abonnement Unibet Coolblue
pi_202337718
Ik hoor nu al weken dat het de schuld van Rutte en de Jonge is; dat er IC bedden tekort zijn. Inclusief wat managers en ceo's van ziekenhuizen..

Maar van wat ik begrijp zijn er amper bezuinigingen op de zorg geweest (eerder andersom)
Bron o.a.: https://www.zorgwijzer.nl(...)over-ons-zorgstelsel

Dus begin ik me af te vragen is het wel alleen maar de schuld van Rutte en zijn kabinetten of mogen we ook best eens naar de ziekenhuizen zelf gaan kijken.

Mijn vrouw werkt in de zorg net zoals een paar anderen die ik ken, en natuurlijk vinden ze dat ze best wat meer mogen verdienen (terecht!) Maar bij 9 van de tien is de hoofdklacht falend management. verpleeghuizen die bijvoorbeeld als een bedrijf gemanaged worden zonder enige passie en liefde voor de patiënten.

Zelf vind ik dat de schuld maar bij de overheid neerleggen veels te simpel is. Dit is veel complexer want laten we ook de verzekeraars niet vergeten.

En de oplossing van we gaan voor flink meer handen zorgen is ook wel erg simpel, wie zegt dat je nog genoeg mensen kan vinden die op een IC of überhaupt in de zorg willen werken...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202337786
Nou ja niet alleen maar de schuld maar na 2 jaar mag je toch wel verwachten dat het klaar is als gewone burger. Maar blijkbaar is het supermoeilijk om bedden met zuurstof aan te schaffen
  donderdag 25 november 2021 @ 19:11:52 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202337980
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik hoor nu al weken dat het de schuld van Rutte en de Jonge is; dat er IC bedden tekort zijn. Inclusief wat managers en ceo's van ziekenhuizen..

Maar van wat ik begrijp zijn er amper bezuinigingen op de zorg geweest (eerder andersom)
Bron o.a.: https://www.zorgwijzer.nl(...)over-ons-zorgstelsel

Dit is een beetje een misvatting. Als de zorgvraag meer stijgt dan het geld wat naar de zorg gaat, is er natuurlijk minder geld beschikbaar. Of je dat dan een bezuiniging mag noemen weet ik niet, maar het is wel een keuze dat er uiteindelijk minder geld beshcikbaar is vergeleken met alle dingen die je ervan moet doen, ook al komt er in absolute getallen meer geld vrij
Laffe huichelaar
pi_202338957
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:03 schreef Phoenyx-God het volgende:
Nou ja niet alleen maar de schuld maar na 2 jaar mag je toch wel verwachten dat het klaar is als gewone burger. Maar blijkbaar is het supermoeilijk om bedden met zuurstof aan te schaffen
Bedden is het probleem niet... personeel.. 3 a 4 jarig opleiding.. en je kan niet ff mensen gaan dwingen om de zorg in te gaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit is een beetje een misvatting. Als de zorgvraag meer stijgt dan het geld wat naar de zorg gaat, is er natuurlijk minder geld beschikbaar. Of je dat dan een bezuiniging mag noemen weet ik niet, maar het is wel een keuze dat er uiteindelijk minder geld beshcikbaar is vergeleken met alle dingen die je ervan moet doen, ook al komt er in absolute getallen meer geld vrij
Oké maar dan nog, het lijkt mij te simpel om te stellen dat aan bijvoorbeeld geldgebrek zou liggen. Ik heb hier steeds meer het gevoel dat bepaalde lui richting Rutte en co wijzen terwijl ze zelf net zo goed verantwoordelijk zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 25 november 2021 @ 19:55:45 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202339089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:50 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Bedden is het probleem niet... personeel.. 3 a 4 jarig opleiding.. en je kan niet ff mensen gaan dwingen om de zorg in te gaan.
[..]
Oké maar dan nog, het lijkt mij te simpel om te stellen dat aan bijvoorbeeld geldgebrek zou liggen. Ik heb hier steeds meer het gevoel dat bepaalde lui richting Rutte en co wijzen terwijl ze zelf net zo goed verantwoordelijk zijn.
Veel meer geld helpt natuurlijk altijd en overheidsbeleid is breder dan alleen geld. Bijvoorbeeld de privatisering van de zorg draagt er ook wel aan bij.

