abonnement Unibet Coolblue
pi_202391053


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202391067
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dramatisch gewoon, geen wonder dat mensen er mentaal aan onderdoor gaan
Als het aneurysma van mijn moeder nu springt, omdat de stent niet geplaatst is, is het maar te hopen dat er dan wel een plaatsje voor acute zorg is in het ziekenhuis. Anders heeft ze behoorlijke pech.

En dat deze operatie straks snel alsnog uitgevoerd kan worden, zodat ze door kunnen met het weghalen van de tumor in de borst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202391071
@Lenny_Leonard post door het slotje :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 29 november 2021 @ 14:18:52 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202391077
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan een mening. Ik vind dat wanneer je veertien kankeroperaties niet kunt laten doorgaan omdat er 1 covidter met 75% overlevingskans 14 dagen een plek bezet houdt en je dus dikke kans hebt dat er meer levens(jaren) gered zouden worden wanneer die kankeroperaties hadden doorgegaan, je daarvoor zou moeten kiezen.
Ja, dat vinden wel meer mensen, inclusief veel dokters. Maar dat kan dus gewoon niet in de praktijk. Je kunt niet een bed leeg houden voor een patiënt die morgen komt en dan nee verkopen aan een spoedeisend geval dat dood ligt te gaan. Dus dan gaat dat spoedeisende geval in dat bed en moet de afspraak worden afgezegd.
pi_202391078
Het is bij ons niet anders dan bij Lenny.
Stonden van de week 12 openhart operaties op de wachtlijst in de regio (haaglanden, waarbij wij de enige zijn die cardiochirurgie doet), met een indicatie die normaal gesproken nog diezelfde dag gedaan moeten worden. (hoofdstam van de kransslagaders die zo goed als dicht zit). Maar geen bed vrij op de IC. Dus is het wachten tot ze ECG afwijkingen krijgen en dan krijgen ze een spoedindicatie (met mogelijk slechtere outcome).

Ik heb met de artsen te doen die dit uit mogen gaan leggen aan de patiënt. Leuk dat fase 3 nog ver weg is volgens het ministerie, maar voor deze patiënten voelt dat toch niet zo.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202391087
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het thuiswerkadvies is bijvoorbeeld vrij helder, maar ik zie legio mensen die liever gewoon op kantoor zitten omdat ze dat gezelliger vinden, werkgever die aanwezigheid eisen en ga zo maar door.
Ja klopt. Maar ik vind het nogal ongenuanceerd om die mensen dan een bepaalde verantwoordelijkheid aan te meten. Voor een heel groot gedeelte van de mensen zal het een afweging zijn tussen een aantal concurrerende belangen.
pi_202391096
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:18 schreef Asschen_sukar het volgende:
Het is bij ons niet anders dan bij Lenny.
Stonden van de week 12 openhart operaties op de wachtlijst in de regio (haaglanden, waarbij wij de enige zijn die cardiochirurgie doet), met een indicatie die normaal gesproken nog diezelfde dag gedaan moeten worden. (hoofdstam van de kransslagaders die zo goed als dicht zit). Maar geen bed vrij op de IC. Dus is het wachten tot ze ECG afwijkingen krijgen en dan krijgen ze een spoedindicatie (met mogelijk slechtere outcome).

Ik heb met de artsen te doen die dit uit mogen gaan leggen aan de patiënt. Leuk dat fase 3 nog ver weg is volgens het ministerie, maar voor deze patiënten voelt dat toch niet zo.
Za modus aan: Wat weet jij er nou van?
pi_202391104
Prima ziekenhuiscijfers weer.
Kroegen volledig open aub
blablablabla
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:20:34 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202391107
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als het aneurysma van mijn moeder nu springt, omdat de stent niet geplaatst is, is het maar te hopen dat er dan wel een plaatsje voor acute zorg is in het ziekenhuis. Anders heeft ze behoorlijke pech.

En dat deze operatie straks snel alsnog uitgevoerd kan worden, zodat ze door kunnen met het weghalen van de tumor in de borst.
Sterkte voor je moeder en jullie, lijkt mij lastig dat in deze tijd allemaal van dit soort behandelingen moeten gedaan worden.
pi_202391111
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:08 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar vergeet je dan niet dat vaccins voornamelijk bedoelt zijn om symptomen te voorkomen? Hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder mensen in aanmerking komen voor een opname. De piek zou inderdaad later komen maar ook veel lager zijn.
Alleen lager wanneer je een op een gegeven moment een natuurlijke kentering krijgt. Anders verwacht ik toch echt dat we onszelf relatief meer vrijheid hadden toegeëigend en uiteindelijk op hetzelfde opnameniveau actie hadden ondernomen.
I'll give you something to do
pi_202391113
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als het aneurysma van mijn moeder nu springt, omdat de stent niet geplaatst is, is het maar te hopen dat er dan wel een plaatsje voor acute zorg is in het ziekenhuis. Anders heeft ze behoorlijke pech.

En dat deze operatie straks snel alsnog uitgevoerd kan worden, zodat ze door kunnen met het weghalen van de tumor in de borst.
Om deze reden plaatsen we tegenwoordig die stents vaak onder lokale verdoving en gaan de patiënten niet meer naar de IC of PACU (tenzij ze complicaties hebben). Door ze naar de verpleegafdeling te laten gaan spelen we weer wat bedden vrij.
Druppel op een gloeiende plaat natuurlijk, maar toch fijn dat we deze patiënten nog kunnen helpen.

Als het via een open benadering moet, dan wordt het al weer een ander verhaal.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202391117
Daarom een stop op moedwillig ongevaccineerde Covid19 patiënten op IC.
  maandag 29 november 2021 @ 14:21:09 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202391119
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 13:53 schreef capricia het volgende:
Vanmorgen is mijn standbeencorrectie (waar ik al zolang op wacht en die eindelijk 15 december gepland stond) afgebeld. :{
Intake gehad in 2 ziekenhuizen.. oorspronkelijk het UMC Utrecht. Toen, vanwege afschaling, kon de chirurg een plek vinden in het Diak. Dus ook daar intake gehad, was vorige week.

Maar nu dus niets meer.
Sterkte en erg vervelend.
//--//
En dan weten dat de achterliggende oorzaak is omdat men mensen met Covid19 voortdurend prioriteert omdat anderen gevallen minder belangrijk zouden zijn. Gevallen die van uitstel er sws niet beter van worden.

Ik blijf dat ook pleiten voor centralisatie van Covid19 behandeling en die te begrenzen. Niet om mensen weg te zetten of ze iets te ontzeggen maar dat anderen ook hun recht op goede zorg ook kunnen blijven verwachten. Wellicht wat minder als voorheen maar nog steeds wel als afgesproken, in redelijkheid te verwachten.

Dat de kans op (over)lijden door ziekte erger is en van groter belang; dan iemands gebroken stuitje of faillissement van z'n levenswerk (bedrijf) of toekomst (school), is vooral een perceptie van misplaatste belangen die snel van tafel moet. Beter zeggen waar iemand aan toe is dan voortdurend zaken opschuiven die mensen in onzekerheid brengt en houdt.

Covid19 is en wordt onderdeel van ons leven. Tijd om daar al langer een stevige discussie over te voeren. Dat keuzen worden gemaakt komt door beperkingen. Het is niet bedoeld om slachtoffers te maken maar ze voorkomen door ze gelijkelijk te verdelen. De zorg nog verder uitbreiden, wat opgebracht moet worden, is nauwelijks een optie omdat de vraag daartoe oneindig zal zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 29 november 2021 @ 14:21:29 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202391124
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat vinden wel meer mensen, inclusief veel dokters. Maar dat kan dus gewoon niet in de praktijk. Je kunt niet een bed leeg houden voor een patiënt die morgen komt en dan nee verkopen aan een spoedeisend geval dat dood ligt te gaan. Dus dan gaat dat spoedeisende geval in dat bed en moet de afspraak worden afgezegd.
Nee, en ik vind dat dat dus wel zou moeten kunnen, maar begrijpend lezen blijft blijkbaar een kunst die niet iedereen beheerst.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202391125
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mwa ''blijf thuis bij klachten'' lijkt me ook vrij logisch in normale tijden. Ik snap niet dat dat een uitdaging is voor sommigen. Mondkapjes zijn ook niet het einde van de wereld volgens mij; niet als dat betekent dat de maatschappij wel gewoon draaiende gehouden kan worden & de zorg grotendeels door kan gaan. Ik zie er een groter probleem in dan die laatste 13/14% ongevaccineerden.
Dat vind ik een rare gedachtengang. Één persoon van 50+ die een prik neemt heeft zoveel meer effect op de zorgbelasting dan duizenden mensen die een mondkapje op doen. Een maatregel moet je naar mijn mening niet zozeer beoordelen op hoeveel moeite het kost maar hoeveel het direct oplevert voor de zorgbelasting.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:21:43 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391128
Benen open
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 29 november 2021 @ 14:21:56 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202391132
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:21 schreef HPoi het volgende:
Daarom een stop op moedwillig ongevaccineerde Covid19 patiënten op IC.
Klinkt allemaal leuk, maar je weet helemaal niet of een patiënt gevaccineerd is of niet wanneer-ie op de spoedeisende hulp binnenkomt.
  maandag 29 november 2021 @ 14:22:11 #18
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202391138
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:19 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja klopt. Maar ik vind het nogal ongenuanceerd om die mensen dan een bepaalde verantwoordelijkheid aan te meten. Voor een heel groot gedeelte van de mensen zal het een afweging zijn tussen een aantal concurrerende belangen.
Er wordt geroepen dat we Corona moeten bestrijden met z'n allen. Met z'n allen tegen Corona. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat iedereen zich aan simpele basis maatregelen kan houden. Voor iedereen kut, maar simpele basis maatregelen zijn toch een stuk beter dan allerlei lockdowns omdat het weer eens gruwelijk uit de klauwen loopt?

De regering kan ik echt een hoop kwalijk nemen, maar een deel van de bevolking net zo. We roepen het soms ook gewoon over onszelf af.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202391140
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:21 schreef HPoi het volgende:
Daarom een stop op moedwillig ongevaccineerde Covid19 patiënten op IC.
Is juridisch niet haalbaar denk ik. Laten we daar eens een referendum van maken :)

Ik weet de uitkomst wel als het code zwart is.
pi_202391147
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:21 schreef HPoi het volgende:
Daarom een stop op moedwillig ongevaccineerde Covid19 patiënten op IC.
Dus iemand die zijn hele leven als een gerookt heeft en daardoor zijn aderen compleet kapot heeft mag nog wel een hartoperatie ondergaan, maar een ongevaccineerde mag dood?
blablablabla
  maandag 29 november 2021 @ 14:22:57 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202391154
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Sterkte voor je moeder en jullie, lijkt mij lastig dat in deze tijd allemaal van dit soort behandelingen moeten gedaan worden.
Dit ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202391158
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2021 14:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus iemand die zijn hele leven als een gerookt heeft en daardoor zijn aderen compleet kapot heeft mag nog wel een hartoperatie ondergaan, maar een ongevaccineerde mag dood?
Laat vaccinatiestatus in iedergeval meewegen in de beslissing.
pi_202391159
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:20 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Om deze reden plaatsen we tegenwoordig die stents vaak onder lokale verdoving en gaan de patiënten niet meer naar de IC of PACU (tenzij ze complicaties hebben). Door ze naar de verpleegafdeling te laten gaan spelen we weer wat bedden vrij.
Druppel op een gloeiende plaat natuurlijk, maar toch fijn dat we deze patiënten nog kunnen helpen.

Als het via een open benadering moet, dan wordt het al weer een ander verhaal.
Dit is al de derde poging. Eerst dotteren via de lies, maar dat lukte niet. Toen via de bovenarm, dat lukte ook niet. Dus nu via het sleutelbeen, maar dat is een operatie met narcose. Dus helaas...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202391162
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:20 schreef galantis het volgende:

[..]
Alleen lager wanneer je een op een gegeven moment een natuurlijke kentering krijgt. Anders verwacht ik toch echt dat we onszelf relatief meer vrijheid hadden toegeëigend en uiteindelijk op hetzelfde opnameniveau actie hadden ondernomen.
Ik denk dat we dan nooit aan dit opnameniveau waren gekomen. Koffiedik kijken natuurlijk, maar op een bierviltje zou je die berekening wel kunnen maken op zich. Verder denk ik dat meer vrijheid wanneer het kan juist goed is op de lange termijn om ook pieken te voorkomen.
  maandag 29 november 2021 @ 14:23:45 #25
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202391168
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:18 schreef Asschen_sukar het volgende:
Het is bij ons niet anders dan bij Lenny.
Stonden van de week 12 openhart operaties op de wachtlijst in de regio (haaglanden, waarbij wij de enige zijn die cardiochirurgie doet), met een indicatie die normaal gesproken nog diezelfde dag gedaan moeten worden. (hoofdstam van de kransslagaders die zo goed als dicht zit). Maar geen bed vrij op de IC. Dus is het wachten tot ze ECG afwijkingen krijgen en dan krijgen ze een spoedindicatie (met mogelijk slechtere outcome).

Ik heb met de artsen te doen die dit uit mogen gaan leggen aan de patiënt. Leuk dat fase 3 nog ver weg is volgens het ministerie, maar voor deze patiënten voelt dat toch niet zo.
Als we over een week code zwart hebben dan komen die dan ook niet meer aan beurt
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202391173
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is al de derde poging. Eerst dotteren via de lies, maar dat lukte niet. Toen via de bovenarm, dat lukte ook niet. Dus nu via het sleutelbeen, maar dat is een operatie met narcose. Dus helaas...
-O- -O- Het zit dus echt niet mee.

