij vrouwen die borstvoeding geven.
De veiligheid en effectiviteit van de vaccins zijn het belangrijkste argument om het
vaccineren tegen COVID-19 bij zwangere vrouwen te adviseren. Een tweede argument is de
overtuiging dat zwangere vrouwen met COVID-19 een groter risico hebben op het
ontwikkelen van ernstige en kritieke COVID-19 dan niet zwangere vrouwen

https://www.demedischspec(...)%20en%20kraambed.pdf
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:39:47 #231
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402580
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:40:03 #232
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402584
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Top. Mijn vrouw is 2 maanden terug bevallen, de hoeveelheid conflicterende informatie die wij gekregen hebben omtrend vaccineren was echt niet te doen. Zij heeft zich laten vaccineren, de voornaamste reden voor haar om dat te doen was dat onze kleine dan antistoffen kreeg. De CJG-arts bij ons in het dorp was fel tegen vaccineren, de CJG-arts in de stad verderop was voor.

Dan kun je de moeder verwijten dat ze niet geschikt is om moeder te zijn, uiteindelijk komt het gewoon neer bijna elk ander punt tijdens deze pandemie, communicatie.
Er is al vanaf April dit jaar het advies voor vaccinatie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:41:22 #233
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402597
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Er is al vanaf April dit jaar het advies voor vaccinatie.
Mijn vrouw heeft augustus haar tweede prik gehad uit mijn hoofd. Zwangere vrouwen hadden eerst ook geen voorrang hè, die gingen gewoon mee met de 'normale' cycli.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202402602
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Top. Mijn vrouw is 2 maanden terug bevallen, de hoeveelheid conflicterende informatie die wij gekregen hebben omtrend vaccineren was echt niet te doen. Zij heeft zich laten vaccineren, de voornaamste reden voor haar om dat te doen was dat onze kleine dan antistoffen kreeg. De CJG-arts bij ons in het dorp was fel tegen vaccineren, de CJG-arts in de stad verderop was voor.

Dan kun je de moeder verwijten dat ze niet geschikt is om moeder te zijn, uiteindelijk komt het gewoon neer bijna elk ander punt tijdens deze pandemie, communicatie.
Is dat überhaupt niet het geval bij een bevalling, al die conflicterende informatie en adviezen :D
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:41:50 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202402604
Hebben we al een schema voor het boosteren?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:42:36 #236
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mijn vrouw heeft augustus haar tweede prik gehad uit mijn hoofd. Zwangere vrouwen hadden eerst ook geen voorrang hè, die gingen gewoon mee met de 'normale' cycli.
Klopt. Maar wel leven nu eind november. Niet in augustus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:43:03 #237
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202402618
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:39 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Verkapte "kijk mij eens lekker in het buitenland zijn" post. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, je hebt me helemaal door :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:43:31 #238
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402625
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we al een schema voor het boosteren?
Het ministerie heeft daar geen actieve herinnering van.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:44:57 #239
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Klopt. Maar wel leven nu eind november. Niet in augustus.
Ja. Wat niet wegneemt dat er nog steeds veel conflicterende informatie is. Nogmaals, als er in die paar dagen naar de vaccinatietwijfellijn van het Erasmus een flink aantal zwangere vrouwen bellen omdat ze twijfelen zich te laten vaccineren omdat ze niet weten of het veilig is moet je iets aan je communicatie doen, dan moet je de kinderbescherming niet bellen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202402646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we al een schema voor het boosteren?
t

Nog niks gehoord, al wordt o.a. mijn vrouw al wel uitgenodigd voor de booster (werkt in de zorg).

Snap ook niet waarom het zolang duurt allemaal, het zou goed zijn als de Jonge dat gewoon verteld mss is er een plausibele reden (you never know).

Maar misschien gaat het net zoals met de orginele vaccinatie van heeeeeeel sloom tot fucking snel en staan we ineens weer in de top.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 10:46:35 #241
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202402657
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we al een schema voor het boosteren?
Eerst de kermis van Tilburg, daarna die van Breda en vervolgens die van Eindhoven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202402658
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Ik mocht het niet als twitter bericht sturen, dan maar als de gehele persco van de Isle of Man Government. Even luisteren naar deze meneer. Er is een kans dat je door de vaccinatie kwetsbaarder bent voor de nieuwe variant.

