abonnement Unibet Coolblue
pi_202398934
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die cijfers laten duidelijk zien dat het vooral de ouderen zijn die een groot risico lopen.
Niet dat anderen niet ook flink ziek kunnen worden, maar dat zijn wel de uitzonderingen.
Wat mij betreft zou aan de ouderen en kwetsbaren dan ook al eerder een 3e vaccinatie moeten zijn aangeboden.
Maar ook dan moet je er nog rekening mee houden dat juist bij die groepen het risico bestaat dat de vaccinatie niet goed aanslaat.
Daarom zou ik ook graag zien dat die groepen een tijdje na de vaccinatie een gratis serologische test wordt aangeboden, zodat ze weten of ze immuniteit hebben opgebouwd.
En toch is 70% op de IC ongevaccineerd en gemiddeld 20jaar jonger en steken kinderen flink hun ouders aan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202398992
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik schreeuw niet, en ik houd me aan de maatregelen.
Met de maatregelen heb ik geen problemen zolang dat bij spelen blijft en zich niet tot brood uitstrekt.
(Alhoewel ik vaccinatieplicht voor mensen die werken met kwetsbaren niet onredelijk vind.)
Aangezien ik niet gevaccineerd ben ga ik niet naar de horeca ed, alhoewel ik wel vind dat mensen dat met een testbewijs wel zouden moeten kunnen, daarnaast heb ik geen contact met kwetsbaren.
Het is en kleine groep van de ongevaccineerden die in het ziekenhuis of zelfs op de intensive care terechtkomt.
Ik denk dat een aanzienlijk gedeelte van die groep waarschijnlijk onder de risico groepen valt, en er derhalve verstandig aan zou doen om zich te laten vaccineren.

Leg mij eens uit hoe ik de gemeenschap bakken met geld kost, en hoe ik jou in je vrijheid aantast.
Het gaat niet om jou, het gaat om de hele groep. Dat hoef jij niet te zijn maar feit blijft dat ongevaccineerde mensen onnodig veel druk op de zorg leggen. Gaat om grote getallen, niet om het individu.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399006
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jij (of iemand anders) begint over rokers.
Dat je zorgpremie betaald ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om ziek worden te voorkomen. Zeker als het zo simpel is als een vaccin zetten.
Bovendien worden nu mensen geweigerd in het ziekenhuis die ook zorgpremie betaald hebben. Daar gaat je punt
Die verantwoordelijkheid bestaat niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202399039
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die verantwoordelijkheid bestaat niet.
In een samenleving.. zeker wel.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399094
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
In een samenleving.. zeker wel.
Mensen hebben allerlei ongezonde gewoontes, veel daarvan zijn gewoon legaal.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202399115
De autoritair-collectivistische user met een topic over mensen dwingen en bestraffen. Maar helaas, dit gaan we niet doen. Zoek het verder maar uit met al je creepy fantasieën over vaccinatiedwang, het bewust bemoeilijken van medische hulp en zelfs financiële bestraffing. Jij lijkt me echt zo iemand die zich dagelijks helemaal zit op te vreten over de huidige stand van zaken en álle schuld bij de ongevaccineerden legt. Die frustratie is je gegund. Het is namelijk een resultaat van je eigen simpele en oppervlakkige wereldbeeld.

En dan ook nog anderen betichten van domheid en het zicht op de realiteit kwijt zijn, haha. Dat moet wel projectie zijn. Met mensen zoals jij op invloedrijke politieke posities zou Nederland binnen no time een verkapt Noord-Korea worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202399124
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Mensen hebben allerlei ongezonde gewoontes, veel daarvan zijn gewoon legaal.
Ik zeg toch niet dat het verboden is.
Ben je gevaccineerd tegen Polio en andere kinderziektes?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399149
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2021 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
De autoritair-collectivistische user met een topic over mensen dwingen en bestraffen.

niet mijn topic
quote:
Maar helaas, dit gaan we niet doen. Zoek het verder maar uit met al je creepy fantasieën over vaccinatiedwang, het bewust bemoeilijken van medische hulp en zelfs financiële bestraffing. Jij lijkt me echt zo iemand die zich dagelijks helemaal zit op te vreten over de huidige stand van zaken en álle schuld bij de ongevaccineerden legt. Die frustratie is je gegund. Het is namelijk een resultaat van je eigen simpele en oppervlakkige wereldbeeld.
doe maar geen aannames gaat je niet goed af
quote:
En dan ook nog anderen betichten van domheid en het zicht op de realiteit kwijt zijn, haha. Dat moet wel projectie zijn. Met mensen zoals jij op invloedrijke politieke posities zou Nederland binnen no time een verkapt Noord-Korea worden.
Leuke frame, helaas verzandt in een zwakke poging.

