abonnement Unibet Coolblue
pi_202333525
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:48 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]

12% van de Nederlanders boven de 18 hebben in de eerste twee weken van november gezorgd voor 68% van de IC opnames. Koekkoek 8)7

Daarnaast is de gemiddelde leeftijd van gevaccineerden op de IC nu 77 en die van ongevaccineerden 59.

Maar vaccinaties helpen niet hoor :') :') :')

https://www.nu.nl/coronav(...)ische-problemen.html
Van mij part is het voor de aankomende maand geen vaccin = niet naar buiten.
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 13:56:29 #252
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202333526
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Desalniettemin kán dit gewoon niet. Gommers zegt dat het over 10 dagen code zwart is en dat de OMT-vergadering naar voren moet worden gehaald. En wat komt er volgens uit die vergadering? Winkels een uur eerder dicht _O-
Gommers zit in die vergadering. Als de nood echt zo hoog is kan hij in die vergadering net zo lang losgaan tot hij zijn gelijk haalt, want dat is wel hoe het in de media gaat op dit moment. Als hij ze niet heeft kunnen overtuigen dat dat echt het geval is kun je je afvragen in hoeverre zijn opmerkingen de feitelijke situatie of een emotioneel pleidooi zijn.

Als Gommers het erbij laat zitten is hij net zo goed onderdeel van het probleem. Ik durf eigenlijk wel te wedden dat Gommers vanavond ergens aan een talkshowtafel zit om te verkondigen dat code zwart er echt aan komt omdat hij in het OMT klaarblijkelijk niet zijn zin heeft gekregen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202333527
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar heb je toch communicatie-experts voor en niet intensivist Diederik Gommers of kinderarts Karoly Illy
Die informatie kan gewoon worden ingewonnen, ik zie het probleem niet zo.
pi_202333529
Begreep ik het goed dat er nu eerst een debat wordt gehouden nog voor de persco?
  donderdag 25 november 2021 @ 13:57:00 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202333536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet zolang 12% zich weigert te laten vaccineren, zie het Nu.nl artikel hierboven over de IC-bezetting.
ze zouden moeten beginnen met een plicht voor 50+
pi_202333537
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet zolang 12% zich weigert te laten vaccineren, zie het Nu.nl artikel hierboven over de IC-bezetting.
Die zijn met de huidige viruscirculatie straks ook gevaccineerd, genezen of dood.
Definitely not CIA
pi_202333547
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:46 schreef Confetti het volgende:
Het OMT is nu dus naast het virus een andere vijand. Totaal ontspoord en laten het Nederlandse volk aan hun lot over.

Welk economisch belang is er in godsnaam om die horeca en winkels vanaf 17:00 te sluiten in plaats van helemaal.
Het OMT zou feitelijk moeten zeggen, wil je je percentage besmettingen naar beneden, dan moet je nu de ongevaccineerden zoveel mogelijk beschermen door scholen te sluiten (want ongevaccineerd en zorgt voor een domino-effect richting ouders en grootouders), gebedshuizen online (want onder religieuzen is de besmettingsgraad te laag). Dan heb je al een flinke hap gemanaged.

Maar nee, we zoeken het in de kruimels van de winkels, horeca en cultuur
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202333549
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Die informatie kan gewoon worden ingewonnen, ik zie het probleem niet zo.
Dat doen ze dus duidelijk niet.
pi_202333550
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ze hebben in feite gewoon gelijk dat je het niet aan kunt om 88% van de bevolking in een lockdown te mikken, maar handel er dan ook verdomme naar door niet om de haverklap zaken op individueel niveau te lekken, spoedberaad, spoedadvies en de paniekkaart te trekken.

Zeg gewoon: "We laten het virus rondgaan en we doen ons best om de zorg er zo goed mogelijk doorheen te trekken". Dat doe je in feite nu ook maar je verbergt je achter vroegere sluitingstijden :')
Laat die leugen dan ook maar weg. Want virus rond laten gaan betekent de zorg en zorgbehoevenden een dikke middelvinger geven.
  donderdag 25 november 2021 @ 13:57:56 #260
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202333555
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn met de huidige viruscirculatie straks ook gevaccineerd, genezen of dood.
Dat is wel een voordeel ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202333556
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:49 schreef mazaru het volgende:

[..]
De cijfers spreken voor zichzelf en nog steeds blijven ze volhouden dat het vaccin niet werkt. Onbegonnen werk om te denken dat dat soort mensen zich ooit zal laten vaccineren.
Ik volg wat FvD'ers op instagram. Ze hadden een staafdiagram met daarin de EU landen en het aantal corona doden naast de hoeveelheid vaccinaties gelegd en er was letterlijk maar 1 uitschieter die het beter deed dan het relatief goed gevaccineerde België. Voor de rest was er een duidelijk verband zichtbaar tussen vaccineren=minder doden. Hun conclusie?