Gaat het over deze quote?
quote:
“The greatest concern is that the virus has mutated to such an extent that our immune systems, trained by the vaccine, no longer recognize the virus and no longer trigger an immune response.”
Hij bedoelt natuurlijk "no longer trigger a secondary immune response". Als ons immuunsysteem het virus niet meer herkent, reageert het zoals het op elk nieuw virus reageert, met een primary immune response.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:46:50 #243
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202402659
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:45 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
t

Nog niks gehoord, al wordt o.a. mijn vrouw al wel uitgenodigd voor de booster (werkt in de zorg).

Snap ook niet waarom het zolang duurt allemaal, het zou goed zijn als de Jonge dat gewoon verteld mss is er een plausibele reden (you never know).

Maar misschien gaat het net zoals met de orginele vaccinatie van heeeeeeel sloom tot fucking snel en staan we ineens weer in de top.
Een vriend van mij heeft de booster al gehad. Die werkt ook in de zorg
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:50:52 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202402703
We zijn zelfs ingehaald door Bulgarije. :{ Dan ben je officieel een derdewereldland. cc @Dven
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202402725


Wel netjes zeg. 70% 40+'ers al gewoon geboosterd in UK.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:53:38 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202402745
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als er zoveel zwangere vrouwen niet gevaccineerd zijn en in het ziekenhuis komen is het misschien een goed idee je communicatie wat beter af te stemmen :)
Communicatie, gericht? Wat zeg jij nou voor nieuw iets? :o :o :o :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:55:45 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202402774
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het ministerie heeft daar geen actieve herinnering van.
Communiceer gewoon duidelijk wat nu het plan van aanpak is, met een tijdschema, op welke wijze mensen worden uitgenodigd voor een booster etc.
pi_202402786
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes, nee, dat was echt de redding, dat wordt nou al 2 jaar geprobeerd in de wereld en nergens werkt het.

Jaap van Dissel over mondkapjes;
200.000 mensen moeten het een week dragen en misschien voorkomt het dan 1 besmetting. - Misschien, want het is allemaal uiterst onzeker.

Dat is ook precies wat je terug ziet in de statistieken, helemaal niks, er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor een mondkapjes plicht, het is domweg zinloos.

En gezien al dat hergebruik en rechtzetten van mondkapjes / aanraken etc is de kans groter dat het een averecht effect heeft, maar er is niks significants te zien.

Als er niks significants te zien valt - niet wetenschappelijk / statistisch te bevestigen valt, dan hou je geloof over.
Mondkapjes zijn een religieuze uiting ja, een sekte symbool.
Nouja, laten we het bewonderingswaardig noemen dat jij toch blijft volharden in je extreem foute mening. Persistentie is ook wat waard. Je zal er alleen niet sneller serieus mee worden genomen, dat maakt het wel een lastig dingetje.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:57:20 #249
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402787
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja. Wat niet wegneemt dat er nog steeds veel conflicterende informatie is. Nogmaals, als er in die paar dagen naar de vaccinatietwijfellijn van het Erasmus een flink aantal zwangere vrouwen bellen omdat ze twijfelen zich te laten vaccineren omdat ze niet weten of het veilig is moet je iets aan je communicatie doen, dan moet je de kinderbescherming niet bellen.
De belangrijkste mediums melden al maanden hetzelfde: laat je vaccineren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 10:58:42 #250
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202402796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Communiceer gewoon duidelijk wat nu het plan van aanpak is, met een tijdschema, op welke wijze mensen worden uitgenodigd voor een booster etc.
Er valt niks te communiceren omdat er niks is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202402805
Ik begin nu al schrale handen te krijgen van al dat handen wassen. :(

Luister ik een keer naar de overheid, krijg je dit. @Zipportal

pi_202402808
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Gaat het over deze quote?
[..]
Hij bedoelt natuurlijk "no longer trigger a secondary immune response". Als ons immuunsysteem het virus niet meer herkent, reageert het zoals het op elk nieuw virus reageert, met een primary immune response.
Dat denk ik niet, anders zouden de boosters ook niet werken
pi_202402809
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Communiceer gewoon duidelijk wat nu het plan van aanpak is, met een tijdschema, op welke wijze mensen worden uitgenodigd voor een booster etc.
Ze weten het zelf niet eens. Ze zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor het bloedbad in de verpleeghuizen nu.

