abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 november 2021 @ 13:56:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202390712
quote:
Tienduizend mensen ondertekenen aangifte tegen Willem Engel: ‘Mogelijk achter tralies’

De kloof tussen de kampen in het coronadebat lijkt met de dag groter te worden. Volgens Norbert Dikkeboom uit Harderwijk komt dat vooral door één man: Willem Engel, voorman van actiegroep Viruswaarheid. De afgelopen maanden werkte hij minutieus aan ‘de grootste aangifte ooit tegen één persoon in Nederland’.

PREMIUM. LEES VERDER BIJ BRON


https://www.gelderlander.(...)er-tralies~a85a94df/
quote:
Aangifte tegen Willem Engel door bijna tienduizend mensen ondertekend



De aangifte tegen Willem Engel, de voorman van actiegroep Viruswaarheid, is in bijna een week tijd door 9700 mensen ondertekend, laat de initiatiefnemer Norbert Dikkeboom zondag weten. "Mensen zijn het zat en zijn blij dat ze nu écht iets kunnen doen", laat Dikkeboom weten.

Volgens de initiatiefnemers van de aangifte maakt Engel zich schuldig aan opruiing, verspreiding van medische desinformatie, oplichting en uitingen met een terroristisch oogmerk. Dikkeboom verzamelde de afgelopen maanden tal van uitspraken van Engel, die volgens hem ronduit strafbaar zijn. "Hij levert op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier een bijdrage in het debat, maar veroorzaakt met zijn leugens destabilisatie en polarisatie in de samenleving", aldus Dikkeboom.

Aangiftewillemengel.nl
De uitspraken staan verzameld in de openbare aangifte, die mensen kunnen ondertekenen via aangiftewillemengel.nl. Dikkeboom verwacht dat de website nog de komende week in de lucht zal zijn. Daarna zal hij de aangifte overhandigen aan het Openbaar Ministerie. Er is gekozen voor een collectieve aangifte, zegt Dikkeboom, om politiebureaus niet te overspoelen met individuele aangiftes.

Engel is op de hoogte van de aangifte. Volgens de Viruswaarheid-voorman staan er in de aangifte geen strafbare feiten, hij noemt deze dan ook vals.

https://www.hartvannederl(...)l-duizenden-getekend
----------------

En nu maar hopen dat het OM doorpakt :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202390725
Hart van Nederland lezen :')
pi_202390794
Zie https://aangiftewillemengel.nl/aangifte voor de tekst van de aangifte, inclusief de bijlages.
  maandag 29 november 2021 @ 14:02:35 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202390802
Voor het tribunaal ermee
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202390819
Flikker op met het strafrecht misbruiken voor je media-offensiefjes :r Wat een kut-trend is dat zeg
  maandag 29 november 2021 @ 14:04:02 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202390825
Haha ja, want opruien en polariseren, dat is niet aan TS besteed!

[ Bericht 3% gewijzigd door BasEnAad op 29-11-2021 20:25:13 ]
pi_202390831
Willem is niet zo een engeltje.
  maandag 29 november 2021 @ 14:05:21 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202390844
Willem doet het vooral allemaal voor eigen gewin, dat is nu wel duidelijk. Jammer dat mensen erin trappen maarja als ze hun harde euro's aan hem willen doneren moeten ze dat vooral doen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202390957
Het is te hopen dat hij onder de terreurwetgeving wordt vervolgd en niet het 'gewone' strafrecht. Dit zou ook een afschrikkende werking hebben voor andere verraders en gevaren voor de openbare orde. Hoe is het mogelijk dat zo'n man zijn gang mag gaan met het schaden van de volksgezondheid.
  maandag 29 november 2021 @ 14:27:48 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_202391233
Zit die nou al in Portugal lekker van zijn achterban hun geld te leven?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:49:07 #11
74056 crew  ToT
pi_202391628
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 14:04 schreef Kolibri2014 het volgende:
Willem is niet zo een engeltje.
Hij had net als die Addy ook een flinke lap grond gekocht?
Addy kocht land in Portugal wat hij op illegale wijze aan virus-sceptici doorverkocht en Willem kocht een grote lap land in Spanje van ingezameld geld van mensen die zijn zaak steunden.
Misschien wilde hij er ook zo'n commune op bouwen waarvoor ook hij het land illegaal wilde verkopen?
Is volgens mij niets van terecht gekomen omdat het geld niet voor dat doeleinde gebruikt had mogen worden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:50:05 #12
74056 crew  ToT
pi_202391647
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef xzaz het volgende:
Zit die nou al in Portugal lekker van zijn achterban hun geld te leven?
_O- Dit dus! :D
  maandag 29 november 2021 @ 14:50:10 #13
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_202391648
Enkeltje Siberië :r

