abonnement Unibet Coolblue
pi_202392422
quote:
Twitter CEO Jack Dorsey is expected to step down, sources say

Twitter stock jumped more than 11% on the news.

Dorsey currently serves as both the CEO of Twitter and Square, his digital payments company.



twitter


quote:
Twitter gaat verder zonder mede-oprichter Jack Dorsey

Na zes jaar topman - en in totaal zestien jaar bij het bedrijf - stopt Jack Dorsey bij Twitter. Het is voor het bedrijf tijd om het oprichterstijdperk achter zich te laten, zo stelt hij. Dorsey bedacht het bedrijf samen met onder meer Evan Williams, die hem in 2008 al eens opvolgde als de hoogste baas.

Dorsey wordt dit keer opgevolgd door Parag Agrawal. Voor de buitenwereld een onbekende naam, maar hij werkt al tien jaar voor het bedrijf en was de laatste jaren de chief technology officer. Volgens Dorsey is het tijd dat het bedrijf zonder oprichters verdergaat. Hij zegt veel vertrouwen hebben in zijn opvolger. "Het is zijn tijd om te leiden."

Geen doorsnee bestuurder
Dorsey is niet per se een doorsnee bestuursvoorzitter in Silicon Valley. Dat komt alleen al door het feit dat-ie twee banen combineerde. Hij gaf de afgelopen jaren niet alleen leiding aan Twitter, maar ook aan betaaldienst Square. Begin vorig jaar leidde deze dubbelrol tot een confrontatie met de activistische investeerder Elliott Management, die vond dat Dorsey om deze reden beter maar kon vertrekken. Uiteindelijk mocht hij alsnog blijven.

Onder zijn leiding had Twitter het lang niet altijd even makkelijk. Dorsey werd in oktober 2015 de ceo. Toen al stond hij voor grote uitdagingen: het medium moest weer aantrekkelijk worden voor de massa. In het jaar erna gingen er geruchten dat het bedrijf zichzelf wilde verkopen.

Mediaconglomeriaat Disney was dichtbij een overname, maar topman Bob Iger besloot het uiteindelijk niet te doen.

Twitter 'te complex'
In 2019 vertelde Iger aan CNBC hij erg twijfelde of Twitter wel bij Disney paste. "Ik dacht dat we een verantwoordelijkheid op ons zouden nemen die we niet zouden moeten dragen." Twitters plek in de wereld was volgens Iger "te complex".

Ook in die jaren lag het bedrijf, net als andere sociale media, onder vuur. Het verwijt was dat Twitter te weinig deed om het platform schoon te houden van bijvoorbeeld discriminerende of haatzaaiende berichten. Daar tegenover stonden verwijten van onder meer Republikeinse politici dat Twitter juist te veel censureerde.

In de jaren die daarop volgden, bleek Twitter z'n relevantie - ondanks de grote concurrentie met andere sociale media - niet te verliezen. Een belangrijke factor daarin was het feit dat toenmalig president Trump het medium heel graag gebruikte als spreekbuis.

Dat leverde Twitter, en daarmee Dorsey als hoogste baas, ook kritiek op. Lang niet iedereen was het eens dat Trump alles op Twitter mocht plaatsen. Twitter besloot vorig jaar berichten van Trump soms te verbergen. Dat gebeurde in de nasleep van de Amerikaanse presidentsverkiezingen zelfs veelvuldig, andere tweets werden gelabeld.

Uiteindelijk bleek ook Twitter - en daarmee Dorsey - een grens te kennen. Trumps account werd naar aanleiding van de Capitoolbestorming begin dit jaar gesloten.

'I love Twitter'
Dorsey blijft voorlopig nog betrokken bij Twitter om te zorgen voor een goede transitie en zal daarnaast waarschijnlijk meer tijd gaan steken in betaaldienst Square. Hoe dan ook blijft hij, zoals-ie gisteren zelf schreef, van Twitter houden.