Ze doen maar wat en lopen constant als een bananenrepubliek achter de feiten aan. Pas een paar weken beweerde de gezondheidsraad dat boosteren zinvol kan zijn omdat de bescherming bij de oudsten 'een paar procent' was afgenomen.

Nu blijkt dat de vaccins al nutteloos zijn bij de oudsten. Met hun 'zorgvuldig onderzoek'.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 10:59:44 #254
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202402811
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De belangrijkste mediums melden al maanden hetzelfde: laat je vaccineren.
De belangrijkste mediums (huisarts, CJG, verloskundige) zijn klaarblijkelijk niet zo duidelijk in hun communicatie, of het verschilt per regio. Zo duidelijk was de communicatie bij ons in elk geval ook niet hoor.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202402816
Een ander perspectief

twitter
pi_202402823
Was deze al voorbijgekomen?

quote:
Wie in Frankrijk naar een restaurant, café wil of een skilift wil gebruiken, moet vanaf 15 januari aantonen dat hij een boosterprik heeft gehad of een negatief testresultaat kunnen tonen.

Vanaf 15 december 2021 is een coronabewijs (DCC) niet meer geldig voor mensen van 65 jaar of ouder, die hun tweede vaccinatie langer dan zeven maanden geleden hebben gehad. Alleen een Digitaal Corona Certificaat (DCC), in Frankrijk ‘pass sanitaire’ genoemd, met bewijs van drie vaccinaties is vanaf dan geldig. Vanaf 15 januari 2022 geldt deze maatregel ook voor personen van 18 jaar en ouder. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag bekendgemaakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202402831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kun je eigenlijk iets zeggen over de overlevingskansen van zowel moeder als kind? Wanneer het kind ouder is dan 28 weken zijn die kansen relatief goed toch? De moeder zijn, naast dat ze zwanger zijn over 't algemeen relatief jong/gezond, dus herstellen ze dan ook snel?
Durf ik niet goed te zeggen, daarvoor gaat mijn kennis dan weer niet ver genoeg. Kind heeft het wel gewoon overleefd, maar weet niet of de covid besmetting van de moeder van invloed is geweest op de ontwikkeling.
Het zal in ieder geval niet geholpen hebben. Later zal moeten blijken hoe het met deze kinderen gaat.

Kansen van jonge en gezonde mensen zijn zeker beter dan van oudere ongezonde mensen, maar ze kunnen alsnog 3 weken IC nodig hebben alvorens ze beter zijn.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202402852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:00 schreef zoost het volgende:
Een ander perspectief

[ twitter ]
Nee, niet echt.
pi_202402855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ze weten het zelf niet eens. Ze zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor het bloedbad in de verpleeghuizen nu.

Ze doen maar wat en lopen constant als een bananenrepubliek achter de feiten aan. Pas een paar weken beweerde de gezondheidsraad dat boosteren zinvol kan zijn omdat de bescherming bij de oudsten 'een paar procent' was afgenomen.

Nu blijkt dat de vaccins al nutteloos zijn bij de oudsten. Met hun 'zorgvuldig onderzoek'.
Wat is dit voor onzin?

De regering is verantwoordelijk voor het bloedbad?
Hoe verzin je het? Nee, natuurlijk niet.

Ze doen maar wat? Mensen verwachten veel te veel van simpele politici.
Het zijn geen medici en zijn in alles afhankelijk van anderen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:04:59 #260
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202402860


Wie gaat er mee?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 11:05:02 #261
408813 crew  trein2000
pi_202402861
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ze weten het zelf niet eens. Ze zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor het bloedbad in de verpleeghuizen nu.