Dit had al veel eerder moeten gebeuren.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_202391673
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 14:02 schreef fathank het volgende:
Voor het tribunaal ermee
Dat mocht niet meer...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202391685
quote:
81s.gif Op maandag 29 november 2021 14:04 schreef BasEnAad het volgende:
Haha want opruien en polariseren, dat is niet aan TS besteed!
Dit.

Nikkontopics altijd :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202391719
Zijn het voorgedrukte aangiftes?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202392127
goede zaak.
pi_202392184
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:03 schreef Heph844 het volgende:
Flikker op met het strafrecht misbruiken voor je media-offensiefjes :r Wat een kut-trend is dat zeg
Ik ben ook geen voorstander van het rechtssysteem als reclamemiddel te gebruiken, maar aangezien Engel juist zelf ook iedereen en z'n moeder voor de rechter daagt (15 rechtszaken en 30 aangiftes), heb ik er in dit geval niet zo'n moeite mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tourniquet op 29-11-2021 15:25:25 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 november 2021 @ 15:39:55 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202392552
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ik ben ook geen voorstander van het rechtssysteem als reclamemiddel te gebruiken, maar aangezien Engel juist zelf ook iedereen en z'n moeder voor de rechter daagt (15 rechtszaken en 30 aangiftes), heb ik er in dit geval niet zo'n moeite mee.
Deze zaak is nuttiger dan al die verloren zaken van Willem Engel :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202392859
Vieze Willem :')
pi_202392939
Het zijn duizenden steunbetuigingen voor de aangifte en niet duizenden aangiftes tegen Willem Engel.
pi_202393022
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:06 schreef Raw85 het volgende:
Het zijn duizenden steunbetuigingen voor de aangifte en niet duizenden aangiftes tegen Willem Engel.
Deze worden ook nog eens uitgeprint

Dat vindt ik dan wel weer onnodige papierverspilling
pi_202393064
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ik ben ook geen voorstander van het rechtssysteem als reclamemiddel te gebruiken, maar aangezien Engel juist zelf ook iedereen en z'n moeder voor de rechter daagt (15 rechtszaken en 30 aangiftes), heb ik er in dit geval niet zo'n moeite mee.
Hij heeft alles verloren qua zaken.

Maar in deze zaak tegen hem ligt juist gegeven de verloren zaken een winstkans aan weerskant.

Verder; gezien Engel er zelf aan verdient en een hele belangrijke (zo niet belangrijkste) bron lijkt in de polarisatie die we nu zien met het geweld op straat, is het wel terecht dat deze bron van alle desinformatie eens onder ede in het verhoorbankje komt.
pi_202393169
Mooi. Ik heb ook aangifte gedaan.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202393325
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:06 schreef Raw85 het volgende:
Het zijn duizenden steunbetuigingen voor de aangifte en niet duizenden aangiftes tegen Willem Engel.
Als ik de site bekijk is het toch een individuele aangifte op naam, die je daar kan invullen?

Ik vraag me vervolgens af wat daar het nut van is. Eén aangifte zou toch voldoende moeten zijn? Het lijkt me zelfs onwenselijk dat een aangifte eerder in behandeling zou worden genomen wanneer er meer mensen dezelfde aangifte doen. Het zou toch moeten gaan over de inhoud, en niet over hoeveel mensen het er mee eens zijn?
Het OM maakt geen tv-programma's.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_202393349
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 14:02 schreef fathank het volgende:
Voor het tribunaal ermee
Wacht maar, jouw tijd komt nog wel....
pi_202393483
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 16:38 schreef OllieA het volgende:

[..]
Als ik de site bekijk is het toch een individuele aangifte op naam, die je daar kan invullen?

Ik vraag me vervolgens af wat daar het nut van is. Eén aangifte zou toch voldoende moeten zijn? Het lijkt me zelfs onwenselijk dat een aangifte eerder in behandeling zou worden genomen wanneer er meer mensen dezelfde aangifte doen. Het zou toch moeten gaan over de inhoud, en niet over hoeveel mensen het er mee eens zijn?
Het OM maakt geen tv-programma's.

