abonnement Unibet Coolblue
pi_202346370


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
pi_202346376
Open
pi_202346379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kortom, er is niemand in paniek. Next.
Duidelijk het topic niet gelezen dus _O-.
pi_202346382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Middagfeesten in kroegen?
Ja, wij hadden bijvoorbeeld feestavond op de voetbalclub 18 december ivm winterstop. Die is nu onder voorbehoud verplaatst van 12 tot 17.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202346400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
Holy moly, ik ben ff een paar dagen offline en er is een nieuwe variant, code zwart is dichterbij dan ooit. Het einde der tijden voor de mensheid lijkt aanstaande.

Jemig. -O-

Nouja gelukkig schijnt de zon hier wel, dus ik ga tenminste ten onder met mooi weer 8-)

[ afbeelding ]

Groetjes uit -bijna- Afrika!
Straks lekker lang in Afrika als het reisverbod er is :P
pi_202346405
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, wij hadden bijvoorbeeld feestavond op de voetbalclub 18 december ivm winterstop. Die is nu onder voorbehoud verplaatst van 12 tot 17.
Precies, ik had afgelopen zaterdag een borrel vanaf 15u. Dit gaat gewoon verplaatst worden want de jeugd wil gewoon zuipen in het weekend. Soort carnaval 2.0
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:56:14 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_202346409
Gaan we deeeuuuood?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_202346415
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:56 schreef cherrycoke het volgende:
Gaan we deeeuuuood?
Sowieso.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 november 2021 @ 09:56:52 #9
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202346420
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:56 schreef cherrycoke het volgende:
Gaan we deeeuuuood?
Uiteindelijk wel ja
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:56:56 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202346422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Precies, ik had afgelopen zaterdag een borrel vanaf 15u. Dit gaat gewoon verplaatst worden want de jeugd wil gewoon zuipen in het weekend. Soort carnaval 2.0
Zolang de scholen open blijven verwacht ik sowieso dat al die vroegere sluitingstijden weer een druppel op een gloeiende plaat zijn.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 09:57:17 #11
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202346428
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:56 schreef cherrycoke het volgende:
Gaan we deeeuuuood?
Wijze woorden van een wijze man ;)

  vrijdag 26 november 2021 @ 10:01:25 #12
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202346469
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:56 schreef cherrycoke het volgende:
Gaan we deeeuuuood?
Kwestie van tijd
Isn't it ironic, don't you think
pi_202346475
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wijze woorden van een wijze man ;)

[ afbeelding ]
Ook van deze wijze man:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202346477
Interessant artikel over de situatie in de UK.

https://www.ft.com/content/974487ab-54be-4b43-945c-597277aa1292
pi_202346496
quote:
Op vrijdag 26 november 2021 09:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik zit er ook minuten naar te kijken. Ik zie ook de naam Zoost staan, dus vermoedelijk (weet het dus niet zeker) wil hij iets suggereren dat vaccins niet werken en/of juist extra doden veroorzaken.

Graag uitleg wat jij ziet in deze grafiek Zoost.

Ik vind het opmerkelijk dat we met de hoge vaccinatiegraad:

1. Meer besmettingen hebben dan vorige winter
2. Code zwart in de ziekenhuizen (ik weet het, wel met minder corona bezetting)
3. Oversterfte gelijk aan vorige winter.

Ik weet ook niet hoe of wat, maar opmerkelijk vind ik het wel, en ik vraag mij inderdaad af, of de huidige strategie van iedereen (12+) vaccineren en boosters ons uit deze ellende gaat trekken.

Ik zelf zou mij meer richten met de vaccinatie op de kwetsbaren en op natuurlijke immuniteit bij de niet kwetsbaren.

