FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Grote diesel onder 10.000 euro
WaikikiWimvrijdag 26 november 2021 @ 16:00
Hallo!

Momenteel rijd ik een Volvo V50. Prima auto, maar vrij laag en hij begint wat gebreken te vertonen. Deze auto heeft bijna 230k op de teller en ik kan er (inruil) ongeveer 2.5k voor krijgen.

Nu ben ik me aan het oriŽnteren op een grotere auto, liefst diesel (rijd 30k per jaar) welke best wat km's op de teller mag hebben. Wel (graag) een auto die doorgaans relatief goedkoop in onderhoud is en die gebouwd is op veel km's. Belasting en verbruik vind ik minder van belang.

Hebben jullie suggesties, of is dit voor 10k een kansloze missie?
Hyperdudevrijdag 26 november 2021 @ 16:05
320d/520d?
Fervrijdag 26 november 2021 @ 17:52
Kans op roetfilter/egr gezeik of kapotte injectors. Torenhoge MRB en 0 restwaarde, vee succes ermee.

Ik zou nog eerder op een zuinige turbo benzine gokken of een hybride. Veel meer keus

Tenzij je echt voor een 530d of e220d gaat met 300k op de teller en 150§ mrb
blomkezaterdag 27 november 2021 @ 21:22
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:00 schreef WaikikiWim het volgende:
Hallo!

Momenteel rijd ik een Volvo V50. Prima auto, maar vrij laag en hij begint wat gebreken te vertonen. Deze auto heeft bijna 230k op de teller en ik kan er (inruil) ongeveer 2.5k voor krijgen.

Nu ben ik me aan het oriŽnteren op een grotere auto, liefst diesel (rijd 30k per jaar) welke best wat km's op de teller mag hebben. Wel (graag) een auto die doorgaans relatief goedkoop in onderhoud is en die gebouwd is op veel km's. Belasting en verbruik vind ik minder van belang.

Hebben jullie suggesties, of is dit voor 10k een kansloze missie?
Verbaast me dat je bij 230dkm al problemen hebt, beetje Volvo diesel kan toch 5 ton rijden.

Anyway, is een Volvo XC60 niet geschikt voor je? Staan er genoeg en zitten hoger dan de V50.
Hyperdudezaterdag 27 november 2021 @ 21:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Verbaast me dat je bij 230dkm al problemen hebt, beetje Volvo diesel kan toch 5 ton rijden.
...
Volvo is al jaren geen Volvo meer. :'(
Mijn collega zijn XC90 is tegenwoordig tribride ipv.hybride: 2 liter olie per 1000 km. :')
TheFreshPrincezaterdag 27 november 2021 @ 21:48
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:00 schreef WaikikiWim het volgende:
Hallo!

Momenteel rijd ik een Volvo V50. Prima auto, maar vrij laag en hij begint wat gebreken te vertonen. Deze auto heeft bijna 230k op de teller en ik kan er (inruil) ongeveer 2.5k voor krijgen.

Nu ben ik me aan het oriŽnteren op een grotere auto, liefst diesel (rijd 30k per jaar) welke best wat km's op de teller mag hebben. Wel (graag) een auto die doorgaans relatief goedkoop in onderhoud is en die gebouwd is op veel km's. Belasting en verbruik vind ik minder van belang.

Hebben jullie suggesties, of is dit voor 10k een kansloze missie?
Het is best een laag budget. Ik kom toevallig ook van een Volvo V50 benzine (ook vage elektronische problemen en forse kosten rond de 235.000km).

Ben nu naar een Toyota Corolla 2.0 Hybrid TS gegaan, bij 30.000km per jaar goedkoper dan diesel (!). Omslagpunt ligt ongeveer bij 40.000km omdat zo'n Corolla 1 op 19 haalt (Prius nog iets zuiniger).
Wil je wat in je budget vinden, dan kom je op een Auris of een Prius.
TheFreshPrincezaterdag 27 november 2021 @ 21:51
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Verbaast me dat je bij 230dkm al problemen hebt, beetje Volvo diesel kan toch 5 ton rijden.

Anyway, is een Volvo XC60 niet geschikt voor je? Staan er genoeg en zitten hoger dan de V50.
Volgens mij ligt er meestal een PSA diesel in die V50's.
Bij benzine is het Ford of Volvo (2.4 5-cilinder sowieso Volvo).
blomkezaterdag 27 november 2021 @ 23:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

Volgens mij ligt er meestal een PSA diesel in die V50's.
Nou, die heb ik in m'n auto; niks mis mee t/m 250000 km.
Lospedrosazaterdag 27 november 2021 @ 23:29
Dit is zeker mogelijk. Als je wat geld opzij legt voor het onderhoud.
Kijk naar de goede motorseries en de dikke diesels zijn meestal wel goed. Ga dan voor een lekkere dikke 6 cilinder en leren verwarmde stoelen.
Verwen jezelf, omdat het kan. ^O^
blomkezondag 28 november 2021 @ 09:18
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is zeker mogelijk. Als je wat geld opzij legt voor het onderhoud.
Kijk naar de goede motorseries en de dikke diesels zijn meestal wel goed. Ga dan voor een lekkere dikke 6 cilinder en leren verwarmde stoelen.
Verwen jezelf, omdat het kan. ^O^
Goed idee!! Welke beveel je aan??
Lospedrosazondag 28 november 2021 @ 09:25
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 09:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Goed idee!! Welke beveel je aan??
BMW 530d vanaf 2010
WcPotzondag 28 november 2021 @ 10:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Nou, die heb ik in m'n auto; niks mis mee t/m 250000 km.
1.6D PSA in mijn Volvo V60 doet het al 340.000 km probleemloos het is net hoe je er zelf mee omgaat ^O^
blomkezondag 28 november 2021 @ 12:46
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:28 schreef WcPot het volgende:

1.6D PSA in mijn Volvo V60 doet het al 340.000 km probleemloos het is net hoe je er zelf mee omgaat ^O^
Goede tip, ik rijd nog wel even door met m'n 1.6HDi
NoCommentmaandag 29 november 2021 @ 08:35
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 09:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
BMW 530d vanaf 2010
Voor 10k? Succes met de zoektocht dan..

Edit: toch even een kwarte in de Marktplaats zoekmachine gegooid, en verrek je hebt daadwerkelijk aanbod voor 2010/2011 5-series voor 10k. Ik zou inderdaad wel voor een 530 gaan (of 525) ivm betere betrouwbaarheid van de distributieketting. Wegenbelasting betalen moet wel je hobby zijn :')

[ Bericht 15% gewijzigd door NoComment op 29-11-2021 08:43:09 ]
fathankmaandag 29 november 2021 @ 08:49
Over een paar jaar kun je er geen enkele binnenstand meer mee in, daarom kosten die dingen geen drol en je raakt ze ook aan de straatstenen niet meer kwijt.