abonnement Unibet Coolblue
pi_202357148
Het is onbestaanbaar dat kinderen nog steeds niet met mondkapjes rondlopen. Al die kinderen besmetten elkaar in de basisscholen, en toch wil de politiek noch de maatschappij er niet aan om die kinderen mondkapjes te laten dragen. Nee, pas 'vanaf groep 6' , deze slappe maatregelen zijn er debet aan dat de besmetting zo enorm uit de hand zijn gelopen. Zet de kinderen aan de mondkapjes, dit is namelijk een bewezen methode om bescherming te bieden.
pi_202357166
Leer met het virus leven. Team Groepsimmuniteit.
pi_202357350
Hoe leg je kids uit dat ze op correct manier mondkap moet dragen.
Laat kids toch lekker uitleven en elkaar besmetten. Het is ouders die beter moet zorgen dat zij niet anderen besmetten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_202357544
Beter gewoon de kids thuislaten en thuisstudie laten doen. Elk contact is 1 contact teveel
pi_202357691
Gezeik
pi_202357809
Ik denk dat 5 jaar allemaal als kluizenaar leven wel wat bijdraagt aan een oplossing. Maar daar heb ik zelf niet zo'n zin in.
  vrijdag 26 november 2021 @ 22:04:53 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202358202
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat 5 jaar allemaal als kluizenaar leven wel wat bijdraagt aan een oplossing. Maar daar heb ik zelf niet zo'n zin in.
Niet gedwongen nee.
Maar af en toe een paar dagen solitair leven in de Ardennen of Vogezen kan ik sterk aanbevelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202358360
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:32 schreef Selenophilia het volgende:
Gezeik
Denk meer dat jij het probleem gewoon niet wil zien.
pi_202358661
Voor mijn dochter van 9, groep 6, gaat het prima. Mijn zoontje van 6 gaat echt niet correct een mondkap op doen, dat gaat hem gewoon niet worden.

Daarbij is er volgens mij een significant verschil in besmettingen boven en onder de 9 jaar (en sowieso is er deze week een enorm dalende lijn in besmettingen van kinderen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202358928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:16 schreef zetalore het volgende:

[..]
Denk meer dat jij het probleem gewoon niet wil zien.
:'( :'(
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 01:03:03 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202360497
Ik verhuis dit topic naar COR want daar lijkt het mij meer op zijn plaats aangezien ik geen enkele band met POL zie in de OP of het topic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202360504
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:24 schreef Phoenyx-God het volgende:
Beter gewoon de kids thuislaten en thuisstudie laten doen. Elk contact is 1 contact teveel
Dan belanden ze op FOK!
Cindy De Vuyst
  One tough cookie zaterdag 27 november 2021 @ 01:08:45 #13
169210 liesje1979
pi_202360515
Crosspost
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:54 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Het is toch haar keuze dat haar kind geen mondkapje op hoeft? En dan moet school het maar oplossen allemaal? Kinderen zelf vinden het juist wel stoer dat ze al zo oud zijn en een kapje te moeten dragen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:34 schreef Hanca het volgende:
Voor mijn dochter van 9, groep 6, gaat het prima. Mijn zoontje van 6 gaat echt niet correct een mondkap op doen, dat gaat hem gewoon niet worden.

Daarbij is er volgens mij een significant verschil in besmettingen boven en onder de 9 jaar (en sowieso is er deze week een enorm dalende lijn in besmettingen van kinderen).
Die van zes hoeft ook niet, al zal die het misschien best willen als hij ziet dat zijn grote zus het doet. En volgens mij zitten de meeste besmettingen in de wat hogere klassen, althans hier wel.
pi_202361142
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 01:08 schreef liesje1979 het volgende:
Crosspost
[..]
[..]
Die van zes hoeft ook niet, al zal die het misschien best willen als hij ziet dat zijn grote zus het doet. En volgens mij zitten de meeste besmettingen in de wat hogere klassen, althans hier wel.
De TS wilde het voor alle groepen. En dat gaat gewoon niet lukken.