Succes met wachten en straks met de operatie.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202391187
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:23 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Laat vaccinatiestatus in iedergeval meewegen in de beslissing.
Artsen kijken naar de levensverwachting niet naar vaccinatiestatus. Is ook helemaal niet relevant.
blablablabla
  maandag 29 november 2021 @ 14:24:56 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202391189
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bedankt antivaxxers :W
Want door vaccineren was dit allemaal niet gebeurd ?

Zoiets als dat wanneer iemand niet wil of kan doneren die daarmee verantwoordelijk wordt voor de ellende van anderen. Je moet het maar willen om zo een groep af te bakenen en weg te zetten door die te "bedanken".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 29 november 2021 @ 14:25:00 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202391191
Ik ben verkouden en laat me morgen testen.
Als de test negatief is (wat ik wel verwacht), wanneer mag ik dan weer naar het werk (heb werk wat gedeeltelijk on-site is).
Na het verkrijgen van de (negatieve) uitslag of als ik klachtenvrij ben?
Volgens mij het laatste maar ik weet niet of daar ook regels/richtlijnen voor zijn?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202391197
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er wordt geroepen dat we Corona moeten bestrijden met z'n allen. Met z'n allen tegen Corona. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat iedereen zich aan simpele basis maatregelen kan houden. Voor iedereen kut, maar simpele basis maatregelen zijn toch een stuk beter dan allerlei lockdowns omdat het weer eens gruwelijk uit de klauwen loopt?

De regering kan ik echt een hoop kwalijk nemen, maar een deel van de bevolking net zo. We roepen het soms ook gewoon over onszelf af.
Ik betwijfel ten zeerste of je de benodigde reductie in contactmomenten geforceerd door lockdowns kunt afkopen door je aan wat basis( :r )maatregelen te houden.
I'll give you something to do
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:25:40 #31
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391199
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Artsen kijken naar de levensverwachting niet naar vaccinatiestatus. Is ook helemaal niet relevant.
Ze kijken vooral naar liggingsduur en daarbij zal een covidpatient wel een probleem kunnen hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202391202
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:25 schreef daNpy het volgende:
Ik ben verkouden en laat me morgen testen.
Als de test negatief is (wat ik wel verwacht), wanneer mag ik dan weer naar het werk (heb werk wat gedeeltelijk on-site is).
Na het verkrijgen van de (negatieve) uitslag of als ik klachtenvrij ben?
Volgens mij het laatste maar ik weet niet of daar ook regels/richtlijnen voor zijn?
Afhankelijk van je werk denk ik. Ik mag na een negatieve test direct weer aan de slag. (Maar ja, zorg. Soms mag je zelfs met positieve test gewoon werken).
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202391203
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:25 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik betwijfel ten zeerste of je de benodigde reductie in contactmomenten geforceerd door lockdowns kunt afkopen door je aan wat basis( :r )maatregelen te houden.
scholen hadden dicht gemoeten
pi_202391204
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2021 14:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Want door vaccineren was dit allemaal niet gebeurd ?

Zoiets als dat wanneer iemand niet wil of kan doneren die daarmee verantwoordelijk wordt voor de ellende van anderen. Je moet het maar willen om zo een groep af te bakenen en weg te zetten door die te "bedanken".
Zullen we nooit weten helaas, maar wanneer 70% van je IC opnames ongevaccineerden zijn kun je daar wel (een deel) van de huidige situatie aan wijten iig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 29 november 2021 @ 14:26:20 #35
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202391208
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze kijken vooral naar liggingsduur en daarbij zal een covidpatient wel een probleem kunnen hebben.
Maar ligt iemand die wel gevaccineerd is niet korter op de IC dan zo'n anti-vaxxer?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 29 november 2021 @ 14:26:29 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202391210
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, en ik vind dat dat dus wel zou moeten kunnen, maar begrijpend lezen blijft blijkbaar een kunst die niet iedereen beheerst.
Mag je vinden natuurlijk, maar ik denk dat dit gewoon een axioma is waar je niks aan kunt veranderen.
pi_202391216
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze kijken vooral naar liggingsduur en daarbij zal een covidpatient wel een probleem kunnen hebben.
De liggingsduur is helemaal niet te voorspellen op voorhand .
blablablabla
pi_202391220
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er wordt geroepen dat we Corona moeten bestrijden met z'n allen. Met z'n allen tegen Corona. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat iedereen zich aan simpele basis maatregelen kan houden. Voor iedereen kut, maar simpele basis maatregelen zijn toch een stuk beter dan allerlei lockdowns omdat het weer eens gruwelijk uit de klauwen loopt?

De regering kan ik echt een hoop kwalijk nemen, maar een deel van de bevolking net zo. We roepen het soms ook gewoon over onszelf af.
Mjah maar ik sta daar anders in zoals je weet, lockdowns en dergelijke zijn wat mij betreft niet direct te koppelen aan gedrag, vaccinatiebereidheid etcetera omdat er een politieke keuze tussen zit :P. Zelfs als iedereen zich perfect aan de maatregelen zou houden is er nul garantie dat er geen lockdown komt. Alleen al omdat de effectiviteit van de basismaatregelen heel moeilijk te weten is.

Daarnaast vind ik het ook belangrijk om gedrag niet zomaar te veroordelen zonder de motivatie te weten.
  maandag 29 november 2021 @ 14:26:59 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202391221
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:25 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik betwijfel ten zeerste of je de benodigde reductie in contactmomenten geforceerd door lockdowns kunt afkopen door je aan wat basis( :r )maatregelen te houden.
How about internationaal reizen?
Zijn die vliegtuigen met 10% besmettingen geen wake-up voor de politiek dat theaters sluiten mischien toch niet helemaal de oplossing is?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:27:12 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391223
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:25 schreef daNpy het volgende:
Ik ben verkouden en laat me morgen testen.
Als de test negatief is (wat ik wel verwacht), wanneer mag ik dan weer naar het werk (heb werk wat gedeeltelijk on-site is).
Na het verkrijgen van de (negatieve) uitslag of als ik klachtenvrij ben?
Volgens mij het laatste maar ik weet niet of daar ook regels/richtlijnen voor zijn?
Negatieve uitslag. Voor de net, wachten tot je klachtenvrij bent, ivm griep.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:27:16 #41
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391224
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef mazaru het volgende:

[..]
Maar ligt iemand die wel gevaccineerd is niet korter op de IC dan zo'n anti-vaxxer?
Dat weet ik zo niet, maar dat zou ceteris paribus wel zo kunnen zijn ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 29 november 2021 @ 14:27:22 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202391225
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Mag je vinden natuurlijk, maar ik denk dat dit gewoon een axioma is waar je niks aan kunt veranderen.
Het is geen fysieke of logische onmogelijkheid maar een ethische afweging. Het zou wel een juridisch-ethische onmogelijkheid kunnen zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202391232
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]
scholen hadden dicht gemoeten
Dit ja.
Weet je hoeveel ouders hun kinderen nu thuis houden en hoeveel leerkrachten ziek thuis zitten :{
blablablabla
  maandag 29 november 2021 @ 14:27:53 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202391234
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Mjah maar ik sta daar anders in zoals je weet, lockdowns en dergelijke zijn wat mij betreft niet direct te koppelen aan gedrag, vaccinatiebereidheid etcetera omdat er een politieke keuze tussen zit :P. Zelfs als iedereen zich perfect aan de maatregelen zou houden is er nul garantie dat er geen lockdown komt. Alleen al omdat de effectiviteit van de basismaatregelen heel moeilijk te weten is.

Daarnaast vind ik het ook belangrijk om gedrag niet zomaar te veroordelen zonder de motivatie te weten.
Ook 100% vaccinatie is geen garantie dat er geen maatregelen meer nodig zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 29 november 2021 @ 14:27:54 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202391235
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:25 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik betwijfel ten zeerste of je de benodigde reductie in contactmomenten geforceerd door lockdowns kunt afkopen door je aan wat basis( :r )maatregelen te houden.
Ik denk dat dat effect vrij groot is als iedereen zich er aan houdt; één persoon maakt niet zo'n groot verschil nee, maar alles bij elkaar opgeteld wel. Maar bar weinig mensen in mijn omgeving die thuis blijven bij klachten of die thuis werken terwijl ze dat wel zouden kunnen. Als ik boodschappen doe zie ik enorm veel mensen die óf geen mondkapje dragen of hem verkeerd dragen. Al die dingen bij elkaar opgeteld helpen gewoon niet, want het risico tot verspreiding is dan enorm hoog.

Haalt niet weg dat het ook niet helpt dat er ongevaccineerden rond lopen.

Het telt allemaal bij elkaar op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202391237
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:19 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja klopt. Maar ik vind het nogal ongenuanceerd om die mensen dan een bepaalde verantwoordelijkheid aan te meten. Voor een heel groot gedeelte van de mensen zal het een afweging zijn tussen een aantal concurrerende belangen.
Dat is niet ongenuanceerd, dat is de hele basis van adviezen. Adviezen staan of vallen bij vrijwillige naleving, in tegenstelling tot verboden en sluitingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 november 2021 @ 14:28:14 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202391241
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is al de derde poging. Eerst dotteren via de lies, maar dat lukte niet. Toen via de bovenarm, dat lukte ook niet. Dus nu via het sleutelbeen, maar dat is een operatie met narcose. Dus helaas...
Het is een beetje naar om al teveel bij stil te staan, maar mijn schoonmoeder is in 2016 overleden nadat ze al een tijdje kwakkelde met haar gezondheid en daardoor regelmatig in het ziekenhuis is beland... en ik ben eigenlijk heel blij dat ze deze toestand nu niet hoeft mee te maken, want wat een stress zou dat geven -O-
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:28:18 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391244
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef Elan het volgende:

[..]
De liggingsduur is helemaal niet te voorspellen op voorhand .
Natuurlijk is dat wel te voorspellen, net als dat de uitslag van Ajax - Feyenoord op voorhand te voorspellen is.

De kans dat het exact klopt is alleen niet zo groot, maar ze gaan dan ook uit van een indicatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 29 november 2021 @ 14:28:25 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202391246
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Afhankelijk van je werk denk ik. Ik mag na een negatieve test direct weer aan de slag. (Maar ja, zorg. Soms mag je zelfs met positieve test gewoon werken).
Werk niet in de zorg idd.

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Negatieve uitslag. Voor de net, wachten tot je klachtenvrij bent, ivm griep.
Ja, mijn idee.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202391249
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:23 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik denk dat we dan nooit aan dit opnameniveau waren gekomen. Koffiedik kijken natuurlijk, maar op een bierviltje zou je die berekening wel kunnen maken op zich. Verder denk ik dat meer vrijheid wanneer het kan juist goed is op de lange termijn om ook pieken te voorkomen.
Dat zou goed kunnen. De door het RIVM voorspelde piek in bezetting was al niet astronomisch hoog.
I'll give you something to do
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:28:42 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391250
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit ja.
Weet je hoeveel ouders hun kinderen nu thuis houden en hoeveel leerkrachten ziek thuis zitten :{
Laat het dan lekker aan de scholen zelf of ze dicht willen of niet. :{w
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 29 november 2021 @ 14:28:50 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202391252
Het is gewoon allemaal kut.
pi_202391258
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is niet ongenuanceerd, dat is de hele basis van adviezen. Adviezen staan of vallen bij vrijwillige naleving, in tegenstelling tot verboden en sluitingen.
Correct, maar iemand die een advies niet opvolgt doet dat niet de facto omdat hij dat advies niet nodig vindt.
pi_202391265
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat wel te voorspellen, net als dat de uitslag van Ajax - Feyenoord op voorhand te voorspellen is.

De kans dat het exact klopt is alleen niet zo groot, maar ze gaan dan ook uit van een indicatie.
Als je eenmaal op de IC komt maakt je vaccinatiestatus niet meer uit voor je ligduur hoor.
blablablabla
  maandag 29 november 2021 @ 14:29:36 #55
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202391267
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2021 14:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus iemand die zijn hele leven als een gerookt heeft en daardoor zijn aderen compleet kapot heeft mag nog wel een hartoperatie ondergaan, maar een ongevaccineerde mag dood?
Ondernemersrisico.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:30:27 #56
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391279
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je eenmaal op de IC komt maakt je vaccinatiestatus niet meer uit voor je ligduur hoor.
Daar heb ik het ook niet over, ik heb het over covidpatienten tov non-covidpatienten. Of vaccinatie uitmaakt bij liggingsduur in geval van covid weet ik niet, zoals ik al zei.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202391287
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Laat het dan lekker aan de scholen zelf of ze dicht willen of niet. :{w
Scholen varen blind op het RIVM, je gaat niet zomaar op eigen initiatief je school dichtgooien.
blablablabla
pi_202391290
Zo wordt er gekeken bij fase 3:



Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202391305
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
How about internationaal reizen?
Zijn die vliegtuigen met 10% besmettingen geen wake-up voor de politiek dat theaters sluiten mischien toch niet helemaal de oplossing is?
Om mezelf van eerder vandaag maar even te citeren: een influx van besmette reizigers heeft geen invloed op de R.