Ik weet wat er door sommigen wordt geroepen om deze cijfers te verklaren, maar de conclusie van datgene is altijd meer vaccineren en elke 9 maanden boosters. Daar wordt ik niet vrolijk van.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 10:05:46 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202346522
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ook van deze wijze man:

[ afbeelding ]
Of zoals een wijs man ooit zei over een nare uitzichtloze situatie; 'drommels, drommels en nog eens drommels'
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202346525
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:04 schreef zoost het volgende:
Ik weet wat er door sommigen wordt geroepen om deze cijfers te verklaren, maar de conclusie van datgene is altijd meer vaccineren en elke 9 maanden boosters. Daar wordt ik niet vrolijk van.
Ik denk ook dat dat komt doordat de enige andere twee opties zijn om voor altijd bepaalde maatregelen aan te houden of te accepteren dat er gewoon meer slachtoffers gaan vallen.

Beide vinden we geen keuze die we willen maken blijkbaar. Maar als de vaccins op zich niet voldoende gaan zijn dan staan we dus wel voor een enorm dilemma.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202346542
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:04 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik vind het opmerkelijk dat we met de hoge vaccinatiegraad:

1. Meer besmettingen hebben dan vorige winter
2. Code zwart in de ziekenhuizen (ik weet het, wel met minder corona bezetting)
3. Oversterfte gelijk aan vorige winter.

Ik weet ook niet hoe of wat, maar opmerkelijk vind ik het wel, en ik vraag mij inderdaad af, of de huidige strategie van iedereen (12+) vaccineren en boosters ons uit deze ellende gaat trekken.

Ik zelf zou mij meer richten met de vaccinatie op de kwetsbaren en op natuurlijke immuniteit bij de niet kwetsbaren.

Ik weet wat er door sommigen wordt geroepen om deze cijfers te verklaren, maar de conclusie van datgene is altijd meer vaccineren en elke 9 maanden boosters. Daar wordt ik niet vrolijk van.
Omdat een conclusie je niet vrolijk maakt, betekent het toch niet dat het niet waar kan zijn?

Er is al meerdere malen aan je uitgelegd waarom de situatie nu is zoals hij is ondanks vaccins en dat ze wél goed werken. Jij wil die argumenten niet aannemen. Dat is prima, maar dan moet je niet telkens weer met dezelfde opmerkelijke dingen aankomen, die niet opmerkelijk zijn.

Nog even ter onderbouwing:
https://www.destentor.nl/(...)echtkomen~a8ab4a370/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202346546
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Of zoals een wijs man ooit zei over een nare uitzichtloze situatie; 'drommels, drommels en nog eens drommels'
Ik vind zijn toevoeging "fri-can-del, bal ge-hakt" eigenlijk sterker. Laatst nog bij de Action gekocht in mooie grote witter letters voor op de schouw. Moest er toch zijn voor een eiersnijder.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202346562
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Precies, ik had afgelopen zaterdag een borrel vanaf 15u. Dit gaat gewoon verplaatst worden want de jeugd wil gewoon zuipen in het weekend. Soort carnaval 2.0
Nou ja, dit is weer gewoon maar van alles roepen. De jeugd zuipt helemaal niet in kroegen want A dat mogen ze helemaal niet en B dat doen ze op andere plekken. Dat er wat feestjes naar de middag verplaatst zullen worden is wat anders dan 'middagfeestjes in kroegen'. Alsof dat wat normaal in de kroeg hangt op zaterdagavond dat nu ineens massaal 's middags gaat doen. Mark en Hugo krijgen wel eens het ver van de samenleving verwijt, maar dit is ook wat wereldvreemd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 10:10:12 #21
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202346569
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik vind zijn toevoeging "fri-can-del, bal ge-hakt" eigenlijk sterker. Laatst nog bij de Action gekocht in mooie grote witter letters voor op de schouw. Moest er toch zijn voor een eiersnijder.
En op de WC heb je "In dit huis maken we fouten, lachen we, leren we, knuffelen we en hebben we lief" (ofzo) gehangen? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:10:35 #22
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202346576
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:04 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik vind het opmerkelijk dat we met de hoge vaccinatiegraad:

1. Meer besmettingen hebben dan vorige winter
2. Code zwart in de ziekenhuizen (ik weet het, wel met minder corona bezetting)
3. Oversterfte gelijk aan vorige winter.

