abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202361809


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
pi_202361821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:21 schreef Wirelessmouse het volgende: [..] Blijkbaar kan het wel (uiteraard niet voor iedereen, maar dat hoeft ook niet), maar jij hebt er gewoon problemen mee.
Nee, het is gewoon te simpel gesteld dat je 1 specifieke leeftijdsgroep uit de samenleving kunt verwijderen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202361823
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die hele hamer en dans is achteraf ook gelul van een dronken aardbei gebleken want geen enkel land heeft ooit kunnen dansen. De hele wereld zit al 2 jaar lang met maatregelen van wisselende zwaarte.

Zodra je iets versoepelt, lopen de aantallen pijlsnel weer op. Zo lang er geen gamechanger (of acceptatie, zoals UK) komt, kan dit nog jaren duren.

“Leven met het virus” bestaat niet zo lang we het niet accepteren. Tot die tijd is het “leven met de maatregelen”.
Dit ja. Het suggereert dat er een geheugeneffect uitgaat van een lockdown. Alsof de R niet naar originele waardes stijgt na versoepelingen. Je reinste onzin natuurlijk.
Daarnaast is de R tijdens lockdown doorgaans in dezelfde mate onder de 1 als dat ie daarvoor (en erna) boven de 1 was. Oftewel, uitgaande van een stabiele situatie duren de hamer en die zogenaamde dans ongeveer even lang.
I'll give you something to do
pi_202361840
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik ook en stoppen met het zomaar dicht gooien van grenzen want het heeft gewoon niet geholpen. Of je moet zeker zijn dat hij hier nog niet is. Maar geen enkel land doet aan 100% sequence wat ook niet kan trouwens.
Eens.. de oplossing van alles dicht wereldwijd om een mutatie lokaal te houden is simpelweg onmogelijk.. Dus accepteren dat het gaat gebeuren is het enige wat je echt kan doen.

En de wetenschappers aan het werk zetten om een manier te vinden waarbij je bij een mutatie waarbij de huidige vaccins niet meer werken; snel nieuwe vaccins kan maken..

Dat ze nu de grens met SA dichtgooien is echt voor de Bühne zodat ze daar geen gejank over krijgen van pseudo wetenschappers..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202361841
Heeft iemand zich al uitgesproken over die Zuid-Afrikaanse variant? Of hij ziekmakender is of niet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 09:43:00 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202361851
Expert: kans vrij groot dat omikronvariant hier al is

Het is zeer aannemelijk dat er al Nederlanders besmet zijn met de nieuwe omikronvariant. Dat zei veldepidemioloog Amrish Baidjoe in het NOS Radio 1 Journaal. Hij reageerde op het nieuws dat 61 reizigers uit Zuid-Afrika positief testten bij terugkeer in Nederland. Of het in die gevallen om de nieuwe variant gaat is nog niet bekend.

Een vliegverbod helpt niet om de variant helemaal buiten de deur te houden, mocht die inderdaad besmettelijker zijn, zegt Baidjoe: "We zijn een ontzettend verbonden wereld. Dat betekent dat zo'n virus niet alleen uit zuidelijk Afrika, maar ook via andere routes binnen kan zijn gekomen."

Met reisrestricties win je wel wat tijd "maar de vraag is wat je met die tijd gaat doen", aldus Baidjoe. "Je wint er misschien twee weken mee." Als de variant besmettelijker is, zal de omikronvariant de deltavariant op den duur verdringen. Veel is echter nog wel onduidelijk over de omikronvariant, bijvoorbeeld of deze variant mensen ook zieker maakt.
pi_202361862
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon te simpel gesteld dat je 1 specifieke leeftijdsgroep uit de samenleving kunt verwijderen.
Wie heeft het over verwijderen ? Waarom moet het alles of niets zijn?
pi_202361864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dus Mark stond ook uit zijn nek te kletsen met zijn 70+ verhaal gisteren, damn, noemt hij het eens, is het onzin 😭
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft Mark maatregelen ingesteld die voor de hele bevolking gelden, en niet alle maatregelen opgeheven en ter compensatie verordeneert dat 70+ in volledige thuisisolatie moet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202361867
Hoppatee. Zo door het slotje @Coco
  Redactie Frontpage zaterdag 27 november 2021 @ 09:45:16 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202361875
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 november 2021 08:30 schreef onlogisch het volgende:
61 van 600 passagiers uit Zuid-Afrika besmet met coronavirus