Sterker nog, waarschijnlijk sturen wij ook genoeg besmette Nederlanders via vliegtuigen de wereld over, dus ik durf ook nog wel te beweren dat het netto effect van vliegreizen ongeveer 0 is.
I'll give you something to do
  maandag 29 november 2021 @ 14:32:16 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202391308
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Mjah maar ik sta daar anders in zoals je weet, lockdowns en dergelijke zijn wat mij betreft niet direct te koppelen aan gedrag, vaccinatiebereidheid etcetera omdat er een politieke keuze tussen zit :P. Zelfs als iedereen zich perfect aan de maatregelen zou houden is er nul garantie dat er geen lockdown komt. Alleen al omdat de effectiviteit van de basismaatregelen heel moeilijk te weten is.

Daarnaast vind ik het ook belangrijk om gedrag niet zomaar te veroordelen zonder de motivatie te weten.
Natuurlijk blijft het een politieke beslissing om maatregelen te nemen. Ze kunnen er ook voor kiezen als er niemand in het land Corona heeft. Extreem voorbeeld, maar het kan. Ze kunnen er ook voor kiezen om alles op te heffen op het moment dat het hele land in de fik staat. Ook een extreem voorbeeld, maar het kan.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd in onze discussies; we leven nu eenmaal in een land met deze regering. Een regering die er op uit is om van Corona te winnen; om de zorg niet om te laten vallen. Dat is de aanpak waarvoor gekozen is. Dus als ik mijn mening geef hou ik wel rekening met het feit dat we nou eenmaal aan deze regering vast zitten momenteel. En deze aanpak. En ze willen lage cijfers.

Nou, daar kunnen wij als volk zijnde aan bijdragen door simpele basis maatregelen na te leven. Dat gebeurd in te veel gevallen niet. We zullen nooit weten wat het precieze effect is; omdat we blijkbaar niet in een land wonen waar mensen het op kunnen brengen om die basis maatregelen ook echt te respecteren. We proberen het niet eens. Dus dan is het ergens makkelijk om te zeggen dat we het effect niet weten of dat het effect (mensen die zich continue houden aan alle regels) tegen zou vallen...want dat valt nooit te bewijzen. We proberen het niet namelijk. We gaan er standaard maar vanuit dat het effect niet hoog genoeg zal zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202391313
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daar heb ik het ook niet over, ik heb het over covidpatienten tov non-covidpatienten. Of vaccinatie uitmaakt bij liggingsduur in geval van covid weet ik niet, zoals ik al zei.
Oh dat haalde ik er niet uit, maar goed geloof alsnog niet dat ze op voorhand naar ligduur kijken, meer naar de overlevingskansen
blablablabla
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:32:32 #62
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391314
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Scholen varen blind op het RIVM, je gaat niet zomaar op eigen initiatief je school dichtgooien.
Wel als je ze de keuze geeft. Er zijn namelijk scholen waar het wel goed gaat. Dus waarom zouden die kinderen moeten lijden onder diegene die dicht moeten omdat er geen personeel meer is? Of klassen naar huis moeten omdat de helft besmet is?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202391320
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is gewoon allemaal kut.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202391321
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Klinkt allemaal leuk, maar je weet helemaal niet of een patiënt gevaccineerd is of niet wanneer-ie op de spoedeisende hulp binnenkomt.
Tegenwoordig sinds ongeveer de zomer kun je met een android of Apple telefoon een app van de overheid downloaden, kortweg: coronacheck-app. Aan de hand van die app (groen of rood) kun je zien of de persoon recentelijk getest, genezen, of gevaccineerd is ;)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_202391328
Omnicron half elftal in Portugal, lockdownland Oostenrijk, Schotland, etc. :')

Gaat lekker snel die verspreiding.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:33:33 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391331
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh dat haalde ik er niet uit, maar goed geloof alsnog niet dat ze op voorhand naar ligduur kijken, meer naar de overlevingskansen
Er is vaker gezegd dat bij triage ligduur relevant is. Ook wel logisch, aangezien dan meer mensen geholpen kunnen worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202391333
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:20 schreef Elan het volgende:
Prima ziekenhuiscijfers weer.
Kroegen volledig open aub
De AAA club dan ook graag open.
pi_202391336
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is een beetje naar om al teveel bij stil te staan, maar mijn schoonmoeder is in 2016 overleden nadat ze al een tijdje kwakkelde met haar gezondheid en daardoor regelmatig in het ziekenhuis is beland... en ik ben eigenlijk heel blij dat ze deze toestand nu niet hoeft mee te maken, want wat een stress zou dat geven -O-
Het is geen tijd om medische zorg nodig te hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202391339
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Natuurlijk blijft het een politieke beslissing om maatregelen te nemen. Ze kunnen er ook voor kiezen als er niemand in het land Corona heeft. Extreem voorbeeld, maar het kan. Ze kunnen er ook voor kiezen om alles op te heffen op het moment dat het hele land in de fik staat. Ook een extreem voorbeeld, maar het kan.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd in onze discussies; we leven nu eenmaal in een land met deze regering. Een regering die er op uit is om van Corona te winnen; om de zorg niet om te laten vallen. Dat is de aanpak waarvoor gekozen is. Dus als ik mijn mening geef hou ik wel rekening met het feit dat we nou eenmaal aan deze regering vast zitten momenteel. En deze aanpak. En ze willen lage cijfers. Nou, daar kunnen wij als volk zijnde aan bijdragen door simpele basis maatregelen na te leven. Dat gebeurd in te veel gevallen niet. We zullen nooit weten wat het precieze effect is; omdat we blijkbaar niet in een land wonen waar mensen het op kunnen brengen om die basis maatregelen ook echt te respecteren. We proberen het niet eens.
Dat laatste ben ik het grondig mee oneens en het heeft volgens mij ook niets te maken met het land waar we in leven. Ik denk niet dat we hier uit gaan komen op deze manier.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:35:48 #70
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391355
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is geen tijd om medische zorg nodig te hebben.
Nee die mensen die dat nodig hebben moeten maar niet zo zeiken inderdaad, we laten de boel lekker naar de tering lopen.

Gr gr de VVD en CDA
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202391377
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is gewoon allemaal kut.
Kerst zonder verplichtingen kut? Hell no!
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:36:55 #72
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202391382
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 14:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Omnicron half elftal in Portugal, lockdownland Oostenrijk, Schotland, etc. :')

Gaat lekker snel die verspreiding.
Ahja. Was te verwachten toch.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:37:10 #73
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391387
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is geen tijd om medische zorg nodig te hebben.
Helaas kies je er meestal niet voor.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202391390
Misschien een stomme vraag, maar wat zijn nou precies het soort operaties dat uitgesteld wordt?

Gaat dat om operaties waarbij er een zekere kans bestaat dat in geval van complicaties een IC-bed voor die patiënt benodigd is?
pi_202391391
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat dat effect vrij groot is als iedereen zich er aan houdt; één persoon maakt niet zo'n groot verschil nee, maar alles bij elkaar opgeteld wel. Maar bar weinig mensen in mijn omgeving die thuis blijven bij klachten of die thuis werken terwijl ze dat wel zouden kunnen. Als ik boodschappen doe zie ik enorm veel mensen die óf geen mondkapje dragen of hem verkeerd dragen. Al die dingen bij elkaar opgeteld helpen gewoon niet, want het risico tot verspreiding is dan enorm hoog.

Haalt niet weg dat het ook niet helpt dat er ongevaccineerden rond lopen.

Het telt allemaal bij elkaar op.
Het risico op verspreiding wordt met name bepaald door het aantal nauwe contacten dat de gemiddelde burger heeft. De meeste mensen zijn gewoon niet (meer) bereid om hierin vrijwillig een offer te brengen. Zeker niet als anderen dat ook niet doen.
I'll give you something to do
pi_202391393
Vandaag komen we potentieel op/rond groeipercentage 0% uit. Benieuwd of en hoe snel het eventueel kan gaan dalen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202391398
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je eenmaal op de IC komt maakt je vaccinatiestatus niet meer uit voor je ligduur hoor.
Ligduur ongevaccineerd is langer.
pi_202391401
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Wel als je ze de keuze geeft. Er zijn namelijk scholen waar het wel goed gaat. Dus waarom zouden die kinderen moeten lijden onder diegene die dicht moeten omdat er geen personeel meer is? Of klassen naar huis moeten omdat de helft besmet is?
Er zijn scholen die nog kunnen blijven draaien, of het daar echt goed gaat is een ander verhaal. Meeste leerkrachten willen wel door maar het is een wel een gezondheidsrisico.
blablablabla
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:37:42 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202391403
twitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:37:58 #80
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391409
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Fosive het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar wat zijn nou precies het soort operaties dat uitgesteld wordt?

Gaat dat om operaties waarbij er een zekere kans bestaat dat in geval van complicaties een IC-bed voor die patiënt benodigd is?
Is al eerder beantwoord.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202391419
Sterkte @miss_sly voor haar moeder en voor @capricia wat ontzettend klote dat het weer is uitgesteld -O- :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_202391422
Hoe laat worden de hoeveelheid nieuwe Corona besmetting ook alweer bekend gemaakt?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 29 november 2021 @ 14:38:36 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202391424
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Fosive het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar wat zijn nou precies het soort operaties dat uitgesteld wordt?

Gaat dat om operaties waarbij er een zekere kans bestaat dat in geval van complicaties een IC-bed voor die patiënt benodigd is?
Volgens mij niet alleen vanwege die kans, maar ook omdat het standaard voor dit soort operaties is dat een patiënt na de operatie herstelt op de IC.
  maandag 29 november 2021 @ 14:38:36 #84
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202391425
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag komen we potentieel op/rond groeipercentage 0% uit. Benieuwd of en hoe snel het eventueel kan gaan dalen..
De groei qua instroom is er bij de verpleegafdelingen ook wel uit toch? Alleen de IC’s… tja
Makkelijk tweede.
  maandag 29 november 2021 @ 14:38:51 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202391428
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:08 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar vergeet je dan niet dat vaccins voornamelijk bedoelt zijn om symptomen te voorkomen? Hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder mensen in aanmerking komen voor een opname. De piek zou inderdaad later komen maar ook veel lager zijn.
Iets dat ze deels doen waar dan gelijk de crux zit dat daaruit geen garanties zijn te halen.

Het virus hoeft nu maar ergens willekeurig een groep van 200 gevallen (bv verpleeghuis) te raken die allemaal naar de IC moeten, we keilen over de rand van de afgrond. De rekenmodellen gaan uit van kansen die mensen op begrijpelijk redenen, willen gebruiken als zekerheden.

Omicron is niet ernstiger maar heeft - zo het er naar uitziet - veel meer potentie om mensen te voorzien van gevolgen. Ook omdat de variant wat minder gelijkenis heeft met het SpikeEiwit waarvoor het vaccin antilichamen maakt.
Wat het vaccin in beste geval dan nog doet (het zg. "het werkt") is iemands generieke afweer actiever maken of dat zo houden. Iets dat consequenties zal en sws voor kwetsbaren (later) gaat hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:38:58 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391431
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tsja, de universiteit zou daar in deze tijd toch ook gewoon flexibeler mee moeten omgaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:39:10 #87
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202391434
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Fosive het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar wat zijn nou precies het soort operaties dat uitgesteld wordt?

Gaat dat om operaties waarbij er een zekere kans bestaat dat in geval van complicaties een IC-bed voor die patiënt benodigd is?
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Of bedoelde je inhoudelijk? @:momo

Open hartoperaties, oncologie, dat soort dingen.
pi_202391454
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
:N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202391465
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Het risico op verspreiding wordt met name bepaald door het aantal nauwe contacten dat de gemiddelde burger heeft. De meeste mensen zijn gewoon niet (meer) bereid om hierin vrijwillig een offer te brengen. Zeker niet als anderen dat ook niet doen.
Heel veel mensen zijn ook niet in de mogelijkheid om dat te doen. In het begin van de crisis is het voor de meerderheid geen probleem om alles even op pauze te zetten, maar op een gegeven moment moet het weer verder.

Veel van de klanten van het bedrijf waar ik voor werk doen aan activiteiten waarbij hun medewerkers voor het overgrote deel niet thuis kunnen werken. Die hebben maart en december vorig jaar voor een paar weken de deuren gesloten maar dat kan nu echt niet meer.
pi_202391469
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat is nog eens psychologie toepassen op psychologie-studenten
pi_202391474
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
De groei qua instroom is er bij de verpleegafdelingen ook wel uit toch? Alleen de IC’s… tja
29 nov 2772 (2209+563)
28 nov 2642 (2091+551)
27 nov 2624 (2069+555)
26 nov 2598 (2070+528)
25 nov 2545 (2015+530)
24 nov 2535 (2030+505)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:41:03 #92
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391475
Ik hoor trouwens dat verschillende sportclubs hun trainingen verzetten. In het geval dat het mogelijk is verzetten zij avondtrainingen naar het weekend, anderen verzetten avondtrainingen naar de ochtend voor werktijd, bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.30

Wat vinden wij hiervan? Terecht? Een maas in de wet? Of ondermijning van het beleid?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:41:09 #93
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391478
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijk, die mogen ze per direct sluiten tot nader order.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 29 november 2021 @ 14:41:16 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202391482
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Het risico op verspreiding wordt met name bepaald door het aantal nauwe contacten dat de gemiddelde burger heeft. De meeste mensen zijn gewoon niet (meer) bereid om hierin vrijwillig een offer te brengen. Zeker niet als anderen dat ook niet doen.
En dan krijg je dus een vicieuze cirkel waar er gewoon een boel mensen zijn die enkele of alle basis maatregelen maar links laten liggen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 29 november 2021 @ 14:41:35 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202391489
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoor trouwens dat verschillende sportclubs hun trainingen verzetten. In het geval dat het mogelijk is verzetten zij avondtrainingen naar het weekend, anderen verzetten avondtrainingen naar de ochtend voor werktijd, bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.30

Wat vinden wij hiervan? Terecht? Een maas in de wet? Of ondermijning van het beleid?
Klap in het gezicht van Lenny.
  maandag 29 november 2021 @ 14:42:49 #96
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202391508
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
De groei qua instroom is er bij de verpleegafdelingen ook wel uit toch? Alleen de IC’s… tja
Logisch, dat hobbelt altijd een dag of 10 achter verpleeg aan.

