abonnement Unibet Coolblue
pi_202371981


Den Haag - Premier Rutte weigert zich te keren tegen ongevaccineerden in de samenleving. Hij vreest dat een te harde aanpak die mensen tegen de haren instrijkt en daardoor juist averechts uitpakt. Zijn coronapartner minister Hugo de Jonge spreekt zich juist wél uit tegen ongevaccineerden.

„Het ingewikkelde is natuurlijk dat je zoveel mogelijk mensen die niet gevaccineerd zijn, wil blijven overtuigen dat wel te doen”, zegt Rutte zaterdag tijdens het online congres van de VVD. „Ik denk dat als je dat te hard neerzet, dat je dan het risico loopt dat mensen die nu nog wel overwegen een vaccin te nemen, denken: ’ja, ik word toch in die hoek geduwd, dus waarom zou ik het nog doen?’

Als hij geen premier was geweest, zou hij hier waarschijnlijk verder in gaan, zegt Rutte. „Ik denk dat ik me dan vrijer zou voelen.” De premier vreest het land met een te harde aanpak verder te polariseren. „Waar sommigen zeggen: het is nu leiderschap om je uit te spreken tegen de ongevaccineerden, is mijn keuze toch dat leiderschap hier is om ervoor te zorgen dat we de hele boel bij elkaar houden.”

De Jonge

Opvallend is dat coronaminister De Jonge zich vrijdagavond tijdens de persconferentie juist wel keerde tegen ongevaccineerden. „Ik vind dat we in het politieke debat en het maatschappelijke debat met een te grote boog om de ongemakkelijke waarheid heenlopen. Het feit dat er operaties moeten worden afgezegd, was niet nodig geweest als 100% van de mensen zich had laten vaccineren. Het feit dat we nu zulke stevige maatregelen moeten nemen, was niet – of in een hele andere mate – noodzakelijk geweest als iedereen zich had laten vaccineren”, zei de coronaminister.

Rutte ontkent dat er een soort ’good cop, bad cop’-afspraak is, waarin De Jonge ongevaccineerden hard aanpakt, en hij niet. „Ik denk dat hij gewoon iets minder dan ik in staat is om zich in te houden. Dat is ook zijn kracht. Maar we denken er wel hetzelfde over.”

https://www.telegraaf.nl/(...)accineerden-te-keren


De groep ''wappies'' , dus ook mensen die tegen de booster prik zijn , is blijkbaar zodanig groot dat hij hen liever niet volledig de oorlog wil verklaren. Blijkbaar valt er nog wat te halen bij hen , in de vorm van stemmen tijdens verkiezingen.
pi_202372272
:Z
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202372330
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:51 schreef bijdehand het volgende:
:Z
In oostenrijk is dit wel al gebeurd. 3500 euro boete als je geen vaccin neemt. En 1500 euro boete voor de mensen die al wel zijn gevaccineerd maar geen booster willen.
pi_202372576
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:54 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
In oostenrijk is dit wel al gebeurd. 3500 euro boete als je geen vaccin neemt. En 1500 euro boete voor de mensen die al wel zijn gevaccineerd maar geen booster willen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 23:08:45 #5
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202372648
Het zal allemaal wel, volgende week roept hij wel weer wat anders.

Ene oor in, andere oor uit. :W
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_202372710
Dus eigenlijk zegt hij dat ie een slappe zak is, omdat ie premier is?

OK :')

"ik denk dat hij gewoon iets minder dan ik in staat is om zich in te houden. Dat is ook zijn kracht"

Wat een laffe bewoording zeg, ik denk dat Jezus zich nu minder verraden voelt dan Hugo. :D

Vroeg kon Rutte nog lullen dat hij dingen 'voor het land' deed, maar sinds dat alleen maar VastgoedNL B.V. is, gaan de zwarte pietjes/hete kolen naar een ander. Weak.

En verder: gaaaaaaaaap

[ Bericht 53% gewijzigd door Het_Bokje op 27-11-2021 23:17:01 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202372796
Het zijn allebei slappe zakken, slap beleid van niks,onder andere dankzij hun gaan we richting code zwart, er had een strenge lockdown ingevoerd moeten worden, dat gegochel met die openingstijden zet geen zoden aan de dijk
pi_202373019
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:08 schreef R-woud93 het volgende:
Het zal allemaal wel, volgende week roept hij wel weer wat anders.

Ene oor in, andere oor uit. :W
Rutte draait net zo makkelijk als een blad in de wind.
pi_202373062
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:15 schreef Cupfighter het volgende:
Het zijn allebei slappe zakken, slap beleid van niks,onder andere dankzij hun gaan we richting code zwart, er had een strenge lockdown ingevoerd moeten worden, dat gegochel met die openingstijden zet geen zoden aan de dijk
Ze werd gedwongen door dat rapport over de schadelijkheid van een schoolsluiting voor kinderen. Dit willen ze niet aangewreven krijgen, dus zijn er wat nepmaatregelen verzonnen (17.00 uur hahaha). Zodat de cijfers verder zullen stijgen en ze over twee of drie weken kunnen zeggen: we hebben geen keuze en moeten de scholen sluiten.
pi_202373374
Het is hier geen USA, mensen die denken dat Rutte alles beslist zijn wereldvreemd. De regering beslist hier.
pi_202373409
Bizar dat de 10% ongevacineerden wappies een heel land kan gijzelen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202373627
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:55 schreef superniger het volgende:
Bizar dat de 10% ongevacineerden wappies een heel land kan gijzelen.
Die wappies hebben een grotere bek dan die 90%, je ziet dat dat voor hen werkt.
pi_202373655
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ze werd gedwongen door dat rapport over de schadelijkheid van een schoolsluiting voor kinderen. Dit willen ze niet aangewreven krijgen, dus zijn er wat nepmaatregelen verzonnen (17.00 uur hahaha). Zodat de cijfers verder zullen stijgen en ze over twee of drie weken kunnen zeggen: we hebben geen keuze en moeten de scholen sluiten.
En dan is het niet erg, want dan is het toch bijna kerstvakantie ofzo :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 28 november 2021 @ 00:19:57 #14
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_202373684
Ze spelen “good cop, bad cop”. Rutte moet je sowieso nooit geloven.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_202373731
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 00:19 schreef KillemWieft het volgende:
Ze spelen “good cop, bad cop”. Rutte moet je sowieso nooit geloven.
Hmmm, zo had ik t nog niet bekeken. Niet boos worden op Rutte inzake Corona, want die is verantwoordelijk voor t algemeen belang. Niet boos worden op Hugo want ja...crisis enzo. Beetje pity-cop, mercy-cop oid :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 28 november 2021 @ 00:28:18 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202373755
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:38 schreef onduidelijkk het volgende:
Premier Rutte weigert zich te keren tegen ongevaccineerden in de samenleving. Hij vreest dat een te harde aanpak die mensen tegen de haren instrijkt en daardoor juist averechts uitpakt.
Nou dat heeft hij goed gezien.
Dat betekent niet dat hij ongevaccineerden helemaal tof vindt. Is gewoon een goede tactiek om de vrede te bewaren. Als het aan mij lag gingen alleen ongevaccineerden in lockdown.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 28 november 2021 @ 00:35:37 #17
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_202373803
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou dat heeft hij goed gezien.
Dat betekent niet dat hij ongevaccineerden helemaal tof vindt. Is gewoon een goede tactiek om de vrede te bewaren. Als het aan mij lag gingen alleen ongevaccineerden in lockdown.
Als het aan mij lag kreeg jij morgen al je 3e, 4e én 5e prik.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_202373844
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou dat heeft hij goed gezien.
Dat betekent niet dat hij ongevaccineerden helemaal tof vindt. Is gewoon een goede tactiek om de vrede te bewaren. Als het aan mij lag gingen alleen ongevaccineerden in lockdown.
Ik zou zeggen ga de politiek in.
  zondag 28 november 2021 @ 00:41:21 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_202373848

Daar staaaan ze, en zoveel sloomheid heb ik nooit gezien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202373923
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:38 schreef onduidelijkk het volgende:
[ afbeelding ]

Het ingewikkelde is natuurlijk dat je zoveel mogelijk mensen die niet gevaccineerd zijn, wil blijven overtuigen dat wel te doen
85% gevaccineerd terwijl een jaar eerder die 85% niet gevaccineerd was. Hoe kan het dan zo zijn dat de overgebleven 15% (waarschijnlijk uit kerngezonde mensen) nu voor meer ellende zorgt dan een jaar eerder??

Alle getallen, statistieken en noemen maar op die ze aantonen druisen gewoon in tegen de logica man. Gewoon basis logica.
pi_202373937
Rutte houdt van lullen en van slap lullen.
pi_202373956
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
85% gevaccineerd terwijl een jaar eerder die 85% niet gevaccineerd was. Hoe kan het dan zo zijn dat de overgebleven 15% (waarschijnlijk uit kerngezonde mensen) nu voor meer ellende zorgt dan een jaar eerder??

Alle getallen, statistieken en noemen maar op die ze aantonen druisen gewoon in tegen de logica man. Gewoon basis logica.
Idd, het lijkt er bijna op dat de vaccins niet lang werken, laat staan voor nieuwe varianten.
Maar is het ook niet zo, dat de zorgcapaciteit zn maximale langdurige belasting nu heeft? Het lijkt er nu op dat een IC opname meteen 15 reguliere operaties kost, terwijl dat eerst niet het geval was (toch?). Uitgestelde zorg.... Ach, als we de afgestelde zorg daarvan aftrekken, valt het wel mee. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202373984
Rutte is de beste politicus die Nederland ooit gehad heeft. Deze gast verstaat het politieke spelletje in al zijn poriën (zie zijn recentste statement over hem en Hugo m.b.t. covid). Teflon Mark is dan ook een terechte kwalificatie. Het is dan ook niet raar dat de VVD telkens zo veel stemmen haalt.

Echter, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Mark heeft zijn beste tijd gehad.

Het zal hem nu gaan om de timing van gaan.

Hij was voor Corona al bezig met Europa, maar door Corona is dat op de lange baan geschoven. Lovenswaardig misschien, maar hij wordt steeds minder geloofwaardiger, zie ook de lange formatie. Het is alleen maar uitstel, of is zijn Europese positie niet meer zo logiach?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202374011
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 01:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Idd, het lijkt er bijna op dat de vaccins niet lang werken, laat staan voor nieuwe varianten.
Maar is het ook niet zo, dat de zorgcapaciteit zn maximale langdurige belasting nu heeft? Het lijkt er nu op dat een IC opname meteen 15 reguliere operaties kost, terwijl dat eerst niet het geval was (toch?). Uitgestelde zorg.... Ach, als we de afgestelde zorg daarvan aftrekken, valt het wel mee. :')
Deze mensen zijn niet serieus en omdat zij niet serieus zijn geloof ik er niet in dat er sprake is van een echte noodsituatie. Als er een noodsituatie was dan het kabinet alles op alles gezet om IC capaciteit verder uit te breiden toen het rustig was tijdens lente en zomer. Ze hebben liever hun miljarden in allerlei andere onnodige dingen gestopt dan hetgeen wat echt nodig was.
pi_202374014


[ Bericht 100% gewijzigd door SecretPass op 28-11-2021 03:10:53 ]
pi_202374015
Was zijn positie voor/in Europa wel zo vanzelfsprekend? Als wat?(ik heb dat een beetje gemist) Vinden wij als NL misschien....
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202374046
Wel sympathiek eigenlijk, die lui stemmen toch niet op hem. Hij beschermt ze een beetje.
anonieme razernist
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 01:27:26 #28
8781 crew  Frutsel
pi_202374051
Goeie titel, goeie kerel, gevaccineerd zijn is een keuze, net als het dragen van de gevolgen daarvan.
pi_202374096
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
85% gevaccineerd terwijl een jaar eerder die 85% niet gevaccineerd was. Hoe kan het dan zo zijn dat de overgebleven 15% (waarschijnlijk uit kerngezonde mensen) nu voor meer ellende zorgt dan een jaar eerder??

Alle getallen, statistieken en noemen maar op die ze aantonen druisen gewoon in tegen de logica man. Gewoon basis logica.
15% van 17,4 miljoen is alsnog meer dan 2 miljoen mensen. In Enschede is 90% op de IC niet gevaccineerd. Dan bedoel ik de patienten op de IC. De delta-variant schijnt een vreselijk besmettelijke variant te zijn.

Een ic-arts in Enschede zegt dat je door het vaccin niet te nemen een soort russich roulette speelt.
https://www.tubantia.nl/e(...)e-roulette~a9d3be62/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 28 november 2021 @ 02:01:08 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202374125
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 01:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
15% van 17,4 miljoen is alsnog meer dan 2 miljoen mensen. In Enschede is 90% op de IC niet gevaccineerd. Dan bedoel ik de patienten op de IC. De delta-variant schijnt een vreselijk besmettelijke variant te zijn.

Een ic-arts in Enschede zegt dat je door het vaccin niet te nemen een soort russich roulette speelt.
https://www.tubantia.nl/e(...)e-roulette~a9d3be62/
Mensen zijn zeer slecht met dat soort kansrekeningen, das het probleem. Ze worden liever ziek door iets wat ze niet in de hand hebben direct (infectie met corona), dan dat ze heel misschien ziek worden van een vaccin waar ze bewust voor hebben moeten kiezen. Ookal is die laatste kans nog zo'n zo klein en die eerste vrij groot.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202374129
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 02:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mensen zijn zeer slecht met dat soort kansrekeningen, das het probleem. Ze worden liever ziek door iets wat ze niet in de hand hebben direct (infectie met corona), dan dat ze heel misschien ziek worden van een vaccin waar ze bewust voor hebben moeten kiezen. Ookal is die laatste kans nog zo'n zo klein.

ja. mensen willen plaatjes kijken en liefst nog filmpjes. cijfers interpreteren gaat al lastig.

Plaatje:
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  User die het meest klaagt 2022 zondag 28 november 2021 @ 02:16:37 #32
414785 sirdanilot
pi_202374146
Leuk stukje voor de bühne maar ik vertrouw die zakkenvuller voor geen cent.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202374160
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 02:16 schreef sirdanilot het volgende:
Leuk stukje voor de bühne maar ik vertrouw die zakkenvuller voor geen cent.
Boeit jou dat nou? Oh, Ongevaccineerd zeker, nou, blijf maar lekker uit NL zou ik zeggen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202374175
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 01:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
15% van 17,4 miljoen is alsnog meer dan 2 miljoen mensen. In Enschede is 90% op de IC niet gevaccineerd. Dan bedoel ik de patienten op de IC. De delta-variant schijnt een vreselijk besmettelijke variant te zijn.

Een ic-arts in Enschede zegt dat je door het vaccin niet te nemen een soort russich roulette speelt.
https://www.tubantia.nl/e(...)e-roulette~a9d3be62/
Ja en een jaar eerder was 17,4 miljoen niet gevaccineerd. Dan zou vorig jaar IC's bijna 9x voller moeten zijn geweest. Vooral wanneer Covid eigenlijk al volledig rond was gegaan terwijl we niet eens een systematische testproces hadden om cijfers fatsoenlijk in beeld te krijgen. Toch niet zo gevaarlijk als gedacht die Covid.

De vaccinatie kudde negeert het feit dat er telkens een nieuwe redenatie (smoes) nodig is om het standpunt over het belang van vaccinatie overeind te houden.

Steeds maar weer die "vaccinatie helpt MAARRRR...."

Ja maar wat? Nu werkt de vaccinatie keer wel keer niet. Nu heeft het maar een beperkte werking en is er jaarlijks een booster update nodig. Nu is het weer de Delta die toch ervoor zorgt dat het vaccin net niet volledig werkt. Nu is er WEER iets nieuws uit de trucendoos gekomem en die heet Omirkon, Omkiron, Omron..wat was het nou ook alweer??
pi_202374185
Je zou bijna zeggen dat natuurlijke afweeropbouw t beste is, en ik zou bijna spijt krijgen van m'n 2 prikjes, maar dan moet ik weer denken aan die blonde muts in een avondlulprogramma op RTL die geen vaccinaties nam (want eng ofzo), en vervolgens 2 weken op de IC lag... Of ben ik nu mediabeinvloeidt?

Ach, t boeit me allemaal geen fuk meer.Als de supermarkt maar open blijft.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202374223
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 01:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
15% van 17,4 miljoen is alsnog meer dan 2 miljoen mensen. In Enschede is 90% op de IC niet gevaccineerd. Dan bedoel ik de patienten op de IC. De delta-variant schijnt een vreselijk besmettelijke variant te zijn.

Een ic-arts in Enschede zegt dat je door het vaccin niet te nemen een soort russich roulette speelt.
https://www.tubantia.nl/e(...)e-roulette~a9d3be62/
De delta variant is maar 5x besmettelijker dan de oude variant. Wanhopig proberen een aantal gevaccineerden de overbelaste zorg van dit jaar te verklaren na 90% vaccinatie met een ietsjes besmettelijkere variant.

Het doet steeds meer pijn voor een behoorlijke groep gevaccineerden wetende dat de meeste ongevaccineerden niet overlijden door corona en hun immuunsysteem geen vaccinaties en boosters nodig heeft, terwijl hun eigen gevaccineerde immuunsysteem steeds meer mRNA nodig heeft en misschien nooit meer van de boosters afkomt.

Pijnlijker is het nog voor het zeldzame kleine groepje extremistische gevaccineerden die zich zo nu en dan laat gelden op dit forum, dat hun en onze minister-president hun discriminerende en tegen het fascistisch aan schurende gedachtegoed van waaruit excessieve maatregelen floreren spijkerhard negeert.

Mede door de miljoenen opportunistische onvoorzichtige gevaccineerden die dachten hun vrijheid te kunnen bewerkstelligen met een prik liggen er nu tientallen ongevaccineerden die niet gevaccineerd mogen worden vanwege medische redenen op de IC.

Dat heeft Rutte goed gezien.

De lockdown en de maatregelen gelden daarom dus voor iedereen.
West-Melanesia
pi_202374238
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 03:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]
De delta variant is maar 5x besmettelijker dan de oude variant. Wanhopig proberen een aantal gevaccineerden de overbelaste zorg van dit jaar te verklaren na 90% vaccinatie met een ietsjes besmettelijkere variant.

Het doet steeds meer pijn voor een behoorlijke groep gevaccineerden wetende dat de meeste ongevaccineerden niet overlijden door corona en hun immuunsysteem geen vaccinaties en boosters nodig heeft, terwijl hun eigen gevaccineerde immuunsysteem steeds meer mRNA nodig heeft en misschien nooit meer van de boosters afkomt.

Pijnlijker is het nog voor het zeldzame kleine groepje extremistische gevaccineerden die zich zo nu en dan laat gelden op dit forum, dat hun en onze minister-president hun discriminerende en tegen het fascistisch aan schurende gedachtegoed van waaruit excessieve maatregelen floreren spijkerhard negeert.

Mede door de miljoenen opportunistische onvoorzichtige gevaccineerden die dachten hun vrijheid te kunnen bewerkstelligen met een prik liggen er nu tientallen ongevaccineerden die niet gevaccineerd mogen worden vanwege medische redenen op de IC.

Dat heeft Rutte goed gezien.

De lockdown en de maatregelen gelden daarom dus voor iedereen.
Wut?

"Mede door de miljoenen opportunistische onvoorzichtige gevaccineerden die dachten hun vrijheid te kunnen bewerkstelligen met een prik..." Ohja, nu is het weer de schuld van de gevaccineerden. :')

Weet je wat? Iedereen kan de virtuele typhus krijgen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 28 november 2021 @ 03:22:21 #38
414785 sirdanilot
pi_202374254
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 02:23 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Boeit jou dat nou? Oh, Ongevaccineerd zeker, nou, blijf maar lekker uit NL zou ik zeggen.
Ik ben momenteel volledig gevaccineerd, maar straks moeten we natuurlijk boosters en dat weet ik zo net nog niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202374258
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 03:13 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Wut?

"Mede door de miljoenen opportunistische onvoorzichtige gevaccineerden die dachten hun vrijheid te kunnen bewerkstelligen met een prik..." Ohja, nu is het weer de schuld van de gevaccineerden. :')

Weet je wat? Iedereen kan de virtuele typhus krijgen.
Eigenlijk is het niemands schuld. De enige schuldige is corona. Een virus die mensen tegenover elkaar zet. Maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan een paar superboze gevaccineerden volgens wie alles de schuld is van ongevaccineerde mensen.
West-Melanesia
pi_202374382
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:55 schreef superniger het volgende:
Bizar dat de 10% ongevacineerden wappies een heel land kan gijzelen.
Best bizar dat mensen daarvan overtuigd zijn.
pi_202374397
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 03:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ben momenteel volledig gevaccineerd, maar straks moeten we natuurlijk boosters en dat weet ik zo net nog niet.
Ik denk er ook zo over. Niet dat dat (in mijn geval) door enige kennis gebacked is oid, maar als we bij iedere spike change een prikkie nodig hebben. . Tja. Terwijl dit juist zo'n mooie mogelijkheid zou zijn om 'zwakke mensen op te ruimen '. Ja, klinkt hard, maar het allerlaatste wat deze wereld nodig heeft, is meer mensen. -PFIZERED- :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202374405
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 03:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Eigenlijk is het niemands schuld. De enige schuldige is corona. Een virus die mensen tegenover elkaar zet. Maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan een paar superboze gevaccineerden volgens wie alles de schuld is van ongevaccineerde mensen.
Je hebt helemaal gelijk. Dit is niemands schuld. (afgezien van labmedewerkers in Wuhan die ff een peukie gingen doen na een pijpbeurt van een vleermuis oid)En volgens mij al helemaal niet van ONgevaccineerden (er zijn zoooo veel mensen die door medische redenen de prik niet mogen/krijgen).

In ons digitale lokale sufferdje werd alarm geslagen voor/in het Albert Zweizer ziekenhuis, kortom ff niet naar t ziekenhuis. :) Code Zwart! (waarom hoor ik Sylvana daar weer niks van zeggen).

Iedereen de gezonde typhus! :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202374421
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
85% gevaccineerd terwijl een jaar eerder die 85% niet gevaccineerd was. Hoe kan het dan zo zijn dat de overgebleven 15% (waarschijnlijk uit kerngezonde mensen) nu voor meer ellende zorgt dan een jaar eerder??

Alle getallen, statistieken en noemen maar op die ze aantonen druisen gewoon in tegen de logica man. Gewoon basis logica.
Omdat ze niet gevaccineerd zijn. Simpel.

Vorig jaar zat iedereen thuis. Nu ziet iedereen elkaar weer op werk en in de kroeg. En de kleine groep ongevaccineerden bezet door al die contacten die er vorig jaar niet waren veel meer IC bedden dan de hele grote groep gevaccineerden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202374422
Ik voel 0,0 verantwoordelijkheid voor de huidige situatie in de ziekenhuizen als jonge ongevaccineerde zonder overgewicht of onder liggend lijden.
pi_202374426
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 02:31 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en een jaar eerder was 17,4 miljoen niet gevaccineerd. Dan zou vorig jaar IC's bijna 9x voller moeten zijn geweest. Vooral wanneer Covid eigenlijk al volledig rond was gegaan terwijl we niet eens een systematische testproces hadden om cijfers fatsoenlijk in beeld te krijgen. Toch niet zo gevaarlijk als gedacht die Covid.

De vaccinatie kudde negeert het feit dat er telkens een nieuwe redenatie (smoes) nodig is om het standpunt over het belang van vaccinatie overeind te houden.

Steeds maar weer die "vaccinatie helpt MAARRRR...."

Ja maar wat? Nu werkt de vaccinatie keer wel keer niet. Nu heeft het maar een beperkte werking en is er jaarlijks een booster update nodig. Nu is het weer de Delta die toch ervoor zorgt dat het vaccin net niet volledig werkt. Nu is er WEER iets nieuws uit de trucendoos gekomem en die heet Omirkon, Omkiron, Omron..wat was het nou ook alweer??
Waarom negeer je dat we een jaar geleden niets konden en toch zulke hoge cijfers hadden? We mochten niet sporten, niet naar school, niet op bezoek, niet naar de bios, niet naar de kroeg, niet naar het restaurant, niet naar concerten, niet naar naar de winkel etc. Allemaal zaken die tot voor kort gewoon mochten.

Maar Hee blijf vooral ook negeren dat die kleine groep kutwappies een ruime meerderheid van de plekken op de IC bezet, met als gevolg dat nu weer alles dicht is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202374428
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom negeer je dat we een jaar geleden niets konden en toch zulke hoge cijfers hadden? We mochten niet sporten, niet naar school, niet op bezoek, niet naar de bios, niet naar de kroeg, niet naar het restaurant, niet naar concerten, niet naar naar de winkel etc. Allemaal zaken die tot voor kort gewoon mochten.

Maar Hee blijf vooral ook negeren dat die kleine groep kutwappies een ruime meerderheid van de plekken op de IC bezet, met als gevolg dat nu weer alles dicht is.
De wappies mogen dat nog steeds niet.
pi_202374431
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
De wappies mogen dat nog steeds niet.
Wat een mongolen. Zo'n kleine groep, niets mogen en dan toch een absolute meerderheid aan IC bedden bezetten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202374434
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 01:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
15% van 17,4 miljoen is alsnog meer dan 2 miljoen mensen. In Enschede is 90% op de IC niet gevaccineerd. Dan bedoel ik de patienten op de IC. De delta-variant schijnt een vreselijk besmettelijke variant te zijn.

Een ic-arts in Enschede zegt dat je door het vaccin niet te nemen een soort russich roulette speelt.
https://www.tubantia.nl/e(...)e-roulette~a9d3be62/
En in Limburg zeggen ze dan weer dat 75% op de ic gevaccineerd is

Wat nu.

Overigens een Duitse minister zegt dat er straks twee kampen zijn. Gevaccineerden en dood door covid. Ik koop dit soort angst spelletjes voor geen meter.
pi_202374435
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 02:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
ja. mensen willen plaatjes kijken en liefst nog filmpjes. cijfers interpreteren gaat al lastig.

Plaatje:
[ afbeelding ]


Vaccinatiegraad van 93%
pi_202374441
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een mongolen. Zo'n kleine groep, niets mogen en dan toch een absolute meerderheid aan IC bedden bezetten.
Het is wat.
pi_202374452
Ongevaccineerden zouden het in de portemonnee moeten voelen als ze bewust risico nemen. Net zoals dat iemand dat moet voelen als iemand bewust zonder gordel rijdt. En die laatste groep heb je in het oostblok. Dan hebben ze de gordel ingeklikt en zitten ze er tegenaan.

Alles puur als in "er zijn regels.. maar fuck de regels want wij gaan opstandig doen"

kinderen van 20-90 jaar oud die het besef niet hebben dat wij met zn allen de maatschappij zijn, dat wij datzelfde systeem zijn dat zij willen fucken en dat we ook weleens wat buiten de comfortzone moeten doen willen we die maatschappij gezonder houden.

Als je als opstandeling een autocratisch systeem wilt tegengaan heb je mijn zege. Maar dan zijn de signalen ook wel dat individuen hun eigen belang voor het volksbelang stellen. Die factoren zijn in de democratie index meetbaar.

[ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 28-11-2021 06:52:27 ]
pi_202374460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:15 schreef Cupfighter het volgende:
Het zijn allebei slappe zakken, slap beleid van niks,onder andere dankzij hun gaan we richting code zwart, er had een strenge lockdown ingevoerd moeten worden, dat gegochel met die openingstijden zet geen zoden aan de dijk
Precies

En als er weerstand was had hij wilders of baudet kunnen projecteren die aan het begin van de crisis ook zware lockdowns wilden.
pi_202374468
Wel zielig als je echt denkt dat 15% het land gijzelt.
Het is minder dan 0,003 % van die groep van 15% die in het ziekenhuis ligt, waarbij een grote groep behoort tot de 33% van die 15% die niet geprikt mogen worden.
Maar gewoon zo doordenken(en napraten) ^O^
Neem het niemand kwalijk, dat ze niet door hebben dat ze zo gemanipuleerd/geïndoctrineerd zijn.

Prettige zondag! :T

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2021 06:59:31 ]
pi_202374477
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 01:09 schreef Montagui het volgende:
Rutte is de beste politicus die Nederland ooit gehad heeft. Deze gast verstaat het politieke spelletje in al zijn poriën (zie zijn recentste statement over hem en Hugo m.b.t. covid). Teflon Mark is dan ook een terechte kwalificatie. Het is dan ook niet raar dat de VVD telkens zo veel stemmen haalt.

Echter, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Mark heeft zijn beste tijd gehad.

Het zal hem nu gaan om de timing van gaan.

Hij was voor Corona al bezig met Europa, maar door Corona is dat op de lange baan geschoven. Lovenswaardig misschien, maar hij wordt steeds minder geloofwaardiger, zie ook de lange formatie. Het is alleen maar uitstel, of is zijn Europese positie niet meer zo logiach?
Rutte stelt volksbelang boven eigenbelang. Hij wil balans en stelt dat weer boven corona. Gegeven dat je met een totale lockdown of volledige opening geen populaiteitsprijs wint en daartussenin al evenmin, blijf je schipperen.

Je hebt 3 keuzes en die zijn alle 3 zowel goed als fout. Daarom denk ik dat we momenteel praktisch geen premierkandidaat hebben die het beter zal gaan doen dan Rutte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 28-11-2021 07:10:52 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 28 november 2021 @ 08:06:07 #55
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202374574
Ik vraag me vooral af hoe het zit met het IC- dan wel ziekenhuispersoneelstekort. Ik weet dat er veel uitstroom, ziekte etc. is geweest maar dat viel te verwachten toen die geluiden al lang en breed te horen waren en iedereen met pollepels op pannen stond te meppen voor de zorg, :'). Ik heb het idee (indien niet, hoor ik graag hoe je denkt dat het wel zit) dat er vanuit de regering geen greintje aandacht (behalve wat geroep) hieraan is besteed en we daarom nu met minder ‘ernstig zieken’ zitten (en dus IC-bezetting) maar nu ineens op code zwart afstevenen. Dat is echter niet de schuld van de wappies, maar van de overheid (heb zelf overigens 3 prikken gehad) die achter de feiten aanliep/loopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 29-11-2021 12:31:07 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_202374612
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:27 schreef Derrazi het volgende:

[..]
En in Limburg zeggen ze dan weer dat 75% op de ic gevaccineerd is

Wat nu.
Wat doet een regionale afwijking er nou toe als je landelijk kijkt?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202374624
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 08:06 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe het zit met het IC- dan wel ziekenhuispersoneelstekort. Ik weet dat er veel uitstroom, ziekte etc. is geweest maar dat viel te verwachten toen die geluiden al lang en breed te horen waren en iedereen met pollepels op pannen stond te meppen voor de zorgen, :'). Ik heb het idee (indien niet, hoor ik graag hoe je denkt dat het wel zit) dat er vanuit de regering geen greintje aandacht (behalve wat geroep) hieraan is besteed en we daarom nu met minder ‘ernstig zieken’ zitten (en dus IC-bezetting) maar nu ineens op code zwart afstevenen. Dat is echter niet de schuld van de wappies, maar van de overheid (heb zelf overigens 3 prikken gehad) die achter de feiten aanliep/loopt.
De afgelopen tien jaar is de opleiding tot verpleegkundige juist steeds populairder geworden. Het aantal IC bedden is uitgebreid, tot net zoveel als de ziekenhuizen zelf nodig vonden en wilden. Dat het zorgpersoneel op dit moment ziek en uitgeput thuis zit is heel vervelend maar wat zou de overheid daar aan moeten doen. En niet zeggen 'meer geld' want geld doet er echt niet meer toe als je er helemaal doorheen zit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202374981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:54 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
In oostenrijk is dit wel al gebeurd. 3500 euro boete als je geen vaccin neemt. En 1500 euro boete voor de mensen die al wel zijn gevaccineerd maar geen booster willen.
In Oostenrijk is de vaccinatiegraad dan ook zo laag dat de zorg compleet overspoeld word.

Mensen denken nog steeds dat het allemaal vergelijkbaar is met de griep.

Ter vergelijking, de griep krijgt ongeveer 25 tot 30% van de mensheid jaarlijks.
Incl. de ergste griepgolf van de afgelopen 10 jaar is dat ongeveer gemiddeld 400.000 doden tot gevolg, maar maak er fictief gerust 500.000 van wat mij betreft.

Corona? Dat is nog bij geen 300 miljoen mensen geconstateerd wereldwijd.. maar miljoenen doden tot gevolg.
Zelfs als je foutief meegerekende doden zou weglaten, is het 8x dodelijker.

Zo moeilijk rekenen is dat niet.
pi_202375026
In tijden van oorlog en crisis heb je juist een sterke en daadkrachtige leider nodig, die moeilijke beslissingen moet durven te maken.
En geen ruggengraatloze slappe zak zonder ballen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202375088
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 05:50 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik denk er ook zo over. Niet dat dat (in mijn geval) door enige kennis gebacked is oid, maar als we bij iedere spike change een prikkie nodig hebben. . Tja. Terwijl dit juist zo'n mooie mogelijkheid zou zijn om 'zwakke mensen op te ruimen '. Ja, klinkt hard, maar het allerlaatste wat deze wereld nodig heeft, is meer mensen. -PFIZERED- :D
Natuurlijk de zwakkere mensen mogen er niet zijn, want de domme krachten willen de wereld, aangezien de wereld nooit gemaakt kan zijn door een zwakker mens.
pi_202375375
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 06:44 schreef Beathoven het volgende:
Ongevaccineerden zouden het in de portemonnee moeten voelen als ze bewust risico nemen. Net zoals dat iemand dat moet voelen als iemand bewust zonder gordel rijdt. En die laatste groep heb je in het oostblok. Dan hebben ze de gordel ingeklikt en zitten ze er tegenaan.

Alles puur als in "er zijn regels.. maar fuck de regels want wij gaan opstandig doen"

kinderen van 20-90 jaar oud die het besef niet hebben dat wij met zn allen de maatschappij zijn, dat wij datzelfde systeem zijn dat zij willen fucken en dat we ook weleens wat buiten de comfortzone moeten doen willen we die maatschappij gezonder houden.

Als je als opstandeling een autocratisch systeem wilt tegengaan heb je mijn zege. Maar dan zijn de signalen ook wel dat individuen hun eigen belang voor het volksbelang stellen. Die factoren zijn in de democratie index meetbaar.
Nee een gordel gaat om je lichaam en niet “onnodig” in je lichaam. Een prikkie gaat nodig voor ongezonde mensen en onnodig voor gezonde mensen in je lichaam. De vergelijking is een oneerlijke vergelijking en gaat dus niet op. Bovendien nemen rokers en drinkers en motorrijders en wintersporters ook een bewuste “risico”. Maar volgens mij is dit ook al meerdere malen de revue gepasseerd.
West-Melanesia
pi_202375450
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 06:56 schreef Emmerdeur het volgende:
Wel zielig als je echt denkt dat 15% het land gijzelt.
Het is minder dan 0,003 % van die groep van 15% die in het ziekenhuis ligt, waarbij een grote groep behoort tot de 33% van die 15% die niet geprikt mogen worden.
Maar gewoon zo doordenken(en napraten) ^O^
Neem het niemand kwalijk, dat ze niet door hebben dat ze zo gemanipuleerd/geïndoctrineerd zijn.

Prettige zondag! :T
ik neem het mensen wel kwalijk dat ze de propaganda geloven!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202375466
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Nee een gordel gaat om je lichaam en niet “onnodig” in je lichaam. Een prikkie gaat nodig voor ongezonde mensen en onnodig voor gezonde mensen in je lichaam. De vergelijking is een oneerlijke vergelijking en gaat dus niet op. Bovendien nemen rokers en drinkers en motorrijders en wintersporters ook een bewuste “risico”. Maar volgens mij is dit ook al meerdere malen de revue gepasseerd.
Corona draag je ook in je lichaam. En als dat zo onschuldig zou zijn, zouden de IC's niet volliggen met mensen die naar adem snakken en andere mensen de zorg ontnemen.

Als je bewust vol overtuiging voor het risico gaat dat het maar een griepje is dan moet je de consequenties ook aanvaarden zonder zorg en anderen de weg naar de zorg niet hinderen
pi_202375509
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik neem het mensen wel kwalijk dat ze de propaganda geloven!
Als je een beetje weet hoe de wereld in elkaar zit en hoe makkelijk mensen psychisch te beïnvloeden zijn, zou je misschien nog anders denken. Dit is oa waarom social engineering nog steeds zo effectief is, psyops operaties in diverse uithoeken van de wereld werken, media indoctrinatie(the 5th screen) je aanzet toch aankopen etcetc. Je kan het misbruik/gebruik tegen een subject niet het subject dat aanrekenen(vind ik dan iig)
pi_202375527
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 10:33 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Als je een beetje weet hoe de wereld in elkaar zit en hoe makkelijk mensen psychisch te beïnvloeden zijn, zou je misschien nog anders denken. Dit is oa waarom social engineering nog steeds zo effectief is, psyops operaties in diverse uithoeken van de wereld werken, media indoctrinatie(the 5th screen) je aanzet toch aankopen etcetc. Je kan het misbruik/gebruik tegen een subject niet het subject dat aanrekenen(vind ik dan iig)
zeker wel, want deze methodes zijn gewoon bekend en dus iedereen kan deze methoden herkennen.
Dat het toch werkt zegt alleen maar hoe naief mensen zijn en hoe weinig het ze interesseert.

De propganda van de nlse overheid is trouwens niet zo ingewikkeld hoor, dit is gewoon broddelwerk van een kleuter. Het is dan ook stuitend dat zoveel mensen dit niet inzien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202375564
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zeker wel, want deze methodes zijn gewoon bekend en dus iedereen kan deze methoden herkennen.
Dat het toch werkt zegt alleen maar hoe naief mensen zijn en hoe weinig het ze interesseert.

De propganda van de nlse overheid is trouwens niet zo ingewikkeld hoor, dit is gewoon broddelwerk van een kleuter. Het is dan ook stuitend dat zoveel mensen dit niet inzien.
Dat is nou eenmaal hoe en waarom doctrines (in)gevoerd worden.

Mooi voorbeeld:
pi_202375570
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 10:40 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Dat is nou eenmaal hoe en waarom doctrines (in)gevoerd worden.

Mooi voorbeeld:
[ afbeelding ]
klopt als je geen andere informatie krijgt. Echter het internet staat vol andere informatie dan die van de overheid. Je moet dit alleen wel zelf zoeken, en dat is het probleem.
Het is er wel en ook beschikbaar en er staat ook geen straf op om dit te zoeken.

Dan bedoel ik niet de complottheorien, maar gewoon gedegen informatie uit betrouwebare bronnen. Veelal dezelfde bronnen dan die van de overheid, echter met andere conclusies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202375629
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Veelal dezelfde bronnen dan die van de overheid, echter met andere conclusies.
Geef eens zo'n voorbeeld van een bron die de overheid gebruikt, en die jij als zelfstandige denker ook gebruikt, maar waarbij jij tot een heel andere conclusie komt.
pi_202375636
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Corona draag je ook in je lichaam. En als dat zo onschuldig zou zijn, zouden de IC's niet volliggen met mensen die naar adem snakken en andere mensen de zorg ontnemen.
En een gordel gaat niet in je lichaam.

quote:
Als je bewust vol overtuiging voor het risico gaat dat het maar een griepje is dan moet je de consequenties ook aanvaarden zonder zorg en anderen de weg naar de zorg niet hinderen
Er gaan ook jaarlijks duizenden dood door griep, geen griepje. We hebben ook niet allemaal een griepprik maar bezoeken toch opa en oma.
West-Melanesia
pi_202375637
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Geef eens zo'n voorbeeld van een bron die de overheid gebruikt, en die jij als zelfstandige denker ook gebruikt, maar waarbij jij tot een heel andere conclusie komt.
hugo geeft de schuld aan de ongevaccineerde adhv de ziekenhuis opnames.
Als ik een rekensommetje loslaat dan klopt dit niet.
En nee, ik post deze rekensom hier niet, dat kost me teveel tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202375666
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Corona draag je ook in je lichaam. En als dat zo onschuldig zou zijn, zouden de IC's niet volliggen met mensen die naar adem snakken en andere mensen de zorg ontnemen.

