abonnement Unibet Coolblue
pi_202385556
62% van de zwitsers heeft voor de 3G corona pas gestemd. Het referendum kwam er vanwege het relatief grote aantal tegenstanders van de wet. Relatief weinig zwitsers zijn gevaccineerd en wat er gebeurt als ook daar de IC's beginnen vol te raken maakt mij wel nieuwsgierig. Hoe zou daarmee worden omgegaan in Zwitserland?
Voor het 1st werd er rekening gehouden met oproer bij het parlementsgebouw maar daartoe is het niet gekomen.

quote:
Zwitsers steunen wet coronapas in referendum

De Zwitsers staan in meerderheid achter de wet die het gebruik van de coronapas mogelijk maakt. Tegenstanders hadden een referendum afgedwongen, maar uit exitpolls blijkt dat de pas voor toegang tot onder meer restaurants en evenementen zoals verwacht in stand kan blijven.
Het certificaat dat aantoont of iemand is gevaccineerd, hersteld of negatief is getest komt volgens critici neer op een verplichting tot vaccinatie. Uit peilingen werd eerder duidelijk dat ongeveer zes op de tien Zwitsers erachter staan. De wet, die eerder dit jaar werd goedgekeurd, geeft de regering de mogelijkheid uitzonderlijke maatregelen in te voeren om de corona-epidemie te bestrijden.

Uit vrees voor protesten heeft de politie het gebied geblokkeerd waar de regering en het parlement in de hoofdstad Bern zijn gevestigd. De bevolking kreeg nog twee andere onderwerpen voorgelegd. Een voorstel voor meer loon voor zorgpersoneel kan op een meerderheid rekenen. Een plan om federale rechters via loting te selecteren uit een groep kandidaten werd verworpen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202385581
Het kan natuurlijk zo zijn dat Zwitserland in tegenstelling tot Nederland hun zorg wél op orde heeft.
pi_202385676
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 23:20 schreef dycto het volgende:
Het kan natuurlijk zo zijn dat Zwitserland in tegenstelling tot Nederland hun zorg wél op orde heeft.
Duitsland heeft zijn zorg behoorlijk op orde maar daar worden al behandelingen uitgesteld en patienten overgevlogen. De IC belasting in Zwitserland loopt op maar is nog niet terug op de piek van 47% op de IC was corona gerelateerd.

quote:
Auslastungsgrad von Intensivstationen durch Corona-Patienten in der Schweiz seit dem 30. März 2020
Laut dem Schweizer Bundesamt für Gesundheit (BAG) lag die Auslastung der Intensivstationen durch COVID-19-Patienten in Schweizer Krankenhäusern zum Zeitpunkt des 23. November 2021 bei insgesamt 19,5 Prozent.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 28-11-2021 23:42:05 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202385692
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 23:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Duitsland heeft zijn zorg behoorlijk op orde maar daar worden al behandelingen uitgesteld en patienten overgevlogen. De IC belasting in Zwitserland loopt op maar is nog niet terug op de piek van 47% op de IC is corona gerelateerd.
[..]

Dus heeft Duitsland de zorg blijkbaar niet op orde.
pi_202385710
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 23:31 schreef dycto het volgende:

[..]
Dus heeft Duitsland de zorg blijkbaar niet op orde.
Niet meer, IC capaciteit kan groot zijn maar is nergens oneindig. Het dralen met maatregelen vanwege coalitievorming heeft de zaak ook niet bevorderd. Er gaan nu steeds meer stemmen op voor vaccinatieplicht in Duitsland van links tot rechts van het politiek spectrum.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202385896
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 23:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet meer, IC capaciteit kan groot zijn maar is nergens oneindig. Het dralen met maatregelen vanwege coalitievorming heeft de zaak ook niet bevorderd. Er gaan nu steeds meer stemmen op voor vaccinatieplicht in Duitsland van links tot rechts van het politiek spectrum.
Een onnodige maatregel waar ik mij als driemaal gevaccineerde extreem tegen verzet.

Capaciteit is nergens oneindig maar dat er voldoende staten in Europa zijn waar de capaciteit nog prima in orde en de vaccinatiegraad soms extreem lager is zegt genoeg. Overheidsfalen in optima forma en ooeens is de perfecte zondebok gevonden.
pi_202385939
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 23:52 schreef dycto het volgende:

[..]