[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 30-11-2021 09:36:40 ]
  maandag 29 november 2021 @ 15:38:47 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202392536
Dat is dan ook een lekkere deuk voor zijn ego… als een gerucht dat je af gaat treden zo’n koers sprong veroorzaakt! _O-
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 29 november 2021 @ 15:40:06 #3
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202392558
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:38 schreef nixxx het volgende:
Dat is dan ook een lekkere deuk voor zijn ego… als een gerucht dat je af gaat treden zo’n koers sprong veroorzaakt! _O-
Was ook mijn eerste reactie. :X
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_202392615
Meer tijd voor Bitcoin *O*
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 29 november 2021 @ 15:44:35 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202392622
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:40 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Was ook mijn eerste reactie. :X
Waarschijnlijk geeft hij geen fuck en verkoopt hij nu een stuk van zijn aandelen als hij dat kan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202392646
Welke extreemlinkse neusgepierste neemt het over?
pi_202392648
quote:
Twitter stock jumped more than 11% on the news.
_O-
pi_202392835
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:38 schreef nixxx het volgende:
Dat is dan ook een lekkere deuk voor zijn ego… als een gerucht dat je af gaat treden zo’n koers sprong veroorzaakt! _O-
En terecht natuurlijk, er zijn de laatste jaren ook vreemde politiek gemotiveerde beslissingen genomen.
Overigens denk ik niet dat Twitter beter zal worden met het terugtreden van die geit Dorsey.
pi_202393211
Jack is al vrij lang intensief met Square bezig, Twitter is wel een beetje uitontwikkeld voorlopig dus veel minder uitdaging.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202393534
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202394149
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:46 schreef Nober het volgende:
Welke extreemlinkse neusgepierste neemt het over?
:D
Ik hoop dat er normaliteit komt bij Twitter...
Dorsey was te activistisch inderdaad... (Zat het bedrijf in de weg volgens mij!)

Zou een mooi gebaar zijn om Trump weer toe te laten! :Y
pi_202395359
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:D
Ik hoop dat er normaliteit komt bij Twitter...
Dorsey was te activistisch inderdaad... (Zat het bedrijf in de weg volgens mij!)

Zou een mooi gebaar zijn om Trump weer toe te laten! :Y
twitter


Vergeet het maar.
pi_202395741
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ twitter ]

Vergeet het maar.
Hahaha een racistische randdebiel.
pi_202396123
Shitter moeten ze verbieden.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202396233
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ twitter ]

Vergeet het maar.
Nouja hij heeft wel gelijk eigenlijk.
pi_202396411
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nouja hij heeft wel gelijk eigenlijk.
Alleen extremisten zeggen dat alle moslims extremisten zijn. Het feit dat hij dat foute gedrag maar al te graag wilt kopiren maakt hem een extremist.
pi_202397116
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nouja hij heeft wel gelijk eigenlijk.
Zal ik hem maar inkoppen dan? Omdat er een paar gekkies zijn die alle moslims terroristen noemen (ik heb ze nooit gezien, maar ze zullen bestaan en ze hoeven niet eens blank te zijn), moet je alle blanken maar racisten noemen?

Wat is dat voor een bizarre, racistische redenering? Knettergek ben je dan als je zoiets zegt.
  maandag 29 november 2021 @ 20:47:07 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202397182
De koers is trouwens nu in het rood voor vandaag.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202397926
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zal ik hem maar inkoppen dan? Omdat er een paar gekkies zijn die alle moslims terroristen noemen (ik heb ze nooit gezien, maar ze zullen bestaan en ze hoeven niet eens blank te zijn), moet je alle blanken maar racisten noemen?

Wat is dat voor een bizarre, racistische redenering? Knettergek ben je dan als je zoiets zegt.
Snap het ja, het is een beetje "fight fire with fire" als je zo na gaat denken.

Maarja het hangt er van af wie er met 'they' word bedoeld. Alle blanke mensen, of alleen de groep extremisten. De extremisten kunnen je niks verwijten als jij ook dezelfde logica hanteert, zo lees ik de tweet.
pi_202527971
twitter

De effecten van de wisseling van de wacht zijn al merkbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')