ZIE JE NOU WEL DAT VACCINATIES NIET WERKEN!@!!@!@
pi_202333561
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn met de huidige viruscirculatie straks ook gevaccineerd, genezen of dood.
En mogen we dan klaar zijn met al het gezeik? SVP.

Nog 1 maandje alle repressie overleven, mogen we dan weer meedoen allemaal? Ik hoop dat het binnen een maandje klaar is, denk het alleen niet, maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202333565
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat doen ze dus duidelijk niet.
Schijnbaar wel want ze hebben het er toch over? Ze nemen dat draagvlak mee in hun advies.
pi_202333570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ze hebben in feite gewoon gelijk dat je het niet aan kunt om 88% van de bevolking in een lockdown te mikken, maar handel er dan ook verdomme naar door niet om de haverklap zaken op individueel niveau te lekken, spoedberaad, spoedadvies en de paniekkaart te trekken.

Zeg gewoon: "We laten het virus rondgaan en we doen ons best om de zorg er zo goed mogelijk doorheen te trekken". Dat doe je in feite nu ook maar je verbergt je achter vroegere sluitingstijden :')
Maar dat is dus niet wat een code zwart scenario inhoudt hè, dat betekent dat er gewoon überhaupt geen zorg kan worden verleend en ik betwijfel ten zeerste of dat zo veel makkelijker te verkopen is dan een lockdown.
pi_202333571
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
ommers zit in die vergadering. Als de nood echt zo hoog is kan hij in die vergadering net zo lang losgaan tot hij zijn gelijk haalt, want dat is wel hoe het in de media gaat op dit moment. Als hij ze niet heeft kunnen overtuigen dat dat echt het geval is kun je je afvragen in hoeverre zijn opmerkingen de feitelijke situatie of een emotioneel pleidooi zijn.

Als Gommers het erbij laat zitten is hij net zo goed onderdeel van het probleem. Ik durf eigenlijk wel te wedden dat Gommers vanavond ergens aan een talkshowtafel zit om te verkondigen dat code zwart er echt aan komt omdat hij in het OMT klaarblijkelijk niet zijn zin heeft gekregen.
Twee keer dezelfde "fout" maken?
Op zijn beroep is zelfs de spoedvergadering gekomen.

Als hij het er niet mee eens is moet hij vanmiddag uit het OMT stappen.
pi_202333573
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Tja, je ziet dat ze wel werken, maar blijkbaar zijn er nog teveel mensen die ze niet hebben genomen of waarbij het effect afneemt. Of dat dan een valse belofte is weet ik niet, dat klinkt een beetje alsof de beleidspersonen dat allang wisten.
Natuurlijk wisten ze dat. Beleidspersonen worden omringt door tientallen deskundigen waar ze een beroep op kunnen doen. Of ze luisteren is alleen een tweede.

Hugo zei dit in september, ik had daar toen al een bepaald gevoel bij maar het lijkt nu al vrij letterlijk uit te komen die voorspelling.

quote:
Hugo de Jonge: 'Als je je niet vaccineert, raak je zeer waarschijnlijk vroeg of laat besmet’
blablablabla
  donderdag 25 november 2021 @ 13:58:56 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202333575
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn met de huidige viruscirculatie straks ook gevaccineerd, genezen of dood.
als het maar lekker snel gaat
  donderdag 25 november 2021 @ 13:59:05 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202333577
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Gommers zit in die vergadering. Als de nood echt zo hoog is kan hij in die vergadering net zo lang losgaan tot hij zijn gelijk haalt, want dat is wel hoe het in de media gaat op dit moment. Als hij ze niet heeft kunnen overtuigen dat dat echt het geval is kun je je afvragen in hoeverre zijn opmerkingen de feitelijke situatie of een emotioneel pleidooi zijn.

