abonnement Unibet Coolblue
pi_202376116
Bij Oculus Quest, Pimax 5K, en alle smartphone 'VR' zie je dit helaas nog wel m.i.

Maar zijn er ook al VR headsets waarbij dit in feite helemaal weg is? SDE is m.i. een dealbreaker wat betreft werkelijke beleving van VR.
Eens kijken
pi_202384147
Pimax 8K X misschien? Sowieso moet je dan een achterlijk snelle computer hebben :')
pi_202399842
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:41 schreef Fleischmeister het volgende:
Pimax 8K X misschien? Sowieso moet je dan een achterlijk snelle computer hebben
Ja dan moet je idd een hele snelle PC hebben/bouwen. Iig een zeer krachtige GPU. Ik heb een RTX 2060. Zou nog moeten kunnen voor de 8K pimax.

Maar volgens mij is die zelfs nog niet helemaal SDE-vrij. Je hebt nu ook een 12K pimax oled :D Maar dan moet je PC uiteraard wel echt volledig leip gemaakt worden + een hele dikke portemonnee needed *_*
Eens kijken
pi_202399888
Ik heb nu goede hoop op de Varjo Aero en de HP Reverb 2. Varjo aero vooral... maar die is in de prijsklasse van de Pimax 12K oled! En ook dan moet je een beest van je PC maken, wat je nog eens 2000 á 3000 euro boven de aanschaf van de headset gaat kosten! Hopeloos dus nog haha...

Er is nóg meer hoop: Arpara 5K! Van een Chinees bedrijf. Volgens mij nieuw op de markt. Maakt gebruik van micro oled.

deze reviewer is flink enthousiast (skip naar 5:45):


through the lens video:


Deze is wel veelbelovend volgens mij. En voor een zeer redelijke prijs: $599!
PPI: 3514 :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharski op 30-11-2021 00:04:43 ]
Eens kijken
pi_202410573
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:31 schreef Maharski het volgende:

[..]

Je hebt nu ook een 12K pimax oled :D Maar dan moet je PC uiteraard wel echt volledig leip gemaakt worden + een hele dikke portemonnee needed *_*
Ik zie het ja, 2500 voor het basismodel ofzo, en waarschijnlijk zal de snelste PC deze ook niet fatsoenlijk op 120+fps kunnen aansturen met hoge field of view, laat maar zitten :')

Field of view is trouwens mijn klacht bij een hoop brillen i.t.t. screendoor effect, ik heb vaak het idee dat ik door een duikbril kijk wat bij de Pimax modellen minder is.

Wat bij VR zo klote is dat eigenlijk alles tegelijkertijd goed moet zijn: SDE, FOV, fps en latency zodat je niet een teiltje erbij moet houden. We komen er wel, ik ben echt benieuwd hoe het over 10 jaar erbij staat, nu vind ik het nog wat te duur voor een goede ervaring.
pi_202418682
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik zie het ja, 2500 voor het basismodel ofzo, en waarschijnlijk zal de snelste PC deze ook niet fatsoenlijk op 120+fps kunnen aansturen met hoge field of view, laat maar zitten

Field of view is trouwens mijn klacht bij een hoop brillen i.t.t. screendoor effect, ik heb vaak het idee dat ik door een duikbril kijk wat bij de Pimax modellen minder is.

Wat bij VR zo klote is dat eigenlijk alles tegelijkertijd goed moet zijn: SDE, FOV, fps en latency zodat je niet een teiltje erbij moet houden. We komen er wel, ik ben echt benieuwd hoe het over 10 jaar erbij staat, nu vind ik het nog wat te duur voor een goede ervaring.
Ja inderdaad zeg! Geef ik je helemaal gelijk in. Bij bijna alles zit tot nu toe wel een vervelend nadeel. Wat dat betreft is het gewoon nog niet helemaal waar het wezen moet.
Op zich is de techniek er al wel om een prachtige ervaring te geven, maar voorlopig echt nog wel onbetaalbaar.

Mijn idee is eigenlijk dat op dit moment de Varjo eigenlijk de creme de la creme is. Al moet je dan weer een mega-PC hebben/aanschaffen. Dan ben je alles bij elkaar duizenden euro's kwijt.

Die Pimax heeft idd wel een hele coole FOV. Alleen daar komen weer andere nadelen bij kijken.

Ik denk niet dat het nog 10 jaar gaat duren. Maar toch wel zo'n 3 tot 5 jaar voordat de techniek echt volwassen is en betaalbaar.
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')