Helemaal eens met het dikgedrukte. En ik was verder misschien iets te stellig inderdaad. Het wordt volgens mij wel degelijk verwerkt tot een collectieve aangifte en is dus meer dan alleen een steunbetuiging, maar ook weer geen individuele aangifte.

Zag o.a. dit op de site:
quote:
Waarom aangifte bij het Openbaar Ministerie en niet bij de politie?
Een aangifte kán bij het Openbaar Ministerie worden gedaan. Daar is uitvoerig contact over geweest. Het Openbaar Ministerie zal de aangifte na toetsing (naar verwachting) doorzetten naar de politie voor verder onderzoek. Op deze manier wordt de politie, in dit specifieke geval, niet onnodig belast door talloze aangiftes, maar met slechts één collectieve aangifte.


[ Bericht 0% gewijzigd door Raw85 op 29-11-2021 17:01:31 ]
pi_202393561
Ik heb het effe gelezen maar bedoelt de initiatiefnemer niet toen Willem Engel de rechtszaak tegen de staat won? Dan heeft hij gelijk want die paar uur toen na het vonnis van de rechter gelden de coronaregels niet.

Zou wel heel raar zijn als de rechter de overheid ongelijk geeft en regels van de overheid nog steeds gelden.

Verder is dit monddood maken van de oppositie voor Vladimir Rutte. Misschien kan TS in zijn geliefde Rusland kijken hoe het eraan toe gaat met de oppositie als ex FvD lid is hij vast welkom.
pi_202393573
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 16:24 schreef GwanGwaa het volgende:
Mooi. Ik heb ook aangifte gedaan.
Een klap in het gezicht van de slachtoffers van de duizenden zedenzaken die jaarlijks op de plank liggen.
pi_202393591
quote:
16s.gif Op maandag 29 november 2021 15:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Deze zaak is nuttiger dan al die verloren zaken van Willem Engel :T
Volgens mij heeft Engel toch echt een belangrijke rechtszaak gewonnen begin dit jaar. Duurde maar een paar uur met de turbospoedprocedure die het kabinet bedacht om het vonnis van de rechtbank te bevriezen.
pi_202393609
Bruls weer voorop in de polonaise met voorgedrukte aangiftes? :')
pi_202393616
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ik ben ook geen voorstander van het rechtssysteem als reclamemiddel te gebruiken, maar aangezien Engel juist zelf ook iedereen en z'n moeder voor de rechter daagt (15 rechtszaken en 30 aangiftes), heb ik er in dit geval niet zo'n moeite mee.
dat is ook een beetje sneu, alsof de politie er wat mee gaat doen. Die is extreem gepolitiseerd.
pi_202393621
Familie Engel zijn beroepstrollen, zijn vader runde de Fort Oranje Camping, wat een parels

https://www.bndestem.nl/b(...)auw-randje~acf0459f/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 29 november 2021 @ 17:03:02 #34
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_202393635
Kansloos. Deze man verdient een standbeeld.
pi_202393650
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:57 schreef Derrazi het volgende:
Ik heb het effe gelezen maar bedoelt de initiatiefnemer niet toen Willem Engel de rechtszaak tegen de staat won? Dan heeft hij gelijk want die paar uur toen na het vonnis van de rechter gelden de coronaregels niet.

Zou wel heel raar zijn als de rechter de overheid ongelijk geeft en regels van de overheid nog steeds gelden.

Verder is dit monddood maken van de oppositie voor Vladimir Rutte. Misschien kan TS in zijn geliefde Rusland kijken hoe het eraan toe gaat met de oppositie als ex FvD lid is hij vast welkom.
:')
pi_202393682
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:02 schreef raptorix het volgende:
Familie Engel zijn beroepstrollen, zijn vader runde de Fort Oranje Camping, wat een parels

https://www.bndestem.nl/b(...)auw-randje~acf0459f/
ik mis de link met Willem Engel. De enige link die ik zie is dat ze dezelfde achternaam hebben
pi_202393694
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef Raw85 het volgende:

[..]
:')
Zeg ik iets raars? Begin dit jaar won Viruswaarheid de rechtszaak tegen de staat ivm de avondklok. Engel riep hierbij op om de regels niet meer te volgen omdat de rechter hem gelijk gaf. Of bestaat de rechterlijke macht volgens jou niet?
pi_202393702
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:06 schreef Derrazi het volgende:

[..]
ik mis de link met Willem Engel. De enige link die ik zie is dat ze dezelfde achternaam hebben
Doe je eige ondersoek dan!!!1!
pi_202393717
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:06 schreef Derrazi het volgende:

[..]
ik mis de link met Willem Engel. De enige link die ik zie is dat ze dezelfde achternaam hebben
https://www.google.com/search?q=vader+willem+engel
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202393846
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:07 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Zeg ik iets raars? Begin dit jaar won Viruswaarheid de rechtszaak tegen de staat ivm de avondklok. Engel riep hierbij op om de regels niet meer te volgen omdat de rechter hem gelijk gaf. Of bestaat de rechterlijke macht volgens jou niet?
Jij beweert toch jurist te zijn? Dan snap je hopelijk zelf ook dat - of het concrete voorbeeld dat je geeft nou wel of niet waar is - dat niet wil zeggen dat Willem Engel verder niets te verwijten valt? Of deugt een Holleeder ook gelijk als 'ie in één zaak is vrijgesproken?

Het kritisch volgen van de overheid is juist goed, daar is vrijwel iedereen het mee eens. Maar Willem Engel gaat wel wat verder dan dat. Namelijk door structureel nepnieuws te verspreiden, door een verdienmodel te maken van ophitserij en bedrog. Wat vind jij eigenlijk van het feit dat hij van het geld van donaties die aan hem zijn gedaan een stuk grond in Spanje heeft gekocht en dit geld niet heeft ingezet voor de strijd tegen het beleid? En heb je toevallig een overzichtje van alle rechtszaken die Willem Engel heeft gevoerd, desnoods een puntentelling waarmee duidelijk wordt in hoeveel rechtszaken de rechters hem gelijk hebben gegeven en in hoeveel rechtszaken de rechters niet meegingen in zijn verhaal?
pi_202393860
Die vieze dreads zijn al een aangifte waard.
pi_202393950
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jij beweert toch jurist te zijn? Dan snap je hopelijk zelf ook dat - of het concrete voorbeeld dat je geeft nou wel of niet waar is - dat niet wil zeggen dat Willem Engel verder niets te verwijten valt? Of deugt een Holleeder ook gelijk als 'ie in één zaak is vrijgesproken?

Het kritisch volgen van de overheid is juist goed, daar is vrijwel iedereen het mee eens. Maar Willem Engel gaat wel wat verder dan dat. Namelijk door structureel nepnieuws te verspreiden, door een verdienmodel te maken van ophitserij en bedrog. Wat vind jij eigenlijk van het feit dat hij van het geld van donaties die aan hem zijn gedaan een stuk grond in Spanje heeft gekocht en dit geld niet heeft ingezet voor de strijd tegen het beleid? En heb je toevallig een overzichtje van alle rechtszaken die Willem Engel heeft gevoerd, desnoods een puntentelling waarmee duidelijk wordt in hoeveel rechtszaken de rechters hem gelijk hebben gegeven en in hoeveel rechtszaken de rechters niet meegingen in zijn verhaal?
Ik snap niet waarom het relevant is dat hij een stuk grond in Spanje heeft gekocht.

Als Holleeder een rechtszaak tegen de overheid wint heeft hij alle recht om te zeggen dat wat zij zeggen niet kloppen. Als de overheid bijv zegt dat er maar 40 km mag worden gereden per ministeriele regeling en Holleeder wint de zaak dan heeft hij het recht om te zeggen dat wat de overheid zegt niet klopt.

Wees blij dat er mensen zijn als Willem Engel. Ik lees te vaak dat mensen naar de rechter stappen, gelijk krijgen en dat het jaren duurt voordat het vonnis wordt uitgevoerd of helemaal niet. De overheid met Rutte heeft schijt aan de rechtsstaat. Dat is ook wat er mis ging in de Toeslagenschandaal, waarom zou je als Belastingdienst netjes slachtoffers vergoeden of alle documenten indienen waar om gevraagd wordt door de rechters of Tweede Kamer.
pi_202394002
Hou toch op met die rechtstaat. We willen oorlog en daarna een dictator aan de macht, die iedereen oppakt die niet doet wat ik wil.
Eens kijken
pi_202394069
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:25 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom het relevant is dat hij een stuk grond in Spanje heeft gekocht.

