abonnement Unibet Coolblue
pi_202342686
Er lijkt voor basisscholen een soort maatwerk vanuit de GGD te zijn waarbij ze kunnen besluiten om een hele klas naar huis te sturen. Op zich te begrijpen want die schoolbankjes blijken een feest voor het virus.

https://www.rijksoverheid(...)n-speciaal-onderwijs

Hoe onze basisschool het regelt:

Als er 3 kinderen geverifieerd in 1 klas Covid hebben dan moet de hele klas naar huis. Mogelijk is dit landelijk zo, geen idee. Er is onduidelijkheid hoe je het moet interpreteren als eentje bv vrijdag Covid positief is en 2 op de dinsdag erop.

De praktijk:
Kinderen doen soms een zelftest. Ouders melden (waarschijnlijk niet altijd) in de klas app als het kind positief is. Rest van de app groep houdt zijn hart vast en kijkt hoever we van de 3 af zijn. Dan is het nog wachten op GGD resultaten maar intussen komen er zelf-testgevallen bij. In aanloop naar de 3 geverifieerde gevallen worden veel kinderen thuis gehouden dus de klas zit half vol en half thuis. Het blijkt ondoenlijk om zowel in de klas als via Zoom les te geven dus je krijgt een soort gatenkaas onderwijs.

Voorstel
We gaan voor 1G bij basisscholen en testen je moeder uit die kids. Ben je negatief ga je in het fysieke klasje. Ben je positief dan ga je in de Zoom klas. We mix en matchen het hele spul dus de hele tijd. Dit vraagt flexibiliteit van de leerkracht maar ik denk dat dit het meest optimale is voor nu om ons basisonderwijs op peil te houden en toch die besmettingen te torpederen.

Wat jullie?

Tijd voor een kindercampagne “Wees braaf, neem elke dag die wattenstaaf!”?

Bonus:
We zouden een fysieke corona klas kunnen maken waar corona besmette kinderen + besmette leerkracht fysiek lesgeven. De corona bubbelacious klas. Parents would love me.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202344050
Nutteloze ruis in de al onrustige situatie. Hou toch op met die onzin.
pi_202345366
Nee, ik zie niet hoe dit iets gaat oplossen. Je blijft met fysiek en online onderwijs zitten, net als nu.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_202345960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:04 schreef Celestien het volgende:
Nee, ik zie niet hoe dit iets gaat oplossen. Je blijft met fysiek en online onderwijs zitten, net als nu.
Maar zoals ik het nu om me heen zie gaan kunnen we dan nog beter die scholen x weken dichtgooien. Het is nu onzekere gatenkaas en het kan elke dag veranderen. Schiet niet op.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202345975
Ik ben eigenlijk ontzettend tegen sluiting van de scholen. Het is voor kinderen heel belangrijk dat ze naar school gaan; zowel cognitief, als sociaal, als voor de structuur in hun leven. En dan heb ik het nog niet over de kinderen die geen veilig thuis hebben.

Maar wat ik nu zie, is ook niet goed voor kinderen. Vanaf begin van het jaar, maar de laatse weken nog veel meer, zijn er kinderen afwezig. Of ze zijn zelf positief, of een huisgenoot is positief, of ze hebben klachten, wachten nog op een GGD-testuitslag, etc. Voor de kinderen die thuis zijn, is niets geregeld. Geen insructies, geen contact met de leerkracht, op de basisschool is met wat geluk gezorgd voor werkjes voor thuis en op de middelbare moet je je huiswerk maar opzoeken en zonder instructie hopen dat je het snapt en goed kunt maken. Dochter heeft een paar weken terug een paar toetsen gemist, inmiddels ingehaald, maar mist nu alweer 2 toetsen. Terwijl ze al had gezegd dat ze geen toets meer wil missen, omdat inhalen gewoon niet chill is.

Gisteren had de wiskunde docent gezorgd dat de zes thuiszittende leerlingen via teams mee konden doen in de les. Dat was top, maar dat is één leerkracht die dat regelt. Voor de rest zijn ze op zichzelf aangewezen.

Ik denk dus dat de scholen nu kost wat kost gewoon openhouden ook schade berokkent aan de leerlingen. Als de scholen sluiten, wordt er in ieder geval thuisonderwijs opgestart. Of dat ze het regelen zoals aan het einde van de eerste lockdown: de klas in tweeën splitsen en dan beide helften 2 dagen school, 2 dagen thuisonderwijs met huiswerk en opdrachten. Maar ik geloof meteen dat dat voor het middelbaar onderwijs heel lastig te regelen is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202361798
Het onderwerp leeft nog niet echt merk. Ik doe de voorspelling dat we over precies 8 dagen die scholen dicht gaan mikken dus dan gaat het vanzelf leven :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202361846
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:40 schreef Selenophilia het volgende:
Nutteloze ruis in de al onrustige situatie. Hou toch op met die onzin.
Je gaat liever voor een sluiting?
pi_202361866
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:37 schreef ThierryPicking het volgende:
Het onderwerp leeft nog niet echt merk. Ik doe de voorspelling dat we over precies 8 dagen die scholen dicht gaan mikken dus dan gaat het vanzelf leven :7
Ik verwacht inderdaad dat ze nog wel zullen sluiten. Een weekje school misschien nog, maar dan zal het wel klaar zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 27 november 2021 @ 09:58:12 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202362015
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik verwacht inderdaad dat ze nog wel zullen sluiten. Een weekje school misschien nog, maar dan zal het wel klaar zijn.
Als het inderdaad zo is dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden door de scholen zou het best die kant kunnen uitgaan? En weer legt het kabinet de verantwoording bij de scholen en de ouders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202613414
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:37 schreef ThierryPicking het volgende:
Het onderwerp leeft nog niet echt merk. Ik doe de voorspelling dat we over precies 8 dagen die scholen dicht gaan mikken dus dan gaat het vanzelf leven :7
Ok ik heb me wederom vergist in het slakken tempo van Hugo maar met wat weken vertraging zijn we er dan toch :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202614210
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:32 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ok ik heb me wederom vergist in het slakken tempo van Hugo maar met wat weken vertraging zijn we er dan toch :7
Mwah, slapjes hoor, je zit er drie weken naast :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202614550
Heeft iemand wel eens de vraag gesteld: Wat boeit het dat de kinderen Corona hebben? Of word ik dan gelijk op de brandstapel gegooid? :P