Maar ik wil niet zeggen dat het allemaal aan de overheid ligt hoor
Laffe huichelaar
pi_202339689
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:50 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Bedden is het probleem niet... personeel.. 3 a 4 jarig opleiding.. en je kan niet ff mensen gaan dwingen om de zorg in te gaan.
[..]
Oké maar dan nog, het lijkt mij te simpel om te stellen dat aan bijvoorbeeld geldgebrek zou liggen. Ik heb hier steeds meer het gevoel dat bepaalde lui richting Rutte en co wijzen terwijl ze zelf net zo goed verantwoordelijk zijn.
Waarom hebben ze het dan telkens over IC bedden?
pi_202340295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:16 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Waarom hebben ze het dan telkens over IC bedden?
Omdat een IC bed zonder verpleegkundige etc niet compleet is...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202340337
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Omdat een IC bed zonder verpleegkundige etc niet compleet is...
Maar een verpleegkundige is niet 1 op 1 met een IC bed.. en ik denk dat je dit zelfs ook nog wel weet en dat hiermee het gesprek wel voorbij is
pi_202340432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:38 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Maar een verpleegkundige is niet 1 op 1 met een IC bed.. en ik denk dat je dit zelfs ook nog wel weet en dat hiermee het gesprek wel voorbij is
Ongesteld? Bedden zijn er genoeg, apparatuur ook maar zonder mensen die patiënten monitoren en o.a. medicatie toe dienen houd het een beetje op he...

Of ben je één van de van Haga club, die denkt het probleem wel eventjes snel op te lossen is?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202340486
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ongesteld? Bedden zijn er genoeg, apparatuur ook maar zonder mensen die patiënten monitoren en o.a. medicatie toe dienen houd het een beetje op he...

Of ben je één van de van Haga club, die denkt het probleem wel eventjes snel op te lossen is?
Ik zie dat jij niet inhoudelijk kan reageren op wat anderen zeggen. Logisch ook want het is niet echt objectief goed te verantwoorden.
pi_202340508
Maar heel goed dat je het opneemt voor je vriendin hoor. :)
pi_202340563
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:43 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Ik zie dat jij niet inhoudelijk kan reageren op wat anderen zeggen. Logisch ook want het is niet echt objectief goed te verantwoorden.
Volgens mij reageer ik gewoon inhoudelijk op Tim en jou? En misschien ben ik als VVD stemmer niet 100% objectief... Maar iemand die beweert dat dit allemaal komt door overheid is dat nou ook niet bepaald..

Maar goed het is veel makkelijker om maar wat te roepen dat in te zien dat allemaal fucking complex is.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202340594
Ik hoorde laatst dat 1 op de 5 IC verpleegkundigen ziek thuiszit, veelal met een burnout. Je moet wel heel erg begaan zijn met het vak wil je daar nog willen werken.
pi_202340600
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:46 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Volgens mij reageer ik gewoon inhoudelijk op Tim en jou? En misschien ben ik als VVD stemmer niet 100% objectief... Maar iemand die beweert dat dit allemaal komt door overheid is dat nou ook niet bepaald..
Lees eens terug. Maar goed dit gesprek is voorbij. Je leest niets behalve wat je wil lezen, staat niet open voor andere ideeën en kan niet echt nadenken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2021 20:47:57 ]
  Forum Admin donderdag 25 november 2021 @ 20:49:19 #15
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_202340640
Zo'n manager krijgt ook maar een onmogelijke opdracht van het bestuur en die moeten de eindjes rondknopen met het geld van de verzekeraars en uit Den Haag.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_202340666
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:47 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Lees eens terug. Maar goed dit gesprek is voorbij. Je leest niets behalve wat je wil lezen, staat niet open voor andere ideeën en kan niet echt nadenken
Het zal wel, ik raad je aan om je eigen advies even op te volgen.. Jij stelt dat het schijnbaar te duur is om even wat bedden en zuurstof aan te schaffen.. Ik stel met argumenten dat dat dus niet het probleem is..

Anyway je DM die ik nu binnen zie komen zegt al genoeg..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202340690
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:50 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het zal wel, ik raad je aan om je eigen advies even op te volgen.. Jij stelt dat het schijnbaar te duur is om even wat bedden en zuurstof aan te schaffen.. Ik stel met argumenten dat dat dus niet het probleem is..