Een sticker voor de poging
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399169
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:09 schreef dycto het volgende:
Het beste zou natuurlijk zijn dat al die vaccins geen flikker meer waard zijn door Omicron en de beweging die iedereen liefst onder dwang injecteert eventjes pas op de plaats moet maken.
Dat zou helemaal niet het beste zijn, dat zou een groot gevaar opleveren voor veel ouderen en andere kwetsbaren.
Wel afhankelijk van hoe die variant qua gezondheidsrisico uitpakt natuurlijk (en voor wie).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202399174
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
In een samenleving.. zeker wel.
Nee devlin. Mensen roken, drinken, nemen risico’s en het maakt niet uit wat je geflikt hebt, iedereen wordt geholpen in het ziekenhuis. Ook criminelen die worden neergeschoten, en jongeren die in het ziekenhuis belanden na rellen.
West-Melanesia
pi_202399302
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Nee devlin. Mensen roken, drinken, nemen risico’s en het maakt niet uit wat je geflikt hebt, iedereen wordt geholpen in het ziekenhuis. Ook criminelen die worden neergeschoten, en jongeren die in het ziekenhuis belanden na rellen.
Klopt maar ondertussen heeft het overgrote deel alle kindervacins gehad, gaat niet dronken rijden en degenen die dat wel doen worden als uitschot gezien. Dus ja men neemt bepaalde risico s met het eigen leven maar die acceptatie houdt op bij het in gevaar brengen van anderen. Precies wat nu dus gebeurt in de ziekenhuizen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399322
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2021 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
De autoritair-collectivistische user met een topic over mensen dwingen en bestraffen. Maar helaas, dit gaan we niet doen. Zoek het verder maar uit met al je creepy fantasieën over vaccinatiedwang, het bewust bemoeilijken van medische hulp en zelfs financiële bestraffing. Jij lijkt me echt zo iemand die zich dagelijks helemaal zit op te vreten over de huidige stand van zaken en álle schuld bij de ongevaccineerden legt. Die frustratie is je gegund. Het is namelijk een resultaat van je eigen simpele en oppervlakkige wereldbeeld.

En dan ook nog anderen betichten van domheid en het zicht op de realiteit kwijt zijn, haha. Dat moet wel projectie zijn. Met mensen zoals jij op invloedrijke politieke posities zou Nederland binnen no time een verkapt Noord-Korea worden.
Mensen vinden t leuk om andere mensen te vertellen wat ze moeten doen. De geschiedenis staat er vol mee en t loopt vaak niet goed af.
pi_202399342
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2021 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
De autoritair-collectivistische user met een topic over mensen dwingen en bestraffen. Maar helaas, dit gaan we niet doen. Zoek het verder maar uit met al je creepy fantasieën over vaccinatiedwang, het bewust bemoeilijken van medische hulp en zelfs financiële bestraffing. Jij lijkt me echt zo iemand die zich dagelijks helemaal zit op te vreten over de huidige stand van zaken en álle schuld bij de ongevaccineerden legt. Die frustratie is je gegund. Het is namelijk een resultaat van je eigen simpele en oppervlakkige wereldbeeld.

En dan ook nog anderen betichten van domheid en het zicht op de realiteit kwijt zijn, haha. Dat moet wel projectie zijn. Met mensen zoals jij op invloedrijke politieke posities zou Nederland binnen no time een verkapt Noord-Korea worden.
Je hebt zeer weinig mensenkennis, grote moeite met data extrapoleren en een grondig gebrek aan interne logica in je eigen post. Dikke stuk als perfect voorbeeld van het laatste.
pi_202399416
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Klopt maar ondertussen heeft het overgrote deel alle kindervacins gehad
Dit staat helemaal los van roken en drinken.


quote:
gaat niet dronken rijden en degenen die dat wel doen worden als uitschot gezien.
Dronken rijden? Van drinken alleen al kan je gewoon leverfalen krijgen en je wordt gewoon geholpen in het ziekenhuis

quote:
Dus ja men neemt bepaalde risico s met het eigen leven maar die acceptatie houdt op bij het in gevaar brengen van anderen. Precies wat nu dus gebeurt in de ziekenhuizen
De kans dat jij door een ongevaccineerde op de IC beland is kleiner dan de kans dat je een auto-ongeluk krijgt. Bovendien vertrouw je het vaccin wel toch?
West-Melanesia
pi_202399417
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En toch is 70% op de IC ongevaccineerd en gemiddeld 20jaar jonger en steken kinderen flink hun ouders aan
Gemiddeld 20 jaar jonger dan 79?
Dat kinderen hun ouders en elkaar aansteken is normaal.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202399531
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het gaat niet om jou, het gaat om de hele groep. Dat hoef jij niet te zijn maar feit blijft dat ongevaccineerde mensen onnodig veel druk op de zorg leggen. Gaat om grote getallen, niet om het individu.
Het zijn eerst en vooral oudere en kwetsbare ongevaccineerden die druk op de zorg leggen.
Dat die leeftijd ondertussen lager ligt klopt.
Het gaat idd om de grote getallen, we zitten in een pandemie, SARS-CoV-2 gaat voorlopig nog muteren in mensen, nog los van de dierlijke reservoirs.

