abonnement Unibet Coolblue
pi_202349064
Voor onze nieuwbouwwoning hebben we een keuken aangeschaft met een kookplaat met afzuiging erin verwerkt. Bij levering van de keuken werd gemeld dat de combioven in week 46 zou worden geleverd en de kookplaat in week 48. De keuken is in week 44 geplaatst.

Uiteraard is het een tijd waarin zaken altijd verlaat aankomen door corona en daar heb ik op zich wel begrip voor. We wonen er nu net een week en hebben dus ook de keuken gewoon nodig. Als de kookplaat nu volgende week geleverd zou worden dan was ik wel even akkoord geweest me de overlast van kookgeuren en wasem. Want ja, geen afzuiging in de leenkookplaat. (Die werd als tijdelijk oplossing aangeboden totdat de kookplaat geleverd kon worden)

Nu werd ik vorige week gebeld door de keukenboer met het bericht dat de oven mogelijk nog dit jaar komt en dat de kookplaat rond februari wordt verwacht. Dit is wel een stevige tegenvaller.

Als de tijdelijke oplossing nu gewoon acceptabel zou zijn, dus dat er iets is voor afzuiging van kookluchten, dan was het gewoon even doorbijten en langer wachten. Maar zonder afzuiging gaat mijn nieuwe interieur en pas geverfde muren en plafond gewoon eronder lijden. Ik wil liever geen gele plek op het plafond boven de kookplaat of een gloednieuw bankstel dat naar hamburger gaat ruiken.

Ik heb hierover deze week gebeld (week 47) en gevraagd of er een andere oplossing kon komen, mandag werd er een terugbelverzoek geplaatst, dinsdag ochtend ook, dinsdagmiddag ten derde male. Woensdag een keer teruggebeld met de mededeling dat het bij een collega lag om een oplossing te vinden, die zou me zo spoedig mogelijk terugbellen, op z'n laatst vrijdag. Uiteraard nog niks gehoord.

Kan en moet ik hun nu al schriftelijk in gebreke stellen of moet ik daar nog even geduld mee hebben? En wat kan ik er het beste in zetten in de ingebrekestelling?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:16:16 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202349148
Heb je wel een broodrooster?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:26:03 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202349274
Gele plekken op het plafond? Meurende bankstellen? Ik probeer me even voor te stellen hoe er dan precies gekookt wordt
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_202349333
Zet even een raam open, niet ideaal maar het is iets.
pi_202349469
Welkom in 2021, het jaar waarin veel spullen niet meer op voorraad zijn.
Elders ga je de plaat ook niet vinden en dit is duidelijk overmacht voor de winkel.

Mijn advies: zet een raam open en eventueel een ventilator die de lucht die kant op blaast. Als dat allemaal lastig is, pak een camping kookstel en kook op een andere plek.
pi_202349480
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:32 schreef Document1 het volgende:
Zet even een raam open, niet ideaal maar het is iets.
Ik heb ook een nieuwbouw huis met zo’n recirculatie afzuigkap. Een raam open zetten doet meer dan dat klote ding 2 dagen op de hoogste stand aan zetten.
pi_202349481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:45 schreef GereDathan het volgende:
Welkom in 2021, het jaar waarin veel spullen niet meer op voorraad zijn.
Elders ga je de plaat ook niet vinden en dit is duidelijk overmacht voor de winkel.

Mijn advies: zet een raam open en eventueel een ventilator die de lucht die kant op blaast. Als dat allemaal lastig is, pak een camping kookstel en kook op een andere plek.
Er zijn nog wel alternatieven beschikbaar van andere merken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202349490
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:26 schreef karr-1 het volgende:
Gele plekken op het plafond? Meurende bankstellen? Ik probeer me even voor te stellen hoe er dan precies gekookt wordt
Wel eens gekookt zonder afzuigkap? En dan niet een ping-maaltijd.

En daarbij, ken je veel mensen die geen wasemkap gebruiken in de keuken, die dingen hebben een functie.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202349628
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wel eens gekookt zonder afzuigkap? En dan niet een ping-maaltijd.

En daarbij, ken je veel mensen die geen wasemkap gebruiken in de keuken, die dingen hebben een functie.
Lol, sta je elke dag vis of oliebollen te bakken ofzo? Zet gewoon ff raampje open. Hier jarenlang zonder afzuigkap gekookt, geen probleem.
pi_202349789
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er zijn nog wel alternatieven beschikbaar van andere merken.
Maar die heb je niet gekocht, dus waarom zouden ze die direct moeten leveren? Als hij in februari nog niet geleverd is, dan heb je een punt.

