abonnement Unibet Coolblue
pi_202343968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik vind het leger die mensen van de straat plukt omdat ze buiten rondlopen eigenlijk een enger beeld dan een hoop ongevaccineerde zeventigers en tachtigers die geen medische hulp meer kunnen krijgen omdat de ziekenhuizen vol zitten
jij snapt er niks van, hou maar op
pi_202343973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een lockdown heeft ook alleen zin als je aan de andere kant van die lockdown een plan hebt om te voorkomen dat je het weer moet herhalen. Anders blijf je dweilen met de kraan open.
Maar dat plan is er niet, de belangen liggen te ver uit elkaar om tot een werkbaar beleid te komen.
  Spellchecker donderdag 25 november 2021 @ 23:31:12 #228
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202343977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik ook, met al onze wetenschap en technologie blijken we toch gewoon niks voor te stellen en ruziën we elkaar de tent uit.
Dat vind ik nogal overdreven, je kunt ook onder de indruk zijn van de vaccins. Hoe snel ze zijn ontwikkeld en hoe goed ze werken. Uiteindelijk zullen miljoenen levens gered worden daardoor en als het virus op een gegeven moment endemisch is, is dat vrijwel compleet de verdienste van de vaccins :).
  User die overal opduikt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 23:32:29 #230
186611 Haags
pi_202343982
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:30 schreef D_A het volgende:
We worden er niet echt positiever op he :')
Nee niet echt. Ik had gehoopt dat 2022 velen malen beter zou gaan worden. (Dat dacht ik ook van 2021 door de aankondiging van de vaccins). Maar nu zie ik het somber in.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 25 november 2021 @ 23:33:13 #231
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202343986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het gaat dan niet alleen om zeventigers en tachtigers, maar om iedereen die per ongeluk acute hulp nodig heeft.
Bij code zwart wordt geselecteerd op basis van leeftijd en de ingeschatte ligging. Raad eens welke groep dan als eerste de lul is… ;)

Maar wat wel zo is is dat er dan een hoop ‘onnodige’ slachtoffers vallen en dat je het zorgpersoneel dan ontzettend beschadigt. Ik vraag mij echter af of dit echter erger is dan het alternatief en überhaupt nog te voorkomen is op een bepaald punt.

Ik ben niet per definitie tegenstander van een lockdown maar wel als het een paniekreactie is zonder duurzame oplossing ná de lockdown. Anders laat ik maar liever de ramp over mij heen komen.
Makkelijk tweede.
pi_202343988
en natuurlijk gaat een lockdown wel werken. Dat zagen we in de eerdere lockdown(s). De besmettingen dalen dan tot bijna nul uiteindelijk, waarna ze na de lockdown weer langzaam en hopelijk gecontroleerd zullen oplopen.

Maar dan is het in ieder geval weer te behappen voor de zorgsector.

Bovendien treedt vanaf pakweg maart de lente weer in, dat helpt ook.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202343991
Het zou mooi zijn als UK de winter overleeft zonder significante maatregelen. Dan kan dat gezwam over elke winter maatregelen en een nieuw normaal direct de kliko in en nemen we gewoon hun strategie over.
pi_202343994
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:31 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat vind ik nogal overdreven, je kunt ook onder de indruk zijn van de vaccins. Hoe snel ze zijn ontwikkeld en hoe goed ze werken. Uiteindelijk zullen miljoenen levens gered worden daardoor en als het virus op een gegeven moment endemisch is, is dat vrijwel compleet de verdienste van de vaccins :).
De Nu variant zal korte metten maken met de vaccins...
pi_202343997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar dat plan is er niet, de belangen liggen te ver uit elkaar om tot een werkbaar beleid te komen.
Klopt er is geen plan dus ook geen lockdown , het is zoals gewoonlijk weer aanmodderen en maar zien waar het schip strand, winkels 1 uurtje eerder dicht is dit dan de klap met de hamer ?
pi_202344003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
en natuurlijk gaat een lockdown wel werken. Dat zagen we in de eerdere lockdown(s). De besmettingen dalen dan tot bijna nul uiteindelijk, waarna ze na de lockdown weer langzaam en hopelijk gecontroleerd zullen oplopen.

Maar dan is het in ieder geval weer te behappen voor de zorgsector.