Ze doen maar wat en lopen constant als een bananenrepubliek achter de feiten aan. Pas een paar weken beweerde de gezondheidsraad dat boosteren zinvol kan zijn omdat de bescherming bij de oudsten 'een paar procent' was afgenomen.

Nu blijkt dat de vaccins al nutteloos zijn bij de oudsten. Met hun 'zorgvuldig onderzoek'.
Over een aantal weken komt dit alles door de omikron-variant. Het is zo voorspelbaar allemaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage dinsdag 30 november 2021 @ 11:05:43 #262
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202402870
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:00 schreef zoost het volgende:
Een ander perspectief

[ twitter ]
Is toch al jaren bekend dat ze een ernstig personeelstekort hebben in de zorg, het wordt alleen nu even wat duidelijker omdat nu de hele bevolking er last van heeft.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202402872
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:04 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]

Wie gaat er mee?
die rechtse kreeg hem waar iedereen bij is.
pi_202402873
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
[..]

Dat was al tijdje bekend?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
De belangrijkste mediums (huisarts, CJG, verloskundige) zijn klaarblijkelijk niet zo duidelijk in hun communicatie, of het verschilt per regio. Zo duidelijk was de communicatie bij ons in elk geval ook niet hoor.
Buiten een paar simpele figuren in dat gebied zeiden ook die gewoon dat vaccins de beste manier was en veilig en goed waren.
pi_202402875
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?

De regering is verantwoordelijk voor het bloedbad?
Hoe verzin je het? Nee, natuurlijk niet.

Ze doen maar wat? Mensen verwachten veel te veel van simpele politici.
Het zijn geen medici en zijn in alles afhankelijk van anderen.
De gezondheidsraad zijn experts. Expets die een paar weken geleden riepen dat de effectiveit een paar procent was afgenomen. Na maandenlang onderzoek.

Nu blijkt de sterfte net zo hoog te liggen als zonder vaccins.

Door dat trage flutonderzoek liep het boosteren ernstig vertraging op en zijn ze dus verantwoordelijk voor het bloedbad.
pi_202402877
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Over een aantal weken komt dit alles door de omikron-variant. Het is zo voorspelbaar allemaal.
Ga zelf in het kabinet zitten dan als alles zo voorspelbaar is?
Denk dat het je flink gaat tegenvallen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 11:06:40 #267
408813 crew  trein2000
pi_202402878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?

De regering is verantwoordelijk voor het bloedbad?
Hoe verzin je het? Nee, natuurlijk niet.

Ze doen maar wat? Mensen verwachten veel te veel van simpele politici.
Het zijn geen medici en zijn in alles afhankelijk van anderen.
De hele westerse wereld is volop aan het boosters en Hugo 'zorgvuldig' de Jonge is twee weken geleden begonnen. Dat noemen we nalatigheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:00 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202402880
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:04 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]

Wie gaat er mee?
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:21 #269
408813 crew  trein2000
pi_202402884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ga zelf in het kabinet zitten dan als alles zo voorspelbaar is?
Denk dat het je flink gaat tegenvallen.
Als jij dat even regelt begin ik morgen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:40 #270
5428 crew  miss_sly
pi_202402885
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:00 schreef zoost het volgende:
Een ander perspectief

[ twitter ]
Ja, want van een ernstig verkeersongeluk komen er ook anderhalf jaar lang in grote getalen mensen op de IC die er enkele weken tot maanden liggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202402888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De hele westerse wereld is volop aan het boosters en Hugo 'zorgvuldig' de Jonge is twee weken geleden begonnen. Dat noemen we nalatigheid.
en door die nieuwe variant moeten we na de boosters alweer aan het vaccin.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:08:06 #272
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202402892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:00 schreef zoost het volgende:
Een ander perspectief

[ twitter ]
Jammer dat je gisteren opeens verdween toen we om meer data vroegen...
pi_202402899
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:50 schreef Caland het volgende:
We zijn zelfs ingehaald door Bulgarije. :{ Dan ben je officieel een derdewereldland. cc @:dven
Waar zou Bulgarije Nederland mee in moeten of kunnen inhalen?
pi_202402905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:09 schreef dycto het volgende:

[..]
Waar zou Bulgarije Nederland mee in moeten of kunnen inhalen?
met zuipen
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:10:10 #275
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202402908
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:00 schreef zoost het volgende:
Een ander perspectief

[ twitter ]
Als je het hiermee eens bent en dit in dit topic durft te verkondigen, wordt je al snel weggezet als wappie.
Maar dit dus, precies wat deze man aangeeft.
Al die gevaccineerden voelen zich gefrustreerd, en het verwittegende vingertje gaat naar de ongevaccineerden.
pi_202402915
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Al die gevaccineerden voelen zich gefrustreerd, en het verwittegende vingertje gaat naar de ongevaccineerden.
En terecht. Het verwijtende vingertje bedoel je denk ik.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:11:54 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202402918
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, want van een ernstig verkeersongeluk komen er ook anderhalf jaar lang in grote getalen mensen op de IC die er enkele weken tot maanden liggen.
Dat stelt hij toch niet?
Operaties worden al jaren uitgesteld en een verkeersongeluk kan ook op dat soort momenten voor een overbelasting in de zorg zorgen.
pi_202402925
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]
met zuipen
Heeft Nederland wat dat betreft ooit voorgelopen dan? :D

pi_202402943
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ze weten het zelf niet eens. Ze zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor het bloedbad in de verpleeghuizen nu.

Ze doen maar wat en lopen constant als een bananenrepubliek achter de feiten aan. Pas een paar weken beweerde de gezondheidsraad dat boosteren zinvol kan zijn omdat de bescherming bij de oudsten 'een paar procent' was afgenomen.

Nu blijkt dat de vaccins al nutteloos zijn bij de oudsten. Met hun 'zorgvuldig onderzoek'.
Er is wel sprake van tanende immuniteit maar 'nutteloos' lijkt me echt te kort door de bocht.
I'll give you something to do
pi_202402951
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:14:43 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202402958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
Nee, ken op dit moment niemand die afgelopen 2 weken positief is getest.
pi_202402961
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Er is wel sprake van tanende immuniteit maar 'nutteloos' lijkt me echt te kort door de bocht.
Nouja, dat Nederland voor de zoveelste keer in deze crisis volledig achter de feiten aanloopt is vrij evident.
pi_202402972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
Ik moet de eerste positief geteste persoon waar ik contact mee heb altijd nog tegenkomen _O-
pi_202402986
quote:
Bayern weer in leeg stadion
Bayern München werkt de laatste wedstrijden van 2021 af in een leeg stadion. Markus Söder, minister-president van Beieren, heeft bekendgemaakt dat er dit kalenderjaar geen supporters meer welkom zijn in München vanwege de snelle toename van het aantal corona-infecties. Vorig seizoen werd een groot deel van de Bundesliga al afgewerkt voor lege tribunes.
BOOEE.
pi_202402995
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:16 schreef Zipportal het volgende:

[..]
BOOEE.
Ja maar DE was een gidsland! Hoe kan dat?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_202402998
Goed artikel in het Eindhovens Dagblad:

https://www.ed.nl/dossier(...)htgeregeld~a51b092a/
pi_202403009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef dycto het volgende:

[..]
Ik moet de eerste positief geteste persoon waar ik contact mee heb altijd nog tegenkomen _O-
Hoe kan dat dan...? Ik ken inmiddels zeker al meer dan 100 mensen die corona hebben gehad. Kennissen, vrienden, klanten, familie, van sport, van alles.
pi_202403010
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:16 schreef Zipportal het volgende:

[..]
BOOEE.
Niets geleerd van buitenactiviteiten in 24 maanden, dat is wel de kern van het verhaal.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:19:31 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_202403018
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
Ja een kant van de schoonfamilie is er net overheen en andere kant van mijn familie begint nu. Veel op de school van mijn kinderen ook.