Echt hoor, allemaal leuk en aardig die bezigheidstherapie vanuit Den Haag, maar de kinderen hebben er amper last van, worden niet tot nauwelijks ziek, komen niet op de IC en komen niet te overlijden aan of door Corona. We gooien hun hele systeem overhoop voor een ziekte die er niet toe doet.

De ouderen kunnen vaccineren als ze dat willen, maar ook daar blijkt al dat zowel de vaccinatie als de QR niet tot 100% veiligheid gaat leiden.

Zolang men bij een positieve test niks anders te horen krijgt dan: "blijf maar thuis", zie ik nog steeds niet in waarom we met elkaar dit circus nu nog steeds overeind aan het houden zijn. Je krijgt geen medicatie, de dokter hoeft je niet eens te zien, je moet jezelf gewoon afzonderen. Kortom: Blijf thuis bij klachten. En dan zijn er nog ouders die hun kinderen opsluiten in quarantaine, aysmptomatisch of voor niets meer dan een snotneus.. misdadig gewoon..
pi_202614962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:38 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand wel eens de vraag gesteld: Wat boeit het dat de kinderen Corona hebben? Of word ik dan gelijk op de brandstapel gegooid? :P
Zeker niet, Jeanne d'Arc!

Nee ik denk dat veel er zo over denken. Uiteindelijk krijg je vaak dan de vraag wat het je waard is om de IC's en het personeel te ontzien.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202616151
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:38 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand wel eens de vraag gesteld: Wat boeit het dat de kinderen Corona hebben? Of word ik dan gelijk op de brandstapel gegooid? :P

Echt hoor, allemaal leuk en aardig die bezigheidstherapie vanuit Den Haag, maar de kinderen hebben er amper last van, worden niet tot nauwelijks ziek, komen niet op de IC en komen niet te overlijden aan of door Corona. We gooien hun hele systeem overhoop voor een ziekte die er niet toe doet.

De ouderen kunnen vaccineren als ze dat willen, maar ook daar blijkt al dat zowel de vaccinatie als de QR niet tot 100% veiligheid gaat leiden.

Zolang men bij een positieve test niks anders te horen krijgt dan: "blijf maar thuis", zie ik nog steeds niet in waarom we met elkaar dit circus nu nog steeds overeind aan het houden zijn. Je krijgt geen medicatie, de dokter hoeft je niet eens te zien, je moet jezelf gewoon afzonderen. Kortom: Blijf thuis bij klachten. En dan zijn er nog ouders die hun kinderen opsluiten in quarantaine, aysmptomatisch of voor niets meer dan een snotneus.. misdadig gewoon..
De kinderen worden niet zo ziek nee, maar bijna iedereen die ik ken en de afgelopen weken corona heeft gehad kreeg het van de kinderen, of van de kleinkinderen. De uitzondering was een leraar die het van zijn klas heeft gekregen.
pi_202619828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:38 schreef Thrilled het volgende:
Heeft iemand wel eens de vraag gesteld: Wat boeit het dat de kinderen Corona hebben? Of word ik dan gelijk op de brandstapel gegooid?
nee en ja.
Nu vraag je je zeker af waarom ik bovenstaande antwoorden geef. Zo niet, lees dan niet verder. De reden is dat dat niet uit maakt, daarom stelt men die vraag niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202628234
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:10 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Zeker niet, Jeanne d'Arc!

Nee ik denk dat veel er zo over denken. Uiteindelijk krijg je vaak dan de vraag wat het je waard is om de IC's en het personeel te ontzien.
Wat het mij waard is? In geld? Levensjaren? Kwaliteit van leven? Levensgeluk?

Ik vind dat we véél te ver zijn doorgeslagen in het proberen te managen van een virus (dat zich niet laat managen) ten koste van zoveel verschillende dingen. En dan te bedenken dat er nog zo veel mensen denken dat we niet slagen omdat er een kleine groep mensen zich niet wil conformeren aan die maatregelen... Dus nee, ik vind dit het niet waard.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De kinderen worden niet zo ziek nee, maar bijna iedereen die ik ken en de afgelopen weken corona heeft gehad kreeg het van de kinderen, of van de kleinkinderen. De uitzondering was een leraar die het van zijn klas heeft gekregen.
Ja en als je het niet van de kinderen krijgt, dan krijg je het van je collega op kantoor, of in de kantine, of bij de Efteling in de wachtrij, of in het openbaar vervoer. Het virus is er, het gaat niet weg en het vind zijn weg wel.. linksom of rechtsom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')