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van Lenny.
Harde graag.
pi_202391509
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er wordt geroepen dat we Corona moeten bestrijden met z'n allen. Met z'n allen tegen Corona. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat iedereen zich aan simpele basis maatregelen kan houden. Voor iedereen kut, maar simpele basis maatregelen zijn toch een stuk beter dan allerlei lockdowns omdat het weer eens gruwelijk uit de klauwen loopt?

De regering kan ik echt een hoop kwalijk nemen, maar een deel van de bevolking net zo. We roepen het soms ook gewoon over onszelf af.
Meh, ik ben het vaak met je eens maar dit is argumentatie van het niveau “je bent verkracht, maar dan had je maar geen kort jurkje aan moeten trekken, eigen schuld!”

Het instellen van maatregelen is altijd een politieke keuze en nooit een logisch gevolg van het een of ander. Hoewel we inmiddels wat anders zijn gaan geloven. “Hou je aan de maatregelen dan kan er straks weer meer” is immers keer op keer onzin gebleken.
pi_202391512
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoor trouwens dat verschillende sportclubs hun trainingen verzetten. In het geval dat het mogelijk is verzetten zij avondtrainingen naar het weekend, anderen verzetten avondtrainingen naar de ochtend voor werktijd, bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.30

Wat vinden wij hiervan? Terecht? Een maas in de wet? Of ondermijning van het beleid?
Gewoon een gevolg van die maatregel. Daar moeten beleidsmakers rekening mee houden als ze zo'n maatregel bedenken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 29 november 2021 @ 14:43:15 #99
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202391513
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoor trouwens dat verschillende sportclubs hun trainingen verzetten. In het geval dat het mogelijk is verzetten zij avondtrainingen naar het weekend, anderen verzetten avondtrainingen naar de ochtend voor werktijd, bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.30

Wat vinden wij hiervan? Terecht? Een maas in de wet? Of ondermijning van het beleid?
Het is ondermijning van het beleid. Hadden ze trouwens aan kunnen zien komen als er gedragsexperts in het OMT hadden gezeten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202391526
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:36 schreef Questular het volgende:

[..]
Kerst zonder verplichtingen kut? Hell no!
geen schoonfamilie :D
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:44:12 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391529
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 14:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het is ondermijning van het beleid. Hadden ze trouwens aan kunnen zien komen als er gedragsexperts in het OMT hadden gezeten.
Nouja, het is misschien ook gewoon dom beleid. Maar ik sluit niet uit dat hierdoor de hele amateursport dicht zal gaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202391543
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van Lenny.
Lenny heeft inmiddels toch al geen gezicht meer na al die klappen. Lenny Mayweather.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:45:04 #103
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202391547
twitter


Al 2 weken bijna niet meer te krijgen die dingen..
pi_202391569
Als je de kerstvakantie nou 4 in plaats van 2 weken laat duren is dat qua leerachterstanden wel te overzien toch? Beter dan straks bij code zwart alsnog langdurig sluiten.
blablablabla
pi_202391580
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
Als je de kerstvakantie nou 4 in plaats van 2 weken laat duren is dat qua leerachterstanden wel te overzien toch? Beter dan straks bij code zwart alsnog langdurig sluiten.
Code zwart is niet meer te voorkomen, ook al sloot je de scholen afgelopen week
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:46:41 #106
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202391581
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Al 2 weken bijna niet meer te krijgen die dingen..
Ik heb er voor de zekerheid een meegenomen naar Spanje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202391603
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Code zwart is niet meer te voorkomen, ook al sloot je de scholen afgelopen week
Heb je daar al geld op ingezet?
  maandag 29 november 2021 @ 14:47:52 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202391605
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Al 2 weken bijna niet meer te krijgen die dingen..
Lekker dan.
pi_202391612
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik heb er voor de zekerheid een meegenomen naar Spanje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superspreader Dick :( puta!
pi_202391613
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
Als je de kerstvakantie nou 4 in plaats van 2 weken laat duren is dat qua leerachterstanden wel te overzien toch? Beter dan straks bij code zwart alsnog langdurig sluiten.
De kerstvakantie duurt dan niet 4 weken. De scholen worden 2 weken gesloten.

Onze imagobewuste politici kennende zullen ze het als een verlengde vakantie verkopen ja.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:48:35 #111
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391616
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Code zwart is niet meer te voorkomen, ook al sloot je de scholen afgelopen week
Als Hugo Boss bedden nodig heeft, heeft hij inderdaad een GROOT probleem denk ik
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202391620
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Al 2 weken bijna niet meer te krijgen die dingen..
Zijn gewoon te krijgen hoor.

https://www.etos.nl/overige-hulpmiddelen/zelftesten/corona/
https://www.bol.com/nl/nl/l/corona-zelftesten/58985/
etc
blablablabla
pi_202391623
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Code zwart is niet meer te voorkomen, ook al sloot je de scholen afgelopen week
Denk je? Je zou toch verwachten dat in dat geval daar al de nodige nieuwsberichten over zouden moeten zijn.
pi_202391632
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
Als je de kerstvakantie nou 4 in plaats van 2 weken laat duren is dat qua leerachterstanden wel te overzien toch? Beter dan straks bij code zwart alsnog langdurig sluiten.
Het OMT heeft het nog wel over om de kerstvakantie met een week te verlengen (dus eerder beginnen). Dat zou best kunnen maar dan moet dat wel nu bekend worden gemaakt zodat mensen tijd hebben om dingen voor te bereiden. En bedrijven die in de problemen komen omdat het personeel massaal vrij neemt moeten worden gecompenseerd.

En natuurlijk een keiharde garantie dat het bij die week blijft.
pi_202391635
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:48 schreef Fosive het volgende:

[..]
Denk je? Je zou toch verwachten dat in dat geval daar al de nodige nieuwsberichten over zouden moeten zijn.
Ken je dhr. Gommers?
  maandag 29 november 2021 @ 14:49:36 #116
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202391640
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:48 schreef Fosive het volgende:

[..]
Denk je? Je zou toch verwachten dat in dat geval daar al de nodige nieuwsberichten over zouden moeten zijn.
De usual doemprofeten zoals Gommers en Kuipers hebben de afgelopen weken niets anders gedaan toch.

Je kent ze wel. Die lui die liever bij Jinek of Welmoed aan tafel zitten dan bij hun eigen vrouw. stelletje geilneven.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 14:50:01 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391646
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:48 schreef Fosive het volgende:

[..]
Denk je? Je zou toch verwachten dat in dat geval daar al de nodige nieuwsberichten over zouden moeten zijn.
Dan heb jij YorickGOD nog niet gehoord.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202391651
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 14:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het is ondermijning van het beleid. Hadden ze trouwens aan kunnen zien komen als er gedragsexperts in het OMT hadden gezeten.
Hoezo kun je zeggen dat dit ondermijning van het beleid is terwijl het kabinet echt schandalig nalatig is in het uitleggen van het veronderstelde mechanisme achter vroegere sluitingstijden?
I'll give you something to do
pi_202391653
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
gelijk uitschrijven
pi_202391655
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:49 schreef Oriente het volgende:

[..]
Ken je dhr. Gommers?
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
De usual doemprofeten zoals Gommers en Kuipers hebben de afgelopen weken niets anders gedaan toch.
Gommers zei dat dat het geval zou zijn als er geen maatregelen zouden komen. Die zijn er afgelopen vrijdag alsnog gekomen.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:50:55 #121
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202391666
quote:
En als je erop klikt
Tijdelijk niet op voorraad

Ook niet te vinden bij de lokale Etos en andere drogisten.
  maandag 29 november 2021 @ 14:51:15 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202391671
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:15 schreef galantis het volgende:

[..]
Sommige zaken zijn een kleine moeite maar in zijn algemeenheid zou ik het niet willen conformeren aan regels waar geen einde aan lijkt te komen niet willen classificeren als 'het probleem'.
Het is ook niet "willen" begrijpen dat mensen verschillend in aard en gedrag, zich niet altijd en overal zich aan regels willen (of kunnen) houden. Elk mens heeft wel eens een moment - ongeacht redenen - van "nu even niet" omdat iets even de prioriteit geniet. Vervolgens gaan we elkaar verwijten maken, die manipulerende leiders handig uitnutten, als de pot die de ketel verwijt dat die zwart is.
Het begrip cognitieve-dissonantie - toch doen wat beter niet wordt gedaan - speelt ons voortdurend parten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202391689
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 14:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het is ondermijning van het beleid. Hadden ze trouwens aan kunnen zien komen als er gedragsexperts in het OMT hadden gezeten.
Ja je moet wat. Onze wedstrijden beginnen normaal om 1600 en duren 1,5 uur.
Sowieso vond ik de tijd raar gekozen. had 18:00 gedaan dat is sowieso de normale sluitingstijd van veel winkels.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 29 november 2021 @ 14:52:04 #124
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202391693
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoor trouwens dat verschillende sportclubs hun trainingen verzetten. In het geval dat het mogelijk is verzetten zij avondtrainingen naar het weekend, anderen verzetten avondtrainingen naar de ochtend voor werktijd, bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.30

Wat vinden wij hiervan? Terecht? Een maas in de wet? Of ondermijning van het beleid?
Je in allerlei bochten moeten wringen door overheidsbeleid.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202391695
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Code zwart is niet meer te voorkomen, ook al sloot je de scholen afgelopen week
Daar zijn de experts het niet over eens. Maar mocht het zich voordoen wil je het natuurlijk wel zo kort mogelijk laten duren, als je tijdens code zwart pas de scholen sluit moet je nog twee weken extra wachten...
blablablabla
pi_202391709
Nog even inhakend op de discussie over het al dan niet naleven van (basis)maatregelen. Het zou kunnen zijn dat mensen de offers niet meer willen brengen he. Daar kan je boos over worden maar de realiteit is wel dat
1. Covid voor het gros geen enkele bedreiging (meer) vormt
2. Er geen exitstrategie is, dus waar doen we het voor
3. We al bijna 2 jaar met vrijheidsbeperkende maatregelen leven waarover door sommigen vrij laatdunkend wordt gedaan (wat is nou een testje, een mondkapje op, jaartje sober leven enz enz), terwijl de maatregelen linksom of rechtsom echt hun tol eisen omdat het rechtstreeks van invloed is op hoe we ons leven dienen te leven

Dat telt allemaal wel op. En dan kom je op een moment dat de rek eruit is, dat het klaar is. En dat precies nu het kabinet elke geloofwaardigheid kwijt is helpt niet mee. Terwijl de zorg overstroomt.

Alles, dus zorg én samenleving, donderen over 1-2 weken compleet in elkaar en niemand die dit nog kan keren. We zijn gewoon fucked.
pi_202391710
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoor trouwens dat verschillende sportclubs hun trainingen verzetten. In het geval dat het mogelijk is verzetten zij avondtrainingen naar het weekend, anderen verzetten avondtrainingen naar de ochtend voor werktijd, bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.30

Wat vinden wij hiervan? Terecht? Een maas in de wet? Of ondermijning van het beleid?
sporten was geen advies van het OMT over, de clowns hebben dat weer er bij verzonnen.
pi_202391711
Maar nu de vraag der vragen...

Gaan we dit jaar de 2500 topics halen mensen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 14:53:11 #129
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202391715
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:50 schreef Momo het volgende:

[..]
En als je erop klikt
Tijdelijk niet op voorraad

Ook niet te vinden bij de lokale Etos en andere drogisten.
Bij bol gewoon te bestellen hoor, ik kwam tot aan het betaalscherm nadat ik ze in m'n mandje had gedaan.
  maandag 29 november 2021 @ 14:53:11 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202391717
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Maar nu de vraag der vragen...

Gaan we dit jaar de 2500 topics halen mensen?
oh met gemak.
  maandag 29 november 2021 @ 14:54:04 #131
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_202391734
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:55 schreef josja het volgende:

[..]
Ooggetuigenverslag vanaf mijn werk op twee sportscholen: De vroege fitnessuren zitten nu stampvol, was nooit zo. En de groepslessen zijn drukker dan ooit. Plus, veel avondlessen zijn nu verplaatst naar de vrije momenten in de ochtend. Resultaat van deze maatregel: waarschijnlijk nihil. Het is mij nog niet duidelijk of er wel of niet kapjes gedragen moeten worden. Vanochtend in beide gyms in ieder geval niet.
Denk dat deze maatregel wel eens slechter zou kunnen zijn dan gewoon open laten als ik dat zo lees, nu heb je dus dat iedereen tegelijk gaat sporten anders was het meer verspreid. Of dicht of open.

Zie dat de topictitel nu over voetbal stadions open gaan weer, dat is misschien niet zo raar als het klopt dat de besmettingen niet daar plaats vinden omdat het buiten is, maar ja voetbal supporters willen nog wel eens samen JUICHEN ^p^
  maandag 29 november 2021 @ 14:54:05 #132
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202391735
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Maar nu de vraag der vragen...