Tot nu toe was het ongeveer alleen mijn gezin in maart die het had gehad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:20:47 #290
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202403026
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
Paar weken geleden vooral, collega’s, moeder van m’n kind, m’n kind. Laatste 1,5 week geen bekenden meer.
Avondklockdowngoden van OMT _O_
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 11:20:56 #291
408813 crew  trein2000
pi_202403028
De vraag is overigens wel of we nu met zn allen niet heel hard bezig zijn de vorige oorlog te winnen. Natuurlijk moet je de optie 'storm in glas water' open houden. Maar dat omikron verhaal is wel serieus zorgwekkend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:24 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202403048
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:20 schreef trein2000 het volgende:
De vraag is overigens wel of we nu met zn allen niet heel hard bezig zijn de vorige oorlog te winnen. Natuurlijk moet je de optie 'storm in glas water' open houden. Maar dat omikron verhaal is wel serieus zorgwekkend.
Er is nog geen verhaal, want we weten nog niets :s)

Als het straks ongevaarlijk blijkt te zijn, ben je als overheid in één klap heel veel geloofwaardigheid kwijt. Ze moeten eens kappen met die bangmakerij en het gewoon bij de feiten houden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:25 #293
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202403049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
Vooral veel mensen die zwaar verkouden zijn (geweest) en negatief zijn getest.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:42 #294
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202403051
Omnikron al week eerder in NL

Je verwacht het niet
Tics van je petten.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:44 #295
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202403053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:20 schreef trein2000 het volgende:
De vraag is overigens wel of we nu met zn allen niet heel hard bezig zijn de vorige oorlog te winnen. Natuurlijk moet je de optie 'storm in glas water' open houden. Maar dat omikron verhaal is wel serieus zorgwekkend.
Ik weet het niet, er is nog veel te veel niet bekend. Trouwens, deze week is wel weer popcornwaardig.

Op dit moment debat eerste kamer over inzet CTB winkels, vanmiddag vragenuurtje, morgen coronadebat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202403059
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hoe kan dat dan...? Ik ken inmiddels zeker al meer dan 100 mensen die corona hebben gehad. Kennissen, vrienden, klanten, familie, van sport, van alles.
Tsja, geen idee. Enkel van een paar mensen die ik wel 'ken' maar verder geen contact mee heb. Familie en vrienden helemaal niets. Even afkloppen maar :)
pi_202403061
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er is nog geen verhaal, want we weten nog niets :s)

Als het straks ongevaarlijk blijkt te zijn, ben je als overheid in één klap heel veel geloofwaardigheid kwijt. Ze moeten eens kappen met die bangmakerij en het gewoon bij de feiten houden.
Onzin, voorzichtigheid is in deze fase van de pandemie beter dan alles op z'n beloop laten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202403065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
Halve vriendengroep is positief op het moment, zonder dat ze elkaar gezien hebben overigens.
Wel allemaal jonge kinderen *)

Vorige golven was er niemand positief. (Op mij na :{ ).
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 november 2021 @ 11:25:12 #299
408813 crew  trein2000
pi_202403067
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet het niet, er is nog veel te veel niet bekend. Trouwens, deze week is wel weer popcornwaardig.

Op dit moment debat eerste kamer over inzet CTB winkels, vanmiddag vragenuurtje, morgen coronadebat.
Ik weet het ook niet, daarom zeg ik ook je moet de optie storm in glas water open houden. Maar wat we wel weten klinkt echt niet best.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202403075
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat het bij jullie ook zo hard in de omgeving? Echt heel veel mensen die ik ken hebben nu klachten of zijn al positief.
Ken nog steeds niemand met corona...
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 11:26:05 #301
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202403077
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Onzin, voorzichtigheid is in deze fase van de pandemie beter dan alles op z'n beloop laten.
Voorzichtigheid is goed, maar ook niet overreageren. Je kunt je prima klaarmaken voor het slechtste scenario zonder angst te veroorzaken onder de bevolking. In plaats van roepen: "Dit is de ergste variant!!" kun je ook zeggen: "Er is nog veel onduidelijk, we zijn ons aan het voorbereiden op alle scenario's en laten het u weten wanneer we meer weten"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')