Bovendien treedt vanaf pakweg maart de lente weer in, dat helpt ook.
Nogmaals, dat was niet het geval in Australië. Ondanks een keiharde lockdown van vier maanden waren de gemelde cijfers aan het einde vele malen hoger dan aan het begin. De enige reden dat men die lockdowns opgeheven heeft is omdat de vaccinatiegraad zo hoog werd dat het effect gedrukt werd. Je vergeet ook dat de deltavariant veel besmettelijker is dan de alfavariant waar we tijdens de vorige lockdown ook mee te maken hebben gehad. Ik vind dat je veel te stellig bent hier.
  donderdag 25 november 2021 @ 23:35:10 #237
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202344005
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:30 schreef D_A het volgende:
We worden er niet echt positiever op he :')
Juist wel. Dat is het hele probleem :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202344008
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:34 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De Nu variant zal korte metten maken met de vaccins...
Tegen dat soort fatalisme kan ik niet op :D.
pi_202344012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Het zou mooi zijn als UK de winter overleeft zonder maatregelen. Dan kan dat gezwam over elke winter maatregelen en een nieuw normaal direct de kliko in en nemen we gewoon hun strategie over.
Ik denk dat dit ook de enige oplossing is, net genoeg maatregelen om de zorg niet om te laten vallen.

Vele malen beter dan het jojo beleid.
pi_202344014
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Bij code zwart wordt geselecteerd op basis van leeftijd en de ingeschatte ligging. Raad eens welke groep dan als eerste de lul is… ;)

Maar wat wel zo is is dat er dan een hoop ‘onnodige’ slachtoffers vallen en dat je het zorgpersoneel dan ontzettend beschadigt. Ik vraag mij echter af of dit echter erger is dan het alternatief en überhaupt nog te voorkomen is op een bepaald punt.

Ik ben niet per definitie tegenstander van een lockdown maar wel als het een paniekreactie is zonder duurzame oplossing ná de lockdown. Anders laat ik maar liever de ramp over mij heen komen.
ooh duffe, wie zegt dat er een bed beschikbaar is?
pi_202344018
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:35 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Tegen dat soort fatalisme kan ik niet op :D.
Ik was een beetje in een depri bui 😁
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 november 2021 @ 23:37:00 #242
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202344019
twitter


Flopshow -O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202344024
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:35 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nogmaals, dat was niet het geval in Australië. Ondanks een keiharde lockdown van vier maanden waren de gemelde cijfers aan het einde vele malen hoger dan aan het begin. Je vergeet ook dat de deltavariant veel besmettelijker is dan de alfavariant waar we tijdens de vorige lockdown ook mee te maken hebben gehad. Ik vind dat je veel te stellig bent hier.
Nou ja, de vorige lockdown bij ons werkte in ieder geval wel.

Met Australië heb ik verder vrij weinig te schaften. Dan vergelijk ik liever met de landen om ons heen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202344027
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat dit ook de enige oplossing is, net genoeg maatregelen om de zorg niet om te laten vallen.

Vele malen beter dan het jojo beleid.
Boris speelt blufpoker .
pi_202344030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat dit ook de enige oplossing is, net genoeg maatregelen om de zorg niet om te laten vallen.

Vele malen beter dan het jojo beleid.
Het is voor de samenleving ook gewoon niet op te brengen om nog jarenlang elke winter met lockdowns en strenge maatregelen te moeten leven.

Op een bepaald moment slaat de balans de andere kant op en veroorzaak je meer ellende dan je voorkomt. Ik sluit niet uit dat we dat punt al gepasseerd zijn.
pi_202344035
HIER GAAN WE WEER

ALLES WEER DICHT MAANDENLANG
pi_202344039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou ja, de vorige lockdown bij ons werkte in ieder geval wel.

Met Australië heb ik verder vrij weinig te schaften. Dan vergelijk ik liever met de landen om ons heen.
Is dat zo? We hebben van december tot april een lockdown-variant gehad en alleen maar dankzij de vaccins+seizoenseffect konden die maatregelen daarna weer afgeschaald worden. Het is maar net wat je met werken bedoelt ;).
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 25 november 2021 @ 23:40:03 #248
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202344044
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:39 schreef KingRoland het volgende:
HIER GAAN WE WEER

ALLES WEER DICHT MAANDENLANG
Stelling: kerken dicht
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202344048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:37 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Flopshow -O-
Als deze variant minder ziekmakend is kan het ook de redding zijn. Spaanse griep was ook ineens over.
pi_202344051
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:39 schreef KingRoland het volgende:
HIER GAAN WE WEER

ALLES WEER DICHT MAANDENLANG
Alles dicht ? alles blijft gewoon open.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')