Capaciteit is nergens oneindig maar dat er voldoende staten in Europa zijn waar de capaciteit nog prima in orde en de vaccinatiegraad soms extreem lager is zegt genoeg.
Waar in europa is de vaccinatiegraad extreem laag en is er tevens weinig IC belasting?

[ Bericht 10% gewijzigd door Digi2 op 29-11-2021 00:22:52 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202462080
Zwitserland beweegt zich nu ook richting code zwart. 80% van de IC-bedden is al bezet. Ik vraag me af of er straks een referendum komt met als mogelijke keuze algehele lockdown of triage?
quote:
Schweizer Corona-Maßnahmen

Ab Sonntag gilt die Schweiz als Hochrisikogebiet. Nach langem Zögern reagiert die Schweizer Regierung jetzt mit neuen landesweiten Maßnahmen. Unter anderem werden die Einreisebedingungen verschärft.

Noch vor wenigen Tagen sah der Schweizer Gesundheitsminister Alain Berset "keinen Handlungsbedarf" für eine landesweite Verschärfung der Schutzmaßnahmen - nun macht er die Kehrtwende: "Die Lage ist sehr ernst. Wir müssen den Trend ausbremsen, und das kann nur funktionieren, wenn alle mitmachen."

Eine Sieben-Tage-Inzidenz von über 600 und zu mehr als 80 Prozent ausgelastete Intensivstationen zwingen die Regierung in Bern zum Handeln. "Der Druck ist sehr hoch, sehr kritisch", so Berset.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:43:01 #9
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202462926
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 23:52 schreef dycto het volgende:

[..]
Een onnodige maatregel waar ik mij als driemaal gevaccineerde extreem tegen verzet.

Capaciteit is nergens oneindig maar dat er voldoende staten in Europa zijn waar de capaciteit nog prima in orde en de vaccinatiegraad soms extreem lager is zegt genoeg. Overheidsfalen in optima forma en ooeens is de perfecte zondebok gevonden.
Ik kan je zeggen dat je in NL nooit het juiste aantal bedden had om helemaal geen maatregelen te nemen. Ik snap echt de mensen niet die naar de overheid blijven wijzen, we zullen er toch met z'n allen uit moeten komen en dan naar de regering wijzen vind ik wat makkelijk en flauw. Geen enkel land kan dit soort dingen aan, vandaar dat de hele wereld in de ban is van corona. Of heeft Rutte dit overal veroorzaakt?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202463495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik kan je zeggen dat je in NL nooit het juiste aantal bedden had om helemaal geen maatregelen te nemen. Ik snap echt de mensen niet die naar de overheid blijven wijzen, we zullen er toch met z'n allen uit moeten komen en dan naar de regering wijzen vind ik wat makkelijk en flauw. Geen enkel land kan dit soort dingen aan, vandaar dat de hele wereld in de ban is van corona. Of heeft Rutte dit overal veroorzaakt?
Jij wil na een gezondheidscrisis waar men inmiddels bijna twee jaar ervaring heeft niet naar door de overheid veroorzaakte problemen kijken maar blijft liever wijzen op nog geen 10% van de bevolking die geen prik heeft gehad en relevant is? :D

ok
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:38:19 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202463587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:29 schreef dycto het volgende:

[..]
Jij wil na een gezondheidscrisis waar men inmiddels bijna twee jaar ervaring heeft niet naar door de overheid veroorzaakte problemen kijken maar blijft liever wijzen op nog geen 10% van de bevolking die geen prik heeft gehad en relevant is? :D

ok
Dat is jouw aanname.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202464558
De problemen spelen zich vooral af in Westerse landen, heeft weinig met IC capaciteit te maken. meer met ouderdom waarschijnlijk of politiek.
Plaats hier uw advertentie
pi_202465843
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik kan je zeggen dat je in NL nooit het juiste aantal bedden had om helemaal geen maatregelen te nemen. Ik snap echt de mensen niet die naar de overheid blijven wijzen, we zullen er toch met z'n allen uit moeten komen en dan naar de regering wijzen vind ik wat makkelijk en flauw. Geen enkel land kan dit soort dingen aan, vandaar dat de hele wereld in de ban is van corona. Of heeft Rutte dit overal veroorzaakt?
Zweden, VK, Spanje.
  zaterdag 4 december 2021 @ 18:19:29 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202467746
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:19 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Zweden, VK, Spanje.
Die hebben dan ook allemaal maatregelen genomen, of niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202467779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die hebben dan ook allemaal maatregelen genomen, of niet?
zweden niet, spanje alleen mondkapjes en vk booster op tijd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')