Ben je overigens ook voor vaccinatieplicht voor kinderen (voor COVID-19)?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202399562
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik zeg toch niet dat het verboden is.
Ben je gevaccineerd tegen Polio en andere kinderziektes?
Niet alleen dat, ik heb vanwege reizen ook nog allerlei andere vaccinaties.
Tegen een subunit-vaccin heb ik ook geen bezwaar.
Ook daarvan ga ik echter geen periodieke herhaalvaccinatie halen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202399863
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Dit staat helemaal los van roken en drinken.

ja.. en?
quote:
[..]
Dronken rijden? Van drinken alleen al kan je gewoon leverfalen krijgen en je wordt gewoon geholpen in het ziekenhuis

zijn er 340 mensen overleden deze week aan leverfalen, liggen er 350 mensen met leverfalen op de IC etc
quote:
[..]
De kans dat jij door een ongevaccineerde op de IC beland is kleiner dan de kans dat je een auto-ongeluk krijgt. Bovendien vertrouw je het vaccin wel toch?
Een kleine kans maal 17 miljoen inwoners is nog steeds veel.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399878
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Niet alleen dat, ik heb vanwege reizen ook nog allerlei andere vaccinaties.
Tegen een subunit-vaccin heb ik ook geen bezwaar.
Ook daarvan ga ik echter geen periodieke herhaalvaccinatie halen.
En dat terwijl de kans dat je polio of gele koorts oploopt nihil is.. jeetje. Waarom dan toch?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399898
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het zijn eerst en vooral oudere en kwetsbare ongevaccineerden die druk op de zorg leggen.
Dat die leeftijd ondertussen lager ligt klopt.
Het gaat idd om de grote getallen, we zitten in een pandemie, SARS-CoV-2 gaat voorlopig nog muteren in mensen, nog los van de dierlijke reservoirs.
je punt?
quote:
Ben je overigens ook voor vaccinatieplicht voor kinderen (voor COVID-19)?
Ik heb er geen bezwaar tegen nee. Er is een veilig vacci en er zijn toch een aantal kinderen zonder onderliggend lijden overleden.

Tientallen kinderen op de verpleegafdeling.

En wat ik begrepen heb is covid 5 tot 6 x gevaarlijker dan rode hond of bof.

Dan hebben we het nog niet gehad over long covid en de lange termijn gevolgen van covid
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399905
Kan de overheid ook (financieel) garant staan bij medische aandoeningen als gevolg van de vaccinatie wanneer ze het verplichten?
pi_202399910
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:40 schreef Harlekien2 het volgende:
Kan de overheid ook (financieel) garant staan bij medische aandoeningen als gevolg van de vaccinatie wanneer ze het verplichten?
Zou geen probleem moeten zijn als het vaccin zo veilig is.
pi_202399919
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Zou geen probleem moeten zijn als het vaccin zo veilig is.
Staan ze volgens mij ook
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399923
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 23:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Staan ze volgens mij ook
Ben dan wel benieuwd wat je bron is? Ik heb het nog niet gehoord.
pi_202399935
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Zou geen probleem moeten zijn als het vaccin zo veilig is.
Staan ze volgens mij ook
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:42 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ben dan wel benieuwd wat je bron is? Ik heb het nog niet gehoord.
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2351812
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202399960
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 23:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Staan ze volgens mij ook
[..]
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2351812
Ah top!

Ben dan wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat wanneer je daadwerkelijk in een dergelijke situatie terecht komt.
pi_202399976
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 23:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En dat terwijl de kans dat je polio of gele koorts oploopt nihil is.. jeetje. Waarom dan toch?
Dat jij de verkeerde aanname doet dat ik tegen vaccinaties ben is jouw fout.
Ik vind de overbelasting van de zorg een legitieme reden om tot maatregelen over te gaan.
Maar zolang ik geen langdurig contact met ouderen of kwetsbaren heb, zal ik ze niet besmetten.
Als wel gevaccineerde mensen die mensen aansteken is het eindresultaat trouwens exact hetzelfde.
Vrijwel alle ouderen en kwetsbaren kunnen zelf gevaccineerd worden, een van de voordelen van de mRNA- en vector-vaccins, naast de snelle ontwikkeling (en aanpassing) ervan.
Doen alsof ik de verplichting zou moeten te voelen om me te laten vaccineren om een groep te beschermen die zelf gevaccineerd kan worden vind ik morele chantage, ik haal ook geen jaarlijkse griepprik.