Anyway je DM die ik nu binnen zie komen zegt al genoeg..
Waarom is het zo moeilijk om je ongelijk toe te geven?
pi_202340714
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:49 schreef Pharkus het volgende:
Zo'n manager krijgt ook maar een onmogelijke opdracht van het bestuur en die moeten de eindjes rondknopen met het geld van de verzekeraars en uit Den Haag.
Is dat echt zo? Als ik mijn vrouw hoor en anderen maken het bestuur en managers ook rare keuzes om geld aan te besteden.. Liever een mooi kantoor dan een extra koekje voor de bewoners als simpel voorbeeld.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202340757
En hoppen naar het volgende vraagstuk als het te moeilijk wordt :T
pi_202340827
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:51 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Waarom is het zo moeilijk om je ongelijk toe te geven?
Omdat simpelweg de schuld alleen bij de overheid mij te simpel lijkt..

Voorbeeld er is veel gezeur over GGZ bedden en verwarde personen. Een bekende psychiater zei dat idd meer geld zeer welkom is.. Maar dat we daarnaast als samenleving falen om een beetje op onze depri broer/zus/moeder/vader/buur whatever te letten. Of überhaupt is gaan nadenken waarom er zoveel mensen mentaal omvallen..

Tjah dan is het simpler om te roepen Overheid schuldig! dan even iets verder te kijken wat er echt speelt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202340871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:50 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het zal wel, ik raad je aan om je eigen advies even op te volgen.. Jij stelt dat het schijnbaar te duur is om even wat bedden en zuurstof aan te schaffen.. Ik stel met argumenten dat dat dus niet het probleem is..

Anyway je DM die ik nu binnen zie komen zegt al genoeg..
En wat zegt mijn DM wat genoeg zegt? Je blaat maar wat, ik vraag je netjes of een verpleegkundige 1 op 1 is met een IC bed en jij komt ermee aan dat die mensen ook nodig zijn :D Schaam je diep zeg
pi_202340908
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Omdat simpelweg de schuld alleen bij de overheid mij te simpel lijkt..

Ja druif in mijn eerste reactie geef ik al aan dat ik daar niet zo op die manier naar kijk. Nu is het echt klaar met jou :D Godsamme zeg
pi_202340989
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:03 schreef Phoenyx-God het volgende:
Nou ja niet alleen maar de schuld maar na 2 jaar mag je toch wel verwachten dat het klaar is als gewone burger. Maar blijkbaar is het supermoeilijk om bedden met zuurstof aan te schaffen


[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2021 21:04:37 ]
pi_202340996
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:57 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
En wat zegt mijn DM wat genoeg zegt? Je blaat maar wat, ik vraag je netjes of een verpleegkundige 1 op 1 is met een IC bed en jij komt ermee aan dat die mensen ook nodig zijn :D Schaam je diep zeg
Ja natuurlijk geef het al overwerkte personeel nog een bed bij.. maar ik kap hier mee.. Ik heb liever gewoon een discussie met argumenten... En zal ook de eerste zijn als ik iets zeg wat niet helemaal klopt (zie mijn reactie op Tim m.b.t. geen bezuinigingen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202341061
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ja natuurlijk geef het al overwerkte personeel nog een bed bij.. maar ik kap hier mee.. Ik heb liever gewoon een discussie met argumenten... En zal ook de eerste zijn als ik iets zeg wat niet helemaal klopt (zie mijn reactie op Tim m.b.t. geen bezuinigingen.
Ik geloof dat je denkt dat je argumenten hebt aangedragen. Maar je bent niet intelligent genoeg om te begrijpen dat je dat niet hebt gedaan. Zelfs mods kunnen dat nog begrijpen in dit geval
pi_202341228
Nou je mag de eerste zijn die aangeeft dat het niet helemaal klopt wat je doet hoor.. is gewoon loze praat.. weer iemand die zich op die manier wil indekken omdat het goed uitkomt.. maar het nooit toegeven als ze ongelijk hebben ;) lekkere bluf altijd om maar te proberen

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2021 21:11:04 ]
pi_202341300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Veel meer geld helpt natuurlijk altijd en overheidsbeleid is breder dan alleen geld. Bijvoorbeeld de privatisering van de zorg draagt er ook wel aan bij.

Maar ik wil niet zeggen dat het allemaal aan de overheid ligt hoor
Ik laat de andere "discusie" maar..

Maar het echt probleem wat ik nu zie is dat iedereen maar staat te wijzen naar de overheid maar zonder zelf met (werkbare/duurzame) oplossingen te komen.