Als Holleeder een rechtszaak tegen de overheid wint heeft hij alle recht om te zeggen dat wat zij zeggen niet kloppen. Als de overheid bijv zegt dat er maar 40 km mag worden gereden per ministeriele regeling en Holleeder wint de zaak dan heeft hij het recht om te zeggen dat wat de overheid zegt niet klopt.

Wees blij dat er mensen zijn als Willem Engel. Ik lees te vaak dat mensen naar de rechter stappen, gelijk krijgen en dat het jaren duurt voordat het vonnis wordt uitgevoerd of helemaal niet. De overheid met Rutte heeft schijt aan de rechtsstaat. Dat is ook wat er mis ging in de Toeslagenschandaal, waarom zou je als Belastingdienst netjes slachtoffers vergoeden of alle documenten indienen waar om gevraagd wordt door de rechters of Tweede Kamer.
Durf je het aan om in dit topic eens wat andere beweringen van Engel te bespreken? Ik kan ergens deze week weleens een stuk of 20 tweets of andere vormen van uitlatingen van Willem Engel posten en dan mag jij (als jurist) ze eens even beoordelen op een aantal aspecten. Deal?
pi_202394079
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:32 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Durf je het aan om in dit topic eens wat andere beweringen van Engel te bespreken? Ik kan ergens deze week weleens een stuk of 20 tweets of andere vormen van uitlatingen van Willem Engel posten en dan mag jij (als jurist) ze eens even beoordelen op een aantal aspecten. Deal?
prima
pi_202394181
Hij schijnt door de AIVD betaald te worden. Weet iemand daar meer van.

Ingrid uit Twente zei dat op facebook.
pi_202394337
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:41 schreef Duiveltja het volgende:
Hij schijnt door de AIVD betaald te worden. Weet iemand daar meer van.

Ingrid uit Twente zei dat op facebook.
Karin was dat!!!!!

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202394354
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2021 16:58 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Een klap in het gezicht van de slachtoffers van de duizenden zedenzaken die jaarlijks op de plank liggen.
Zeker weten, als je nagaat hoe vaak Willem Engel in zijn eentje ervoor zorgde dat die duizenden zedenzaken nog langer op de plank blijven liggen.
pi_202394443
AIVD'ers worden niet eens vervolgd :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202394609
Willem Engel doet niet aan marketing, dat wordt voor hem gedaan
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202394709
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:10 schreef KroketBroodje het volgende:
Willem Engel doet niet aan marketing, dat wordt voor hem gedaan
Niet nodig aangezien zijn achterban het nodige intellect ontbreekt.
  maandag 29 november 2021 @ 18:38:13 #52
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202394905
quote:
4s.gif Op maandag 29 november 2021 14:50 schreef aloa het volgende:
Enkeltje Siberië :r
Of in elk geval --> Engeland.
  maandag 29 november 2021 @ 19:09:34 #53
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_202395327
quote:
6s.gif Op maandag 29 november 2021 18:38 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Of in elk geval --> Engeland.
Schopje over de rand van de aarde :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_202395376
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef Strijder_ het volgende:
Kansloos. Deze man verdient een standbeeld.
deze man verdient niets, hij gapt alleen maar.
of was je dat stuk land alweer vergeten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202395407
Ben alleen niet zo zeker dat Engel daadwerkelijk vervolgd gaat worden, laat staan gestraft. Er mag helaas een hele hoop onder de vrijheid van meningsuiting.

De financiele misstanden zijn al eerder voor een rechter geweest, naar aanleiding van het bevriezen van de tegoeden van Engel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202395408
Die Engnek kan mij niet hard genoeg aagepakt worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 november 2021 @ 19:20:00 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202395478
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben alleen niet zo zeker dat Engel daadwerkelijk vervolgd gaat worden, laat staan gestraft. Er mag helaas een hele hoop onder de vrijheid van meningsuiting.

De financiele misstanden zijn al eerder voor een rechter geweest, naar aanleiding van het bevriezen van de tegoeden van Engel.
Ben ik ook bang voor. Er komt geen vervolging omdat het een nog lopend onderzoek in de weg zit of er komt geen vervolging omdat het geen kans van slagen heeft.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202395509
Wat kost dat ons allemaal wel niet, dat misbruik van de rechtsstaat van Willem Engel?