Deze massale vaccinatie vanwege problemen met vooral ouderen en kwetsbaren die de zorg overbelasten is nieuw, en niet eerder voorgekomen.
De enige eerdere massale vaccinatie van ouderen en kwetsbaren die ik ken is de griepprik.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202399998
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:40 schreef Harlekien2 het volgende:
Kan de overheid ook (financieel) garant staan bij medische aandoeningen als gevolg van de vaccinatie wanneer ze het verplichten?
Volgens mij hebben de westerse overheden die verantwoordelijkheid sowieso al op zich genomen.
Wat de prijsverhogingen van Pfizer en Moderna extra onethisch maakt.
Covax doet dat voor de 3e wereld (voor de gedoneerde vaccins), en die verantwoordelijkheid was/is een struikelblok.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202400040
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat jij de verkeerde aanname doet dat ik tegen vaccinaties ben is jouw fout.
mijn aanname was dat je juist wel de andere vaccins had genomen
quote:
Ik vind de overbelasting van de zorg een legitieme reden om tot maatregelen over te gaan.
Maar zolang ik geen langdurig contact met ouderen of kwetsbaren heb, zal ik ze niet besmetten.
Als wel gevaccineerde mensen die mensen aansteken is het eindresultaat trouwens exact hetzelfde.
Vrijwel alle ouderen en kwetsbaren kunnen zelf gevaccineerd worden, een van de voordelen van de mRNA- en vector-vaccins, naast de snelle ontwikkeling (en aanpassing) ervan.
Doen alsof ik de verplichting zou moeten te voelen om me te laten vaccineren om een groep te beschermen die zelf gevaccineerd kan worden vind ik morele chantage, ik haal ook geen jaarlijkse griepprik.

Deze massale vaccinatie vanwege problemen met vooral ouderen en kwetsbaren die de zorg overbelasten is nieuw, en niet eerder voorgekomen.
De enige eerdere massale vaccinatie van ouderen en kwetsbaren die ik ken is de griepprik.


Wat nou allemaal ouderen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202402236
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 23:35 schreef devlinmr het volgende:

ja.. en?
Ik weet het niet, jij wilde een punt maken.

quote:
zijn er 340 mensen overleden deze week aan leverfalen, liggen er 350 mensen met leverfalen op de IC etc
Er liggen er meer dan gezonde ongevaccineerden.

quote:
Een kleine kans maal 17 miljoen inwoners is nog steeds veel.
Dus autorijden ook verbieden?
West-Melanesia
pi_202402282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Ik weet het niet, jij wilde een punt maken.
[..]
Er liggen er meer dan gezonde ongevaccineerden.
Bron?
quote:
[..]
Dus autorijden ook verbieden?
Autorijden zonder gordel is al verboden. We hebben snelheidslimieten, verkeersregels, airbags (verplicht) etc etc Bij alles doen we aan risico mitigatie. Je vraag is derhalve een beetje dom
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202402978
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:20 schreef devlinmr het volgende:

Bron?
Tja, diezelfde vraag vroegen we ook al aan Hugo. De ironie straalt er vanaf.


quote:
Autorijden zonder gordel is al verboden. We hebben snelheidslimieten, verkeersregels, airbags (verplicht) etc etc Bij alles doen we aan risico mitigatie. Je vraag is derhalve een beetje dom
Net als thuis blijven bij klachten, verplicht mondkapje in het OV en 1,5 meter afstand.

Maar je wilt zo graag een naald zetten in andermans lichaam, sta op wees consequent en regel een auto-verbod, rookverbod en drankverbod.
West-Melanesia
pi_202403124
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Tja, diezelfde vraag vroegen we ook al aan Hugo. De ironie straalt er vanaf.
Oftewel je roept maar wat

Maar speciaal voor jou

https://upload.gscdn.nl/uploads/cb876360ea_COVID_rapport.pdf

zie pag 7
Comorbiditeit is logischerwijs hoger bij 80+ en minder bij de groep 0-17 jaar
75% in van de jongeren heeft geen comorbiditeit. 50% van de 80 plussers ook niet

Jouw statement dat het merendeel dat wel heeft is dus bij deze ontkracht daar het op zijn hoogst 50% is :W
quote:
[..]
Net als thuis blijven bij klachten, verplicht mondkapje in het OV en 1,5 meter afstand.

Maar je wilt zo graag een naald zetten in andermans lichaam, sta op wees consequent en regel een auto-verbod, rookverbod en drankverbod.
Je vergelijkingen zijn lachwekkend en raken kant nog wel. Als de door jou genoemde voorbeelden andere mensen levensreddende zorg zouden ontzeggen zoals ongevaccineerden in de ziekenhuizen nu doen zou je een punt hebben.