_O_

Daar zal vast dat variantje tussen zitten.
quote:
Eén van de reizigers zegt tegen Radio 1 dat de situatie ‘mensonterend’ was. De man spreekt van vrijheidsberoving, omdat als hij geen test zou nemen hij meteen het quarantainehotel in zou moeten.
:')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202361881
quote:
83s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]
[..]
:')
Godsamme :') |:(
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_202361886
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wie heeft het over weren? Waarom moet het alles of niets zijn?
Hoe wil je voorkomen dat kwetsbaren in het ziekenhuis belanden?
De oplossing daarvoor die werd aangedragen is om alle kwetsbaren af te zonderen. Geen contact meer met de rest van de samenleving, zodat ze niet besmet kunnen raken.
Effectief betekent dat dat je ze uit de samenleving weert.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Spellchecker zaterdag 27 november 2021 @ 09:46:22 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202361888
quote:
83s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]
[..]
:')
Ja zielig he _O-

Mogen ze eindelijk weer op vakantie krijgen ze dat weer _O_ _O-
pi_202361894
quote:
83s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]
[..]
:')
Ik snap hem wel, ze doen af en toe net of het ebola is, terwijl er buiten het vliegtuig minstens 30.000 man met besmetting rondlopen.
pi_202361903
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Eens.. de oplossing van alles dicht wereldwijd om een mutatie lokaal te houden is simpelweg onmogelijk.. Dus accepteren dat het gaat gebeuren is het enige wat je echt kan doen.

En de wetenschappers aan het werk zetten om een manier te vinden waarbij je bij een mutatie waarbij de huidige vaccins niet meer werken; snel nieuwe vaccins kan maken..

Dat ze nu de grens met SA dichtgooien is echt voor de Bühne zodat ze daar geen gejank over krijgen van pseudo wetenschappers..
Bij de mRNA vaccins is dat niet zo moeilijk daar hoef je alleen maar de code van het mRNA aan te passen aan het gemuteerde spike eiwit. Bij de vector vaccins is dat veel lastiger omdat je ook immuun bent geworden voor vector zelf waar het spike eiwit is ingebouwd.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 november 2021 @ 09:48:05 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202361904
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:46 schreef maily het volgende:

[..]
Ja zielig he _O-

Mogen ze eindelijk weer op vakantie krijgen ze dat weer _O_ _O-
Komen ze net uit een gebied waar de mensen met bosjes omvallen omdat ze geen zorg kunnen krijgen en dan gaan ze lopen miepen over een testje :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202361916
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft Mark maatregelen ingesteld die voor de hele bevolking gelden, en niet alle maatregelen opgeheven en ter compensatie verordeneert dat 70+ in volledige thuisisolatie moet.
Klopt, maatregelen gelden voor iedereen. Daarnaast heeft hij, terecht, een oproep gedaan aan ouderen, grootouders om precies te zijn, om even het contact met de kleinkinderen niet plaats te laten vinden. Omdat ze meer kwetsbaar zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202361918
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft Mark maatregelen ingesteld die voor de hele bevolking gelden, en niet alle maatregelen opgeheven en ter compensatie verordeneert dat 70+ in volledige thuisisolatie moet.
Wie heeft het over volledige thuisisolatie? Ik niet in ieder geval.

Jij wil alleen generieke maatregelen en niet dat specifieke groepen gevraagd wordt een stapje extra te zetten want dat kan niet/is te simpel gesteld of het extreme "uit de samenleving verwijderen ".
  zaterdag 27 november 2021 @ 09:49:41 #19
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202361919
quote:
83s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]
[..]
:')
Ik zie de leugen niet echt staan.

Bewijst wel 1 ding voor mij, maar dat loop ik al maanden te roepen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 27 november 2021 @ 09:49:45 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202361922
quote:
83s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]
[..]
:')
:) wat kunnen mensen toch ook verschrikkelijk zeiken
pi_202361944
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zie de leugen niet echt staan.