Als je bewust vol overtuiging voor het risico gaat dat het maar een griepje is dan moet je de consequenties ook aanvaarden zonder zorg en anderen de weg naar de zorg niet hinderen
IN of OP, dat is nu net de crux, en een gigantisch verschil.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 28 november 2021 @ 10:57:48 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_202375668
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hugo geeft de schuld aan de ongevaccineerde adhv de ziekenhuis opnames.
Als ik een rekensommetje loslaat dan klopt dit niet.
En nee, ik post deze rekensom hier niet, dat kost me teveel tijd.
Haha. Perfect voorbeeld van een fraai staaltje "internet onderzoek" en "logisch nadenken" vs de harde feiten.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_202375670
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Geef eens zo'n voorbeeld van een bron die de overheid gebruikt, en die jij als zelfstandige denker ook gebruikt, maar waarbij jij tot een heel andere conclusie komt.
Hij, Hugo blijft hameren op vaccineren zonder de cijfers te weten van de ongevaccineerden in het ziekenhuis. Als alle ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen vanwege een medische aandoening niet gevaccineerd mogen worden, dan ben je feitelijk al klaar met vaccinaties. Want de rest van de ongevaccineerden die wel gevaccineerd kunnen worden, die liggen niet in het ziekenhuis. Adhv deze conclusie kan je dus nooit de ongevaccineerden de schuld geven, dat zou oneerlijk zijn want het zijn ongevaccineerden die geen prik mogen en dat is wat Hugo wel steeds gedaan heeft, makkelijk over 1 kam scherend vingertje wijzen naar “de ongevaccineerde”.

Daarom zijn ook heel veel ongevaccineerden die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden boos op jou en Hugo.
West-Melanesia
pi_202375672
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hugo geeft de schuld aan de ongevaccineerde adhv de ziekenhuis opnames.
Als ik een rekensommetje loslaat dan klopt dit niet.
En nee, ik post deze rekensom hier niet, dat kost me teveel tijd.
Aangezien jij die rekensom niet wil laten zien, vermoed ik dat er weinig van klopt.

Je moet natuurlijk wel de juiste factoren in je rekensom meenemen. Dus ook dat de Delta-variant besmettelijker is dan de vorige varianten. Dat we vorig jaar rond deze tijd meer binnen zaten en er meer maatregelen waren (winkels en horeca waren gesloten). En dat er nu meer besmettingen zijn dan vorig jaar, maar toch minder zieken op de IC's liggen.
pi_202375677
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt als je geen andere informatie krijgt. Echter het internet staat vol andere informatie dan die van de overheid. Je moet dit alleen wel zelf zoeken, en dat is het probleem.
Het is er wel en ook beschikbaar en er staat ook geen straf op om dit te zoeken.

Dan bedoel ik niet de complottheorien, maar gewoon gedegen informatie uit betrouwebare bronnen. Veelal dezelfde bronnen dan die van de overheid, echter met andere conclusies.
Helaas werken diensten als google met algoritmes die het de leek ontzettend moeilijk maakt om andere informatie te verkrijgen anders dan de aangenomen waarheid. En zo gaat het bij vele diensten. Daarnaast is het gemeengoed al jaren om alle tegen geluiden/berichten als wappie weg te zetten en door die zelfde propaganda wordt je duidelijk gemaakt je daar maar niet te associëren.
Maar goed. Terug ontopic
Rutte kijkt wel uit want die kan ook wel rekenen

quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hugo geeft de schuld aan de ongevaccineerde adhv de ziekenhuis opnames.
Als ik een rekensommetje loslaat dan klopt dit niet.
En nee, ik post deze rekensom hier niet, dat kost me teveel tijd.
Die rekensom staat in de eerste post van mij waarop je reageerde

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2021 11:01:08 ]
pi_202375679
quote:
19s.gif Op zondag 28 november 2021 10:57 schreef manny het volgende:

[..]
Haha. Perfect voorbeeld van een fraai staaltje "internet onderzoek" en "logisch nadenken" vs de harde feiten.
Ja, als het je teveel tijd kost, kun je beter vertrouwen op de experts, voor hen is het hun beroep, en die stoppen er wel veel tijd in.
pi_202375689
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Aangezien jij die rekensom niet wil laten zien, vermoed ik dat er weinig van klopt.

Je moet natuurlijk wel de juiste factoren in je rekensom meenemen. Dus ook dat de Delta-variant besmettelijker is dan de vorige varianten. Dat we vorig jaar rond deze tijd meer binnen zaten en er meer maatregelen waren (winkels en horeca waren gesloten). En dat er nu meer besmettingen zijn dan vorig jaar, maar toch minder zieken op de IC's liggen.
De deltavariant is maar een beetje besmettelijker. En toch code zwart voor de ziekenhuizen ondanks 90% vaccinatiegraad.
Check post 66. Je hebt de info, maar je wilt het maar niet in je opnemen.
West-Melanesia
pi_202375691
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 10:57 schreef Montagui het volgende:

[..]
IN of OP, dat is nu net de crux, en een gigantisch verschil.
We krijgen ook allemaal fijnstof en landbouwgif binnen. Gewoon door buiten rond te lopen en dingen te eten uit de supermarkt.

Die integriteit van 'in mijn lichaam' stelt niet zoveel voor. Vooral niet als je ziet hoe klein dat vaccin is en hoe weinig er in zit. Eenmaal ingenomen wordt het vaccin gewoon afgebroken.

Kom je eenmaal met corona in het ziekenhuis, moet je eens zien hoeveel medicijnen je toegestopt krijgt. Juist als je weinig troep in je lichaam wil, kun je het beste het vaccin nemen.
pi_202375703
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hugo geeft de schuld aan de ongevaccineerde adhv de ziekenhuis opnames.
Als ik een rekensommetje loslaat dan klopt dit niet.
En nee, ik post deze rekensom hier niet, dat kost me teveel tijd.
Ik post hem wel voor je 1+1=3

Is fout.

Nou laat jou berekening dan maar zien of je loopt gewoon net zoals vele andere recalcitranten totale onzin te verkopen die je niet kan onderbouwen.
pi_202375717
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:55 schreef superniger het volgende:
Bizar dat de 10% ongevacineerden wappies een heel land kan gijzelen.
Veel gevaccineerde laten over zich heen lopen. Er is ook nooit een protest tegen ongevaccineerde daar zijn ze veel te bang voor :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202375718
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]
De deltavariant is maar een beetje besmettelijker.
Okay.

Deltavariant ongeveer vier maal besmettelijker dan Wuhan-virus

quote:
En toch code zwart voor de ziekenhuizen ondanks 90% vaccinatiegraad.
Check post 66. Je hebt de info, maar je wilt het maar niet in je opnemen.Check post 66. Je hebt de info, maar je wilt het maar niet in je opnemen.
Vaccinatiegraad is geen 90% (helemaal niet als je het over de hele bevolking bekijkt en ook jongeren in het cijfer meeneemt). Daarbij zijn gevaccineerden in de meerderheid in het land en in de minderheid op de IC, dus die code zwart is juist een argument vóór vaccineren.

Echt, jij roeptoetert maar wat.
pi_202375730
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]
De deltavariant is maar een beetje besmettelijker. En toch code zwart voor de ziekenhuizen ondanks 90% vaccinatiegraad.
Check post 66. Je hebt de info, maar je wilt het maar niet in je opnemen.
85% vaccinatiegraad, de 15% recalcitrante vaccinatieweigeraars bezetten 70% van de ic corona bedden. Zo moeilijk is wiskunde niet zelfs in dit topic is het plaatje van deze cijfers geplaatst.

Blijkbaar is er iets duidelijk mis met ons wiskunde onderwijs dat een grote groep fokkers dit niet kunnen begrijpen.
pi_202375798
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 02:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
ja. mensen willen plaatjes kijken en liefst nog filmpjes. cijfers interpreteren gaat al lastig.

Plaatje:
[ afbeelding ]
Volgens dat plaatje komt 50% van de ongevaccineerden in het ziekenhuis. Dat is echter maar 1%.
pi_202375806
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
We krijgen ook allemaal fijnstof en landbouwgif binnen. Gewoon door buiten rond te lopen en dingen te eten uit de supermarkt.

Die integriteit van 'in mijn lichaam' stelt niet zoveel voor. Vooral niet als je ziet hoe klein dat vaccin is en hoe weinig er in zit. Eenmaal ingenomen wordt het vaccin gewoon afgebroken.

Kom je eenmaal met corona in het ziekenhuis, moet je eens zien hoeveel medicijnen je toegestopt krijgt. Juist als je weinig troep in je lichaam wil, kun je het beste het vaccin nemen.
Je kunt bagatelliseren wat je wil, feit blijft:

artikel 11 Grondwet:
quote:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202375829
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
85% vaccinatiegraad, de 15% recalcitrante vaccinatieweigeraars bezetten 70% van de ic corona bedden. Zo moeilijk is wiskunde niet zelfs in dit topic is het plaatje van deze cijfers geplaatst.

Blijkbaar is er iets duidelijk mis met ons wiskunde onderwijs dat een grote groep fokkers dit niet kunnen begrijpen.
Bron?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202375838
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 06:44 schreef Beathoven het volgende:
Ongevaccineerden zouden het in de portemonnee moeten voelen als ze bewust risico nemen. Net zoals dat iemand dat moet voelen als iemand bewust zonder gordel rijdt. En die laatste groep heb je in het oostblok. Dan hebben ze de gordel ingeklikt en zitten ze er tegenaan.

Alles puur als in "er zijn regels.. maar fuck de regels want wij gaan opstandig doen"

kinderen van 20-90 jaar oud die het besef niet hebben dat wij met zn allen de maatschappij zijn, dat wij datzelfde systeem zijn dat zij willen fucken en dat we ook weleens wat buiten de comfortzone moeten doen willen we die maatschappij gezonder houden.

Als je als opstandeling een autocratisch systeem wilt tegengaan heb je mijn zege. Maar dan zijn de signalen ook wel dat individuen hun eigen belang voor het volksbelang stellen. Die factoren zijn in de democratie index meetbaar.
:D :')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202375854
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
85% vaccinatiegraad, de 15% recalcitrante vaccinatieweigeraars bezetten 70% van de ic corona bedden. Zo moeilijk is wiskunde niet zelfs in dit topic is het plaatje van deze cijfers geplaatst.

Blijkbaar is er iets duidelijk mis met ons wiskunde onderwijs dat een grote groep fokkers dit niet kunnen begrijpen.
:D :')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 28 november 2021 @ 11:31:35 #88
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202375878
Dit land vraagt, nee, schreeuwt en smeekt, om een soort coronadictator, maar wij zitten opgescheept met twee minkukels die vooral niet op de veel te lange tenen van de domme, ongevaccineerde minderheid willen gaan staan. De Nederlander is op zijn best als hij niet na kan denken en de leiding van dit land komt keer op keer met wat adviezen, een grove overschatting van het eigen volk. Hun uitsluiting is voornamelijk zelfgekozen, op basis van religieus fanatisme of extreemrechtse complotdenkerij. Kwaadaardige domheid zie je overal, maar nergens wordt het zo getolereerd als hier.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202376146
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit land vraagt, nee, schreeuwt en smeekt, om een soort coronadictator, maar wij zitten opgescheept met twee minkukels die vooral niet op de veel te lange tenen van de domme, ongevaccineerde minderheid willen gaan staan. De Nederlander is op zijn best als hij niet na kan denken en de leiding van dit land komt keer op keer met wat adviezen, een grove overschatting van het eigen volk. Hun uitsluiting is voornamelijk zelfgekozen, op basis van religieus fanatisme of extreemrechtse complotdenkerij. Kwaadaardige domheid zie je overal, maar nergens wordt het zo getolereerd als hier.
Tot zo ver de democratie in Nederland.
pi_202376207
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:56 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Tot zo ver de democratie in Nederland.
Laten we dan een vaccinatie verplichting referendum houden. Daarna moeten de weigeraars niet meer zeuren als ze verplicht worden. :D
pi_202376231
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Laten we dan een vaccinatie verplichting referendum houden. Daarna moeten de weigeraars niet meer zeuren als ze verplicht worden. :D
Doe maar. Minstens 60% van alle mensen wil geen verplichte vaccinatie. (Vaccinatie is dus ook alle boosters die eraan komen.)
pi_202376287
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:06 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Doe maar. Minstens 60% van alle mensen wil geen verplichte vaccinatie. (Vaccinatie is dus ook alle boosters die eraan komen.)
Denk je echt dat maar 40% van de Nederlanders rationeel met objectieve data kan omgaan?
pi_202376407
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:06 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Doe maar. Minstens 60% van alle mensen wil geen verplichte vaccinatie. (Vaccinatie is dus ook alle boosters die eraan komen.)
Ruim een half jaar voor Corona:
quote:
Ruime meerderheid wil dat overheid vaccineren verplicht
https://eenvandaag.avrotr(...)accineren-verplicht/

Met daarbij nu wel de kanttekening dat die vraag nu honderdduizend maal urgenter is dan 2 jaar geleden. Toen betrof het alleen de groep jongste kinderen, nu iedereen. Corona maakt dat alle mensen hierover serieus zijn gaan nadenken.

Ben wel benieuwd naar de uitslag van zo'n referendum. Niet dat het leidt tot vaccinatieplicht, want daarvoor zal wetgeving nodig zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202376478
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 02:31 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en een jaar eerder was 17,4 miljoen niet gevaccineerd. Dan zou vorig jaar IC's bijna 9x voller moeten zijn geweest. Vooral wanneer Covid eigenlijk al volledig rond was gegaan terwijl we niet eens een systematische testproces hadden om cijfers fatsoenlijk in beeld te krijgen. Toch niet zo gevaarlijk als gedacht die Covid.

De vaccinatie kudde negeert het feit dat er telkens een nieuwe redenatie (smoes) nodig is om het standpunt over het belang van vaccinatie overeind te houden.

Steeds maar weer die "vaccinatie helpt MAARRRR...."

Ja maar wat? Nu werkt de vaccinatie keer wel keer niet. Nu heeft het maar een beperkte werking en is er jaarlijks een booster update nodig. Nu is het weer de Delta die toch ervoor zorgt dat het vaccin net niet volledig werkt. Nu is er WEER iets nieuws uit de trucendoos gekomem en die heet Omirkon, Omkiron, Omron..wat was het nou ook alweer??
Goed. Laat ik beginnen met de link die ik eerder al deelde. Heb je die gelezen ?
https://www.iamzero.nl/ar(...)boek-voor-ontkenners

de varianten die in 2021 opdoken zijn velen malen besmettelijker dan wat er in 2020 rond ging.
Nee, er is altijd beweerd dat vaccinatie de kans op zorgbehoefte verminderd. Dat is nog altijd zo, in Enschede is 90% op de IC niet gevaccineerd.

probeer toch de woorden Tribunaal in je reactie op te nemen. en 5G, en overheidsfalen.
dan ga ik daar meteen op in.
kijk, als het onze overheid nog steeds niet gelukt is om een kabinet te vormen, waarom zou het die mensen dan wel lukken om zo'n megacomplot als corona te organiseren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Beste debater 2022 zondag 28 november 2021 @ 12:32:22 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202376514
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:06 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Veel gevaccineerde laten over zich heen lopen. Er is ook nooit een protest tegen ongevaccineerde daar zijn ze veel te bang voor :')
Bang... waarom nemen de meeste ongevaccineerden geen vaccin, ook weer?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202376542
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom negeer je dat we een jaar geleden niets konden en toch zulke hoge cijfers hadden? We mochten niet sporten, niet naar school, niet op bezoek, niet naar de bios, niet naar de kroeg, niet naar het restaurant, niet naar concerten, niet naar naar de winkel etc. Allemaal zaken die tot voor kort gewoon mochten.

Maar Hee blijf vooral ook negeren dat die kleine groep kutwappies een ruime meerderheid van de plekken op de IC bezet, met als gevolg dat nu weer alles dicht is.
Je hebt moeite met grafieken lezen, vandaar dat je zulke dubieuze vragen stelt. De eerste golf ontstond al in februari 2020 en in eind maart hadden we de hoogste piek in het aantal IC-opnames bereikt. Toen was er inderdaad niemand gevaccineerd en was alles nog nieuw voor de overheid en bevolking. De besmettingscijfers zijn alleen gebaseerd op het aantal testen. Dat wil niet zeggen dat de besmettingen slechts beperkt waren tot die aantallen want de meeste onder de mensen hadden corona terwijl zij daar niets van merkten. Het aantal besmettingen waren dus veel en veel hoger in Nederland dan wat de cijfers lieten zien.

Het eerste coronageval werd in december gerapporteerd in Wuhan. In Nederland werd het eerste coronageval in februari geconstateerd. Nou als vanuit China het virus zo snel de wereld heeft bereikt dan snap je ook wel dat er in de perioden januari februari en maart in Nederland eigenlijk de meerderheid zelf al besmet was. Er wordt zelfs ook gezegd dat mensen in Nederland positief waren getest op corona in eind 2019. Iemand die ik persoonlijk ken is besmet en ziek geweest in november 2019. Exact met dezelfde symptomen etc. Toen ik het paar maanden geleden hoorde reageerde ik verbaast erop maar schijnbaar klopt het.

Kortom, iedereen is nu al 1 x besmet geweest en heeft eigenlijk al een natuurlijke immuniteit opgebouwd. Ik zelf heb eind maart corona gehad en ben nog nooit eerder zo ziek geweest. Ik lag twee weken in bed en de weken erna had ik conditie problemen. Ziek zijn hoort erbij en gelukkig ben ik eroverheen. Nu heb ik weer een lichte vorm van griep maar geen koorts, spierpijn en dergelijke.

Dat mensen met onderliggende aandoeningen wel ondersteuning nodig hebben begrijp ik. Daar was het vaccine in eerste instantie ook voor bedoeld. Om deze mensen te beschermen. Nou dat vaccine geen besmetting voorkomt is het toch ook onlogisch dat een gezonde persoon zich moet vaccineren om die zwakke patiënt te beschermen? Het moet niet om besmetting gaan maar om bescherming tegen het virus. Dat zijn twee verschillende zaken.

Maar goed. Het gaat er nu uiteindelijk om dat vaccineren van iedereen geen oplossing is en dat die overgebleven 15% nooit ervoor kan zorgen dat de zorg overbelast raakt.
pi_202376586
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bang... waarom nemen de meeste ongevaccineerden geen vaccin, ook weer?
Waarom zou ik als ik bij een bedrijf van 150 man werk en geen een IC geval kan rapporteren uit al die mensen, hun gezinnen, families etc.? Of liegen we met zijn allen?

150 personen, gemiddeld gezin van 3 x 150 = 450 x 20 (familieleden) is al ruim 9000. Dat is al een vrij grote kring en aantal om als referentie te gebruiken.
pi_202376647
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:34 schreef Werkperd het volgende:
Kortom, iedereen is nu al 1 x besmet geweest en heeft eigenlijk al een natuurlijke immuniteit opgebouwd. Ik zelf heb eind maart corona gehad en ben nog nooit eerder zo ziek geweest.
Heb je hier ook cijfers van? Zelfs als ik het positief lees (iedereen = vrijwel iedereen) denk ik niet dat het klopt. Zelf heb ik geen corona gehad, en veel mensen in mijn omgeving ook niet (in hoeverre dat ook relevant is).

quote:
Dat mensen met onderliggende aandoeningen wel ondersteuning nodig hebben begrijp ik. Daar was het vaccine in eerste instantie ook voor bedoeld. Om deze mensen te beschermen.
Ik denk dat het vaccin bedoeld was om niet meer ziek te worden van corona en de bestrijding tegen te gaan. Kortom, om de pandemie te stoppen.

quote:
Nou dat vaccine geen besmetting voorkomt is het toch ook onlogisch dat een gezonde persoon zich moet vaccineren om die zwakke patiënt te beschermen? Het moet niet om besmetting gaan maar om bescherming tegen het virus. Dat zijn twee verschillende zaken.
Nou, het vaccin brengt ook de besmettelijkheid omlaag.

Vaccin vermindert risico op overdracht – ook bij deltavariant
pi_202376778
Nepnieuws.

"Ook Rutte geeft ongevaccineerden schuld van zijn falend beleid. "
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 28 november 2021 @ 13:28:32 #100
414785 sirdanilot
pi_202377276
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 05:50 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik denk er ook zo over. Niet dat dat (in mijn geval) door enige kennis gebacked is oid, maar als we bij iedere spike change een prikkie nodig hebben. . Tja. Terwijl dit juist zo'n mooie mogelijkheid zou zijn om 'zwakke mensen op te ruimen '. Ja, klinkt hard, maar het allerlaatste wat deze wereld nodig heeft, is meer mensen. -PFIZERED- :D
Nou die zwakke mensen mogen best zo'n prikkie nemen maar waarom moet ik dat dan
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202377287
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:21 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je kunt bagatelliseren wat je wil, feit blijft:

artikel 11 Grondwet:
[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal wat je zelf geciteerd hebt.

Behouden bij de of krachtens de wet te stellen beperkingen.

Kortom, er kunnen gewoon uitzonderingen gemaakt worden, maar die moeten dan wel in wetten vastgelegd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 28-11-2021 13:35:32 ]
pi_202377449
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt als je geen andere informatie krijgt. Echter het internet staat vol andere informatie dan die van de overheid. Je moet dit alleen wel zelf zoeken, en dat is het probleem.
Het is er wel en ook beschikbaar en er staat ook geen straf op om dit te zoeken.

Dan bedoel ik niet de complottheorien, maar gewoon gedegen informatie uit betrouwebare bronnen. Veelal dezelfde bronnen dan die van de overheid, echter met andere conclusies.
Klopt. Dat is ook de reden dat de overheid en media informatie betitelt als fake news. Van de zogenaamde fact checkers op FB aan toe. Natuurlijk wordt er ook bewust of onbewust nieuws gemanipuleerd of onvolledig. Zo betitchtte het lid Gundogan Denk aanhangers ervan haar te bedreigen en haar moeder. Kuzu interupeerde met mocht dit waar zijn dan hierbij excuses en dan roep ik op dit niet meer te doen. De meeste media hebben dit gequote door "mocht dit waar zijn weg te laten" en sommige zelfs door de excuses van Kuzu weg te laten. Waarom zou een politicus de volgende keer zijn excuses aanbieden?
pi_202377501
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bang... waarom nemen de meeste ongevaccineerden geen vaccin, ook weer?
De meeste mensen vinden dat overbodig
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Beste debater 2022 zondag 28 november 2021 @ 13:44:14 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202377523
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 13:42 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
De meeste mensen vinden dat overbodig
Haha ja, dat zal het zijn...

Niet "oeh we weten niet wat er in zit", "lange termijn", "Bill Gates", "enge chips", "Great Reset", "Chinees sociaal kredietsysteem", "Big Brother"...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202377566
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heb je hier ook cijfers van? Zelfs als ik het positief lees (iedereen = vrijwel iedereen) denk ik niet dat het klopt. Zelf heb ik geen corona gehad, en veel mensen in mijn omgeving ook niet (in hoeverre dat ook relevant is).
[..]
Ik denk dat het vaccin bedoeld was om niet meer ziek te worden van corona en de bestrijding tegen te gaan. Kortom, om de pandemie te stoppen.
[..]
Nou, het vaccin brengt ook de besmettelijkheid omlaag.

Vaccin vermindert risico op overdracht – ook bij deltavariant
Dus als niemand vrijwillig test dan is er ook geen corona in Nederland? Verandert dit het feit dat er wel corona is in Nederland? Nee. Dus cijfers zeggen soms veel maar ook niks.

Onderzoekers vertellen ons dat 1 of zelfs 2 op de 5 besmetgeraakte personen geen symptomen van corona ervaren. Dat is veel. Dan praten we over een gemiddelde van 20 of zelfs 40%!!! Doe daar het aantal personen bij die wel lichte symptomen hebben maar zich niet laten testen. Dan krijg je al gauw een aantal dat boven de 60% uitkomt.

Men laat zich testen als ze zich ernstig ziek voelen want met een loopneus ga je niet gauw een stok in je neus laten steken. De bedrijven dwingen mensen wel om zich te laten testen bij zulke gevallen maar meeste zien het door de vingers want onderbezetting binnen een fabriek kost centen.

Heel veel tegenstrijdigheden wat de vaccine gewoon in twijfel trekt. Terecht ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 29-11-2021 11:33:20 ]
pi_202377571
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 13:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou die zwakke mensen mogen best zo'n prikkie nemen maar waarom moet ik dat dan
Aan de andere kant....waarom zou je het NIET nemen? (nou, ik hoef pfizer niet te sponsoren, natuurlijke afweer is beter, lange(re) termijn effecten onbekend). Ook van belang: Lichamelijke Integriteit

Ik vind de vaccinatiedwang onder t mom van de zorgbelasting echt krankzinnig (hoe reeel de tekorten ook zijn!).
Kun je je aan t begin van de crisis nog herinneren dat er NOOIT een verplichte vaccinatie zou komen?.....OK, noem het QR, ook wel weer te begrijpen wegens de praktische gevolgen.

Ach, ik vind het ook lastig. Zelf vind ik (hahaha) dat ik de prikjes niet nodig had, maarja...je deed het voor je oma ofzo. En nu ben ik 'afhankelijk', thanks cocksuckers! :D *PFIZERED*
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202377799
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 13:47 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dus als niemand vrijwillig test dan is er ook geen corona in Nederland? Verandert dit het feit dat er wel corona is in Nederland? Nee. Dus cijfers zeggen soms veel maar ook niks.
Ik weet niet waarom je hier over begint, mijn post ging niet over het testen.

Maar goed, het aantal mensen dat test doet niets af aan de cijfers, want als er minder mensen testen, nemen ze dat mee in de cijfers. De testbereidheid wordt gewoon meegenomen in de cijfers.

quote:
Dat mag je denken maar de premier had in het begin toch echt over een groepsimmuniteit die als een schild moet dienen voor zwakke personen met onderliggende aandoeningen.
Toen er nog geen vaccins waren ging het nog wel eens over natuurlijke immuniteit. Totdat men erachter kwam dat ons zorgsysteem dusdanig belast zou worden dat het eigenlijk niet mogelijk zou zijn om het hele land op die manier immuun te laten worden.

Overigens zei Rutte het wel wat genuanceerder, hij zei dat alles opengooien en alles dichthouden beiden niet kon. Er moest een tussenweg gevonden worden, met natuurlijke immuniteit. Nu zijn er vaccins en kan er zo ook immuniteit verkregen worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 29-11-2021 11:33:35 ]
pi_202385470
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
85% vaccinatiegraad, de 15% recalcitrante vaccinatieweigeraars bezetten 70% van de ic corona bedden. Zo moeilijk is wiskunde niet zelfs in dit topic is het plaatje van deze cijfers geplaatst.

Blijkbaar is er iets duidelijk mis met ons wiskunde onderwijs dat een grote groep fokkers dit niet kunnen begrijpen.
Door een variant die maar 4x besmettelijker is. Zo moeilijk is wiskunde inderdaad niet.
West-Melanesia
pi_202385531
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Okay.

Deltavariant ongeveer vier maal besmettelijker dan Wuhan-virus
[..]
Vaccinatiegraad is geen 90% (helemaal niet als je het over de hele bevolking bekijkt en ook jongeren in het cijfer meeneemt). Daarbij zijn gevaccineerden in de meerderheid in het land en in de minderheid op de IC, dus die code zwart is juist een argument vóór vaccineren.

Echt, jij roeptoetert maar wat.
Een variant die maar 4x besmettelijker is en dan ervoor zorgt dat 15% gevaarlijker is dan 100%.

Knap. Als die 15% zo gevaarlijk is, komt dat sowieso natuurlijk ook door gevaccineerden die zich niet aan de regels houden.
West-Melanesia
pi_202385992
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 23:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Een variant die maar 4x besmettelijker
Als jij vroeger een 2 had voor wiskunde en je buurman een 8. Had je buurman dan ook maar 4x een hoger cijfer?

quote:
is en dan ervoor zorgt dat 15% gevaarlijker is dan 100%.
+ Dat mensen zich minder aan de maatregelen houden
+ Dat vorig jaar rond deze tijd de winkels en horeca gesloten waren.
pi_202386047
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bang... waarom nemen de meeste ongevaccineerden geen vaccin, ook weer?
Omdat ze niet zo nodig naar een café, restaurant, de mcdonalds, KFC enzovoorts hoeven.
pi_202386211
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als jij vroeger een 2 had voor wiskunde en je buurman een 8. Had je buurman dan ook maar 4x een hoger cijfer?
4x2 is 8 ja.

quote:
+ Dat mensen zich minder aan de maatregelen houden
+ Dat vorig jaar rond deze tijd de winkels en horeca gesloten waren.
Hey, het lag dus niet aan de ongevaccineerden. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
West-Melanesia
pi_202386524
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 00:18 schreef Nober het volgende:

[..]
Omdat ze niet zo nodig naar een café, restaurant, de mcdonalds, KFC enzovoorts hoeven.
Waarom zijn ze dan een paar keer per week aan het protesteren dat ze uitgesloten worden. :')
pi_202386583
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 06:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij framet vooral een bepaald type nu. Daar ben je erg bedreven in, gezien je dit in elk topic doet. Ken je überhaupt mensen die geen vaccin hebben genomen?
Ik wel enkele, en die gehele groep steekt elkaar aan met idd zulke onzin. Maar goed dat is exemplarisch bewijs.

Degene die we wekelijks zien demonstreren op tv zijn ook van dat wappie niveau.

Dan werk ik in de biblebelt op het werk loopt 5% streng gelovig rond die zich vanwege hun geloof niet laten vaccineren.

Dus zijn er überhaupt wel rationele mensen die zich niet laten vaccineren.

.
pi_202387203
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 06:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom zijn ze dan een paar keer per week aan het protesteren dat ze uitgesloten worden. :')
Alle anderhalf miljoen?
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 10:24:26 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202387953
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 06:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij framet vooral een bepaald type nu. Daar ben je erg bedreven in, gezien je dit in elk topic doet. Ken je überhaupt mensen die geen vaccin hebben genomen?
Jazeker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202388090
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 09:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Alle anderhalf miljoen?
als ik selectief ga tellen vergelijkbaar zoals de recalcitranten met statistiek omgaan wel. Elke keer dat ze als individu bij een uniek koffiedrink moment zijn op komen dagen tellen we als 1. 8-)
  maandag 29 november 2021 @ 10:40:50 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202388149
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik wel enkele, en die gehele groep steekt elkaar aan met idd zulke onzin. Maar goed dat is exemplarisch bewijs.

Degene die we wekelijks zien demonstreren op tv zijn ook van dat wappie niveau.

Dan werk ik in de biblebelt op het werk loopt 5% streng gelovig rond die zich vanwege hun geloof niet laten vaccineren.

Dus zijn er überhaupt wel rationele mensen die zich niet laten vaccineren.

.
De media pikken elke keer de wappies eruit. Echt niet elke demonstrant is een wappie of bakstenengooier.
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 10:42:48 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202388194
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat klopt, we maken ons allemaal schuldig aan dat gedrag. In verschillende omstandigheden en bij verschillende groepen. Kan geen kwaad om elkaar daar scherp op te houden.
Wat grappig dat dat voor bepaalde lieden nu ineens een issue is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202388242
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De media pikken elke keer de wappies eruit. Echt niet elke demonstrant is een wappie of bakstenengooier.
Krijgen nu de msm media de schuld het topic hier in nws waar men juist niet naar de msm kijkt maar de zelfgemaakte media van de demonstranten schetsen toch hetzelfde beeld. Met hun artsen voor vrijheid en andere verkleedpartijtjes.
  maandag 29 november 2021 @ 10:46:02 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202388245
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat grappig dat dat voor bepaalde lieden nu ineens een issue is.
Ook dat is menselijk gedrag Etto. Jouw morele kader ten aanzien van ongevaccineerden is duidelijk anders dan ten aanzien van bijstandsgerechtigden bijvoorbeeld. Bij anderen is dat weer andersom. Alleen houd jij anderen graag aan standaarden die je in deze topics zelf ook niet echt hoog houdt. Dan krijg je daar feedback op. Is dat erg?
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 10:46:47 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202388260
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook dat is menselijk gedrag Etto. Jouw morele kader ten aanzien van ongevaccineerden is duidelijk anders dan ten aanzien van bijstandsgerechtigden bijvoorbeeld. Bij anderen is dat weer andersom. Alleen houd jij anderen graag aan standaarden die je in deze topics zelf ook niet echt hoog houdt. Dan krijg je daar feedback op. Is dat erg?
Wat is mijn morele kader t.a.v. ongevaccineerden, aleer we het gaan hebben over dubbele standaarden en zulks?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 november 2021 @ 10:47:58 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202388271
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Krijgen nu de msm media de schuld het topic hier in nws waar men juist niet naar de msm kijkt maar de zelfgemaakte media van de demonstranten schetsen toch hetzelfde beeld. Met hun artsen voor vrijheid en andere verkleedpartijtjes.
Wappies zijn meer vocaal, hebben minder te verliezen etc. Totdat je elke demonstrant persoonlijk hebt gesproken kan je niet echt over de hele groep spreken, laat staan de ongevaccineerden als gehele groep.
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:37 #124
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202388298
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is mijn morele kader t.a.v. ongevaccineerden, aleer we het gaan hebben over dubbele standaarden en zulks?
Je bent er nogal druk mee ze over één kam te scheren en dezelfde "quotes" te gebruiken als representatief voor hen. Je lijkt wat aversie tegen ze te hebben, gezien je simplificatie van de groep en het feit dat je het elk topic over ze hebt met posts met dezelfde strekking.
pi_202388321
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wappies zijn meer vocaal, hebben minder te verliezen etc. Totdat je elke demonstrant persoonlijk hebt gesproken kan je niet echt over de hele groep spreken, laat staan de ongevaccineerden als gehele groep.
Gevaccineerden worden hier ook op 1 hoop geveegd en door mensen die zeggen tegen demonisering te zijn en dan toch maar vaccinazis genoemd. De selectieve hypocriete verontwaardiging is stuitend van de recalcitranten.
  maandag 29 november 2021 @ 10:53:38 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202388343
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gevaccineerden worden hier ook op 1 hoop geveegd en door mensen die zeggen tegen demonisering te zijn en dan toch maar vaccinazis genoemd. De selectieve hypocriete verontwaardiging is stuitend van de recalcitranten.
Ik spreek daar ook mensen van de andere kant op aan... Je blijft maar wijzen.

Wie bedoel je trouwens met recalcitranten? Ik merk nogal vaak op Fok! dat men (en ook jij) iedereen nogal snel als "ongevaccineerd" beschouwt.
pi_202388348
quote:
„Ik vind dat we in het politieke debat en het maatschappelijke debat met een te grote boog om de ongemakkelijke waarheid heenlopen. Het feit dat er operaties moeten worden afgezegd, was niet nodig geweest als 100% van de mensen zich had laten vaccineren.
Veel van die operaties waren dan weer niet nodig geweest als mensen niet zouden roken, gezond zouden eten en niet naar hun schermpje kijken tijdens het fietsen of autorijden.
Maar dat is nou eenmaal ook een onderdeel van de maatschappij.
  maandag 29 november 2021 @ 10:54:21 #128
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202388355
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Veel van die operaties waren dan weer niet nodig geweest als mensen niet zouden roken, gezond zouden eten en niet naar hun schermpje kijken tijdens het fietsen of autorijden.
Maar dat is nou eenmaal ook een onderdeel van de maatschappij.
Hear hear.
  maandag 29 november 2021 @ 10:55:13 #129
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202388362
Ik zag ook een verhaal op de Daily Mail van een anti-vaxxer die liever dood ging dan dat hij zich liet vaccineren. Hij had dan zo'n doorzichtige rechrhoekige Dr. No-achtige zuurstof muts op, op de intensive care. Hij voelde zich zo ziek, z'n laatste woorden waren dat hij zo'n spijt had dat hij geen vaccinatie had genomen. Hij is daarna overleden.

Ik begrijp er geen reet van dat mensen zich niet laten vaccineren. Onder de biologieles op school hebben ze mij dat keurig uitgelegd. Ik snap het dan en ben de eerste om me te laten vaccineren. Maar die lui hadden vast geen biologie in hun vakkenpakket, of ze zaten onder de kes maar propjes papier in de lucht te gooien. Een pandemie schoont de boel dan wel lekker op.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 11:01:26 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202388438
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bent er nogal druk mee ze over één kam te scheren en dezelfde "quotes" te gebruiken als representatief voor hen. Je lijkt wat aversie tegen ze te hebben, gezien je simplificatie van de groep en het feit dat je het elk topic over ze hebt met posts met dezelfde strekking.
Ik ben vooral druk bezig met complotdenkende wappies en hun niet aflatende stroom van misinformatie. Dat ook jij kennelijk moeite hebt de groep ongevaccineerden als zodanig en het volk dat we hier en op straat in hun al dan niet bij de carnavalswinkel gehuurde doktersjassen al anderhalf jaar tekeer zien gaan tegen de overheid, de wetenschap en logica uit elkaar te houden is een fenomeen wat ik al langer bespeur bij zogenaamde 'neutrale/kritische' omstanders.

Des te schrijnender, omdat het hier ook nog eens een zaak betreft waarbij vaststaande identiteitseigenschappen als geslacht, leeftijd of etniciteit helemaal geen rol spelen. Legio voorbeelden op fok en daarbuiten hoe juist op die eigenschappen hele tirades worden afgestoken tegen specifieke volksstammen (de eerder aangehaalde Mocro's en ander getinte burgers, boomers en bejaarden, maar ook chronisch zieken of 'laag'opgeleiden) waarbij niet geschuwd wordt op basis van generaliserende uitspraken tot allerhande groezelige uitsluitingsideeën te komen.

En nu is het ineens allemaal heel erg, staan treinen naar Polen klaar, is de overheid een Stalinistisch gedrocht en moet je niet 'iedereen over een kam scheren', want dat is demonisering en zorgt voor een tweedeling.

Gtfo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202388887
Ben benieuwd of ongevaccineerden nog steeds in bescherming worden genomen als er eenmaal sprake is van 'Code Zwart' en mensen komen te overlijden omdat reguliere zorg moet worden uitgesteld.

Gaan die 85 procent gevaccineerde volwassenen dat pikken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202389922
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2021 10:55 schreef BlauweHoofd het volgende:

Ik begrijp er geen reet van dat mensen zich niet laten vaccineren. Onder de biologieles op school hebben ze mij dat keurig uitgelegd. Ik snap het dan en ben de eerste om me te laten vaccineren. Maar die lui hadden vast geen biologie in hun vakkenpakket, of ze zaten onder de kes maar propjes papier in de lucht te gooien. Een pandemie schoont de boel dan wel lekker op.
Misschien hebben die mensen wel zelfstandig leren nadenken in hun middelbare schooltijd en zijn ze niet op het niveau van biologielesjes reproduceren blijven hangen?

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ben benieuwd of ongevaccineerden nog steeds in bescherming worden genomen als er eenmaal sprake is van 'Code Zwart' en mensen komen te overlijden omdat reguliere zorg moet worden uitgesteld.

Gaan die 85 procent gevaccineerde volwassenen dat pikken?
Ze pikken tot nu toe alles, slikken elke leugen, herkauwen elk beetje propaganda, dus op zich zou dat geen probleem moeten zijn. Maar ze accepteren ook goebbelsiaanse zondebokzoekerij, dus ja dat wordt spannend. Hogeropgeleid als ze zijn met een diepe gehechtheid aan de rechtsstaat zullen ze dan wel pleiten voor het opzeggen van het mensenrechtencharter van de EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202390346
quote:
Het feit dat er operaties moeten worden afgezegd, was niet nodig geweest als 100% van de mensen zich had laten vaccineren.
Voelen de antivaxxers alhier, daar nou enige mate van verantwoordelijkheid voor? Ik ben oprecht benieuwd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202390384
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 01:16 schreef Oceanier het volgende:
Hey, het lag dus niet aan de ongevaccineerden. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
De restaurants, kroegen en winkels zijn nu nog open terwijl die vorig jaar gesloten waren. Ook zijn er nu minder bedden op de IC bezet dan vorig jaar rond deze tijd. Dat is dankzij de vaccins.
pi_202390430
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Veel van die operaties waren dan weer niet nodig geweest als mensen niet zouden roken, gezond zouden eten en niet naar hun schermpje kijken tijdens het fietsen of autorijden.
Rokers kosten de samenleving gemiddeld gezien minder dan niet-rokers. Rokers betalen accijns en gaan eerder dood, terwijl juist de laatste jaren van iemands leven duur zijn.

quote:
Maar dat is nou eenmaal ook een onderdeel van de maatschappij.
Nou, naar een schermpje kijken tijdens het fietsen of autorijden is verboden. Je vergelijkt dus iets dat verboden is met niet-gevaccineerd zijn. Om maar iets aan te geven.
pi_202390542
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Voelen de antivaxxers alhier, daar nou enige mate van verantwoordelijkheid voor? Ik ben oprecht benieuwd.
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 06:14 schreef Sjemmert het volgende:
Ik voel 0,0 verantwoordelijkheid voor de huidige situatie in de ziekenhuizen als jonge ongevaccineerde zonder overgewicht of onder liggend lijden.
  maandag 29 november 2021 @ 13:50:19 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202390601
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben vooral druk bezig met complotdenkende wappies en hun niet aflatende stroom van misinformatie. Dat ook jij kennelijk moeite hebt de groep ongevaccineerden als zodanig en het volk dat we hier en op straat in hun al dan niet bij de carnavalswinkel gehuurde doktersjassen al anderhalf jaar tekeer zien gaan tegen de overheid, de wetenschap en logica uit elkaar te houden is een fenomeen wat ik al langer bespeur bij zogenaamde 'neutrale/kritische' omstanders.
En hoe succesvol is dat?

quote:
Des te schrijnender, omdat het hier ook nog eens een zaak betreft waarbij vaststaande identiteitseigenschappen als geslacht, leeftijd of etniciteit helemaal geen rol spelen. Legio voorbeelden op fok en daarbuiten hoe juist op die eigenschappen hele tirades worden afgestoken tegen specifieke volksstammen (de eerder aangehaalde Mocro's en ander getinte burgers, boomers en bejaarden, maar ook chronisch zieken of 'laag'opgeleiden) waarbij niet geschuwd wordt op basis van generaliserende uitspraken tot allerhande groezelige uitsluitingsideeën te komen.
En wie zegt dat ik het daar mee eens ben? Wat heeft dat überhaupt te maken met de topics waar jij je in bevindt? Dit is gewoon simpele deflectie Etto.

quote:
En nu is het ineens allemaal heel erg, staan treinen naar Polen klaar, is de overheid een Stalinistisch gedrocht en moet je niet 'iedereen over een kam scheren', want dat is demonisering en zorgt voor een tweedeling.

Gtfo.
Je gebruikt weer lekker stromannen. Praat iemand hier over treinen en Polen? Houd het gewoon bij dit topic en betrek niet constant andere zaken erbij. Maar goed, als jij vindt dat je bezig bent met een "righteous cause" wie ben ik om je tegen te houden dan?
pi_202390687
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
[..]

Helder. Zelf ook geen corona gehad de afgelopen 2 jaar?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 29 november 2021 @ 13:58:55 #139
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202390741
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Voelen de antivaxxers alhier, daar nou enige mate van verantwoordelijkheid voor? Ik ben oprecht benieuwd.
Welke verantwoordelijkheid heb je hiervoor als gezonde 25-jarige? Ik heb me als 33-jarige laten vaccineren omdat ik enkele medische indicaties heb. Ik weet niet of ik het anders ook had gedaan, nu was de keuze sowieso erg makkelijk.

Je kan ook vragen: voelen de gevaccineerden die zich niet laten testen en geen afstand houden en massaal Carnaval vierden in Den Bosch zich verantwoordelijk?

Voelt Hugo de Jonge zich verantwoordelijk voor Dansen met Janssen?

Je kan iedereen een zekere mate van verantwoordelijkheid toedichten. Uiteindelijk blijkt dat iedereen het beter kan doen. Mensen zijn niet gemaakt om 2 jaar onder een regime te leven waarbij zij zelf geen enkele herleidbare verantwoordelijkheid hebben. De één doet het beter dan de ander, dat is waar.
pi_202390765
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 13:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Helder. Zelf ook geen corona gehad de afgelopen 2 jaar?
Ik ben 3 keer wezen testen bij de GGD toen ik wat verkouden was maar telkens negatief. Wel antistoffen volgens een serologische test. Dus blijkbaar heb ik het toch een keer gehad.
pi_202390797
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ben benieuwd of ongevaccineerden nog steeds in bescherming worden genomen als er eenmaal sprake is van 'Code Zwart' en mensen komen te overlijden omdat reguliere zorg moet worden uitgesteld.

Gaan die 85 procent gevaccineerde volwassenen dat pikken?
Ik wel. Het is niet anders. Waar het ook om gaat. Huidskleur, leeftijd, geslacht, gezondheid en noem het allemaal maar op. Polarisatie zit ik niet op te wachten. Iets zegt mij dat ook ik ooit bij de groep ga horen die niet geholpen moet worden. Al is het maar vanwege mijn levenstijl.
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 14:03:52 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202390823
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En hoe succesvol is dat?
[..]
En wie zegt dat ik het daar mee eens ben? Wat heeft dat überhaupt te maken met de topics waar jij je in bevindt? Dit is gewoon simpele deflectie Etto.
[..]
Je gebruikt weer lekker stromannen. Praat iemand hier over treinen en Polen? Houd het gewoon bij dit topic en betrek niet constant andere zaken erbij. Maar goed, als jij vindt dat je bezig bent met een "righteous cause" wie ben ik om je tegen te houden dan?
Deflectie waarvan? :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202390888
Het komt erop neer dat er helaas wel meer geïnvesteerd moet worden in de zorg. Met een groeiende bevolkingsgroep, vergrijzing etc kan het niet anders.

Je hoopt dat we als bevolkings elkander niet de schuld gaan geven. Dat is alles wat ik er over kwijt wil.
pi_202390917
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Welke verantwoordelijkheid heb je hiervoor als gezonde 25-jarige? Ik heb me als 33-jarige laten vaccineren omdat ik enkele medische indicaties heb. Ik weet niet of ik het anders ook had gedaan, nu was de keuze sowieso erg makkelijk.

Je kan ook vragen: voelen de gevaccineerden die zich niet laten testen en geen afstand houden en massaal Carnaval vierden in Den Bosch zich verantwoordelijk?

Voelt Hugo de Jonge zich verantwoordelijk voor Dansen met Janssen?

Je kan iedereen een zekere mate van verantwoordelijkheid toedichten. Uiteindelijk blijkt dat iedereen het beter kan doen. Mensen zijn niet gemaakt om 2 jaar onder een regime te leven waarbij zij zelf geen enkele herleidbare verantwoordelijkheid hebben. De één doet het beter dan de ander, dat is waar.
Als 25 jarige vrijwel geen. Er liggen er momenteel 4 op de IC in de leeftijdscategorie 25-29.
  maandag 29 november 2021 @ 14:12:23 #145
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202390975
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Als 25 jarige vrijwel geen. Er liggen er momenteel 4 op de IC in de leeftijdscategorie 25-29.
Exact. Ik vermoed (maar dat kan ik niet hard maken) dat gevaccineerden misschien nog wel meer bijdragen aan besmettingen dan ongevaccineerden. Ongevaccineerden zijn sneller (merkbaar) ziek en blijven dus eerder thuis bij klachten.

Het gaat natuurlijk niet alleen om wie op de IC ligt, maar ook besmettingen van anderen die weer tot IC-opnames leiden.
pi_202391130
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Ik vermoed (maar dat kan ik niet hard maken) dat gevaccineerden misschien nog wel meer bijdragen aan besmettingen dan ongevaccineerden. Ongevaccineerden zijn sneller (merkbaar) ziek en blijven dus eerder thuis bij klachten.

Het gaat natuurlijk niet alleen om wie op de IC ligt, maar ook besmettingen van anderen die weer tot IC-opnames leiden.
Polarisatie modus aan, gaan de gevaccineerden hier nu opeens de schuld krijgen dat ze ongevaccineerden besmetten die door hun recalcitrantie jegens prikken een tig keer hogere kans hebben om in het ziekenhuis te komen. :')
  maandag 29 november 2021 @ 14:25:53 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202391200
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Polarisatie modus aan, gaan de gevaccineerden hier nu opeens de schuld krijgen dat ze ongevaccineerden besmetten die door hun recalcitrantie jegens prikken een tig keer hogere kans hebben om in het ziekenhuis te komen. :')
Een hypothese benoemen is niet hetzelfde als polariseren. Ik verbind er geen verdere conclusies aan. Ik zeg niet dat de gevaccineerden onmensen of onverantwoordelijk zijn. Ik zeg niet dat we nu met de vingers naar gevaccineerden moeten wijzen (waar ik er zelf ook één van ben). Ik zeg notabene in een andere post dat iedereen een verantwoordelijkheid draagt.

Jij bent zo bezig met polarisatie dat je polarisatie wil zien en er daarom anderen maar van gaat beschuldigen. Ironisch gezien heb je dat zelf niet eens door.

Op bepaalde andere groepen heerst een nog grotere verantwoordelijkheid: ongevaccineerde mensen van boven de 50 bijvoorbeeld. Deze bevolken massaal de IC. We halen veel winst als deze zich laten vaccineren.
pi_202391226
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Ik vermoed (maar dat kan ik niet hard maken) dat gevaccineerden misschien nog wel meer bijdragen aan besmettingen dan ongevaccineerden. Ongevaccineerden zijn sneller (merkbaar) ziek en blijven dus eerder thuis bij klachten.
Vermoedens zijn vaak subjectief, vooral als je al een standpunt ingenomen hebt (namelijk dat je het niet eens bent met het vaccinbeleid).

RIVM: Vaccinatie vermindert overdracht COVID-19
NewScientist: Vaccin vermindert risico op overdracht - ook bij Deltavariant
NOS: Amerikaanse studie: na vaccinatie ben je nauwelijks nog besmettelijk
  maandag 29 november 2021 @ 14:31:24 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202391292
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Vermoedens zijn vaak subjectief, vooral als je al een standpunt ingenomen hebt (namelijk dat je het niet eens bent met het vaccinbeleid).

RIVM: Vaccinatie vermindert overdracht COVID-19
NewScientist: Vaccin vermindert risico op overdracht - ook bij Deltavariant
NOS: Amerikaanse studie: na vaccinatie ben je nauwelijks nog besmettelijk
https://www.trouw.nl/zorg(...)ccineerden~bd641bc6/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccin

https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Als gevaccineerde mensen zich niet laten testen, afstand houden etc. zijn ze net zo goed een doorgeefluik. Ik zie er legio die zich nooit meer laten testen. Het blijft inderdaad subjectief want ik heb geen harde cijfers. De cijfers laten echter wel zien dat Delta de cijfers uit de onderzoeken enigszins achterhaald maakt voor wat betreft virusdeeltjes. Zowel gevaccineerden als ongevaccineerden dragen dus onmiskenbaar aanzienlijk bij aan de besmettingen. Ook een Gommers geeft dit gewoon aan.

Maar goed, omdat ik wat nuanceer zou ik de schuldvraag willen verschuiven ofzo. Zo redeneer jij ook in andere topics. Ik heb niet zo'n zin in dat spelletje eerlijk gezegd.
pi_202391471
quote:
Dat gevaccineerden ook anderen kunnen besmetten is bekend. Maar het is belangrijk in welke mate, en dan ligt er een hele stapel onderzoek die aangeeft dat gevaccineerden het virus minder verspreiden (zelfs met cherry-picking wordt het moeilijk iets anders te vinden).

Zelf vond ik dit wel een duidelijke:

quote:
De studie is gedaan door het CDC, de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM. In een periode van ruim drie maanden werden in zes staten in de VS 3950 zorgmedewerkers gevolgd, die waren ingeënt met de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna. Ze namen iedere dag bij zichzelf een neusswab af, die via een PCR-test werd onderzocht.

