abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 november 2021 @ 17:02:14 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_202366851
Rutte hoopt voor Kerst op kabinet met 'meer elan'

Aandachtige lezers,

Gezamenlijk leven we in onzekere tijden mag men wel zeggen. Mijn *) dito nuchtere partner :* sprak al eerder haar afschuw hierover uit. Ook in de beste Haerlemsche :Y) :9 en Amsterdamse (meest zakelijke) sferen omarmt men de huidige omstandigheden omtrent Corona niet bepaald met de omicron-variant }) in opmars, die in onze kringen ''omkroon-variant'' genoemd wordt, als mogelijk nieuw dominant virus die straks de troon overneemt van de Alpha-(plus)variant. }) ;)
Er blijft vanuit professionele (financiële) organisaties in Amsterdam Zuid en aan ons *) gelieerd management dagelijks overleg met ziekenhuizen :M, terwijl de situatie omtrent de zorgwekkende variant uit Z-A nauwlettend gemonitord blijft worden. :7~

Maar behalve de situatie rond het coronavirus zal er verder nog van alles voor mekaar gebokst moeten worden, en daarbij is het ook van belang dat de coalitie eindelijk eens rondkomt. c_/ :lijstje:
Binnen de huidige politieke wereld, onder auspiciën van demissionair Rutte & Co werkt en adviseert men zich immers een slag in de rondte, zowel om eenieder die zich nog steeds waant in tijden als voor Corona te voorzien van dringende adviezen waaronder het managen van veel andere belangrijke kwesties of zaken. *)
Ongevaccineerden hebben dan ook het recht tot zelfbeschikking over lijf en leden. Maar een nieuwe dringende oproep tot vaccinatie voor de tussen 1 en 2 mln ongevaccineerde NL'ers klinkt steeds luider. :muziek: *)

Vooral nu een nieuwe coronadreiging voor u en ons te Haarlem evenals op businesslocatie Amsterdam op til staat, ongeacht recente boosters in het kader van belangrijke maatschappelijke functies in goede samenwerking met Den Haag, wordt de roep tot het nemen van meer publieke verantwoordelijkheid steeds luider. :lijstje: Afgelopen week, nog voor de persconferentie van gisteravond, was er op locatie contact met Rutte via beeldbellen. *) Corona was het meest besproken onderwerp, maar andere heikele kwesties zoals de woningmarkt en klimaatcrisis werden zéker niet onderbelicht. :!
Achter de coulissen doen plausibele geruchten de ronde dat nog vóór de kerstdagen het nieuwe kabinet rond is, al blijft dat nog heel even 'ijdele hoop', kan ik u vertellen. :7~

Welnu, er wordt heden ten dage wat af onderhandeld :s) :s) :s), terwijl de toestand omtrent Corona het functioneel gezien er inderdaad allemaal niet gemakkelijker op maakt voor u op FOK! en de rest van NL. :wtf: + ;( :N Maar dat Rutte het naar mening van velen verdient weer snel missionair te worden, blijkt ook wel uit de persconferentie waar hij wederom heeft getoond de hand in eigen boezem te kunnen steken. *) 14.gif
Dat i.t.t. tot de vele klagers die ons land rijk is tot raddraaiers aan toe die vaak ageren tegen coronamaatregelen, et cetera. *) Maar in wezen treft Rutte geen blaam, want als men niet wil luisteren of zich laten inenten zou dit kunnen leiden tot maatschappelijke uitsluiting. :W

Als gevolg van een overweldigende integriteit, prijs ik de bescheidenheid van de VVD :Y) :9 door het aan banden willen leggen van gulle en welverdiende giften van donateurs die volgens berichtgeving soms flink kunnen oplopen. :7~

Fijn weekend, geniet ervan en zorg de komende tijd goed voor elkaar!

Scjvb

++++

quote:
POLITIEK • VANDAAG, 14:51

Partijleider Mark Rutte op een digitaal VVD-congres ANP

Demissionair premier Rutte hoopt dat er voor Kerst een nieuw kabinet is, "met meer elan" dan het huidige. Dat zei hij als partijleider op het VVD-congres. "Het moet een heel ander kabinet worden, met een andere uitstraling."

De premier beantwoordde op het digitale congres vragen van VVD-leden. Hij zei dat het huidige demissionaire kabinet in 2017 aantrad met de opdracht om Nederland "sterker uit de economische recessie te krijgen".

Nu is de situatie heel anders, zei hij. Er liggen grote thema's op tafel, waaronder het klimaat. De onderhandelende partijen aan de formatietafel hebben, volgens Rutte, de ambitie om op dat gebied "een echte transformatie" teweeg te brengen.

