abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 08:39:11 #161
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202345561
twitter
pi_202345575
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Binnen een week is die variant hier en dan zullen we eens zien. Misschien maar beter als het zo besmettelijk is dat de R niet met maatregelen onder de 1 te krijgen valt. Als we zelf geen endgame kunnen bedenken dan moet de natuur het maar doen.

Dit word een gebed zonder end. Beter 1x de pijn nemen dan nog jaren dit gezeik.
Er is wat paniek op twitter en meteen is er de nieuwe killervariant :D. Kun je je P1 en P2 nog herinneren?
pi_202345586
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:41 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Er is wat paniek op twitter en meteen is er de nieuwe killervariant :D. Kun je je P1 en P2 nog herinneren?
Ja joh. Ach er is bij mij inmiddels een soort gelatenheid ingeslopen. Als het een constante shitshow is dan boeit het op een gegeven moment niet meer.
pi_202345591
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja joh. Ach er is bij mij inmiddels een soort gelatenheid ingeslopen. Als het een constante shitshow is dan boeit het op een gegeven moment niet meer.
Snap ik. Iets soortgelijks zie je bij de mensen die heel erg voor harde lockdowns pleiten. Een soort wanhoop.
pi_202345596
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:41 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Er is wat paniek op twitter en meteen is er de nieuwe killervariant :D. Kun je je P1 en P2 nog herinneren?
Dit kan inderdaad twee kanten op gaan. Óf het wordt een enorme storm in een glas water, óf het verspreidt zich zo snel dat geen enkel vliegverbod of lockwdown het tegen gaat houden tenzij het apocalyptische proporties aanneemt.

Als het om één passagier op die vlucht gaat, dan denk ik zelf dat het meevalt, want met een nóg hogere R had je het hele vliegtuig beter kunnen afschrijven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202345604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Och ja. Ik heb er geen last van dus dan is het niet erg. December 2020 belde.
Toch wel mooi, alles herhaalt zich gewoon en het gaat helemaal niks uitmaken. Gewoon weer de roep om vliegverboden, lockdowns en the good old maatregelen prima vinden zolang je er zelf geen last van hebt.
pi_202345605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja joh. Ach er is bij mij inmiddels een soort gelatenheid ingeslopen. Als het een constante shitshow is dan boeit het op een gegeven moment niet meer.
Hier ook hoor. Ik ga een begraafplaats beginnen en ga er een verdienmodel van maken (als ik het zelf overleef).

Nee ff serieus. Ik zie het ook somber in allemaal. Ben blij dat ik gisteren met het gezin nog een topdag heb gehad, skieen in Zoetermeer en 's avond pannekoeken gegeten met een bezoek van Sinterklaas en Zwarte piet.

Ik kan er weer even tegenaan wat dat betreft, gelukkig maar want als we pech hebben wordt het een hele lange winter.
pi_202345607
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dit kan inderdaad twee kanten op gaan. Óf het wordt een enorme storm in een glas water, óf het verspreidt zich zo snel dat geen enkel vliegverbod of lockwdown het tegen gaat houden tenzij het apocalyptische proporties aanneemt.

Als het om één passagier op die vlucht gaat, dan denk ik zelf dat het meevalt, want met een nóg hogere R had je het hele vliegtuig beter kunnen afschrijven.
Die kerel in het vliegtuig naar Hong Kong was gevaccineerd en had geen symptomen. Bij de deltavariant betekent dat een hele lage kans om iemand anders te infecteren. Dat komt dus zo te zien overeen, maar dat is voorlopig slechts speculatie.

Overigens denk ik dat er ook een grote kans bestaat dat Zuid-Afrika gewoon goede sier wil maken met hun "genome sequencing" en dat die lokale uitbraak waar het over gaat met een andere variant niet veel anders zou zijn. Daarnaast is de vaccinatiegraad in ZA maar iets van 35% ofzo las ik.
pi_202345626
quote:
Blijft toch aandoenlijk, dat gespartel en gerommel in de marge om "maar wat te doen".
pi_202345637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:38 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het zal hooguit de verspreiding vertragen op basis van de gegevens die we nu hebben.

Maar prima om zsm het vliegverkeer aan banden te leggen.
Maar dan moet je het wel wereldwijd doen, hebben we niets geleerd van 2020?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:52:27 #171
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202345641


[ Bericht 100% gewijzigd door Eightyone op 26-11-2021 09:27:52 ]
pi_202345646
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Blijft toch aandoenlijk, dat gespartel en gerommel in de marge om "maar wat te doen".
Dit dus. Het enige wat je zou kúnnen doen is echt ALLES, maar dan ook alles dicht gooien. En dan dicht-dicht, dus leger op straat die je onder schot weer naar binnen sommeert.

