abonnement Unibet Coolblue
pi_202379044
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:39 schreef Elvi het volgende:

[..]
Toch bijzonder dat mensen dik zijn met een vaccinatie vergelijken.

Bij mijn weten is dik zijn namelijk niet besmettelijk voor anderen, en kun je dik zijn niet voorkomen met 2 gratis vaccinaties.
Dik zijn kan je heel makkelijk voorkomen door niet te eten. Is ook gratis en hoef je verder geen extra dingen voor te doen.
Wat is meer moeite. Iets doen (vaccinaties halen, waar je misschien wel reiskosten aan kwijt ben) of iets niet doen.
  zondag 28 november 2021 @ 15:58:41 #202
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202379058
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan liever mondkapjes, die XL condooms die we hier hebben liggen zijn te groot voor m'n neus en mond :D :+
[..]
Vooral bij de kinderen zit de groei er in zie ik. Maar we doen verder niks met die conclusie :+
XL condooms? Ja? :D

Sowieso condooms.. :') dan maar geen sex.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202379059
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan liever mondkapjes, die XL condooms die we hier hebben liggen zijn te groot voor m'n neus en mond :D :+

Ja, dom... Ik hield ff geen rekening met de gemiddelde FOK!ker.. ;)
pi_202379060
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 15:54 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Volgens mij zijn het voornamelijk mensen met overgewicht+covid die op de ic belanden, dus sporten zal daar in vergelijking vast in meevallen ;)
[..]
Sorry hoor, maar dat vind ik echt een non-argument, helemaal van iemand die het blijkbaar wel normaal vind om op te roepen dat ik maar onder dwang een prik moet krijgen.

Ze hoeft verder niet keihard te sporten maar ze doet niet eens moeite, dit is iemand die daarnaast ook nog eens loopt te verkondigen dat dik zijn normaal/gezond is. Wat compleet debiel is.
Tsja, het blijft natuurlijk een afweging tussen hoe groot de inbreuk op iemands rechten is en wat het uiteindelijke resultaat is. En die balans pakt een stuk positiever uit bij een vaccinatieplicht. Het is een kleinere inbreuk op iemands rechten dan de noodzakelijke maatregelen om iemand af te laten vallen (zeker binnen een kort tijdsbestek) en het heeft een veel grotere impact op de kans om in het ziekenhuis of de IC te komen met covid.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 15:59:37 #205
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379068
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:57 schreef opreis het volgende:

[..]
Dik zijn kan je heel makkelijk voorkomen door niet te eten. Is ook gratis en hoef je verder geen extra dingen voor te doen.

Tijd geleden dat ik zo'n onzinpost voorbij heb zien komen. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 28 november 2021 @ 16:00:33 #206
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202379077
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
XL condooms? Ja? :D

Sowieso condooms.. :') dan maar geen sex.
Ik ben een FOK! user he. Je bent XL of je bent het niet. :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 16:01:00 #207
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202379082
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:57 schreef Elvi het volgende:

[..]
Ik ben ook geen fan van haar hoor. Maar dat heeft meer met haar meningen dan haar uiterlijk te maken.

Ik vind echter nog steeds dat je geen vergelijking kunt maken. Het 1 is zeer complex en als het niet zo was dan had niemand overgewicht want de meeste mensen vinden het toch echt superkut om dik te zijn. Het ander is een gratis vaccin wat je kunt nemen zodat de IC niet massaal vollopt met superbesmettelijke patiënten.
Ik maak dan ook geen vergelijking tussen vaccineren en overgewicht, ik maak een vergelijking tussen je beroepen op "MIJN VRIJHEID!" als het gaat om je "keuze" je overgewicht te accepteren en je te beroepen op het inperken van de vrijheid van een anders als diegene zich niet aan de keuzes van ten Broeke houdt.

Ik zou ook voor vaccineren kiezen, maar ik heb wat moeite met de argumenten die zij aandraagt, zeker aangezien ze die argumenten wanneer het haar uitkomt links laat liggen.