Je snapt neem ik aan dat als er daadwerkelijk een code zwart komt, wat niemand hoopt, ongevaccineerden een grote kans hebben om niet opgenomen te worden op de IC daar ze een 10-15 dagen ligduur hebben. Tijd waarin 7-15 andere mensen per covid patient geholpen kunnen worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 30-11-2021 11:44:30 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:42:50 #84
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202403286
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
mijn aanname was dat je juist wel de andere vaccins had genomen
[..]
[ afbeelding ]

Wat nou allemaal ouderen
Mijn god, dat zijn wel gigantische hoeveelheden onder de 50 jarigen :')
Jaarlijks zijn er 3.000.000 ziekenhuisopnames, die enkele tientallen per dag is de nagel aan de doodskist van de zorg. :')
pi_202403367
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef tja77 het volgende:

[..]
Mijn god, dat zijn wel gigantische hoeveelheden onder de 50 jarigen :')
Jaarlijks zijn er 3.000.000 ziekenhuisopnames, die enkele tientallen per dag is de nagel aan de doodskist van de zorg. :')
per dag en met een gemiddelde ligduur van 7 dagen op de verpleegafdeling en 15 dagen op de IC... Ja dat tikt aan.

Die 3 miljoen van jou zijn dan ook voornamelijk dagopnames
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202403446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Oftewel je roept maar wat

Maar speciaal voor jou

https://upload.gscdn.nl/uploads/cb876360ea_COVID_rapport.pdf

zie pag 7
Comorbiditeit is logischerwijs hoger bij 80+ en minder bij de groep 0-17 jaar
75% in van de jongeren heeft geen comorbiditeit. 50% van de 80 plussers ook niet

Jouw statement dat het merendeel dat wel heeft is dus bij deze ontkracht daar het op zijn hoogst 50% is :W
Pagina 7 ben ik niet eens gekomen, op pagina 1 stond namelijk al 5-10-2021. Aangezien de “beruchte” vraag van Caroline waar het om ging dateert van 28-10-2021 snap ook jij, nadat ik deze vraag al een maand eerder ter sprake bracht aan jou nog steeds niet waar het al die tijd om ging en nog steeds gaat.

quote:
Je vergelijkingen zijn lachwekkend en raken kant nog wel. Als de door jou genoemde voorbeelden andere mensen levensreddende zorg zouden ontzeggen zoals ongevaccineerden in de ziekenhuizen nu doen zou je een punt hebben.

Je snapt neem ik aan dat als er daadwerkelijk een code zwart komt, wat niemand hoopt, ongevaccineerden een grote kans hebben om niet opgenomen te worden op de IC daar ze een 10-15 dagen ligduur hebben. Tijd waarin 7-15 andere mensen per covid patient geholpen kunnen worden.
Je wilt dwangmatig gezonde jongens en meiden met 0,00001% kans om op de IC terecht te komen bewerken met een naald. Rokers en drinkers en motorrijders hebben 100.000x meer kans om op de IC te komen, en 5.587.890x meer kans om in het ziekenhuis te komen. Jouw beleid zwabbert aan alle kanten, je legt de focus op een totaal verkeerde oplossing, een oplossing die namelijk helemaal niks oplost.

Vandaar die “beruchte” vraag die Hugo 30 minuten lang met het steeds meer glimmende en glinsterde zweet op het voorhoofd koste wat kost probeerde te ontwijken.

28-10-2021 Caroline vs Hugo. Bekijk het eens, je bent al een maand te laat en daarom weet je al een maand niet waar het over gaat.
West-Melanesia
pi_202403535
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Pagina 7 ben ik niet eens gekomen, op pagina 1 stond namelijk al 5-10-2021. Aangezien de “beruchte” vraag van Caroline waar het om ging dateert van 28-10-2021 snap ook jij, nadat ik deze vraag al een maand eerder ter sprake bracht aan jou nog steeds niet waar het al die tijd om ging en nog steeds gaat.

Jij denkt werkelijk dat die paar weken een verschil in comorbiditeiten gaat maken :') _O- _O- :')
quote:
[..]
Je wilt dwangmatig gezonde jongens en meiden met 0,00001% kans om op de IC terecht te komen bewerken met een naald. Rokers en drinkers en motorrijders hebben 100.000x meer kans om op de IC te komen, en 5.587.890x meer kans om in het ziekenhuis te komen. Jouw beleid zwabbert aan alle kanten, je legt de focus op een totaal verkeerde oplossing, een oplossing die namelijk helemaal niks oplost.
Bron van je getallen?
Hoe moeilijk is het voor je? Wat snap je niet aan het feit dat 70% van de mensen op de IC er niet hadden hoeven liggen als ze gevaccineerd waren?
Wat snap je niet dat niemand met zekerheid kan zeggen dat "hij" niet op de IC terecht zal komen. Dat "jij" er in dat geval niet toe doet als je tot de groep ongevaccineerden hoort maar dat de groepsgrootte van ongevaccineerden er toe doet.
quote:
Vandaar die “beruchte” vraag die Hugo 30 minuten lang met het steeds meer glimmende en glinsterde zweet op het voorhoofd koste wat kost probeerde te ontwijken.

28-10-2021 Caroline vs Hugo. Bekijk het eens, je bent al een maand te laat en daarom weet je al een maand niet waar het over gaat.
Jij kan mij vast uitleggen hoe comorbiditeiten in 1 maand tijd veranderd

Verder was de vraag van mevrouw triple B gericht op haar rare gedachte dat de ongevaccineerd mensen niet gevaccineerd waren omdat ze allergisch zouden zijn.. Sowieso natuurlijk al kolder daar dat A zeldzaam is en B ook mensen die allergisch zijn gewoon gevaccineerd kunnen worden

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 30-11-2021 12:12:39 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:00:50 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202403546
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:47 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ah top!

Ben dan wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat wanneer je daadwerkelijk in een dergelijke situatie terecht komt.
Op zich is het uiteindelijk aan een rechter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:57:34 #89
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_202404282
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
De gemiddelde roker is goedkoper dan iemand die gezond leeft voor onze gezondheidszorg. Ze betalen hun eigen IC bed... Ook een idee voor ongevaccineerden?
Als ze al een IC bed betaald hebben is het toch juist goed? Of zit de winst hem dan in dat ze na vaccinatie misschien nog iets langer doorroken - ergo de kas spekken?
It's okay to be white
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:57 #90
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202404936
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]
per dag en met een gemiddelde ligduur van 7 dagen op de verpleegafdeling en 15 dagen op de IC... Ja dat tikt aan.

Die 3 miljoen van jou zijn dan ook voornamelijk dagopnames
Nou, het gemiddelde is:

quote:
De gemiddelde verpleegduur bij klinische ziekenhuisopnamen (ligduur) was in 2019 gemiddeld 5,2 dagen.
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

Dat zijn dus bijna 16 miljoenopname dagen per jaar.
Op hoeveel kom jij uit voor Coronapatiënten jonger dan 50 jaar?

Staat toch in geen verhouding joh.
pi_202405029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:00 schreef devlinmr het volgende:

Jij denkt werkelijk dat die paar weken een verschil in comorbiditeiten gaat maken :') _O- _O- :')
Cijfers, daar ging het om.

quote:
Bron van je getallen?
Hoe moeilijk is het voor je? Wat snap je niet aan het feit dat 70% van de mensen op de IC er niet hadden hoeven liggen als ze gevaccineerd waren?
Nogmaals, cijfers? Vandaar die vraag van Caroline aan Hugo..


quote:
Wat snap je niet dat niemand met zekerheid kan zeggen dat "hij" niet op de IC terecht zal komen. Dat "jij" er in dat geval niet toe doet als je tot de groep ongevaccineerden hoort maar dat de groepsgrootte van ongevaccineerden er toe doet.
Idem dito voor rokers en drinkers. Die kunnen ook niet met zekerheid zeggen dat ze niet op de IC terecht komen.

quote:
Jij kan mij vast uitleggen hoe comorbiditeiten in 1 maand tijd veranderd

Verder was de vraag van mevrouw triple B gericht op haar rare gedachte dat de ongevaccineerd mensen niet gevaccineerd waren omdat ze allergisch zouden zijn.. Sowieso natuurlijk al kolder daar dat A zeldzaam is en B ook mensen die allergisch zijn gewoon gevaccineerd kunnen worden
Cijfers devlin…blijf objectief want datgene waar je van mening van bent is in deze namekijk irrelevant.
West-Melanesia
pi_202407993
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Cijfers, daar ging het om.

Heb je gekregen. Dat jij het niet fijn vindt dat 50-75% van de mensen met covid in het ziekenhuis geen comorbiditeit heeft kan ik niet helpen
quote:
[..]
Nogmaals, cijfers? Vandaar die vraag van Caroline aan Hugo..
Vraag ze bij NICE of RIVM zou ik zeggen. Maar als jij net als mevrouw triple B gelooft dat al die mensen die ongevaccineerd in het ziekenhuis liggen eoa zeldzame autoimmuunziekte hebben waardoor ze niet kunnen vaccineren dan ben ik bang dat je gewoon in de ontkenningsfase zit
quote:
[..]
Idem dito voor rokers en drinkers. Die kunnen ook niet met zekerheid zeggen dat ze niet op de IC terecht komen.
[..]

Was er maar iets waardoor we dat risico nog verder zouden kunnen verkleinen... oh ja.. vaccins
quote:
Cijfers devlin…blijf objectief want datgene waar je van mening van bent is in deze namekijk irrelevant.
Tja,, je kunt ook cijfers vragen van de gemiddelde teennagellengte. Maakt ze nog steeds niet relevant

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 30-11-2021 18:00:49 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202408040
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nou, het gemiddelde is:
[..]
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

Dat zijn dus bijna 16 miljoenopname dagen per jaar.
Op hoeveel kom jij uit voor Coronapatiënten jonger dan 50 jaar?