Het probleem is dat je dan geen land draaiend kan houden, en verschillende landen ook verschillende meningen hebben over hoe dat zou moeten, dus je krijgt halfslachtige vliegverboden en zo.

Ik maak me echt zorgen over hoe we zouden reageren als blijkt dat er over 20 jaar een meteoriet in zou slaan die de helft van het leven weg vaagt. Dan zijn we eerst 15 jaar aan het bakkeleien of het geen nepnieuws is. :{
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202345656
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Niks mis mee. Alsof er in de winter zoveel te doen is buiten.
Levensgevaarlijk die avondklok. Als je rond 20;35 ergens vertrok om tijdig thuis te zijn, dan kwam je in een soort mierenhoop van racende monsters terecht, waarbij iedereen zijn eigen strijd voerde om op tijd thuis te zijn. De ochtendspit in Parijs was niks vergeleken met de situatie in de gemiddelde provinciestad.
pi_202345675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:53 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dit dus. Het enige wat je zou kúnnen doen is echt ALLES, maar dan ook alles dicht gooien. En dan dicht-dicht, dus leger op straat die je onder schot weer naar binnen sommeert.

Het probleem is dat je dan geen land draaiend kan houden, en verschillende landen ook verschillende meningen hebben over hoe dat zou moeten, dus je krijgt halfslachtige vliegverboden en zo.

Ik maak me echt zorgen over hoe we zouden reageren als blijkt dat er over 20 jaar een meteoriet in zou slaan die de helft van het leven weg vaagt. Dan zijn we eerst 15 jaar aan het bakkeleien of het geen nepnieuws is. :{
Gelukkig is men daar al pro-actief mee bezig: https://www.bbc.com/news/science-environment-59327293

quote:
A spacecraft has launched on a mission to test technology that could one day tip a dangerous asteroid off course.

Nasa's Dart mission wants to see how difficult it would be to stop a sizeable space rock from hitting Earth.

The spacecraft will crash into an object called Dimorphos to see how much its speed and path can be altered.

If a chunk of cosmic debris measuring a few hundred metres across were to collide with our planet, it could unleash continent-wide devastation.

A Falcon 9 rocket carrying the Dart spacecraft blasted off at 06:20 GMT on Wednesday from Vandenberg Space Force Base in California.
NASA wacht niet op de discussie denk ik :P.
pi_202345681
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:53 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dit dus. Het enige wat je zou kúnnen doen is echt ALLES, maar dan ook alles dicht gooien. En dan dicht-dicht, dus leger op straat die je onder schot weer naar binnen sommeert.

Het probleem is dat je dan geen land draaiend kan houden, en verschillende landen ook verschillende meningen hebben over hoe dat zou moeten, dus je krijgt halfslachtige vliegverboden en zo.

Ik maak me echt zorgen over hoe we zouden reageren als blijkt dat er over 20 jaar een meteoriet in zou slaan die de helft van het leven weg vaagt. Dan zijn we eerst 15 jaar aan het bakkeleien of het geen nepnieuws is. :{
Dat bedoel ik, in Afrika blijven ze lekker vliegen, dus er zitten as we speak genoeg "Nu klanten" op vluchten naar andere delen van Afrika/de wereld.

Morgen landt er een vlucht uit Nigeria ofzo met daarin de Nu variant voor ons.
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:58:07 #176
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202345701
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:36 schreef leolinedance het volgende:
Waarom doen we niet alle winkels maar 2 uurtjes per dag open?
Zou wel helpen, tussen 10 en 12 lijkt me wel mooi.

Mensen die in dat tijdvak niet naar de winkel kunnen die gaan maar in het weekend.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202345706
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, in Afrika blijven ze lekker vliegen, dus er zitten as we speak genoeg "Nu klanten" op vluchten naar andere delen van Afrika/de wereld.

Morgen landt er een vlucht uit Nigeria ofzo met daarin de Nu variant voor ons.
Tegenhouden gaat je sowiezo niet lukken als hij echt zo besmettelijk is. Vertragen wel.
pi_202345713
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:36 schreef leolinedance het volgende:
Waarom doen we niet alle winkels maar 2 uurtjes per dag open?
Je moet nog wel wat maatregelen in de gereedschapskist laten zitten natuurlijk.
pi_202345734
JOHANNESBURG (ANP/RTR) - Het Zuid-Afrikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vindt het besluit van het Verenigd Koninkrijk om de grenzen te sluiten voor vluchten uit verschillende Afrikaanse landen vanwege een nieuwe coronavariant "gehaast". Zuid-Afrika zegt bezorgd te zijn over de schade aan het toerisme en bedrijfsleven en wil in gesprek met de Britse autoriteiten over het besluit.

Het Verenigd Koninkrijk heeft zes Afrikaanse landen toegevoegd aan de rode lijst uit angst voor de nieuwe corona-mutatie B.1.1.529, die in veel opzichten afwijkt van de Delta-variant. Vluchten uit onder meer Zuid-Afrika, Botswana, Zimbabwe en Namibië worden met ingang van vrijdagmiddag geweerd.