Bewijst wel 1 ding voor mij, maar dat loop ik al maanden te roepen.
Vertel eens...
pi_202361963
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe wil je voorkomen dat kwetsbaren in het ziekenhuis belanden?
De oplossing daarvoor die werd aangedragen is om alle kwetsbaren af te zonderen. Geen contact meer met de rest van de samenleving, zodat ze niet besmet kunnen raken.
Effectief betekent dat dat je ze uit de samenleving weert.
Niet af te zonderen, maar zoals Markie het gisteren ook deed, vragen om een stapje extra te zetten om contacten te verminderen (buiten de vermindering die de generieke maatregelen bewerkstelligen).
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 09:53:59 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202361974
Je zal toch, zoals ik, een avondmens zijn. Ben je mooi klaar :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 09:54:36 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202361979
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
:) wat kunnen mensen toch ook verschrikkelijk zeiken
Hear, hear.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 27 november 2021 @ 09:57:09 #25
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202362005
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vertel eens...
Dat testen nu de nummer 1 bezigheid is boven zelfs je tanden te poetsen (ziener Za!).

Na ongevaccineerden zullen nu mensen die geen test nemen (of hebben genomen) met argwaan worden aangekeken.

Of wanneer je een keer hoest dat je gelijk de vraag krijgt wanneer je je laat testen (of dat je al een zelftest hebt genomen) :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202362011
Wat zou het wisselgeld deze keer worden? Ik hoop van harte een versoepeling van de sportklok voor amateurclubs. Er zullen vast wel wat 2e kamerleden aan teamsport doen, toch? :+
I'll give you something to do
pi_202362022
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat testen nu de nummer 1 bezigheid is boven zelfs je tanden te poetsen (ziener Za!).

Na ongevaccineerden zullen nu mensen die geen test nemen (of hebben genomen) met argwaan worden aangekeken.

Of wanneer je een keer hoest dat je gelijk de vraag krijgt wanneer je je laat testen (of dat je al een zelftest hebt genomen) :')
En dat vind je raar?
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 10:00:15 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202362037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat testen nu de nummer 1 bezigheid is boven zelfs je tanden te poetsen (ziener Za!).

Na ongevaccineerden zullen nu mensen die geen test nemen (of hebben genomen) met argwaan worden aangekeken.

Of wanneer je een keer hoest dat je gelijk de vraag krijgt wanneer je je laat testen (of dat je al een zelftest hebt genomen) :')
Ach, wat leuk, sprookjes.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:03:17 #29
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202362070
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En dat vind je raar?
Dat mensen massaal testen of dat je daar dan vragen over kunt krijgen?

Denk dat voor veel mensen een andere vijand gezocht dient te worden, aangezien het virus niet tastbaar is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:05:35 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202362090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat mensen massaal testen of dat je daar dan vragen over kunt krijgen?

Denk dat voor veel mensen een andere vijand gezocht dient te worden, aangezien het virus niet tastbaar is.
je bent iets op het spoor Sherlock

  zaterdag 27 november 2021 @ 10:07:12 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202362105
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 02:22 schreef APK het volgende:

[..]
Yep, ik kan ze gratis aanvragen via werk en heb naast mijn moeder nog iemand in mijn naaste omgeving met een auto-imuunziekte met wie ik ook graag in de auto zit om lekker samen spotify mee te zingen dus kleine moeite. Ik realiseer mij nu wel dat ik ze gebruik om mijn familie te beschermen omdat ik af en toe naar kantoor moet en eigenlijk niet om naar kantoor te gaan.
Dat is wel een goeie, zal ooks eens zelftesten aanvragen via werk. Kom nog regelmatig bij klanten.
pi_202362130
Met de nieuwe variant moet ik de hele tijd aan de transformers denken.

https://tfumux.fandom.com/wiki/Omicron
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 10:10:08 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202362146

Reportage Nieuwsuur Spoedeisende Hulp van ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede
pi_202362174
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:10 schreef Momo het volgende:

Reportage Nieuwsuur Spoedeisende Hulp van ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede
Het ligt vol met jongere. :o
Covid-long is trouwens wel weer met de noorderzon verdwenen.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 10:13:18 #35
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202362179
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Het ligt vol met jongere. :o
Goed dat je dat ziet 2 minuten nadat ik het gepost heb
  Redactie Frontpage zaterdag 27 november 2021 @ 10:13:23 #36
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202362183
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:10 schreef Momo het volgende:

Reportage Nieuwsuur Spoedeisende Hulp van ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede
@CherryLips
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202362198
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wie heeft het over volledige thuisisolatie? Ik niet in ieder geval.

Jij wil alleen generieke maatregelen en niet dat specifieke groepen gevraagd wordt een stapje extra te zetten want dat kan niet/is te simpel gesteld of het extreme "uit de samenleving verwijderen ".
Nee, het gaat niet om wat ik wil.
De kwestie was waarom de hele bevolking algemene maatregelen krijgt opgelegd om een kleine minderheid te beschermen tegen het virus.

Nou, dan is mijn vraag hoe je die groep dan kunt beschermen.
Antwoord was door die groep te isoleren.
Dat betekent dus dat de rest van Nederland zonder maatregelen verder kan, de besmettingen exponentieel verder groeien, waardoor de kwetsbaren volledig moeten worden afgezonderd om ze te beschermen.
En dat is lastig, omdat kwetsbaren in een huishouden kunnen leven met niet-kwetsbaren, of afhankelijk zijn van hulp die door niet-kwetsbaren wordt geleverd.
Los van praktische zaken, zoals boodschappen en dergelijke.

Dat is van een heel andere orde dan het virus over de hele linie inperken, waarbij je van de kwetsbaren wat meer vraagt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202362204
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:10 schreef Momo het volgende:

Reportage Nieuwsuur Spoedeisende Hulp van ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede
De situatie zal best wel onhoudbaar zijn op de eerste hulp. Maar ook voor corona waren er verhalen van ambulances die van ziekenhuis naar ziekenhuis werden gestuurd totdat er ergens een plekje was.
pi_202362235
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:16 schreef maan_man het volgende:

[..]
De situatie zal best wel onhoudbaar zijn op de eerste hulp. Maar ook voor corona waren er verhalen van ambulances die van ziekenhuis naar ziekenhuis werden gestuurd totdat er ergens een plekje was.
De ziekenhuizen konden om die reden ook zo geoptimaliseerd werden de laatste jaren. Klein landje, dus weinig afstand tussen de ziekenhuizen, mogelijkheid tot overplaatsen. Dan heb je ook geen extra personeel nodig dat niks te doen heeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 27 november 2021 @ 10:25:29 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202362278
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet om wat ik wil.
De kwestie was waarom de hele bevolking algemene maatregelen krijgt opgelegd om een kleine minderheid te beschermen tegen het virus.

Nou, dan is mijn vraag hoe je die groep dan kunt beschermen.
Antwoord was door die groep te isoleren.
Dat betekent dus dat de rest van Nederland zonder maatregelen verder kan, de besmettingen exponentieel verder groeien, waardoor de kwetsbaren volledig moeten worden afgezonderd om ze te beschermen.
En dat is lastig, omdat kwetsbaren in een huishouden kunnen leven met niet-kwetsbaren, of afhankelijk zijn van hulp die door niet-kwetsbaren wordt geleverd.
Los van praktische zaken, zoals boodschappen en dergelijke.

Dat is van een heel andere orde dan het virus over de hele linie inperken, waarbij je van de kwetsbaren wat meer vraagt.
De kwetsbaren krijgen versnelt boostershots.
De echte vraag is: waarom moet 85% van de bevolking weer bukken voor de 12% die geen zin heeft in een vaccinatie?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202362285
Is al duidelijk wanneer ze weten of er ZAf variant aangetroffen is tussen de besmette reizigers?

Overigens bizar dat 1/10 positief test, blijkt maar weer dat de maatregelen in luchtvaart totaal niet werken.
pi_202362312
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
Is al duidelijk wanneer ze weten of er ZAf variant aangetroffen is tussen de besmette reizigers?