'Zoemzoem-partij'

Ook binnen de partij is er wat betreft de klimaatdiscussie een kentering gaande. Europarlementariër Nagtegaal zei in de digitale VVD-bijeenkomst dat zijn partij niet langer een 'autopartij' is: "Van de vroemvroem-partij worden wij de zoemzoem-partij."

Rutte zei dat er voor Sinterklaas, volgende week, nog geen regeerakkoord is. "En voor Kerst? Ik hoop het van harte." De demissionaire premier vindt dat er zo snel mogelijk een nieuwe ploeg moet zijn, maar hij vindt het niet vreemd dat er nog wordt onderhandeld.

"Feit is dat we heel lang nodig hebben gehad om te bepalen wie met wie een regering wilden vormen. Maar als je dat eenmaal weet, is het niet zo gek dat je nog meer dan acht weken nodig hebt om afspraken te maken." Op 30 september, twee maanden geleden, werd besloten dat VVD, D66, CDA en ChristenUnie samen door wilden gaan.

Corona

Rutte sprak op het VVD-congres ook over corona. Hij stak net als gisteren op de persconferentie de hand in eigen boezem. "Blijkbaar lukt het mij niet genoeg om mensen ervan te overtuigen dat ze zich aan de basisregels moeten houden", zei hij.

Op de vraag of hij zich sterker zou uitspreken over ongevaccineerden als hij geen premier was, antwoordde hij: "Ik denk dat ik dan verder was gegaan. Maar het punt is, dat kan ik zelfs hier niet zeggen."

Hij wil voorkomen dat ongevaccineerden afhaken. "Je moet ervoor zorgen dat je mensen blijft meenemen en dat ze niet gaan denken: waarom zou ik me nog laten vaccineren?"

Corona-minister De Jonge gaat soms verder in zijn uitspraken over ongevaccineerden. "Die is misschien iets minder in staat om zich in te houden", zei de premier. "Maar we denken er hetzelfde over."

Vanmorgen zei partijvoorzitter Van der Wal op het VVD-congres dat de partij een grens wil stellen aan de giften van donateurs. Die mogen niet hoger zijn dan 100.000 euro.

© https://nos.nl/artikel/24(...)abinet-met-meer-elan
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 27 november 2021 @ 17:04:29 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202366870
Wat moeten we met al die praatjes. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En het paard is inmiddels wel een end weg.
  zaterdag 27 november 2021 @ 17:11:24 #3
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_202366916
Gast, hou op met die act.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_202366920
Hoopt hij zodat ze 2G kunnen invoeren, kneusjes.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 27 november 2021 @ 17:13:12 #5
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202366928
Niet gelezen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202366938
Gaaaaaaaaap
Niet gelezen
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Spellchecker zaterdag 27 november 2021 @ 17:24:08 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202367138
quote:
Demissionair premier Rutte hoopt dat er voor Kerst een nieuw kabinet is, "met meer elan" dan het huidige. Dat zei hij als partijleider op het VVD-congres. "Het moet een heel ander kabinet worden, met een andere uitstraling."
Rutte+
Nu geheel vernieuwd.
Meer niet-actieve herinneringen, minder solidariteit.
Meer leugens, minder sociale cohesie.
Meer afbraak, minder zorg.
Meer affaires, minder integriteit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_202367321
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:04 schreef BasEnAad het volgende:
Wat moeten we met al die praatjes. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En het paard is inmiddels wel een end weg.
Het paard van de Sint vertrekt 6 december weer. Net als het vertrouwen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:02:06 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202367385
Je moet niet hopen Mark, je moet je verantwoordelijkheid pakken en zorgen dat er dan eindelijk eens nieuw kabinet zit.

Dat of de conclusie trekken dat het hem niet meer wordt en nieuwe verkiezingen voorbereiden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202367443
Nou, rut dan op.
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:17:10 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202367499
quote:
"Het moet een heel ander kabinet worden, met een andere uitstraling."
Dat kan alleen als je zelf opzout, Mark.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202367571
mijn, ik

Kap hier eens mee man. :')
pi_202367723
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:09 schreef Dutchguy het volgende:
Nou, rut dan op.
Graag, maar wie moeten er dan ministers worden? Graag eens een naam wie wel.
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:48:40 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202367846
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Graag, maar wie moeten er dan ministers worden? Graag eens een naam wie wel.
Sophie Hermans.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202367904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Graag, maar wie moeten er dan ministers worden? Graag eens een naam wie wel.
Dat mag de VVD helemaal zelf uitzoeken want net is niet mijn partij en dat zal het nooit worden. Maar de VVD heeft het probleem dat ze in Rutte zo'n grote boom in hun tuin ongeremd hebben laten woekeren dat er niets in de schaduw meer wil groeien. Maar ze zullen het probleem zelf moeten zien en oplossen. Met Rutte zal er geen cultuurverandering komen en dat weten ze bij de VVD ook.
pi_202367906
De datum houdbaar is ver ver over heen. Boven hem zitten al heleboel vlieg rond vliegen.

