quote:Maandag is ook nog voor 1 juli he, dus ik zou gewoon blijven hopen als ik jou was
Op vrijdag 27 juni 2003 18:45 schreef Tempest het volgende:
Ik heb alles netjes in laten vullen door een bureau en papieren gekregen dat ik 1456 euro terug ga krijgen. Alles was netjes voor 1 apr gergeld dus zou ik mn geld voor 1 jul krijgen, nu nog niks. Moet ik de hoop opgeven of zou het ook kunnen zijn dat ik het volgende week gewoon krijg ?
Ik heb trouwens nog niet eens gehoord hoeveel ik terug krijg, dus echt snel zijn ze niet. door een belastingconsulente ingevuld en eind maart opgestuurd. Tot op heden nog niks gehoord, terwijl mijn ouders al een week of 3 geleden bericht kregen wat ze terug krijgen, terwijl hun aangifte enkele dagen later dan de mijne was opgestuurd. ... Maar ja, ze zullen wel niet zo snel zijn bij de belastingdienst. Uiteindelijk zijn het toch nog altijd ambtenaren.
quote:Geef ze nog tot 4 juli dit antwoord kreeg ik ook
Op maandag 30 juni 2003 20:21 schreef DaMart het volgende:
Nog steeds niks gehoord... dus morgen ga ik maar eens een ambtenaartje wakker bellen
Of is er wel een goede verklaring voor?
quote:De enige verklaring die ik kan bedenken is dat het ambtenaren zijn... mijn aangifte is eind maart weggegaan en ook tot op heden nog niks gehoord....
Op maandag 30 juni 2003 22:56 schreef Potlood het volgende:
Eind januari (!!!!!) opgestuurd, en tot op heden nog WERKELIJK NIETS gehoord!! Wat zijn dat voor gasten, zeg! Al meerdere keren gebeld, steeds dezelfde lulsmoes te horen gekregen (voor 1 april ingeleverd, blablablabla). De laatste keer werd er, na buitengewoon veel (!) aandringen, wel nagekeken dat mijn aangifte ontvangen was in januari. Wat een gigantische rotzooi is het daar!Of is er wel een goede verklaring voor?
quote:Als je na 4 juli nog niks hebt gehoord kan je iig bellen en krijg je een persoon aan de lijn.
Op dinsdag 1 juli 2003 09:35 schreef Tempest het volgende:
Ik ook nog niks gehoord terwijl alles optijd was, maar dan vraag ik me af, ik zie dat jullie het hier over 4 juli hebben. Stel dat het 4 juli nog niet binnen is, heeft het dan zin om ff bij belastingkantoor langs te gaan of lachen ze je dan toch uit daar en zeggen ze dat komt vanzelf wel?
Aangifte over 2002 nog NIKS van gehoord
quote:
Belastingdienst traag met teruggaveDEN HAAG - De Belastingdienst is dit jaar in veel gevallen te traag met het betalen van de voorlopige teruggaaf. Beloofd was dat mensen die voor 1 april hun aangifte hadden ingediend, bij teruggaaf het geld voor 1 juli zouden ontvangen. Dat is in veel gevallen niet gebeurd.
Minister Zalm van Financiėn heeft woensdag in een brief aan de Tweede Kamer toegegeven dat er achterstanden zijn. Het gaat om ongeveer 245.000 belastingplichtigen, die nog geen bericht hebben gekregen van hun aangifte. Zalm zegt in de brief toe dat de meesten in de loop van volgende week een bericht hebben ontvangen. Ongeveer 75.000 personen zullen langer moeten wachten, mogelijk enkele weken.
De oorzaak van de vertraging is volgens een woordvoerder van Financiėn niet eenduidig. Belastingplichtigen vullen soms hun aangifte niet goed in maar het kan ook zijn dat er bij de Belastingdienst fouten worden gemaakt.
Bron: www.nu.nl
Het is niet eerlijk. Vriendin heeft haar voorlopige teruggaaf al gehad en ikkuh niet!!! ![]()
(Aangifte tegelijk gepost.)
Het schijnt dus dat er een aantal electronische aangiften kwijt zijn.
Wij moeten fiks terugkrijgen, maar mooi nog niks gehoord.
Onze aangifte kan op dit moment nog niet leiden tot een teruggave of terugbetaling. Zogauw alle gegevens gecontroleerd zijn, zal er een definitieve aanslag gestuurd worden. Hierbij kan afgeweken worden van de gegevens zoals wij ze ingestuurd hebben. In dat geval ontvangen we daarover een brief.
Gaat het er nu om dat ze niet weten wat te doen met de lijfrente-aftrek? Dan kunnen ze toch wel een voorlopige teruggave doen! Of is onze aangifte kwijt?
Dit slaat toch nergens op! Er zijn mensen die de belastingteruggave hebben meegerekend als vakantiegeld. Normaal heb je dat voor 1 juli.
Mijn moeder heeft op dezelfde dag, ook electronisch aangifte gedaan. Zij moet bijbetalen en wel voor 28 juli! Terwijl wij maar af moeten wachten wanneer we ons geld krijgen.
Trouwens, als de lijfrente niet meer aftrekbaar is, maken we die polis meteen premievrij. Kan die 1000 Euro ook wel op een andere manier sparen en dan hoef ik er later tenminste ook niet nog een keer belasting over te betalen.
Belastingdienst.
quote:Als je gewoon een baan hebt, dan is het slim om aangifte te doen als je bepaalde aftrekposten hebt. Zoals een eigen huis. Je kunt dan geld terugkrijgen van de belasting.
Op donderdag 24 juli 2003 22:40 schreef pro_jeex het volgende:
Is aagifte doen verplciht en wat zijn de eventuele risico's bij het wel of niet doen van aangifte.
Als je als zelfstandige werkt of een wisselend inkomen hebt, moet je aangifte doen, omdat je dan geen vast inkomen hebt. Je moet dan vooraf belasting betalen over een geschat inkomen. Na de aangifte wordt dan berekend of je te veel of te weinig hebt betaald.
quote:Belastingaangifte is verplicht op het moment dat je door de inspecteur uitgenodigd wordt een aangifte te doen. M.a.w. wanneer je van de belastingdienst een aangiftebiljet toegestuurd krijgt, moet je aangifte doen. Dit moet dan voor 1 april.
Op donderdag 24 juli 2003 22:40 schreef pro_jeex het volgende:
Is aagifte doen verplciht en wat zijn de eventuele risico's bij het wel of niet doen van aangifte.
Als je niets toegestuurd krijgt, ben je over het algemeen niet verplicht om aangifte te doen (er zijn uitzonderingen), maar dat is vaak wel handiger. In dat gaval mag je tot 3 jaar na het aangiftejaar, je geld terug vragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |