abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 12:41:36 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202363971


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)

[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 27-11-2021 15:34:03 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202363983
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:37 schreef Tomatenboer het volgende: [..] Nee, om iedereen te beschermen. Ook als je gevaccineerd bent kun je besmet raken. Je komt alleen niet zo gauw in het ziekenhuis terecht gelukkig. Maar dan kun je wel weer anderen besmetten enzovoorts.
70% op de IC's is toch?(deels)ongevaccineerd op dit moment. Dus 12% zorgt voor 70% IC bezetting :') Van mij mogen ze die tenzij er een medische reden voor is echt de rest van de winter thuis op sluiten :r
blablablabla
pi_202363988
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want ik kan er geen last van ondervinden?
Maar je zegt net dat het symboolpolitiek is? Als je er last van hebt is het dus geen symboolpolitiek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 12:42:40 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202363991
Aan het begin van de pandemie beschermden we de kwetsbaren: zieken en ouderen

Nu zijn dat de antivaxxers
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 november 2021 @ 12:42:51 #5
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202363993
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, iedereen moet opletten niet besmet te raken. Eigen verantwoordelijkheid.
Dat gaat goed aan de cijfers te zien :7

Zitten waarschijnlijk wel op 1 miljoen besmettingen per maand :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 12:43:07 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202363997
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar je zegt net dat het symboolpolitiek is? Als je er last van hebt is het dus geen symboolpolitiek.
Moet ik het uit gaan leggen, of ben je gewoon expres tegendraads?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202364006
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, hij heeft helemaal geen gelijk. Ik weet heus wel dat mensen rustig sinterklaas en kerst gaan vieren.

De consequentie is echter wel dat er dan nog strengere maatregelen nodig gaan zijn deze winter. Dat is de realiteit.
Die redenatie slaat helemaal nergens op, dat weet je zelf ook wel natuurlijk. Kom op zeg.
  Spellchecker zaterdag 27 november 2021 @ 12:44:21 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202364012
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
Aan het begin van de pandemie beschermden we de kwetsbaren: zieken en ouderen

Nu zijn dat de antivaxxers
Letterlijk en figuurlijk de omgekeerde wereld :r
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 12:45:10 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364021
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:39 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ook als ze eenmaal in het ziekenhuis liggen met lage saturaties verzinnen ze nog de meest bijzondere argumenten tegen het vaccin. Ik ben er zo klaar mee, begin er niet meer aan dat soort discussies. Dat ze er maar in stikken...

En met je eens dat deze maatregelen vooral erg zwaar lijken, maar vooral een verschuiving van patronen gaat geven. Niet minder bewegingen.
En minder sport voor de jeugd, dat is helemaal idioot. Als er iets belangrijk is dan is het wel gezond blijven. En veel van die jongeren gaan echt niet zelf ineens rondjes door het bos lopen.
Lijkt mij lastig om die mensen dan gewoon te behandelen eigenlijk, als ze zo eigenwijs zijn.

Zijn dat dan ouderen die zo eigenwijs en tegendraads zijn of toch een iets jongere generaties die zichzelf te fit vinden en dachten dat ze het niet nodig hebben?
pi_202364024
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Een gevaccineerde die een gevaccineerde aansteekt is niet erg.
Nou, dat is dus een misvatting.

Je zou maar net die gevaccineerde met onderliggend lijden aansteken bijvoorbeeld.

Maar nog los daarvan ben je dan net zo goed verantwoordelijk voor de verspreiding van het virus en dat het dus niet ophoudt. Gevaccineerd of niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202364026
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het is makkelijker om ongevaccineerden de schuld te geven van de maatregelen; makkelijker dan toe te geven dat we zelfs met een hele hoge vaccinatie graad de komende tijd gewoon nog vast zitten aan maatregelen. Moeilijker om toe te geven dat de vaccins gewoon niet genoeg hebben geholpen, want dat betekent dat we toch wat anders moeten gaan bedenken en dat we dus vooralsnog aan maatregelen vast zitten in het winterseizoen. Zolang nog niet iedereen gevaccineerd is kunnen we de naïeve hoop hebben dat het dan toch echt de goede kant op zal gaan (zodra iedereen wel gevaccineerd is).
Sowieso vind ik het vrij arrogant en naïef om denken dat wij als mensheid per definitie altijd kunnen winnen van een virus. Hoe graag we het ook zouden willen, niet alles is maakbaar en we zijn niet onuitroeibaar of onsterfelijk.

Vaccineren, accepteren en harde ethische discussies over wie wel en niet moet worden opgenomen in de ziekenhuizen lijken me op dit moment de enige juiste uitweg uit deze crisis. Inmiddels hebben de maatregelen indirect en op de lange termijn al veel meer schade aangericht dan het virus zelf.
pi_202364037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou, dat is dus een misvatting.

Je zou maar net die gevaccineerde met onderliggend lijden aansteken bijvoorbeeld.

Maar nog los daarvan ben je dan net zo goed verantwoordelijk voor de verspreiding van het virus en dat het dus niet ophoudt. Gevaccineerd of niet.
Verspreiding van het virus is niet het primaire probleem, dat is het punt dat gemaakt wordt. Leven is ook een aaneenschakeling van risico-inschattingen. Met een vaccin is het voor de gemiddelde persoon meer risicovol om op de snelweg te rijden dan besmet te raken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 12:46:35 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202364039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou, dat is dus een misvatting.

Je zou maar net die gevaccineerde met onderliggend lijden aansteken bijvoorbeeld.

Maar nog los daarvan ben je dan net zo goed verantwoordelijk voor de verspreiding van het virus en dat het dus niet ophoudt. Gevaccineerd of niet.
Uiteindelijk hoort dood gaan ook bij het leven. Je kan panisch gaan doen over elke mogelijke besmetting, maar uiteindelijk telt de zorg en niets dan de zorg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 november 2021 @ 12:46:42 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202364041
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 02:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Neuh. als je hier alles dicht flikkert heeft dat een gigantisch effect. Natuurlijk zal het virus altijd aanwezig blijven maar puur voor het naar beneden brengen van het aantal is dat een prima aanpak. Tijdelijk. Zodra je de maatregelen weer loslaat gaat het weer stijgen. Dat is wel een les die we ondertussen geleerd hebben.
Het dichtgooien is een non-oplossing van Zero-Covid dansers dat alleen werkt wanneer de de omgeving ook kan worden afgesloten zodra daar iets oplaait. Iets dat in onze (neo)liberale contreien, zoals je ook aangeeft, niet/nauwelijks mogelijk is omdat er veel te veel consequenties zijn die alleen een totalitaire Staat zich kan veroorloven.

Onze aanpak hier zou beter gebaat zijn om niet te sturen op besmettingen maar op mensen die risico lopen. Mensen die dan zelf kunnen/mogen bepalen welke van de aanbevelingen zij voor zichzelf neemt.
Voor één een vaccin, voor de ander en/of onthouding van contacten en de volgende desnoods totale isolatie/pbm.
Het is onzinnig en ondoenlijk om de gezonde populatie op te zadelen met maatregelen die evenzeer ook de groep treft die het moet beschermen. Terwijl deze laatste zich dit ook kan doen.

Samengevat niet sturen op besmetten maar beleid voeren op gevallen die een verhoogde kans hebben om in het ziekenhuis te belanden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202364053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:45 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Sowieso vind ik het vrij arrogant en naïef om denken dat wij als mensheid per definitie altijd kunnen winnen van een virus. Hoe graag we het ook zouden willen, niet alles is maakbaar en we zijn niet onuitroeibaar of onsterfelijk.

Vaccineren, accepteren en harde ethische discussies over wie wel en niet moet worden opgenomen in de ziekenhuizen lijken me op dit moment de enige juiste uitweg uit deze crisis. Inmiddels hebben de maatregelen indirect en op de lange termijn al veel meer schade aangericht dan het virus zelf.
Beetje rare gedachtengang. In heel veel landen lukt het heel behoorlijk om te 'winnen van een virus', al is dat een wat bijzondere uitdrukking. Hier is echter al jaren beknibbeld op de publieke sector met onder andere een 'zeer efficiënte IC' tot gevolg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 27 november 2021 @ 12:47:57 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202364056
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
Aan het begin van de pandemie beschermden we de kwetsbaren: zieken en ouderen

Nu zijn dat de antivaxxers
Altijd 'mooi' te zien om mensen tegen hun wil te beschermen zodat zij geen zorgplekjes kunnen gaan bezetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202364067
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Daar hebben we gelukkig gevangenissen voor. De eerste relschoppers van vorige week zijn de komende 3 maanden al onder de pannen.
Welke gevangenissen? Ohh je bedoelt de wegbezuinigde gevangenissen net zoals de wegbezuinigde ic plekken?
pi_202364087
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou, dat is dus een misvatting.

Je zou maar net die gevaccineerde met onderliggend lijden aansteken bijvoorbeeld.

Maar nog los daarvan ben je dan net zo goed verantwoordelijk voor de verspreiding van het virus en dat het dus niet ophoudt. Gevaccineerd of niet.
Dat heeft ons in het oude normaal ook nooit geïnteresseerd tijden de jaarlijkse griep- en verkoudheidsgolven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202364089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Beetje rare gedachtengang. In heel veel landen lukt het heel behoorlijk om te 'winnen van een virus', al is dat een wat bijzondere uitdrukking. Hier is echter al jaren beknibbeld op de publieke sector met onder andere een 'zeer efficiënte IC' tot gevolg.
Als jij permanent elke winter maatregelen leven om het virus in bedwang te houden als acceptabele uitweg ziet misschien wel ja, maar dat moet je natuurlijk niet willen.
pi_202364094
Het enige wat echt helpt is vaccinatie verplichten. Al het andere is doormodderen.
pi_202364100
Even geïnfiltreerd in een of andere "wijdeouders" telegram groep van de school van mijn kids (zo'n 300 leerlingen in dorpje met 15k inwoners) en dat is vrij beangstigend. Wel goed om namen en rugnummers bij de wappies in de nabijheid van mijn kids te hebben. De polarisatie wordt echt een heel groot probleem ben ik bang
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 12:52:06 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202364104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:51 schreef theunderdog het volgende:
Het enige wat echt helpt is vaccinatie verplichten. Al het andere is doormodderen.
Het enige wat nu helpt is maatregelen nemen in plaats van heel Nederland tijdens piekuren boodschappen laten doen en laten sporten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 november 2021 @ 12:52:41 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202364107
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De cases lopen wel op het vaste land, maar ik heb nog geen verhalen gezien dat het gierend uit de klauwen loopt.

https://www.catalannews.c(...)easures-in-catalonia
Thanks :)

quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:39 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar waarom zou je dat doen? Vaccins werken prima, als je ze maar neemt. Er zijn gewoon te veel 50+'ers die dat niet gedaan hebben. Die mensen zorgen nu voor problemen voor zichzelf en voor de maatschappij, zonder hen was de zorg gewoon niet in de problemen geraakt. Je wens om die mensen niet te demoniseren is uiteraard goed, maar dat betekent niet dat je dan de waarheid niet onder ogen moet zien en iets anders de schuld gaat geven.
Ik zeg ook nergens dat de vaccins niks doen, dat ze niet helpen of dat ik ontken dat het handig zou zijn als iedereen een prik zou nemen. Natuurlijk zou het beter zijn als iedereen een prik zou gaan halen. Want het helpt wel.

Het helpt alleen niet genoeg om aan maatregelen te ontsnappen; dat zie je nu ook al in Portugal gebeuren. Ik snap dat we als mens zijnde actief hopen dat vaccinatie dé oplossing is. Dat we nu alweer praten over boosters, dat het dan wél genoeg gaat zijn om aan maatregelen te ontkomen. Die hoop snap ik, die hoop deel ik alleen niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:45 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Sowieso vind ik het vrij arrogant en naïef om denken dat wij als mensheid per definitie altijd kunnen winnen van een virus. Hoe graag we het ook zouden willen, niet alles is maakbaar en we zijn niet onuitroeibaar of onsterfelijk.

Vaccineren, accepteren en harde ethische discussies over wie wel en niet moet worden opgenomen in de ziekenhuizen lijken me op dit moment de enige juiste uitweg uit deze crisis. Inmiddels hebben de maatregelen indirect en op de lange termijn al veel meer schade aangericht dan het virus zelf.
En eens.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 12:53:03 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202364117
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:51 schreef byah het volgende:
Even geïnfiltreerd in een of andere "wijdeouders" telegram groep van de school van mijn kids (zo'n 300 leerlingen in dorpje met 15k inwoners) en dat is vrij beangstigend. Wel goed om namen en rugnummers bij de wappies in de nabijheid van mijn kids te hebben. De polarisatie wordt echt een heel groot probleem ben ik bang
Nu maak je me nieuwsgierig
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202364129
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nu maak je me nieuwsgierig
Inderdaad, wat zijn eigenlijk "wijdeouders"? :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202364142
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nu maak je me nieuwsgierig
Kleine groep die de schooldirectie onder druk zet om af te zien van maatregelen en hiervoor zelfs hun kinderen inzetten
pi_202364152
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:55 schreef byah het volgende:

[..]
Kleine groep die de schooldirectie onder druk zet om af te zien van maatregelen en hiervoor zelfs hun kinderen inzetten
Maar de aangekondigde maatregelen zijn toch helemaal niet zo heftig momenteel? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 12:57:25 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202364157
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar de aangekondigde maatregelen zijn toch helemaal niet zo heftig momenteel? :')
Mondkapjes :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202364161
https://www.at5.nl/artike(...)ruzie-over-mondkapje

Ook interessant. Die regel van dat mondkapje gaat toch pas morgen in? ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202364163
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mondkapjes :X
Ja, tis wat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202364166
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Thanks :)
[..]
Ik zeg ook nergens dat de vaccins niks doen, dat ze niet helpen of dat ik ontken dat het handig zou zijn als iedereen een prik zou nemen. Natuurlijk zou het beter zijn als iedereen een prik zou gaan halen. Want het helpt wel.

Het helpt alleen niet genoeg om aan maatregelen te ontsnappen; dat zie je nu ook al in Portugal gebeuren. Ik snap dat we als mens zijnde actief hopen dat vaccinatie dé oplossing is. Dat we nu alweer praten over boosters, dat het dan wél genoeg gaat zijn om aan maatregelen te ontkomen. Die hoop snap ik, die hoop deel ik alleen niet.
[..]
En eens.
Maar dat is precies de misvatting die ik probeer aan te kaarten: maatregelen zijn een bewuste keuze van politici en niet afhankelijk van de vaccins zelf. Het is moeilijk om dat causale verband tussen besmettingen -> maatregelen los te laten maar dat zal toch echt moeten. Want anders krijg je dus constant overheden die alleen maar maatregelen nemen omdat ze dat gewend zijn en vanuit politieke overwegingen.

Engeland heeft een bewuste keuze gemaakt om maatregelen af te schaffen. Met een lagere vaccinatiegraad (maar wel meer boosters). Omdat het een politieke keuze is kun je het ook oneens zijn met die keuze en daar over debatteren.
pi_202364172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:50 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Als jij permanent elke winter maatregelen leven om het virus in bedwang te houden als acceptabele uitweg ziet misschien wel ja, maar dat moet je natuurlijk niet willen.
Mensen hebben hier erg veel moeite met lezen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202364175
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mondkapjes :X
Waar ouders een groter probleem van maken dan kinderen zelf. :{
Zoals de meeste dingen overigens.
  zaterdag 27 november 2021 @ 12:59:32 #34
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202364179
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:44 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Die redenatie slaat helemaal nergens op, dat weet je zelf ook wel natuurlijk. Kom op zeg.
Ik snap hem wel. We leven in een land waar we maatregelen willen nemen tegen het virus omdat de zorg voorop staat. Kan je van vinden wat je wil, maar dat is nou eenmaal hoe ze regeren.

Het is naief om te denken dat dat soort sinterklaasfeestjes e.d. niet voor veel extra besmettingen gaan zorgen. Als mensen niks doen met het gegeven advies gisteren althans en ik verwacht niet dat de meerderheid dat zal doen. Die gaan gewoon lekker; want die voelen zich beschermt door het vaccin.

Als de cijfers dan niet dalen....tja, dan moeten ze op een gegeven moment wel harder ingrijpen. Dat hebben we dan ook gewoon deels aan ons eigen gedrag te danken. Ze kunnen niet achter de deur ingrijpen; balletje ligt bij de bevolking. Moeten we ook niet verrast zijn als de cijfers dan toch nog verder stijgen of niet dalen.

Wat niet weg haalt dat ik snap dat mensen het zat zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202364182
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Lockdown vind ik het niet het goede woord. Het gaat om matiging, niet om onthouding.
Matiging dan, ook prima, en dat is wat nu via maatregelen gebeurt. Voor de viruscirculatie zelf is het irrelevant hoe een reductie in contacten tot stand komt.
Als je eigen verantwoordelijkheid verwacht van mensen, dan verwacht je bijvoorbeeld van een festivalorganisator dat hij de boel aflast. Of van een kroeg dat die zichzelf sluit zodra de alcohol rijkelijk vloeit. Of van een familielid dat hij zijn/haar verjaardag overslaat. Wat bijna niet gebeurt natuurlijk. Het heeft gewoon wel weg van een klassiek prisoner's dilemma.
I'll give you something to do
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:00:06 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202364184
Ik verwacht dat de besmettingen in Spanje gaan stijgen zo'n 2 weken na het bezoek van @AlwaysHappy
pi_202364185
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Moet ik het uit gaan leggen, of ben je gewoon expres tegendraads?
Ach, als je jezelf maar kunt voorhouden dat het de schuld van de ongevaccineerden is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202364190
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:58 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar dat is precies de misvatting die ik probeer aan te kaarten: maatregelen zijn een bewuste keuze van politici en niet afhankelijk van de vaccins zelf. Het is moeilijk om dat causale verband tussen besmettingen -> maatregelen los te laten maar dat zal toch echt moeten. Want anders krijg je dus constant overheden die alleen maar maatregelen nemen omdat ze dat gewend zijn en vanuit politieke overwegingen.

Engeland heeft een bewuste keuze gemaakt om maatregelen af te schaffen. Met een lagere vaccinatiegraad (maar wel meer boosters). Omdat het een politieke keuze is kun je het ook oneens zijn met die keuze en daar over debatteren.
Het is vooral een misvatting van jouw kant. De keuze die wordt gemaakt is een causaal verband tussen fase 3 op de ICs en maattregelen. In Engeland hoeven ze die keuze bij mijn weten nog niet te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 13:01:09 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202364192
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die gaan gewoon lekker; want die voelen zich beschermt door het vaccin.
Ze zijn beschermd door het vaccin. Dat is ook het probleem momenteel helemaal niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202364198
15% van de bevolking (ongevaccineerd) is verantwoordelijk voor 70% van de IC opnames zie ik nu en 50% van de ziekenhuis opnames. Iemand enig idee of die 50 en 70% aan het afnemen is of juist toeneemt? Want dat is natuurlijk wel interessant, als dat percentage afneemt, heeft het virus dus steeds meer moeite om ongevaccineerde mensen die een risico te vormen om in het ziekenhuis terecht te komen.

Dan zou een volgende golf dus veel minder risico vormen voor de ziekenhuizen.
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:02:30 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202364211
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:58 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar dat is precies de misvatting die ik probeer aan te kaarten: maatregelen zijn een bewuste keuze van politici en niet afhankelijk van de vaccins zelf. Het is moeilijk om dat causale verband tussen besmettingen -> maatregelen los te laten maar dat zal toch echt moeten. Want anders krijg je dus constant overheden die alleen maar maatregelen nemen omdat ze dat gewend zijn en vanuit politieke overwegingen.

Engeland heeft een bewuste keuze gemaakt om maatregelen af te schaffen. Met een lagere vaccinatiegraad (maar wel meer boosters). Omdat het een politieke keuze is kun je het ook oneens zijn met die keuze en daar over debatteren.
Ik snap dat het een politieke keuze is om maatregelen te nemen. Zelf zie ik ook liever dat we overstappen op acceptatie.

Maar we leven nou eenmaal niet in zo'n land, hebben nou eenmaal niet zo'n regering; dat hebben ze de afgelopen maanden wel laten zien. Ze denken nog steeds dat ze grip kunnen hebben op het virus; dat ze het virus eronder kunnen krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202364218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Blijft bijzonder dat zulke 'rookie numbers' in een westers land tot zulke problemen kunnen leiden.
pi_202364223
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
En toch is ook dat te simplistisch. Kinderen zijn in Nederland ongevaccineerd en dragen zelf niets bij aan de druk op de ICs. Wellicht indirect, maar daar doen we uiteraard niets aan want ze moeten wel lekker sinterklaas en kerst kunnen vieren op school natuurlijk. Daarnaast zijn procentueel gezien vooral in de leeftijdsgroepen onder de 40 relatief veel mensen niet gevaccineerd, Ook die zorgen niet echt voor directe instroom op de ICs en al helemaal niet de 40 minners zonder overgewicht of onderliggend lijden.
Door maar te doen alsof de schuld van deze opleving ligt bij mensen die niet gevaccineerd zijn, loop je weg van het échte probleem. Ik zie om me heen dat er echt heel veel mensen die gevaccineerd zijn en gewoon schijt hebben aan alle adviezen die de overheid maar weer uitvaardigt. Uiteindelijk is zoals een Nederlandse onderzoeker in Denemarken, waar ze met vergelijkbare vaccinatiegraad geen enorme uitbraak hebben, vanochtend schreef een pandemie ook een medisch-maatschappelijke kwestie. Vaccins helpen, goede behandelingen helpen, maar als een groot deel van je bevolking gewoon schijt heeft aan maatregelen die bedoeld zijn om snelle verspreiding van een virus te voorkomen, dan krijg je gewoon weer een uitbraak, hoge vaccinatiegraad of niet.
Ken ook wel ongevaccineerden die overal schijt aan hebben qua maatregelen e.d..
Maar dat is op zich het probleem niet, het probleem is de ongevaccineerde kwetsbaren, die onevenredig groot deel van de zorg innemen..
Daar zou meer aandacht voor moeten zijn, dat degenen waarom het nu echt draait meer hun verantwoordelijkheid nemen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202364241
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Lijkt mij lastig om die mensen dan gewoon te behandelen eigenlijk, als ze zo eigenwijs zijn.

Zijn dat dan ouderen die zo eigenwijs en tegendraads zijn of toch een iets jongere generaties die zichzelf te fit vinden en dachten dat ze het niet nodig hebben?
Voornamelijk jongere mensen, onder de 50 in ieder geval.

En wat je in de regio Den Haag veel ziet is dat het onder allochtonen lastig is om ze te overtuigen. Die luisteren liever naar familie en als die zegt dat het gif is dan geloven ze de mensen in het ziekenhuis niet. Kan al heel snel heel grimmig worden. Ik snap wel dat bij Fase 3 het leger nodig kan zijn.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202364244
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Waar de IC een lichtpuntje was gisteren. is het nu een huilpuntje.

De kliniek ziet er wel goed uit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202364247
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik snap dat het een politieke keuze is om maatregelen te nemen. Zelf zie ik ook liever dat we overstappen op acceptatie.

Maar we leven nou eenmaal niet in zo'n land, hebben nou eenmaal niet zo'n regering; dat hebben ze de afgelopen maanden wel laten zien. Ze denken nog steeds dat ze grip kunnen hebben op het virus; dat ze het virus eronder kunnen krijgen.
Dat ben ik met je eens :). Maar het originele punt ging meer over het feit dat je zei dat de vaccins niet goed genoeg zijn om maatregelen te voorkomen. Die redenatie vind ik dus niet terecht ;). En daarmee bedoel ik absoluut niet dat ik dan heel boos wil worden op ongevaccineerden of hen de schuld wil geven van alle ellende. Dat wil jij ook niet geloof ik dus daar zitten we op één lijn. Ik vermoed namelijk dat de groep hardcode anti-vax lui helemaal niet zo groot is en er nog steeds een flinke groep mensen is die niet gevaccineerd is om hele banale redenen waar we ze niet per se voor moeten veroordelen.
pi_202364258
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Waar de IC een lichtpuntje was gisteren. is het nu een huilpuntje.

De kliniek ziet er wel goed uit.
Uitstroom IC is heel laag, dat is wel vaker zo op zaterdag toch? Wel fijn dat de uitstroom op de verpleegafdelingen op peil blijft.
pi_202364259
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het enige wat nu helpt is maatregelen nemen in plaats van heel Nederland tijdens piekuren boodschappen laten doen en laten sporten.
Nee, natuurlijk niet. Want dan blijf je bezig.
pi_202364269
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:44 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Die redenatie slaat helemaal nergens op, dat weet je zelf ook wel natuurlijk. Kom op zeg.
Meer contacten = meer besmettingen = meer ziekenhuisopnames = meer maatregelen (of langer in stand houden van de huidige maatregelen). Het is echt geen hogere wiskunde hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202364284
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ken ook wel ongevaccineerden die overal schijt aan hebben qua maatregelen e.d..
Maar dat is op zich het probleem niet, het probleem is de ongevaccineerde kwetsbaren, die onevenredig groot deel van de zorg innemen..
Daar zou meer aandacht voor moeten zijn, dat degenen waarom het nu echt draait meer hun verantwoordelijkheid nemen.
KIopt, dat was ook mijn punt. Maar het opgeheven vingertje naar alle ongevaccineerden gaat daar nu juist aan voorbij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:09:14 #52
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202364299
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:05 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens :). Maar het originele punt ging meer over het feit dat je zei dat de vaccins niet goed genoeg zijn om maatregelen te voorkomen. Die redenatie vind ik dus niet terecht ;). En daarmee bedoel ik absoluut niet dat ik dan heel boos wil worden op ongevaccineerden of hen de schuld wil geven van alle ellende. Dat wil jij ook niet geloof ik dus daar zitten we op één lijn. Ik vermoed namelijk dat de groep hardcode anti-vax lui helemaal niet zo groot is en er nog steeds een flinke groep mensen is die niet gevaccineerd is om hele banale redenen waar we ze niet per se voor moeten veroordelen.
Laat ik het zo zeggen: de vaccins zijn niet goed genoeg om maatregelen te voorkomen met de huidige regering en hun huidig gekozen aanpak... in een land waar er al héél vroeg en heel snel sprake is van ''code zwart''.

Met een andere regering; andere keuzes; een andere aanpak zou het inderdaad anders kunnen gaan/zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202364302
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:59 schreef galantis het volgende:
Als je eigen verantwoordelijkheid verwacht van mensen, dan verwacht je bijvoorbeeld van een festivalorganisator dat hij de boel aflast. Of van een kroeg dat die zichzelf sluit zodra de alcohol rijkelijk vloeit. Of van een familielid dat hij zijn/haar verjaardag overslaat. Wat bijna niet gebeurt natuurlijk. Het heeft gewoon wel weg van een klassiek prisoner's dilemma.
Nogmaals, matiging, geen onthouding.

Je hoeft je verjaardag niet over te slaan. Je kunt het ook gewoon met wat minder mensen vieren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202364306
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Meer contacten = meer besmettingen = meer ziekenhuisopnames = meer maatregelen (of langer in stand houden van de huidige maatregelen). Het is echt geen hogere wiskunde hoor.
Oh nee? Het modelleren van onze uiterst complexe samenleving is geen hogere wiskunde :D?

Nee, zo ongenuanceerd als je het hier stelt is het echt niet, nog los van het feit dat in de echte wereld die causaties die je impliceert niet bestaan zonder politieke besluitvorming er tussen.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:09:43 #55
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:05 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Voornamelijk jongere mensen, onder de 50 in ieder geval.