De enige optie is Mark elders functie aanbieden. Onder dwang!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_202367933
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat mag de VVD helemaal zelf uitzoeken want net is niet mijn partij en dat zal het nooit worden. Maar de VVD heeft het probleem dat ze in Rutte zo'n grote boom in hun tuin ongeremd hebben laten woekeren dat er niets in de schaduw meer wil groeien. Maar ze zullen het probleem zelf moeten zien en oplossen. Met Rutte zal er geen cultuurverandering komen en dat weten ze bij de VVD ook.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sophie Hermans.
Oké, kan een naam zijn, maar wat zou die beter doen dan Rutte?
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:56:33 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202367964
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
[..]
Oké, kan een naam zijn, maar wat zou die beter doen dan Rutte?
Daar kleven niet dusdanig schandalen aan dat alle vertrouwen van de kamer en het volk al bij voorbaat weg is. Rutte kan echt niet meer, of hoogstens als sitting duck de groningenenquete afwachten en er dan uitgeflikkerd worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202368050
"Andere uitstraling" > ander ziekenfondsbrilletje/stropdas?
"Meer elan"

Ehhh.... wat heeft NL daar aan?
Ohja, DAT is wat NL nodig heeft: MEER ELAN! :') x miljoenmiljard
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202368223
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik verwijs naar wat het antwoord vandaan moet komen en waarom dat er niet komt.
pi_202368330
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:04 schreef BasEnAad het volgende:
Wat moeten we met al die praatjes. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En het paard is inmiddels wel een end weg.
Deze dus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202368391
Ik ben Rutte best wel zat. Maar ik zie ook niets beters op dit moment.

Een type Omtzigt met ambities zou ideaal zijn tegen de polarisatie. Maar die gaat het zelf niet doen.
pi_202368477
Rutte heeft wel leuke ambitieuze schoentjes aan die toch een bepaald elan uitstralen. Wat de schoentjes betreft zit het wel goed. Vlotte jeans ook. Nu de rest nog. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 27 november 2021 @ 20:07:18 #25
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_202368702
Ik hoop eerder op nieuwe verkiezingen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:09:15 #26
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202368727
En nog stemmen mensen erop.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_202372151
Rutte :')
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:32:47 #28
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_202373072
Waarschijnlijk heeft die hier nu al geen actieve herinnering aan.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_202375709
Aangezien dezelfde poppetjes erin terug zullen komen zal dit kabinet geen sprankje elan met zich meebrengen.
Hopen dat ze spoedig zullen struikelen over een van de parlementaire enquêtes die eraan zitten te komen.
  zondag 28 november 2021 @ 11:44:35 #30
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_202376016
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:05 schreef DarkwingDuck het volgende:
Aangezien dezelfde poppetjes erin terug zullen komen zal dit kabinet geen sprankje elan met zich meebrengen.
Hopen dat ze spoedig zullen struikelen over een van de parlementaire enquêtes die eraan zitten te komen.
Kunnen ze weer demissionair regeren volgens mij bevalt dat ze wel.
Misschien bedoeld die heks dat met nieuw leiderschap.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_202376033
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:44 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Kunnen ze weer demissionair regeren volgens mij bevalt dat ze wel.
Misschien bedoeld die heks dat met nieuw leiderschap.
D66 weet zelf niet eens wat men bedoelde met 'nieuw leiderschap'. Maar tot op heden is het vanuit het oogpunt van democratie geen beste ontwikkeling.
pi_202376058
Deze 4 partijen zijn sinds maart al een kwart van hun stemmers kwijt.

M.i. voldoende voor het brevet van onvermogen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 28 november 2021 @ 11:53:47 #33
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_202376109
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
D66 weet zelf niet eens wat men bedoelde met 'nieuw leiderschap'. Maar tot op heden is het vanuit het oogpunt van democratie geen beste ontwikkeling.
Beste voor Nederland is alle partijen op 0 zetels maar ja wat dan
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_202376225
Geen :( leiderschap :), O+ beste :7 lijderschap :')

[ Bericht 60% gewijzigd door Het_Bokje op 28-11-2021 12:18:46 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')