Staat toch in geen verhouding joh.
Jij wil alle ziektes/aandoeningen in heel Nederland in verhouding zetten tot 1 ziekte die momenteel voor overbelasting van de zorg zorgt.
Er zijn zo'n 40.000 ziekenhuisbedden, zullen vast niet allemaal in gebruik zijn vanwege personeels tekorten, maar daar is dus zo'n 2500 door 1 ziekte bezet momenteel.

dus ja dat staat inderdaad niet in verhouding

Op de IC liggen de verhoudingen nog schever
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202408708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:53 schreef devlinmr het volgende:

Heb je gekregen. Dat jij het niet fijn vindt dat 50-75% van de mensen met covid in het ziekenhuis geen comorbiditeit heeft kan ik niet helpen
Nee devlin, de cijfers van de ongevaccineerden onderling. Zoals Caroline ook al opmerkte, ik praat toch geen Swahili meneer Hugo?

quote:
Vraag ze bij NICE of RIVM zou ik zeggen. Maar als jij net als mevrouw triple B gelooft dat al die mensen die ongevaccineerd in het ziekenhuis liggen eoa zeldzame autoimmuunziekte hebben waardoor ze niet kunnen vaccineren dan ben ik bang dat je gewoon in de ontkenningsfase zit
Hoe kom je tot de conclusie dat ze gelooft dat alle ongevaccineerden in het ziekenhuis een zeldzame autoimmuunziekte hebben? Die conclusie kan je helemaal niet trekken adhv de vraag die zij stelt. Ze stelt die vraag ook terecht nadat een grote hoeveelheid Nederlanders gevaccineerd is en de ziekenhuizen wederom vollopen.

quote:
Was er maar iets waardoor we dat risico nog verder zouden kunnen verkleinen... oh ja.. vaccins
Miljoenen Nederlanders lopen geen risico om door covid op de IC terecht te komen.

quote:
Tja,, je kunt ook cijfers vragen van de gemiddelde teennagellengte. Maakt ze nog steeds niet relevant
Cijfers betreft welke ongevaccineerden er precies in het ziekenhuis liggen.
West-Melanesia
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:16:20 #95
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202409108
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jij wil alle ziektes/aandoeningen in heel Nederland in verhouding zetten tot 1 ziekte die momenteel voor overbelasting van de zorg zorgt.
Er zijn zo'n 40.000 ziekenhuisbedden, zullen vast niet allemaal in gebruik zijn vanwege personeels tekorten, maar daar is dus zo'n 2500 door 1 ziekte bezet momenteel.

dus ja dat staat inderdaad niet in verhouding

Op de IC liggen de verhoudingen nog schever
Scheef? Dat is jouw mening.
Rekensommetje voor jou.

2.500 man in kliniek x 365 dagen zou betekenen dat die 2.500 Covid patienten goed zijn voor 912.500 ziekenhuisbedden per jaar. Dat is wanneer deze toch wel zware piek, het hele jaar doorzet. Maar in de zomer lagen er natuurlijk geen 2.500 covid patienten in de kliniek.

40.000 (ziekenhuisbedden) x365=14,6 miljoen ziekenhuisbedden per jaar beschikbaar. Daar 912.500 van komt neer op 6%.

In 2019 waren er 364.275 opnames, (dat zijn er bijna 1.000 per dag) vanwege hart- en vaatziekte.
Dat zorgde voor meer dan 1,4 miljoen ziekenhuisbedden per jaar.
Dat is toch wel een stukje meer.

https://www.volksgezondhe(...)-hart-en-vaatziekten

Dan laat ik de groep met hart- en vaatziektes die nu worden opgenomen met Covid (met en zonder vaccinatie) nog buiten beschouwing, deze worden doodleuk bij de Covidopnames getelt, terwijl ze als ze gezond waren geweest wellicht niet eens door Covid in het ziekenhuis terecht zouden zijn gekomen.

Dan tel jij hier ook nog eens ALLE covidopnames, en niet de groep gezonde 50-minners (waar ik op doelde in post #84 die ontzettend veel kleiner is dan die 2.500 die jij roept.
pi_202409156
Pro verplichte vaccinatie figuren, ik vind het maar enge lui, iedereen heeft gewoon zijn vrijheid om te beslissen wat er met zijn lichaam gebeurd
Het kan en mag gewoon niet verplichtt worden en dan kunnen mensen met 1000 cijfertjes komen het is gewoon not done en daarmee uit
pi_202411205
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
mijn aanname was dat je juist wel de andere vaccins had genomen
[..]
[ afbeelding ]

Wat nou allemaal ouderen
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

De groepen 70-79 & 60-69 zijn, en waren de grootste groep op de intensive care.
En ja, ik kijk eerst en vooral naar de intensive care bezetting en niet naar andere ziekenhuisopnames.
De overbelasting van de intensive care is het grootste probleem.
Dat de ongevaccineerden daar nu het merendeel van vormen klopt, en dat heb ik nooit ontkent.
Net zoals ik nooit heb gezegd dat het voor ouderen en kwetsbaren niet verstandig is om zich te laten vaccineren, en voor die groepen zijn herhaalvaccinaties ook verstandig.
Ik zal sowieso nooit andere mensen adviseren om zich niet te laten vaccineren.