Maargoed, ten Broeke kan vinden wat ze wil, ik ben er over 't algemeen best gelukkig mee dat ik 'r niet op Twitter voorbij zie komen :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 28 november 2021 @ 16:02:27 #208
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202379093
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, het blijft natuurlijk een afweging tussen hoe groot de inbreuk op iemands rechten is en wat het uiteindelijke resultaat is. En die balans pakt een stuk positiever uit bij een vaccinatieplicht. Het is een kleinere inbreuk op iemands rechten dan de noodzakelijke maatregelen om iemand af te laten vallen (zeker binnen een kort tijdsbestek) en het heeft een veel grotere impact op de kans om in het ziekenhuis of de IC te komen met covid.
Elke vorm van dwang is gewoon debiel, of dat nu over een vaccinatie gaat of iemand verplicht laten afvallen.
Als we die lijn passeren is het einde namelijk zoek.
pi_202379094
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan me niet wijs maken dat een gastheer nog 4 maanden blijft leven met onbehandeld HIV en Corona.
Waarom onbehandeld? Eens ze ziek worden belanden ze in het ziekenhuis. Maar dan kan het nog maanden duren voor ze virus-vrij zijn of overlijden.
Al die superbacteriën die tegen de meeste antibiotica resistent zijn (MRSA etc) ontstaan ook in ziekenhuizen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 16:06:26 #210
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202379135
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Waarom onbehandeld? Eens ze ziek worden belanden ze in het ziekenhuis. Maar dan kan het nog maanden duren voor ze virus-vrij zijn of overlijden.
Al die superbacteriën die tegen de meeste antibiotica resistent zijn (MRSA etc) ontstaan ook in ziekenhuizen.
Maar ze gaan dan toch pas naar huis als ze hersteld zijn? En tijdens behandeling liggen ze (neem ik aan) geïsoleerd in het ziekenhuis. Dan is het toch niet logisch dat het daar vandaan komt?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 16:07:07 #211
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202379146
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, het blijft natuurlijk een afweging tussen hoe groot de inbreuk op iemands rechten is en wat het uiteindelijke resultaat is. En die balans pakt een stuk positiever uit bij een vaccinatieplicht. Het is een kleinere inbreuk op iemands rechten dan de noodzakelijke maatregelen om iemand af te laten vallen (zeker binnen een kort tijdsbestek) en het heeft een veel grotere impact op de kans om in het ziekenhuis of de IC te komen met covid.
Neemt niet weg dat er veel meer gedaan kan worden om mensen te helpen met afvallen, maar dat is een hele andere discussie :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202379171
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat er veel meer gedaan kan worden om mensen te helpen met afvallen, maar dat is een hele andere discussie :)
Volgens mij wordt daar al best veel aan gedaan toch?
In mijn omgeving vlogen voor de crisis de GBP's als warme broodjes over de toonbank.
pi_202379186
Asha zal door haar 'stofwisselingsziekte' vast ook heel wat druk op de zorgbedden creëren.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 16:10:18 #214
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202379190
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Volgens mij wordt daar al best veel aan gedaan toch?
In mijn omgeving vlogen de GBP's als warme broodjes over de toonbank.
In het kader van preventie. Groente/fruit BTW-vrij maken, sporten/personal trainers etc onderdeel van ziektekosten om mensen te helpen.

Uiteindelijk wil je naar een scenario dat je een GBP voorkomt lijkt me.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202379208
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
In het kader van preventie. Groente/fruit BTW-vrij maken, sporten/personal trainers etc onderdeel van ziektekosten om mensen te helpen.

Uiteindelijk wil je naar een scenario dat je een GBP voorkomt lijkt me.
Eens. :Y
Heb me ook wel eens afgevraagd wat het voortraject van zo'n (best zware) ingreep is.
pi_202379212
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 15:12 schreef Za het volgende:

[..]
South African doctors seeing younger COVID-19 patients with more severe disease
As the world grapples with the emergence of the new variant of COVID-19, scientists in South Africa ⤔ where omicron was first identified ⤔ are scrambling to combat its spread across the country.