De Britse transportminister Grant Shapps zegt dat snel moet worden opgetreden tegen de nieuwe coronavariant voordat het te laat is. Volgens hem moet worden vastgesteld of vaccins effectief zijn tegen de variant. Shapps stelt dat die nieuwe variant tot dusver de meest significante is die is aangetroffen door wetenschappers.

Andere landen

Ook Israël legt reisbeperkingen op voor die Afrikaanse landen, net als Singapore. Australië en Japan overwegen eveneens reisbeperkingen in te stellen om de nieuwe coronavariant buiten de deur te houden. Duitsland kan vrijdag met stappen gaan komen, aldus het Duitse ministerie van Volksgezondheid.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) doet de komende tijd onderzoek naar de nieuwe variant. Wetenschappers vinden het nog te vroeg om iets te zeggen over de effectiviteit van de bestaande vaccins.

https://www.msn.com/nl-nl(...)AR9rEi?ocid=msedgntp
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:00:46 #180
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202345737
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Zou wel helpen, tussen 10 en 12 lijkt me wel mooi.

Mensen die in dat tijdvak niet naar de winkel kunnen die gaan maar in het weekend.
pi_202345739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Tegenhouden gaat je sowiezo niet lukken als hij echt zo besmettelijk is. Vertragen wel.
Hooguit 2 weken ofzo, of we moeten echt alles aan banden leggen, wereldwijd vliegverbod, lockdowns en noem het maar op.
pi_202345755
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:00 schreef Oriente het volgende:
JOHANNESBURG (ANP/RTR) - Het Zuid-Afrikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vindt het besluit van het Verenigd Koninkrijk om de grenzen te sluiten voor vluchten uit verschillende Afrikaanse landen vanwege een nieuwe coronavariant "gehaast". Zuid-Afrika zegt bezorgd te zijn over de schade aan het toerisme en bedrijfsleven en wil in gesprek met de Britse autoriteiten over het besluit.

Het Verenigd Koninkrijk heeft zes Afrikaanse landen toegevoegd aan de rode lijst uit angst voor de nieuwe corona-mutatie B.1.1.529, die in veel opzichten afwijkt van de Delta-variant. Vluchten uit onder meer Zuid-Afrika, Botswana, Zimbabwe en Namibië worden met ingang van vrijdagmiddag geweerd.

De Britse transportminister Grant Shapps zegt dat snel moet worden opgetreden tegen de nieuwe coronavariant voordat het te laat is. Volgens hem moet worden vastgesteld of vaccins effectief zijn tegen de variant. Shapps stelt dat die nieuwe variant tot dusver de meest significante is die is aangetroffen door wetenschappers.

Andere landen

Ook Israël legt reisbeperkingen op voor die Afrikaanse landen, net als Singapore. Australië en Japan overwegen eveneens reisbeperkingen in te stellen om de nieuwe coronavariant buiten de deur te houden. Duitsland kan vrijdag met stappen gaan komen, aldus het Duitse ministerie van Volksgezondheid.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) doet de komende tijd onderzoek naar de nieuwe variant. Wetenschappers vinden het nog te vroeg om iets te zeggen over de effectiviteit van de bestaande vaccins.

https://www.msn.com/nl-nl(...)AR9rEi?ocid=msedgntp
Weer zo'n signaal dat we onze meerdere moeten erkennen in corona, de belangen zijn te tegengesteld.
pi_202345763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:36 schreef leolinedance het volgende:
Waarom doen we niet alle winkels maar 2 uurtjes per dag open?
En dan in blokken van een kwartier zeker voor de doorstroom:
9:00 - 9:15
sluit
10:00 -- 10:15
sluit
11:00 - 11:15
sluit
.....
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:03:29 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_202345772
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:53 schreef Stoney3K het volgende:
Ik maak me echt zorgen over hoe we zouden reageren als blijkt dat er over 20 jaar een meteoriet in zou slaan die de helft van het leven weg vaagt. Dan zijn we eerst 15 jaar aan het bakkeleien of het geen nepnieuws is. :{

:P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202345778
quote:
Brussel wil noodstop op vliegverkeer uit zuidelijk Afrika om virusvariant

De Europe Commissie stuurt aan op een noodstop van het vliegverkeer vanuit zuidelijk Afrika vanwege zorgen om de daar ontdekte coronavirusvariant B.1.1.52. Commissievoorzitter Von der Leyen zegt op Twitter dat het acute inreisverbod in de loop van de dag wordt voorgelegd aan de lidstaten.