Nog 2 mogelijke oplossingen:
1. Zoek op MP even een kookplaat met afzuiging en prop die er tot die tijd in.
2. Ga naar de verkoper toe en overleg over een alternatief wat direct leverbaar is.
  Spellchecker vrijdag 26 november 2021 @ 14:25:13 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202349991
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:26 schreef karr-1 het volgende:
Gele plekken op het plafond? Meurende bankstellen? Ik probeer me even voor te stellen hoe er dan precies gekookt wordt
Gourmetten met kerst ....
pi_202350132
Veel oven maaltijden maken.
pi_202350176
Overlast van je eigen kooklucht....
pi_202350364
Je bent er maar mooi klaar mee, ik zou er ook stevig van balen.
Overigens valt er prima zonder afzuigkap te leven, heb ik ook jaren gedaan en het huis en interieur hebben er echt geen schade van opgelopen. Het werd hoogstens bovenop de bovenkastjes wat sneller vet.
Maar goed, dit is WGR, ik zou er nog een belletje aan wagen en aandringen op een voorstel voor een fatsoenlijke oplossing.
pi_202350408
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:33 schreef potjecreme het volgende:
Veel oven maaltijden maken.
Oven is ook nog niet geleverd
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:59:01 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202350488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wel eens gekookt zonder afzuigkap? En dan niet een ping-maaltijd.

En daarbij, ken je veel mensen die geen wasemkap gebruiken in de keuken, die dingen hebben een functie.
Ik kook al jaren zonder afzuigkap, nog nooit problemen gehad
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:59:19 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202350491
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:25 schreef maily het volgende:

[..]
Gourmetten met kerst ....
Dat doe ik meestal niet in de keuken......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_202350755
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oven is ook nog niet geleverd
Overheen gelezen.
pi_202350994
Geboren tussen 1981 en 1998 ?
pi_202351078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:00 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Lol, sta je elke dag vis of oliebollen te bakken ofzo? Zet gewoon ff raampje open. Hier jarenlang zonder afzuigkap gekookt, geen probleem.
Ja niet iedereen heeft een grote keuken incl kook eiland hè.

Wij hebben ook een kleine keuken en toevallig is net ook de keuken nieuw hier.
Ik heb nog niet de afzuigkap vervangen en dan is het dus koken zonder zo’n ding, staat al heel snel de keuken “blauw” als het ware qua hitte dampen, ramen beslagen etc.
pi_202351181
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja niet iedereen heeft een grote keuken incl kook eiland hè.

Wij hebben ook een kleine keuken en toevallig is net ook de keuken nieuw hier.
Ik heb nog niet de afzuigkap vervangen en dan is het dus koken zonder zo’n ding, staat al heel snel de keuken “blauw” als het ware qua hitte dampen, ramen beslagen etc.
raampje open toch.
pi_202351480
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar die heb je niet gekocht, dus waarom zouden ze die direct moeten leveren? Als hij in februari nog niet geleverd is, dan heb je een punt.
Waarom dan wel en nu niet? Er is een 2e keer verzet.

TS kan een ingebrekestelling sturen met een redelijke termijn. Maar dan? De koop ontbinden? Ander model regelen? Begint de levertijd opnieuw.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202352469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er zijn nog wel alternatieven beschikbaar van andere merken.
Ik snap het doel van dit topic niet precies?

Als je per se nu je kookplaat wilt dan kies je toch een ander? Lijkt me dan wel redelijk dat je het verschil betaalt bij een meerprijs en het verschil terug krijgt bij een minderprijs.

Maar waarschijnlijk ben je op zoek naar het antwoord dat je recht hebt op een duurder model zonder extra kosten. Dat zal niemand zeggen.
pi_202352762
Waarschijnlijk overmacht omdat het leveringsprobleem veroorzaakt is door het wereldwijd chiptekort.

Denk dat je hooguit het geld kan terugkrijgen van de kookplaat, ben je daarmee geholpen?
.
pi_202353122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja niet iedereen heeft een grote keuken incl kook eiland hè.

Wij hebben ook een kleine keuken en toevallig is net ook de keuken nieuw hier.
Ik heb nog niet de afzuigkap vervangen en dan is het dus koken zonder zo’n ding, staat al heel snel de keuken “blauw” als het ware qua hitte dampen, ramen beslagen etc.
Jarenlang in een sociale huurhut met kleine keuken en zonder afzuigkap gekookt. Gewoon raampje open, niks aan de hand.
  vrijdag 26 november 2021 @ 18:20:27 #26
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202353209
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 17:23 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Ik snap het doel van dit topic niet precies?