“Young people, in their 20s to just over their late 30s, are coming in with moderate to severe disease, some needing intensive care. About 65% are not vaccinated and most of the rest are only half-vaccinated,” said Mathivha. “I'm worried that as the numbers go up, the public health care facilities will become overwhelmed.”
https://www.cp24.com/worl(...)re-disease-1.5684008
En ergens anders vind je weer dat het milder is en wordt het tegengesproken. Er wordt zo veel over geluld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202379214
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Koopmans zei eerder vandaag dat deze variant waarschijnlijk in een ander land is ontstaan. Toch begrijp ik het dan niet. Hoe kan het zo zijn dat er mutaties in zitten die niet in de Alpha/Delta variant zaten maar alleen in de originele Wuhanvariant. Dan zou deze variant ontstaan moeten zijn vanuit het originele virus.
Ander land dan Zuid-Afrika, of dan Botswana (waar het eerste geval gevonden werd)?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:12:55 #218
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379217
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Eens. :Y
Heb me ook wel eens afgevraagd wat het voortraject van zo'n (best zware) ingreep is.
https://www.mmc.nl/obesitascentrum/voortraject-en-screening/
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 28 november 2021 @ 16:13:03 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202379219
quote:
Den Bosch en Oss beginnen immuun te worden?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 28 november 2021 @ 16:13:03 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202379220
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:09 schreef Vasilevski het volgende:
Asha zal door haar 'stofwisselingsziekte' vast ook heel wat druk op de zorgbedden creëren.
Ja die kan er schijnbaar helemaal niets aan doen dat ze 150 kilo weegt.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 16:13:10 #221
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202379223
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Eens. :Y
Heb me ook wel eens afgevraagd wat het voortraject van zo'n (best zware) ingreep is.
Een vriendin van me heeft het pas gedaan. Die moest 10 kilo afvallen voor ze de operatie wilden doen. Sowieso is het best wel een dingetje, als die operatie eenmaal gedaan is moet je je porties echt aanpassen, anders ga je stuk van de pijn.

Ze is wel flink veel afgevallen inmiddels, het heeft wel echt geholpen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202379226
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Tijd geleden dat ik zo'n onzinpost voorbij heb zien komen. :')
Kan je vinden. Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Voor sommige mensen is een vacccinatie een principieel iets of waarvan ze geloven dat dat echt niet goed is. Dan kan je die mensen dom of wappie noemen maar zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen die maatschappelijk geaccepteerd worden. Neem bijvoorbeeld religies waarbij men het normaal vind om een stukje van de piemel van een kind af te snijden.
Nogal hypocriet om te stellen dat de 1 maar een vaccinatie moet halen omdat het zo makkelijk/gratis is alsof dat de reden is om het niet te doen en alsof een gezond gewicht hebben kei veel moeite is.
Overigens heb ik een gezond gewicht en ben ik gevaccineerd.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 16:13:53 #223
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202379230
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ander land dan Zuid-Afrika, of dan Botswana (waar het eerste geval gevonden werd)?
Ik weet niet, daar had Koopmans het over in elk geval. Niet helemaal meegekregen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202379232
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:57 schreef Elvi het volgende:

[..]
Ik ben ook geen fan van haar hoor. Maar dat heeft meer met haar meningen dan haar uiterlijk te maken.

Ik vind echter nog steeds dat je geen vergelijking kunt maken. Het 1 is zeer complex en als het niet zo was dan had niemand overgewicht want de meeste mensen vinden het toch echt superkut om dik te zijn. Het ander is een gratis vaccin wat je kunt nemen zodat de IC niet massaal vollopt met superbesmettelijke patiënten.
Quick-fix om later toch nog in te stromen met een hartaanval. :X
  zondag 28 november 2021 @ 16:14:22 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202379238
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Eens. :Y
Heb me ook wel eens afgevraagd wat het voortraject van zo'n (best zware) ingreep is.
Is een topic over in LIF.
En @Molo heeft zoiets gedaan en kan je er vast meer over vertellen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')