Zijn er geen goedkopere oplossingen om zulke mensen onschadelijk te maken? Vroeger kon dat toch ook?
  maandag 29 november 2021 @ 19:45:55 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202395802
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:40 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Wacht maar, jouw tijd komt nog wel....
Het is nu 19:45, beter schieten ze op.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202396151
Ik teken dit soort dingetjes niet vaak, maar godverdomme wat zou ik die gast graag achter de tralies zien. Al is het maar voor het precedent dat je niet zomaar alles kan roepen wat je wil zonder consequenties.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 29 november 2021 @ 20:15:02 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202396359
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:07 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Zeg ik iets raars? Begin dit jaar won Viruswaarheid de rechtszaak tegen de staat ivm de avondklok. Engel riep hierbij op om de regels niet meer te volgen omdat de rechter hem gelijk gaf. Of bestaat de rechterlijke macht volgens jou niet?
De staat paste het aan en toen mocht het wel.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202396554
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:56 schreef Starhopper het volgende:
De kloof tussen de kampen in het coronadebat lijkt met de dag groter te worden.
Wat een onzin om te doen alsof alle ongevaccineerden achter Willem Engel aanlopen.
Wellicht verdient de man een rechtsvervolging, maar die implicatie is echt absurd.

Ik heb hier op FOK! in discussies over vaccinatie heel wat rare uitspraken gelezen, maar ik heb geen enkele keer iemand zich zien beroepen op uitspraken van deze figuur.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202398245
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wat een onzin om te doen alsof alle ongevaccineerden achter Willem Engel aanlopen.
Wellicht verdient de man een rechtsvervolging, maar die implicatie is echt absurd.

Ik heb hier op FOK! in discussies over vaccinatie heel wat rare uitspraken gelezen, maar ik heb geen enkele keer iemand zich zien beroepen op uitspraken van deze figuur.
Ik ben ook nog steeds niet gevaccineerd, maar van figuren als Engel gaan mijn nekharen overeind staan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202398262
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik ben ook nog steeds niet gevaccineerd, maar van figuren als Engel gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik ben zelf ook niet gevaccineerd. En hoor voor het eerst over Engel. Ik weet ook niet wat voor uitspraken hij allemaal gedaan heeft. Wat zei die bijvoorbeeld waardoor je nekharen overeind gingen?
pi_202398517
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:39 schreef nickbootje het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook niet gevaccineerd. En hoor voor het eerst over Engel. Ik weet ook niet wat voor uitspraken hij allemaal gedaan heeft. Wat zei die bijvoorbeeld waardoor je nekharen overeind gingen?
Bekijk maar eens wat beelden op Youtube, ik vind het een beetje als een sekteleider.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202400755
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik teken dit soort dingetjes niet vaak, maar godverdomme wat zou ik die gast graag achter de tralies zien. Al is het maar voor het precedent dat je niet zomaar alles kan roepen wat je wil zonder consequenties.
Waarom? Tenminste iemand die durft de crisiswetten te toetsen bij de rechter.
pi_202413798
twitter

twitter
pi_202415393
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 07:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Waarom? Tenminste iemand die durft de crisiswetten te toetsen bij de rechter.
Als je keer op keer verliest ben je niet aan het toetsen maar aan het dwarsliggen. Het is een crisis, dat vraagt soms om wat snellere en drastischer maatregelen.

Bovendien is ie vooral aan het opruien en dat is wat hem echt kwalijk wordt genomen.
  woensdag 1 december 2021 @ 08:52:13 #69
3542 Gia
User under construction
pi_202415394
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:39 schreef nickbootje het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook niet gevaccineerd. En hoor voor het eerst over Engel. Ik weet ook niet wat voor uitspraken hij allemaal gedaan heeft. Wat zei die bijvoorbeeld waardoor je nekharen overeind gingen?
Dat zwangeren zich vooral NIET moeten laten vaccineren, omdat het leidt tot miskramen.

Bijvoorbeeld.
pi_202418205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zwangeren zich vooral NIET moeten laten vaccineren, omdat het leidt tot miskramen.