En wat je in de regio Den Haag veel ziet is dat het onder allochtonen lastig is om ze te overtuigen. Die luisteren liever naar familie en als die zegt dat het gif is dan geloven ze de mensen in het ziekenhuis niet. Kan al heel snel heel grimmig worden. Ik snap wel dat bij Fase 3 het leger nodig kan zijn.
Zijn dat mensen onder 50 jaar die ook duidelijk gezondheidsproblemen hebben en echt een prik hadden moeten hebben? Kwalijk als dat mensen uit de familie roepen dat het gif is.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:10:44 #56
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364328


Zuid-Afrika gaat wel ineens heel hard.
pi_202364347
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:34 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk dat puur binnen de context van de pandemie kijkend, je de vaccinatiestatus best mag laten meewegen in het triage. Dus niet meteen alle andere verwijtbare zorg opeens er bij halen, nee, puur op basis van bijdrage die je levert aan het voortduren van de pandemie. Maar goed, elke vorm van zorgbeperking, wordt vrij snel gepareerd met de bekende kan-niet, mag-niet, doen-we-niet, niet-in-NL argumenten.

Nu met de nieuwe maatregelen code zwart weinig minder dan een garantie is, ben ik toch wel benieuwd of die principes overeind blijven.
Ondanks dat het een non-discussie is en we allemaal zorgverzekering betalen, zou ik er morgen voor tekenen als je dan gewoon weer de maatschappij kunt openen zonder QR-code. Of de opname helemaal zelf betalen. Kein Problem. Nooit om 'bescherming' gevraagd van wie dan ook, zeker niet van mensen die zelf wel voor een vaccin hebben gekozen. Prima toch? Als ik mezelf of anderen wil beschermen houd ik zelf wel afstand of beperk ik de contacten een beetje.

Denk persoonlijk wel dat die discussie nooit van de grond gaat komen, omdat de maatschappij veel te groot en complex is om mensen nog echt keuzevrijheid te geven in hun dagelijks leven. Tenzij iedereen er voor kiest om inderdaad ook individueel de verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen. En dus geen gezondheidszorg meer voor problemen die voortvloeien uit individuele keuzes of levensstijl. Dan zijn ziekenhuizen en verzekeringen alleen ook niet meer zo rendabel. :P
pi_202364349
twitter


We zitten inmiddels op het punt dat Ruud Gullit zinnige dingen over het coronabeleid zegt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202364350
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen: de vaccins zijn niet goed genoeg om maatregelen te voorkomen met de huidige regering en hun huidig gekozen aanpak... in een land waar er al héél vroeg en heel snel sprake is van ''code zwart''.

Met een andere regering; andere keuzes; een andere aanpak zou het inderdaad anders kunnen gaan/zijn.
De boosters die er nu ingejast worden kunnen wellicht nog het één en ander doen. Voor zover ik weet is de werking ook veel sneller dan bij de tweede prik, er worden meteen weer een bak anti-stoffen aangemaakt. Het is natuurlijk nogal flauw om te zeggen maar misschien is de conclusie achteraf dat er altijd al met drie prikken rekening gehouden had moeten worden :P.
pi_202364360
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:51 schreef byah het volgende:
Even geïnfiltreerd in een of andere "wijdeouders" telegram groep van de school van mijn kids (zo'n 300 leerlingen in dorpje met 15k inwoners) en dat is vrij beangstigend. Wel goed om namen en rugnummers bij de wappies in de nabijheid van mijn kids te hebben. De polarisatie wordt echt een heel groot probleem ben ik bang
Wij kregen vanochtend al een mail van school. Met de boodschap om elkaar te respecteren hoe je ook over zaken denkt, maar dat school wel gewoon gebonden is aan regels met het verzoek de zaken niet op het spits te drijven.

Met andere woorden: er was al veel gezeik en ze verwachten het dus nu nog meer. Ouders :')
pi_202364361
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:10 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zuid-Afrika gaat wel ineens heel hard.
Hele lage vaccinatiegraad daar. Niet vergeten.
pi_202364363
Ha, we komen zelfs in het nuus in Suid-Afrika *O*

https://maroelamedia.co.z(...)nd-na-vlugte-uit-sa/
pi_202364367
Oei oei oei ik hoorde op de radio dat Omicron ook in Duitsland is vastgesteld, is het luchtruim al gesloten voor vliegtuigen afkomstig uit Duitsland? En de spoorwegen? En de snelwegen? En de Fietspaden? En de wandelpaden?
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:13:58 #64
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202364373
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:11 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
De boosters die er nu ingejast worden kunnen wellicht nog het één en ander doen. Voor zover ik weet is de werking ook veel sneller dan bij de tweede prik, er worden meteen weer een bak anti-stoffen aangemaakt. Het is natuurlijk nogal flauw om te zeggen maar misschien is de conclusie achteraf dat er altijd al met drie prikken rekening gehouden had moeten worden :P.
Ik verwacht dat de derde boosters echt zullen helpen. Maar dat ook die na een paar maanden in werking achteruit gaan; vooral bij de meest kwetsbaren en ouderen. En dan blijf je dus bezig met eindeloze cirkels van boosters.

Al laat ik me liever elk half jaar boosteren als dat betekent dat je wel gewoon weer normaal kan leven op een gegeven moment. Ik mis die spontaniteit in het leven. Echt enorm. Bijna niks valt meer te plannen en je leeft zo erg in onzekerheid, ben dat wel wat zat aan het worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202364375
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
Oei oei oei ik hoorde op de radio dat Omicron ook in Duitsland is vastgesteld, is het luchtruim al gesloten voor vliegtuigen afkomstig uit Duitsland? En de spoorwegen? En de snelwegen? En de Fietspaden? En de wandelpaden?
Iedereen opsluiten in hotels voor twee weken die in Duitsland is geweest de afgelopen paar dagen. Het is maar voor twee weekjes mensen!
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:14:30 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202364378
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
70% op de IC's is toch?(deels)ongevaccineerd op dit moment. Dus 12% zorgt voor 70% IC bezetting :') Van mij mogen ze die tenzij er een medische reden voor is echt de rest van de winter thuis op sluiten :r
Puur sturen op (on)gevaccineerd is als onderscheid maken tussen mannen/vrouwen en mijn part kleur van hun ogen of het die van hun huid. Volstrekt onbekend is of en in welke mate die (on)gevaccineerde toch antistoffen/antilichamen hebben (ontwikkeld) en/of ander onderliggende oorzaken hebben die ze bevattelijk maakt.

Puur het label vaccinatie - een administratief vinkje - zegt op zichzelf geen ene drol wanneer men niet weet of een vaccin daadwerkelijk wel is aangeslagen en/of iemand zelf niet al de afweer heeft. En nee, het wel of niet hebben van afweer betekent niet dat iemand medisch gezien dus als zekerheid wel of niet (ernstig) ziek wordt.
Er zijn veel meer factoren bij ziekte en herstel dan het ogenschijnlijk zo afmeten ertoe doet.

Het is als kijken naar een resulterende uitkomst en dan proberen een berekening te maken die wat zegt over iemands lichamelijke status en laat staan leefwijze. "In deze wijk zijn veel criminelen (zieken), dus iedereen in deze woonomgeving (leefwijze/keuze) heeft een zekere mate van kans om om crimineel te zijn die ze bij voorbaat daarmee verdacht maakt dat zij alleen de maatschappij zou belasten."

Dit verhaal vooral om niet mensen die elk individuen zijn, weg te zetten omdat ze wel of niet op bepaalde kenmerken, keuze of leefwijze; en daarmee deel zouden uitmaken van een gemeenschappelijke groep die verantwoordelijk zou zijn voor ellende.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202364379
Patiënten nu in het ziekenhuis:
(het verschil met gisteren)

🔴2.624 (26)

🟢Kliniek: 2.069 (-1)
🔴IC: 555 (27)

🇩🇪5

Nieuwe opnames:
Kliniek: 354
IC: 51
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:15:12 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202364389
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Inderdaad, wat zijn eigenlijk "wijdeouders"? :P
Wij De Ouders
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202364390
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ha, we komen zelfs in het nuus in Suid-Afrika *O*

https://maroelamedia.co.z(...)nd-na-vlugte-uit-sa/
Ook wel een apart verhaal dat 10% van de mensen besmet blijkt te zijn, zijn ze gaan vliegen met klachten of hebben ze later klachten gekregen of misschien wel asymptomatisch.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:15:45 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364399
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:12 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Wij kregen vanochtend al een mail van school. Met de boodschap om elkaar te respecteren hoe je ook over zaken denkt, maar dat school wel gewoon gebonden is aan regels met het verzoek de zaken niet op het spits te drijven.

Met andere woorden: er was al veel gezeik en ze verwachten het dus nu nog meer. Ouders :')
Op het werk worden ook mails gestuurd naar iedereen vanuit bestuur, daar heb je nu ook al regelmatig mensen die reageren op iedereen. Van mensen die alleen naar het werk willen als 2G komt tot mensen die ontslag willen nemen als 2G ingevoerd zou worden. Niet dat die mail over 2G ging, dat ging dan over het thuiswerken. Wordt er niet gezelliger op overal.
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:16:48 #71
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202364405
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
Oei oei oei ik hoorde op de radio dat Omicron ook in Duitsland is vastgesteld, is het luchtruim al gesloten voor vliegtuigen afkomstig uit Duitsland? En de spoorwegen? En de snelwegen? En de Fietspaden? En de wandelpaden?
Het wordt waarschijnlijk gewoon de volgende versie die we allemaal een keer krijgen, waarom zo veel focus op de preciese route van verspreiding. Dit hou je niet tegen. Wel een coole letter gelukkig. Ik was wel klaar met de delta.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202364407
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nogmaals, matiging, geen onthouding.

Je hoeft je verjaardag niet over te slaan. Je kunt het ook gewoon met wat minder mensen vieren.
Leuk om net die eruit te pikken maar in het geval van een festival betekent het bijvoorbeeld afstand houden en placeren. Oftewel, het is geen echt festival meer en standaard publiek blijft weg. Matiging komt in bepaalde gevallen de facto gewoon op onthouding neer.
I'll give you something to do
pi_202364410
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de derde boosters echt zullen helpen. Maar dat ook die na een paar maanden in werking achteruit gaan; vooral bij de meest kwetsbaren en ouderen. En dan blijf je dus bezig met eindeloze cirkels van boosters.

Al laat ik me liever elk half jaar boosteren als dat betekent dat je wel gewoon weer normaal kan leven op een gegeven moment. Ik mis die spontaniteit in het leven. Echt enorm. Bijna niks valt meer te plannen en je leeft zo erg in onzekerheid, ben dat wel wat zat aan het worden.
Dat zie ik iets anders. Ook de mensen die gevaccineerd zijn en nu alsnog opgenomen worden en daarna genezen bouwen een flinke hoeveelheid immuniteit op. Er zijn aanwijzingen dat die immuniteit (2 of 3 keer prikken + genezing) heel duurzaam is en voor langere tijd sterk is. Dat is niet zeker natuurlijk, maar dat de immuniteit weer compleet verdwijnt na een paar maanden lijkt me niet realistisch.

Dan zou je dus een systeem moeten opzetten analoog aan de griepprik, kijken hoe de situatie er voor staat in de zomer en dan in het najaar beginnen met uitdelen van boosters aan mensen die het écht nodig hebben. Dus heel gericht op bescherming van de kwetsbaren zonder dat het maatschappelijk ontwrichtend werkt.
pi_202364419
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Zijn dat mensen onder 50 jaar die ook duidelijk gezondheidsproblemen hebben en echt een prik hadden moeten hebben? Kwalijk als dat mensen uit de familie roepen dat het gif is.
Heb niet heel diep in hun status gekeken, want ben er nu niet direct bij betrokken. Kom alleen af en toe langs om te helpen bij een infuus of iets dergelijks.
Maar wat je wel ziet is dat er vaker onderliggen lijden is bij de huidige patiënten op de afdeling. Of dat nu pech is of door hun levensstijl is lastig te zeggen zonder de status door te lopen, maar als ik even mag generaliseren denk ik dat het toch veel van levensstijl afhangt.
En dus als ze geprikt waren, hadden ze lang niet zo slecht op de afdeling of zelfs IC gelegen.

Als iemand de gouden greep heeft hoe ze te overtuigen hoor ik het graag.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:18:25 #75
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202364422
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik verwacht dat de besmettingen in Spanje gaan stijgen zo'n 2 weken na het bezoek van @:AlwaysHappy
SuperspreaderGENOT
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 13:18:27 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202364423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Op het werk worden ook mails gestuurd naar iedereen vanuit bestuur, daar heb je nu ook al regelmatig mensen die reageren op iedereen. Van mensen die alleen naar het werk willen als 2G komt tot mensen die ontslag willen nemen als 2G ingevoerd zou worden. Niet dat die mail over 2G ging, dat ging dan over het thuiswerken. Wordt er niet gezelliger op overal.
Daar ontslag voor willen :')

Onze mail over werkplekken betrof een betere indeling om mensen op dezelfde projecten aan hetzelfde bureau te krijgen :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202364426
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:17 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat zie ik iets anders. Ook de mensen die gevaccineerd zijn en nu alsnog opgenomen worden en daarna genezen bouwen een flinke hoeveelheid immuniteit op. Er zijn aanwijzingen dat die immuniteit (2 of 3 keer prikken + genezing) heel duurzaam is en voor langere tijd sterk is. Dat is niet zeker natuurlijk, maar dat de immuniteit weer compleet verdwijnt na een paar maanden lijkt me niet realistisch.

Dan zou je dus een systeem moeten opzetten analoog aan de griepprik, kijken hoe de situatie er voor staat in de zomer en dan in het najaar beginnen met uitdelen van boosters aan mensen die het écht nodig hebben. Dus heel gericht op bescherming van de kwetsbaren zonder dat het maatschappelijk ontwrichtend werkt.
Je moet algehele bevinden over immuniteit na vaccinatie en besmetting niet zo maar projecteren op kwetsbare groepen die op de IC belanden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202364435
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:10 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zuid-Afrika gaat wel ineens heel hard.
Dat gaat natuurlijk ook wel eenvoudig als je op bijna nul zit. Weet ook niet direct wat er qua testcapaciteit gebeurd is.
pi_202364438
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je moet algehele bevinden over immuniteit na vaccinatie en besmetting niet zo maar projecteren op kwetsbare groepen die op de IC belanden.
Dat doe ik dan ook niet. Geen idee wat het is maar je lijkt constant mijn posts compleet verkeerd te interpreteren. Ligt dat aan mij :P?
pi_202364449
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Op het werk worden ook mails gestuurd naar iedereen vanuit bestuur, daar heb je nu ook al regelmatig mensen die reageren op iedereen. Van mensen die alleen naar het werk willen als 2G komt tot mensen die ontslag willen nemen als 2G ingevoerd zou worden. Niet dat die mail over 2G ging, dat ging dan over het thuiswerken. Wordt er niet gezelliger op overal.
Tja je moet natuurlijk wel een beetje gebruik maken van de situatie:

twitter


twitter


Heerlijk, heb je net het grote 'Allemaal terug naar de kantoren!' plan gemaakt, komt er de OMIKRON-VARIANT. :X

Nee maar serieus, dit wijst wel precies op hetgeen wat Gullit hierboven ook zegt. Iedereen trekt z'n eigen plan. Ik betwijfel trouwens of een personeelswissel helpt om alle kikkers weer in de kruiwagen te krijgen, maar op deze manier met deze gasten werkt het ook niet.
pi_202364455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
Aan het begin van de pandemie beschermden we de kwetsbaren: zieken en ouderen

Nu zijn dat de antivaxxers
Oude antivaxxers.
pi_202364457
27 nov 2624 (2069+555) = +15,9% en +28,4%
26 nov 2598 (2070+528)
25 nov 2545 (2015+530)
24 nov 2535 (2030+505)
23 nov 2540 (2052+488)
22 nov 2430 (1960+470)
21 nov 2316 (1850+466)
20 nov 2217 (1785+432)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:22:56 #83
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364464
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Heb niet heel diep in hun status gekeken, want ben er nu niet direct bij betrokken. Kom alleen af en toe langs om te helpen bij een infuus of iets dergelijks.
Maar wat je wel ziet is dat er vaker onderliggen lijden is bij de huidige patiënten op de afdeling. Of dat nu pech is of door hun levensstijl is lastig te zeggen zonder de status door te lopen, maar als ik even mag generaliseren denk ik dat het toch veel van levensstijl afhangt.
En dus als ze geprikt waren, hadden ze lang niet zo slecht op de afdeling of zelfs IC gelegen.

Als iemand de gouden greep heeft hoe ze te overtuigen hoor ik het graag.
Lijkt mij lastig om iemand te overtuigen. Denk dat veel mensen die nog niet geprikt zijn dat ook helemaal niet willen. Buurman uit mijn vorige flat zei ook meteen in maart 2020 dat covid niet bestaat/het was een hoax. Begin dit jaar noemde die ook meteen het vaccin gif. Daarna ben ik verhuisd, maar denk niet dat hij ooit zijn prik is gaan halen. Hij viel ook in de groep allochtoon onder de 50 jaar. Gewoon goed opgeleid met een prima baan dus niet iemand die heel kwetsbaar zou moeten zijn voor invloeden van anderen. Hij stond daar zo duidelijk in zijn afkeer van alles.
pi_202364473
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
27 nov 2624 (2069+555) = +15,9% en +28,4%
26 nov 2598 (2070+528)
25 nov 2545 (2015+530)
24 nov 2535 (2030+505)
23 nov 2540 (2052+488)
22 nov 2430 (1960+470)
21 nov 2316 (1850+466)
20 nov 2217 (1785+432)
Waar is de beloofde exponentiële groei?
pi_202364480
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ook wel een apart verhaal dat 10% van de mensen besmet blijkt te zijn, zijn ze gaan vliegen met klachten of hebben ze later klachten gekregen of misschien wel asymptomatisch.
Dat vraagt een reaguurder op die site zich ook af:


En de overheid krijgt er ook daar van langs:


Blijft een mooi taaltje dat Afrikaans! :D

(kreeg ook een vraag of ik de "koekies" wilde accepteren. O+ )
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:25:42 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202364483
Is het nut van die vroege sluitingstijden inmiddels al ergens verklaard? Bij 1 van de talkshows of op twitter door een OMT-lid ofzo?
pi_202364485
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Op het werk worden ook mails gestuurd naar iedereen vanuit bestuur, daar heb je nu ook al regelmatig mensen die reageren op iedereen. Van mensen die alleen naar het werk willen als 2G komt tot mensen die ontslag willen nemen als 2G ingevoerd zou worden. Niet dat die mail over 2G ging, dat ging dan over het thuiswerken. Wordt er niet gezelliger op overal.
Bij ons op kantoor zij er nog 2 personen over die niet gevaccineerd zijn, de 1 is een kettingroker en de ander toevallig Zuid-Afrikaan.

Ze worden nooit meer meegevraagd om iets leuks te doen, iedereen vermijd ook de corona discussie als zij toevallig in de buurt zijn. Je hebt namelijk ook van die pro-vaccin types er tussen zitten, zeg maar de andere extreme, die het liefst alle anti-vaxxers preventief ruimen. :')
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:26:55 #88
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202364494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Tja je moet natuurlijk wel een beetje gebruik maken van de situatie:

[ twitter ]

[ twitter ]

Heerlijk, heb je net het grote 'Allemaal terug naar de kantoren!' plan gemaakt, komt er de OMIKRON-VARIANT. :X

Nee maar serieus, dit wijst wel precies op hetgeen wat Gullit hierboven ook zegt. Iedereen trekt z'n eigen plan. Ik betwijfel trouwens of een personeelswissel helpt om alle kikkers weer in de kruiwagen te krijgen, maar op deze manier met deze gasten werkt het ook niet.
Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik een baas heb die dat thuiswerken niet ideaal vindt maar ook snapt dat er onder zijn werknemers een hoop zijn die het helemaal prima vinden, hun werk goed (of zelfs beter) doen dan op kantoor en dus iedereen vrij laat om te kiezen.

Waarbij de consequentie is dat je door een aantal hoepels moet springen voordat je op kantoor mag komen, i.v.m. ruimtebeperking en het huidige thuiswerkadvies van de overheid.

Bonuspunt is dat ik m'n LinkedInbox nu nog sneller kan filteren op recruiters die reclame maken dat er wel op kantoor gewerkt kan worden in deze tijd.
pi_202364498
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:19 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat doe ik dan ook niet. Geen idee wat het is maar je lijkt constant mijn posts compleet verkeerd te interpreteren. Ligt dat aan mij :P?
Hoe moet ik dit dan precies interpreteren?

quote:
Er zijn aanwijzingen dat die immuniteit (2 of 3 keer prikken + genezing) heel duurzaam is en voor langere tijd sterk is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202364506
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:25 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Bij ons op kantoor zij er nog 2 personen over die niet gevaccineerd zijn, de 1 is een kettingroker en de ander toevallig Zuid-Afrikaan.

Ze worden nooit meer meegevraagd om iets leuks te doen, iedereen vermijd ook de corona discussie als zij toevallig in de buurt zijn. Je hebt namelijk ook van die pro-vaccin types er tussen zitten, zeg maar de andere extreme, die het liefst alle anti-vaxxers preventief ruimen. :')
Ik vind die fanatieke pro vaxxers net zo irritant. Een collega van mij laat ook geen mogelijkheid onbenut om het woord vaccin in een zin te kunnen laten vallen.
pi_202364510
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoe moet ik dit dan precies interpreteren?
[..]

Precies zoals het er staat, waar ben ik niet duidelijk?
pi_202364513
De omicronvariant van het coronavirus heeft "zeer waarschijnlijk" ook Duitsland bereikt. Dat meldt een regionale minister in deelstaat Hessen, waar zich de drukke luchthaven van Frankfurt bevindt. Bewindsman Kai Klose liet volgens Duitse media weten dat bij het testen van een reiziger "meerdere mutaties" zijn aangetroffen die worden geassocieerd met de nieuwe virusvariant.
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:31:00 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202364522
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Waar ouders een groter probleem van maken dan kinderen zelf. :{
Zoals de meeste dingen overigens.
Kinderen wennen en passen zich simpelweg aan het rolmodel dat ze voorgeschoteld krijgen.
Juist ouders moeten waken in normen en waarden dat flexibiliteit van kinderen niet vals wordt gebruikt.

Ik vind het een naar gezicht wanneer ik complete klassen van jonge kinderen (Frankrijk) met mondkapjes zie zitten/rondhupsen omdat het een symbool is geworden dat voor henzelf geen functie heeft. De meerwaarde is veroorzaakt omdat ze anders niet op/in school mogen komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:31:45 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202364529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:29 schreef Sfancta het volgende:
De omicronvariant van het coronavirus heeft "zeer waarschijnlijk" ook Duitsland bereikt. Dat meldt een regionale minister in deelstaat Hessen, waar zich de drukke luchthaven van Frankfurt bevindt. Bewindsman Kai Klose liet volgens Duitse media weten dat bij het testen van een reiziger "meerdere mutaties" zijn aangetroffen die worden geassocieerd met de nieuwe virusvariant.
die is al lang binnen, nu hopen dat het meevalt qua ziektebeeld dan zou het zelfs gunstig kunnen zijn
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:31:53 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364531
twitter
pi_202364534
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Dat vraagt een reaguurder op die site zich ook af:
[ afbeelding ]

En de overheid krijgt er ook daar van langs:
[ afbeelding ]

Blijft een mooi taaltje dat Afrikaans! :D

(kreeg ook een vraag of ik de "koekies" wilde accepteren. O+ )
Sowieso een mooie taal en ook een erg mooi land _O_ Mijn ex komt uit Zuid Afrika en zodra ik de mogelijkheid heb ga ik weer naar Zuid Afrika!
pi_202364535
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Kinderen wennen en passen zich simpelweg aan het rolmodel dat ze voorgeschoteld krijgen.
Juist ouders moeten waken in normen en waarden dat flexibiliteit van kinderen niet vals wordt gebruikt.

Ik vind het een naar gezicht wanneer ik complete klassen van jonge kinderen (Frankrijk) met mondkapjes zie zitten/rondhupsen omdat het een symbool is geworden dat voor henzelf geen functie heeft. De meerwaarde is veroorzaakt omdat ze anders niet op/in school mogen komen.
Is het niet sowieso een zorgwekkende ontwikkeling dat we wellicht kinderen overbeschermen? (not asking for myself)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202364546
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:28 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik vind die fanatieke pro vaxxers net zo irritant. Een collega van mij laat ook geen mogelijkheid onbenut om het woord vaccin in een zin te kunnen laten vallen.
Ja, het wordt er zeker niet gezelliger op. Bij ons heeft er iemand tijdens de eerste golf ontslag genomen, waarbij de aanleiding een discussie met de baas over mondkappen op het kantoor was. Hij wilde niet op kantoor werken zolang mondkappen verplicht waren, anti-vaxxer. Waarop hij te horen kreeg dat hij gewoon moest opvolgen wat er besloten werd.

Die gast werkte er 10 jaar en kon voorheen goed overweg met de leidinggevende. :7
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:34:13 #99
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202364547
Wel grappig dat sommige (negatief geteste) partners ook meegaan.

Zo van, ik wil ook graag Corona alsjeblieft.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202364550
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
die is al lang binnen, nu hopen dat het meevalt qua ziektebeeld dan zou het zelfs gunstig kunnen zijn
Tot nu toe is volgens mij de variant vooral gevonden bij het (gericht) testen van asymptomatische mensen. Dat zegt niet heel veel natuurlijk maar het zou een stuk zorgelijker zijn als het vooral bij mensen wordt gevonden die op de IC liggen ofzo.
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:34:27 #101
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202364551
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:28 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik vind die fanatieke pro vaxxers net zo irritant. Een collega van mij laat ook geen mogelijkheid onbenut om het woord vaccin in een zin te kunnen laten vallen.
Zij denken net zo hard voormannen van de goede kant te zijn, als de mensen die gelijke behandeling bepleiten en tegen een uiteensplitsing van het publieke leven ageren.

Persoonlijk vind ik er ook wel wat van als het werk achter 2G komt te staan. Dan zou ik volgend jaar verplicht een booster moeten nemen om te mogen werken. Ik kan me levendig voorstellen dat je dan ergens anders gaat werken. Je gaat je toch niet inspannen voor een club die je op die manier afschrijft. Er doen zich momenteel ook veel nieuwe kansen voor op de arbeidsmarkt voor functies die nu grotendeels remote kunnen worden uitgevoerd. Dan hoef je niet verbonden te blijven aan een lokale werkgever die je ook nog eens niet op kantoor wil zien.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202364552
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202364556
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:28 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Precies zoals het er staat, waar ben ik niet duidelijk?
Geldt dit specifiek voor mensen die op de IC hebben gelegen en zo ja, waar baseer je dat op?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202364564
twitter


Het lijkt er vooralsnog op.
In Zuid Afrika 3000 cases, in twee vliegtuigen 60-85, dan moeten er honderdduizend cases zijn ipv 3000 in Zuid Afrika en niemand die er iets van merkt.
pi_202364570
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Geldt dit specifiek voor mensen die op de IC hebben gelegen en zo ja, waar baseer je dat op?
Nee, ik heb de IC niet genoemd.
pi_202364578
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:36 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Het lijkt er vooralsnog op.
In Zuid Afrika 3000 cases, in twee vliegtuigen 60-85, dan moeten er honderdduizend cases zijn ipv 3000 in Zuid Afrika en niemand die er iets van merkt.
Gemiddelde leeftijd aldaar 27.6, geen wonder.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:38:04 #107
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364580
quote:
South Africa recorded 2,828 new Covid cases yesterday, more than double the 1,374 recorded last Thursday, but infection levels have yet to skyrocket in the country and no hospitalisations with the new variant have occurred so far.

And Professor Sir Andrew Pollard, one of the Oxford scientists behind the AstraZeneca vaccine, today expressed cautious optimism that existing vaccines could be effective at preventing serious disease from the variant. The strain makes vaccines at least 40 per cent less effective against transmission, according to the UK Health and Security Agency.
https://www.dailymail.co.(...)-positive-Covid.html
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:40:12 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202364598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar de aangekondigde maatregelen zijn toch helemaal niet zo heftig momenteel? :')
Yep, het is vooral een mooi poldermodel die het merendeel bevolking idd feitelijk geen strobreed in de weg legt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202364606
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:36 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Het lijkt er vooralsnog op.
In Zuid Afrika 3000 cases, in twee vliegtuigen 60-85, dan moeten er honderdduizend cases zijn ipv 3000 in Zuid Afrika en niemand die er iets van merkt.
Laten we het hopen, want dan krijgen we een héél gezellige zomer.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202364613
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:23 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Waar is de beloofde exponentiële groei?
Qua opnames groeit het al weken gestaag met zo’n 20-30% week op week. Klinieken lijken nu voorzichtige afname van groei te zien..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202364619
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:37 schreef Jed1Gam het volgende:

Gemiddelde leeftijd aldaar 27.6, geen wonder.
De toeristen die Nederland binnenkwamen waren meer middelbaar van wat ik ervan gezien heb.
Zonder symptomen.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:43:13 #112
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202364624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:42 schreef Za het volgende:

[..]
De toeristen die Nederland binnenkwamen waren meer middelbaar van wat ik ervan gezien heb.
Zonder symptomen.
Moet je eigenlijk gevaccineerd/getest zijn naar Zuid-Afrika te mogen reizen?
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:43:17 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202364625
quote:
Dat is spijtig maar alle kleine beetjes helpen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:43:33 #114
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202364628
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Laten we het hopen, want dan krijgen we een héél gezellige zomer.
Natuur rolt naar binnen en zegt: Amateurs, ik fix dit wel eventjes voor jullie. Hop, besmettelijker en minder dodelijke variant en ineens is corona weer een 'griepje' (als dat echt zo is)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:44:03 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202364631
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:42 schreef Za het volgende:

[..]
De toeristen die Nederland binnenkwamen waren meer middelbaar van wat ik ervan gezien heb.
Zonder symptomen.
het zegt allemaal nog niks, we kunnen alleen maar hopen dat de hoge besmettelijkheid gepaard gaat met mildheid
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 27 november 2021 @ 13:45:44 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202364649
Toch nog even gelachen vandaag.
Niet essentieel helaas.

twitter
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202364652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:41 schreef Stoney3K het volgende:

Laten we het hopen, want dan krijgen we een héél gezellige zomer.
Ja :)
En het zou zomaar kunnen, experts hebben altijd gezegd dat het virus zich hopelijk op een dag zou muteren tot in extremen, en dan geen risico meer zou vormen.

Het meisje in België kreeg na 11 dagen pas extreem milde klachten, die incubatietijd is ook ongekend, en dat bij zeer hoge viral loads.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:45:53 #118
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202364653
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
het zegt allemaal nog niks, we kunnen alleen maar hopen dat de hoge besmettelijkheid gepaard gaat met mildheid
Het zou toch niet logisch zijn? Hoge besmettelijkheid lijkt me hand in hand gaan met hoge virale ladingen, wat weer voor een grotere ziektedruk zorgt. Tenzij deze variant minder goed kan hechten aan cellen, maar dat lijkt me op dit moment ook niet logisch

Nouja, ik ben vooral benieuwd :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:46:27 #119
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202364663
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:45 schreef D_A het volgende:
Toch nog even gelachen vandaag.
Niet essentieel helaas.

[ twitter ]
QR code nodig om naar de vaccinatielocatie te komen? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202364669
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ja, het wordt er zeker niet gezelliger op. Bij ons heeft er iemand tijdens de eerste golf ontslag genomen, waarbij de aanleiding een discussie met de baas over mondkappen op het kantoor was. Hij wilde niet op kantoor werken zolang mondkappen verplicht waren, anti-vaxxer. Waarop hij te horen kreeg dat hij gewoon moest opvolgen wat er besloten werd.

Die gast werkte er 10 jaar en kon voorheen goed overweg met de leidinggevende. :7
Zo dom om daar je carrière op te torpederen. Kijk als je opties hebt in het leven dan kun je principieel zijn, dus dan hoop ik dat hij een beter alternatief voorhanden heeft. Maar anders...

Vind wel dat thuiswerken dan mogelijk zou moeten zijn trouwens. Heb niet zoveel respect voor een 'baas' die iedereen gedwongen op kantoor wil hebben, en het dan 'afkoopt' met mondkapjes. Thuisblijven lijkt me toch wat effectiever dan allemaal in een binnenruimte met mondkapjes. Dan ben je wel een leidinggevende maar geen leider. Wel een baas qua titel maar niet qua gedrag.

Maar inderdaad als werknemer kun je altijd beter eerst de boel even aanzien en kijken hoe het in de praktijk gaat. Zat 'm ook wel een beetje te knijpen toen er gesproken werd over QR op werk, zou ook zeker niet met elke collega het gesprek over vaccinatie aangaan. Maar uiteindelijk vinden we echt wel een werkwijze. Desnoods moet de werkgever maar een teststraat regelen bij de ingang, denk dat je dan verbaasd zou zijn hoeveel collega's er niet gevaccineerd zijn.
pi_202364675
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:

het zegt allemaal nog niks, we kunnen alleen maar hopen dat de hoge besmettelijkheid gepaard gaat met mildheid
Dat is in de regel een gegeven, hoe minder belastend voor de drager hoe besmettelijker.
pi_202364687
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het zou toch niet logisch zijn? Hoge besmettelijkheid lijkt me hand in hand gaan met hoge virale ladingen, wat weer voor een grotere ziektedruk zorgt. Tenzij deze variant minder goed kan hechten aan cellen, maar dat lijkt me op dit moment ook niet logisch

Nouja, ik ben vooral benieuwd :)
Die twee zijn toch tot op zekere hoogte strijdig met elkaar. Een hogere ziektedruk en sterftekans betekent dat het aantal besmettelijke personen vanzelf minder wordt (ze gaan immers eerder dood) waardoor de besmettelijkheid van een extreem dodelijk virus een natuurlijke limiet heeft. En dan reken je gedrag nog niet eens mee.

Een super-mild virus waar niemand iets van merkt kan onbeperkt blijven besmetten, want, euh, niemand die er iets van merkt. :+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202364705
quote:
COVID patients with false certificates are being hospitalized more and more often. Among them is a 27-year-old patient at the “Tsaritsa Joanna” hospital, who died a few days ago.

This was told by Dr. Kiril Peev from the hospital on bTV. The young man told the doctors that he had been vaccinated and had a green certificate. After his condition deteriorated sharply, the medics doubted his words and began to interrogate him in more detail. So it became clear that he had a fake COVID certificate

When asked why he had not been vaccinated, the young man replied that he was worried about his reproductive abilities. He also feared that the oxygen mask would burn his lungs.
Bang om zich niet meer voort te kunnen planten hoeft hij in ieder geval niet meer te zijn.
pi_202364711
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:43 schreef Momo het volgende:

Moet je eigenlijk gevaccineerd/getest zijn naar Zuid-Afrika te mogen reizen?
PCR test was vereist vaccinatie niet.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 13:51:17 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202364723
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:49 schreef dycto het volgende:

[..]
Bang om zich niet meer voort te kunnen planten hoeft hij in ieder geval niet meer te zijn.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen >:)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202364735
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:42 schreef Za het volgende:

[..]
De toeristen die Nederland binnenkwamen waren meer middelbaar van wat ik ervan gezien heb.
Zonder symptomen.
Maar die zijn toch gevaccineerd?
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:52:04 #127
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202364738
Er is serieus de mogelijkheid dat die Omicron variant het einde van corona betekent?

Netjes.
Makkelijk tweede.
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:52:38 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202364747
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:47 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is in de regel een gegeven, hoe minder belastend voor de drager hoe besmettelijker.
ja ik begrijp het maar wil nog niet te enthousiast worden voor er wat meer bekend is, voor zover ik weet waren de mensen die het opgelopen hebben en buiten Zuid Afrika zijn allemaal gevaccineerd.
pi_202364756
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er is serieus de mogelijkheid dat die Omicron variant het einde van corona betekent?

Netjes.
Paar miljard overmaken naar de ghetto's van Zuid Afrika zou wel gepast zijn.
pi_202364758
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er is serieus de mogelijkheid dat die Omicron variant het einde van corona betekent?

Netjes.
Alle mogelijkheden staan nog open, dat is een beetje het probleem :D. Iedere reactie van paniek tot opluchting kun je op dit moment onderbouwen omdat we dus nog niets weten. Het is niet eens duidelijk dat die variant besmettelijker is dan delta.
pi_202364762
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-omicronvariant

Moderna ontwikkelt boostervaccin voor omicronvariant
pi_202364769
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:51 schreef Jed1Gam het volgende:

Maar die zijn toch gevaccineerd?
Het is geen vereiste, om die reden misschien in trek bij ongevaccineerden?
pi_202364778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er is serieus de mogelijkheid dat die Omicron variant het einde van corona betekent?

Netjes.
Het gekke is dus dat je straks maatregelen gaat krijgen om de verspreiding aan te moedigen als die ZA variant zo mild is qua symptomen. Want dan heb je een besmettelijk vaccin in handen.