Overigens bizar dat 1/10 positief test, blijkt maar weer dat de maatregelen in luchtvaart totaal niet werken.
Die zullen dat niet op de terugvlucht hebben opgenomen. Er is nog zoiets als incubatietijd. Die zijn al dagen voor vertrek besmet dus.
pi_202362331
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
Is al duidelijk wanneer ze weten of er ZAf variant aangetroffen is tussen de besmette reizigers?

Overigens bizar dat 1/10 positief test, blijkt maar weer dat de maatregelen in luchtvaart totaal niet werken.
Misschien is die 10% ook wel repressief voor als je een wattenstaafje door de hele bevolking haalt. Zullen best veel mensen zonder klachten bij hebben gezeten. Denk niet dat je denk: misschien ga ik de komende 12 uur stikken, laat ik eens in een vliegtuig gaan zitten.
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:30:28 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202362332
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
Is al duidelijk wanneer ze weten of er ZAf variant aangetroffen is tussen de besmette reizigers?

Overigens bizar dat 1/10 positief test, blijkt maar weer dat de maatregelen in luchtvaart totaal niet werken.
dat schijnt wel minimaal een week te kosten maar wat al eerder hier gezegd is, dat virus is hier al waarschijnlijk
pi_202362342
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De kwetsbaren krijgen versnelt boostershots.
De echte vraag is: waarom moet 85% van de bevolking weer bukken voor de 12% die geen zin heeft in een vaccinatie?
De booster is zeker voor 60+ zinvol voor de eigen bescherming.

Je merkt dat in Nederland er steeds meer een parallelle samenleving ontstaat die niets met de overheid of de rest te maken wil hebben. Dat is ontzettend zorgelijk omdat hiermee ook een belangrijk fundament van feiten accepteren weggeslagen wordt. De overheid en wetenschap wordt aan hoge normen van zorgvuldigheid gehouden als het om de feiten gaat en deze lui roepen allerlei ongefundeerde onzin en krijgen daar een podium voor.

Begrijp me niet verkeerd, er is reden genoeg om kritisch te zijn en doorvragen of zaken kloppen moet ook zeker gebeuren. Dat is alleen heel iets anders dan wat er nu gebeurt. En er gaat een punt komen dat er zo veel kritiek planbare zorg te laat komt dat er een enorme druk gaat ontstaan om gevaccineerden en niet-gevaccineerden verschillend te behandelen. Je zag gisteren zelfs dat Gommers al begint op te schuiven.
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:31:48 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202362345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:09 schreef Kickinalfa het volgende:
Met de nieuwe variant moet ik de hele tijd aan de transformers denken.

https://tfumux.fandom.com/wiki/Omicron
_O_
pi_202362350
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
Is al duidelijk wanneer ze weten of er ZAf variant aangetroffen is tussen de besmette reizigers?

Overigens bizar dat 1/10 positief test, blijkt maar weer dat de maatregelen in luchtvaart totaal niet werken.
Het is altijd al bekend dat je het virus bij je kan dragen, ook als je gevacinneerd bent. Ik snap niet waarom men daar zo verbaasd over is.

Met tienduizenden besmettingen per dag zou dat wel duidelijk moeten zijn. Dat gehele QR gebeuren is in die zin ook de grootste grap sinds deze crisis.
pi_202362354
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die zullen dat niet op de terugvlucht hebben opgenomen. Er is nog zoiets als incubatietijd. Die zijn al dagen voor vertrek besmet dus.
Ja en daarom is het idee dat je voor vertrek je moet laten testen. Dat gebeurt dus onvoldoende of werkt niet goed?
pi_202362371
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Het is altijd al bekend dat je het virus bij je kan dragen, ook als je gevacinneerd bent. Ik snap niet waarom men daar zo verbaasd over is.

Met tienduizenden besmettingen per dag zou dat wel duidelijk moeten zijn. Dat gehele QR gebeuren is in die zin ook de grootste grap sinds deze crisis.
Daar ben ik niet verbaasd over, maar wel dat deze mensen er niet door testen voor vertrek al grotendeels uitgehaald zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')