Gaan we dit jaar de 2500 topics halen mensen?
Zonder twijfel. De echte vraag is eerder of de 5K er ook in zit. Edit: weer te snel, dit jaar redden we 2600 wel toch?

En hulde voor sportclubs die in deze moeilijke tijden zo hun best doen om hun leden te kunnen blijven voorzien van de broodnodige beweging tussen 0500-1700.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202391743
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoor trouwens dat verschillende sportclubs hun trainingen verzetten. In het geval dat het mogelijk is verzetten zij avondtrainingen naar het weekend, anderen verzetten avondtrainingen naar de ochtend voor werktijd, bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.30

Wat vinden wij hiervan? Terecht? Een maas in de wet? Of ondermijning van het beleid?
Ondermijning van beleid? De staat is al bijna 2 jaar levens aan het ondermijnen.

Dan moeten ze zeggen 'geen teamsporten' als ze niet willen dat er getraind wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202391745
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Logisch, dat hobbelt altijd een dag of 10 achter verpleeg aan.
[..]
Harde graag.
Kom vechten dan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:54:35 #135
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391749
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Maar nu de vraag der vragen...

Gaan we dit jaar de 2500 topics halen mensen?
Binnen een week.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 29 november 2021 @ 14:54:58 #136
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202391755
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Kom vechten dan
FIetsenhok. wel voor 17.00 want daarna moeten we binnen zijn. en geen net geslepen potloden meenemen graag.
pi_202391772
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:50 schreef Momo het volgende:

[..]
En als je erop klikt
Tijdelijk niet op voorraad

Ook niet te vinden bij de lokale Etos en andere drogisten.


:?

Kruidvat heeft ze hier gewoon nog liggen, alleen wel achter de kassa. Het zou kunnen dat er schaarste is maar dat is dan lokaal of zo.
blablablabla
pi_202391778
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Maar nu de vraag der vragen...

Gaan we dit jaar de 2500 topics halen mensen?
Eitje.
  maandag 29 november 2021 @ 14:56:22 #139
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202391782
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]
sporten was geen advies van het OMT over, de clowns hebben dat weer er bij verzonnen.
Terwijl ze sport zo verschrikkelijk belangrijk vonden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202391800
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan moeten ze zeggen 'geen teamsporten' als ze niet willen dat er getraind wordt.
Dit ja. Als ik mag gissen is dat wat ze willen maar doen ze het via de ontmoedigingsroute.
I'll give you something to do
pi_202391809
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Maar nu de vraag der vragen...

Gaan we dit jaar de 2500 topics halen mensen?
Gemakkelijk.

Helaas.
pi_202391824
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Binnen een week.
2500-2344 = 156 topics
156 x 301 posts per topic = 46.956 posts
46.956/7 = 6.708 posts per dag = 22,3 topics per dag.

Lijkt mij een beetje onrealistisch.

46.956 posts / 32 dagen = 1.467 posts per dag = 4,9 topics per dag.

Lijkt mij realistisch.

Zullen we er voor gaan met zn allen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 november 2021 @ 14:58:28 #143
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202391825
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:50 schreef galantis het volgende:

[..]
Hoezo kun je zeggen dat dit ondermijning van het beleid is terwijl het kabinet echt schandalig nalatig is in het uitleggen van het veronderstelde mechanisme achter vroegere sluitingstijden?
quote:
De maatregelen zijn erop gericht om het aantal contactmomenten per dag sterk te verminderen. Daarbij gaat het dagelijks leven overdag (school, werk, sport et cetera) door, maar wel met aanvullende regels. In de avond is bijna alles gesloten.
https://www.rijksoverheid(...)-maatregelen-overdag

Verplaatsen van activiteiten leidt logischerwijs niet tot vermindering van het aantal contactmomenten.

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]
sporten was geen advies van het OMT over, de clowns hebben dat weer er bij verzonnen.
Wel in het vorige advies (129) waar ze naar verwezen.

quote:
Samenvattend: maatregelen die het OMT per direct adviseert tótdat CTB in
combinatie met placering plus de 1,5 meter maatregel wettelijk doorgevoerd kan
worden:
 Binnenlands reisadvies: reis niet, tenzij strikt noodzakelijk;
 Thuiswerkadvies: werk thuis, tenzij echt niet mogelijk; bij op kantoor werken
blijkt de 1,5 meter regel slechts in een minderheid van de gevallen uitgevoerd
te worden, opvolging hiervan verdient direct aandacht;
 Beperk bezoek thuis tot maximaal 4 personen (kinderen <12 jaar niet
meegerekend);
 Verbod op evenementen, waarbij kinderfeesten zoals de intocht van
Sinterklaas (buiten), kunnen worden uitgezonderd;
Sluiten of beperkt openstellen (bijvoorbeeld gesloten van 18:00-06:00 uur)
van niet-essentiële detailhandel, horeca, cultuursector en sportlocaties.
https://www.rijksoverheid(...)dvies-vws-na-omt-129
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202391827
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Terwijl ze sport zo verschrikkelijk belangrijk vonden.
Sportscholen dicht was ook zo'n goed idee. Vervolgens meer mensen dik en een kutconditite + opgefokte lui omdat ze hun energie niet kwijt kunnen en stress hebben door lockdown.
blablablabla
pi_202391873
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef galantis het volgende:

[..]
Om mezelf van eerder vandaag maar even te citeren: een influx van besmette reizigers heeft geen invloed op de R.

Sterker nog, waarschijnlijk sturen wij ook genoeg besmette Nederlanders via vliegtuigen de wereld over, dus ik durf ook nog wel te beweren dat het netto effect van vliegreizen ongeveer 0 is.
Dit slaat echt nergens op
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:01:26 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202391876
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 14:58 schreef MichaelScott het volgende:
Wel in het vorige advies (129) waar ze naar verwezen
Beperkt openstellen kan natuurlijk van alles betekenen. Ik denk niet dat het OMT heeft verzonnen dat wedstrijden wel prima zijn, maar trainingen niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202391877
Schotland meldt 6 gevallen, incl mensen zonder reishistorie ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202391899
:M :lijstje:
  maandag 29 november 2021 @ 15:03:32 #149
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202391908
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2021 14:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Want door vaccineren was dit allemaal niet gebeurd ?

Zoiets als dat wanneer iemand niet wil of kan doneren die daarmee verantwoordelijk wordt voor de ellende van anderen. Je moet het maar willen om zo een groep af te bakenen en weg te zetten door die te "bedanken".
Dat is de theorie.

Altijd leuk een theorie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202391910
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Sportscholen dicht was ook zo'n goed idee. Vervolgens meer mensen dik en een kutconditite + opgefokte lui omdat ze hun energie niet kwijt kunnen en stress hebben door lockdown.
Plus de nodige klachten weer terug, voornamelijk rugproblemen hoor ik veel.. Maar hey, vooral het sporten ontmoedigen. En nee hardlopen is voor een heleboel mensen geen goed plan.

Het beperken van openingstijden werkt in ieder geval amper, iedereen die maar enigszins de kans heeft qua werk komt nu overdag. En ik snap de sportscholen heel goed dat ze het zo proberen; we zijn al twee keer gesloten geweest,
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202391913
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Schotland meldt 6 gevallen, incl mensen zonder reishistorie ^O^
Tja het nieuwe is daar wel van af inmiddels omdat het overal zit. We gaan zien hoe het uit gaat pakken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:03:59 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202391914
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Alles, dus zorg én samenleving, donderen over 1-2 weken compleet in elkaar en niemand die dit nog kan keren. We zijn gewoon fucked.
En ik vind het niet eens erg meer. Zorgpersoneel draait al weken op 100% terwijl planbare zorg al sinds september plat ligt. Dus wat boeit het nu nog? De enigen die slachtoffer worden van code zwart zijn antivaxxers met onderliggend lijden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:04:13 #153
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391919
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Schotland meldt 6 gevallen, incl mensen zonder reishistorie ^O^
Dan neem ik aan dat WIJ het luchtruim naar Schotland NU sluiten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 29 november 2021 @ 15:04:29 #154
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202391925
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Beperkt openstellen kan natuurlijk van alles betekenen. Ik denk niet dat het OMT heeft verzonnen dat wedstrijden wel prima zijn, maar trainingen niet.
Klopt, gewoon een slecht advies dus. Als je maatregelen adviseert dan moeten die niet openstaan ter interpretatie van Mark, Hugo en 150 Kamerleden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 29 november 2021 @ 15:04:36 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202391928
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mwa ''blijf thuis bij klachten'' lijkt me ook vrij logisch in normale tijden. Ik snap niet dat dat een uitdaging is voor sommigen. Mondkapjes zijn ook niet het einde van de wereld volgens mij; niet als dat betekent dat de maatschappij wel gewoon draaiende gehouden kan worden & de zorg grotendeels door kan gaan. Ik zie er een groter probleem in dan die laatste 13/14% ongevaccineerden.
Idd het probleem of beter onze oorzakelijk leefwijze zit dieper dan op het oog wordt geschetst en mensen worden beschuldigd omdat ze zouden voldoen aan een verondersteld beeld.

Ook zoiets, wat zijn "klachten" ?
Voor de één als die wat voelt kriebelen in de keel en voor de ander pas wanneer het lichaam het compleet opgeeft. Dat zeg ik niet om dwars te zijn maar hoe mensen in elkaar steken en hun beleving zien. Wat voor de één zg logisch zou zijn hoeft dat niet zo te zijn voor de ander.

Ik kan zelf hoegenaamd niets met wat men aanmerkt als symptomen die uitgaan van een beleving. Laat staan de rechtvaardiging van maatregelen die inhoudelijk en in combinatie, zeer discutabel zijn.

Wanneer er een vrijwillig beroep wordt gedaan op mensen met adviezen, moet men ook bereid zijn te accepteren dat ze dat - ongeacht hun redenen - niet doen. Dit nog los iedereen daartoe het (grond)recht heeft dat het ze als individu beschermd tegen de willekeur van onredelijkheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:05:06 #156
5428 crew  miss_sly
pi_202391934
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En ik vind het niet eens erg meer. Zorgpersoneel draait al weken op 100% terwijl planbare zorg al sinds september plat ligt. Dus wat boeit het nu nog? De enigen die slachtoffer worden van code zwart zijn antivaxxers met onderliggend lijden.
En alle mensen die zorg nodig hebben, maar die nu niet krijgen.

Ik vind je opmerking nogal kort door de bocht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202391939
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:01 schreef opreis het volgende:

[..]
Dit slaat echt nergens op
Lekker onderbouwd man!
Met zo'n nickname zou ik het trouwens maar gewoon eens met me zijn.
I'll give you something to do
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 november 2021 @ 15:05:48 #158
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202391945
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En ik vind het niet eens erg meer. Zorgpersoneel draait al weken op 100% terwijl planbare zorg al sinds september plat ligt. Dus wat boeit het nu nog? De enigen die slachtoffer worden van code zwart zijn antivaxxers met onderliggend lijden.
Euh nee?
Wat dacht je van kankerpatiënten die geen behandelingen meer kunnen krijgen? En daardoor mogelijk dood gaan?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202391960
quote:
De Jonge: 14 patiënten met omikron, geen fouten gemaakt bij vluchten
Inmiddels zijn veertien mensen in Nederland positief getest op de nieuwe omikronvariant. Zij namen het virus mee uit Zuid-Afrika. Dat zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zojuist. Hij zegt dat nog niet duidelijk is of de mutant gevaarlijker is dan eerdere varianten.

Tobias den Hartog 29-11-21, 15:01

Volgens de minister zijn de protocollen goed gevolgd om verspreiding van omikron te voorkomen. Vrijdag kwam Nederland, net als een heleboel andere Europese landen, met vliegrestricties voor Zuid-Afrikaanse landen. Toen waren er echter al twee toestellen in de lucht. Die passagiers zijn getest bij aankomst. De passagiers van vliegtuigen die later aankwamen, zijn ook getest, maar een deel van de positief geteste patiënten mocht wel naar huis. De Jonge houdt dat beleid staande: ,,Wie naar huis kan, kan ook daar veilig in quarantaine. Er wordt nagebeld, er wordt gecontroleerd aan de deur.”

Lees ook
Alleen met een echte lockdown verkopen we corona een goede rotschop, denkt columnist Marieke
PREMIUM
Alleen met een echte lockdown verkopen we corona een goede rotschop, denkt columnist Marieke
Grootste groei coronapatiënten in ziekenhuizen in bijna een jaar: in één dag 130 bedden meer bezet
Grootste groei coronapatiënten in ziekenhuizen in bijna een jaar: in één dag 130 bedden meer bezet
De Jonge benadrukt dat passagiers op vluchten die hier wel landen, al voor vertrek zijn getest.

Dat een echtpaar dat wél in quarantaine moest, uiteindelijk vluchtte uit het hotel, betreurt hij. ,,Er was beveiliging, maar een hotel is geen gevangenis. Ze zijn aangehouden en in een speciaal aangewezen ziekenhuis in quarantaine gegaan.”

Meer
Het is niet ondenkbaar dat er onder de radar al meer omikronbesmettingen in Nederland zijn, zei De Jonge eerder. ,,De variant is nog niet teruggevonden in de wekelijkse steekproef, dus dat doet vermoeden dat-ie niet in groten getale aanwezig is. Maar dat moeten we onderzoeken. We maken ons zorgen over deze variant, omdat hij besmettelijker lijkt.” Het RIVM onderzoekt elke week 1500 monsters van het virus, aangeleverd uit laboratoria in heel Nederland.

Komende week moet blijken hoe gevaarlijk de variant werkelijk is als het gaat om het veroorzaken van ernstige ziekte, en of bestaande vaccins nog dezelfde bescherming bieden.

De nieuwe coronaversie verspreidt zich ondertussen over de wereld. De afgelopen dagen meldden onder meer Denemarken, Australië, België, het Verenigd Koninkrijk, Israël en Hongkong een of meer infecties. Zuidelijk Afrika wordt als bron beschouwd. Diverse landen legden het vliegverkeer met die regio aan banden. Israël en ook Marokko laten geen enkele buitenlandse vlucht meer toe.
Volgens pinnokkio is er dus niets aan de hand en ging alles netjes volgens plan op Schiphol. https://www.gelderlander.(...)j-vluchten~adc1ddf6/

Die man deugt echt niet.
  maandag 29 november 2021 @ 15:06:23 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202391961
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Tja het nieuwe is daar wel van af inmiddels omdat het overal zit. We gaan zien hoe het uit gaat pakken.
ja even afwachten hoe de vaccins erop reageren
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:07:54 #161
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202391986
Pinnokkio _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:08:44 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392002
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Euh nee?
Wat dacht je van kankerpatiënten die geen behandelingen meer kunnen krijgen? En daardoor mogelijk dood gaan?
Die zijn nu al fucked en dat gaat niet veranderen als er coronapatienten niet meer op de IC kunnen komen omdat het daar vol is. Ook die gigantische flopmaatregelen die het alleen maar erger maken gaan daar niets aan veranderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 november 2021 @ 15:09:44 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202392024
Wat een clusterfuck.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:10:14 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392034
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En alle mensen die zorg nodig hebben, maar die nu niet krijgen.

Ik vind je opmerking nogal kort door de bocht.
Dat had Hugo een maand geleden al moeten bedenken. Nu is het te laat en kunnen we er niets meer aan doen. Soms is de werkelijkheid nou eenmaal hard.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 november 2021 @ 15:10:43 #165
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202392041
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:

[..]
Veel mensen denken überhaupt niet over de zorg na en gaan er blindelings vanuit dat wanneer hen iets overkomt ze automatisch geholpen zullen worden.
De kwalijkheid en consequenties van afgeschaalde reguliere zorg ontbreekt echt bij het gros. Daarom is het ook niet even 'door de zure appel heen bijten' en alleen een probleem voor de zwakkeren. Iedereen heeft een probleem als de kwaliteit van de reguliere zorg drastisch terug geschroefd wordt. Hopelijk komt dit nu beter aan het voetlicht en worden de adviezen en maatregelen weer beter nageleefd.
Weisst
pi_202392045
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die zijn nu al fucked en dat gaat niet veranderen als er coronapatienten niet meer op de IC kunnen komen omdat het daar vol is. Ook die gigantische flopmaatregelen die het alleen maar erger maken gaan daar niets aan veranderen.
Of jij als je van je fiets gereden wordt? Met code zwart zijn we echt wel flink de lul.
Voelt wel onvermijdelijk.
  maandag 29 november 2021 @ 15:11:18 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202392056
Gaat we nu twee updates krijgen elke dag? Voor Delta en Omicron? Spann0nd! :9
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202392059
Zit klaar voor de waarschijnlijk geweldige dalende cijfers _O_
  maandag 29 november 2021 @ 15:12:25 #169
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202392068
Pinokkio :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202392073
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat we nu twee updates krijgen elke dag? Voor Delta en Omicron? Spann0nd! :9
Tis net Corona........oh wacht :P
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:13:01 #171
5428 crew  miss_sly
pi_202392079
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat had Hugo een maand geleden al moeten bedenken. Nu is het te laat en kunnen we er niets meer aan doen. Soms is de werkelijkheid nou eenmaal hard.
Mooi gemakkelijk om dat zo te stellen als je er zelf niet mee te maken hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 november 2021 @ 15:13:38 #172
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202392084
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 14:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bij bol gewoon te bestellen hoor, ik kwam tot aan het betaalscherm nadat ik ze in m'n mandje had gedaan.
Laat iedereen maar lekker een run doen op zelftests, dan kan ik het wc papier stiekem verzamelen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:13:39 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392086
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Of jij als je van je fiets gereden wordt? Met code zwart zijn we echt wel flink de lul.
Voelt wel onvermijdelijk.
Welk deel van "die zijn nu al fucked" heb je niet begrepen? Kom op zeg, beetje begrijpend lezen kan geen kwaad.

En als ik tijdens code zwart van mijn fiets word gereden en richting IC moet (zeer zeer zeer onwaarschijnlijk, maar goed), dan krijg ik voorrang op praktisch alle coronagevallen wegens hogere kans op overleven en korter verblijf op IC. De enigen die naast het net gaan vissen zijn de ergste coronagevallen, en dat zijn doorgaans ongevaccineerde kwetsbaren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:14:38 #174
5428 crew  miss_sly
pi_202392097
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Welk deel van "die zijn nu al fucked" heb je niet begrepen? Kom op zeg, beetje begrijpend lezen kan geen kwaad.

En als ik tijdens code zwart van mijn fiets word gereden en richting IC moet (zeer zeer zeer onwaarschijnlijk, maar goed), dan krijg ik voorrang op praktisch alle coronagevallen wegens hogere kans op overleven en korter verblijf op IC. De enigen die naast het net gaan vissen zijn de ergste coronagevallen, en dat zijn doorgaans ongevaccineerde kwetsbaren.
Ligt er maar net aan hoezeer je in de kreukels ligt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202392098
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Welk deel van "die zijn nu al fucked" heb je niet begrepen? Kom op zeg, beetje begrijpend lezen kan geen kwaad.

En als ik tijdens code zwart van mijn fiets word gereden en richting IC moet (zeer zeer zeer onwaarschijnlijk, maar goed), dan krijg ik voorrang op praktisch alle coronagevallen wegens hogere kans op overleven en korter verblijf op IC. De enigen die naast het net gaan vissen zijn de ergste coronagevallen, en dat zijn doorgaans ongevaccineerde kwetsbaren.
Dan moet er natuurlijk wel maar net een bed vrij zijn hè, ze gaan niet een coronapatient van de IC af schoppen om plaats te maken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:14:56 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392103
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mooi gemakkelijk om dat zo te stellen als je er zelf niet mee te maken hebt.
Wat wil je dat ik zeg dan? Het is klaar, code zwart gaat gewoon gebeuren. Accepteer het.

Kankerpatienten krijgen al sinds september de middelvinger van het kabinet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392105
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Welk deel van "die zijn nu al fucked" heb je niet begrepen? Kom op zeg, beetje begrijpend lezen kan geen kwaad.

En als ik tijdens code zwart van mijn fiets word gereden en richting IC moet (zeer zeer zeer onwaarschijnlijk, maar goed), dan krijg ik voorrang op praktisch alle coronagevallen wegens hogere kans op overleven en korter verblijf op IC. De enigen die naast het net gaan vissen zijn de ergste coronagevallen, en dat zijn doorgaans ongevaccineerde kwetsbaren.
Je gaat er vanuit dat er nog wel 1 bed vrij is?
  maandag 29 november 2021 @ 15:15:35 #178
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202392115
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En ik vind het niet eens erg meer. Zorgpersoneel draait al weken op 100% terwijl planbare zorg al sinds september plat ligt. Dus wat boeit het nu nog? De enigen die slachtoffer worden van code zwart zijn antivaxxers met onderliggend lijden.
Dit klopt dus niet. Acute zorg gaat voor kritieke zorg en kritieke zorg weer voor planbare zorg. Mensen die bijna stikken in hun eigen longvocht worden gedropt bij de SEH en krijgen gelijk een bedje. Corona-patienten hebben dus eigenlijk 'voorrang' op andere patienten en dus ook de anti-vaxxers
Weisst
  maandag 29 november 2021 @ 15:15:43 #179
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202392118
voor een nattekat is altijd een bed vrij *;
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202392119
21.443 positieve testen
249 ziekenhuisopnames
48 IC-opnames
32 overlijdens
pi_202392123
21.443 nieuw gemelde positieve testen
- 249 nieuwe ziekenhuisopnames
- 48 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202392128
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Je gaat er vanuit dat er nog wel 1 bed vrij is?
Ik wilde zeggen dat ik wel ergens een stekker uit trek, zodat hij een bedje krijgt. Maar ben bang dat ik Za dan weer op m'n dak krijg :+
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Redactie Frontpage maandag 29 november 2021 @ 15:16:11 #183
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202392129
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:16:14 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392130
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dan moet er natuurlijk wel maar net een bed vrij zijn hè, ze gaan niet een coronapatient van de IC af schoppen om plaats te maken.
Als ik dusdanig in de kreukels lig dat ik een IC-bed nodig heb, dan lig ik op de OK als ik het ziekenhuis binnen kom. Niet op de IC.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392134
URKED 32.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:16:28 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202392135
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Je gaat er vanuit dat er nog wel 1 bed vrij is?
Ze mogen niet iemand uit het IC bed gooien inderdaad.
pi_202392137
Groeipercentage ongeveer +3% nu
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:16:33 #188
5428 crew  miss_sly
pi_202392138
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat wil je dat ik zeg dan? Het is klaar, code zwart gaat gewoon gebeuren. Accepteer het.

Kankerpatienten krijgen al sinds september de middelvinger van het kabinet.
Kunnen we in ieder geval proberen ervoor te zorgen dat die zorg niet nog verder in het honderd loopt en de situatie niet onnodig veel langer duurt.
Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat jij, je partner, je kinderen, je ouders, ook tegen het feit aanlopen dat er geen plekje voor ze is als dat nodig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 november 2021 @ 15:16:39 #189
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202392141
Uitstekende cijfers.

Bingoclubs per direct open.
Tics van je petten.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:16:48 #190
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202392145
Kijk aan! Ik ben even afwezig geweest met mijn taartmoment... maar ik ben er weer! En aangezien het zonnetje ook vandaag in Nederland heeft geschenen en omdat het weer prrrrrrrachtige cijfers zijn:

Een Almond Sunshine Taart! 8-)



Met veel liefde vanuit het zonnige zuiden :Y)
pi_202392148
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
21.443 positieve testen
249 ziekenhuisopnames
48 IC-opnames
32 overlijdens
Gaat niet meer worden, gaat ook niet minder worden.

Veel belangrijker is wat de details dadeljik zijn van die nieuwe variant. Dat is echt een gevalletje massaslachting of komen we goed weg.
  maandag 29 november 2021 @ 15:17:04 #192
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202392150
Goed om te zien dat de avondlockdown nu al werkt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202392153
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als ik dusdanig in de kreukels lig dat ik een IC-bed nodig heb, dan lig ik op de OK als ik het ziekenhuis binnen kom. Niet op de IC.
Als ik je een TIP(S) mag geven: zorg dat je niet aangereden wordt en anders kenteken noteren
pi_202392154
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Welk deel van "die zijn nu al fucked" heb je niet begrepen? Kom op zeg, beetje begrijpend lezen kan geen kwaad.

En als ik tijdens code zwart van mijn fiets word gereden en richting IC moet (zeer zeer zeer onwaarschijnlijk, maar goed), dan krijg ik voorrang op praktisch alle coronagevallen wegens hogere kans op overleven en korter verblijf op IC. De enigen die naast het net gaan vissen zijn de ergste coronagevallen, en dat zijn doorgaans ongevaccineerde kwetsbaren.
Tenzij alles al vol ligt. Dan heb je pech. Want ze gaan geen patiënten ontkoppelen. Dat besef jij je kennelijk niet.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:17:11 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392158
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:15 schreef erkel het volgende:

[..]
Dit klopt dus niet. Acute zorg gaat voor kritieke zorg en kritieke zorg weer voor planbare zorg. Mensen die bijna stikken in hun eigen longvocht worden gedropt bij de SEH en krijgen gelijk een bedje. Corona-patienten hebben dus eigenlijk 'voorrang' op andere patienten en dus ook de anti-vaxxers
Je weet dat bijna 90% van de IC-bedden gevuld worden door corona-patienten? Die gaan met elkaar concureren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392161
Er missen volgens mij flink wat positief gemelden.
Amsterdam wijkt behoorlijk af van de trend. Vandaag 445, gister 920
pi_202392162
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:16 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ik wilde zeggen dat ik wel ergens een stekker uit trek, zodat hij een bedje krijgt. Maar ben bang dat ik Za dan weer op m'n dak krijg :+
Ik twijfelde al of ik die moest maken. Gemiste kans dus. ;)
pi_202392164
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als ik dusdanig in de kreukels lig dat ik een IC-bed nodig heb, dan lig ik op de OK als ik het ziekenhuis binnen kom. Niet op de IC.
Zal niet de 1e keer zijn dat er een patiënt een paar uur langer op de OK blijft tot er ergens een bed voor hem/haar gevonden is.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202392167
Jaaaaaa Feesten kunnen door *O*
pi_202392169
Betekend dit dat we nu echt op een plateau zitten?
Twiddel
pi_202392173
twitter

twitter
pi_202392174
quote:
4s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Er missen volgens mij flink wat positief gemelden.
Amsterdam wijkt behoorlijk af van de trend. Vandaag 445, gister 920
Groepsimmuniteit?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:18:00 #203
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202392176
Maar dan blijven we nu hier een tijdje op hangen en dan komt Omicron ineens er aan fietsen over 2-3 weken?
pi_202392187
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
Maar dan blijven we nu hier een tijdje op hangen en dan komt Omicron ineens er aan fietsen over 2-3 weken?
Dan naar de 30k besmettingen *O* :X
Twiddel
pi_202392188
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
Maar dan blijven we nu hier een tijdje op hangen en dan komt Omicron ineens er aan fietsen over 2-3 weken?
Beetje zoals met Delta de vorige keer...
pi_202392189
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Groepsimmuniteit?
Onmogelijk binnen een dag
pi_202392192
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
Maar dan blijven we nu hier een tijdje op hangen en dan komt Omicron ineens er aan fietsen over 2-3 weken?
Je moet blij zijn wanneer je met de persco 14 december op 15k besmettingen per dag zit denk ik
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202392194
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
Maar dan blijven we nu hier een tijdje op hangen en dan komt Omicron ineens er aan fietsen over 2-3 weken?
Zolang we niet meer kunnen testen dan dat we nu doen is er niet veel aan de hand.