Sowieso heeft de basisschool van mijn kinderen nog maar 7 besmette kinderen gehad en nooit meer dan 1 tegelijk in een klas. Maatregelen als 'geen ouders naar binnen' en 'klassen niet allemaal tegelijk pauze' hebben ze ook nooit losgelaten. En de ramen staan al 1,5 jaar volledig open.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202361148
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet gedwongen nee.
Maar af en toe een paar dagen solitair leven in de Ardennen of Vogezen kan ik sterk aanbevelen.
Och, een maand zou ik geen probleem vinden. :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_202361217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
Hoe leg je kids uit dat ze op correct manier mondkap moet dragen.
Laat kids toch lekker uitleven en elkaar besmetten. Het is ouders die beter moet zorgen dat zij niet anderen besmetten.
Kinderen snappen dat best als je die vertelt wat ze moeten doen en waarom dan vinden ze het nog leuk ook die gaan heel secuur hun mondkapje opdoen en andere aanspreken als ze het niet doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202361237
Lekker met hun handjes aan besmette kapjes, lekker met handjes in de mond, of een ander's gezicht. Bizarre maatregel. :{
pi_202361303
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 07:43 schreef laforest het volgende:
Lekker met hun handjes aan besmette kapjes, lekker met handjes in de mond, of een ander's gezicht. Bizarre maatregel. :{
Daarom dus vanaf gr 6, daar doen ze dat niet meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202361310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daarom dus vanaf gr 6, daar doen ze dat niet meer.
Ik reageer op de TS... raar idee.
pi_202361332
Schijnveiligheid. Niet dat mondkappen niet werken. Het werkt perfect tijdens een operatie bijvoorbeeld. Je zet dat ding op, en blijft er van af.

Tel eens hoe vaak jij zelf al met je handen aan die mondkap zit, en stel je nu eens voor hoe vaak een kind dat doet. Die 8 uur met zo'n ding zou moeten rondlopen.
pi_202384130
En hoe zit het trouwens met het niet vaccineren onder de 12 jaar oud? Dat slaat ook echt helemaal nergens op. Tegen de mazelen, rode hond, kinkhoest etc krijg je ook onder de 12 gewoon vaccinaties voor.

De kinderen zouden gewoon EN gevaccineerd EN met mondkapjes op school kunnen zitten. Maar dat krijg je dit soort opmerkingen.

"Schijnveiligheid. Niet dat mondkappen niet werken. Het werkt perfect tijdens een operatie bijvoorbeeld. Je zet dat ding op, en blijft er van af.

Tel eens hoe vaak jij zelf al met je handen aan die mondkap zit, en stel je nu eens voor hoe vaak een kind dat doet. Die 8 uur met zo'n ding zou moeten rondlopen."

Het is ook de bedoeling dat je regelmatig je handen was en je mondkapje vervangt, dat kan ook voor kinderen gelden en daar kan de leraar/lerares op toezien.
pi_202384162
Zolang het overgrote deel van Nederland met mondkapjes lopen van plastic of stukjes stof zie ik niet waarom. Geef die kinderen lekker de vrijheid.
pi_202384893
Scholen sluiten. Opzouten met die b*k pamper..
  zondag 28 november 2021 @ 22:36:17 #24
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202385010
Het is een dringend advies dus niet verplicht.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_202385298
Ja die kleine donders zijn nu eenmaal superspreaders dus hoppa :M
pi_202386219
Kids hebben hier (= niet in Nederland) op school vanaf vijf jaar een mondkapje op, sinds we september 2020. Moet de eerste klacht van de kids nog horen, en er zijn op school geen besmettingen geweest, dat wordt heel precies geregistreerd.
Jesus saves but death prevails.
  One tough cookie maandag 29 november 2021 @ 02:32:58 #27
169210 liesje1979
pi_202386301
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:39 schreef zetalore het volgende:
En hoe zit het trouwens met het niet vaccineren onder de 12 jaar oud? Dat slaat ook echt helemaal nergens op. Tegen de mazelen, rode hond, kinkhoest etc krijg je ook onder de 12 gewoon vaccinaties voor.

Nee ook dat is een percentage waar ik even niet op kan komen. Tenminste wat de opvang aan ongevaccineerde kinderen aan mag nemen. Ook hier is het idee dat wanneer een groot deel van de kinderen gevaccineerd is je al bescherming biedt.
  One tough cookie maandag 29 november 2021 @ 02:34:25 #28
169210 liesje1979
pi_202386302
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:42 schreef Derrazi het volgende:
Zolang het overgrote deel van Nederland met mondkapjes lopen van plastic of stukjes stof zie ik niet waarom. Geef die kinderen lekker de vrijheid.
Kinderen vinden het juist tof mee te kunnen doen met de volwassenen.
pi_202386619
Gewoon vanaf groep 1 mondkapje.

