abonnement Unibet Coolblue
pi_202375918


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
pi_202375971
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 11:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Overigens, geen idee of jij daar iets zinnigs over kan zeggen :P Maar ik heb toch ook wel enkele gevallen gehoord dat bij een stel een van de twee besmet raakte, maar de ander niet....
Terwijl die toch gewoon in hetzelfde huis leven, zelfde bed slapen, geen afstand houden etc.

Dus het gebeurt niet altijd dat de ander besmet raakt in een huishouden. Zou dat een genetisch dingetje kunnen zijn, of domweg betere weerstand ofzo?
M'n schoonmoeder heeft twee à drie weken geleden corona gehad, m'n schoonvader heeft in al die tijd niet één keer positief getest.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 28 november 2021 @ 11:40:33 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202375975
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202375984
Volgens mij staat de politie wel nog altijd op scherp na alle coronaprotesten/-rellen.

quote:
Politie dirigeert raddraaiers uit NS-station

Een groepje mannen heeft zaterdagavond voor enige overlast gezorgd in een (Sprinter) trein. De politie werd ingeschakeld om het NS-personeel bij te staan.

Het was een klein groepje mannen dat vervelend gedrag vertoonde en niet bepaald gehoorzaam was. De mannen werden uit de trein gehaald en vervolgens gefouilleerd. De vervolgstap was het verlaten van het NS-station, maar daar hadden de heren geen zin in.

Een aantal ME’ers dat in de buurt was stopte ook even bij het NS-station. Ze hielpen de agenten van de politie Weert om de raddraaiers uit het NS-station te dirigeren. Ondanks de politiemacht bleven de mannen vervelend doen en wilden ze niet luisteren.

Uiteindelijk werd het groepje met wat lichte duwtjes naar buiten gebracht en konden ze te voet een andere route zoeken. De politie bleef nog even aanwezig op het Stationsplein om er zeker van te zijn dan de raddraaiers ook weg bleven.

https://www.weertdegekste(...)iers-uit-ns-station/
Normaal zijn er op zaterdagavond in een slaperige provinciestad niet toevallig een aantal ME'ers in de buurt om een paar ratdraaiers uit de trein te zetten. Ben benieuw met hoeveel pelotons dat die preventief rondrijden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 11:43:26 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202376003
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:
Volgens mij staat de politie wel nog altijd op scherp na alle coronaprotesten/-rellen.
[..]
Normaal zijn er op zaterdagavond in een slaperige provinciestad niet toevallig een aantal ME'ers in de buurt om een paar ratdraaiers uit de trein te zetten. Ben benieuw met hoeveel pelotons dat die preventief rondrijden.
Dan sla je ze toch het station uit. Niet luisteren is gummyknuppel in je nek.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 11:44:22 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202376012
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.
Jup. Die slaan door bij het minste of geringste. Je zal er maar wonen.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 11:46:25 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202376034
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Jup. Die slaan door bij het minste of geringste. Je zal er maar wonen.....
Alle Australiërs terug naar Tasmanië!
pi_202376041
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 09:26 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Gelukkig is een virus niet slim. Zit gewoon in zijn genen. Maar idd is het wel de strekking. Een dodelijkere variant zal snel uitsterven door een tekort aan hosts. We zijn inmiddels 2 jaar verder dus je weet maar nooit. Maar het is natuurlijk weer n smakelijk media verhaal, en zal op de manier van brengen mensen alweer helemaal panisch maken. Misschien gaan ze zich zelfs wel beter aan de maatregelen houden dan? Ofzoiets :T
Het belang van een lage fatality rate voor het overleven van een variant wordt sterk overdreven. De pest variant die de Black plague veroorzaakte was dodelijk in 1/3 tot 2/3 van de gevallen. Pokken idem. Toch waren er eeuwenlang uitbraken.
Trouwens: een host die na genezing immuun is, is voor het virus haast even nadelig als een host die sterft. Er zijn genoeg ziektes die levenslange immuniteit veroorzaken, die zijn ook niet uitgestorven.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 28 november 2021 @ 11:47:21 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202376047
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.
Die gaan binnenkort over op het preventief ruimen van bevolking gok ik
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 28 november 2021 @ 11:49:07 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202376062
Persconferentie op zondagmiddag