Als je per se nu je kookplaat wilt dan kies je toch een ander? Lijkt me dan wel redelijk dat je het verschil betaalt bij een meerprijs en het verschil terug krijgt bij een minderprijs.

Maar waarschijnlijk ben je op zoek naar het antwoord dat je recht hebt op een duurder model zonder extra kosten. Dat zal niemand zeggen.
Ik wil een redelijke, al dan niet tijdelijke, oplossing. Geld is geen enkel probleem. De huidige geboden oplossing is niet voldoende voor mij. Dat anderen dat onzin vinden is eigenlijk niet relevant.

Er missen eigenlijk 3 apparaten, afzuiging, kookplaat, oven. Ik ben al eerder akkoord gegaan met het tijdelijk hebben van 1 van de drie. Nu blijkt dat het allemaal langer gaat duren ga ik niet meer akkoord met de geboden oplossing. Ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn. en voor mij is een andere kookplaat, een ander leentoestel met afzuiging, of een andere creatieve oplossing allemaal acceptabel. Helaas krijg ik maar geen reactie van de keukenboer, en dat baart zorgen.

Als dit een voorbode van veel ellende gaat worden wil ik alvast de juiste stappen hebben genomen.

Ik heb de keuken 13 maanden geleden besteld, ik heb in maart en augustus nog contact gezocht om te vragen naar de levertijden omdat ik ook het nieuws volg, en toen is mij verteld dat hun nog geen problemen hadden. Dat ze daarna alsnog te laat de bestelling plaatsen waardoor ik benadeeld wordt is dan ook vervelend.

En voor iedereen die het allemaal wel best vind, zouden jullie ook zo reageren als je een dure auto kocht en dat je op de dag van levering even tijdelijk een voorloopauto meekrijgt voor 3 maanden die 2 klasses kleiner is waardoor je kinderen/hond/fiets/caravan niet mee kan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202353211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:15 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Jarenlang in een sociale huurhut met kleine keuken en zonder afzuigkap gekookt. Gewoon raampje open, niks aan de hand.
Het ene sociale huurhol is de andere niet kan ik je zeggen.
Hier moet ik de deur half open zetten op dit moment.
pi_202353878
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Je bent er maar mooi klaar mee, ik zou er ook stevig van balen.
Overigens valt er prima zonder afzuigkap te leven, heb ik ook jaren gedaan en het huis en interieur hebben er echt geen schade van opgelopen. Het werd hoogstens bovenop de bovenkastjes wat sneller vet.
Maar goed, dit is WGR, ik zou er nog een belletje aan wagen en aandringen op een voorstel voor een fatsoenlijke oplossing.
En een fatsoenlijke spatdeksel of glazen deksel op je pannen doen vangt ook al heel veel op.
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:49:09 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202356886
Ovens zijn idd een probleem. Een vriend van me werkt bij een keukenboer, daar hebben ze nog 100 ovens te plaatsen terwijl de keuken al ingebouwd zijn. Sommige al maanden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202357615
Fijn dat veel mensen zonder afzuigkap koken maar daar heeft TS niets aan.
Bovendien is echt ongezond. Al helemaal als je op gas kookt.

Ik zou beginnen met een formele mail met ingebrekestelling. Soms willen ze dan opeens wel eens contact opnemen. Triest maar waar.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:40:41 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202357829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:28 schreef Piger het volgende:
Bovendien is echt ongezond. Al helemaal als je op gas kookt.
Sinds wanneer is koken op gas ongezond?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_202357877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Sinds wanneer is koken op gas ongezond?
https://www.tno.nl/nl/aan(...)jkomt-bij-het-koken/

Niet de bedoeling meteen van die overdreven websites te linken, maar dat krijg je een beetje als je er naar zoekt. Hoe dan ook is koken op gas niet goed voor de luchtkwaliteit, wat mij inziens vooral relevant wordt als je geen afzuiging hebt.
Eerst denken, dan typen
pi_202358154
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:28 schreef Piger het volgende:
Fijn dat veel mensen zonder afzuigkap koken maar daar heeft TS niets aan.
Bovendien is echt ongezond. Al helemaal als je op gas kookt.

Ik zou beginnen met een formele mail met ingebrekestelling. Soms willen ze dan opeens wel eens contact opnemen. Triest maar waar.
Daarom raampje open.
pi_202361972
Het is niet onoverkomelijk maar ik ben met TS eens dat ventilatie best wel nodig is. Een raampje open zetten in de natte winderige winter is gewoon niet fijn.

quote:
Gas levert gewoon een hoop vocht en co2 op waardoor je veel meer moet ventileren. Bij elektrisch verdamp je ook wel wat vocht maar niet als verbrandingsproduct. Bij elektrisch koken is een recirculatiefilter dus een optie maar ik ga daar niet voor. Lekker langs de kookplaat de lucht in mijn kamer vervangen. Bij koken een standje hoger.
pi_202362068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Daarom raampje open.
Een raampje doet niets vergeleken met die afzuigcapaciteit van een afzuigkap.