Zal me niks verbazen dat er vamdaag gezeur ontstaat groep 5 hoeft niet, en 6 wel...
Interessant he ?
  maandag 29 november 2021 @ 07:32:15 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202386624
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:02 schreef zetalore het volgende:
Het is onbestaanbaar dat kinderen nog steeds niet met mondkapjes rondlopen. Al die kinderen besmetten elkaar in de basisscholen, en toch wil de politiek noch de maatschappij er niet aan om die kinderen mondkapjes te laten dragen. Nee, pas 'vanaf groep 6' , deze slappe maatregelen zijn er debet aan dat de besmetting zo enorm uit de hand zijn gelopen. Zet de kinderen aan de mondkapjes, dit is namelijk een bewezen methode om bescherming te bieden.
Ik zie kleuters niet makkelijk een mondkapje om doen? Leg eens uit hoe jij dat wil oplossen TS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202386628
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Gewoon vanaf groep 1 mondkapje.
:')
pi_202387603
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Gewoon vanaf groep 1 mondkapje.

Zal me niks verbazen dat er vamdaag gezeur ontstaat groep 5 hoeft niet, en 6 wel...
Jij hebt vast geen kinderen in de kleuterleeftijd :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_202388000
Als ze kinderen nou eens zouden verplichten 1,5 meter afstand te houden, hadden we ook geen luizenplagen meer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202388142
Lol, heb je weleens gezien hoe kinderen omgaan met hun mondkapje? Hoe goed dat op die kleine gezichtjes blijft zitten? Houd toch op.
pi_202388408
Liever alle kinderen natuurlijk antistoffen, ipv ieder e 9 maanden prikken.

Laten we ons nou maar focussen op te dikke ongevaccineerde 70+ers
.
pi_202404194
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:02 schreef zetalore het volgende:
Het is onbestaanbaar dat kinderen nog steeds niet met mondkapjes rondlopen. Al die kinderen besmetten elkaar in de basisscholen, en toch wil de politiek noch de maatschappij er niet aan om die kinderen mondkapjes te laten dragen.
Calm down.
Zoveel voegt het allemaal ook niet toe! :N

https://www.npostart.nl/o(...)11-2021/POW_05148077 vanaf het begin!
pi_202404415
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:39 schreef zetalore het volgende:
En hoe zit het trouwens met het niet vaccineren onder de 12 jaar oud? Dat slaat ook echt helemaal nergens op. Tegen de mazelen, rode hond, kinkhoest etc krijg je ook onder de 12 gewoon vaccinaties voor.

De kinderen zouden gewoon EN gevaccineerd EN met mondkapjes op school kunnen zitten. Maar dat krijg je dit soort opmerkingen.

"Schijnveiligheid. Niet dat mondkappen niet werken. Het werkt perfect tijdens een operatie bijvoorbeeld. Je zet dat ding op, en blijft er van af.

Tel eens hoe vaak jij zelf al met je handen aan die mondkap zit, en stel je nu eens voor hoe vaak een kind dat doet. Die 8 uur met zo'n ding zou moeten rondlopen."

Het is ook de bedoeling dat je regelmatig je handen was en je mondkapje vervangt, dat kan ook voor kinderen gelden en daar kan de leraar/lerares op toezien.
Tering wat ben jij volgestopt met angst zeg :')

quote:
Van Dissel blijft erbij: gewone mondkapjes hebben weinig effect

Jaap van Dissel blijft bij zijn standpunt. De directeur Infectieziekten bij het RIVM herhaalt desgevraagd dat mondkapjes volgens hem "een buitengewoon gering effect" hebben op de pogingen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen.

https://nos.nl/artikel/23(...)hebben-weinig-effect
quote:
Alle overlijdens aan Covid, de afgelopen 34 weken per leeftijdsgroep


quote:
Coronapatiënten met ernstig overgewicht hebben een verhoogd risico op ernstige problemen.

Zo'n 78% van de coronapatiënten op de IC heeft overgewicht (BMI van 25 of meer). Dit is hoger dan in de normale bevolking. Hier heeft 50% van de volwassenen overgewicht.