Hugo verloochent zijn partij
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 28 november 2021 @ 11:49:50 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202376068
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:
Volgens mij staat de politie wel nog altijd op scherp na alle coronaprotesten/-rellen.
[..]
Normaal zijn er op zaterdagavond in een slaperige provinciestad niet toevallig een aantal ME'ers in de buurt om een paar ratdraaiers uit de trein te zetten. Ben benieuw met hoeveel pelotons dat die preventief rondrijden.
Ze zullen de roosters wel vast hebben aangepast op de avondklok die binnenkort weer wordt ingevoerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202376102
Ik zat net dit te lezen, https://nos.nl/artikel/24(...)-test-voor-reizigers

Oftewel, daar gaat een van de laatste redenen voor mij om een booster te halen.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 11:54:36 #13
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202376119
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zat net dit te lezen, https://nos.nl/artikel/24(...)-test-voor-reizigers

Oftewel, daar gaat een van de laatste redenen voor mij om een booster te halen.
Ugh. Ja.... die was te verwachten. 8)7 |:(
  zondag 28 november 2021 @ 11:55:00 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202376123
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Die gaan binnenkort over op het preventief ruimen van bevolking gok ik
Wel een probaat middel tegen de verdere verspreiding van corona.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202376125
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.
Ik ben benieuwd wanneer ze zichzelf preventief gaan ruimen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 28 november 2021 @ 11:55:13 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202376127
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
Persconferentie op zondagmiddag

Hugo verloochent zijn partij
Hopen dat hij tijdens de persco een briefje met het aantal besmettingen krijgt. :D
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202376134
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.
Ik ben benieuwd ja, wat zal daar aan de hoge hoed met maatregelen komen, niet veel goeds waarschijnlijk. Dat wordt een zomertje binnen zitten daar.

Maar ach, wat is nou een paar maanden op een mensenleven, kleine moeite.
pi_202376136
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het belang van een lage fatality rate voor het overleven van een variant wordt sterk overdreven. De pest variant die de Black plague veroorzaakte was dodelijk in 1/3 tot 2/3 van de gevallen. Pokken idem. Toch waren er eeuwenlang uitbraken.
Trouwens: een host die na genezing immuun is, is voor het virus haast even nadelig als een host die sterft. Er zijn genoeg ziektes die levenslange immuniteit veroorzaken, die zijn ook niet uitgestorven.
Dus waar maken we ons eigenlijk nog druk om. Komt allemaal goed :D
pi_202376140
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zat net dit te lezen, https://nos.nl/artikel/24(...)-test-voor-reizigers

Oftewel, daar gaat een van de laatste redenen voor mij om een booster te halen.
Ik begin me groen en geel te ergeren aan die Baidjoe. Het lijkt wel of hij een rechstreekse verbinding heeft met de hoofdredacteur van de NOS. Over werkelijk alles wat ook maar zijdelings met corona te maken heeft mag hij zijn plasje doen.
pi_202376142
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 11:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Alle Australiërs terug naar Tasmanië!
Denk eerder dat Tasmanië niemand meer binnen laat. Hadden deze maand slechts 2 gevallen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 28 november 2021 @ 11:57:06 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202376147
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zat net dit te lezen, https://nos.nl/artikel/24(...)-test-voor-reizigers

Oftewel, daar gaat een van de laatste redenen voor mij om een booster te halen.
Die sneltests hadden een false positive rate van 42%, die waren puur voor de lol.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202376152
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 11:56 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik begin me groen en geel te ergeren aan die Baidjoe. Het lijkt wel of hij een rechstreekse verbinding heeft met de hoofdredacteur van de NOS. Over werkelijk alles wat ook maar zijdelings met corona te maken heeft mag hij zijn plasje doen.
En het enige wat er uit zijn mond komt gaat over beperkingen, maatregelen, niet streng genoeg etc. Echt om je kapot aan te ergeren dat die kerel ruim baan heeft bij de NOS.
pi_202376160
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En het enige wat er uit zijn mond komt gaat over beperkingen, maatregelen, niet streng genoeg etc. Echt om je kapot aan te ergeren dat die kerel ruim baan heeft bij de NOS.
Oud redteam lid dus die denken niet anders dan in maatregelen.
pi_202376161
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En het enige wat er uit zijn mond komt gaat over beperkingen, maatregelen, niet streng genoeg etc. Echt om je kapot aan te ergeren dat die kerel ruim baan heeft bij de NOS.
Meestal komt vriend van het topic Marino hem ook nog even ondersteunen :P.
pi_202376169
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die sneltests hadden een false positive rate van 42%, die waren puur voor de lol.
Oftewel een muntje opgooien werkt even efficiënt. En daar wordt dan miljarden aan verspild. Ze zijn ook niet gek. De regering weet dit allang maar houdt de schijn op om KLM in de lucht te houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')