Tuurlijk is een raampje beter dan niets. Maar die zorgt niet voor de juiste licht richting en afvoer.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:07:49 #36
338319 ZarB
Piña colada
pi_202362115
Hier ook met apparatuur van Siemens. Koken nu ook op een tijdelijke plaat zonder afzuiging. Hebben ook geen vriezer. Levertijd is inmiddels onbekend geworden. Overmacht voor de keukenboer, maar ik ga binnenkort wel om een tijdelijke vriezer vragen. Dit schiet niet op.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_202364186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wel eens gekookt zonder afzuigkap? En dan niet een ping-maaltijd.

En daarbij, ken je veel mensen die geen wasemkap gebruiken in de keuken, die dingen hebben een functie.
Wat denk je van vrijwel iedereen in een appartement? Vrijwel allemaal circulatiekappen.
pi_202364504
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:00 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Wat denk je van vrijwel iedereen in een appartement? Vrijwel allemaal circulatiekappen.
Dat is nog steeds een afzuigkap.... heel wat anders dan niets. Je wil echt niet wokken zonder afzuigkap :')

Oh en zet eens je co2 meter aan als je kookt zonder afzuigkap en je schrikt ervan, vooral als je beetje vlees aan het bakken bent. Het kan heus wel tijdelijk met genoeg andere maatregelen en open ramen maar een paar maanden lang is echt wel kut hoor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Sinds wanneer is koken op gas ongezond?
https://www.ad.nl/koken-e(...)ndoeningen~a71a1b3f/

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:11 schreef zalkc het volgende:
Voor onze nieuwbouwwoning hebben we een keuken aangeschaft met een kookplaat met afzuiging erin verwerkt. Bij levering van de keuken werd gemeld dat de combioven in week 46 zou worden geleverd en de kookplaat in week 48. De keuken is in week 44 geplaatst.

Heeft je nieuwbouwwoning mechanische ventilatie / WTW? In dat geval kun je dat natuurlijk nog gebruiken als afzuiging door maximaal aan te zetten.
Facts don't care about your feelings
  zondag 28 november 2021 @ 20:24:14 #39
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202382449
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dat is nog steeds een afzuigkap.... heel wat anders dan niets. Je wil echt niet wokken zonder afzuigkap :')

Oh en zet eens je co2 meter aan als je kookt zonder afzuigkap en je schrikt ervan, vooral als je beetje vlees aan het bakken bent. Het kan heus wel tijdelijk met genoeg andere maatregelen en open ramen maar een paar maanden lang is echt wel kut hoor.
[..]
https://www.ad.nl/koken-e(...)ndoeningen~a71a1b3f/
[..]
Heeft je nieuwbouwwoning mechanische ventilatie / WTW? In dat geval kun je dat natuurlijk nog gebruiken als afzuiging door maximaal aan te zetten.

Die gebruiken we momenteel als noodoplossing. Ventilatie tandje hoger voor nu, raampje open is een slecht plan, heb alleen deuren bij de keuken en dan tocht het wel heel stevig.

Maandag weer even in de telefoon klimmen en daarna maar een formeel briefje opsturen als het niks wordt. Ik hoop het wel te voorkomen want het geeft zoveel scheve gezichten.

Laatste keer dat ik een ingebrekestelling opstuurde ging het bedrijf 2 maand later failliet en was de eigenaar opgepakt voor fraude, heeft er ook voor gezeten een paar maand. Maar door dat briefje heb ik er verder ook geen gezeur aan overgehouden, had 10% borg achtergehouden voor het oplossen van de restpunten. Zodoende kon ik het zelf op lossen toen bleek dat die meneer het in ieder geval niet meer ging doen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 30 november 2021 @ 08:54:46 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202401264
Keukenboer heeft een plaat met afzuiging geregeld voor tijdelijk, showroommodelletje

Ben helemaal tevreden voor nu :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202401301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het ene sociale huurhol is de andere niet kan ik je zeggen.
Hier moet ik de deur half open zetten op dit moment.
Dat is je eigen keuze, aangezien je toch in een koophuis woont?
pi_202402773
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:58 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dat is je eigen keuze, aangezien je toch in een koophuis woont?
Ik in een koopwoning? In 2022 ja.
pi_202413853
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik in een koopwoning? In 2022 ja.
My bad, dan verwarde ik je met iemand anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')