34% van de coronapatiënten op de IC heeft zelfs ernstig overgewicht (BMI van 30 of meer). Dit is ook hoger dan in de normale bevolking. Hier heeft 15% ernstig overgewicht.

https://www.hartstichting(...)vergewicht-en-corona
Maar please, ga even door met vertellen hoe die kinderen het kwaad zijn en dat we van alles moeten verplichten voor onze kleintjes. :)
pi_202404560
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:08 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Tering wat ben jij volgestopt met angst zeg :')
[..]
[..]
[..]
Maar please, ga even door met vertellen hoe die kinderen het kwaad zijn en dat we van alles moeten verplichten voor onze kleintjes. :)
Hoe kom je aan dit tabel?
pi_202404583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:19 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Hoe kom je aan dit tabel?
Twitter :)

https://twitter.com/mr_Smith_Econ/status/1462691886741733377?s=20

Onderliggende data: https://www.bddataplan.nl/corona/#
pi_202405396
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat 5 jaar allemaal als kluizenaar leven wel wat bijdraagt aan een oplossing. Maar daar heb ik zelf niet zo'n zin in.
In principe zou het zelfs in 2-3 weken klaar kunnen zijn, als echt iedereen ter wereld in quarantaine zou gaan :+ dan is bij iedereen die besmet is het virus uitgebrand. Ik denk dat iedereen ter wereld dat er, zo op terugkijkend, wel voor over zou hebben.
xxx
pi_202405615
Als ik oud en wijs wordt en er loopt een virus rond dan ga ik vaccineren en dan vind ik het goed. Ik ga niet van kinderen eisen hun gedrag te veranderen voor mij. Laat ze spelen en kind zijn zonder angst. Michael Jackson zou hier een nummer over maken over wat hier allemaal gebeurt met kinderen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 14:59:32 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202405793
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:08 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Tering wat ben jij volgestopt met angst zeg :')
[..]
[..]
[..]
Maar please, ga even door met vertellen hoe die kinderen het kwaad zijn en dat we van alles moeten verplichten voor onze kleintjes. :)
Sowieso klopt er niks van die tabel.


Dit is de recente RIVM data.
pi_202405964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Sowieso klopt er niks van die tabel.

[ afbeelding ]
Dit is de recente RIVM data.
Haha, je beseft dat je een plaatje laat zien wat je precies dezelfde conclusie laat trekken als mijn tabel? Er zullen vast wat verschillen zijn in de manier waarop welke cijfers wanneer wel of niet worden meegerekend, maar de essentie is hetzelfde: ouderen gaan dood aan het virus. Alles onder de 50 heeft amper last van het virus. Wel van de maatregelen.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 15:15:12 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202406025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Haha, je beseft dat je een plaatje laat zien wat je precies dezelfde conclusie laat trekken als mijn tabel? Er zullen vast wat verschillen zijn in de manier waarop welke cijfers wanneer wel of niet worden meegerekend, maar de essentie is hetzelfde: ouderen gaan dood aan het virus. Alles onder de 50 heeft amper last van het virus. Wel van de maatregelen.
Wat jij doet is wel Thierry Picking, net als dat bericht van Jaap van Dissel. Er zijn tientallen peer-reviewed wetenschappelijke artikelen die de werking van medisch en niet-medische mondkapjes te bevestigen. Wel makkelijk om iedereen boven de 50 jaar als oudere te zien, gemiddelde leeftijd op de IC is ook 55-60 jaar. Het zijn echt niet alleen de ouderen. Het is wel belangrijk dat natuurlijk de kinderen zo veel mogelijk ontlast worden van al het gedoe rond covid.
pi_202406090
Wat met betreft met geluidsdemper erin en dan ooo verplicht in het vliegtuig en restaurants
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_202408244
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
Hoe leg je kids uit dat ze op correct manier mondkap moet dragen.
Ik denk dat de gemiddelde kleuter het nog wel redelijk kan doen eigenlijk, het is een redelijk simpel iets om te moeten dragen.

Maar effectief gaat het niet zijn aangezien het onuitputbare fabrieken van grote snotbommen blijven. Een masker is binnen de kortste keren ondraagbaar - ik durf te wedden voordat het kind uberhaupt in de klas is al.
pi_202412971
:r :r :r :r :r :r :r
pi_202413205
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lol, heb je weleens gezien hoe kinderen omgaan met hun mondkapje? Hoe goed dat op die kleine gezichtjes blijft zitten? Houd toch op.
Mijn nichtjes van >9 hadden er in euro disney weinig last mee en van..