Ook andere landen nemen extra maatregelen in een poging de volgens wetenschappers zorgwekkende variant buiten de deur te houden. Zo komt Singapore met een inreisverbod voor mensen die recent in Botswana, Swaziland, Lesotho, Mozambique, Namibië, Zuid-Afrika en Zimbabwe zijn geweest.

https://nos.nl/liveblog/2(...)espreekt-maatregelen
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 november 2021 @ 09:05:21 #186
862 Arcee
Look closer
pi_202345793
AEX sorteert voor op een nieuwe lockdown met 3% in de min en alleen Thuisbezorgd en Albert Heijn in de plus, want die gaan dan draaien als een malle.
pi_202345808
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En de storm bevindt zich inmiddels in een borrelglaasje, wordt het nog een bierpul?

twitter
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202345878
quote:
Lijkt een een beetje op die simpsons aflevering gemixt met idiocracy.
pi_202345881
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Goed dat er dan nog snel een paar vluchten volgepropt kunnen worden met mensen die angstvallig nog in Europa willen geraken :+
pi_202345890
Hoeveel van die boosters zijn er eigenlijk gezet in Nederland?
pi_202345900
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:13 schreef dycto het volgende:
Hoeveel van die boosters zijn er eigenlijk gezet in Nederland?
3. Maar heel zorgvuldig!
pi_202345906
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:13 schreef dycto het volgende:
Hoeveel van die boosters zijn er eigenlijk gezet in Nederland?
Stuk of 6.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202345911
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En de storm bevindt zich inmiddels in een borrelglaasje, wordt het nog een bierpul?

[ twitter ]
Beetje de wens is de vader van de gedachte om uit die eerder geposte twitter thread te halen dat het virus enigszins beschermd en het niet dodelijk is.
Laten we het hopen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:17:33 #194
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202345935
quote:
Ze zijn al aan het oefenen.

https://www.nytimes.com/2(...)ission-asteroid.html

Inb4 de kleine planetoïde die de grote planetoïde raakt en richting de aarde stuurt.

Dat kan er ook nog wel bij na de afgelopen jaren. :T :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202345936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Beetje de wens is de vader van de gedachte om uit die eerder geposte twitter thread te halen dat het virus enigszins beschermd en het niet dodelijk is.
Laten we het hopen.
Ik zie anders twee scenario's voor me,

* Het virus is besmettelijker maar een stuk minder ziekmakend. Dan is het dus een 'natuurlijk vaccin' -> alles zo snel mogelijk weer open voor de groepsimmuniteit als de capaciteit in de zorg er is. Daarvóór is het geen probleem.

* Het virus is besmettelijker én net zo of ziekmakender dan Delta. In dat geval zijn we fucked, dan is het code zwart, en gaat geen maatregel meer helpen, dus dan is de beste koers om ook alles open te gooien, want in het gunstigste geval wordt een deel van de bevolking slachtoffer, in het slechtste geval gaat de hele samenleving kapot omdat de pleuris uitbreekt (in dit geval, bijna letterlijk).
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 09:18:57 #196
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202345950
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:43 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]

Zeg het maar boys. :)
B100 heeft er wel zin in in ieder geval

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202345957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik zie anders twee scenario's voor me,

* Het virus is besmettelijker maar een stuk minder ziekmakend. Dan is het dus een 'natuurlijk vaccin' -> alles zo snel mogelijk weer open voor de groepsimmuniteit als de capaciteit in de zorg er is. Daarvóór is het geen probleem.

* Het virus is besmettelijker én net zo of ziekmakender dan Delta. In dat geval zijn we fucked, dan is het code zwart, en gaat geen maatregel meer helpen, dus dan is de beste koers om ook alles open te gooien, want in het gunstigste geval wordt een deel van de bevolking slachtoffer, in het slechtste geval gaat de hele samenleving kapot omdat de pleuris uitbreekt (in dit geval, bijna letterlijk).
In dat tweede scenario wil je alsnog de druk op de zorg verlichten lijkt me, zodat operaties, chemotherapie en noem het allemaal maar op wel ook doorgang kan vinden ... indien mogelijk natuurlijk
pi_202345962
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:13 schreef dycto het volgende:
Hoeveel van die boosters zijn er eigenlijk gezet in Nederland?
Ik heb er eentje :P en met mij het halve ziekenhuis ;)
pi_202345970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:13 schreef dycto het volgende:
Hoeveel van die boosters zijn er eigenlijk gezet in Nederland?
En is de eerste live op tv uitgezonden eigenlijk?
pi_202345971
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In dat tweede scenario wil je alsnog de druk op de zorg verlichten lijkt me, zodat operaties, chemotherapie en noem het allemaal maar op wel ook doorgang kan vinden ... indien mogelijk natuurlijk
Als dat alléén kan door daarvoor een dystopische politiestaat op te tuigen dan pas ik daarvoor. Dan wil je er juist in zo kort mogelijke tijd van af zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')