Gewoon de struisvogel politiek.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:18:46 #209
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392195
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je weet dat bijna 90% van de IC-bedden gevuld worden door corona-patienten? Die gaan met elkaar concureren.
Dit is niet waar?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:19:06 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392201
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef summer2bird het volgende:
Betekend dit dat we nu echt op een plateau zitten?
Wat je niet test, bestaat niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 29 november 2021 @ 15:19:20 #211
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202392206
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je weet dat bijna 90% van de IC-bedden gevuld worden door corona-patienten? Die gaan met elkaar concureren.
Gelukkig is de overige 10% ruim voldoende om aan de rest van de IC-behoefte te voldoen.
Weisst
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:19:27 #212
5428 crew  miss_sly
pi_202392211
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je weet dat bijna 90% van de IC-bedden gevuld worden door corona-patienten? Die gaan met elkaar concureren.
Hoe kom je erbij dat corona-patienten met elkaar gaan concureren? Denk je dat ze speciaal een paar bedjes vrijhouden voor niet-corona-patienten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202392213
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef summer2bird het volgende:
Betekend dit dat we nu echt op een plateau zitten?
Nee, het betekent dat de GGD niet meer aanvragen aankan.
pi_202392214
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef summer2bird het volgende:
Betekend dit dat we nu echt op een plateau zitten?
Plafond van de testcapaciteit vooral, denk ik?
  maandag 29 november 2021 @ 15:19:56 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202392217
Dit is toch gewoon ons testplafond?
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:19:56 #216
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392218
90% van de IC vol met coronapatienten _O-

Ik zie hier graag een bron bij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202392219
Sporten versoepelen naar 17:30u!
Go hard or go home
pi_202392223
Omicron symptomen zijn toch minder heftig? Maar wel veel besmettelijker. Lijkt me goed nieuws…
pi_202392225
Benodigde capaciteit:
- 188 BOSS bedden: Beds Open for Safety and Support
- 383 non-COVID bedden
- 563 COVID bedden

1.134 bedden nodig.
1.110 beschikbaar

🔴 24 IC-bedden tekort (gaat af van de BOSS bedden, die eigenlijk vrij moeten blijven)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:20:17 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392226
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef Noek het volgende:
Sporten versoepelen naar 17:30u!
Zou het wat uitmaken?

@Pino112 @wolfrolf
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202392227
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat je niet test, bestaat niet.
Zitten we nog steeds aan max testcapaciteit eigenlijk?
pi_202392228
Om eerlijk te zijn durf ik weer een beetje optimistisch te zijn over de pandemie.
Ja, die nieuwe variant komt er wel aan, maar zo te horen is die nogal mild van heftigheid.
Volgende maand krijg ik mijn booster en ik denk als de corona pil eenmaal op de markt is dat we dan wel bijna klaar zijn.
Tis een hele tijd geleden dat ik er zo optimistisch over was. :)
Twiddel
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:20:38 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392238
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef Oriente het volgende:

[..]
Als ik je een TIP(S) mag geven: zorg dat je niet aangereden wordt en anders kenteken noteren
Heb al een keertje een ritje op de motorkap mogen maken. Ik denk dat die auto er erger aan toe was (flinke deuk dankzij de opgeofferde fiets) dan ik (beetje mank voor een week) :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392241
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Nee, het betekent dat de GGD niet meer aanvragen aankan.
ah, dat is niet goed -O-
Twiddel
pi_202392250
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit is toch gewoon ons testplafond?
Als we daar tegen zaten en de verspreiding nog steeds toenam zou je het wel nog in het percentage positieve testen moeten kunnen terug zien.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:21:06 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392251
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Tenzij alles al vol ligt. Dan heb je pech. Want ze gaan geen patiënten ontkoppelen. Dat besef jij je kennelijk niet.
Je doet net alsof er dagenlang niets vrij komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392252
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:20 schreef summer2bird het volgende:
Om eerlijk te zijn durf ik weer een beetje optimistisch te zijn over de pandemie.
Ja, die nieuwe variant komt er wel aan, maar zo te horen is die nogal mild van heftigheid.
Volgende maand krijg ik mijn booster en ik denk als de corona pil eenmaal op de markt is dat we dan wel bijna klaar zijn.
Tis een hele tijd geleden dat ik er zo optimistisch over was. :)
Niet gek voor een zomer vogeltje als de winter nog moet beginnen!
pi_202392253
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
90% van de IC vol met coronapatienten _O-

Ik zie hier graag een bron bij.
Iets meer dan 60% van de huidige bezetting is COVID
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202392254
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Plafond van de testcapaciteit vooral, denk ik?
Nee hoor. Percentage positief gaat ook omlaag. Plateaus zijn al veel vaker voorgekomen.
pi_202392261
Gaan we dan nu straks per gemeente of per dorp doorgeven hoeveel mensen de Omicron hebben.
Elke seconde BREAKING NEWS!!!!!11!!!
Go hard or go home
  Redactie Frontpage maandag 29 november 2021 @ 15:21:27 #231
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202392263
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Nee, het betekent dat de GGD niet meer aanvragen aankan.
Capaciteitsplafond
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:21:35 #232
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202392264
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
90% van de IC vol met coronapatienten _O-

Ik zie hier graag een bron bij.

Niet 90%
pi_202392265
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nee hoor. Percentage positief gaat ook omlaag. Plateaus zijn al veel vaker voorgekomen.
Vandaag niet, gelijk gebleven op 21,7% (whooptiedooo)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  User die overal opduikt 2022 maandag 29 november 2021 @ 15:21:40 #234
186611 Haags
pi_202392267
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:20 schreef summer2bird het volgende:
Om eerlijk te zijn durf ik weer een beetje optimistisch te zijn over de pandemie.
Ja, die nieuwe variant komt er wel aan, maar zo te horen is die nogal mild van heftigheid.
Volgende maand krijg ik mijn booster en ik denk als de corona pil eenmaal op de markt is dat we dan wel bijna klaar zijn.
Tis een hele tijd geleden dat ik er zo optimistisch over was. :)
Ik dacht dit vorig jaar ook, toen met de vaccinaties. En kijk in welke pleuris bende we het jaar nu weer uit gaan...
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:21:40 #235
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392268
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Iets meer dan 60% van de huidige bezetting is COVID
Is dit incl of excl boss bedden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202392272
pi_202392275
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
Gaan we dan nu straks per gemeente of per dorp doorgeven hoeveel mensen de Omicron hebben.
Elke seconde BREAKING NEWS!!!!!11!!!
Januari 2020 stijl met naam en toenaam _O_
pi_202392276
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:22:19 #239
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392280
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Niet 90%
Wel slechte cijfers, jeetje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202392284
pi_202392285
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vandaag niet, gelijk gebleven op 21,7% (whooptiedooo)
Is het in eerdere golven ook zo hoog geweest eigenlijk?
pi_202392288
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
Gaan we dan nu straks per gemeente of per dorp doorgeven hoeveel mensen de Omicron hebben.
Elke seconde BREAKING NEWS!!!!!11!!!
Het zou mij niet verbazen als inmiddels al 5% van de positieven die Omicron variant is.

Wat een kut naam eigenlijk dat Omicron. Gelukkig krijgen we een aantal weken/maanden om die spelling goed te oefenen.
pi_202392289


FRIESLANDED.
pi_202392290
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Nee, het betekent dat de GGD niet meer aanvragen aankan.
Dat is niet het geval, dat zou je terug moeten zijn in percentage positief en dat gaat al een tijdje langzaam omlaag. De GGD is heel druk maar dat is niet de reden dat er een plateau is.
pi_202392293
pi_202392295
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:20 schreef summer2bird het volgende:
Om eerlijk te zijn durf ik weer een beetje optimistisch te zijn over de pandemie.
Ja, die nieuwe variant komt er wel aan, maar zo te horen is die nogal mild van heftigheid.
Volgende maand krijg ik mijn booster en ik denk als de corona pil eenmaal op de markt is dat we dan wel bijna klaar zijn.
Tis een hele tijd geleden dat ik er zo optimistisch over was. :)
Wat fijn :) Ik hoop dat je gelijk krijgt!
pi_202392296
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Niet 90%
Volgens Hugo zitten we gelukkig ver van code zwart af
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202392298
  Redactie Sport / Supervogel maandag 29 november 2021 @ 15:23:19 #249
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_202392299
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou het wat uitmaken?

@:Pino112 @:wolfrolf
Dat half uurtje niet nee
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:23:30 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392301
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat corona-patienten met elkaar gaan concureren? Denk je dat ze speciaal een paar bedjes vrijhouden voor niet-corona-patienten?
Het mag hopelijk geen geheim heten dat corona-patienten zwaar in de meerderheid zijn? Die paar uitzonderingen zijn ook van dusdanige aard dat ze in deze tijd een IC bed mogen hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392308
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
Kijk aan! Ik ben even afwezig geweest met mijn taartmoment... maar ik ben er weer! En aangezien het zonnetje ook vandaag in Nederland heeft geschenen en omdat het weer prrrrrrrachtige cijfers zijn:

Een Almond Sunshine Taart! 8-)

[ afbeelding ]

Met veel liefde vanuit het zonnige zuiden :Y)
Morgen als we tussen de 20 en 23.000 zitten een plateau taart?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 november 2021 @ 15:23:46 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202392310
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze mogen niet iemand uit het IC bed gooien inderdaad.
Dus houden ze d8 ik zg BOSS bedden vrij.... die inmiddels ook zoetjes aan zijn opgebruikt.

Wel interessante discussie in hoeverre het rechtvaardig(er) zou zijn om iemand met minder kansen van de IC te schoppen voor iemand anders die daarmee zeker(der) zou worden gered ?
Dit om de IC en code-zwart discussie een kleuraccentje te geven naar vanta-zwart die niet zwarter kan.
Maar goed, ik vermoed dat men daarover niet eens wil nadenken omdat dat inbrengen, begrenzen van lopende zorg, helemaal onbespreekbaar is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 29 november 2021 @ 15:23:49 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202392311
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
Maar dan blijven we nu hier een tijdje op hangen en dan komt Omicron ineens er aan fietsen over 2-3 weken?
Je hebt op de Aubisque toch ook zo'n stuke vals plat ertussen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_202392312
quote:
Limburg bijna 30%. Tering
pi_202392314
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je doet net alsof er dagenlang niets vrij komt.
Bij acute zorg telt elke minuut.
pi_202392315
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:23 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Wat fijn :) Ik hoop dat je gelijk krijgt!
Ik hoop het ook. Het zou fijn zijn als die experts die in het begin zeiden dat een pandemie gemiddeld 2 jaar duurt gelijk krijgen :)
Twiddel
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:23:59 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392316
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou het wat uitmaken?

@:Pino112 @:wolfrolf
Massale toename in aantal gevallen doordat het virus on 17:00 wakker wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392317
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Niet 90%
Kijkend naar deze grafiek he... Waarom hebben we het de hele tijd over een code zwart? Daar zitten we nog behoorlijk wat bedden vanaf :')
pi_202392321
quote:
Vandaag is rood.....
Twiddel
pi_202392324
Drenthe en Groningen _O_
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:24:35 #261
5428 crew  miss_sly
pi_202392327
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het mag hopelijk geen geheim heten dat corona-patienten zwaar in de meerderheid zijn? Die paar uitzonderingen zijn ook van dusdanige aard dat ze in deze tijd een IC bed mogen hebben.
Ik hoop van harte voor je dat je niet werkelijk hoeft uit te vinden of er voor jou of de mensen waar je van houdt plaats is voor zorg als ze het nodig hebben. Daar wil ik het verder bij laten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202392329
Hopen dat een eventueel plateau niet te lang duurt en we daadwerkelijk snel gaan dalen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202392338
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dus houden ze d8 ik zg BOSS bedden vrij.... die inmiddels ook zoetjes aan zijn opgebruikt.

Wel interessante discussie in hoeverre het rechtvaardig(er) zou zijn om iemand met minder kansen van de IC te schoppen voor iemand anders die daarmee zeker(der) zou worden gered ?
Dit om de IC en code-zwart discussie een kleuraccentje te geven naar vanta-zwart die niet zwarter kan.
Maar goed, ik vermoed dat men daarover niet eens wil nadenken omdat dat inbrengen, begrenzen van lopende zorg, helemaal onbespreekbaar is.
Bij iemand die nog kans heeft de behandeling staken zie ik niet zo snel gebeuren.
De behandeling staken bij iemand die geen kans meer heeft doen we nu al.