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Haha, je beseft dat je een plaatje laat zien wat je precies dezelfde conclusie laat trekken als mijn tabel? Er zullen vast wat verschillen zijn in de manier waarop welke cijfers wanneer wel of niet worden meegerekend, maar de essentie is hetzelfde: ouderen gaan dood aan het virus. Alles onder de 50 heeft amper last van het virus. Wel van de maatregelen.
Nee, onder de 50 overleven het meestal. Dat is heel wat anders. Nu roepen ze meestal 80+ of 65+ en nu zie je steeds meer 50+ voorbij komen.
Nu is dat ook de gemiddelde ongevaccineerde leeftijd trouwens. gemiddeld.... Dus ook wat ouderen en jonger.
Er zijn er zat die opgenomen worden, maar het inderdaad overleven. MITS er voldoende zorg geleverd kan worden en dus een bed beschikbaar is. Iets wat momenteel wel iets lastiger aan het worden is.
pi_202414750
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:30 schreef SoSolid het volgende:

[..]
In principe zou het zelfs in 2-3 weken klaar kunnen zijn, als echt iedereen ter wereld in quarantaine zou gaan :+ dan is bij iedereen die besmet is het virus uitgebrand. Ik denk dat iedereen ter wereld dat er, zo op terugkijkend, wel voor over zou hebben.
En dan 3 weken geen eten, geen stroom? Geen politie, ambulances of ziekenhuis?
.
pi_202416750
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:20 schreef Fer het volgende:

[..]
En dan 3 weken geen eten, geen stroom? Geen politie, ambulances of ziekenhuis?
Klopt, alleen de mensen die hebben gehamsterd overleven. Politie, ambulance en ziekenhuis alleen via de chatbox en robots :+

Het was maar een grapje.
xxx
pi_202416906
Weet je wat ik vermakelijk vind... de meeste lui die hier zo'n stampij over maken hebben niet eens kids.. Vanaf groep zes vind ik zelf een redelijke grens.. Kinderen tussen 8 en 10 zijn echt slim genoeg om het masker enigszins correct te dragen.

En zoals mij dochter al zei: "Het is alleen op de gang, boeie!"
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202417416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
En zoals mij dochter al zei: "Het is alleen op de gang, boeie!"
Precies het probleem van de Nederlandse bevolking: "Het is maar..."

Principes? Ruggengraat? Grenzen? Kennen we niet...

Lekker mee gaan in wat de overheid roeptoetert zonder enige vorm van bezwaar, protest of kritiek. Doe je dat wel? Berg je dan maar, dan wordt je verkettert en op de brandstapel gezet...

Dat is dan nog tot daar aan toe, maar als er al meerdere malen wordt gezegd dat iets niet werkt (mondkapjes, 'intelligente lockdowns', etc), het vervolgens weer gewoon ingevoerd wordt en sommige mensen er niet in mee willen: dan wordt je daar nog op aan gesproken ook.. |:(
pi_202417511
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Precies het probleem van de Nederlandse bevolking: "Het is maar..."

Principes? Ruggengraat? Grenzen? Kennen we niet...

Lekker mee gaan in wat de overheid roeptoetert zonder enige vorm van bezwaar, protest of kritiek. Doe je dat wel? Berg je dan maar, dan wordt je verkettert en op de brandstapel gezet...

Dat is dan nog tot daar aan toe, maar als er al meerdere malen wordt gezegd dat iets niet werkt (mondkapjes, 'intelligente lockdowns', etc), het vervolgens weer gewoon ingevoerd wordt en sommige mensen er niet in mee willen: dan wordt je daar nog op aan gesproken ook.. |:(
wooooooow rustig aan zeg.. er zijn genoeg aanwijzingen dat mondkapjes zeker wel wat doen..

En iedereen mag kritiek geven zolang het maar met de juiste argumenten is.. Ik heb veel internationale collega's die ons uitlachen vanwege de kritiek die hier is op een fucking simpel mondkapje...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202417564
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
wooooooow rustig aan zeg.. er zijn genoeg aanwijzingen dat mondkapjes zeker wel wat doen..

En iedereen mag kritiek geven zolang het maar met de juiste argumenten is.. Ik heb veel internationale collega's die ons uitlachen vanwege de kritiek die hier is op een fucking simpel mondkapje...
Dit is nog mijn rustige ik hoor :P

Ik kan gewoon heel slecht tegen argumenten als 'het is maar...' of 'daar doen ze het ook', dat is van dezelfde orde als 'het moet omdat ik zeg dat het moet'. Volgens mij zijn we allemaal geen kleuters meer en moeten we op basis van fundamentele waarheden / argumenten iets kunnen uitleggen en verklaren. Met heel veel dingen in de corona-aanpak kan dat niet.

En je vindt tegenwoordig net zo veel artikelen/onderzoeken voor als tegen een maatregel, dus dat maakt de discussie ook niet eenvoudiger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')