abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:16:40 #1
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202354524
Gisteren bij bux gestart en meteen wat erop gezet. Ik heb de strategie van me nergens druk om maken en over 10 jaar kijk in nog wel eens. Zaak van plannetje opzetten om maandelijks VWRL te buyen.

Vanmorgen kwam dat afrikaanse virus om de hoek zetten BAM meteen 11% eraf. Ik heb nu neigingen om de boel weer te verkopen voor de boel zichzelf helemaal klem zet. Maar dan zie je de koersen weer maandag de lucht in schieten.

Maar ik heb gelukkig nog niets verloren zolang als ik niks verkoop. Toch acht ik mezelf geen goede belegger vanwege mijn instinctief emotionele impulsdrang :N Wat is jullie strategie om deze emotie te onderdrukken?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:23:08 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202354743
Je hebt al wel verloren, ondanks dat je niks verkocht hebt. Maar geen zorgen, over 10 jaar is dit slechts een miniem dipje ik n je rendement. Gewoon regelmatig blijven investeren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:24:33 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202354793
Over 10 jaar besef je 'had ik m'n geld maar in Bitcoin gestopt'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202355328
Alleen maar mooi als het daalt in het begin toch? Als het zo blijft is je volgende aankoop een stuk goedkoper
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:44:34 #5
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202355393
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:24 schreef fathank het volgende:
Over 10 jaar besef je 'had ik m'n geld maar in Bitcoin gestopt'
Ja dat denk ik nu ook nog wel eens als ik nu 10 jaar terug kijk. Kejje nagaan wat je nu had gehad als je toen 500 BTC had gekocht voor drie keer niks :X
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202356639
Hou je aan de strategie dan komt het vanzelf goed. Maar als je nu al stress hebt zou ik er niet aan beginnen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:43:52 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202356779
Ik vind het prima, scheelt weer in de vrh. En fundamenteel verandert er weinig
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:46:41 #8
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202356843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:37 schreef tim020hoorn het volgende:
Hou je aan de strategie dan komt het vanzelf goed. Maar als je nu al stress hebt zou ik er niet aan beginnen.
Ja maar ik denk dat ik anders toch niet begin. Dan blijf ik me laten afschrikken.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202356853
11 procent?? Staat minus 3.6 procent vandaag
pi_202356855
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:16 schreef EINZ het volgende:
Gisteren bij bux gestart en meteen wat erop gezet. Ik heb de strategie van me nergens druk om maken en over 10 jaar kijk in nog wel eens. Zaak van plannetje opzetten om maandelijks VWRL te buyen.

Vanmorgen kwam dat afrikaanse virus om de hoek zetten BAM meteen 11% eraf. Ik heb nu neigingen om de boel weer te verkopen voor de boel zichzelf helemaal klem zet. Maar dan zie je de koersen weer maandag de lucht in schieten.

Maar ik heb gelukkig nog niets verloren zolang als ik niks verkoop. Toch acht ik mezelf geen goede belegger vanwege mijn instinctief emotionele impulsdrang :N Wat is jullie strategie om deze emotie te onderdrukken?
Het waait wel weer over, niet te druk om maken.
Je zit er toch in voor de lange termijn? Niet voor 72 uur?

Heb 11 jaar in crypto gezeten met soms dalingen van 40% in een dag.
Dan is 5 of 10% peanuts ;)

Het is nu alleen naar beneden vanwege wat paniek om een nieuwe variant.
Er komt december vast ook nog wel wat paniek rond het schuldenplafond van de USA en zo is er altijd wel weer een reden waarom handelaren in paniek zijn.

Maar je bent geen handelaar, je bent een lange termijn belegger.
Dus focus je daar op en kijk niet naar de dagkoersen.

pi_202356872
Je moet niet beleggen met geld dat je niet kan missen.
pi_202356928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:46 schreef EINZ het volgende:

[..]
Ja maar ik denk dat ik anders toch niet begin. Dan blijf ik me laten afschrikken.
Emotie uitschakelen. Elke maand vast inleggen dan komt het met die etf sowieso goed. En je hebt pas verlies als je het verkoopt.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:54:01 #13
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202370725
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:47 schreef SOG het volgende:
11 procent?? Staat minus 3.6 procent vandaag
Maar gisteren was een kutdag, misschien zit ik gewoon in de verkeerde ETF. Ik heb voornamelijk VWRL.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:56:15 #14
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202370774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het waait wel weer over, niet te druk om maken.
Je zit er toch in voor de lange termijn? Niet voor 72 uur?

Heb 11 jaar in crypto gezeten met soms dalingen van 40% in een dag.
Dan is 5 of 10% peanuts ;)

Het is nu alleen naar beneden vanwege wat paniek om een nieuwe variant.
Er komt december vast ook nog wel wat paniek rond het schuldenplafond van de USA en zo is er altijd wel weer een reden waarom handelaren in paniek zijn.

Maar je bent geen handelaar, je bent een lange termijn belegger.
Dus focus je daar op en kijk niet naar de dagkoersen.

[ afbeelding ]
Wat vind je nu van ethereum, vechain, cardano?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 27 november 2021 @ 21:58:00 #15
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202370816
Hoe groot is de kans trouwens dat de koers maandag laag genoeg staat om weer bij te kopen?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202370840
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:54 schreef EINZ het volgende:

[..]
Maar gisteren was een kutdag, misschien zit ik gewoon in de verkeerde ETF. Ik heb voornamelijk VWRL.
Waarom zou dat "de verkeerde ETF" zijn? Het is gewoon een ETF, ofwel een "indextracker". Gaan de aandelen in die index omlaag, dan gaat je ETF ook omlaag.

Maar over langere periodes presteren dat soort ETF's prima.

S&P500, Nasdaq, World (die jij hebt).

Je moet gewoon stoppen met kijken naar 1 dag.
Je hebt ongeveer de hele economie in die ETF zitten en dan kan je niet verwachten dat het omhoog gaat als er slecht nieuws is.

Met een los aandeel kan dat ook gebeuren, ik kocht in augustus aandelen Apple zo'n 2 uren voor de uitslag van een rechtszaak kwam waarna het ruim 5% inzakte :') Dat was wat ongelukkig.
Maar ik sta nu 3 maand later ruim 8% in de plus.
pi_202370861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:58 schreef EINZ het volgende:
Hoe groot is de kans trouwens dat de koers maandag laag genoeg staat om weer bij te kopen?
Dit kan niemand zeggen.
pi_202370863
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:58 schreef EINZ het volgende:
Hoe groot is de kans trouwens dat de koers maandag laag genoeg staat om weer bij te kopen?
Geen idee.
Wat is je strategie met aankopen? Iedere maand een vast bedrag? Of afhankelijk van de windrichting? ;)
pi_202370888
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:56 schreef EINZ het volgende:

[..]
Wat vind je nu van ethereum, vechain, cardano?
Als je lange termijn zit zou ik het bij bitcoin houden.
pi_202373341
Die vwrl is nooit minus 11 procent geweest dus ik call fake news bij deze
pi_202375242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:16 schreef EINZ het volgende:
Gisteren bij bux gestart en meteen wat erop gezet. Ik heb de strategie van me nergens druk om maken en over 10 jaar kijk in nog wel eens. Zaak van plannetje opzetten om maandelijks VWRL te buyen. Vanmorgen kwam dat afrikaanse virus om de hoek zetten BAM meteen 11% eraf.
Dit kan niet waar zijn, of ... BUX. Want dit. Of bedoel je BUX Zero? Want dat lijkt een ander concept te zijn. Hoe dan ook: de koers van Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Dis is afgelopen vrijdag op ¤106,12 gesloten. De hoogste koers waarop jouw ETF donderdag - jouw dag van aankoop - is verhandeld, is ¤110,16. Dat valt toch nog wel mee? Zeker geen -11%.

quote:
Toch acht ik mezelf geen goede belegger vanwege mijn instinctief emotionele impulsdrang :N Wat is jullie strategie om deze emotie te onderdrukken?
Ik zou zelf geen broker selecteren die mij alleen laat handelen op mijn telefoon. Misschien leuk voor daghandel, maar niet geschikt voor langetermijnbeleggingen. Dat gaat vroeg of laat mis, want je kunt veel te gemakkelijk aan- en verkooporders plaatsen. En dat is goed voor BUX, maar vaak minder goed voor jou. Jouw strategie werkt het best, als jij jouw emoties uit kunt zetten. Dat kan (deels) door een broker te kiezen die jou laat handelen via hun website (geen app op je telefoon). Maar misschien werkt een beleggingsfonds voor jou wel gewoon beter. Ik heb een beleggingsrekening bij ASN Bank gehad. Daar kan je eenmalig een order opgeven die maandelijks herhaald wordt. Als jij dan zorgt dat er voldoende geld op die rekening staat, dan hoef je niet naar de koers te kijken. Niets doen is LT vaak een prima strategie. Zeker als je belegt in een breedgespreide portefeuille. Dus breng jezelf niet in verleiding.
pi_202375465
toen ik begon had ik direct de dag daarna ook grote verliezen, maar ik bleef inleggen en ik verkocht alleen bij herbalanceren.

nu zit ik op +150% tov het begin. Vooral de laatste 2 jaar ging het hard, ook in 2020.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 november 2021 @ 10:32:51 #23
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_202375497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:16 schreef EINZ het volgende:
Gisteren bij bux gestart
Hier ging het al fout. Bux is troep. Zodra je coins echt omhoog gaan, gaat iedereen verkopen en knalt hun server eruit omdat die niet meer dan 10 transacties per uur aankan. En zodra het weer werkt, is de piek al lang voorbij en sta je als het meezit nog maar marginaal in de plus.
  maandag 29 november 2021 @ 20:03:19 #24
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202396115
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:50 schreef SOG het volgende:
Die vwrl is nooit minus 11 procent geweest dus ik call fake news bij deze
Ik had het over alle beleggingen tegelijk he.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  maandag 29 november 2021 @ 20:04:40 #25
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202396138
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:04 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Dit kan niet waar zijn, of ... BUX. Want dit. Of bedoel je BUX Zero? Want dat lijkt een ander concept te zijn. Hoe dan ook: de koers van Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Dis is afgelopen vrijdag op ¤106,12 gesloten. De hoogste koers waarop jouw ETF donderdag - jouw dag van aankoop - is verhandeld, is ¤110,16. Dat valt toch nog wel mee? Zeker geen -11%.
[..]
Ik zou zelf geen broker selecteren die mij alleen laat handelen op mijn telefoon. Misschien leuk voor daghandel, maar niet geschikt voor langetermijnbeleggingen. Dat gaat vroeg of laat mis, want je kunt veel te gemakkelijk aan- en verkooporders plaatsen. En dat is goed voor BUX, maar vaak minder goed voor jou. Jouw strategie werkt het best, als jij jouw emoties uit kunt zetten. Dat kan (deels) door een broker te kiezen die jou laat handelen via hun website (geen app op je telefoon). Maar misschien werkt een beleggingsfonds voor jou wel gewoon beter. Ik heb een beleggingsrekening bij ASN Bank gehad. Daar kan je eenmalig een order opgeven die maandelijks herhaald wordt. Als jij dan zorgt dat er voldoende geld op die rekening staat, dan hoef je niet naar de koers te kijken. Niets doen is LT vaak een prima strategie. Zeker als je belegt in een breedgespreide portefeuille. Dus breng jezelf niet in verleiding.
Klopt, bux zero. En ik neem natuurlijk wel alleen zero orders. Die kosten niks.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')