Ik weet ook niet hoe of wat, maar opmerkelijk vind ik het wel, en ik vraag mij inderdaad af, of de huidige strategie van iedereen (12+) vaccineren en boosters ons uit deze ellende gaat trekken.

Ik zelf zou mij meer richten met de vaccinatie op de kwetsbaren en op natuurlijke immuniteit bij de niet kwetsbaren.

Ik weet wat er door sommigen wordt geroepen om deze cijfers te verklaren, maar de conclusie van datgene is altijd meer vaccineren en elke 9 maanden boosters. Daar wordt ik niet vrolijk van.
Israël doet het wel aardig met de boosters.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 10:10:38 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202346577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik vind zijn toevoeging "fri-can-del, bal ge-hakt" eigenlijk sterker. Laatst nog bij de Action gekocht in mooie grote witter letters voor op de schouw. Moest er toch zijn voor een eiersnijder.
Maar inmiddels is het virus haast net zo ongrijpbaar als die clown en die acrobaat -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 10:10:44 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202346578
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:04 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik vind het opmerkelijk dat we met de hoge vaccinatiegraad:

1. Meer besmettingen hebben dan vorige winter
2. Code zwart in de ziekenhuizen (ik weet het, wel met minder corona bezetting)
3. Oversterfte gelijk aan vorige winter.

Ik weet ook niet hoe of wat, maar opmerkelijk vind ik het wel, en ik vraag mij inderdaad af, of de huidige strategie van iedereen (12+) vaccineren en boosters ons uit deze ellende gaat trekken.

Ik zelf zou mij meer richten met de vaccinatie op de kwetsbaren en op natuurlijke immuniteit bij de niet kwetsbaren.

Ik weet wat er door sommigen wordt geroepen om deze cijfers te verklaren, maar de conclusie van datgene is altijd meer vaccineren en elke 9 maanden boosters. Daar wordt ik niet vrolijk van.
Meer besmettingen omdat het vaccin maar voor 50% werkt tegen verspreiding. Heel mooi natuurlijk, maar als de N pakweg 3 is in de winter zonder maatregelen of vaccinaties, dan ga je nog steeds met een factor 1.5 de verkeerde kant op. Omdat de vaccinatiegraad in de zomer nog laag was, hebben we ook nooit echt het virus bijna dood kunnen krijgen.

En als een vaccin voor 80% werkt voor oude broze mensen (inclusief antivaxxers), dan is het niet meer dan logisch dat je met pakweg 4x de hoeveelheid besmettingen van de vorige periode richting code zwart weer hetzelfde aantal ziekenhuisopnames hebt in die groep.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 10:12:16 #25
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202346587
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Meer besmettingen omdat het vaccin maar voor 50% werkt tegen verspreiding. Heel mooi natuurlijk, maar als de N pakweg 3 is in de winter zonder maatregelen of vaccinaties, dan ga je nog steeds met een factor 1.5 de verkeerde kant op. Omdat de vaccinatiegraad in de zomer nog laag was, hebben we ook nooit echt het virus bijna dood kunnen krijgen.

En als een vaccin voor 80% werkt voor oude broze mensen (inclusief antivaxxers), dan is het niet meer dan logisch dat je met pakweg 4x de hoeveelheid besmettingen van de vorige periode richting code zwart weer hetzelfde aantal ziekenhuisopnames hebt in die groep.
Ja het probleem is ook een beetje natuurlijk dat zodra mensen gevaccineerd zijn ze gelijk denken zich niet meer aan maatregelen te hoeven houden want 'ze zijn toch gevaccineerd'.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')