Daar zal in Fase 3 niet zoveel aan veranderen. Denk niet dat we patiënten onderling met elkaar vergelijken en naargelang de kans beter is iemand van de IC af trekken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202392339
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2021 15:24 schreef Benny het volgende:

[..]
Kijkend naar deze grafiek he... Waarom hebben we het de hele tijd over een code zwart? Daar zitten we nog behoorlijk wat bedden vanaf :')
200 bedden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 29 november 2021 @ 15:25:40 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202392342
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:17 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Groepsimmuniteit?
Weekend en minder reden tot testen vanwege gesloten voorzieningen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202392348
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vandaag niet, gelijk gebleven op 21,7% (whooptiedooo)
Dat was vorige week maandag 23%.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:26:10 #267
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202392351
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Morgen als we tussen de 20 en 23.000 zitten een plateau taart?
Die heb ik er al een keer in gegooid, naja alleen de plateauschaal en toen kreeg ik zure reacties dat er geen taart op lag _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:26:12 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392352
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hoop van harte voor je dat je niet werkelijk hoeft uit te vinden of er voor jou of de mensen waar je van houdt plaats is voor zorg als ze het nodig hebben. Daar wil ik het verder bij laten.
Kap nou even met dingen in mijn mond leggen. Je doet alsof ik wil dat we naar code zwart gaan.

Nee, het is onontkombaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage maandag 29 november 2021 @ 15:26:15 #269
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202392354
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:23 schreef trustychords het volgende:

[..]
Limburg bijna 30%. Tering
Zeeland begint ook een aardig kleurtje te krijgen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:26:25 #270
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392358
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 15:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Dat half uurtje niet nee
Daar zou D66 wel mee staan pronken!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202392361
Tijdens de eerste golf werden 100+ doden per dag gemeld. Daar zitten we met enkele tientallen nu (vandaag 32) gelukkig ver onder
pi_202392364
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 15:24 schreef Benny het volgende:
Drenthe en Groningen _O_
Ubermenschen O+
Go hard or go home
pi_202392365
Iedereen heeft het nu over het voorkomen van code zwart. Alleen het is al niet meer te voorkomen.

Alles wat we nu nog doen is damage control.

Ik ben het tot op zekere hoogte wel eens met Nattekat. We bellen al maandenlang zorg af, daar kraait geen haan naar. En nu ineens is het een enorm probleem. Er zijn al weet ik hoeveel doden gevallen door uitgestelde zorg. Kraait ook al geen haan naar.
  maandag 29 november 2021 @ 15:27:12 #274
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202392368
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 15:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Zeeland begint ook een aardig kleurtje te krijgen
Daar heb je dan ook de meeste zonuren.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202392372
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 15:26 schreef Benny het volgende:
Tijdens de eerste golf werden 100+ doden per dag gemeld. Daar zitten we met enkele tientallen nu (vandaag 32) gelukkig ver onder
Zoveel dor hout is er niet meer over. Dit is een soort napalm.
pi_202392383
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Iedereen heeft het nu over het voorkomen van code zwart. Alleen het is al niet meer te voorkomen.

Alles wat we nu nog doen is damage control.

Ik ben het tot op zekere hoogte wel eens met Nattekat. We bellen al maandenlang zorg af, daar kraait geen haan naar. En nu ineens is het een enorm probleem. Er zijn al weet ik hoeveel doden gevallen door uitgestelde zorg. Kraait ook al geen haan naar.
Normaal gesproken snap ik je posts maar dit slaat echt nergens op. Kraait geen haan naar, kom op zeg. Als je ook maar iets van media mee krijgt weet je dat dat niet waar is.
  maandag 29 november 2021 @ 15:28:20 #277
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202392387
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2021 15:24 schreef Benny het volgende:

[..]
Kijkend naar deze grafiek he... Waarom hebben we het de hele tijd over een code zwart? Daar zitten we nog behoorlijk wat bedden vanaf :')
Ja haha. Wat een koekwausen die Gokkers, Kuipers en andere experts. Wat weten zij nou..

:')
Weisst
pi_202392388
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daar zou D66 wel mee staan pronken!
Het fysieke halfuurtje wordt mede mogelijk gemaakt door de D66. Dan 30 seconden later de Tweet verwijderen.
Lafaards.
Go hard or go home
  maandag 29 november 2021 @ 15:28:33 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202392390
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:20 schreef Fugazi_ het volgende:
Omicron symptomen zijn toch minder heftig? Maar wel veel besmettelijker. Lijkt me goed nieuws…
Juist geen goed nieuws, naast dat er meer is dan het oog ziet, omdat mensen pas hun besmetting merken dat ze zijn aangedaan, wanneer een infectie al flink is gevorderd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 29 november 2021 @ 15:28:44 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202392392
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Daar heb je dan ook de meeste zonuren.
Alarmfase 2 is in Zeeland nauwelijks nog berucht.
pi_202392393
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopen dat een eventueel plateau niet te lang duurt en we daadwerkelijk snel gaan dalen.
Over een week (maandag) 18k zou al heel mooi zijn. Terwijl blij zijn met 18k eigenlijk intens droevig is. Maar los van de besmettingen zou het natuurlijk vooral mooi zijn als de IC gauw weer <500 kan zijn
pi_202392398
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zoveel dor hout is er niet meer over. Dit is een soort napalm.
En we zijn een stuk beter in staat mensen in leven te houden. Wordt snel anders als de ic plekken nog verder opraken.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:29:10 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202392403
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 15:25 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat was vorige week maandag 23%.
twitter

Dat is niet waar
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:29:15 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392404
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:28 schreef erkel het volgende:

[..]
Ja haha. Wat een koekwausen die Gokkers, Kuipers en andere experts. Wat weten zij nou..

:')
Dat vraag ik me soms oprecht af.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:29:53 #285
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202392415
Diederik Gokkers, leuke!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202392419
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 15:28 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Normaal gesproken snap ik je posts maar dit slaat echt nergens op. Kraait geen haan naar, kom op zeg. Als je ook maar iets van media mee krijgt weet je dat dat niet waar is.
Probleem is alleen dat mensen dat dan 's ochtends in de krant lezen om direct erna weer vrolijk met zijn allen in de spits te gaan staan om te gaan 'thuiswerken'. Als de urgentie er alleen maar bij het kabinet en een paar journalisten kun je best stellen dat er de facto geen haan naar kraait.
pi_202392424
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Iedereen heeft het nu over het voorkomen van code zwart. Alleen het is al niet meer te voorkomen.

Alles wat we nu nog doen is damage control.

Ik ben het tot op zekere hoogte wel eens met Nattekat. We bellen al maandenlang zorg af, daar kraait geen haan naar. En nu ineens is het een enorm probleem. Er zijn al weet ik hoeveel doden gevallen door uitgestelde zorg. Kraait ook al geen haan naar.
Hoe kom je bij deze stelligheid? Je weet dat er nu een aanzienlijke kans is dat ik deze over een paar weken weer ga quoten hè? :+
I'll give you something to do
pi_202392432
Ik ben tijdens de lunchpauze naar de sportschool gegaan... Zo te zien was ik niet de enige met dat idee.
Je ziet ook dat de maatregelen echt goed doordacht zijn want normaal zijn er rond dat tijdstip alleen wat pensionado's (jeweetwel, degenen die extra kwetsbaar zijn), maar die komen nu in aanraking met veel meer volk dan normaal.

Dat zal ook wel gelden voor bijv. de speelgoedwinkels etc.
Alpha kenny one
  maandag 29 november 2021 @ 15:32:16 #289
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202392446
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat vraag ik me soms oprecht af.
Probeer eens die twijfel in te zetten om erachter te komen wat hun functie en taken precies inhouden en met welke belangen zij allemaal spelen
Weisst
pi_202392447
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:29 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat is niet waar
Ah ja zo, ik bedoelde gemiddelde positief getest over 7 dagen. Mijn fout, had ik beter aan moeten geven.
  maandag 29 november 2021 @ 15:32:52 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202392455
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:31 schreef falling_away het volgende:
Ik ben tijdens de lunchpauze naar de sportschool gegaan... Zo te zien was ik niet de enige met dat idee.
Je ziet ook dat de maatregelen echt goed doordacht zijn want normaal zijn er rond dat tijdstip alleen wat pensionado's (jeweetwel, degenen die extra kwetsbaar zijn), maar die komen nu in aanraking met veel meer volk dan normaal.

Dat zal ook wel gelden voor bijv. de speelgoedwinkels etc.
Kunnen ze mooi binnenkort weer de schuld geven aan het volk.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:32:58 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392457
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:30 schreef galantis het volgende:

[..]
Hoe kom je bij deze stelligheid? Je weet dat er nu een aanzienlijke kans is dat ik deze over een paar weken weer ga quoten hè? :+
Er zal wel op magische wijze weer een bed of 300 bij komen. Weten we meteen hoe serieus die noodkreten waren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392462
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Lekker onderbouwd man!
Met zo'n nickname zou ik het trouwens maar gewoon eens met me zijn.
Ten eerste zet je tich mensen dicht op elkaar voor meerdere uren wat de verspreiding onder passagiers bevoorderd indien er een besmetting aanwezig is. Ten tweede verspreid je de ziekte naar alle uithoeken van de wereld waar ook weer nieuwe haarden kunnen onstaan. In een tijd waarbij paard en wagen het enige transport was geweest dan had verspreiding zo veel langzamer plaatsgevonden.
pi_202392465
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 15:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat mensen dat dan 's ochtends in de krant lezen om direct erna weer vrolijk met zijn allen in de spits te gaan staan om te gaan 'thuiswerken'. Als de urgentie er alleen maar bij het kabinet en een paar journalisten kun je best stellen dat er de facto geen haan naar kraait.
Leuk verzonnen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 15:33:49 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202392468
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:32 schreef erkel het volgende:

[..]
Probeer eens die twijfel in te zetten om erachter te komen wat hun functie en taken precies inhouden en met welke belangen zij allemaal spelen
Hun functie en taken hebben vrij weinig te maken met wat ze nu moeten doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202392470
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:31 schreef falling_away het volgende:
Ik ben tijdens de lunchpauze naar de sportschool gegaan... Zo te zien was ik niet de enige met dat idee.
Je ziet ook dat de maatregelen echt goed doordacht zijn want normaal zijn er rond dat tijdstip alleen wat pensionado's (jeweetwel, degenen die extra kwetsbaar zijn), maar die komen nu in aanraking met veel meer volk dan normaal.

Dat zal ook wel gelden voor bijv. de speelgoedwinkels etc.
Hmja, tegelijk lukt het veel mensen simpelweg niet om in die tijdsblokken te sporten. Een afname zal je zeker zien. Voor mij wordt het nu alleen in het weekend. En ook dan is het te hopen dat ik terecht kan met de beperkte capaciteit die mijn gym heeft.
pi_202392474
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zal wel op magische wijze weer een bed of 300 bij komen. Weten we meteen hoe serieus die noodkreten waren.
:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202392478
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 15:28 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Normaal gesproken snap ik je posts maar dit slaat echt nergens op. Kraait geen haan naar, kom op zeg. Als je ook maar iets van media mee krijgt weet je dat dat niet waar is.
Oke het is een beetje zwaar aangezet, maar het is wel al 2 jaar alle ballen op covid. Ik vind best dat we daar andere keuzes in kunnen gaan maken. Ook al is dat onbespreekbaar. Of willen we nog jaren reguliere zorg afbellen?

Op dit moment is er geen enkel zicht op hoe we de pandemie onder controle gaan krijgen, dus het stuwmeer aan uitgestelde zorg wordt alleen maar groter. We willen geen maatregelen, geen vaccinatieplicht, geen ongevaccineerden weigeren of achteraan in de rij zetten, geen zorg afschalen. Ja dat kan niet he. Ergens moeten we de pijn accepteren.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:35:21 #299
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202392487
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2021 15:32 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ah ja zo, ik bedoelde gemiddelde positief getest over 7 dagen. Mijn fout, had ik beter aan moeten geven.
Dat is volgens de berekening van Thom-Ivar nog steeds 22.1% op 22 november. Volgens mij is dat nooit hoger geweest dan 22.5% dacht ik. Maar het lijkt nu gelukkig stabiel te blijven, misschien zelfs wat aan het dalen.
pi_202392488
NL Actief heeft dan ook een verzoek gedaan aan werkgevers om mensen tijdens werktijden te laten sporten. Misschien geven sommigen daar wel gehoor aan. Ik ga zo ook om 16u een workout doen met een groep mensen. Die komen anders in de avond maar we verplaatsen de shit gewoon.
En dat alles is volstrekt legaal en binnen de regels.
Go hard or go home
pi_202392489
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke het is een beetje zwaar aangezet, maar het is wel al 2 jaar alle ballen op covid. Ik vind best dat we daar andere keuzes in kunnen gaan maken. Ook al is dat onbespreekbaar. Of willen we nog jaren reguliere zorg afbellen?

Op dit moment is er geen enkel zicht op hoe we de pandemie onder controle gaan krijgen, dus het stuwmeer aan uitgestelde zorg wordt alleen maar groter. We willen geen maatregelen, geen vaccinatieplicht, geen ongevaccineerden weigeren of achteraan in de rij zetten, geen zorg afschalen. Ja dat kan niet he. Ergens moeten we de pijn accepteren.
Mjah dan negeer je mijnsinziens de effecten van de hoge vaccinatiegraad op de lange termijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')