Waarom accepteren we niet het feit dat het nu eenmaal zo is (we kunnen imo ook niet anders) zorgen we ervoor dat we nu geen code zwart krijgen en gaan parallel is kijken voor een oplossing van het tekort aan IC bedden in een crisis tijd zoals deze.

Maar ik zie nu alleen maar gesteggel over wie er fout is, doen moeilijk over maatregelen want: "Ja hebben hun veroorzaakt" en roepen dan dat we morgen al moeten zorgen voor genoeg bedden en dat dan alle maatregelen er af kunnen.

En dat is iets wat ik alle partijen kwalijk neem maar ook wel de managementboards van ziekenhuizen die gewoon niet eerlijk durven te zeggen dat ze niet gerekend hadden op een situatie als deze.

Maw geen krokodillentranen meer en ga fucking samenwerken ;-)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202341335
Waarom laat je de andere "discussie" maar?
pi_202341396
Ik ken een paar mensen die als productiebandmedewerker bezig zijn
pi_202341494
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:04 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Ik geloof dat je denkt dat je argumenten hebt aangedragen. Maar je bent niet intelligent genoeg om te begrijpen dat je dat niet hebt gedaan. Zelfs mods kunnen dat nog begrijpen in dit geval
HIj heeft argumenten aangedragen, hele goede zelfs. De enige niet intelligent overkomt ben jij. Je kan alleen maar janken.
pi_202341504
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik heb liever gewoon een discussie met argumenten...
Als jouw inkomen stijgt met 3% en je kosten met 15%, ben je er dan vooruit op gegaan of achteruit?

Het is natuurlijk heel leuk dat je af en toe even bij je buren kijkt, maar als schizofrene of zwaar depressieve mensen maanden moeten wachten op een intake, of afdelingen van ziekenhuizen gaan dicht omdat de helft van de medewerkers thuis zitten, dan is er meer aan de hand.

En heb het al eerder gezegd, het is altijd de schuld van de overheid, aangezien zij de enige zijn die verandering kunnen forceren.

Als je vriendin zegt dat de zorg als een bedrijf gemanaged wordt, dan komt dat door de marktwerking die door vooral de VVD is doorgedrukt. Dus je eigen verklaring waarom het niet zo is, is een direct resultaat van 10 jaar Rutte.

Die andere zwabber is er nog maar een jaar, die staat gewoon onder directe orders van Rutte. Die kan je niet de schuld geven van de problemen vanuit het verleden, wel voor het niet handelen in het heden.
pi_202341600
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:20 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
HIj heeft argumenten aangedragen, hele goede zelfs. De enige niet intelligent overkomt ben jij. Je kan alleen maar janken.
Thnx, begon al een beetje te twijfelen of ik per ongeluk mijn medicatie 2x had ingenomen ofzo :D..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202341775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:20 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
HIj heeft argumenten aangedragen, hele goede zelfs. De enige niet intelligent overkomt ben jij. Je kan alleen maar janken.
Kijk ik begrijp dat sommige teksten voor jou als argumenten overkomen. Wil je aangeven welke teksten dat zijn?
pi_202341844
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Thnx, begon al een beetje te twijfelen of ik per ongeluk mijn medicatie 2x had ingenomen ofzo :D..
Lijkt me meer dat het te maken heeft met intelligentie dan met medicatie
pi_202341913
Ook al kan je met medicatie weer bepaalde waanbeelden hebben maar daar is natuurlijk hier weer geen sprake van omdat je zelf zeker weet dat het niet het geval is ondanks dat je aan de medicatie zit
pi_202341973
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:25 schreef _I het volgende:

[..]
Zo werkt het niet!? :+
Awwwww please *;
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202342038
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Awwwww please *;
Smekende mannen.. Hoe kan ik daar -nee- tegen zeggen. :@
  donderdag 25 november 2021 @ 21:39:34 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202342045
Dat geld is dan ook voornamelijk naar bestuurlijke lagen gegaan ipv naar meer handen aan het bed.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202342131
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:31 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Kijk ik begrijp dat sommige teksten voor jou als argumenten overkomen. Wil je aangeven welke teksten dat zijn?
Kan ik wel doen, maar ik ben bang dat je niet intelligent genoeg bent omdat te begrijpen. Dus ik pas.
pi_202342820
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
Bedden is het probleem niet... personeel.. 3 a 4 jarig opleiding.. en je kan niet ff mensen gaan dwingen om de zorg in te gaan.
Anderhalf jaar bij Maastricht UMC+.
It's okay to be white
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')