Bijvoorbeeld.
wat kwalijk is gegeven de veel virussen waarvoor ingeent kan worden schadelijk kunnen zijn bij zwangere vrouwen.
  woensdag 1 december 2021 @ 13:14:21 #71
3542 Gia
User under construction
pi_202418354
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
wat kwalijk is gegeven de veel virussen waarvoor ingeent kan worden schadelijk kunnen zijn bij zwangere vrouwen.
Ik begrijp deze zin niet zo goed, denk ik.
In elk geval is het beter om te vaccineren tegen Corona, dan Corona te krijgen als zwangere vrouw.
pi_202422450
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:03 schreef Heph844 het volgende:
Flikker op met het strafrecht misbruiken voor je media-offensiefjes :r Wat een kut-trend is dat zeg
Sommige mensen moet je met hun eigen wapens te lijf gaan. Al hoeft het OM niet bij binnenkomst de rechters te wraken en met de handen een hart voor de borst te vormen.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 10:56:57 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203297682
quote:
OM start onderzoek naar collectieve aangifte tegen Willem Engel

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie start een onderzoek naar de collectieve aangifte tegen Willem Engel, voorman van actiegroep Viruswaarheid, die door 22.581 mensen ondertekend is. Het OM bevestigt dat na een bericht van initiatiefnemer van de aangifte Norbert Dikkeboom.



Dikkeboom begon vorig jaar een burgerinitiatief omdat Engel zich volgens hem schuldig maakt aan opruiing, verspreiding van medische desinformatie, oplichting, uitingen met een terroristisch oogmerk en bedreiging. Hij omschrijft de Viruswaarheid-oprichter als „een buitengewoon storende factor in het debat rond de coronacrisis en de bijbehorende maatregelen” en vindt dat Engel angst en verdeeldheid zaait onder de bevolking met zijn uitlatingen. In december overhandigde Dikkeboom de collectieve aangifte aan het OM in Rotterdam.

„Na de aangifte blijkt er genoeg aanleiding voor een oriënterend onderzoek. De politie zal dat uitvoeren. De officier van justitie zal daarna beslissen of er sprake is van een bewijsbaar strafbaar feit en over wordt gegaan tot vervolging”, aldus een woordvoerder van het OM.

De laatste aanklacht, bedreiging, heeft Dikkeboom in januari nog aan de aangifte toegevoegd, na uitspraken van hoofdofficier van justitie Michiel Zwinkels in EenVandaag. In een item over politici die bedreigd worden zei Zwinkels dat hij uitspraken over tribunalen „echt gevaarlijk” vindt.

’Verkapte doodsbedreigingen’
„Dat zijn verkapte doodsbedreigingen en zo zien wij dat ook”, zei Zwinkels in de uitzending begin januari. Uitspraken als „jouw tijd komt nog wel” of „je moet je gaan verantwoorden voor een tribunaal” komen volgens de hoofdofficier al snel in de buurt van een strafbare doodsbedreiging. „Daar vervolgen wij ook mensen voor, en daar worden mensen ook voor veroordeeld door de rechter.”

Dikkeboom verzamelde daarna naar eigen zeggen zo’n vijftig voorbeelden van uitspraken van Engel over tribunalen. „Hij heeft het er te pas en te onpas over, bij demonstraties met grote groepen mensen, maar ook online.” Volgens Dikkeboom heeft het OM het document toegevoegd aan het dossier van de aangifte.

Engel zei eerder dat hij van mening is dat de aangifte vals is: volgens hem staan er geen strafbare feiten in. „Ik probeer het debat scherp te voeren, maar ga nooit over de lijn”, zo liet hij eerder weten. De Viruswaarheid-voorman deed op zijn beurt aangifte tegen Dikkeboom wegens smaad en laster.

Een woordvoerder van het OM kon nog niets zeggen over de duur van het oriënterende onderzoek.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-tegen-willem-engel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204099556
https://nos.nl/artikel/24(...)gepakt-voor-opruiing

quote:
Activist Willem Engel opgepakt voor opruiing

In Rotterdam is activist Willem Engel opgepakt op verdenking van opruiing. Hij wordt ervan verdacht dat hij gedurende een lange periode opruiende coronagerelateerde berichten heeft geplaatst op sociale media.

Engel wordt gezien als het gezicht van de anti-coronamaatregelenbeweging in Nederland. Hij wordt vrijdag voorgeleid.

Later meer
  woensdag 16 maart 2022 @ 12:16:18 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204099689
Op naar gerechtigheid.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 16 maart 2022 @ 14:34:53 #76
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_204101303
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_206152807
Zitting in deze zaak is momenteel aan de gang, zie tweets van Saskia Belleman:
https://twitter.com/SaskiaBelleman

En livestream vanuit de rechtbank: https://streams.nfgd.nl/zitting-30-september-rechtbank-rotterdam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')