Dan wordt de evenementen-industrie en de horeca nog onze redding, en de carnaval de grote klapper aan het einde van de pandemie. Ironisch. :+

Wat ook opvallend is is dat er dus aanwijzingen zijn dat deze variant niet op natuurlijke wijze had kunnen ontstaan, en er dus op de 1 of andere manier een 'designer' variant gemaakt is van verschillende eigenschappen van andere varianten over de wereld. Gaat @polderturk hier toch nog gelijk krijgen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202364790
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:54 schreef Za het volgende:

[..]
Het is geen vereiste, om die reden misschien in trek bij ongevaccineerden?
Maar om terug naar Nederland te komen heb je toch een vaccin (QR) nodig?
Of is dat ook niet in het algemeen?
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:57:33 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202364809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:55 schreef Stoney3K het volgende:
Wat ook opvallend is is dat er dus aanwijzingen zijn dat deze variant niet op natuurlijke wijze had kunnen ontstaan, en er dus op de 1 of andere manier een 'designer' variant gemaakt is van verschillende eigenschappen van andere varianten over de wereld. Gaat @polderturk hier toch nog gelijk krijgen?
heb je hier ook een bron van? Ik las dat het ontstaan was in een aidspatient
pi_202364827
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er is serieus de mogelijkheid dat die Omicron variant het einde van corona betekent?

Netjes.
Ja serieus.

Mochten al die mensen in de KLM vliegtuigen de Omicron variant hebben.

Want dan 10% besmet, dan zal het lokaal ook behoorlijk zijn. Gezegd wordt heden geen enkele covid opname in ZA.

De worldometerchart laat iets anders zien, maar wellicht is dat een terugkoppeling van oude gegevens, of het 'geen opnames' verhaal is onwaar.
pi_202364838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
heb je hier ook een bron van? Ik las dat het ontstaan was in een aidspatient
twitter


It is extremely unusual to see all these mutations from different lineages of different Variants of Concern and different Variants of Interest all in one Covid strain. Along with that there's an additional 19 mutations that no one is sure what they do yet.

So there's simply no way that this one evolved "naturally" in a HIV-positive person. This is "harvested" in a HIV-positive person. It had help being harvested from different mutations of different lineages, different parts of the world
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:59:44 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202364839
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het gekke is dus dat je straks maatregelen gaat krijgen om de verspreiding aan te moedigen als die ZA variant zo mild is qua symptomen. Want dan heb je een besmettelijk vaccin in handen.

Dan wordt de evenementen-industrie en de horeca nog onze redding, en de carnaval de grote klapper aan het einde van de pandemie. Ironisch. :+

Wat ook opvallend is is dat er dus aanwijzingen zijn dat deze variant niet op natuurlijke wijze had kunnen ontstaan, en er dus op de 1 of andere manier een 'designer' variant gemaakt is van verschillende eigenschappen van andere varianten over de wereld. Gaat @:polderturk hier toch nog gelijk krijgen?
Iedereen een persoonlijk subsidiebudget, te besteden bij een zzp'er met een contactberoep.
We have always been at war with Eastasia.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 27 november 2021 @ 14:00:24 #139
186611 Haags
pi_202364845
Die variant is misschien al weken hier, zou wellicht verklaren waarom de besmettingscijfers door het dak schoten hier naar hoge records _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_202364846
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat ook opvallend is is dat er dus aanwijzingen zijn dat deze variant niet op natuurlijke wijze had kunnen ontstaan, en er dus op de 1 of andere manier een 'designer' variant gemaakt is van verschillende eigenschappen van andere varianten over de wereld. Gaat @:polderturk hier toch nog gelijk krijgen?
Interessante theorie. Er zijn natuurlijk legio landen die zich jaren aan lockdowns niet kunnen veroorloven. Ethisch is het in onze samenleving niet te verkopen om bewust een virus los te laten onder de bevolking, maar misschien dat ze er in ZA/Brazilië/India of iets in dat straatje anders over denken.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 14:02:32 #141
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202364879
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
[ twitter ]

It is extremely unusual to see all these mutations from different lineages of different Variants of Concern and different Variants of Interest all in one Covid strain. Along with that there's an additional 19 mutations that no one is sure what they do yet.

So there's simply no way that this one evolved "naturally" in a HIV-positive person. This is "harvested" in a HIV-positive person. It had help being harvested from different mutations of different lineages, different parts of the world

Stel dat het echt zo is is het ethisch niet echt verantwoord, maar ik heb me weleens eerder afgevraagd waarom er geen besmettelijkere variant ontwikkeld werd die de huidige variant ging overheersen maar nagenoeg geen klachten op zou leveren. Ik bedoel, dat lijkt me een doel van gain of function onderzoek.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202364897
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:00 schreef Haags het volgende:
Die variant is misschien al weken hier, zou wellicht verklaren waarom de besmettingscijfers door het dak schoten hier naar hoge records _O-
Je vraagt je af wat ze doen in die labs qua sequencing..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 27 november 2021 @ 14:04:11 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202364904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Natuur rolt naar binnen en zegt: Amateurs, ik fix dit wel eventjes voor jullie. Hop, besmettelijker en minder dodelijke variant en ineens is corona weer een 'griepje' (als dat echt zo is)
Waarna een hoop mensen zichzelf op de borst beginnen te kloppen: "Zie je wel! Gewoon een griepje!"

Momenteel ontwikkelt zich ook een nachtmerrie-scenario voor het Rijksvaccinatieprogramma: worden er vaccins ontwikkeld, komt er een miljoen keer besmettelijker variant voorbij ondertussen, voelen de anti-vaxxers dat als bewijs dat vaccins niet helpen en wordt het programma in de komende jaren nog harder ondermijnd.

Ik ben bang dat we over tien jaar als gevolg van de Corona-pandemie zitten met oplaaiende polio-, kinkhoest- of mazelen-uitbraken her en der. Onderwijs is er nog slechter door geworden dus nog minder mensen kunnen informatie op waarde schatten en ze interpreteren de huidige situatie verkeerd.
pi_202364908
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Stel dat het echt zo is is het ethisch niet echt verantwoord, maar ik heb me weleens eerder afgevraagd waarom er geen besmettelijkere variant ontwikkeld werd die de huidige variant ging overheersen maar nagenoeg geen klachten op zou leveren. Ik bedoel, dat lijkt me een doel van gain of function onderzoek.
Buiten de westerse wereld wordt er natuurlijk iets anders over medische ethiek gedacht ;)
  zaterdag 27 november 2021 @ 14:04:48 #145
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202364912
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:00 schreef Haags het volgende:
Die variant is misschien al weken hier, zou wellicht verklaren waarom de besmettingscijfers door het dak schoten hier naar hoge records _O-
Die kans is best klein toch? Maar hij zal sowieso hier wel zijn ja, en dan zal het niet lang duren voordat ie dominant wordt.
Makkelijk tweede.
pi_202364926
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:57 schreef Tarado het volgende:

heb je hier ook een bron van? Ik las dat het ontstaan was in een aidspatient
Dat was sowieso nonsens.
Bv de Britse variant zou zijn ontstaan bij een langliggende covid patiënt in Kent, 2 mnd oid.

Het is onaannemelijk dat een onbehandelde aidspatiënt wel ergens 2 maanden covid ondersteuning krijgt in een hospitaal om een dergelijke variant te ontwikkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 27-11-2021 14:13:18 ]
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 14:06:02 #147
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202364929
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waarna een hoop mensen zichzelf op de borst beginnen te kloppen: "Zie je wel! Gewoon een griepje!"

Momenteel ontwikkelt zich ook een nachtmerrie-scenario voor het Rijksvaccinatieprogramma: worden er vaccins ontwikkeld, komt er een miljoen keer besmettelijker variant voorbij ondertussen, voelen de anti-vaxxers dat als bewijs dat vaccins niet helpen en wordt het programma in de komende jaren nog harder ondermijnd.

Ik ben bang dat we over tien jaar als gevolg van de Corona-pandemie zitten met oplaaiende polio-, kinkhoest- of mazelen-uitbraken her en der. Onderwijs is er nog slechter door geworden dus nog minder mensen kunnen informatie op waarde schatten en ze interpreteren de huidige situatie verkeerd.
Ja, daar ben ik ook heel bang voor. Sterker nog, ik vind dat het Rijksvaccinatieprogramma, een duurzame pandemiereactie en het adequaat opschalen van de zorg prioriteiten moeten zijn in de komende jaren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202364931
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ik snap echt niets van die hele thread. _O- Wat is VOC?
pi_202364935
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je vraagt je af wat ze doen in die labs qua sequencing..
Die kiemsurveillance is natuurlijk ook maar een steekproef. Het ging om enkele honderden samples per week meende ik. Maar bij de huidige aantallen is dat wellicht niet meer representatief. Maar ik ben geen statisticus.

En de kiemsurveillance loopt enkele weken achter waardoor het eigenlijk niet geschikt is als monitoringtool.
  zaterdag 27 november 2021 @ 14:06:30 #150
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202364938
A
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
[ twitter ]

It is extremely unusual to see all these mutations from different lineages of different Variants of Concern and different Variants of Interest all in one Covid strain. Along with that there's an additional 19 mutations that no one is sure what they do yet.

So there's simply no way that this one evolved "naturally" in a HIV-positive person. This is "harvested" in a HIV-positive person. It had help being harvested from different mutations of different lineages, different parts of the world

Airborn HIV?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')