Het grootste manco van het overheidsbeleid vind ik dat ze aan de ouderen en kwetsbaren geen gratis serologische test aanbieden na vaccinatie of natuurlijk herstel, zodat die mensen weten of ze immuniteit hebben opgebouwd en hun gedrag daarop kunnen aanpassen.
En dat is heel wat wetenschappelijker dan iedereen die gevaccineerd is een groen vinkje geven, en die mensen het idee geven dat ze geen risico meer lopen.
Dat deel van het overheidsbeleid is er enkel op gericht om mensen tot vaccinatie over te halen, en niet bij de daadwerkelijk belangrijke vraag of mensen immuniteit hebben opgebouwd.
Tot op zeker hoogte begrijpelijk gezien het doel, maar helemaal niet verstandig wat mij betreft.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202411440
twitter


eerst maar eens kijken wie er allemaal antistoffen heeft voordat we iedereen gaan volprikken.
Plaats hier uw advertentie
pi_202412055
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:53 schreef Tanatos het volgende:

[..]
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

De groepen 70-79 & 60-69 zijn, en waren de grootste groep op de intensive care.
En ja, ik kijk eerst en vooral naar de intensive care bezetting en niet naar andere ziekenhuisopnames.
De overbelasting van de intensive care is het grootste probleem.
Dat de ongevaccineerden daar nu het merendeel van vormen klopt, en dat heb ik nooit ontkent.
Net zoals ik nooit heb gezegd dat het voor ouderen en kwetsbaren niet verstandig is om zich te laten vaccineren, en voor die groepen zijn herhaalvaccinaties ook verstandig.
Ik zal sowieso nooit andere mensen adviseren om zich niet te laten vaccineren.

Het grootste manco van het overheidsbeleid vind ik dat ze aan de ouderen en kwetsbaren geen gratis serologische test aanbieden na vaccinatie of natuurlijk herstel, zodat die mensen weten of ze immuniteit hebben opgebouwd en hun gedrag daarop kunnen aanpassen.
En dat is heel wat wetenschappelijker dan iedereen die gevaccineerd is een groen vinkje geven, en die mensen het idee geven dat ze geen risico meer lopen.
Dat deel van het overheidsbeleid is er enkel op gericht om mensen tot vaccinatie over te halen, en niet bij de daadwerkelijk belangrijke vraag of mensen immuniteit hebben opgebouwd.
Tot op zeker hoogte begrijpelijk gezien het doel, maar helemaal niet verstandig wat mij betreft.
Serologische test geeft alleen aan dat je antistoffen hebt. Niet in welke mate je beschermt bent
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202412784
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Serologische test geeft alleen aan dat je antistoffen hebt. Niet in welke mate je beschermt bent
Het is idd problematisch dat we niet weten bij welke hoeveelheid (en welke) antistoffen iemand voldoende beschermd is.
De grote verschillen tussen personen qua immuunreactie maakt het geheel nog lastiger.
Het is echter op dit moment wel degelijk nuttig om bij de risicogroepen een dergelijke test af te nemen, zodat die mensen zelf iig iets weten.
Het beperkte nut van die serologische test voor antistoffen is de reden dat ik (vrijwillig) meedoe aan een onderzoek voor de ontwikkeling van een T-cel test, zodat we wat meer kunnen meten.

Het is juist dat gebrek aan kennis over virusziektes (/virussen), ons immuunsysteem en de interactie daartussen dat ik niet sta te springen om een mRNA- of vector-vaccin te nemen.
We gebruiken al lange tijd vaccinatie in de bestrijding van (oa) virusziektes, en die zijn het enige middel dat we hebben dat echt goed werkt tegen virusziektes, die werking is echter volledig afhankelijk van je eigen immuunsysteem.
Ik heb daarin gezien het gebrek aan kennis echter wel een sterke voorkeur voor een vorm van vaccin die we daadwerkelijk al geruim tijd gebruiken.
Ik verwacht van een subunit-vaccin vanwege de focus op hetzelfde spike-eiwit hoogstens ongeveer dezelfde bescherming als de mRNA- en verctorvaccins bieden.
En ik ga ook een dergelijke vaccinatie niet periodiek halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 30-11-2021 22:32:38 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')