abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:49:47 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202351203
Ja hoi, non-klusser hier (ieder z'n stiel en hobby's) die jullie advies wel kan gebruiken.

In onze fijne woning van rond 1900 hebben we een mooie badkamer, die reeds ingebouwd was toen we dit huis kochten. Daar zit wel een gebrek: De voegen van de vloer scheuren en laten los op bepaalde plekken. We hebben een keer een buurtklussertje over de vloer gehad die de voegen opnieuw had gedaan, maar binnen een paar maanden kwamen er weer scheuren. Voor het voegen is er cementmortel gebruikt, terwijl de ondervloer waarschijnlijk hout is. Daaronder zit de kruipruimte. Er zit dus altijd wel een beetje minimale beweging in de ondervloer en daardoor zullen wel de scheuren ontstaan zijn. Aangezien dit ook bij de douche is, zal er ook wel wat vocht onder de tegels terecht zijn gekomen.

Ik denk dat sowieso alle tegels er uit moeten om te zien wat voor waterschade aan de ondervloer en balken is ontstaan, maar wat raden jullie dan voor de ondervloer aan om dit in de toekomst (plus min 20 jaar willen we hier nog wel blijven wonen) te voorkomen? En wat voor voegsel tussen de nieuwe tegels? Dan kom ik toch wat beter beslagen ten ijs bij de tegelboer/-zetter.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_202358660
3 opties,
Kruipruimte laten vervallen en vol storten met zand en dan beton

Zwaluwstaart platen en daar beton op

Of 4 of 5 cm dikke wedi platen op de balken.

Ik zou voor die laatste gaan. Werkt erg snel en makkelijk en geen gesleep met zware bouwmaterialen.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 10:36:05 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202362384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:34 schreef Makrolon het volgende:
3 opties,
Kruipruimte laten vervallen en vol storten met zand en dan beton

Zwaluwstaart platen en daar beton op

Of 4 of 5 cm dikke wedi platen op de balken.

Ik zou voor die laatste gaan. Werkt erg snel en makkelijk en geen gesleep met zware bouwmaterialen.
Dat laatste klinkt het meest eenvoudig. Wedi-platen dus. Nog een reden dat het die van 4 - 5 cm dik moeten zijn? Ik zie op het internet dat er meerdere diktes worden aangeboden.

En daaroverheen laten we dan tegelen, dus ik moet wel even checken dat de vloer niet hoger wordt dan nu het geval is. Anders moet de deur en drempel ook aangepast worden.

Welk soort voegsel raad je aan, rekening houdend met dat het ook gelijk de vloer van de douche is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_202364621
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Dat laatste klinkt het meest eenvoudig. Wedi-platen dus. Nog een reden dat het die van 4 - 5 cm dik moeten zijn? Ik zie op het internet dat er meerdere diktes worden aangeboden.

En daaroverheen laten we dan tegelen, dus ik moet wel even checken dat de vloer niet hoger wordt dan nu het geval is. Anders moet de deur en drempel ook aangepast worden.

Welk soort voegsel raad je aan, rekening houdend met dat het ook gelijk de vloer van de douche is.
Je wil een bepaalde stevigheid in je vloer. Volgens mij raad wedi zelf ook 4 cm aan.

Ik gebruik zelf altijd gewoon standaard voegsel van eurocol.
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 13:38:59 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_204922287
Half jaar later. Heeft even geduurd, :'), maar er is eindelijk een update! Tegelzetter gevonden, omdat hij in de buurt aan het werk was en ik zijn busje zag staan. Gelijk gebeld of hij langs wilde komen en dat kon. Zijn conclusie: Vloer moet eruit want hier en daar verzakt, wedi-platen eronder van minimaal 3 cm, afvoer van douche paar centimeter naar voren (zit nu vrijwel tegen de achterwand aan) en tegels van het bad vervangen want vanwege inzakken vloer is daar een scheur tussen tegels ontstaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')