Het bleek dat mensen die beide prikken van hun vaccinatie hebben gehad na twee weken 90 procent minder kans hebben om het virus over te dragen. Als iemand één prik heeft gehad is de kans 80 procent lager. Kort na de vaccinatie is er nog wel een grotere kans op besmetting van anderen.
quote:
Als gevaccineerde mensen zich niet laten testen, afstand houden etc. zijn ze net zo goed een doorgeefluik.
Nee, zelfs als gevaccineerde mensen zich niet laten testen, zijn ze een minder groot doorgeefluik dan een ongevaccineerde met hetzelfde gedrag.

quote:
Ik zie er legio die zich nooit meer laten testen. Het blijft inderdaad subjectief want ik heb geen harde cijfers. Echter dragen ze onmiskenbaar aanzienlijk bij aan de besmettingen. Ook een Gommers geeft dit gewoon aan.
Maar zo kan ik het ook. Ongevaccineerden ontkennen vaak dat corona gevaarlijk is, het is volgens hen gewoon een griepje. Dus los van de harde feiten (gevaccineerden verspreiden corona minder), waarom zouden de mensen die de gevaren van corona ontkennen zich opeens beter aan de maatregelen houden?

quote:
Maar goed, omdat ik wat nuanceer zou ik de schuldvraag willen verschuiven ofzo. Zo redeneer jij ook in andere topics. Ik heb niet zo'n zin in dat spelletje eerlijk gezegd.
Nee, jij bent niet genuanceerd bezig. Je insinueert dingen en gebruikt gedachtespinsels/geruchten om te kunnen wijzen naar gevaccineerden.
pi_202391502
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
https://www.trouw.nl/zorg(...)ccineerden~bd641bc6/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccin

https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Als gevaccineerde mensen zich niet laten testen, afstand houden etc. zijn ze net zo goed een doorgeefluik. Ik zie er legio die zich nooit meer laten testen. Het blijft inderdaad subjectief want ik heb geen harde cijfers. De cijfers laten echter wel zien dat Delta de cijfers uit de onderzoeken enigszins achterhaald maakt voor wat betreft virusdeeltjes. Zowel gevaccineerden als ongevaccineerden dragen dus onmiskenbaar aanzienlijk bij aan de besmettingen. Ook een Gommers geeft dit gewoon aan.

Maar goed, omdat ik wat nuanceer zou ik de schuldvraag willen verschuiven ofzo. Zo redeneer jij ook in andere topics. Ik heb niet zo'n zin in dat spelletje eerlijk gezegd.
Als gevaccineerde zal ik wel eerlijk zeggen dat ik mij niet dagelijks laat testen. Maar bij de geringste klachten laat ik mij wel testen. De verantwoordelijkheid naar mijn collega's die ik ontmoet waarbij ik niet ga vragen of ze gevaccineerd of ongevaccineerd zijn neem ik wel. De kans dat ik besmet ben is dan wel zo klein mogelijk. Uitsluiten kun je het nooit.
  maandag 29 november 2021 @ 14:51:36 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202391681
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat gevaccineerden ook anderen kunnen besmetten is bekend. Maar het is belangrijk in welke mate, en dan ligt er een hele stapel onderzoek die aangeeft dat gevaccineerden het virus minder verspreiden (zelfs met cherry-picking wordt het moeilijk iets anders te vinden).

Zelf vond ik dit wel een duidelijke:
Daar kan ik zo weer een ander onderzoek tegenover zetten:

quote:
Data from COVID-19 tests in the United States, the United Kingdom and Singapore are showing that vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people. This means that despite the protection offered by vaccines, a proportion of vaccinated people can pass on Delta, possibly aiding its rise.

Delta coronavirus variant: scientists brace for impact

“People who have a Delta virus and happen to have ‘breakthrough’ infections can carry these really high levels of virus, and can unwittingly spread the virus to others,” says David O’Connor, a virologist at the University of Wisconsin–Madison.

The findings underscore the importance of protective measures such as wearing masks indoors to reduce transmission. Researchers stress that COVID-19 vaccines are protective against serious illness and death, but the data on Delta transmission show that “people who are vaccinated still need to take precautions”, O’Connor says.
Het ligt dus een stuk genuanceerder. https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

quote:
Nee, zelfs als gevaccineerde mensen zich niet laten testen, zijn ze een minder groot doorgeefluik dan een ongevaccineerde met hetzelfde gedrag.
Ongevaccineerde mensen worden doorgaans wel zieker en blijven dus thuis. Net als met een zware verkoudheid of een griep. Het gevaarlijke is dat een gevaccineerd persoon met Delta minder ziek wordt maar even hoge virusconcentraties kan hebben en dus (onwetend en onbewust) een verspreider kan zijn. Zo simpel ligt het dus allemaal niet.

quote:
Maar zo kan ik het ook. Ongevaccineerden ontkennen vaak dat corona gevaarlijk is, het is volgens hen gewoon een griepje. Dus los van de harde feiten (gevaccineerden verspreiden corona minder), waarom zouden de mensen die de gevaren van corona ontkennen zich opeens beter aan de maatregelen houden?
Omdat ze misschien zieker worden en dus thuis blijven?

quote:
Nee, jij bent niet genuanceerd bezig. Je insinueert dingen en gebruikt gedachtespinsels/geruchten om te kunnen wijzen naar gevaccineerden.
Ik wijs naar niemand. Ik geef aan dat iedereen een bepaalde mate van verantwoordelijkheid draagt. Dat we ook naar Hugo zouden kunnen wijzen. Ook naar de gevaccineerden. Ik geef expliciet aan dat we moeten stoppen met continu wijzen naar één groep. Zie hier mijn eerste post. Jij wil ook zo graag polarisatie zien dat je dat maar toedicht aan mij. Daarom ga ik dus ook niet met jou in discussie. In elk topic zeg je dat ik met een vinger wijs naar mensen en elke keer als ik zeg van niet met onderbouwing zeg jij "wel". Gepaard gaande met vaak :') en dingen als "je vindt jezelf slimmer dan je bent" en dingen als "belerende toontjes". Erg vermoeiend allemaal. Nou scheelt het dat het een online discussie is, offline zou ik geeneens meer de discussie aangaan als het zo moet.

quote:
Je kan ook vragen: voelen de gevaccineerden die zich niet laten testen en geen afstand houden en massaal Carnaval vierden in Den Bosch zich verantwoordelijk?

Voelt Hugo de Jonge zich verantwoordelijk voor Dansen met Janssen?

Je kan iedereen een zekere mate van verantwoordelijkheid toedichten. Uiteindelijk blijkt dat iedereen het beter kan doen. Mensen zijn niet gemaakt om 2 jaar onder een regime te leven waarbij zij zelf geen enkele herleidbare verantwoordelijkheid hebben. De één doet het beter dan de ander, dat is waar.
  maandag 29 november 2021 @ 14:56:41 #153
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202391788
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als gevaccineerde zal ik wel eerlijk zeggen dat ik mij niet dagelijks laat testen. Maar bij de geringste klachten laat ik mij wel testen. De verantwoordelijkheid naar mijn collega's die ik ontmoet waarbij ik niet ga vragen of ze gevaccineerd of ongevaccineerd zijn neem ik wel. De kans dat ik besmet ben is dan wel zo klein mogelijk. Uitsluiten kun je het nooit.
Exact. Laten we dan ook niet doen alsof alle problemen magisch weg zijn als iedereen zich zou laten vaccineren. We zouden wel een stuk minder mensen in het ziekenhuis hebben als ten minste iedereen van boven de 50 zich had laten vaccineren, dat is zeker waar.
pi_202391818
Iedereen een mate van verantwoordelijkheid. De 15% ongevaccineerden die voor 70% de ic bedden bezetten laten juist duidelijk zien dat er een subtiantiele groep is die geen enkele verantwoordelijkheid wil dragen voor de maatschappij draaiend te houden maar wel voor het huidige zorginfarct veroorzaakt.
pi_202391844
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Laten we dan ook niet doen alsof alle problemen magisch weg zijn als iedereen zich zou laten vaccineren. We zouden wel een stuk minder mensen in het ziekenhuis hebben als ten minste iedereen van boven de 50 zich had laten vaccineren, dat is zeker waar.
Daar gaat het uiteindelijk wel om. Vaccinaties die voorkomen dat de druk op de zorg zo hoog word dat we code zwart bereiken. Alleen een plicht en QR code zie ik niet zitten.
pi_202391868
Het zou op z'n minst fijn zijn als Rutte en de Jonge zich keren tegen al die groepjes die nepberichten verspreiden.
Of is het beter om dat te negeren? Vind het maar lastig dat al die wappies blijven hangen in de fabeltjesfuik.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202391963
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar kan ik zo weer een ander onderzoek tegenover zetten:
[..]
Het ligt dus een stuk genuanceerder. https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
De grap is dat je er niets tegenover zet. De bron die jij quote geeft aan dat de Delta-variant besmettelijker is, ook bij gevaccineerden. maar dat de Delta-variant besmettelijker is, is gewoon bekend.

Het zou pas interessant zijn als de cijfers echt met elkaar vergeleken werden en de conclusie zou zijn dat vaccins niet helpen bij de Delta-variant en het ook niet uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent.

quote:
Ongevaccineerde mensen worden doorgaans wel zieker en blijven dus thuis. Net als met een zware verkoudheid of een griep. Het gevaarlijke is dat een gevaccineerd persoon met Delta minder ziek wordt maar even hoge virusconcentraties kan hebben en dus (onwetend en onbewust) een verspreider kan zijn.
Kan hebben, wat dus meestal niet zo is.

quote:
Zo simpel ligt het dus allemaal niet.
Je doet alsof het allemaal heel ingewikkeld is, en jij de zaken beter doorziet, maar de wetenschappelijke inzichten volgen (wat betreft vaccins) is niet bepaald moeilijk te noemen.

quote:
Omdat ze misschien zieker worden en dus thuis blijven?
Maar dan houdt je twee zaken achterwege, namelijk dat gevaccineerden minder vaak ziek worden (is minder kans op besmetting) en wetenschappelijk gezien ook minder vaak het virus doorgeven (Amerikaans onderzoek spreekt van 90% minder besmettelijk). (Los van het feit dat vaccins uitermate goed beschermen tegen ziekenhuisopnames.)

Het enige wat jouw statement overeind zou kunnen houden, is dat gevaccineerden enorm veel onvoorzichtiger zijn. En ik durf het te betwijfelen, en verwacht eigenlijk het tegenovergestelde. Het zijn de ongevaccineerden en wappies die mondkapjes weigeren en elkaar gewoon blijven knuffelen.
pi_202392210
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De grap is dat je er niets tegenover zet. De bron die jij quote geeft aan dat de Delta-variant besmettelijker is, ook bij gevaccineerden. maar dat de Delta-variant besmettelijker is, is gewoon bekend.

Het zou pas interessant zijn als de cijfers echt met elkaar vergeleken werden en de conclusie zou zijn dat vaccins niet helpen bij de Delta-variant en het ook niet uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent.
[..]
Kan hebben, wat dus meestal niet zo is.
[..]
Je doet alsof het allemaal heel ingewikkeld is, en jij de zaken beter doorziet, maar de wetenschappelijke inzichten volgen (wat betreft vaccins) is niet bepaald moeilijk te noemen.
[..]
Maar dan houdt je twee zaken achterwege, namelijk dat gevaccineerden minder vaak ziek worden (is minder kans op besmetting) en wetenschappelijk gezien ook minder vaak het virus doorgeven (Amerikaans onderzoek spreekt van 90% minder besmettelijk). (Los van het feit dat vaccins uitermate goed beschermen tegen ziekenhuisopnames.)

Het enige wat jouw statement overeind zou kunnen houden, is dat gevaccineerden enorm veel onvoorzichtiger zijn. En ik durf het te betwijfelen, en verwacht eigenlijk het tegenovergestelde. Het zijn de ongevaccineerden en wappies die mondkapjes weigeren en elkaar gewoon blijven knuffelen.
De 90% minder besmettelijk is na 2 weken wanneer de bescherming op zijn best is. Hoe is het na 26+ weken ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 29-11-2021 15:25:44 ]
pi_202392519
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De restaurants, kroegen en winkels zijn nu nog open terwijl die vorig jaar gesloten waren.
Dat bedoel ik, en dan wil je nog 2G ook. Maar geef de ongevaccineerden maar de schuld

quote:
Ook zijn er nu minder bedden op de IC bezet dan vorig jaar rond deze tijd. Dat is dankzij de vaccins.
En code black? Die toverde het OMT uit de bolle hoed?
West-Melanesia
  maandag 29 november 2021 @ 16:33:14 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202393259
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:54 schreef Werkperd het volgende:

85% gevaccineerd terwijl een jaar eerder die 85% niet gevaccineerd was. Hoe kan het dan zo zijn dat de overgebleven 15% (waarschijnlijk uit kerngezonde mensen) nu voor meer ellende zorgt dan een jaar eerder??
kuchekuchevolledigelockdownkuchekuche

quote:
Alle getallen, statistieken en noemen maar op die ze aantonen druisen gewoon in tegen de logica man. Gewoon basis logica.
Jouw 'basislogica' is duidelijk een beetje van slag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202393356
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het zou op z'n minst fijn zijn als Rutte en de Jonge zich keren tegen al die groepjes die nepberichten verspreiden.
Of is het beter om dat te negeren? Vind het maar lastig dat al die wappies blijven hangen in de fabeltjesfuik.
Wat heeft het AD nou weer gedaan?
  maandag 29 november 2021 @ 17:55:53 #162
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202394380
Wat is dit nou voor on-Nederlands gepolder :') Ik eis keiharde polarisatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')