Als Gommers het erbij laat zitten is hij net zo goed onderdeel van het probleem. Ik durf eigenlijk wel te wedden dat Gommers vanavond ergens aan een talkshowtafel zit om te verkondigen dat code zwart er echt aan komt omdat hij in het OMT klaarblijkelijk niet zijn zin heeft gekregen.
Gommers zit niet meer in het OMT toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 november 2021 @ 13:59:15 #269
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202333580
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Van mij part is het voor de aankomende maand geen vaccin = niet naar buiten.
Kinderen ook ja?
  donderdag 25 november 2021 @ 13:59:57 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202333589
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk wisten ze dat. Beleidspersonen worden omringt door tientallen deskundigen waar ze een beroep op kunnen doen. Of ze luisteren is alleen een tweede.

Hugo zei dit in september, ik had daar toen al een bepaald gevoel bij maar het lijkt nu al vrij letterlijk uit te komen die voorspelling.
[..]

Ja, dat is toch ook logisch, en zegt helemaal niks over het feit of hij wist dat het met 85% vaccinatiegraad alsnog zo uit de hand zou gaan lopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 november 2021 @ 14:00:02 #271
3542 Gia
User under construction
pi_202333592
Wat betreft de scholen is het nu helemaal geen doen. Dan weer die klas naar huis, dan weer die. En alleen omdat een paar kinderen besmet zijn. Niet allemaal. Dus, de klas komt weer op school, dan zijn weer andere kinderen besmet, klas weer naar huis.
Is het dan niet gewoon beter om weer gewoon tijdelijk thuisonderwijs te geven. De meeste scholen zijn daar klaar voor en het is voor de juf wel zo veilig en alle kinderen krijgen hetzelfde onderwijs.
Tja, vergt wat creativiteit van de ouders. Soit.

Verder sowieso thuiswerken, waar kan, verplichten voor minimaal 4 van de 5 dagen.

En wat betreft de horeca en winkels de openingstijden juist verruimen, zodat er zoveel mogelijk spreiding is. Wel mondkapjes, anderhalve meter en eventueel maximaal aantal klanten tegelijk binnen.
pi_202333595
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het OMT zou feitelijk moeten zeggen, wil je je percentage besmettingen naar beneden, dan moet je nu de ongevaccineerden zoveel mogelijk beschermen door scholen te sluiten (want ongevaccineerd en zorgt voor een domino-effect richting ouders en grootouders), gebedshuizen online (want onder religieuzen is de besmettingsgraad te laag). Dan heb je al een flinke hap gemanaged.

Maar nee, we zoeken het in de kruimels van de winkels, horeca en cultuur
Je kan ook de ongevaccineerden beschermen door ze een dagklok te geven zonder de rest van de maatschappij op te zadelen met hun problemen en/of verantwoordelijk te maken voor het probleem wat ze zelf veroorzaken.
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 14:00:17 #273
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202333597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Gommers zit niet meer in het OMT toch?
Februari niet meer, tot die tijd is hij voorzitter NVIC, dus ook lid OMT.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202333599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik volg wat FvD'ers op instagram. Ze hadden een staafdiagram met daarin de EU landen en het aantal corona doden naast de hoeveelheid vaccinaties gelegd en er was letterlijk maar 1 uitschieter die het beter deed dan het relatief goed gevaccineerde België. Voor de rest was er een duidelijk verband zichtbaar tussen vaccineren=minder doden. Hun conclusie?

ZIE JE NOU WEL DAT VACCINATIES NIET WERKEN!@!!@!@
Vaccinaties werken prima, tegen ernstige ziekte en het creëren van escape varianten die het virus weer dodelijker maken voor risicogroepen.

Tegen verspreiding doet het geen reet. Maar dat wisten we natuurlijk al in mei 2020 dat dat zo zou gaan worden... Snel muterend virus net als Influenza, gelijke dodelijkheid, misschien zelfs iets minder, maar naar waar het op lijkt vele factoren besmettelijker, vooral in zogenoemde superspread events.

Als iedereen zijn antistofjes heeft opgebouwd, mogen we dan svp weer accepteren dat mensen weleens ziek worden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202333601
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet zolang 12% zich weigert te laten vaccineren, zie het Nu.nl artikel hierboven over de IC-bezetting.
Op een gegeven moment is ook die 12% er wel doorheen natuurlijk. Na deze winter iedereen gevaccineerd, hersteld of dood!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')